Twee weken geleden, toen was het nog 1050..quote:Op maandag 1 april 2013 21:15 schreef Bowny het volgende:
Ik lees net het volgende op de chat
[..]
...........
Oh dear!!
Iemand van Fok die onlangs nog een verificatie heeft ingediend?
Kan dat met scans van documenten/rekeningen?quote:Op maandag 1 april 2013 21:25 schreef tjoptjop het volgende:
Wordt het niet eens tijd om dat te automatiseren?
Zal toch wel? Maar dat implementeren kost natuurlijk ook tijd.quote:Op maandag 1 april 2013 21:26 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Kan dat met scans van documenten/rekeningen?
En geld, MtGox heeft ook geen goede trading engine.. steeds weer lagg of orders die te lang op pending staan.quote:Op maandag 1 april 2013 21:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zal toch wel? Maar dat implementeren kost natuurlijk ook tijd.
11 man op de loonlijst is gratis wil je zeggenquote:Op maandag 1 april 2013 21:29 schreef Ravarian het volgende:
[..]
En geld, MtGox heeft ook geen goede trading engine.. steeds weer lagg of orders die te lang op pending staan.
trading volume vandaag: +-79000 x 98.76 (WA) x 0.45% (fee) = 35109 dollarquote:Op maandag 1 april 2013 21:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
11 man op de loonlijst is gratis wil je zeggen
quote:
http://www.google.nl/intl/nl/landing/nose/quote:Nieuw! Zoeken op basis van geur. Ontdek Google Nose
quote:Op maandag 1 april 2013 22:45 schreef Mender het volgende:
lol, precies op het goede moment ingestapt met LTC
Sorry?quote:
Ik heb Litecoins gemined en gekocht en die zijn nu van 0,008 naar 0,015 BTC gestegen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef 0108daniel het volgende:
Valt me op dat er altijd dikke winsten worden gepost en 1 a 2 hele kleine verliezen...
Precies een week geleden aangemeld, toen was ik 55xx. Nu nr 1750quote:
En als je aan de beurt bent? Dan mag je handelen?quote:Op maandag 1 april 2013 23:16 schreef 44pje het volgende:
Precies een week geleden aangemeld, toen was ik 55xx. Nu nr 1750
Yep. Gelukkig is het niet de enige.quote:Op maandag 1 april 2013 23:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
En als je aan de beurt bent? Dan mag je handelen?
Je brengt me op ideeënquote:Op maandag 1 april 2013 23:34 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Wat een heleboel mensen over het hoofd zien is dat zodra je in Bitcoin investeert, je een motivatie hebt om Bitcoin te doen slagen. Daar hoor je nooit iemand over maar het zou wel eens grote implicaties kunnen hebben.
Denk aan al die journalisten die een paar Bitcoin op zak hebben, of zelfs mensen die voor de overheid werken: de overheid als geheel wordt dan misschien door Bitcoin bedreigd, de overheid bestaat wel uit individuen. Je kan ook denken aan winkeliers.
Hetzelfde geldt natuurlijk bij elke asset, een Apple stock of een lap grond, maar dit is toch even anders. Bitcoin is van iedereen. Daarbij is bijvoorbeeld Apple vooral afhankelijk van zijn producten waar Bitcoin puur afhankelijk is van support.
Als Bitcoin eenmaal een enorme hoogte heeft bereikt, zou je zelfs grote partijen kunnen 'omkopen' door ze simpelweg een paar Bitcoin te geven.
quote:Op maandag 1 april 2013 23:47 schreef Wouter_Drucker het volgende:
*Magnet kent de bazen van Amazon, Shell en Apple plus Obama en Rutte, en geeft ze een handjevol Litecoins.*![]()
beetje vertekende grafiek. pak anders de laatste 30 dagenquote:Op dinsdag 2 april 2013 08:27 schreef MaGNeT het volgende:
http://www.google.com/trends/explore?hl=nl#q=litecoin
[ afbeelding ]
Ik pik even dit eruit want hier sla je de plank dus mis, net zoals iemand hiervoor ook al.quote:Op maandag 1 april 2013 20:58 schreef dvr het volgende:
In de gouddiscussies was je destijds ook al gefixeerd op het kunnen uitdrukken van waarden in dollars, die weliswaar de belangrijkste financiële benchmark zijn, maar die netzomin als enige andere asset een vaste inherente waarde hebben.
Big Mac Indexquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik pik even dit eruit want hier sla je de plank dus mis, net zoals iemand hiervoor ook al.
Het gaat om constante koopkracht, niet om dollars of euros. Echter, die koopkracht uitdrukken in een mandje goederen is niet zo praktisch en daarom gebruik je (bijvoorbeeld) dollars. De reden dat dit kan is omdat de koopkracht van een dollar behoorlijk goed constant is. Daarom kun je een betaling in dollars afspreken, ook als je weet dat je je geld pas aan het einde van de maand krijgt. In Bitcoin is dat een slecht idee omdat de koopkracht daarvan in een week tijd halveert of verdubbelt. Het gaat dus niet om de dollar an sich maar omdat het iets is met een constante koopkracht.
Jij draait de causaliteit om: de dollar wordt niet gebruikt voor betaling omdat dat "normaal" is, maar het is een "normaal" acceptabel betaalmiddel omdat de koopkracht voorspelbaar en constant is. En zodra aan die eigenschap niet meer wordt voldaan zul je zien dat men steeds minder betalingen in die munt zal accepteren. BitCoin is op dit moment net zoiets als een Zimbabwaanse dollar en daardoor in de meeste gevallen geen acceptabel betaalmiddel.
Btw: probeer eens iets te vinden dat een beter voorspelbare koopkracht heeft dan een dollar of een euro!
koopkracht dollar:quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik pik even dit eruit want hier sla je de plank dus mis, net zoals iemand hiervoor ook al.
Het gaat om constante koopkracht, niet om dollars of euros. Echter, die koopkracht uitdrukken in een mandje goederen is niet zo praktisch en daarom gebruik je (bijvoorbeeld) dollars. De reden dat dit kan is omdat de koopkracht van een dollar behoorlijk goed constant is. Daarom kun je een betaling in dollars afspreken, ook als je weet dat je je geld pas aan het einde van de maand krijgt. In Bitcoin is dat een slecht idee omdat de koopkracht daarvan in een week tijd halveert of verdubbelt. Het gaat dus niet om de dollar an sich maar omdat het iets is met een constante koopkracht.
Jij draait de causaliteit om: de dollar wordt niet gebruikt voor betaling omdat dat "normaal" is, maar het is een "normaal" acceptabel betaalmiddel omdat de koopkracht voorspelbaar en constant is. En zodra aan die eigenschap niet meer wordt voldaan zul je zien dat men steeds minder betalingen in die munt zal accepteren. BitCoin is op dit moment net zoiets als een Zimbabwaanse dollar en daardoor in de meeste gevallen geen acceptabel betaalmiddel.
Btw: probeer eens iets te vinden dat een beter voorspelbare koopkracht heeft dan een dollar of een euro!
Pardon? De euro en de dollar stabiel? Heb je soms gemist wat een bizarre bokkensprongen de FED en ECB hebben gemaakt de afgelopen jaren, om als een kat in het nauw proberen er nog iets aan te redden?quote:Op maandag 1 april 2013 17:21 schreef SeLang het volgende:
Wat je dus zou willen hebben is een currency die 1:1 is gelinkt aan een stabiele munt, bijvoorbeeld aan de euro of aan de USD.
Paniek heb ik niet, maar ik haal straks wel m'n bitcoins er afquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:30 schreef r8v2 het volgende:
Niet panieken, gewoon standaard procedure vermoed ik.
geen idee, waar refereer je naar?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:44 schreef piepeloi55 het volgende:
De kleine minder bekende bitcoin versies als LTC, NMC, NVC worden allemaal meegetrokken in de prijsstijging van bitcoin. Maar dan met zeer grote procentuele prijsstijgingen de afgelopen dagen/weken.
Where have we seen this before?
Dat is wat ik zeg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:49 schreef mike-amersfoort het volgende:
geen idee, waar refereer je naar?
LTC stijgt niet mee met BTC, LTC stijgt ook nog eens ten opzichte van BTC.
BTC is dit weekend misschien van $90 naar $100 gegaan, LTC van $1 naar $1,7
Ik las het anders, maar inderdaad, daar komt het wel op neer.quote:
Al die newbies die toestromen kennen enkel bitcoin, dan zien ze dadelijk een LTC, NMC enz. staan voor een frictie van de prijs en een grotere procentuele recente prijsstijging. Die springen massaal op dat schip en hebben ook nog het gevoel 'goedkoper' uit te zijn, BTC dumpen dus en de kleinere ervoor halen. Veel meer rendement!quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Ik las het anders, maar inderdaad, daar komt het wel op neer.
Je betoog komt precies neer op wat ik zelf al zei, namelijk dat de waarde van iets -dollars in dit geval- stabieler en beter gekend is in de markt naarmate er meer en diversere transacties mee plaatsvinden. Er is geen asset ter wereld die zo vaak en tegen zo veel verschillende zaken verruild wordt als de US dollar. Dat ankert hem tegen onnoemelijk veel andere waarden en stabiliseert dus zijn koopkracht. Die stabiliteit maakt hem populair en die populariteit stabiliseert hem verder, dat proces werkt beide kanten op.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:02 schreef SeLang het volgende:
Het gaat om constante koopkracht, niet om dollars of euros. Echter, die koopkracht uitdrukken in een mandje goederen is niet zo praktisch en daarom gebruik je (bijvoorbeeld) dollars. De reden dat dit kan is omdat de koopkracht van een dollar behoorlijk goed constant is. [..]
Jij draait de causaliteit om: de dollar wordt niet gebruikt voor betaling omdat dat "normaal" is, maar het is een "normaal" acceptabel betaalmiddel omdat de koopkracht voorspelbaar en constant is.
Dat is een aanloopprobleem! Naarmate meer en diversere bedrijven hem voor betaling van goederen en diensten gaan accepteren, raakt hij (net als ooit de dollar) beter verankert, en dus stabieler, en dan kunnen nóg meer bedrijven hem gaan accepteren. Het is een opwaartse vicieuze cirkel, waarin BTC er op dit moment al sterker voorstaat dan 2 jaar geleden, en waarin BTC op dit moment sneller terrein lijkt te winnen dan vroeger. De payment processor BitPay.com had in september vorig jaar bijvoorbeeld 1000 acceptanten die van zijn diensten gebruikmaken, en in januari waren dat er al 2400. Als je met me eens bent dat een groter en breder gebruik van een currency tot een stabielere waarde leidt, zul je ook met me eens zijn dat BTC in dit opzicht (temidden van alle ándere krachten die nu op zijn waarde inwerken) een basis aan het leggen is voor grotere toekomstige stabiliteit.quote:In Bitcoin is dat een slecht idee omdat de koopkracht daarvan in een week tijd halveert of verdubbelt.
We veranderen de naam van de reeks anders gewoon. In plaats van Bitcoin, cryptocurrency. Of gewoon Digitaal geld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:50 schreef mike-amersfoort het volgende:
ik ben voor een litecoin topic, anders gaan de mods hier over struikelen
Valt wel mee, ik was bang dat ik op 0,012 Bitcoin ($1 destijds) de piek had gekocht, hier kan ik wel mee leven...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:22 schreef Maxbet het volgende:
Digitaal geld Bitcoin Litecoin #24 - $2.20 per litecoin.
![]()
Toch gaat het iets te snel omhoog nu voor mij..
Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef EugeneKrabs het volgende:
Wat is er mis met NMC? Slechts 5% de winst ten opzichte van BTC-mining, maar hoe komt dat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef EugeneKrabs het volgende:
https://data.mtgox.com/api/2/NMCUSD/money/ticker
Niks mis mee, maar wel weer een coin die ik moet gaan sparenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:37 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Wat is er mis met NMC? Slechts 5% de winst ten opzichte van BTC-mining, maar hoe komt dat?
http://dustcoin.com/mining
De NovaCoin heb ik wel een issue mee, maar die doet het juist goed...
Ik heb nog 0,009 BTC op een exchange die NMC's heeft, dus dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:42 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Niks mis mee, maar wel weer een coin die ik moet gaan sparen
Heb jij misschien een namecoin over?![]()
Ja, NJUtBCPLouZxbWcytwiW6w5oQ3M6h8bsYgquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:46 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Ik heb nog 0,009 BTC op een exchange die NMC's heeft, dus dat zou kunnen.
Heb je een namecoin-adres?
Dat zou een mooie grafiek zijn om bij te houden, vooral logaritmisch.quote:De payment processor BitPay.com had in september vorig jaar bijvoorbeeld 1000 acceptanten die van zijn diensten gebruikmaken, en in januari waren dat er al 2400.
Je kan vrijwel niks met de andere cryptocurrencies behalve ruilen voor bitcoins idd, maar ik denk dat de bubble nog veel groter wordt zodra mt. gox ze accepteertquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Denk dat er nu echt een bubble aan het ontstaan is, nu ook allemaal andere mensen lucht krijgen van bitcoin en litecoin door nieuwsberichten. Lijkt wel een beetje op de tulpen bubble.
Satoshi protocol currency?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:52 schreef Ravarian het volgende:
[..]
We veranderen de naam van de reeks anders gewoon. In plaats van Bitcoin, cryptocurrency. Of gewoon Digitaal geld.
Lijkt me niet dat nieuwe mensen dit topic dan nog weten te vinden.quote:
Daar moet een 0 af of bij, anders ben je niet alleen door de koers genept.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:31 schreef Ravarian het volgende:
Ik word een beetje verdrietig van LTC.. Heb er eergisteren 850 verkocht voor 0.09 per stuk..
Voor 0.009 btc per stuk, sorry.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:33 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Daar moet een 0 af of bij, anders ben je niet alleen door de koers genept.
Ik bood gister nog aan om je een paar LTC te sturenquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:36 schreef piepeloi55 het volgende:
LTC:
Spring maar achterop bij mij, achterop mijn fiets. En ik weet nog niet waar we naartoe gaan samen maar dat boeit ook helemaal niets.![]()
Meer dan verdriedubbeld in koers sinds gisteren, laat dat treintje maar vertrekken.
Ach de fools worden nu pas wakker er zit nog veel meer in het vat, houd ze lekker aan. Gaan we na deze bubble samen op vakantie. Met een beetje geluk en timing kun je je eigen vakantiehuisje dan kopen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:38 schreef EugeneKrabs het volgende:
Ik bood gister nog aan om je een paar LTC te sturen
Het voordeel van LTC boven BTC is wel dat transacties veel sneller gaanquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:46 schreef piepeloi55 het volgende:
Nu is het wachtten dat LTC te duur gevonden word, waarna alle fools op een andere virtuele currency gaan springen. Zal nog wel even duren (weken/maanden op dit tempo).
This is sparta mania!
Goed mogelijk, de orderboeken zijn relatief klein gezien de marktcapaciteit. De fratsen die dat teweeg brengt heb je gisteren al kunnen volgen in dit topic.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:52 schreef malleable het volgende:
Aantal bitcoin hosts neemt af, terwijl de prijs toeneemt. Zijn het misschien een beperkt aantal gebruikers die de hele tijd onderling handelen?
[ afbeelding ]
De ticker kon het eerder op de dag al niet meer bijhouden. Doet me denken aan de verhalen van de 1929 crash met een enorm volume.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:22 schreef EugeneKrabs het volgende:
BTC-e kon de belangstelling voor LTC niet meer aan![]()
Vanavond maar even 1000 kopenquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik denk, maar dat is een gok, dat NAMECOIN (NMC) de volgende word die LTC gaat opvolgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |