Ja het klopt dat de annuïteit 12950,46 is, maar de annuïteit is de aflossing + interest.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:12 schreef Sucuk het volgende:
http://www.examenblad.nl/(...)ydynq/f=/bestand.pdf
Ik heb een vraag over informatiebron 9:
''De KO-bank (Kleine Ondernemingen-bank) doet De Gouden Lepel een voorstel met betrekking tot het verstrekken van een annuïteitenlening van ¤ 100.000,- op 1 januari 2011.''
Maar als je naar het afbeelding kijkt, zie je alle staven op het niveau zitten van 12.950,46 dus de annuiteit is dan toch 12.950,46 ? Hoe komen ze aan 100.000?
Is dat nietquote:Op woensdag 3 april 2013 15:39 schreef Benjjii het volgende:
Ik heb een vraag over de toets van hs 19 van Percent,
je moet het gemiddeld geïnvesteerd vermogen weten van:
investering van 10000 euro, met een economische levensduur van 5 jaar, en restwaarde van 1000 euro.
Top bedankt!quote:Op woensdag 3 april 2013 15:44 schreef Benjjii het volgende:
[..]
Ja het klopt dat de annuïteit 12950,46 is, maar de annuïteit is de aflossing + interest.
Er word 100000 Euro uitgeleend. over een looptijd van (10 jaar?) dan is het 100000/10 per jaar, is 10000 euro per jaar, plus de rente = 12950,46.
Zeker handig, alleen voedsel/drinken/medicijnen zijn 6% toch? Ja dat GR ga ik ook doen. Alleen alle theorievragen goed beantwoorden in 1 keer en dan ruim de tijd over voor het rekenen. Dus dan hopelijk een 7 of hoger voor compensatiepunten.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:07 schreef Metapod het volgende:
Ik vrees m toch wel voor dit vak als ik die examens zie. Dat is bijna chinees voor mij. Ik had vorig jaar een 7.8 en ga nu met 6.6 het CE in. Ik ben niet tevreden met mijn leraar omdat hij het niet goed uitlegt en doordat er 1 slimme jongen in de klas zit, ook al 10en gehaald voor SE's, krijgt hij altijd de beurt en dan gaat hij verder met de volgende opdracht. Ik zet in ieder geval alles in me GR qua theorie en schema's zoals hoe je de consumentenprijs berekent.
Mijn leraar vertelde dat je in de CE met een BTW van 19% moet werken, misschien wel handig te vermelden.
Je CE's punten worden bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal CE's die je hebt gemaakt. Je moet dan minimaal een 5.5 gemiddeld halen voor de CE's. Voor wiskunde/Engels/Nederlands mag je 1 afgerond een 5 hebben, 4.5, 4.7 etc. De rest moet je voldoende hebben. Een 7 is 1 compensatie punt, 8 is 2 en 9 is 3.Volges mij zit het zo met die compensatie als je je eindcijfer hebt en toch nog een onvoldoende blijkt te hebben kan je met compensatie punten van een ander vak daar een voldoende van maken.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:40 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zeker handig, alleen voedsel/drinken/medicijnen zijn 6% toch? Ja dat GR ga ik ook doen. Alleen alle theorievragen goed beantwoorden in 1 keer en dan ruim de tijd over voor het rekenen. Dus dan hopelijk een 7 of hoger voor compensatiepunten.
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het zit wanneer je zakt en slaagt en hoeveel onvoldoendes je mag halen en met welke cijfers minimaal en hoe die compensatiepunten werkt?
Wordt alles na het CE afgerond, dus de eindcijfers of worden de CE's afgerond?quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:53 schreef Metapod het volgende:
[..]
Je CE's punten worden bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal CE's die je hebt gemaakt. Je moet dan minimaal een 5.5 gemiddeld halen voor de CE's. Voor wiskunde/Engels/Nederlands mag je 1 afgerond een 5 hebben, 4.5, 4.7 etc. De rest moet je voldoende hebben. Een 7 is 1 compensatie punt, 8 is 2 en 9 is 3.Volges mij zit het zo met die compensatie als je je eindcijfer hebt en toch nog een onvoldoende blijkt te hebben kan je met compensatie punten van een ander vak daar een voldoende van maken.
afgerond op tiende. bijv. SE's en jaarcijfer heb je 6.2, voor het CE heb je 4.8quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:31 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Wordt alles na het CE afgerond, dus de eindcijfers of worden de CE's afgerond?
Voorziening voor ineffectieve kostprijshedges?quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:29 schreef HenkDeZeiler het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er dit jaar een vraag zal komen op het examen, gerelateerd aan de voorziening voor ineffectieve kostprijshedges. Goed voorbereiden dus!
Hier staat een manier uitgelegd, gewoon via je computer:quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:31 schreef Jiang153 het volgende:
Hoe zet je dingen in je GR nooit gedaan
1x geprobeerd, maar resultaat was echt helemaal vercracked volgorde helemaal kutquote:Op zondag 7 april 2013 01:04 schreef conobram het volgende:
[..]
Hier staat een manier uitgelegd, gewoon via je computer:
http://www.linkkabel.nl/tutorials/notefoliocreator.htm
Hoor ook wel eens van mensen dat ze daadwerkelijk letter voor letter in de rekenmachine getypt hebben. Dan ben ik blij dat ik ooit op deze website terecht ben gekomen.
Dat is HBO stof lijkt me, dat heb ik pas in de 3e van accountancy gehad :p moet je nog verl balansen en resultatenrekeningen opstellen met mno of is het vak inmiddels heel erg veranderd?quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:05 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Voorziening voor ineffectieve kostprijshedges?
Wat bedoel je?
boeken kwijt? meen je deze?quote:Op zondag 7 april 2013 21:58 schreef Sebesse het volgende:
Enorme problemen met M&O! Morgen tentamen, maar niet geleerd --> Boeken kwijt.
Duim voor me...
En hoe ging het?quote:Op zondag 7 april 2013 21:58 schreef Sebesse het volgende:
Enorme problemen met M&O! Morgen tentamen, maar niet geleerd --> Boeken kwijt.
Duim voor me...
Bedankt voor de interesse! Zoals verwacht superslecht... Geschiedenis (ook de boeken kwijt) ging daarentegen geweldig! Duimen voor een herkansing nu.quote:
Zo te zien druk bezig met SE nog.... nog niet met CE dus..?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:03 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Bedankt voor de interesse! Zoals verwacht superslecht... Geschiedenis (ook de boeken kwijt) ging daarentegen geweldig! Duimen voor een herkansing nu.
De boeken lagen zoals ik al verwachtte op school!
Morgen heb ik mijn laatste tentamen (economie), en nog een mondeling. Dan ben ik klaar met SE (met uitzondering van hopelijk de herkansing van M&O).quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:07 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zo te zien druk bezig met SE nog.... nog niet met CE dus..?
Wanneer begin jij aan CE voorbereidingen dan?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:09 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Morgen heb ik mijn laatste tentamen (economie), en nog een mondeling. Dan ben ik klaar met SE (met uitzondering van hopelijk de herkansing van M&O).
Vandaag cijfer teruggekregen! Een 8,7 voor filosofie!
Pff, nog geen idee! Ik wil sowieso M&O 100% begrijpen én de opdrachten gemaakt hebben. Engels --> geen voorbereiding, Nederlands --> geen voorbereiding, Fries --> geen voorbereiding. Geschiedenis, Filosofie en economie dan wel weer wel!quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:00 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Wanneer begin jij aan CE voorbereidingen dan?
Wat is dit voor pretpakketquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:49 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Pff, nog geen idee! Ik wil sowieso M&O 100% begrijpen én de opdrachten gemaakt hebben. Engels --> geen voorbereiding, Nederlands --> geen voorbereiding, Fries --> geen voorbereiding. Geschiedenis, Filosofie en economie dan wel weer wel!
Filosofie --> even boekje doorlezen.
Geschiedenis --> alle presidenten met bijbehoren kunnen opdreunen.
Economie --> hetzelfde als M&O (alleen stukken minder moeilijk).
In ieder geval hier genoeg tijd voor hebben!
Dacht dat je geen MO op CM kon doenquote:
Ik kan mijzelf herinneren dat geschiedenis, wiskunde a en kunst de 3 verplichten vakken uit het CM profiel waren. Bij EM was dit geschiedenis, wiskunde a en economiequote:Op dinsdag 9 april 2013 17:40 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Jawel hoor! Anders sta ik al twee jaren tentamens en lessen voor niets te volgen!
Dan heb je verouderde informatie. CM is het enige profiel zonder wiskunde, daarom ben ik van het atheneum overgestapt ot het havo. Kunst heb ik trouwens ook niet!quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:52 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Ik kan mijzelf herinneren dat geschiedenis, wiskunde a en kunst de 3 verplichten vakken uit het CM profiel waren. Bij EM was dit geschiedenis, wiskunde a en economie
Wat is de hele vraag? Volgens mij wordt de eerste helft niet meegerekend omdat de schuld anders is, dus de interest van eerste helft is 40,000 x 0,06 x (6/12) en tweede helft is wat jij zei.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:15 schreef Sucuk het volgende:
Kan iemand helpen?
'' Op 1 januari 2000 is er een lening afgesloten van ¤80.000 tegen een interest 6%, achteraf te betalen. Verder is afgesproken dat elk halfjaar, te beginnen op 1 juli 2000 ¤4.000 wordt afgelost.
Hoeveel interest dient er betaalt te worden?''
Het antwoord moet zijn:
¤80.000 - (11 x ¤4.000) = ¤ 36.000
over het tweede halfjaar van 2005 is een interest verschuldigd van
¤36.000 x 0,06 x (6/12) = ¤1.080
Wat ik dus niet begrijp; waarom wordt het eerste halfjaar niet meegerekend tot de interest die betaalt moet worden op 31 december 2005?
Zoals gezegt door Jiang153 lijkt mij de vraag ook niet helemaal volledig op welke datum/periode gaat het over? Nergens word wat gezegt over 2005 tot het antwoord dan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:15 schreef Sucuk het volgende:
Kan iemand helpen?
'' Op 1 januari 2000 is er een lening afgesloten van ¤80.000 tegen een interest 6%, achteraf te betalen. Verder is afgesproken dat elk halfjaar, te beginnen op 1 juli 2000 ¤4.000 wordt afgelost.
Hoeveel interest dient er betaalt te worden?''
Het antwoord moet zijn:
¤80.000 - (11 x ¤4.000) = ¤ 36.000
over het tweede halfjaar van 2005 is een interest verschuldigd van
¤36.000 x 0,06 x (6/12) = ¤1.080
Wat ik dus niet begrijp; waarom wordt het eerste halfjaar niet meegerekend tot de interest die betaalt moet worden op 31 december 2005?
quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:33 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Wat is de hele vraag? Volgens mij wordt de eerste helft niet meegerekend omdat de schuld anders is, dus de interest van eerste helft is 40,000 x 0,06 x (6/12) en tweede helft is wat jij zei.
Dit is wat ik denk he.
'' Op 1 januari 2000 is er een lening afgesloten van ¤80.000 tegen een interest 6%, achteraf te betalen. Verder is afgesproken dat elk halfjaar, te beginnen op 1 juli 2000 ¤4.000 wordt afgelost.quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:44 schreef nodig het volgende:
[..]
Zoals gezegt door Jiang153 lijkt mij de vraag ook niet helemaal volledig op welke datum/periode gaat het over? Nergens word wat gezegt over 2005 tot het antwoord dan.
Ik snap dr ook geen zak van ik zou ook beide hafljaren apart uitrekenen en die bij elkaar optellen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:17 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel interest dient er betaalt te worden op 31 december 2005?''
Daar dacht ik dus ook aan... maar komt het niet door "achteraf te betalen", dat ze daarmee willen aanduiden dat de interest elke keer na de aflossing wordt betaald? Dus halfjaarlijks?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:22 schreef nodig het volgende:
[..]
Ik snap dr ook geen zak van ik zou ook beide hafljaren apart uitrekenen en die bij elkaar optellen.
Interest betaal je toch tegelijk samen met je aflossing? aangezien je op 2 datums aflost lijkt mij dat je daarom ook 2x de interest betaalt. geen idee of dit goed isquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:17 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel interest dient er betaalt te worden op 31 december 2005?''
Je geeft zelf al het antwoord ;-) Elke keer als je aflost, betaal je interest. Dus je betaald elke zes maanden interest en aflossing, vervolgens zes maanden later weer hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:26 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan... maar komt het niet door "achteraf te betalen", dat ze daarmee willen aanduiden dat de interest elke keer na de aflossing wordt betaald? Dus halfjaarlijks?
Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:15 schreef Jiang153 het volgende:
Oke ik ga ook maken en hier posten, ff snel samengevat doorkijken
Het antwoord staat in de noot onder de bron:quote:Op zondag 21 april 2013 17:14 schreef Sucuk het volgende:
http://www.examenblad.nl/(...)ydynp/f=/bestand.pdf
vraag 9 snap ik niet.
informatiebron 4 hoort erbij :
http://www.examenblad.nl/(...)ydynq/f=/bestand.pdf
Antwoordenblad:
http://www.examenblad.nl/(...)ydyns/f=/bestand.pdf
Ik snap niet waarom ze tot de macht 5 nemen als tijd? 2013 tot 2017 is toch 4 jaar.. en geen 5?
Omdat de winst pas aan het eind wordt 'ontvangen' moet je dus 5 jaar gebruiken.quote:Bij het contant maken wordt verondersteld
dat de winstbedragen aan het einde van het jaar worden gerealiseerd
liquiditeitsbegroting en resultaten snap niet precies wat erop moet enzo...van niet commerciele vind ik het dan weer wel makkelijk, maar dan is het met uitgaven/inkomsten en baten/lasten. Hoe oefen ik dit vak? gewoon oude examens?quote:
Ik denk dat je het heel lastig gaat krijgen dan met dit vak.. als je het nu nog niet allemaal onder de knie hebt hoe en wat. Ik denk eerder juist veel theorie leren.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:35 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
liquiditeitsbegroting en resultaten snap niet precies wat erop moet enzo...van niet commerciele vind ik het dan weer wel makkelijk, maar dan is het met uitgaven/inkomsten en baten/lasten. Hoe oefen ik dit vak? gewoon oude examens?
Liquiditeitsbegroting komen alleen dingen op wanneer de liquide middelen (kas, bank) veranderen. Dus bij ontvangst van verkopen etc. Maar niet van afschrijvingen omdat er bij een afschrijving bij de liquide middelen niks veranderd. Baten/Lasten zijn winsten/verliezen over een bepaalde periode. Zo worden over de baten/lasten van een sportvereniging over bijv. seizoen 2012-2013 ook de contributie gerekend die mensen pas in het seizoen 2013-2014 betalen (dat was dan de contributie over seizoen 2012-2013.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:35 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
liquiditeitsbegroting en resultaten snap niet precies wat erop moet enzo...van niet commerciele vind ik het dan weer wel makkelijk, maar dan is het met uitgaven/inkomsten en baten/lasten. Hoe oefen ik dit vak? gewoon oude examens?
Dat controleren ze toch?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:37 schreef Jiang153 het volgende:
Marketing dat is veel. Moet zowieso nog al die formules van REV enz. in grafisch rekenmachine doen
nope doen ze niet volgens mij was dit laatste jaar dat je het met GR mag doen dus optimaal benutten die handel!quote:
Dit is inderdaad het laatste jaar, maar op een briefje uitgereikt op mijn school (ook verteld klassikaal) dat ze de hulpmiddelen gaan controleren of er met de hand in is geschreven. Bij de hulpmiddelen behoren woordenboeken etc.. maar ook GR, maar er werd duidelijk verteld dat ze de woordenboeken gaan controleren, maar ik weet niet zeker hoe het zit met GR..? Want als ik de sjaak ben dan wordt mijn GR ingenomen..quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
nope doen ze niet volgens mij was dit laatste jaar dat je het met GR mag doen dus optimaal benutten die handel!
bij mij zeiden ze dat ze GR niet controleren misschien woordenboek, maar daar zet ik toch niks inquote:Op woensdag 1 mei 2013 13:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het laatste jaar, maar op een briefje uitgereikt op mijn school (ook verteld klassikaal) dat ze de hulpmiddelen gaan controleren of er met de hand in is geschreven. Bij de hulpmiddelen behoren woordenboeken etc.. maar ook GR, maar er werd duidelijk verteld dat ze de woordenboeken gaan controleren, maar ik weet niet zeker hoe het zit met GR..? Want als ik de sjaak ben dan wordt mijn GR ingenomen..
hmm... ik wil het graag doen, maar ben bang om gepakt te wordenquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:00 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
bij mij zeiden ze dat ze GR niet controleren misschien woordenboek, maar daar zet ik toch niks in. Moet wel ff snel een woordenboek regelen!
Het gaat niet om het aantal maanden bij een liquiditeitsbegroting maar om gebeurtenissen waardoor de liquide middelen veranderen. Op 30 september word er een half jaar interest betaald en dat bedrag komt op de liquiditeitsbegroting aangezien je dat betaald in die periode. Als je baten en lasten had dan had je inderdaad per maand moeten kijken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:54 schreef Sucuk het volgende:
Kan iemand mij helpen m.b.t. het berekenen van de interest?
De vraag luidt als volgt:
* De schuldrest op 1 januari 2004 bedraagt ¤ 60.000.
* De jaarlijkse aflossing bedraagt ¤ 4.000 en dient op 30 september betaald te worden.
* Het rentepercentage is 7% per jaar.
* Rentebetaling vindt twee maal per jaar achteraf plaats, op 31 maart en 30 september.
Bereken het totale bedrag van de hypothecaire lening wat op de liquiditeitsbegroting voor de tweede helft van 2004 komt te staan.
Antwoord luidt:
-Interestbetaling: 0,07 x 6/12 x ¤60.000 = ¤ 2.100.
-Aflossing: ¤4.000
-Totaal: ¤6.100
Ik begrijp niet waarom er 6/12 wordt gedaan aangezien de tweede helft van 2004 op 1 Juni 2004 begint, waarvan ik dus denk dat het 4/12 moet zijn aangezien het 4 maanden zijn tot 30 september / 1 oktober.... ? Het hoort volgens het antwoordenboek 6/12 te zijn en het is ook correct, maar ik kan het niet begrijpen... Hopelijk kan iemand mij het uitleggen?
Ik snap inderdaad dat je bij de baten en lasten per maand moet bekijken, maar ik begrijp je eerste stuk niet?quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:00 schreef nodig het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal maanden bij een liquiditeitsbegroting maar om gebeurtenissen waardoor de liquide middelen veranderen. Op 30 september word er een half jaar interest betaald en dat bedrag komt op de liquiditeitsbegroting aangezien je dat betaald in die periode. Als je baten en lasten had dan had je inderdaad per maand moeten kijken.
Dat er bij liquiditeitsbegroting puur naar een verandering van liquide middelen word gekeken. Wanneer ik dus in december 2012 iets koop en pas in januari 2013 betaal komt het bij de liquiditeitsbegroting van 2013 aangezien er dan pas wat veranderd aan de liquide middelen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:00 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik snap inderdaad dat je bij de baten en lasten per maand moet bekijken, maar ik begrijp je eerste stuk niet?
Er wordt 6/12 genomen omdat je per half jaar interest betaald. Ongeacht de datum die ze geven, of die nou 15 december, 2 januari of 29 februari is, op 31 maart en 30 september betaal je 7% rente over 6 maanden over het bedrag wat nog open staat na aflossing. Snap je het nu?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:54 schreef Sucuk het volgende:
Kan iemand mij helpen m.b.t. het berekenen van de interest?
De vraag luidt als volgt:
* De schuldrest op 1 januari 2004 bedraagt ¤ 60.000.
* De jaarlijkse aflossing bedraagt ¤ 4.000 en dient op 30 september betaald te worden.
* Het rentepercentage is 7% per jaar.
* Rentebetaling vindt twee maal per jaar achteraf plaats, op 31 maart en 30 september.
Bereken het totale bedrag van de hypothecaire lening wat op de liquiditeitsbegroting voor de tweede helft van 2004 komt te staan.
Antwoord luidt:
-Interestbetaling: 0,07 x 6/12 x ¤60.000 = ¤ 2.100.
-Aflossing: ¤4.000
-Totaal: ¤6.100
Ik begrijp niet waarom er 6/12 wordt gedaan aangezien de tweede helft van 2004 op 1 Juni 2004 begint, waarvan ik dus denk dat het 4/12 moet zijn aangezien het 4 maanden zijn tot 30 september / 1 oktober.... ? Het hoort volgens het antwoordenboek 6/12 te zijn en het is ook correct, maar ik kan het niet begrijpen... Hopelijk kan iemand mij het uitleggen?
Bedankt voor je uitleg. Je zegt dat het gaat om de rente die betaald wordt binnen de periode van de liq. Begroting. Dus daarom dacht ik ook aan 4/12 omdat dat binnen de tweede helft van 2004 valt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:03 schreef nodig het volgende:
[..]
Dat er bij liquiditeitsbegroting puur naar een verandering van liquide middelen word gekeken. Wanneer ik dus in december 2012 iets koop en pas in januari 2013 betaal komt het bij de liquiditeitsbegroting van 2013 aangezien er dan pas wat veranderd aan de liquide middelen.
Het gaat erom dat de rente betaald word binnen de periode van de liquiditeitsbegroting want dat brengt een verandering aan de liquide middelen.
Beetje lastig uitleggenSnap je het nu?
Ja duidelijk. Bedankt. Maar vind het verwarrend vanwege het feit dat de tweede helft van 2004 duurt van 1juli 2004 t/m 1 januari 2005 en dat je tussendoor dus op 30 september (na 4 maanden na 1 juli 2004) een deel aflost, waardoor ik denk dat hetquote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:11 schreef MJ23 het volgende:
[..]
Er wordt 6/12 genomen omdat je per half jaar interest betaald. Ongeacht de datum die ze geven, of die nou 15 december, 2 januari of 29 februari is, op 31 maart en 30 september betaal je 7% rente over 6 maanden over het bedrag wat nog open staat na aflossing. Snap je het nu?
download notefolio en stop dan alle formules + alles wat je moeilijk vind erin. Dan haal je gegarandeerd een 5+!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:50 schreef Sebesse het volgende:
Ik ga vandaag beginnen met het bestuderen van M&O.
Ik krijg een GR geleend van mijn oudere broer, maar nog geen idee hoe zo'n ding werkt! Ik ben wel geïnteresseerd in die site, maar het ziet er complex uit, plus: Huh? Kabel?![]()
Leuk dit!
Nog 10 dagen!
Yesquote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:53 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
download notefolio en stop dan alle formules + alles wat je moeilijk vind erin. Dan haal je gegarandeerd een 5+!
Bij mij worden de hulpmiddelen gecontroleerd of er iets met de hand is geschreven zoals in een woordenboek zeiden ze op mijn school. Bij de hulpmiddelen behoren ook de GR. Ik denk dat het gewoon leren wordt ipv noteflio..... wil risicoloos aan het examen starten. Beter met GR rekenen dan zonder GRquote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:53 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
download notefolio en stop dan alle formules + alles wat je moeilijk vind erin. Dan haal je gegarandeerd een 5+!
Volgens mij mag je gewoon van alles in je GR pleuren anders hadden ze wel een niet grafische rekenmachine toegestaanquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:35 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Bij mij worden de hulpmiddelen gecontroleerd of er iets met de hand is geschreven zoals in een woordenboek zeiden ze op mijn school. Bij de hulpmiddelen behoren ook de GR. Ik denk dat het gewoon leren wordt ipv noteflio..... wil risicoloos aan het examen starten. Beter met GR rekenen dan zonder GR
Dan kan ik zo heel het boek in mijn GR doen...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:35 schreef nodig het volgende:
[..]
Volgens mij mag je gewoon van alles in je GR pleuren anders hadden ze wel een niet grafische rekenmachine toegestaan
Dat mag niet eens. Op het examen mag je een grafische rekenmachine meenemen, dus mag je er ook tekst inzetten. Anders, zoals hierboven al aangegeven, stond er bij materiaal wel een niet grafische rekenmachine.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:36 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Dan kan ik zo heel het boek in mijn GR doen...![]()
Maarja... De angst blijft er toch dat mijn GR wordt gecontroleerd en dat die wordt ingenomen, dan ben ik wel de lul.
Mag je ook tekst en formules in je GR doen voor het vak Wiskunde (A)?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:51 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dat mag niet eens. Op het examen mag je een grafische rekenmachine meenemen, dus mag je er ook tekst inzetten. Anders, zoals hierboven al aangegeven, stond er bij materiaal wel een niet grafische rekenmachine.
Volgens mij wel jaquote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:53 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mag je ook tekst en formules in je GR doen voor het vak Wiskunde (A)?
Bij elk examen waarbij je een GR mee mag nemen mag je het vol zetten met tekst en formulesquote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:53 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Mag je ook tekst en formules in je GR doen voor het vak Wiskunde (A)?
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:59 schreef nodig het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja![]()
Maar bij m&o krijg je volgens mij ook gewoon een formuleblad bij het examen
Dan wordt zowel wiskunde als m&o een goed cijferquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:07 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Bij elk examen waarbij je een GR mee mag nemen mag je het vol zetten met tekst en formules
Let wel; opzoeken kost tijd, blijf dus niet te lang hangen mocht je niet vinden waarnaar je op zoek bentquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:10 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[..]
Dan wordt zowel wiskunde als m&o een goed cijfer
Ja duidelijk. Bedankt. Maar vind het verwarrend vanwege het feit dat de tweede helft van 2004 duurt van 1juli 2004 t/m 1 januari 2005 en dat je tussendoor dus op 30 september (na 4 maanden na 1 juli 2004) een deel aflost, waardoor ik denk dat hetquote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:11 schreef MJ23 het volgende:
[..]
Er wordt 6/12 genomen omdat je per half jaar interest betaald. Ongeacht de datum die ze geven, of die nou 15 december, 2 januari of 29 februari is, op 31 maart en 30 september betaal je 7% rente over 6 maanden over het bedrag wat nog open staat na aflossing. Snap je het nu?
Over de resultatenrekening krijg je gewoon 6 maanden aangezien je gewoon van Juli tot December interest betaald alleen is de betaaldata op 30 september. Op 30 september betaal je interest van 6 maanden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:02 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ja duidelijk. Bedankt. Maar vind het verwarrend vanwege het feit dat de tweede helft van 2004 duurt van 1juli 2004 t/m 1 januari 2005 en dat je tussendoor dus op 30 september (na 4 maanden na 1 juli 2004) een deel aflost, waardoor ik denk dat het
(3/12) * 60.000 * 0,07 + (3/12) * 56.000 * 0,07
Maar dat doe je juist bij de resultatenbegroting ( wat ik overigens begrijp). Maar bij liq. Snap ik het dus nog niet..
Ja klopt. Resultatenrekening is uitgesmeerd vanaf januari t/m juni en juli t/m december, alleen we hebben het nu over de liquiditeitsbegroting en zoals jij zegt is de betaaldata 30 september. Maar hoe betaal je dan interest van 6 maanden... Het betreft de tweede helft en dat begint vanaf 1 Juli dus dat is 4 maanden..?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:07 schreef nodig het volgende:
[..]
Over de resultatenrekening krijg je gewoon 6 maanden aangezien je gewoon van Juli tot December interest betaald alleen is de betaaldata op 30 september. Op 30 september betaal je interest van 6 maanden.
Je betaalt ook de interest van Juni en Mei op die datumquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:35 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ja klopt. Resultatenrekening is uitgesmeerd vanaf januari t/m juni en juli t/m december, alleen we hebben het nu over de liquiditeitsbegroting en zoals jij zegt is de betaaldata 30 september. Maar hoe betaal je dan interest van 6 maanden... Het betreft de tweede helft en dat begint vanaf 1 Juli dus dat is 4 maanden..?
1 Juli t/m 30 september/1 oktober = 4 maanden en niet 6.
Hoezo?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:36 schreef nodig het volgende:
[..]
Je betaalt ook de interest van Juni en Mei op die datum
Oww... ik heb het al door. Je bedoelt dus dat er gerekend wordt halfjaarlijks vanaf het laatst betaalde moment dus. 31maart/1 april t/m 30 september/1 oktober is 1 periode en vervolgens 30 september/1 oktober t/m 31 maart/ 1 april is weer 1 periode van 6 maanden wat samen dus 1 jaar is.quote:
Bij een liquiditeitsbegroting neem je puur de dingen op die je liquide middelen veranderen. Ook al betaal je interest van de afgelopen 100 jaar dat maakt niks uit als je het binnen de periode van de liquide begroting betaalt word dat bedrag opgenomen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:48 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Oww... ik heb het al door. Je bedoelt dus dat er gerekend wordt halfjaarlijks vanaf het laatst betaalde moment dus. 31maart/1 april t/m 30 september/1 oktober is 1 periode en vervolgens 30 september/1 oktober t/m 31 maart/ 1 april is weer 1 periode van 6 maanden wat samen dus 1 jaar is.
Dus wat ik zei klopte? Mijn vorige post?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:50 schreef nodig het volgende:
[..]
Bij een liquiditeitsbegroting neem je puur de dingen op die je liquide middelen veranderen. Ook al betaal je interest van de afgelopen 100 jaar dat maakt niks uit als je het binnen de periode van de liquide begroting betaalt word dat bedrag opgenomen.
Jupquote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:09 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Dus wat ik zei klopte? Mijn vorige post?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |