Dat is wat ik zeg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:49 schreef mike-amersfoort het volgende:
geen idee, waar refereer je naar?
LTC stijgt niet mee met BTC, LTC stijgt ook nog eens ten opzichte van BTC.
BTC is dit weekend misschien van $90 naar $100 gegaan, LTC van $1 naar $1,7
Ik las het anders, maar inderdaad, daar komt het wel op neer.quote:
Al die newbies die toestromen kennen enkel bitcoin, dan zien ze dadelijk een LTC, NMC enz. staan voor een frictie van de prijs en een grotere procentuele recente prijsstijging. Die springen massaal op dat schip en hebben ook nog het gevoel 'goedkoper' uit te zijn, BTC dumpen dus en de kleinere ervoor halen. Veel meer rendement!quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Ik las het anders, maar inderdaad, daar komt het wel op neer.
Je betoog komt precies neer op wat ik zelf al zei, namelijk dat de waarde van iets -dollars in dit geval- stabieler en beter gekend is in de markt naarmate er meer en diversere transacties mee plaatsvinden. Er is geen asset ter wereld die zo vaak en tegen zo veel verschillende zaken verruild wordt als de US dollar. Dat ankert hem tegen onnoemelijk veel andere waarden en stabiliseert dus zijn koopkracht. Die stabiliteit maakt hem populair en die populariteit stabiliseert hem verder, dat proces werkt beide kanten op.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:02 schreef SeLang het volgende:
Ik pik even dit eruit want hier sla je de plank dus mis, net zoals iemand hiervoor ook al.
Het gaat om constante koopkracht, niet om dollars of euros. Echter, die koopkracht uitdrukken in een mandje goederen is niet zo praktisch en daarom gebruik je (bijvoorbeeld) dollars. De reden dat dit kan is omdat de koopkracht van een dollar behoorlijk goed constant is. [..]
Jij draait de causaliteit om: de dollar wordt niet gebruikt voor betaling omdat dat "normaal" is, maar het is een "normaal" acceptabel betaalmiddel omdat de koopkracht voorspelbaar en constant is.
Dat is een aanloopprobleem! Naarmate meer en diversere bedrijven hem voor betaling van goederen en diensten gaan accepteren, raakt hij (net als ooit de dollar) beter verankert, en dus stabieler, en dan kunnen nóg meer bedrijven hem gaan accepteren. Het is een opwaartse vicieuze cirkel, waarin BTC er op dit moment al sterker voorstaat dan 2 jaar geleden, en waarin BTC op dit moment sneller terrein lijkt te winnen dan vroeger. De payment processor BitPay.com had in september vorig jaar bijvoorbeeld 1000 acceptanten die van zijn diensten gebruikmaken, en in januari waren dat er al 2400. Als je met me eens bent dat een groter en breder gebruik van een currency tot een stabielere waarde leidt, zul je ook met me eens zijn dat BTC in dit opzicht (temidden van alle ándere krachten die nu op zijn waarde inwerken) een basis aan het leggen is voor grotere toekomstige stabiliteit.quote:In Bitcoin is dat een slecht idee omdat de koopkracht daarvan in een week tijd halveert of verdubbelt.
We veranderen de naam van de reeks anders gewoon. In plaats van Bitcoin, cryptocurrency. Of gewoon Digitaal geld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:50 schreef mike-amersfoort het volgende:
ik ben voor een litecoin topic, anders gaan de mods hier over struikelen
Valt wel mee, ik was bang dat ik op 0,012 Bitcoin ($1 destijds) de piek had gekocht, hier kan ik wel mee leven...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Maxbet het volgende:
Digitaal geld Bitcoin Litecoin #24 - $2.20 per litecoin.
![]()
Toch gaat het iets te snel omhoog nu voor mij..
Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef EugeneKrabs het volgende:
Wat is er mis met NMC? Slechts 5% de winst ten opzichte van BTC-mining, maar hoe komt dat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef EugeneKrabs het volgende:
https://data.mtgox.com/api/2/NMCUSD/money/ticker
Niks mis mee, maar wel weer een coin die ik moet gaan sparenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:37 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Wat is er mis met NMC? Slechts 5% de winst ten opzichte van BTC-mining, maar hoe komt dat?
http://dustcoin.com/mining
De NovaCoin heb ik wel een issue mee, maar die doet het juist goed...
Ik heb nog 0,009 BTC op een exchange die NMC's heeft, dus dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:42 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Niks mis mee, maar wel weer een coin die ik moet gaan sparen
Heb jij misschien een namecoin over?![]()
Ja, NJUtBCPLouZxbWcytwiW6w5oQ3M6h8bsYgquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:46 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Ik heb nog 0,009 BTC op een exchange die NMC's heeft, dus dat zou kunnen.
Heb je een namecoin-adres?
Dat zou een mooie grafiek zijn om bij te houden, vooral logaritmisch.quote:De payment processor BitPay.com had in september vorig jaar bijvoorbeeld 1000 acceptanten die van zijn diensten gebruikmaken, en in januari waren dat er al 2400.
Je kan vrijwel niks met de andere cryptocurrencies behalve ruilen voor bitcoins idd, maar ik denk dat de bubble nog veel groter wordt zodra mt. gox ze accepteertquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Denk dat er nu echt een bubble aan het ontstaan is, nu ook allemaal andere mensen lucht krijgen van bitcoin en litecoin door nieuwsberichten. Lijkt wel een beetje op de tulpen bubble.
Satoshi protocol currency?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:52 schreef Ravarian het volgende:
[..]
We veranderen de naam van de reeks anders gewoon. In plaats van Bitcoin, cryptocurrency. Of gewoon Digitaal geld.
Lijkt me niet dat nieuwe mensen dit topic dan nog weten te vinden.quote:
Daar moet een 0 af of bij, anders ben je niet alleen door de koers genept.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:31 schreef Ravarian het volgende:
Ik word een beetje verdrietig van LTC.. Heb er eergisteren 850 verkocht voor 0.09 per stuk..
Voor 0.009 btc per stuk, sorry.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:33 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Daar moet een 0 af of bij, anders ben je niet alleen door de koers genept.
Ik bood gister nog aan om je een paar LTC te sturenquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:36 schreef piepeloi55 het volgende:
LTC:
Spring maar achterop bij mij, achterop mijn fiets. En ik weet nog niet waar we naartoe gaan samen maar dat boeit ook helemaal niets.![]()
Meer dan verdriedubbeld in koers sinds gisteren, laat dat treintje maar vertrekken.
Ach de fools worden nu pas wakker er zit nog veel meer in het vat, houd ze lekker aan. Gaan we na deze bubble samen op vakantie. Met een beetje geluk en timing kun je je eigen vakantiehuisje dan kopen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:38 schreef EugeneKrabs het volgende:
Ik bood gister nog aan om je een paar LTC te sturen
Het voordeel van LTC boven BTC is wel dat transacties veel sneller gaanquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:46 schreef piepeloi55 het volgende:
Nu is het wachtten dat LTC te duur gevonden word, waarna alle fools op een andere virtuele currency gaan springen. Zal nog wel even duren (weken/maanden op dit tempo).
This is sparta mania!
Goed mogelijk, de orderboeken zijn relatief klein gezien de marktcapaciteit. De fratsen die dat teweeg brengt heb je gisteren al kunnen volgen in dit topic.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:52 schreef malleable het volgende:
Aantal bitcoin hosts neemt af, terwijl de prijs toeneemt. Zijn het misschien een beperkt aantal gebruikers die de hele tijd onderling handelen?
[ afbeelding ]
De ticker kon het eerder op de dag al niet meer bijhouden. Doet me denken aan de verhalen van de 1929 crash met een enorm volume.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:22 schreef EugeneKrabs het volgende:
BTC-e kon de belangstelling voor LTC niet meer aan![]()
Vanavond maar even 1000 kopenquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik denk, maar dat is een gok, dat NAMECOIN (NMC) de volgende word die LTC gaat opvolgen.
Wacht nog even hoe dat zich ontwikkeld, kan zomaar een andere zijn.quote:
Grote probleem dat de eigenschappen van een bubble zijn dat iedereen positief wordt en niemand het eind ziet aankomen, zelfs al bereikt hij een piek en daalt hij wat, dan nog denkt iedereen dat hij weer verder stijgt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:01 schreef piepeloi55 het volgende:
Dit zijn wel de klassieke patronen van een bubble, maargoed gewoon lekker meedoen zolang het duurt.
Het makkelijkst en het snelst is eerst BTC kopen via happycoins of bitonic met iDeal.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar kan ik met PayPal of Ideal snel LTC kopen?
Ik gebruik de client gewoonquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Gebruiken jullie een online wallet of de client? Ik had de client geďnstalleerd staan maar die is stuk omdat er een probleem is met de block index.
Mijn vermoeden dat de prijs gestuurd word lijkt toch wel akelig waarheid te zijn gezien het koersverloop. Als dat zo is dan is het nu wachtten op de fools die instappen (of verder oppompen), ik zou dus niet meer kopen. To risky. Maargoed misschien zit ik ernaast.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:08 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Ik gebruik de client gewoon
Maar je zou denken dat iedereen nu gaat verkopen, waardoor de koers omlaag gaat.
Voorspelbaar toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:21 schreef EugeneKrabs het volgende:
Crash naar $3.12
Ik hoop dat je net niet gekocht hebt, Revolution-NL
Ik wou ook net gaan cashen, het was te verwachten iddquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:22 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Voorspelbaar toch?
Er is iemand die greater fools flink aan het ****en imo.
Zolang de virtuele currency bubble als geheel niet barst zal ook LTC gaan stijgen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:32 schreef mike-amersfoort het volgende:
Gekocht op $1,2 verkocht op $4, helaas ging het maar om 36 LTC, maar toch grappig.
Zodra hij is ingestort koop ik opnieuw.
Nee nog niet gekocht. Wil mijn wallets even gesynct hebben Als ik koop dat dan doe ik dat voor de iets langere termijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:16 schreef piepeloi55 het volgende:
Wat een feestje is dit ook, geweldig. 1999 all over again.
btc-e.comquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nee nog niet gekocht. Wil mijn wallets even gesynct hebben Als ik koop dat dan doe ik dat voor de iets langere termijn.
Is er een site waar je eenvoudig het koersverloop kan zien van de diverse crypto currencies?
Deze is redelijk up-to-date... de 0,03 BTC / LTC staat er ook al op.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nee nog niet gekocht. Wil mijn wallets even gesynct hebben Als ik koop dat dan doe ik dat voor de iets langere termijn.
Is er een site waar je eenvoudig het koersverloop kan zien van de diverse crypto currencies?
Namecoin heeft een grote zwakte en dat is dat het "merge mined" wordt met Bitcoins, waardoor de toegevoegde waarde laag is (bij-product van Bitcoin minen).quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:34 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Zolang de virtuele currency bubble als geheel niet barst zal ook LTC gaan stijgen.
Het is wachtten dat LTC als te duur (of orderboek te groot word als je geloofd in de manipulatie) word beschouwd en de opvolger van LTC komt. Dan krijg je eenzelfde soort koersverloop, let maar op!
Je weet echter niet welke coin dat word, maar ik gok op namecoin.
Ik geef de schuld aan online wallets.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:52 schreef malleable het volgende:
Aantal bitcoin hosts neemt af, terwijl de prijs toeneemt. Zijn het misschien een beperkt aantal gebruikers die de hele tijd onderling handelen?
[ afbeelding ]
Daar heb ik geen verstand van, maar het moet een coin zijn die 'makkelijk' verhandelbaar is. Anders kun je dezelfde tactieken niet goed toepassen (dit is grotendeels gestuurd). BTC en LTC zijn dat. NMC al minder maar daarnaast maar bar weinig coins, vandaar die gok op NMC. Het blijft natuurlijk een gok, zou afwachtten hoe het zich ontwikkeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Namecoin heeft een grote zwakte en dat is dat het "merge mined" wordt met Bitcoins, waardoor de toegevoegde waarde laag is (bij-product van Bitcoin minen).
Litecoins zijn Scrypt based ipv SHA256 en kunnen daardoor niet door de recentelijk gelanceerde ASIC's gemined worden.
Daarom is Litecoin een redelijk unieke munt die ook nog eens het breedst wordt gedragen van alle Scrypt coins.
Al met al verwacht ik dus minder van Namecoin dan van een eventuele andere Scrypt coin.
Maar dan kijk ik puur naar toegevoegde waarde.
Namecoins gaan het wel goed doen denk ik, vooral omdat MtGox deze mogelijk ook gaat verhandelen maar ik denk toch dat LTC sterker blijft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:45 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van, maar het moet een coin zijn die 'makkelijk' verhandelbaar is. Anders kun je dezelfde tactieken niet goed toepassen (dit is grotendeels gestuurd). BTC en LTC zijn dat. NMC al minder maar daarnaast maar bar weinig coins, vandaar die gok op NMC. Het blijft natuurlijk een gok, zou afwachtten hoe het zich ontwikkeld.
Ssst... Beetje prijs omlaag lullenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:03 schreef Bowny het volgende:
En hoe komt MagNet ineens aan 8k LTC's? Or just a bluff?
Ik zit trouwens op VirCurEx, dat vind ik een betere exchange, geen getroll aangezien er geen chat is.quote:
Er zitten 3 soorten gebruikers:quote:
quote:[Mt.Gox 24/7 IRC support channel | don t ask to ask, just ask | offtopic goes to ##mtgox-chat | tickers and trades on #mtgox-RT and #bitcoin-RT | LTC support coming soon]
[17:17] == KrLos [be97db20@gateway/web/freenode/ip.190.151.219.32] has joined #mtgox
[17:18] <KrLos> Hello, please tell that LTC support coming soon, isn't by aprils 1st? it is or isn`t?
[17:22] <ypSami> lol
[17:22] <ypSami> 9 hours later and everybody is still asking, eh?
[17:23] <KrLos> in my country still 1st aprils
[17:24] <sqwerty> not sure it's even legal to april 1st about that ?
[17:25] == Casimir1904 [~Casimir19@ip-109-42-0-62.web.vodafone.de] has joined #mtgox
[17:26] <ypSami> it is legal, but it would be unbelievably dumb, which is not what Mt.Gox or MagicalTux are known for.
[17:27] <ypSami> I'm positive he's been laughing all day at the requests for saying it's real or not, but regardless of whether it's a joke or not.. Mt.Gox obviously has a big interest in supporting LTC.
[17:27] <ypSami> This is the last time I'm typing this today.
[17:28] <DanAli> haha just chose the wrong day to unroll the litecoin api
[17:28] <KrLos> Thanks guys
Ik zou dr niet op gokken, namecoin is totaal niet ontworpen om veel waard te zijn of verhandeld te worden als een currency met geld waarde.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:45 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Daar heb ik geen verstand van, maar het moet een coin zijn die 'makkelijk' verhandelbaar is. Anders kun je dezelfde tactieken niet goed toepassen (dit is grotendeels gestuurd). BTC en LTC zijn dat. NMC al minder maar daarnaast maar bar weinig coins, vandaar die gok op NMC. Het blijft natuurlijk een gok, zou afwachtten hoe het zich ontwikkeld.
Begin een bitcoin feboquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:50 schreef Wouter_Drucker het volgende:
https://docs.google.com/d(...)jtM/edit?usp=sharing
Leuk ideetje van ondergetekende.![]()
quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:50 schreef Wouter_Drucker het volgende:
https://docs.google.com/d(...)jtM/edit?usp=sharing
Leuk ideetje van ondergetekende.![]()
i0coin was ook de "eerlijke" coin en IXcoin de "oneerlijke" maar uiteindelijk is IXcoin enigzins overeind gebleven en zou zelfs veilig op MtGox getrade kunnen worden omdat ze niet gevoelig zijn voor een 51% network attack, ze worden namelijk merge-mined met BTC, net als Namecoin.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:50 schreef EugeneKrabs het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom novacoin meer waard is geworden?
Dat is toch van die oplichters?
Ok, ik kan me voorstellen dat er misschien veel Russen investeren in Novacoin, maar welke exchanges accepteren NVC behalve BTC-e?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
i0coin was ook de "eerlijke" coin en IXcoin de "oneerlijke" maar uiteindelijk is IXcoin enigzins overeind gebleven en zou zelfs veilig op MtGox getrade kunnen worden omdat ze niet gevoelig zijn voor een 51% network attack, ze worden namelijk merge-mined met BTC, net als Namecoin.
i0coin is overleden... De client crasht op 2GB blocksize in het geheugen (32bit).
Dat zou gerepareerd kunnen worden, merge mining is mogelijk te maken maar denk niet dat het nog gebeurt.
Denk het niet, het is qua minen gelijk aan LTC maar Litecoin heeft een betere acceptatie.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:02 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Ok, ik kan me voorstellen dat er misschien veel Russen investeren in Novacoin, maar welke exchanges accepteren NVC behalve BTC-e?
Mt. Gox gaat voorlopig toch geen NVC accepteren?
quote:http://www.qatarinvestmentfund.com/ just confirmed it's buying btc and other coins for 1$ billion
quote:Amazon.ru will be taking NVC. Confirmed!!
Ok thnxquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Denk het niet, het is qua minen gelijk aan LTC maar Litecoin heeft een betere acceptatie.
Of het nu lang duurt of niet, als MtGox ze uiteindelijk gaat accepteren betekent het dat er ineens een publiek van >100.000 traders bij komt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:13 schreef Ravarian het volgende:
LTC gaat ook alleen maar omhoog vanwege die chat, niks meer, niks minder. Dat MtGox LTC gaat accepteren gaat denk ik nog heel lang duren. Ze hebben het al maanden over een verbeterde trading engine, en die is er nu nog steeds niet.
Je bent werkeloos?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:51 schreef Mender het volgende:
Heb nu in 5 dagen tijd meer aan Litecoin verdiend dan ik in met werken in een maand verdien
Je hebt ze toch niet verkocht he?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:51 schreef Mender het volgende:
Heb nu in 5 dagen tijd meer aan Litecoin verdiend dan ik in met werken in een maand verdien
Mag 't?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:52 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Je hebt ze toch niet verkocht he?
Heb de helft verkochtquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:52 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Je hebt ze toch niet verkocht he?
Mildjonen mensen die in de rij staan om LTC te kopen wanneer het op Mt. Gox live gaat, ik zou zeggen van wel.quote:
Ik hou het voorlopig voornamelijk op btc.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:55 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Mildjonen mensen die in de rij staan om LTC te kopen wanneer het op Mt. Gox live gaat, ik zou zeggen van wel.
(Maar het kan natuurlijk dat er dan al weer een 'betere' coin is)
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:57 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Ja ik ook. 7% van mijn cryptocurrencies is nu LTC, de rest is en blijft BTC.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:03 schreef EugeneKrabs het volgende:
En hebben jullie ook al wat namecoins?
Gaat nogal goed he?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:04 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Yay &
http://www.businessinside(...)-guy-responds-2013-4
Misschien dat er meer mensen kunnen helpen op een etherpad of google docs?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:14 schreef WebBeestje het volgende:
Is er iemand met interesse om een stukje (unieke) tekst te leveren die ik bij een potentiële doelgroep kan brengen? Contact me maar in DM, ik snap dat het dan bijdraagt aan de populariteit (hype?) maar daar zitten de meesten hier waarschijnlijk niet mee
Hopen dat ie zelf wat BTC heeft bewaard, zou anders zonde zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:28 schreef Wouter_Drucker het volgende:
http://www.cnbc.com/id/100609853
"Satoshi believed to be http://en.wikipedia.org/wiki/Grigori_Perelman"
[ afbeelding ]
Hij zou een prijs van 1 miljoen dollar hebben afgewezen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:34 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Hopen dat ie zelf wat BTC heeft bewaard, zou anders zonde zijn.
Je kan 'm nu al met winst op bitcoin.de verkopenquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb zojuist mijn eerste test BTC gekocht bij happycoin, ben benieuwt wanneer die in btc-e.com zichtbaar is
Maar dat was in 2010 he, toen stelde BTC nog niet zoveel voor.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:39 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Hij zou een prijs van 1 miljoen dollar hebben afgewezen.
Daar ben ik niet zo handig mee maar het bereik van het bericht is redelijk grootquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:16 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Misschien dat er meer mensen kunnen helpen op een etherpad of google docs?
quote:
Stelletje F5'ers.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |