abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:33:28 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128526737
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:26 schreef pokkerdepok het volgende:
als er nou eens serieus onderzoek naar kwam...
Als je nou eens serieus zou kijken naar de echte onderzoeken die gedaan zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:39:05 #127
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128526811
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je nou eens serieus zou kijken naar de echte onderzoeken die gedaan zijn
als dat er is wil ik er best naar kijken, maar vooralsnog weet ik zo niet wat ik wel en niet serieus moet nemen. een hoop beweringen zouden makkelijk door een gedegen nederlands onderzoek ontzenuwd kunnen worden.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:40:04 #128
45206 Pietverdriet
pi_128526827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als dat er is wil ik er best naar kijken, maar vooralsnog weet ik zo niet wat ik wel en niet serieus moet nemen. een hoop beweringen zouden makkelijk door een gedegen nederlands onderzoek ontzenuwd kunnen worden.
Iig niet onderzoek door puberende deense meisjes
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:41:10 #129
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128526834
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iig niet onderzoek door puberende deense meisjes
nee maar dat was al gelijk duidelijk toch, dat dat onzin was.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:42:21 #130
45206 Pietverdriet
pi_128526843
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee maar dat was al gelijk duidelijk toch, dat dat onzin was.
Helaas zien redacties van de kranten dat niet in, en ik vrees het gros van de kamerleden van de pvdd ook niet
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:46:16 #131
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128526898
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Helaas zien redacties van de kranten dat niet in, en ik vrees het gros van de kamerleden van de pvdd ook niet
daarom moet er dus gewoon goed onderzoek komen, in nederland, zodat we van het gezeik af zijn. of zodat we maatregelen kunnen nemen.
al die buitenlandse onderzoekjes, je weet nooit wie welk belang of welke hoax... vermoeiend.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:48:10 #132
45206 Pietverdriet
pi_128526918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

daarom moet er dus gewoon goed onderzoek komen, in nederland, zodat we van het gezeik af zijn. of zodat we maatregelen kunnen nemen.
al die buitenlandse onderzoekjes, je weet nooit wie welk belang of welke hoax... vermoeiend.
Er is zat onderzoek gedaan
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:51:28 #133
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128526970
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is zat onderzoek gedaan
hoe meer hoe beter.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:56:48 #134
45206 Pietverdriet
pi_128527072
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hoe meer hoe beter.
Waarom? Dat geld kan ook besteed worden aan echte problemen zoals taaislijmziekte of diaree
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:02:48 #135
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128527187
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom? Dat geld kan ook besteed worden aan echte problemen zoals taaislijmziekte of diaree
omdat je anders altijd weer mensen krijgt die paniek wetenschap achterna rennen. hoe meer onderzoek, hoe duidelijker het beeld wordt.
en je hoeft niet te kiezen, he. wetenschap kan op vele vlakken tegelijk werken.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:16:58 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_128527543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

omdat je anders altijd weer mensen krijgt die paniek wetenschap achterna rennen. hoe meer onderzoek, hoe duidelijker het beeld wordt.
De mensen die paniekeren over wifi lezen nooit wetenschappelijke onderzoeken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:18:45 #137
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128527596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

De mensen die paniekeren over wifi lezen nooit wetenschappelijke onderzoeken.
of ze profiteren/ gaan mee in de onduidelijkheid die er nog is..
je kan niet zeggen dat het allemaal allang onderzocht is, lange termijn effecten kun je pas zin na een lange tijd, bijvoorbeeld.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:22:09 #138
38496 Perrin
pi_128527685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je kan niet zeggen dat het allemaal allang onderzocht is, lange termijn effecten kun je pas zin na een lange tijd, bijvoorbeeld.
Wat voor langetermijneffecten zouden moeten worden onderzocht, vind je?
pi_128527743
Geloven mensen dit echt? :D Deze mensen slalommen zeker ook 's avonds over het fietspad om niet geraakt te worden door de "kankerverwekkende straling" van de straatlantaarn?
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:27:24 #140
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128527835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat voor langetermijneffecten zouden moeten worden onderzocht, vind je?
bijvoorbeeld, er zijn een hoop beweringen over kanker, toch? sommige straling kan een sluipend effect hebben. dan is het niet dat je binnen een week kunt zien dat het kanker veroorzaakt. bij radioactieve straling duurt het soms 40 jaar voordat het zich openbaart, dan krijgen langzamerhand steeds meer mensen die eraan zijn blootgesteld kanker.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:28:12 #141
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128527859
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:24 schreef Fides het volgende:
Geloven mensen dit echt? :D Deze mensen slalommen zeker ook 's avonds over het fietspad om niet geraakt te worden door de "kankerverwekkende straling" van de straatlantaarn?
er zijn verschillende soorten straling met een verschillend effect.
je zegt ook niet dat alle bacterien slecht zijn of goed.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:38:35 #142
38496 Perrin
pi_128528144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

bijvoorbeeld, er zijn een hoop beweringen over kanker, toch? sommige straling kan een sluipend effect hebben. dan is het niet dat je binnen een week kunt zien dat het kanker veroorzaakt. bij radioactieve straling duurt het soms 40 jaar voordat het zich openbaart, dan krijgen langzamerhand steeds meer mensen die eraan zijn blootgesteld kanker.
Als je een beetje oplet tijdens natuurkunde op de middelbare school, dan leer je het verschil tussen ioniserende straling en niet-ioniserende straling.

Ioniserende straling kan schade toebrengen door een atoom van een molecuul waar je uit bestaat ioniseren, dwz een electron uit zijn baan rond de atoomkern stoten.

Van niet-ioniserende straling (alle straling met een langere golflengte dan UV-licht - zoals normaal licht, infrarood licht, magnetron- en overige radiostraling) gaan de moleculen waar je uit bestaat hooguit een beetje meer trillen en bewegen, maar dat doen ze normaalgesproken uit zichzelf al.

Geconcentreerde magnetronstraling (magnetronstraling is 'zachtere straling' dan gewoon licht, het valt in het radiospectrum) wordt zo gebruikt om je eten op te warmen, deze magnetrongolven brengt watermoleculen (enorm) aan het trillen, waardoor je eten opwarmt. De magnetrongolven die voor een wifi router worden gebruikt zijn vele malen zwakker. Je zou er geen glaasje water mee kunnen verwarmen.

Dus als je je op wetenschappelijke wijze druk wilt maken over straling, doe dat dan over ioniserende straling (UV en kortere golflengtes). Zoals je bijvoorbeeld tegenkomt in zonnenbankstudio's of als je ligt te zonnen op het strand. Die veroorzaakt namelijk wetenschappelijk aangetoonde weefselschade.

Op een beetje van die schade reageert je lijf door pigment aan te maken - je lichaam wordt bruiner en beschermt zich zo tegen meer van die straling. Van veel van die schade krijg je een rode huid (ontstekingsreactie) of zelfs blaren en erger. Hoe korter de golflengte hoe schadelijker de straling (zie plaatje boven, hoe meer naar rechts, hoe korter de golflengte).

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 03-07-2013 09:45:21 ]
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:19:52 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128529196
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Door de bank genomen heeft niet-ioniserende straling geen speciaal effect op menselijk weefsel bij normale amplituden. Pas als je geconcentreerd hoge hoeveelheden (amplituden) straling door iets heen pompt kan je werk verzetten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:25:16 #144
401651 Dave94
Hyper-D!
pi_128529383
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

[..]

Als je een beetje oplet tijdens natuurkunde op de middelbare school, dan leer je het verschil tussen ioniserende straling en niet-ioniserende straling.

Ioniserende straling kan schade toebrengen door een atoom van een molecuul waar je uit bestaat ioniseren, dwz een electron uit zijn baan rond de atoomkern stoten.

Van niet-ioniserende straling (alle straling met een langere golflengte dan UV-licht - zoals normaal licht, infrarood licht, magnetron- en overige radiostraling) gaan de moleculen waar je uit bestaat hooguit een beetje meer trillen en bewegen, maar dat doen ze normaalgesproken uit zichzelf al.

Geconcentreerde magnetronstraling (magnetronstraling is 'zachtere straling' dan gewoon licht, het valt in het radiospectrum) wordt zo gebruikt om je eten op te warmen, deze magnetrongolven brengt watermoleculen (enorm) aan het trillen, waardoor je eten opwarmt. De magnetrongolven die voor een wifi router worden gebruikt zijn vele malen zwakker. Je zou er geen glaasje water mee kunnen verwarmen.

[ afbeelding ]

Dus als je je op wetenschappelijke wijze druk wilt maken over straling, doe dat dan over ioniserende straling (UV en kortere golflengtes). Zoals je bijvoorbeeld tegenkomt in zonnenbankstudio's of als je ligt te zonnen op het strand. Die veroorzaakt namelijk wetenschappelijk aangetoonde weefselschade.

Op een beetje van die schade reageert je lijf door pigment aan te maken - je lichaam wordt bruiner en beschermt zich zo tegen meer van die straling. Van veel van die schade krijg je een rode huid (ontstekingsreactie) of zelfs blaren en erger. Hoe korter de golflengte hoe schadelijker de straling (zie plaatje boven, hoe meer naar rechts, hoe korter de golflengte).
Bedankt voor de heldere uitleg.

Ik weet dat Wi-Fi straling op zich geen kwaad kan, ik heb hier ook gewoon een DECT-telefoon en accespoint staan. Nu vraag ik me alleen af of het schadelijk is wanneer ik met 4 MB /sec aan het downloaden ben. De radiogolven worden dan toch ook een stuk heftiger?
pi_128529418
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Door de bank genomen heeft niet-ioniserende straling geen speciaal effect op menselijk weefsel bij normale amplituden. Pas als je geconcentreerd hoge hoeveelheden (amplituden) straling door iets heen pompt kan je werk verzetten.
Dat klopt, alhoewel vermogen een begrip is dat de lading wat beter dekt.

Het is trouwens verbazingwekkend hoe veel het menselijk lichaam aankan. Zelfs zo iets supergevoeligs als het menselijk oog kan een hele sloot licht aan.

Nu niet meteen in de zon gaan kijken, of in het licht van een laser pointer staren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 03-07-2013 10:33:53 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_128529594
quote:
3s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:25 schreef Dave94 het volgende:

[..]

Ik weet dat Wi-Fi straling op zich geen kwaad kan, ik heb hier ook gewoon een DECT-telefoon en accespoint staan. Nu vraag ik me alleen af of het schadelijk is wanneer ik met 4 MB /sec aan het downloaden ben. De radiogolven worden dan toch ook een stuk heftiger?
De vraag is hoe veel heftiger.

Vergelijk het met water drinken: een beetje water kan geen kwaad, maar als je meerdere liters water achter elkaar drinkt, ga je dood.

Die 4 MB/s worden uitgezonden op een heel laag vermogen. Dat vermogen is te laag om een effect op de omgeving te hebben. Als je bijvoorbeeld een kopje met water op kamertemperatuur naast je router zet, en je meet de temperatuur van het water, dan zul je geen verhoging van de temperatuur kunnen meten. Theoretisch gezien zal de temperatuur van het water toe kunnen nemen, maar het water straalt ook weer infrarode straling uit (+ convectie/geleiding). Daarnaast gaat het om miniscule temperatuursverschillen, die je zelfs met de duurste (en gevoeligste) thermometers niet kunt meten.

Probeer het maar eens.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:43:22 #147
38496 Perrin
pi_128529885
quote:
3s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:25 schreef Dave94 het volgende:

[..]

Voor WiFi maakt de snelheid van de dataoverdracht weinig uit voor de sterkte van de straling:
http://nesl.ee.ucla.edu/f(...)07/poweranalysis.pdf

Maar zelfs op vol vermogen krijg je er geen glaasje water mee warm, daarvoor is een WiFi-bron veel te zwak. Daarnaast is straling is niet synchroon, zoals bij een magnetron. In een afgesloten ruimte als een magnetron wordt gezorgd dat de toppen van de golven elkaar versterken (dat is die amplitude waar SpecialK het over heeft) en dat de straling de juiste frequentie heeft om watermoleculen 'aan te slaan', dat heet resonantie. Dat krijg je nooit voor elkaar met de ongecoordineerde straling die uit een WiFi router komt.

Daarnaast gebruikt WiFi slechts enkele tientallen tot honderden milliWatt aan vermogen. Da's 1000x zo weinig als magnetrons die enkele honderden Watt aan vermogen hebben (en die dus ook nog zorgen voor dat resonantie-effect waarbij de golven elkaar versterken).

[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 03-07-2013 10:52:12 ]
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:51:55 #148
45206 Pietverdriet
pi_128530152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Analoge TV werkte decennialang in het zelfde frequentiegebied, en met meer dan een miljoen watt per kanaal. Waar zijn al die nadelige effecten daarvan?
pi_128532364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Dat doet het niet want mensen die bang zijn voor wifi kunnen hun angst bevestigt zien in oud onderzoek en mede mensen die het gevoel hebben dat wifi gevaarlijk is.

er zijn ook nog mensen die geloven dat er een monster woont in Loch ness, creationisme en dat de zon om de aarde draait.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:10:44 #150
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_128534948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:59 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dat doet het niet want mensen die bang zijn voor wifi kunnen hun angst bevestigt zien in oud onderzoek en mede mensen die het gevoel hebben dat wifi gevaarlijk is.

er zijn ook nog mensen die geloven dat er een monster woont in Loch ness, creationisme en dat de zon om de aarde draait.
ja dr zullen altijd mensen zijn die toch geloven wat ze zelf willen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')