abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124681480

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Moeilijkheden die je zoal zou kunnen hebben:

- Te weinig mensen kennen.
- Onzeker overkomen
- Een botte kop hebben.

Hoe ontmoet ik nieuwe mensen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kom ik zelfverzekerd over?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips voor online versieren:
SPOILER
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Geef ook anderen de ruimte om hun problemen te bespreken.

Liefde is leuk.

------------------------------------------------------------------------------------
geen slowchat hier!

Filosofeer hier verder over de methodiek van de menselijke balts.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_124681492
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_124681517
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:21 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar niemand zegt toch dat je bij moet blijven.
Leef je eigen leven, kies voor je eigen geluk.
Schijt aan wat de maatschappij of je omgeving er van zegt.
Don't let them put you down.
Als we het over het leven hebben, dan is er alleen al vanwege het feit dat ik niet kan werken al veel onbegrip, zeker ook op fok.
Het is buitengewoon vermoeiend om dat te blijven negeren en als ik het al probeer uit te leggen dan moet ik het of nog beter uitleggen (terwijl het een gevoelskwestie is) of ik krijg meteen verwijten naar mijn hoofd van sommigen.

Maar das weer een ander topic.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:26:45 #4
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124681537
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En ongelukkig dat je zou zijn op dat soort momenten.... Maar ja, je bent in ieder geval geen maagd meer, dat bewijzen die 2 poepende en krijsende kledders wel weer. SCORE, DUDE!
The horror.
Ik heb een aantal vrienden die dat dus hebben.
En regelmatig beginnen hun vrouwen dus te zeuren tegen me dat het toch weleens tijd word om te settelen.
Ik moet me dan altijd inhouden om niet te zeggen dat ik dat niet meer durf als ik kijk hoe het bij hun is geworden.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:27:14 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124681548
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ok, ik ga toch een poging wagen om het uit te leggen, het komt er op neer dat ik simpelweg niet de ervaring heb (niet voldoende in elk geval) over hoe je een relatie onderhoudt.
Nou zal mijn autisme daarin ook nog een hele grote rol spelen, ik kan bijvoorbeeld niet goed aanvoelen wat m'n partner van me verlangt.
Een simpele vraag zoals "wanneer heb je seks" is voor mij een grote puzzel, ik blijf daar maar mee aankloten. Ik kan het gewoon niet goed aanvoelen en het ergste is nog dat ik wel degelijk bang ben om fouten daarin te maken. Dat heeft denk ik weer te maken met de manier waarop ik opgevoed ben.

Zoiets, maar zoals ik al zei, ik kan dit heel moeilijk verwoorden.
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Zou het denk je niet helpen wanneer je tegenover een vrouw open bent over hoe jij in elkaar steekt voor wat betreft je autisme :)? Dat je het moeilijk vindt om dingen aan te voelen en dat je daar eventueel wat begeleiding bij kunt gebruiken?

Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel moeilijk is om je daarin kwetsbaar op te stellen, maar ik denk wel dat het veel rust geeft wanneer je bovenstaande duidelijk kunt maken en de vrouw in kwestie dus ook snapt waarom jij bepaalde stappen niet, te vroeg of te laat of op het verkeerde moment neemt, terwijl je dat niet eens bewust doet.

Er zullen natuurlijk vrouwen zijn die daar niet op zitten te wachten. Maar die zijn het dan ook niet waard om de energie in te steken :). Jij hebt wel relaties gehad, toch?

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:21 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Aan de invloed die ik het laat hebben, terwijl dat niet nodig is..
Je weet dus gelukkig wel waar het aan ligt, dat scheelt al een heel eind in het aanpakken van het 'probleem' :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_124681576
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als we het over het leven hebben, dan is er alleen al vanwege het feit dat ik niet kan werken al veel onbegrip, zeker ook op fok.
Het is buitengewoon vermoeiend om dat te blijven negeren en als ik het al probeer uit te leggen dan moet ik het of nog beter uitleggen (terwijl het een gevoelskwestie is) of ik krijg meteen verwijten naar mijn hoofd van sommigen.

Dat is hier ook werk al twee jaar niet meer. En iedereen maakt er een hoop problemen van, maar zelf verkies ik ene andere levensstijl :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:28:22 #7
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124681577
quote:

[..]

Jij weet toch hoe het zit, en waarom je niet kan werken.
En laat mensen dat lekker niet begrijpen, verspilde energie om je daar mee bezig te houden.
En ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar je zult zien dat het je zoveel minder stress oplevert als je dat gewoon allemaal los kunt laten.
pi_124681613
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:26 schreef Royco1 het volgende:

[..]

The horror.
En regelmatig beginnen hun vrouwen dus te zeuren tegen me dat het toch weleens tijd word om te settelen.
Ik moet me dan altijd inhouden om niet te zeggen dat ik dat niet meer durf als ik kijk hoe het bij hun is geworden.
:D _O- Ik zei tegen mijn zus toen ze zwanger was, in bijzijn van mijn ouders, "Bedankt zus, er valt een last van mijn schouders! Moet er niet aan denken kinderen te hebben en al mijn tijd daarin te moeten steken. Gelukkig ben jij nu zwanger, dus het gezeur over kleinkinderen van pa en ma zal eindelijk ophouden." Als blikken konden doden was het westelijk halfrond nu een smeulende glasbak geweest :')
pi_124681625
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:27 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je weet dus gelukkig wel waar het aan ligt, dat scheelt al een heel eind in het aanpakken van het 'probleem' :).
Ik weet waar het aan ligt, nu nog het toepassen ervan.. ;).
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:30:41 #10
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_124681630
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:26 schreef Royco1 het volgende:

[..]

The horror.
Mijn eerste keer in dit topic en dan lees ik dit. Geweldig :D _O- .
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:30:58 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124681638
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Ik weet waar het aan ligt, nu nog het toepassen ervan.. ;).
De helft van de oplossing is het identificeren van het probleem :D. Gaat vast goed komen :).
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:31:29 #12
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124681656
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

:D _O- Ik zei tegen mijn zus toen ze zwanger was, in bijzijn van mijn ouders, "Bedankt zus, er valt een last van mijn schouders! Moet er niet aan denken kinderen te hebben en al mijn tijd daarin te moeten steken. Gelukkig ben jij nu zwanger, dus het gezeur over kleinkinderen van pa en ma zal eindelijk ophouden." Als blikken konden doden was het westelijk halfrond nu een smeulende glasbak geweest :')
Ik heb niet eens iets tegen kinderen, die vind ik nog wel leuk.
Maar het elke avond op de bank zitten, elke zondag standaard eerst naar haar ouders en dan naar de jouwe. Het schijnbaar alleen nog als stelletje kunnen afspreken etc, daar moet ik echt niet aan denken.
pi_124681658
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:28 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En laat mensen dat lekker niet begrijpen, verspilde energie om je daar mee bezig te houden.
En ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar je zult zien dat het je zoveel minder stress oplevert als je dat gewoon allemaal los kunt laten.
Dit advies is dus gewoon de waarheid. Trek mijzelf er zak van aan hoe ze daar over denken. Ben 25 en al met pensioen wie kan dat nou zeggen :+
pi_124681665
quote:

[..]

Misschien stom dat ik het vraag, maar waarom kan je niet werken? :@ Je komt me namelijk alles behalve dom over.
pi_124681689
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:27 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Zou het denk je niet helpen wanneer je tegenover een vrouw open bent over hoe jij in elkaar steekt voor wat betreft je autisme :)? Dat je het moeilijk vindt om dingen aan te voelen en dat je daar eventueel wat begeleiding bij kunt gebruiken?

Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel moeilijk is om je daarin kwetsbaar op te stellen, maar ik denk wel dat het veel rust geeft wanneer je bovenstaande duidelijk kunt maken en de vrouw in kwestie dus ook snapt waarom jij bepaalde stappen niet, te vroeg of te laat of op het verkeerde moment neemt, terwijl je dat niet eens bewust doet.

Er zullen natuurlijk vrouwen zijn die daar niet op zitten te wachten. Maar die zijn het dan ook niet waard om de energie in te steken :). Jij hebt wel relaties gehad, toch?
Klopt, ik heb een aantal vrij korte relaties gehad (de langste duurde 4 maanden). Alleen bij de laatste heb ik verteld dat ik wellicht autistisch was (omdat ik op dat moment in de procedure was om getest te worden (zo'n test is een stuk of 5 afspraken verspreid over meerdere weken inclusief gesprekken met je ouders)). Daar had zij wel begrip voor omdat ze zelf een kind had dat autistisch was.

Die relatie is helaas niks geworden omdat ik op dat moment (door omstandigheden) in een flinke dip terecht kwam. Ik vind het nog steeds heel jammer zoals het toen gegaan is, maar goed... das alweer 4 jaar geleden.

Ik denk dat het sowieso wel belangrijk is voor mijn eventuele partner om dit te weten (omgekeerd zou ik het ook alleen maar waarderen).
Voordeel is wel dat, omdat ik zoveel op het psychiatrisch vlak gezien heb, nergens meer van opkijk :P
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:32:31 #16
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124681693
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:30 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

true story
pi_124681713
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:30 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dit topic kan soms erg cynisch worden ja :') :P
pi_124681751
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:32 schreef Royco1 het volgende:

[..]

true story
Volgens mij zouden wij het erg goed kunnen vinden IRL. Aan de bar.
pi_124681766
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:28 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Dat is hier ook werk al twee jaar niet meer. En iedereen maakt er een hoop problemen van, maar zelf verkies ik ene andere levensstijl :)
Ik heb nog steeds problemen om dat te accepteren. Das denk ik ook een reden waarom ik weer vrijwilligerswerk ga doen. Ik moet alleen nog even afwachten hoe dat zal gaan lopen. Tot zover was m'n uiteindelijke succes-ratio niet echt hoog :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:28 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Mja, je hebt wel gelijk. Ik kan het alleen moeilijk loslaten. Maar dat zal wel een karaktertrek van mij zijn of zo :P
Ik wil dingen graag opgelost zien en houd niet van 'loose ends'.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:35:18 #20
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124681768
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Volgens mij zouden wij het erg goed kunnen vinden IRL. Aan de bar.
Ja dat denk ik ook wel.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:36:03 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124681783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt, ik heb een aantal vrij korte relaties gehad (de langste duurde 4 maanden). Alleen bij de laatste heb ik verteld dat ik wellicht autistisch was (omdat ik op dat moment in de procedure was om getest te worden (zo'n test is een stuk of 5 afspraken verspreid over meerdere weken inclusief gesprekken met je ouders)). Daar had zij wel begrip voor omdat ze zelf een kind had dat autistisch was.

Die relatie is helaas niks geworden omdat ik op dat moment (door omstandigheden) in een flinke dip terecht kwam. Ik vind het nog steeds heel jammer zoals het toen gegaan is, maar goed... das alweer 4 jaar geleden.

Ik denk dat het sowieso wel belangrijk is voor mijn eventuele partner om dit te weten (omgekeerd zou ik het ook alleen maar waarderen).
Voordeel is wel dat, omdat ik zoveel op het psychiatrisch vlak gezien heb, nergens meer van opkijk :P
Het scheelt natuurlijk ook dat autisme tegenwoordig een veel bekender fenomeen is, iedereen heeft er wel eens van gehoord of weet in meer of mindere mate wat het inhoudt (uitzonderingen daargelaten :')).

Je hoeft het natuurlijk niet op de eerste of tweede date te vertellen, maar ik denk wel dat het in een vroeg stadium verstandig is het er in ieder geval oppervlakkig over te hebben :).
pi_124681822
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:31 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Dit advies is dus gewoon de waarheid. Trek mijzelf er zak van aan hoe ze daar over denken. Ben 25 en al met pensioen wie kan dat nou zeggen :+
Bijna niemand :P
Maar je zal er ongetwijfeld wel je redenen voor hebben :Y
Zelf ben ik oorspronkelijk juist heel erg ambitieus, ik wil met mijn hoofd bezig zijn.
Alleen lukt het me gewoon niet :')
Tis niet dat ik er echt vrede mee heb, zie het maar als een wapenstilstand 8-) :P
pi_124681874
quote:

[..]

Ik heb het zelf , maar ik heb op een gegeven moment dat even lekker losgelaten en ik weet hoe het zelf zit en je hoeft niet altijd mensen iets uit te leggen. Soms vind ik het wel jammer dat het niet kan maar het is niet anders . Ik denk meer dat je zelf nog te veel onvrede met de situatie hebt en daardoor blijft uitleggen ook al gaat het een ander om het grof te zeggen geen donder aan.

Ik snap qua gebied autisme niet maar ik heb zelf ook borderline en een redelijk heftig leven gehad wat ik niet altijd leuk vond en daardoor ook wat anders in het leven sta dan anderen . Op een gegeven moment is het bij mij wel dit geworden , vind ik het leuk, nee , niet altijd maar het heeft me ook gemaakt tot hoe ik ben en ik ben ook redelijk tevreden over mezelf ondanks alles wat er gebeurd.
Waarom zou ik me moeten meten aan andere mensen die waarschijnlijk heel anders leven andere ervaringen hebben , en overigens niemand is perfect die hebben misschien weer hele andere zorgen.

Ik denk ook dat het een stukje acceptatie een hele rol speelt in het verhaal en als je zelf al moeite met jezelf waarom zou een ander dan wel tevredenheid over je hebben.
Het is een boel bij jezelf en hoe je naar jezelf kijkt.
pi_124681891
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk ook dat autisme tegenwoordig een veel bekender fenomeen is, iedereen heeft er wel eens van gehoord of weet in meer of mindere mate wat het inhoudt (uitzonderingen daargelaten :')).

Je hoeft het natuurlijk niet op de eerste of tweede date te vertellen, maar ik denk wel dat het in een vroeg stadium verstandig is het er in ieder geval oppervlakkig over te hebben :).
Klopt. het grappige is, ik doe op het moment een psycho-educatie cursus en de 1st volgende keer zal het precies daarover gaan (wat vertel je andere mensen en wanneer). Ben dus heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

Maar goed, op relatiegebied is het nogal...ingewikkeld voor mij :P
pi_124681943
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds problemen om dat te accepteren. Das denk ik ook een reden waarom ik weer vrijwilligerswerk ga doen. Ik moet alleen nog even afwachten hoe dat zal gaan lopen. Tot zover was m'n uiteindelijke succes-ratio niet echt hoog :')

Verschil tussen ons is ook natuurlijk dat ik genoeg op de bank heb zolang ik het zuinig aan doe.Ik hoef niet meer te werken wat veel mensen tegen het zere been is schijnbaar. Uitkering vind men beter klikken waarom vraag ik dan weer af?

Maar goed het is gewoon ene beetje aanpassen als je niet meer werkt. En vrijwilligerswerk is altijd prettig om te doen dus daar zou ik zeker naar kijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bijna niemand :P
Maar je zal er ongetwijfeld wel je redenen voor hebben :Y
Zelf ben ik oorspronkelijk juist heel erg ambitieus, ik wil met mijn hoofd bezig zijn.
Alleen lukt het me gewoon niet :')
Tis niet dat ik er echt vrede mee heb, zie het maar als een wapenstilstand 8-) :P
Ik ben zeer veel ambities gehad maar voel mijzelf het meest prettigst als ik volledig vrij ben van alle verplichtingen. Wilde wel doorwerken maar met wat aanpassingen en minder wensen kan ik het zo ook goed volhouden. Ben dan ook zelf niet echt meer op zoek naar een partner je weet nooit, dat weer wel ;)

Ben nog steeds dagelijks bezig met mijn hoofd maar zoals gisteren heb ik de hele dag aan analoge camera's gewerkt gewoon een hobby wat leuk is. Ook ga ik weer mijn hobby met fotografie oppakken. Kan wel de hele dag gaan stressen maar daar schiet ik niets mee op.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:41:56 #26
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124681950
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt. het grappige is, ik doe op het moment een psycho-educatie cursus en de 1st volgende keer zal het precies daarover gaan (wat vertel je andere mensen en wanneer). Ben dus heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

Maar goed, op relatiegebied is het nogal...ingewikkeld voor mij :P
Daarin ben je echt niet de enige :). Ik heb zelf heel erg moeite met mezelf blootgeven, als in de persoon waar ik mee samen ben volledig in vertrouwen nemen en dus ook dat wat mij dwars zit (bijvoorbeeld) kunnen vertellen. Dit is een familiekwaaltje (mijn moeder en oma zijn exact hetzelfde, binnenvetters) en het gaat wel wat beter, maar het blijft een lastig punt.

En dat is natuurlijk voor diegenen met wie ik samen ben ook niet altijd prettig omdat ik met een stalen gezicht kan zeggen dat er niks aan de hand is, terwijl ik van binnen kapot ga, bij wijze van :).

Wellicht een reden dat mijn relaties niet al te lang duren :').
pi_124681984
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:39 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik heb het zelf , maar ik heb op een gegeven moment dat even lekker losgelaten en ik weet hoe het zelf zit en je hoeft niet altijd mensen iets uit te leggen. Soms vind ik het wel jammer dat het niet kan maar het is niet anders . Ik denk meer dat je zelf nog te veel onvrede met de situatie hebt en daardoor blijft uitleggen ook al gaat het een ander om het grof te zeggen geen donder aan.

Ik snap qua gebied autisme niet maar ik heb zelf ook borderline en een redelijk heftig leven gehad wat ik niet altijd leuk vond en daardoor ook wat anders in het leven sta dan anderen . Op een gegeven moment is het bij mij wel dit geworden , vind ik het leuk, nee , niet altijd maar het heeft me ook gemaakt tot hoe ik ben en ik ben ook redelijk tevreden over mezelf ondanks alles wat er gebeurd.
Waarom zou ik me moeten meten aan andere mensen die waarschijnlijk heel anders leven andere ervaringen hebben , en overigens niemand is perfect die hebben misschien weer hele andere zorgen.

Ik denk ook dat het een stukje acceptatie een hele rol speelt in het verhaal en als je zelf al moeite met jezelf waarom zou een ander dan wel tevredenheid over je hebben.
Het is een boel bij jezelf en hoe je naar jezelf kijkt.
Tis een beetje chaotisch bij mij, maar das ook een karaktertrek van mij :P
Overigens heb je wel gelijk, misschien moet ik maar minder vaak proberen anderen op te voeden op dit forum :P
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:43:32 #28
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124681997
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Daarin ben je echt niet de enige :). Ik heb zelf heel erg moeite met mezelf blootgeven, als in de persoon waar ik mee samen ben volledig in vertrouwen nemen en dus ook dat wat mij dwars zit (bijvoorbeeld) kunnen vertellen. Dit is een familiekwaaltje (mijn moeder en oma zijn exact hetzelfde, binnenvetters) en het gaat wel wat beter, maar het blijft een lastig punt.

En dat is natuurlijk voor diegenen met wie ik samen ben ook niet altijd prettig omdat ik met een stalen gezicht kan zeggen dat er niks aan de hand is, terwijl ik van binnen kapot ga, bij wijze van :).

Ja dat heb ik dus ook, al is het wel minder geworden.
Maar nog steeds zal ik niet snel alles delen of toegeven dat het niet goed gaat.
pi_124682011
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:19 schreef Kitlerrr het volgende:

[..]

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Maar het is gewoon een feit dat je door de meeste mensen raar wordt aangekeken als je op je 25e nog nooit gezoend hebt. Of je daar nu zelf problemen mee hebt of niet. Liefde en seks is ook vaak onderwerp van gesprek en als je daar niet over mee kunt praten kan ik me voorstellen dat dit vervelend is.
Het gaat nog een stuk verder. Je kan weer opnieuw een lange tijd genegeerd worden door iedereen, omdat je nog steeds niet zo ver bent. Dan heb ik het natuurlijk niet over trouwen en kinderen krijgen, maar over iets heel simpels als zoenen (wat ik ook niet kan :') )
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_124682105
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Sowieso vind ik andere mensen vertrouwen wel een issue. Ik forceer mezelf meer om anderen te vertrouwen dan ik eigenlijk zou willen (want anders kom ik nooit ergens :') ), zeg maar buiten de comfortzone komen (voor mij dan).
Tot zover heeft dat vrij goed uitgepakt moet ik zeggen.

Moet wel zeggen dat elke opvolgende relatie steeds beter ging, dus er was tenminste wel een stijgende lijn :')
pi_124682150
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het gaat nog een stuk verder. Je kan weer opnieuw een lange tijd genegeerd worden door iedereen, omdat je nog steeds niet zo ver bent. Dan heb ik het natuurlijk niet over trouwen en kinderen krijgen, maar over iets heel simpels als zoenen (wat ik ook niet kan :') )
Zoenen moet je gewoon op gevoel doen. Ieder ander zoent weer anders, gewoon go with the flow. Das tenminste hoe een relatief groentje als ik het aanpak! :P
pi_124682158
Dat punt heb ik ook maar dat is ook omdat ik heftige dingen mee heb gemaakt die niet iedereen zal begrijpen en ook wel belangrijke punten toch wel mijn karakter bepaald hebben.
Ik heb ook juist wel begrip voor als iemand zegt liever niet omdat bepaalde dingen gewoon te heftig zijn, gelukkig ben ik wel iemand tegen gekomen die zelf ook een binnenvetter is en we beiden elkaar de ruimte geven om dingen op eigen tijd en tempo te vertellen en dat scheelt een hoop.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:49:21 #33
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124682160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sowieso vind ik andere mensen vertrouwen wel een issue. Ik forceer mezelf meer om anderen te vertrouwen dan ik eigenlijk zou willen (want anders kom ik nooit ergens :') ), zeg maar buiten de comfortzone komen (voor mij dan).
Tot zover heeft dat vrij goed uitgepakt moet ik zeggen.

Moet wel zeggen dat elke opvolgende relatie steeds beter ging, dus er was tenminste wel een stijgende lijn :')
Je gaat iig de goede kant op, dan :P.

Ik ga ook maar proberen in een relatief vroeg stadium al aan te geven dat ik moeite heb met vertrouwen, wellicht legt mij dat ook geen windeieren :P.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:51:33 #34
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124682213
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:49 schreef formerjellybean het volgende:
Dat punt heb ik ook maar dat is ook omdat ik heftige dingen mee heb gemaakt die niet iedereen zal begrijpen en ook wel belangrijke punten toch wel mijn karakter bepaald hebben.
Ik heb ook juist wel begrip voor als iemand zegt liever niet omdat bepaalde dingen gewoon te heftig zijn, gelukkig ben ik wel iemand tegen gekomen die zelf ook een binnenvetter is en we beiden elkaar de ruimte geven om dingen op eigen tijd en tempo te vertellen en dat scheelt een hoop.
Ik heb 1 ex gehad die me de ruimte gaf om het te vertellen wanneer ik er klaar voor was.
Die bleef ook niet doorvragen, dat was wel prettig.
Al bleef het wel ontzettend moeilijk om alles te vertellen tegen haar.
Het voelde op dat moment ook niet als een opluchting.
Het blijft voelen als een teken van zwakte dat dingen mij kunnen raken, al weet ik dat dat onzin is.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:52:29 #35
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_124682239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ga ook maar proberen in een relatief vroeg stadium al aan te geven dat ik moeite heb met vertrouwen, wellicht legt mij dat ook geen windeieren :P.
Geen vertrouwen als in jaloers zijn of geen vertrouwen als in heel gesloten zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_124682271
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat specifiek zo'n goed idee is. Iemand die niet te vertrouwen is, zou dan (juist dan!) er misbruik van kunnen maken.
Je zou het kunnen brengen in de trend van "ik doe het liever wat rustiger aan" of zo, terwijl de echte reden is dat je hem niet zo goed vertrouwd om (vul maar een reden in, realistisch of niet).
Ik heb sowieso wel moeite met vertrouwen, maar meldt dat mijn partners eigenlijk niet.

Ik bedoel, je komt dan niet echt positief over of zo?

Ik weet het niet. Iemand hier die hier antwoord op heeft??
pi_124682316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:49 schreef formerjellybean het volgende:
Die flexibiliteit is wel handig ja. Zelf heeft een vriendin van mij sinds kort een relatie en terwijl zij een warhoofd is zoals ik, is hij juist heel netjes en geordend. Dat kan elkaar ook weer aanvullen :P
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:55:43 #38
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124682326
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat specifiek zo'n goed idee is. Iemand die niet te vertrouwen is, zou dan (juist dan!) er misbruik van kunnen maken.
Je zou het kunnen brengen in de trend van "ik doe het liever wat rustiger aan" of zo, terwijl de echte reden is dat je hem niet zo goed vertrouwd om (vul maar een reden in, realistisch of niet).
Ik heb sowieso wel moeite met vertrouwen, maar meldt dat mijn partners eigenlijk niet.

Geen idee, je kunt natuurlijk aangeven waardoor je er moeite mee hebt.
En op welke manier je vertrouwen bedoelt.
Ben je bang dat ze vreemdgaat, of dat je het moeilijk vind om ze dichtbij te laten komen omdat je bang bent gekwetst te worden.
Ik denk dat je het ook per persoon moet aanvoelen.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:56:14 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124682337
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen vertrouwen als in jaloers zijn of geen vertrouwen als in heel gesloten zijn.
Zoals ik net al uitlegde, ik ben erg gesloten :).
pi_124682345
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:51 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik heb 1 ex gehad die me de ruimte gaf om het te vertellen wanneer ik er klaar voor was.
Die bleef ook niet doorvragen, dat was wel prettig.
Al bleef het wel ontzettend moeilijk om alles te vertellen tegen haar.
Het voelde op dat moment ook niet als een opluchting.
Het blijft voelen als een teken van zwakte dat dingen mij kunnen raken, al weet ik dat dat onzin is.
Dat hebben wij ook met elkaar , ik heb zelf al moeite als iemand het heel erg aan me probeert op te dringen van vertel het nu dus ik weet bij mezelf al dat werkt niet. Ik weet van mezelf dat ik dingen pas vertel als ik eraan toe ben en eerder niet en kan heel goed begrijpen als een ander dat ook heeft . Nu moet ik wel zeggen dat 2 introverte personen beter werkt dan 1 extraverte als ik iemand zou hebben die continue alles met me zou willen bespreken in detail en hoe ik me voel enzo dan gillend hard weg zou rennen .
Gewoon al puur omdat dat niet bij me past
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:57:13 #41
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124682354
quote:

[..]

Ik denk dat ik het gewoon op zo'n manier uitleg zoals ik hier heb gedaan, lijkt me duidelijk. Toch?

En ik ben ook zeker niet van plan dit in een pril stadium te doen, dat lijkt mij inderdaad afschrikken.
pi_124682359
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Voor mij is het omdat ik vroeger best wel vaak genaaid ben door mensen en simpelweg de antennes niet heb om dit te herkennen.
Qua vriendschappen kan ik dit nu wel goed handelen, maar qua intieme relaties ben ik daar niet zo goed in, juist omdat ik die antennes niet heb en ja, je vind iemand interessant...wordt misschien verliefd op haar...maar je kent haar helemaal niet en hebt dan een roze bril op.
Het is dan een beetje een schot in het donker voor mij of ik haar wel kan vertrouwen of niet.
pi_124682390
quote:

[..]

Als iemand echt om je geeft, en dan hoeft het nog geen eens houden van te zijn, dan heeft hij/zij daar begrip voor lijkt me. Zo niet, dan moet daar aan gewerkt worden. Of niet.
pi_124682396
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:55 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Geen idee, je kunt natuurlijk aangeven waardoor je er moeite mee hebt.
En op welke manier je vertrouwen bedoelt.
Ben je bang dat ze vreemdgaat, of dat je het moeilijk vind om ze dichtbij te laten komen omdat je bang bent gekwetst te worden.
Ik denk dat je het ook per persoon moet aanvoelen.
Hier moet ik over nadenken. Het is alweer zo lang geleden geweest dat ik voor het laatst iemand had, dat het allemaal wat weggezakt is...
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:59:23 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124682413
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als iemand echt om je geeft, en dan hoeft het nog geen eens houden van te zijn, dan heeft hij/zij daar begrip voor lijkt me. Zo niet, dan moet daar aan gewerkt worden. Of niet.
Dit denk ik ook :Y.
pi_124682454
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het gewoon op zo'n manier uitleg zoals ik hier heb gedaan, lijkt me duidelijk. Toch?

En ik ben ook zeker niet van plan dit in een pril stadium te doen, dat lijkt mij inderdaad afschrikken.
Zeker niet in een pril stadium zeggen nee! Ok hehe, ik dacht dat je dat bedoelde, maar zo bedoelde je het dus niet :P

Nee hoor, je uitleg was verder prima! :)
Ik zou zo'n uitleg in elk geval zeker wel waarderen! ^O^
Beter dan die vage "hints"-shit die door sommige vrouwen gedaan wordt. Gewoon snel, hard en duidelijk, daar kan ik wat mee! ^O^
pi_124682480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mee eens :Y
Al ben ik het type dat er liever aan zou werken dan die andere optie :P
  zaterdag 30 maart 2013 @ 14:02:29 #48
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_124682486
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zeker niet in een pril stadium zeggen nee! Ok hehe, ik dacht dat je dat bedoelde, maar zo bedoelde je het dus niet :P

Nee hoor, je uitleg was verder prima! :)
Ik zou zo'n uitleg in elk geval zeker wel waarderen! ^O^
Beter dan die vage "hints"-shit die door sommige vrouwen gedaan wordt. Gewoon snel, hard en duidelijk, daar kan ik wat mee! ^O^
Ja inderdaad. Die vage hints zijn altijd zo klote.
pi_124682508
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dit denk ik ook :Y.
In een relatie goed met elkaar kunnen praten over alle denkbare onderwerpen is natuurlijk belangrijk, maar het is toch ondoenlijk om alles op tafel te gooien terwijl je nog maar net een maand samen bent? Lijkt mij alleen maar een overdosis eerlijk gezegd. Zeg wat je wilt zeggen, wanneer je dat wilt.
pi_124682518
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:02 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Die vage hints zijn altijd zo klote.
Vage hints is helemaal niets, net zoals aan het lijntje houden }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')