SPOILER: vorige onderwerpenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog op en aanmerkingen? Posten aub!
[ Bericht 1% gewijzigd door kanovinnie op 21-05-2013 19:14:29 ]
Ik dacht dat Kano dat allang had gedaan. Bij dezen alsnogquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Je moet dan wel de OP even aanpassen .....
Ik had precies dezelfde gedachte, maar je bent erg gebonden aan het landschap dat je tot je beschikking bent op die manier.. dus nog meer nadenken over hoe- en watquote:Op zondag 31 maart 2013 22:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik weet ook nog niet wat ik wil doen... Iedere nachtfoto is natuurlijk bijna vanzelf een lange sluitertijdfoto. Maar misschien is dit wel de kans om eens een ND-filter te kopen om ook overdag mooie effecten te krijgen!
Hoezo? Water is toch niet het enige onderwerp wat beweegt?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Stefan het volgende:
Maar overdag met de ND, moet jetoch weer water erop hebben
en zelfs dat niet altijdquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoezo? Water is toch niet het enige onderwerp wat beweegt?
Valt wel mee toch? Er is gister in het inzendingentopic nog een inzending gedaan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:28 schreef Stefan het volgende:
heb t gevoel dat de wedstrijd helemaal dood is momenteel
Wauw!quote:
quote:
Bij mij hetzelfde. Zal wel weer een last-minute worden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:48 schreef m1st1g het volgende:
Heb wel al een idee maar nog niet de mogelijkheid gehad om het uit te voeren.
Bedankt voor het doorgeven. Dan bij deze de specificaties:quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wauw!Niet alleen is die link waarschijnlijk niet de link die je bedoelde, maar Google kan ook nog eens niet spellen in de foutmelding: "Sorry, die pagina is niet gevouden."
Waarom diafragma 22?quote:Op woensdag 10 april 2013 11:30 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Bedankt voor het doorgeven. Dan bij deze de specificaties:
Datum: 03-04-13 22:29
Afmetingen: 3425 x 2122 pixels
Bestandsnaam: kerk@nacht.jpg
Bestandsgrootte: 4.72M
Camera: NIKON D3100
Belichtingstijd: 1391.1 sec (1/0)
Diafragma: f/22
Brandpuntsafstand: 55 mm
ISO: 100
Belichtingscompensatie: -
Gebruikte flitser: Nee
Ik vind bij die foto juist de wijzerplaat op deze manier wel interessant. Dat lukt toch echt niet zo met een sluitertijd van 'maar' 15 secondenquote:Op woensdag 10 april 2013 12:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom diafragma 22?
Het enige dat scherp moet zijn is de sterrenlucht, dat kan ook met diafragma 1,4
Dan sluitertijd op 15 seconden en je hebt een mooi verlichte hemel, nu is t te donker
persoonlijk vind ik de wijzerplaat juist onnatuurlijk, alsof ie stuk is, 15 sec is misschien te kort maar dit is wmb ook niet mooiquote:Op woensdag 10 april 2013 13:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik vind bij die foto juist de wijzerplaat op deze manier wel interessant. Dat lukt toch echt niet zo met een sluitertijd van 'maar' 15 seconden
Zo heb jij eerder in dit topic 3 van zulke foto's gemaakt die minder zijn vind ik dus ik snap je commentaar niet zo.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:57 schreef Stefan het volgende:
Prima maar ook wel afgezaagd en makkelijk, en niet spannend.
Het gaat om de compositie, rijdende auto's fotograferen met lange sluitertijden is niet moeilijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:18 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zo heb jij eerder in dit topic 3 van zulke foto's gemaakt die minder zijn vind ik dus ik snap je commentaar niet zo.
Haha ik vroeg wel wat anderen er van vondenquote:Op woensdag 10 april 2013 13:22 schreef Stefan het volgende:
Overigens heb ik nergens gezegd dat mijn fotos wel spannend zijn, dat was een test, maar ik vroeg dan ook niet wat anderen er van vonden
Ik vroeg nergens omquote:Op woensdag 10 april 2013 13:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat om de compositie, rijdende auto's fotograferen met lange sluitertijden is niet moeilijk.
Je vroeg om een mening en dat is de mijne
Door het golvende lijnenspel vind ik de bovenste foto wel leuk. De tweede is inderdaad wat minder spannend.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:56 schreef Cobratjuh het volgende:
Ze horen wel bij het thema van deze maand maar zijn helaas niet deze maand gemaakt maar toch wou ik ze toch graag aan jullie laten zien, en graag horen wat jullie er van vinden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De originele foto is de wijzer plaat veel duidelijker bij zal kijken of ik betere kwaliteit online kan krijgen.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik de wijzerplaat juist onnatuurlijk, alsof ie stuk is, 15 sec is misschien te kort maar dit is wmb ook niet mooi
maar kwestie van smaak
Wat wou je naar voren brengen in de foto? Ik snap de instellingen niet echt..quote:Op woensdag 10 april 2013 15:06 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
De originele foto is de wijzer plaat veel duidelijker bij zal kijken of ik betere kwaliteit online kan krijgen.
(edit: foto is nu groter en duidelijker in originele post)
Startrails zijn altijd wel ok, maar ik vind de omgeving niet erg inspirerend.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:42 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wat wou je naar voren brengen in de foto? Ik snap de instellingen niet echt..
[ afbeelding ]
50 minuten opname, iso 1000, f/5.6 geloof ik
Het lijkt daarbij wel alsof de EXIF is aangepast om moedwillig de boel te bedonderen.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:41 schreef Schanulleke het volgende:
Ik merk trouwens op dat de eerste foto in het inzendingentopic van Martialis niet in de maand april is gemaakt. Die kan dus niet meedoen voor de wedstrijd. Jammer maar helaas!
Wat doe je stoer!quote:Op woensdag 10 april 2013 17:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben de centrale wedstrijdleiding en zeg: weg inzending.
Zij die ja gaan zeggen..quote:Op woensdag 10 april 2013 17:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben vanaf de geboorte al stoer. Moet je vechten????
ik zeg nee en kietelen is gemeenquote:Op woensdag 10 april 2013 17:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Zij die ja gaan zeggen..
1 tip: kietelen. Simpeler winnen kan niet
Nee we hebben 1 inzendingquote:Op woensdag 10 april 2013 18:00 schreef Stefan het volgende:
Dus we hebben al nul inzendingen, ik doe sowieso mee want als ik win dan wordt het thema erotiek
Het doel was juist die wijzerplaat zonder al te veel overbelichting. Vandaar de lage iso en hoge waarde van het diafragma.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:42 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wat wou je naar voren brengen in de foto? Ik snap de instellingen niet echt..
[ afbeelding ]
50 minuten opname, iso 1000, f/5.6 geloof ik
Maar wilde je die wijzerplaat zo?quote:Op woensdag 10 april 2013 18:30 schreef Fotografie.vink het volgende:
Helaas is het er iets meer als veeg uit komen te zien omdat picasa de kwaliteit soms niet optimaal naar voren brengt. Op de orginele foto zijn echt de strepen te zien van hoe de wijzer stond wat ook mijn doel was.
Sorry, maar Picasa?quote:Op woensdag 10 april 2013 18:30 schreef Fotografie.vink het volgende:
Helaas is het er iets meer als veeg uit komen te zien omdat picasa de kwaliteit soms niet optimaal naar voren brengt. Op de orginele foto zijn echt de strepen te zien van hoe de wijzer stond wat ook mijn doel was.
In dat geval doe ik ook meequote:Op woensdag 10 april 2013 18:00 schreef Stefan het volgende:
Dus we hebben al nul inzendingen, ik doe sowieso mee want als ik win dan wordt het thema erotiek
no problem, zolang je maar je eigen visie erop los gooitquote:Op woensdag 10 april 2013 19:46 schreef Thrilled het volgende:
Moet het trouwens een single-exposure zijn? Die wijzerplaat kan namelijk ook meerdere foto's van korte sluitertijden achter elkaar zijn wat waarschijnlijk minder ruis levert en hetzelfde trail-effect van de wijzers toch?
Maak er ook niet heel actief meer gebruik van en ben niet echt bekend met hoe flickr werkt.quote:
Long exposure is voor mij iets wezenlijk anders dan stitched short exposures.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:46 schreef Thrilled het volgende:
Moet het trouwens een single-exposure zijn? Die wijzerplaat kan namelijk ook meerdere foto's van korte sluitertijden achter elkaar zijn wat waarschijnlijk minder ruis levert en hetzelfde trail-effect van de wijzers toch?
Mooiste sterrenfoto's zijn gestitchte foto's van ca. 30 seconden. Ziet er superstrak uit en wij zien het verschil nietquote:Op woensdag 10 april 2013 23:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Long exposure is voor mij iets wezenlijk anders dan stitched short exposures.
nabewerking, hoe ver mag jegaan?quote:Op woensdag 10 april 2013 23:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Long exposure is voor mij iets wezenlijk anders dan stitched short exposures.
Mij lijkt onbeperkt, het is namelijk soms eens niet te zien en een fotograaf is niet verplicht te vertellen wat zn werkwijze was.quote:Op donderdag 11 april 2013 06:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nabewerking, hoe ver mag jegaan?
Ik neem aan dat je wel wat aparts kunt doen bij je vliegveld?quote:Op donderdag 11 april 2013 07:45 schreef kezmaster9 het volgende:
Vooralsnog heb ik ook alleen nog maar standaard plaatjes kunnen schieten.. Maar we hebben nog 10 dagen om daar verandering in te brengen
Laat ik het zo zeggen; ideeën genoegquote:Op donderdag 11 april 2013 07:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel wat aparts kunt doen bij je vliegveld?
Is plaatjes samenvoegen bewerken? Komt namelijk geen photoshop aan te pas..quote:Op donderdag 11 april 2013 07:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mij lijkt onbeperkt, het is namelijk soms eens niet te zien en een fotograaf is niet verplicht te vertellen wat zn werkwijze was.
De stemmer bepaalt wat ie mooi vindt.
Even omdat je nieuw in de wedstrijd bent, er is tegenwoordig een los inzendingentopic. Als je met je foto mee wilt doen moet je 'm daar posten.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:52 schreef Timmos het volgende:
[..]
Is plaatjes samenvoegen bewerken? Komt namelijk geen photoshop aan te pas..
Photoshop is geen synoniem voor bewerken, het is een hulpmiddel, je kan ook bewerken in een doka met meerdere negatieven op 1 plaat belichten bv, dus ja het is bewerken en nee dat is niet erg, het gaat om de uiteindelijke foto en manipuleren is alleen erg als het om nieuws gaatquote:Op donderdag 11 april 2013 15:52 schreef Timmos het volgende:
[..]
Is plaatjes samenvoegen bewerken? Komt namelijk geen photoshop aan te pas..
Wij hopen allemaal nog iets veel beters tegen te komen dus stellen het definitief posten uit tot vlak voor de 21equote:Op donderdag 11 april 2013 20:54 schreef polariteit het volgende:
jongens hoe kan het nou dat ik de enige ben die een foto heeft gepost? de maand is al even bezig hoor
Je bent niet de enige, maar die ander was een valsspelerquote:Op donderdag 11 april 2013 20:54 schreef polariteit het volgende:
jongens hoe kan het nou dat ik de enige ben die een foto heeft gepost? de maand is al even bezig hoor
Ja dat had ik gelezen, en die foto had ik ook gezien. Maar heb ik dus maar niet meegeteld; valsspelers ga ik me niet mee metenquote:Op donderdag 11 april 2013 20:58 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, maar die ander was een valsspeler
Omdat je maar 1 in mag plaatsen en je niet weet of je nog n leukere maakt voor de 21equote:Op donderdag 11 april 2013 20:54 schreef polariteit het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |