Pc herstarten wil wel eens helpenquote:Op donderdag 4 april 2013 23:46 schreef shiznuts het volgende:
After Effects en de GoPro Cineform Studio geprobeerd.
Is gewoon 1080P/30FPS. 2,29GB. Niet eens zo heel lang. 8m43s.
Begrijp niet waarom dat zo'n gedoe is, voor zo'n bedenkelijk simpel iets.
Heb je écht je sequence / renderinstellingen wel goed ingesteld? Een video met 29,97 fps (NTSC setting) naar 25 fps (PAL) renderen gaat inderdaad langer duren, zonde van je tijd.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:51 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb een recente i7-core met HT, 2GB nVidia videokaart, 512SSD, 8GB 1600mHz RAM.
Dat zou het toch niet zijn, zou je denken.
Kwam gewoon net een oude clip tegen, was nog met m'n gouwe ouwe Canon SX1 IS gemaakt, de camera die m'n passie voor video destijds unlockte.Alleen die heb ik nooit geflipt destijds omdat ik het niet de moeite vond dat zo lang te laten renderen en toen ik 'em net weer tegenkwam dacht ik: hey, dat zal nu geen probleem meer zijn, maar daar loop je dus nog altijd tegenaan?
Idd de juiste sequence settings, dat scheelt een hoopquote:Op vrijdag 5 april 2013 00:05 schreef shiznuts het volgende:
Ah. Ik ga zo wel ff kijken wat Premiere Pro ervan vind dan.
quote:Another big factor: It will be affordable the initial mid-level (in terms of weight support) MVI M10 will sell for approx $15K and is already under production. The second, smaller version, the M5 that will be on sale at some point in the near future (once the production capacity is in full swing) will be sold for a price point under $7,500. If you consider how much we spend on handheld rigs, sliders, jibs (let alone Glidecams/Steadicams etc.) the price of this device quickly becomes a no-brainer Another huge factor: it takes quite a bit of time to set up a JIB, let alone weights, crew and skill to operate. The learning curve on this unit is very very fast.
als je een 1Dc kan betalen ..quote:
En die beelden zijn gemaakt door...... jou?quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:35 schreef Stefan het volgende:
Ik kan jullie allemaal aanraden DWDD van donderdag te kijken, prachtige filmpjes in het rijksmuseum met veel slide, crane en steadycamshots
hahaha I wish.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
En die beelden zijn gemaakt door...... jou?
Dat gaan we vanavond eens terug kijkenquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
hahaha I wish.Het is gewoon inspirerend, in 50 min zie je 14 filmpjes langskomen, allemaal korte verhaaltjes maar prachtig gefilmd en ook diverse montagestijlen en muziek
Erg inspirrend
Als de 550d neemt, zal ik kiezen voor de 600D. Simpel gezegd:quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:26 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Ik zit een beetje te kijken naar SLR camera met video functie omdat ik nu nog met Sony werk. Wat is een mooie instapper, de 550d? Budget is beetje rond de 600 e.
Dynamisch bereik is het verschil tussen onderbelicht en overbelicht kunnen opvangen. ISO is voor donkere omstandigheden/lichtgevoeligheid van de sensorquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Als de 550d neemt, zal ik kiezen voor de 600D. Simpel gezegd:
• Uitklapbaar scherm
• Magic Lantern
Ikzelf heb 3 maanden terug gekozen voor een 650D.
Mede door een touchscreen een de STM functie. (geruisloos focussen)
Helaas is er op deze camera nog geen Magic Lantern.
Voor dat bedrag is er ook eventueel een 2e hands Panasonic GH2 kopen, waar veel mensen het hier over hebben. Deze heeft een hoog dynamisch bereik en is dus wat beter in donkere omstandigheden.
Ah maar daar kan dus een 600D aan tippen met Magic Lantern... toch?quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:43 schreef KaMo het volgende:
GH2 heeft geen hoger dynamisch bereik hoor
Hogere bitrate, dus scherper
Dat dus...ikke dat niet snappen...quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:46 schreef shiznuts het volgende:
En de GH2 is makkelijker in de omgang met non-native lenzen, die veelzijdig en goedkoop kunnen zijn.
Maar idd, de 600D > 550D.Zekerste weten.
Want? Omdat het er zo goed uitziet?quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:50 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ow sorry. Ja soms volg ik die hele discussie niet. Als ik iets van GH2 of GH3 voorbij zie komen, dan ga ik in 'ik-snap-niks-hiervan-zoals-belastingdienst/pensioenen-modus'
Termen voorbij komen die mij niks zeggen, omdat ik dus niet in dat straatje zit...quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:51 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Want? Omdat het er zo goed uitziet?
Ooh zo. Nouja in mijn ervaring is de GH2 (GH3 dan ook) een erg veelzijdig apparaatjequote:Op vrijdag 5 april 2013 15:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Termen voorbij komen die mij niks zeggen, omdat ik dus niet in dat straatje zit...
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:50 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Dat dus...ikke dat niet snappen...
Non native lenzen bijvoorbeeld. Maar het zegt mij niks omdat ik me niet verdiept heb in de panasonic. Maar heb je stuk netjes gelezen, maar let het toch wel aan mij voorbij gaanquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:21 schreef shiznuts het volgende:
[..]Wadde jij nie snap nie?
Waarom je dat zou willen? Omdat je misschien vintage spul hebt liggen, of het budget/de wil niet dure primes te kopen. Ik ben zo bijvoorbeeld echt megafan van de Pentax-M SMC Asahi 50mm f/1.4 die ik hier heb liggen. En een Tokina 11-16mm f/2.8 kun je er ook zo opmikken met een adaptertje, of weer andere lenzen. En bij M43 heb je niet te maken met infinity focus en flange distance issues enzo die wel bij EOS-modellen optreden. Verder is Panasonic niet het enige merk met de M43-mount dus is er native ook wel aardig wat keuze. Die Olympus 45mm f/1.8 is een super portraitlens, erg scherp en ondersteunt autofocus. Native lenzen wil verder natuurlijk zeggen dat 'ie zonder tussenkomst van adapters ofzo mountbaar is omdat de mountthread van de lens hetzelfde is als de cameramount, als dat hetgeen was dat je er niet aan snapte. Een Olympus of Pana M43-lens is native. Een Tokina of vintage Pentax/Minolta/etc is non-native.
Verder heb je bij Magic Lantern custom menu's en overlays/scripts en alles natuurlijk, dat is wel erg gaaf! Bij Panasonic heb je dat alles niet, geen peak/split focus, geen letterbox safety lines, et cetera. Wat je kunt doen bij de GH2 is het interpreteren van de sensorsignalen aanpassen waardoor je maximaal detail uit de sensor haalt. Dat is pas wanneer het lichtelijk rocketscience wordt met bitrates, spanning, long GOP, intra-frame enz.
Magic Lantern kan ook gewoon op de 550D hoor, alleen het uitklapbaar scherm is dan een voordeel. Meteen ook wel een groot voordeel.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Als de 550d neemt, zal ik kiezen voor de 600D. Simpel gezegd:
• Uitklapbaar scherm
• Magic Lantern
Ikzelf heb 3 maanden terug gekozen voor een 650D.
Mede door een touchscreen een de STM functie. (geruisloos focussen)
Helaas is er op deze camera nog geen Magic Lantern.
Voor dat bedrag is er ook eventueel een 2e hands Panasonic GH2 kopen, waar veel mensen het hier over hebben. Deze heeft een hoog dynamisch bereik en is dus wat beter in donkere omstandigheden.
je selecteert meer fps, maar als dat er niet op zit is 50 fps het meest natuurlijkquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:36 schreef whY... het volgende:
Dan nog een tweede vraag, hoe neem je met meer dan 50 fps op (standaard hoogste setting Canon) voor bijvoorbeeld slowmo of high action.
Die planeet in de luchtquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:52 schreef shiznuts het volgende:
Wat je dan alleen nog wel doen kunt (met beperkt aantal fps) is Twixtor eroverheen mikken:
http://www.youtube.com/results?search_query=twixtor
Let wel dat dat zo z'n limieten kent natuurlijk, al is er veel mogelijk.
Maximale is 60fps hoor. Anders zit je in PALquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
je selecteert meer fps, maar als dat er niet op zit is 50 fps het meest natuurlijk
dan selecteer je 60 fps, logisch lijkt mequote:Op vrijdag 5 april 2013 18:59 schreef Susteren het volgende:
[..]
Maximale is 60fps hoor. Anders zit je in PAL
Fuck.. wat een geld. Ik hoop snel op chinese kloonversies voor rond de ¤ 1200 en redelijke kwaliteit. Dingen als een cameraslider waren eerst ook onbetaalbaar, en waarom? Met een beetje mazzel heb je voor 100 euro ook een slider.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:
$7500 voor de DSLR versie
Kunnen we niet iets doen met dat we samen inleggen en samen delen
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |