Ik had het nagevraagd bij de vk. Kon geen kwaad zei de mijne. Maar de meningen verschillen geloof ik.quote:Op maandag 1 april 2013 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens mij mag je geen tijgerbalsem gebruiken tijdens de zwangerschapMaar ik heb spiroflor! Dat kan ik
wel vragen om op m'n rug te smeren 's avonds
.
Ja, al zijn jouw klachten een stuk heftiger. Maar het is wel erg toevallig he?quote:Op maandag 1 april 2013 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
We hebben echt min of meer dezelfde zwangerschap idd Spark!
Jij ook al! Of heb je zo hard in de kleine man zn kamertje gewerkt? Hopelijk blijft het weg bij voldoende rust...quote:Op maandag 1 april 2013 17:50 schreef twentemeisje het volgende:
Hier ook heel veel harde buiken de laatste paar weken. Sommige dagen bijna bij alles wat ik doe, als is het maar opstaan van een stoel. Ik zal het woensdag nog eens aankaarten bij de gynaecoloog.
Ik zie dat ik op de drempel naar de top 10 sta.
quote:Op maandag 1 april 2013 19:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
LB, doe's kindpoepen? Ik sta 13e en ik wil geen ongeluksgetal nu!
Oh dan is een kamer voor jezelf wel echt fijn ja! Maar je krijgt de medicatie dus voor de bloeddruk?quote:Op maandag 1 april 2013 19:28 schreef L-E het volgende:
Vanavond gestart met medicatie ivm onderdruk die rond de 100-110 schommelt. Bloed wel nog goed! 24 uur hier blijven iig, dan naar huis als bloeddruk goed reageert op de medicatie
Gelukkig lig ik alleen, zo heerlijk rustig
Cwen, heb je al fysio oid ivm je bekken?
Ja, het is een bloeddrukverlagend middel.quote:Op maandag 1 april 2013 19:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh dan is een kamer voor jezelf wel echt fijn ja! Maar je krijgt de medicatie dus voor de bloeddruk?
Ik ben even gaan googlen wat het deel zwangerschapsvergiftiging dan precies inhoudt, maar dat is blijkbaar een beetje een achterhaalde term?
Hopelijk blijft je onderdruk mooi laag met de medicatie!
Lief!quote:
Kun je dit niet met je directe leidinggevende bespreken? Het in vertrouwen vertellen en overleggen hoe je het het beste aan kunt pakken? Ik snap dat het eng is te vertellen, maar volgens mij zitten er alleen voordelen aan (tenzij tijdelijk contract).quote:Op maandag 1 april 2013 20:46 schreef martine1984 het volgende:
Danic wat fijn dat het goed gaat met jullie. Geniet er maar lekker van!
XM en LE sterkte voor jullie hopelijk kunnen jullie de beebs nog een tijdje binnen houden.
Cwen ik zou toch voor de ziekte wet kiezen je moet nog een hele tijd voor dat je mag gaan bevallen. En zeker omdat je werk toch ophoudt ben je niks verplicht naar je werkgever
Ik zit zelf met een dilemma, over 3 weken is er een diner met alle belangrijke mensen uit de handel voor mn werk. Dit word in rotterdam gehouden (woon zelf een half uur boven amsterdam) dit gaat erg laat worden, daarna nog naar huis rijden en niet zelf kunnen bepalen wat ik eet. Ben erg moe de laatste dagen en ik ben bang dat ik niet trek. De dag erna moet ik vroeg op mn werk zijn omdat ik mn collega moet vervangen. Als ik dat diner ga afzeggen dan moet ik dat wel snel doen maar dan moet ik wel vertellen dat ik zwanger ben en eigenlijk wil ik dat nog niet vertellen. Of toch naar t diner met t risico dat ik me de dagen daarna helemaal belabberd voel. Wat zouden jullie doen?
Fitness, en dan wel gericht op mijn rug vanwege eerdere klachten...quote:Op maandag 1 april 2013 22:05 schreef Cwen het volgende:
Ik weet niet wat voor sport je doet? Bij mij is sporten nog wel prettig, als ik het een beetje doseer.
ze heeft een mooi gewichtje voor die termijn hoor, maar meestal zit er dan nog echt geen spek op.. bij lex ook, wasbij psies 37wk 3230, lijkt veel, maar t was 1 en al scharminkelquote:Op maandag 1 april 2013 20:25 schreef danic het volgende:
[..]
Lief!
Die wolk is onwijs aanwezig. Ze is zo mooi en perfect![]()
Ze was wel behoorlijk afgevallen, bijna de max van 10%, maar ze krijgt nu flesvoeding (eerst bij de bv maar daar ben ik helaas mee gestopt, lang verhaal komt wellicht nog maar hoort niet hier), en ze was vandaag weer 20 gram aangekomen.
Maar dan merk je dat het een kleintje is. Ze heeft weinig pit want slaapt alleen en voeden kost moeite. Ze kan haar temp ook nog niet vasthouden dus ze ligt nu warm ingepakt bij mij onder de dekens in bed en das eigenlijk ook wel een heerlijk moment.
We hebben vanmiddag kleertjes bijgekocht in mt 44/48 dus wellicht een tip om wel naar te kijken als ze bij jou (en XM) een vroeggeboorte verwachten.
Zo extreem is het bij Rosalie niet (37w5d en 3275 gram) en toch is mt 50 veel te groot.
Goeiemorgen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:28 schreef LadyBlack het volgende:
Tevens goeiemorgen! Betekent de rust hier dat iedereen goed heeft geslapen?
Gek genoeg helemaal niet moe en geen harde buiken meer, nog wel pijnlijke spieren na 20 km fietsen, hoezo 35 weken zwanger? Vandaag maar verder met m'n borduurlapje voor mini en rustig aan doen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:44 schreef Suikertante het volgende:
Martine, zo fijn als t geen enorme verrassing is op je werk! De heads-up zorgt er vaak voor dat iedereen het heel leuk voor je vindt en er al helemaal op is ingesteld
Verder hier vannacht wel even gekeken maar er was niemand! Heel veel wakker gelegen in ons mooie pension op Schier helaas.. Ik lag wel heel lekker maar ik voel me nu alsof ik een kater heb.. Hopelijk gaat het ontbijtbuffet daar verandering in brengen!
Piekie geniet van je lekkere dag!
Mandy hoe voel jij je nu?
TM Oeh denk aan die hapwangen!![]()
Goed idee Martine!quote:Op maandag 1 april 2013 22:37 schreef martine1984 het volgende:
Ik heb een vast contract en voor dat ik hem kreeg was er al bekend op t werk dat wij een tweede kindje willen. Dus dat is geen probleem. Ik wilde het t liefst nog even binnen de familie en goede vrienden houden. Heb in overleg met mn lief besloten open kaart te spelen met mn leidinggevende en t diner dit jaar te skippen wellicht kan ik overdag mee met t dagprogramma.
Have fun!quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga met mn andere zwangere vriendin de geboorte vieren met een kop koffie en misschien wel wat lekkers erbij![]()
Leuk, eerste echo!quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nou ik moet juist blijven eten om de misselijheid weg te houden, dus ik geloof dat het misselijk zijn er niet in alle gevallen voor gaat zorgen dat je niet teveel aankomt
verder niet veel bijgelezen, jullie gaan veeeel te snel. ik kom wel actief mee posten als ik met zwangerschasverlof ga
Maar morgen wel mijn eerste echo
Moeilijk is dat he? Minder eigenwijs zijn... Succes!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef .Sparkling. het volgende:
,,, Maar veel rust nemen helpt dus echt, nu nog wat minder eigenwijs zijn en dat accepteren.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:56 schreef bellelena het volgende:
38 weken voor L0t! En April! De geboortemaand voor onze babytjes
![]()
Misschien toch wat voorwerk al? Ik vind het ook zo spannend bij jou en LBquote:Hier vannacht wat buikpijn gehad, maar wel lekker geslapen en pas om kwart over 11 vanmorgen wakker gewordenZou het met het klok-verzetten te maken hebben? Normaal ben ik daar nooit in de war van, maar dit keer opeens heel erg! Ik snap al 2 dagen niets meer van de tijd
![]()
Dat is waar!quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:34 schreef martine1984 het volgende:
Je bent toch niet alleen lb, er zit een gezellig muppie in je buik
oh! ja dan snap ik het wel. Streng hoor dat ze zo op de kwartiertjes zitten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:19 schreef martine1984 het volgende:
Shandaly gefeliciteerd met je trouwdag en heerlijk verlof. Enjoy!
Sparkling ik hoop dat jullie iemand vinden die kan helpen want harde buiken schiet niet op. Sterkte
Bla bla, ik ben erg moe heb van die weg trekkers, aangezien ze hier al verlof afboeken als ik een kwartier te kort werk wil ik ze voor zijn. Ik heb geen dat straks mn vakantie dagen op zijn omdat ik een uurtje eerder weg ga als ik niet trek.
Nou, ik vond het opeens ook echt heel spannend vannacht! En bij jou net zo, ik weet nog onze testdag en zo, en nu zijn we al op het einde! Heb jij al voorwerk/gerommel?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:09 schreef L0t.. het volgende:
[..]
[..]
Misschien toch wat voorwerk al? Ik vind het ook zo spannend bij jou en LB
Shandaly gefeliciteerd met jullie trouwdag! En je eerste officiële verlofdag
Echt? En heeft je voorgevoel vaker gelijk? Ik ben wel heel benieuwd, maar ik heb ook het gevoel dat jij nu elk moment kan gaan omdat je vriendin haar babytje heeft!quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:21 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn voorgevoel zegt dat bellelena eerder gaat bevallen dan ik![]()
Ik ben net na het koffiedrinken de stad in geweest om een bewaarbox voor die taart te kopen, en het was zulk lekker weer dat ik het liefst op een terras was gaan zittenmaarja, niet in mn eentje... Dus misschien vanmiddag nog!
Belachelijk snel gegaan toch eigenlijk hequote:Op dinsdag 2 april 2013 12:56 schreef bellelena het volgende:
Nou, ik vond het opeens ook echt heel spannend vannacht! En bij jou net zo, ik weet nog onze testdag en zo, en nu zijn we al op het einde! Heb jij al voorwerk/gerommel?
Echt heel snel! Een klein poosje geleden dacht ik nog 'Ohh ik heb nog maanden/weken de tijd!', maar kijk nu eens! Af en toe voel ik me er zelfs een beetje zenuwachtig van!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:08 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Belachelijk snel gegaan toch eigenlijk he. Ik heb de afgelopen dagen wel regelmatig harde buiken en af en toe wat buikpijn maar nog niet het gevoel alsof er al echt iets gaat beginnen ofzo.. Ik reken er gewoon op dat het nog zeker 2 weken zal duren.
Ja dat ook!!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:19 schreef GotC het volgende:
Ik ben ook zo nieuwsgierig naar jou Belle, of je een jongetje of een meisje krijgt
quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat gewurm in mijn buik een echt meisje is, dat binnen 2 weken in mijn armen ligt![]()
![]()
Ik heb een mensendieck-cursus gedaan, is goed bevallenquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gaan jullie of hebben jullie een zwangerschapscurus gedaan?
Ik denk dat ik zwangerschapsyoga ga doen. Dat raadde mijn fysio me aan.
Haha, ja dat krijg je met een kleuter in huisquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik durf het thuis niet meer te zeggen i.v.m. Elindie lult alles door
Neuh, ze zaten niet te vissen hoor! Dat zou ik namelijk wel irritant vinden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef Spirit82 het volgende:
Oh wat irritant LB, of vind je dat niet erg?
Ik ben nog in dubio wat ik ga doen. Wat is het voordeel van yoga? Puur het soepel houden enzo?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gaan jullie of hebben jullie een zwangerschapscurus gedaan?
Ik denk dat ik zwangerschapsyoga ga doen. Dat raadde mijn fysio me aan.
Die heeft een keizersnede gehad, dus wel pijn enzo, maar het meest shockerende vond ik dat ze haar kindje 10 uur na de geboorte nog niet vast had gehouden!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:42 schreef Suikertante het volgende:
LB het kan niet lang meer duren nu je t goede voorbeeld hebt gehad!Gaat het ondanks de pittige bevalling wel goed met je vriendin?
Wow!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Die heeft een keizersnede gehad, dus wel pijn enzo, maar het meest shockerende vond ik dat ze haar kindje 10 uur na de geboorte nog niet vast had gehouden!Dus ik hoop dat ze nu wel even een uitgebreide knuffelsessie heeft gehad
![]()
Jeetje zeg, ik mocht mijn meisjes vasthouden zodra ik van de verkoeverkamer af kwam, was zo'n 3 uur na de geboorte gok ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Die heeft een keizersnede gehad, dus wel pijn enzo, maar het meest shockerende vond ik dat ze haar kindje 10 uur na de geboorte nog niet vast had gehouden!Dus ik hoop dat ze nu wel even een uitgebreide knuffelsessie heeft gehad
![]()
De details van de bevalling weet ik nog niet, maar ik ga in hetzelfde ziekenhuis bevallen dus ik ga morgen wel even bij mn verloskundige héél duidelijk maken dat ik dat echt niet wil, zo lang zonder mn kind!
Kijk, dat klinkt al een stuk beter! En dan waren jouw meisjes nog prematuur ook!quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jeetje zeg, ik mocht mijn meisjes vasthouden zodra ik van de verkoeverkamer af kwam, was zo'n 3 uur na de geboorte gok ik.
Zo schattig ook! Saartje lag in bed toen jij hier was of niet?quote:
Dat vind ik eerlijk gezegd al best lang....al moest je natuurlijk ook wel vervoerd naar de afdeling waar ze lagen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jeetje zeg, ik mocht mijn meisjes vasthouden zodra ik van de verkoeverkamer af kwam, was zo'n 3 uur na de geboorte gok ik.
Nee ze rende naar dr papaquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:28 schreef twentemeisje het volgende:
Het lijkt me horror om zo lang te worden gescheiden van je pasgeboren kind!
[..]
Zo schattig ook! Saartje lag in bed toen jij hier was of niet?
Houden zo!quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:30 schreef twentemeisje het volgende:
Oh ja!Muntjes, het is nog steeds een grote hit! Toen ze gisteren een briefje van 20 in haar spaarpot mocht stoppen vond ze dat TO-TAAL oninteressant
.
Deze "moet" je dan echt aanschaffen Juud: http://www.bol.com/nl/p/w(...)ma/1001004005454049/quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:31 schreef Juud79 het volgende:
@TM, wat cute!!
Het lijkt me ook zo leuk dat ze er lol van heeft, maar ik moet nog 18 weken, dat is nog zo lang! Al gaan we wel het weekend met de nieuwe commode en kast bezig en wat spullen van zolder halen, kleertjes inruimen en dergelijke. Dus veranderingen zijn er al wel...
Ik ga maar eens op zoek naar wat boekjes voor dr.
Ze moest eerst nog dicht, toen naar de verkoeverkamer en daar kreeg ik 2x medicatie tegen het rillen waardoor ik ook 2x 30 min langer moest blijven. En eerst naar de kraam tot we doorkregen dat we naar neo mochten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:29 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd al best lang....al moest je natuurlijk ook wel vervoerd naar de afdeling waar ze lagen.
Ik heb hier gezegd dat ik haar binnen het uur aan de borst wou hebben, tenzij het medisch gezien niet kon en dat is ook exact gelukt. Na een uur was ik terug op mijn kamer waar ze met papa aan het wachten was.
Mocht het nu tot een ks komen kan ie bij me blijven, mits alles in orde is natuurlijk.
Die eerste kennismaking van mijn ouders met ons meisje was helemaal geweldig, ook al was het in de verloskamerquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:54 schreef LadyBlack het volgende:
Hier komt gewoon geen familie naar het ziekenhuis vóór de geboorte als het aan mij ligt.
Ik bel mijn moeder als het begint, die rijdt dan van Twente hierheen, en gaat naar het huis van een vriendin. Als het kindje dan geboren is, bel ik haar weer op en dan komt ze langs. Liefst als ik al thuis ben, lijkt me veel toffer dan in zo'n stomme ziekenhuiskamer.
Schoonouders worden overigens ook gebeld als het begint, maar geen idee wanneer die gaan rijden.
Ja, het is sowieso een mooi moment natuurlijkquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die eerste kennismaking van mijn ouders met ons meisje was helemaal geweldig, ook al was het in de verloskamer
Ik had ook weinig behoefte aan bezoek verder, maar ik wilde mijn ouders echt heel, heel graag zien. Ik moest overigens in ieder geval die nacht blijven, dus anders moesten ze wel erg lang wachtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, het is sowieso een mooi moment natuurlijkmaar in de gunstigste situatie ben ik maar eventjes in het ziekenhuis en wil ik daarna lekker naar huis. Dan hoeft mn moeder niet perse in die tijd ook al in het ziekenhuis langs te komen, maar gewoon lekker bij ons thuis.
+1 Ik vond het heel mooi dat mijn moeder en zusje in de verloskamer warenquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die eerste kennismaking van mijn ouders met ons meisje was helemaal geweldig, ook al was het in de verloskamer
Dan zou ik mijn moeder ook sowieso naar het ziekenhuis laten komenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had ook weinig behoefte aan bezoek verder, maar ik wilde mijn ouders echt heel, heel graag zien. Ik moest overigens in ieder geval die nacht blijven, dus anders moesten ze wel erg lang wachten
Joene heeft Bram aangepakt <3!! Hij had m gewoon als eerste vast.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:04 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ga deze keer proberen de baby zelf aan te pakken
Moeilijk misschien ook om van tevoren al zeker te weten. Ik wilde echt heel, heel graag mijn ouders zien en was erg blij dat ze in het ziekenhuis waren. Ik had dat van tevoren echt niet gedacht dat ik dat zo graag wilde. Ik wilde het echt heel graag met hen delenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:39 schreef Spirit82 het volgende:
Jeetje ik vind dat zo'n dilemma hè, wanneer bel je mensen, wanneer laat je ze langskomen... Nog eens goed samen overleggen. Wel mooi om die ervaringen zo te lezen!
Als ik het zelf niet kan dan wil mijn lief het graag (als de situatie het toelaat natuurlijk). Lijkt me zo bijzonderquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Joene heeft Bram aangepakt <3!! Hij had m gewoon als eerste vast.
Bij mij zat er heel kort even de gyneacoloog tussen, maar zij zei: pak haar maar aan, en ineens had ik een klein meisje in mijn handenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:42 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Als ik het zelf niet kan dan wil mijn lief het graag (als de situatie het toelaat natuurlijk). Lijkt me zo bijzonder.
Waar ik normaal helemaal niet zo 'familieziek' ben wilde ik mijn kind júist voorstellen aan zijn opa's en oma's en ooms en tantes. Gelukkig zijn mijn ouders wel gelijk gekomen na de geboorte. De ouders van mijn hus zijn de dag voor de uitgerekende datum op vakantie gegaan naar de andere kant van Nederlandquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:00 schreef L0t.. het volgende:
Wat mij betreft hoeft er ook niemand naar het ziekenhuis te komen. Het lijkt me eigenlijk sowieso wel fijn om even die eerste paar uurtjes nog geen bezoek te hebben. Nog tijd genoeg om de baby te zien daarna.
Ik krijg er al kippenvel van door het alleen maar te lezen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb mijn tweede zelf aangepakt. Toen ik hem pakte deed hij zijn ogen open (en keek zo recht mijn hart in). Het was zó bijzonder, krijg er nog kippevel van als ik er aan denk.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb mijn tweede zelf aangepakt. Toen ik hem pakte deed hij zijn ogen open (en keek zo recht mijn hart in). Het was zó bijzonder, krijg er nog kippevel van als ik er aan denk.
Oh huuuuu je schoonmoeder, ik krijg al de rillingen als ik het leesquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Waar ik normaal helemaal niet zo 'familieziek' ben wilde ik mijn kind júist voorstellen aan zijn opa's en oma's en ooms en tantes. Gelukkig zijn mijn ouders wel gelijk gekomen na de geboorte. De ouders van mijn hus zijn de dag voor de uitgerekende datum op vakantie gegaan naar de andere kant van Nederlanddaar ben ik nu, bijna 14 jaar later, nog pissig over. De desinteresse zeg! Die kwamen dus ook pas de volgende dag, om weer te vertrekken en een week later terug te komen. En dan te bedenken dat ik 10 dagen 'over tijd' was.
In ieder geval, ik had zéér de behoefte om mijn kind te delen juist. Maar zonder vast houden. Toen mijn schoonmoeder uiteindelijk voor de tweede keer kwam sprak ze de legendarische woorden: geef die maar even aan mij, en pakte zo mijn kind van me af![]()
Niet. Tof.
Dat zeker! Ga dit vanavond nog eens even goed bespreken met m'n vriend. De stoom komt eigenlijk al uit m'n oren als ik er alleen al over nadenk, hormonenquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef twentemeisje het volgende:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee L0t! :-)
quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:10 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Dat zeker! Ga dit vanavond nog eens even goed bespreken met m'n vriend. De stoom komt eigenlijk al uit m'n oren als ik er alleen al over nadenk, hormonen
Wooooowww echt bíjna!quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:15 schreef _wolk82_ het volgende:
Vanavond mijn laatste avondje kinderloos thuis, morgen ochtend om 8:30 melden in het ziekenhuis en dan krijg ik een ballonnetje of tabletjes afhankelijk waar ik voor ingelood ben. Als alles meezit overmorgen mijn kleine meissie in mijn armen.
Go Wolk!quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:15 schreef _wolk82_ het volgende:
Vanavond mijn laatste avondje kinderloos thuis, morgen ochtend om 8:30 melden in het ziekenhuis en dan krijg ik een ballonnetje of tabletjes afhankelijk waar ik voor ingelood ben. Als alles meezit overmorgen mijn kleine meissie in mijn armen.
Ik zie mezelf ook wel in zo'n tijgerin veranderen ja, maar misschien ben ik er wel totaal relaxed bij. Pff ben zo benieuwd, nog even geduldquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:19 schreef twentemeisje het volgende:
Oe Wolk, succes!! Wat een gek idee he?
En L0t, weet je, ik reageerde zo anders dan dat ik ooit van mezelf had verwacht. Ik had gedacht dat ik met liefde mijn kind met iedereen zou delen. Maar toen ze er eenmaal was, was ik net een tijgerin die haar welpje wilde beschermen. Alleen wanneer mijn lief haar vasthad voelde ik me er compleet ontspannen bij. Ik snap dus ook wel wat jij bedoelt LB.
Maar waarom dan niet met je schoonouders? Dat zijn toch ook de opa en oma?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:33 schreef bellelena het volgende:
Wolk!!! Super spannend! Geniet van jullie laatste avondje met baby-in-buik op de bankEn ook alvast een hele voorspoedige bevalling toegewenst! Wow!
Ik verwacht nu dat ik het heel graag met mijn ouders wil delen. Maar die wonen gelukkig ook heel dichtbij
M'n schoonouders daarentegen, die zullen we pas (veel) later bellen en op dit moment heb ik er ook echt geen behoefte aan dat zij mijn versgebakken babytje dan meteen al vasthouden. Even kijken terwijl het in mijn armen ligt lijkt me de eerste keer wel genoeg. Ik heb dit in ieder geval wel ook al besproken met lief en ik hoop dat hij dan daar ook voor op kan komen. Lijkt me heel rottig als er inderdaad allemaal dingen gebeuren die je helemaal niet had verwacht en dat je er dan ook echt bij zit van 'help wat nu'. Vind het dan ook wel heel handig om dan hier de ervaringen te lezen, zijn toch weer dingen om echt even goed te bespreken en zo!
Ik heb vandaag ook maar gebeld. Wij gaan 20 april dan ben ik 17w.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:35 schreef GotC het volgende:
Wat mooi, al die verschillende verhalen en wensenMaar 10 uur apart van elkaar..dat wil volgens mij niemand.
KD, lijkt me bijzonder, om je kindje aan te pakken!
Heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho22 april, ben dan 16w1d. Als het kindje goed ligt, dan krijgen we ook het geslacht te weten
Wat ik een beetje heb mee gekregen uit eerdere verhalen is dat zij door hun gedrag bepaalde rechten wel verspeeld hebben..quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet met je schoonouders? Dat zijn toch ook de opa en oma?
Kan natuurlijk zijn dat er dingen zijn voorgevallen hoor, dat weet ik allemaal niet. Ik zal alleen nooit meer de wijze les van een OUD-usernooit meer vergeten toen ze zei: 'Ik heb zelf ook twee jongens en ik moet er niet aan denken dat ik later weggehouden word bij de belangrijke dingen in hun leven, enkel omdat ik de schoonmoeder ben'.
En ditquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Dus mensen moesten wel komen maar mochten het kind niet vasthouden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Waar ik normaal helemaal niet zo 'familieziek' ben wilde ik mijn kind júist voorstellen aan zijn opa's en oma's en ooms en tantes. Gelukkig zijn mijn ouders wel gelijk gekomen na de geboorte. De ouders van mijn hus zijn de dag voor de uitgerekende datum op vakantie gegaan naar de andere kant van Nederlanddaar ben ik nu, bijna 14 jaar later, nog pissig over. De desinteresse zeg! Die kwamen dus ook pas de volgende dag, om weer te vertrekken en een week later terug te komen. En dan te bedenken dat ik 10 dagen 'over tijd' was.
In ieder geval, ik had zéér de behoefte om mijn kind te delen juist. Maar zonder vast houden. Toen mijn schoonmoeder uiteindelijk voor de tweede keer kwam sprak ze de legendarische woorden: geef die maar even aan mij, en pakte zo mijn kind van me af![]()
Niet. Tof.
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Niet. Tof.
Daarom zei ik ook dat ik geen achtergrond verhaal kende.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:08 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wat ik een beetje heb mee gekregen uit eerdere verhalen is dat zij door hun gedrag bepaalde rechten wel verspeeld hebben..
oh jawel hoor, mijn moeder vroeg het alleen altijd en die was juist heel erg terughoudend die eerste keer. Mijn zussen weet ik niet meer, die waren pubers toen. Schoonmoeder heeft de eerste ontmoeting ook wel baby vastgehouden maar was op ons initiatief. Nu was hij kramperig, huilerig en griste ze m gewoon uit mijn handen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dus mensen moesten wel komen maar mochten het kind niet vasthouden?
Ik zou niet onmiddelijk vrij nemen en 2 uur naar mijn zus reizen als ik het kind niet ook even mocht vasthouden hoorIk was vorig jaar bij een vriendin erg laat op kraamvisite, met nog een wederzijdse vriendin, kind was al 4.5 maand oud en we mochten er alleen naar kijken
![]()
Beetje suf wel, ga ik niet nog snel eens doen hoor.
Mijn zus en ik zijn echt helemaal niet close met elkaar maar alledrie de keren dat ik helemaal de moeite nam om naar haar toe te reizen om de pasgeborenen te bewonderen mocht ik er wel mee doen wat ik wilde qua vasthouden en knuffelen en snuffelen en zoenen hoor
ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat iedereen die komt het kind ook zou moeten/mogen vasthouden; wat een vreemd uitgangspunt! voor 't kind zelf doorgaans vooral stressvol ook. ik zou dat zeker aan de ouders overlaten om te bepalen of 't een goed idee/moment is.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:10 schreef oh-oh het volgende:
Dus mensen moesten wel komen maar mochten het kind niet vasthouden?
Ik zou niet onmiddelijk vrij nemen en 2 uur naar mijn zus reizen als ik het kind niet ook even mocht vasthouden hoorIk was vorig jaar bij een vriendin erg laat op kraamvisite, met nog een wederzijdse vriendin, kind was al 4.5 maand oud en we mochten er alleen naar kijken
![]()
Beetje suf wel, ga ik niet nog snel eens doen hoor.
Mijn zus en ik zijn echt helemaal niet close met elkaar maar alledrie de keren dat ik helemaal de moeite nam om naar haar toe te reizen om de pasgeborenen te bewonderen mocht ik er wel mee doen wat ik wilde qua vasthouden en knuffelen en snuffelen en zoenen hoor
O bah!quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:26 schreef lily het volgende:
Ik lag met Leah in mijn armen in het ziekenhuisbed na de ks, ze was een dag oud en ze huilde. Mijn tante van 72 was op bezoek en voordat ik haar ook maar kon aanleggen (bewegen is wat lastig na een ks) propte mijn tante zo haar dikke vinger in haar mondje.
Ik kan wel wat hebben hoor maar dat was wel ff eenmomentje.
Ja, dit inderdaad. Waarom zou je als je op krambezoek komt, de baby ook vast moeten houden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:26 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat iedereen die komt het kind ook zou moeten/mogen vasthouden; wat een vreemd uitgangspunt! voor 't kind zelf doorgaans vooral stressvol ook. ik zou dat zeker aan de ouders overlaten om te bepalen of 't een goed idee/moment is.
Mijn lief en ik noemen ons kind vanaf het moment dat we wisten dat we zwanger waren al "Kruimel". Maar sinds we onze ouders hebben verteld dat het een meisje is, maken zij er Kruimelientje van. En ons dan nog verbeteren ook hequote:Op dinsdag 2 april 2013 17:29 schreef L0t.. het volgende:
Ik kijk er eigenlijk meer naar uit om m'n kind aan mijn beste vriendinnen te showen dan aan m'n schoonouders. Ik heb verder helemaal niets tegen ze, het zijn hartstikke lieve mensen maar ik ben wel een beetje bang dat zij zich het kind teveel gaan toe eigenen ofzo. Ook uitspraken die ze nu al doen van "oh, dat wordt vast een echte *hun achternaam*. Nou liever niet
Ohh die vinger lily
Oooh, check!! Mijn schoonouders noemen haar nu steeds 'kleine [insert naam schoonmoeder]'. Pislink word ik ervan, eigenlijk - en ik heb geen idee waarom want het is niet of het uitmaakt ofzo. Maar echt... Pislink.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:31 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn lief en ik noemen ons kind vanaf het moment dat we wisten dat we zwanger waren al "Kruimel". Maar sinds we onze ouders hebben verteld dat het een meisje is, maken zij er Kruimelientje van. En ons dan nog verbeteren ook heOptiefen, het is ons kind
En dat gaat alleen nog maar om een koosnaampje
toch heb ik bij mijn schoonmoeder ook het idee dat het de andere kant op werkt: de kinderen van haar schoondochters lijken toch een fractie minder belangrijk dan het kind van haar eigen dochter. Niet vreemd op zich, denk ikquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:37 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn schoonouders zijn tot nu toe het toonbeeld van netjes afwachten, maar ik hou ook wel in mn achterhoofd dat met name mn schoonmoeder raar uit de hoek kan komen...
Gelukkig hebben ze een paar maanden geleden een eerste kleinkind gekregen dat ook nog eens dichter in de buurt woont, dus de eerste hysterie is daar al op losgelaten
En die hysterie, da's natuurlijk alleen maar gaaf. Het is ook wel een kind van hún zoon! Ik snap wel dat je daar weer net zo vol van kunt zijn als van de geboorte van je eigen kind
Oh, daar zou ik ook totaaaaal niet tegen kunnenquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:40 schreef Cwen het volgende:
[..]
Oooh, check!! Mijn schoonouders noemen haar nu steeds 'kleine [insert naam schoonmoeder]'. Pislink word ik ervan, eigenlijk - en ik heb geen idee waarom want het is niet of het uitmaakt ofzo. Maar echt... Pislink.
Ah, da's toch best leuk?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik hoop alleen niet op dierendag voor de rest is alles oke
Kreeg ik ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:55 schreef LadyBlack het volgende:
Rightik krijg nu een mailtje van Jonge Gezinnen, met 10 uit-tips voordat de baby er is...
Serieus?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Kreeg ik ookmijn baby is 8 maanden
![]()
Niet met een dierenachternaam, dat is zieligquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah, da's toch best leuk?
Mijn missie is in elk geval geslaagd, het is niet 1 april gewordennu maakt het me niks meer uit welke dag het wordt
Ohquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Niet met een dierenachternaam, dat is zielig
Whut?quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:35 schreef Mabawa. het volgende:
het is al heel wat dat hij bij de bevalling is, tot 2 weken geleden dacht hij dat hij na een dag pas 'mocht' komen![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben afgelopen week foto's en filmpjes van partussen bekeken samenhij vindt het echt heel speciaal dat hij dit alles zo mag meeleven.
Was het Mignonne die hier ooit een website voor geboortefotografie plaatste? Iemand die dat nog weet?
En dan natuurlijk nog een lentekindje hè?quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:19 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik hoop alleen niet op mijn verjaardag te mikken (10 dagen later, Lex 15 dagen later, dat gaan we gelukkig niet redden (denk ik) wel zou t grappig zijn als deze voor de 21/23 komt, want dan heb ik een zomer/herfst en winterkindje
no way, we adopteren wel een lentepuppy, ooitquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
En dan natuurlijk nog een lentekindje hè?
Haha, snap ik heel goed!quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:33 schreef L0t.. het volgende:
Ohh echt venco, mag jouw schoonmoeder bij de bevalling zijn?Ik moet er al niet aan denken dat m'n eigen moeder erbij zou zijn, laat staan m'n schoonmoeder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Intussen heb ik alles weer een beetje op een rijtje en voel ik me dus ook weer beter. Denk dat ik zo vroeg onder de wol duik en ik weet nu al dat ik morgen dan alles weer een feest vind (als ik deze nacht wel kan slapen, tenminste)![]()
Geen balkon waar dat ding kan hangen te drogen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:21 schreef Mabawa. het volgende:
Ha, dat onderwerp heb ik nog niet ter sprake gebracht, Suiker! Maar we hebben geen tuin dus hij gaat gewoon in de grote vriezer denk ik zo
quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Haha, snap ik heel goed!
Ach, ik dacht eerst aan mijn moeder en mijn man. Maar toen gaf hij aan dat hij best zijn moeder erbij wilt hebben omdat het voor hem ook bijzonder is om dat met haar te delen.
Dit vind ik dan ook goed en het is niet dat ze met z'n drieën er precies naar binnen zitten te kijken. Geen idee hoe druk het überhaupt daar allemaal mag bevallen in het ziekenhuis namelijk.
Ik denk aan mijn moeder en man steun te hebben. En als het voor hem en zijn moeder zo speciaal is om erbij te zijn, vind ik dat prima. Als iedereen zich maar gedraagt.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:57 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Geen balkon waar dat ding kan hangen te drogen?
ik zie het al helemaal voor me.. .met van die grote afrikaanse gieren die om je flat heen vliegen enzo![]()
Als je wilt werken is het natuurlijk alleen maar tof als dat kan!quote:Op woensdag 3 april 2013 08:33 schreef Juud79 het volgende:
@Suikertante, er is toch niets mis mee om nog wat te werken als je dat graag zou willen? Ik heb de vorige keer tot 39 weken gewerkt en deze keer werk ik door tot 37,5 weken. Wel vanaf week 33 nog maar 3 dagen per week van 8.00 tot 16.00 uur.
Mijn ervaring is dat ik het vanaf 39 weken tot 41+4 vreselijk lang vond duren omdat ik niets om handen had, behalve nog een de kleertjes rechtleggen, mijn huis een beetje netjes houden en eens ergens op bezoek gaan.
Ik ben persoonlijk van mening dat de wensen van de persoon die de bevalling moet ondergaan even wat heel veel zwaarder tellen dan de persoon die erbij staatquote:Op woensdag 3 april 2013 08:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb er sws iet over nagedacht mijn moeder of schoonmoeder erbij te hebben, en zij hebben het ook niet gevraagd, maar ik vind dit wel heel erg stoer van je.Zijn wensen tellen toch vrijwel net zo zwaar als de jouwe.
Ohh dat laatste, zo is het hier niet! Dat is iets waar ik zelf ook absoluut achter sta (betrekken van schoonmoeder/ouders), of in mijn geval stond. Maar de band tussen mijn vriend en z'n ouders is eigenlijk al heel lang kapot en laatst zijn er nog weer dingen voorgevallen die de kloof tussen hem en zijn ouders nog verder hebben verbreed. Ik ben daar nog steeds erg verdrietig over. Mijn allerliefste, hoe kunnen zijn ouders (notabene zijn bloedeigen ouders) zich zo tegen hem opstellen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet met je schoonouders? Dat zijn toch ook de opa en oma?
Kan natuurlijk zijn dat er dingen zijn voorgevallen hoor, dat weet ik allemaal niet. Ik zal alleen nooit meer de wijze les van een OUD-usernooit meer vergeten toen ze zei: 'Ik heb zelf ook twee jongens en ik moet er niet aan denken dat ik later weggehouden word bij de belangrijke dingen in hun leven, enkel omdat ik de schoonmoeder ben'.
Ik vind dit namelijk best wel herkenbaar. Ik heb echt niets meer om handen dan dus idd dat huishouden bijhouden en af en toe theeleuten met vriendinnen. Gelukkig heb ik Candy Crush ontdekt om invulling aan mijn dag te gevenquote:Op woensdag 3 april 2013 08:33 schreef Juud79 het volgende:
Mijn ervaring is dat ik het vanaf 39 weken tot 41+4 vreselijk lang vond duren omdat ik niets om handen had, behalve nog een de kleertjes rechtleggen, mijn huis een beetje netjes houden en eens ergens op bezoek gaan.
Als je 'm op je mobiel speelt kun je eindeloos die app blijven verwijderen en installeren zonder je levels kwijt te raken en krijg je elke keer opnieuw 5 levensquote:Op woensdag 3 april 2013 10:10 schreef Suikertante het volgende:
Candy Crush gaat maar tot een bepaald level en daarna moet je per se vrienden lastig vallen via FB om verder te kunnen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, ik ga weer aan het werk![]()
quote:Op woensdag 3 april 2013 10:14 schreef Suikertante het volgende:
L0tSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, ik ga weer aan het werkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkze!
Bedoel je in het algemeen of tijdens de bevalling? Want ik vind de bevalling nogal een stukje heftiger en persoonlijker voor een vrouw dan voor een man, dus lijkt me logisch dat je daar alleen die personen bij wilt hebben die het dichtst bij je staan en hoe aardig je schoonouders ook kunnen zijn is de band met je eigen ouders toch vaak heel anders.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap echt niet waarom zoveel hier eigen familie belangrijker vinden..
En als de man er net zo over dacht was dat voor genoeg hier een probleem geweest.. Vind ik echt heel onbegrijpelijk
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met eigen familie. Als ik een buurvrouw of een goede vriendin gehad had waar ik veel steun aan had kunnen hebben, had ik die misschien wel bij de bevalling gevraagdquote:Op woensdag 3 april 2013 10:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap echt niet waarom zoveel hier eigen familie belangrijker vinden..
En als de man er net zo over dacht was dat voor genoeg hier een probleem geweest.. Vind ik echt heel onbegrijpelijk
is dan toch ook misschien wel voor de man zo.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:30 schreef L0t.. het volgende:
n hoe aardig je schoonouders ook kunnen zijn is de band met je eigen ouders toch vaak heel anders.
Nouja, als je als man er ook in je poedelnakie naast zou gaan liggen en een kind zou baren, denk ik wel dat je evenveel erover te zeggen hebt jaquote:Op woensdag 3 april 2013 10:33 schreef Pvoesss het volgende:
Beide en juist bij de bevalling..
Het zijn ook gewoon zijn ouders en daar kan je als man net zo close mee zijn als dat een vrouw kan. Mijn vriend is wel 50 keer closer met zijn ouders dan ik ben met de mijne![]()
En juist dit gedeelte
[..]
is dan toch ook misschien wel voor de man zo.
Waarom ben je als vrouw in godsnaam belangrijker
Nou dat lijkt me eerlijk gezegd nogal obvious..quote:Op woensdag 3 april 2013 10:33 schreef Pvoesss het volgende:
Waarom ben je als vrouw in godsnaam belangrijker
Je kiest niet voor je moeder omdat je vindt dat die eerder het kind mag zien dan zijn moeder. Je kiest voor een persoon waarvan je denkt dat die je het beste kan steunen bij de bevalling en dat is in sommige gevallen je eigen moeder.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Het is toch ook zijn kind en zijn bevalling.
Ik vind het echt absurd om dan te roepen mijn moeder mag wel en die van jou niet.
Dan is het toch beide of gewoon geen maar iig niet de 1 belangrijker vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |