Punten:
11. Baseball0, wat mij betreft de beste combinatie qua technische uitvoering, gerelateerdheid aan het thema en compositie. Mooi verdwijnpunt en duidelijk een onderwerp in de foto waar het om gaat. Dat middenstuk dat voor het verdwijnpunt zit maakt het nog een beetje spannend waar de lijnen heen gaan. Fijne gele kleur aan de rechterkant, en ondanks de vele lichten toch nog redelijk rustige foto.Toffe plaat
10. kezmaster, niet origineel, wel goed uitgevoerd. Mooi hoe die lijnen gelijkmatig uitlopen naar de hoek. Verder de overbelichting redelijk onder controle gehouden terwijl de schaduw partijen ook goed zichtbaar zijn. Nette plaat.
9. Fotografie Vink, imo de origineelste foto. Supertof hoe je de tijd hebt vastgelegd. Ook al is de uitvoering minder, ik vind het een sterk concept. Enerzijds leuk dat de sterren in beeld staan, anderzijds jammer dat het als een soort ruis eruit ziet.
8. Schanulleke, ook erg origineel, maar ook hier vind ik dat het idee het beste scoort. Uitvoering is hier wel oke, maar compositie en belichting vind ik niet zo speciaal. Niettemin originele foto
7. Karelte, toffe foto! Enige waar ik me erg aan stoor zijn dat de sterren bewegen in de foto, dit zorgt ervoor dat ik er niet al te lang naar wil kijken. Zou het of stil houden, of echt sterrensporen creëren.
6. Nalbandian, leuke foto, had van mij meer panorama gemogen, minder paal van de windmolen in beeld. Vind de zwart/wit omzetting ook matig, had je meer uit kunnen halen.
5. Polariteit, ondanks dat het een hele mooie foto is (oke, wel een beetje cliché met een steigertje) vind ik 'm nauwelijks tot niks met het thema te maken hebben. Het is dat ik weet dat het 30 seconden is (toch?) maar in de foto vind ik dat niet terug te zien. Het ijs voorkomt dat het water in beweging komt, en door de windstilte staan de bomen er ook als normaal bij. Het thema daargelaten, wel een mooie foto uiteraard
4. Stefan, ondanks dat het cliché gehalte hoog is kan je toch met zulke onderwerpen mooie dingen doen. Persoonlijk vind ik dat een foto altijd een onderwerp moet hebben waardoor je foto wat vertelt. Het is dat ik weet dat deze wedstrijd voor lange sluitertijden is, maar als ik dat niet weet is het gewoon een foto van een brug/tunnel in de avond. Wat ik probeer te zeggen is dat als jij voor die rode achterlampen gaat, probeer deze dan ook dusdanig in de foto te brengen dat dat gelijk duidelijk is, icm een toffe compositie heb je zo een toffe foto. Ik zou 'm al beter vinden als je de foto af snijdt t/m wegdek van de brug.
3. Benny1990, wat ik voor Stefan zei geldt ook voor jou (tenminste, ik zeg maar wat, of je er wat mee doet moet je zelf maar beslissen), ik mis een onderwerp, daarbij vind ik de omgeving nog meer afleiden dan bij die van Stefan. Gewoon veel proberen komt het vanzelf goed.
2. Scarlett Dragonfly, ik zie dit meer als een probeersel als daadwerkelijk een inzending, wellicht dat je je eigen stijl kan ontwikkelen met dit soort foto's (of in iedergeval verder experimenteren met dit soort foto's) maar vind de relatie tot het thema 0 (buitenom de manier waarop het gemaakt is), en is qua technische uitvoering ook niet mijn ding. Maar je zegt het zelf al, het gaat er meer om hoe deze foto gemaakt is en vind het tof dat er met zulke dingen geëxperimenteerd wordt
1. - Crash, ondanks dat ik het leuk vind om te zien waar Jupiter ligt vind ik het jammer dat je het erin hebt geschreven, daarbij is de gedachte achter uitvoering en compositie ver te zoeken, al denk ik dat dat ook niet de insteek van de foto was. Anyway, leuk idee maar vind 'm niet zo geslaagd als de rest.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 20:06:20 ]