abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124704624

SPOILER: Transferbeleid 2012-2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124704686
spitsvondige TT zeg
pi_124704707
Joden!
pi_124704767
Topicnummer 1972, het jaar 1972

pi_124704810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Topicnummer 1972, het jaar 1972

[ afbeelding ]
Lekker veel spelers uit eigen land nog :D
Oh.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:42:55 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_124705059
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Lekker veel spelers uit eigen land nog :D
Ook een Duitser :o
Ik ben inmiddels overleden
pi_124705121
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:42 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ook een Duitser :o
Heeft die geen dubbele nationaliteit :P
Oh.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:46:31 #8
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124705195
Opvallendste is een niet-Nederlandse trainer.
pi_124705305
Over een paar jaar weer de CL winnen _O_
Oh.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:51:35 #10
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124705401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
Over een paar jaar weer de CL winnen _O_
Een mooie utopie, totaal onrealistisch. We zijn een Europese middenmoter, spelen daar geen enkele rol van betekenis. Indien we kampioen worden dan is dat uit armoede, dat begrijp je toch zeker wel?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:53:29 #11
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_124705467
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:51 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Een mooie utopie, totaal onrealistisch. We zijn een Europese middenmoter, spelen daar geen enkele rol van betekenis. Indien we kampioen worden dan is dat uit armoede, dat begrijp je toch zeker wel?
Dit moest je dan ook niet helemaal serieus nemen. :)
Oh.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:54:10 #12
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124705499
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit moest je dan ook niet helemaal serieus nemen. :)
Gelukkig, ik schrok even.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:55:14 #13
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_124705537
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:54 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Gelukkig, ik schrok even.
We mogen blij zijn als we een keer kwartfinale halen denk ik :D
Oh.
pi_124705572
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:51 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Doe jezelf wel tekort mee, ik bedoel Ajax speelt aardig voetbal. En volgens mij zeiden ze in 95 ook dat het onmogelijk was toch?
pi_124705602
Niks is onmogelijk :D
  zaterdag 30 maart 2013 @ 23:58:25 #16
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124705661
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:55 schreef Wotte het volgende:
Doe jezelf wel tekort mee, ik bedoel Ajax speelt aardig voetbal
Voor de Eredivisie is het goed genoeg.
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:55 schreef Wotte het volgende:
En volgens mij zeiden ze in 95 ook dat het onmogelijk was toch?
Er is in achttien jaar wel het een en ander veranderd.
  zondag 31 maart 2013 @ 00:06:38 #17
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_124705933
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:58 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

[..]

Maar misschien gaat het weer veranderen :D
Oh.
pi_124706175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 23:58 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

[..]

Er hoeft maar één keer een super goede lichting aanwezig te zijn en je kan ver komen.
  zondag 31 maart 2013 @ 00:15:58 #19
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_124706208
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 00:15 schreef Tyron het volgende:

[..]

Er hoeft maar één keer een super goede lichting aanwezig te zijn en je kan ver komen.
De B1 van nu is wel een goede lichting volgens mij :P. En dan aangevuld met goede aankopen. En dan moet het precies kloppen allemaal :) Al mogen ze wel al beginnen met de EL winnen :P
Oh.
pi_124706643
Ben bij 0-0 na een half uur in Heerenveen naar de kroeg gegaan en die wedstrijd vergeten. Was wel ff lekker thuiskomen zonet om dat op teletekst aan te treffen.
pi_124706680
quote:
1) Als het even minder gaat, hoe probeer je de spelers dan zo goed mogelijk te motiveren om het beste uit zichzelf te halen?

"Vaak probeer je op zo'n moment de goede momenten terug te halen, dat biedt houvast. Je moet juist niet heel negatief zijn, want dan kom je in een negatieve spiraal terecht. Slechte dingen moet je wel benoemen, maar je moet eigenlijk altijd eindigen met een positieve draai. En soms moet je met spelers terug naar de basis gaan, en ze een spiegel voorhouden; uitleggen waarom je hem altijd hebt laten spelen."

2) Het valt me op dat er meerdere spelers zijn die niet vol de strijd aangaan als het voetballend niet lukt. Als supporter wil ik zien dat een Christian Eriksen bijvoorbeeld het gras opvreet en knokt tot hij erbij neervalt. Ben je het daarmee eens?

"Helemaal niet. Deze vraag maakt me zelfs kwaad. Als Christian in negen dagen tijd in drie wedstrijden een marathon loopt, kun je niet zeggen dat hij zijn best niet doet. De een kan gemakkelijk een tackle maken of een por geven, de ander heeft dat minder in zich. Je kan niet van iedere speler een Jan Wouters maken, maar van een Jan Wouters ook geen Christian Eriksen. Geloof mij maar, hij geeft het maximale wat je kunt geven. Hij mag soms wel slimmer zijn, even met een duwtje een counter eruit halen, maar dat heeft mer ervaring te maken, niet met het opvreten van het gras."

3) Ik zou Daley Blind wel eens in de Anita-rol op het middenveld willen zien. Hij heeft een geweldige drive naar voren en geeft altijd honderd procent. Hebben jullie dit wel eens overwogen of zit ik er helemaal naast?

"We hebben dat zeker wel eens overwogen. Maar op dit moment hebben we geen vast alternatief voor de linksbackpositie. Ik heb er ook met Daley over gesproken dat hij voor de positie van controleur in aanmerking komt. Dat heeft de vragensteller dus goed gezien."

4) Waarom maakt Tobias Sana al een tijdje geen deel uit van de selectie?

"In het begin is alles nieuw, is alles mooi, heb je een beginnersgeest. Dat verdwijnt, je komt dan in het gewone stramien. Bij bijna elke buitenlandse speler zie je dan een dipje. Dat heeft Thulani Serero ook gehad. Het tweede jaar moet zijn jaar worden. We begeleiden hem daarin, maar hij moet ook zelf het maximale eruit halen. Het maakt hem mentaal alleen maar sterker, en uiteindelijk zullen we dus een betere Tobias Sana zien dan in zijn eerste maanden. Ik maak me geen zorgen."

5) Verliezen we niet te veel punten omdat wij geen spits hebben die zelf de beslissende actie kan maken?

"Onze kracht is onze eenheid, onze teamspirit. We hebben over het hele veld spelers die het verschil kunnen maken. We zijn niet afhankelijk van één speler. Maar het zou wel lekkerder zijn als je ook zo'n spits hebt. Kolbeinn Sigthorsson kan dat worden. Hij heeft in anderhalf jaar alleen weinig gespeeld. Hij moet nog het juiste ritme krijgen, het juiste gevoel."

6) Hoe is het mogelijk dat voetballers de bal soms belachelijk ver over het doel of naast het doel schieten? Hier kun je toch op trainen.

"We trainen er ook veel op. Het is een kwestie van vastigheid te krijgen. Chris en Siem schieten nu altijd tussen de palen als ze vanaf zestien meter schieten. Viktor Fischer doet dat minder, Jody Lukoki nog veel minder. Het is een kwestie van continu oefenen, vertrouwen krijgen. En het is kwaliteit. Lukoki heeft nog niet de kracht om stabiel te zijn, om zijn standbeen altijd goed neer te zetten en geplaatst hard te schieten."

7) Waarom blijf je vasthouden aan een opstelling met een linkspoot op rechtsbuiten en een rechtspoot op linksbuiten, terwijl de Ajax filosofie inhoudt dat je dit juist niet doet?

"De Ajaxfilosofie is dat je met buitenspelers speelt. En dat doen we. Als we een linkspoot hebben die goed op links kan spelen, zal ik hem opstellen. Maar ben ik daar niet tevreden over, dan ga ik op zoek naar een alternatief. Het gevaarlijke ook van het vasthouden aan buitenspelers die helemaal tegen de zijlijn spelen, is dat als zij niet meedoen in het spel, dat je meteen twee man mist. Dan speel je met z'n negenen. Hoe we nu spelen, heb je meer variatie. Er komt altijd iemand op die positie. Is het niet je linksbuiten zelf dan een middenvelder of linksback. Dat is veel lastiger ook om te verdedigen. Ons ideale plaatje is om aan één kant een valse buitenspeler te hebben en aan de andere kant een echte."

8) Heb je er achteraf gezien niet te gemakkelijk over gedacht om zoveel spelers rust te geven voor de bekerwedstrijd tegen AZ?

"Helemaal niet. We zijn zeer tevreden over hoe het uieindelijk is gegaan, op het resultaat na natuurlijk. We hadden gewoon moeten winnen, dan had niemand erover geklaagd. En de verkeerde verdedigende acties waren van spelers die normaal ook in de basis staan. We kregen schietkansen en die, we hebben het er net over gehad, moesten gewoon op doel zijn. Als Siem en Christian fit waren geweest, hadden we gespeeld. Het was nu een risico. Je boet dan wel iets aan kwaliteit in, maar hun vervangers kunnen ook gewoon goed voetballen."

9) Waarom steeds die korte corners als het resultaat is dat de bal weer bij onze keeper ligt?

"Als je ook af en toe een korte corner neemt, kan een tegenstander zich niet alleen fixeren op een lange corner. Hoe meer variatie je hebt, op hoe meer dingen een tegenstander moet letten. Dan kunnen ze wel eens een seconde te laat reageren. En als je dreigt met een korte corner, trek je toch twee spelers uit het stafschopgebied; daardoor hebben andere spelers meer ruimte. We scoren heel veel uit corners, omdat we daarin creatief zijn."

10) Waarom speelt Ajax niet meer met een echte nummer tien, terwijl dat juist het handelsmerk van Ajax was?

"Wij vinden dat de veldbezetting beter is met een controleur en twee aanvallende middenvelders. En uiteindelijk is het ook offensiever. Het klinkt niet zo, omdat mensen het 'met de punt naar achteren', maar dat is een negatieve benaming. Je hebt juist twee creatieve middenvelders."

11) Waarom wordt bij een ingooi de bal zo gemakkelijk verspeeld?

"De laatste tijd vind ik het wel meevallen, maar het is een terecht punt. Het gaat erom hoe je ingooit; met een stuiter of precies in de voeten van een teamgenoot, die daardoor meteen het spel kan verleggen. Sommige spelers kunnen echt niet ingooien. Dat begrijp je soms niet, maar die kunnen het echt niet. Hun voetcoordinatie is inderdaad beter dan hun handcoordinatie."

12) Hoe frustrerend is het dat er in het verleden grote aankopen voor grote bedragen zijn gedaan terwijl toen de financiële positie niet goed was, en dat er nu een goede winst wordt gemaakt en dat er niet veel mogelijk is om de transfermarkt?

"Ik vind het niet frustrerend, want ik sta er honderd procent achter dat we niet meer van die rare bokkensprongen maken. De druk is nu ook minder groot, omdat we twee keer kampioen zijn geworden. Jeroen Slop heeft terecht gezegd dat Ajax een club was met een Champions Leaguejas aan, maar met een Europa Leaguelichaam. We hebben daarin beslissingen genomen, en we hebben bewezen dat het ons niet schaadt."

13) Stel dat je een onbeperkt budget had voor de aankoop en het salaris van één speler. Welke speler zou je dan aantrekken?

"Lionel Messi. Niet verrassend nee"

14) Jullie hebben nu Isaac Cuenca gehuurd. Betekent dit dat er in de toekomst meer spelers van Barca worden gehuurd?

"Dat zou zomaar kunnen. Het liefst laten we een jeugdspeler van Ajax doorstromen, maar als die er nog niet klaar voor is en er ontstaat een gat in de selectie, moet je een oplossing verzinnen. We willen dan alleen iemand kopen als hij veel beter is dan het talent, anders is het huren van een speler een optie. Van Barcelona of Arsenal bijvoorbeeld."

15) Waarom lukt het Ajax al jaren niet om een spits door te laten stromen naar het eerste elftal?

"Op dit moment is dat een probleem. We hebben nog niet de nieuwe Patrick Kluivert voorradig. Er zit wel talent in de jeugd, dat heb ik al gezien. Het is ook een golfbeweging. Nu breken er veel verdedigers door, daarvoor veel nummers tien. Laten we hopen dat we weer langzaam naar voren gaan. Dan komen die spitsen vanzelf."

16) Bij uitwedstrijden zit het uitvak altijd vol. Hoe voelt het voor je om het uitvak weer vol te zien en zou je er niet een keertje tussen willen zitten?

"Het is hartstikke leuk als je hoort dat er weer zoveel supporters in het uitvak zitten om ons aan te moedigen. Het geeft een lekker gevoel als je ziet dat ze twee uur in de auto of bus hebben gezeten om je in Venlo een hart onder de riem te steken. Maar ik hoef niet bij ze in het vak te zitten. Ik zit al op de beste plek, op de bank."

17) Wat is nou het echte voordeel van al die besloten trainingen? Waarom niet net als vroeger meer trainingen open voor het publiek?

"Het voordeel is dat je in alle rust kunt trainen, tactische foefjes kunt uitproberen en dat je mogelijke escalaties op het veld binnenskamers kunt houden. Tegenwoordig kan iedereen met de telefoon een foto of filmpje maken en staat alles meteen op internet. En mensen kunnen gaan schreeuwen als je iets aan het uitleggen bent aan de groep, of ze kunnen zo het veld oplopen. Hoe sneu het ook is voor de fans, het is rustiger als we besloten trainen."

18) Iedereen wil graag dat Ajax kampioen wordt. Maar is voor jou het seizoen mislukt als het niet lukt?

"Ja. Een seizoen zonder prijzen is niets waard. Je kunt tweede worden, maar over een paar jaar is iedereen dat vergeten. Dan wordt er alleen over de kampioen gesproken. Natuurlijk heb je ook een toekomstplan en is het goed als er spelers zijn doorgebroken, maar als Ajax zijnde moeten we elk jaar kampioen willen worden."

19) Als je terugkijkt op het huidige seizoen, zijn er dan zaken die je, met de kennis van nu, anders zou hebben aangepakt?

"Nee, eigenlijk niet. Ja, ik ben kritisch genoeg op mezelf."

20) Laat je je verleiden door je gezonde en nuchtere verstand of door kennis die je hebt opgedaan tijdens opleidingen en cursussen?

"Beide. De cursussen heb ik zeker niet voor niets gedaan. Daarnaast ben ik wel een gevoelsmens. Maar ik gebruik ook de kennis die me wordt aangereikt, door mensen om me heen. Het is dus een mix van gevoel en ratio. Maar als ik weet hoe ik bijvoorbeeld wil spelen, dan verandert dat haast nooit."

21) Hoe ga je om met de stress en de druk die het spelen van belangrijke wedstrijden en het altijd moeten presteren met zich meebrengt?

"Als Ajaxtrainer heb je altijd stress. Je moet altijd winnen, het liefst met mooi voetbal. Ik was als speler wel gewend om onder hoge druk te spelen. Er is stress, maar ik lijd daar niet onder. Ik probeer de rust zelve te zijn en probeer het, als ik al een beetje stress heb, zeker niet over te brengen op de spelersgroep."

22) Wat typeert binnen het spel van Ajax en het dagelijks werken bij Ajax 'de hand van Frank de Boer?

"Ik denk hoe wij spelen, het positiespel, het voetballend onder de druk vandaan komen. Ik heb daar met Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp, en daarvoor Danny Blind, heel veel energie in gestoken, ook om de spelers te laten geloven dat het werkt. Nu hoor je heel vaak van de tegenstanders dat ze hebben geprobeerd ons onder druk te zetten, maar dat het niet lukte. Waarom niet de bal naar voren schieten? Omdat we op de voetballende manier twee keer kampioen zijn geworden. Daarom."

23) Wat is het eerste dat je doet als je een vrije dag hebt of als je werkdag bij Ajax erop zit?

"Poeh. Mijn vrouw een kus geven, en mijn dochters. Ik kan heel slecht tegen stil zitten. Ik moet wel wat doen. Op mijn vrije dag ben ik nog wel eens bij Ajax te vinden, helemaal als mijn vrouw aan het werk is en mijn dochters op school zitten. Ook 's avonds ga ik vaak naar wedstrijden kijken, van Jong Ajax, de A1 of B1. Ik golf graag, maar niet met dit weer. Andere hobby's heb ik niet echt."

24) Je zit nogal in een vrouwengezin thuis. Hoe voorkom je dat je volledig ondergesneeuwd wordt, of is het al te laat?

"Ik sneeuw zeker niet onder. Ik vind het heerlijk: drie fantastische dochters en een fantastische vrouw. Dochters trekken toch vaak naar vaders toe. Als ze ouder worden, wordt hun moeder meer een vriendin, maar de vader blijft vader. Het is hartstikke mooi en ik sneeuw zeker niet onder."

25) Klopt het dat je twee verschillende kleuren ogen hebt?

"Dat heb ik niet. Ik heb op zeventienjarige leeftijd een virus gehad in mijn oog, dat terugkwam toen ik in militaire dienst zat. Ze hebben me toen een paardenmiddel gegeven, waardoor mijn iris verkleefd is. Mijn pupil wordt dus niet groter of kleiner, en is iets ovaler geworden. Het lijkt daardoor of mijn ogen verschillende kleuren hebben. Het is overigens niet zo dat ik slechter kijk door dat oog. Het is wel een nadeel dat ik sneller een zonnebril op moet als de zon schijnt. Anders ben ik dus continu aan het knijpen."

26) Als wij een lamp kopen in de winkel van je vrouw, kom je hem dan persoonlijk ophangen? Wij hoorden dat je heel technisch bent.

"Ik ben wel technisch ja. Het hangt af van waar het is. Als het in de buurt is en er is niemand voorradig om een pakketje weg te brengen, dan doe ik het wel. Wat ik zei: ik kan toch slecht stil zitten. Dus het kan zomaar zijn dat ik dan voor de deur sta."
Vragen van supporters aan Frank de Boer, stond in de laatste Ajax Life. Dank aan Contador_the_Best( :D ) voor het overtypen, Kluivert de beste 9 op ajax.netwerk.to. :)
pi_124707284
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 00:37 schreef Zaran het volgende:
Heb uit woede mijn vriendin een paar tikken gegeven. Heb er wel spijt van nu maar ik kan er zo kwaad over worden
_O- _O-
pi_124707332
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 00:30 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Vragen van supporters aan Frank de Boer, stond in de laatste Ajax Life. Dank aan Contador_the_Best( :D ) voor het overtypen, Kluivert de beste 9 op ajax.netwerk.to. :)
Contador the best ja? Komt me bekend voor. :D :+
★★★
  zondag 31 maart 2013 @ 01:03:45 #24
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_124707806
Oh.
  zondag 31 maart 2013 @ 01:09:38 #25
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_124707967
We maken het morgen af! :D