abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:03:57 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124538200
Post hier de inzending van de maand en na de 21ste je stemmen.

Slowchat, probeersels, vragen en alle andere posts kunnen in het laatste deel van de chat/probeerreeks, die kan je hier vinden:

Alle slowchat en offtopic posts worden verwijderd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:35:56 #2
395008 Martialis
Broeva! Haro!
pi_124779900
-weg vanwege vervalste EXIF-

[ Bericht 62% gewijzigd door kanovinnie op 10-04-2013 17:25:01 ]
Sera nimis vita est crastina: vive hodie Tomorrow's life is too late: live today
Good writers never die, bad ones never shut up.
pi_125043905

Jetty # 10 @ Alblasserdam by Marcel Tuit, on Flickr

Hopelijk zijn 30 secondtjes lang genoeg :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_125326712

Partial ISS overpass by KareltjeW, on Flickr

Ik heb een camera geleend van een huisgenoot voor een tijdje om te zien of ik foto's maken uberhaupt leuk vind. Ik werd gewezen door iemand op dit topic/forum toen ik deze foto had laten zien.
Ik sta zelf ook op de foto :)
De lange streep is het ISS.
Grote gloeiende bol is de maan en daar rechts boven is Jupiter.
pi_125327177
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:04 schreef Kareltje_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
Partial ISS overpass by KareltjeW, on Flickr

Ik heb een camera geleend van een huisgenoot voor een tijdje om te zien of ik foto's maken uberhaupt leuk vind. Ik werd gewezen door iemand op dit topic/forum toen ik deze foto had laten zien.
Ik sta zelf ook op de foto :)
De lange streep is het ISS.
Grote gloeiende bol is de maan en daar rechts boven is Jupiter.
Nice Pica ^O^
Overkomst ISS is altijd gedeeltelijk.

Alleen tekst bijgevoegd
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_125374005
Helaas de rest van de week weinig tijd meer. Dus nu alvast mijn foto..

pi_125453028


Aangezien ik geen mogelijk heden meer zie bij deze mijn inzending. En ja die wijzer plaat hoort zo en ja het was de bedoeling geen sterren te zien.
Mijn foto's worden gemaakt met een Nikon D3100 18-55 mm of 55-300 mm lens.
Meer foto's op mijn Fotografie Vink
pi_125507340
quote:
April dit is januari zag ik op je site.
Mijn foto's worden gemaakt met een Nikon D3100 18-55 mm of 55-300 mm lens.
Meer foto's op mijn Fotografie Vink
pi_125525890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:47 schreef Fotografie.vink het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:41 schreef bennyvdl1990 het volgende:
[ afbeelding ]

April dit is januari zag ik op je site.
Better ? haha

pi_125533517
wop wop, net binnen de tijd



en nu aan het bier
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:35:04 #13
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_125535199
Life is what you make it.
pi_125569038

Dit wordt mijn inzending voor deze maand.
Ben er niet helemaal tevreden over, maar ja, had ik iets eerder moeten bedenken dat ik wel iets met pinhole fotografie kon doen om overdag binnen dit thema een foto te maken!

Deze foto is dus gemaakt zonder lens, maar met alleen een heeeeel klein (speldeprik) gaatje in een body-cap. Test-shot in m'n woonkamer gaf ISO 200 / 20" sluitertijd, buiten bleek het wat lichter en was bovenstaande foto met ISO 80 / 6" te maken.
Gaatje is waarschijnlijk toch nog iets te groot, ik had gehoopt het iets scherper te kunnen krijgen. Volgende keer beter :)
  zondag 21 april 2013 @ 23:06:25 #15
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125580867
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 22 april 2013 @ 07:21:53 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125587207
Stemmen maar!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_125631006
Wat mij betreft de winnaar: Polariteit
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:00:12 #18
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125632242
12 deelnemers, 11 punten te verdelen, 11 voor de beste, 1 voor de gene die je niet mooi vindt LET OP, DIT IS NIET MIJN STEM MAAR ALLE DEELNEMERS OP EEN RIJTJE!

1 - polariteit


2 - karelte


3 - crash


4 kezmaster


5 Nalbandian


6 - fotograie Vink



7 Baseball0



8 Benny1990


9 Andreas612



10 - schanulleke



11
scarlett Dragonfly


12 Stefan


[ Bericht 2% gewijzigd door Stefan op 23-04-2013 11:34:57 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_125651287
Punten:

11. Baseball0, wat mij betreft de beste combinatie qua technische uitvoering, gerelateerdheid aan het thema en compositie. Mooi verdwijnpunt en duidelijk een onderwerp in de foto waar het om gaat. Dat middenstuk dat voor het verdwijnpunt zit maakt het nog een beetje spannend waar de lijnen heen gaan. Fijne gele kleur aan de rechterkant, en ondanks de vele lichten toch nog redelijk rustige foto.Toffe plaat :)

10. kezmaster
, niet origineel, wel goed uitgevoerd. Mooi hoe die lijnen gelijkmatig uitlopen naar de hoek. Verder de overbelichting redelijk onder controle gehouden terwijl de schaduw partijen ook goed zichtbaar zijn. Nette plaat.

9. Fotografie Vink
, imo de origineelste foto. Supertof hoe je de tijd hebt vastgelegd. Ook al is de uitvoering minder, ik vind het een sterk concept. Enerzijds leuk dat de sterren in beeld staan, anderzijds jammer dat het als een soort ruis eruit ziet.

8. Schanulleke, ook erg origineel, maar ook hier vind ik dat het idee het beste scoort. Uitvoering is hier wel oke, maar compositie en belichting vind ik niet zo speciaal. Niettemin originele foto :)

7. Karelte, toffe foto! Enige waar ik me erg aan stoor zijn dat de sterren bewegen in de foto, dit zorgt ervoor dat ik er niet al te lang naar wil kijken. Zou het of stil houden, of echt sterrensporen creëren.

6. Nalbandian, leuke foto, had van mij meer panorama gemogen, minder paal van de windmolen in beeld. Vind de zwart/wit omzetting ook matig, had je meer uit kunnen halen.

5. Polariteit, ondanks dat het een hele mooie foto is (oke, wel een beetje cliché met een steigertje) vind ik 'm nauwelijks tot niks met het thema te maken hebben. Het is dat ik weet dat het 30 seconden is (toch?) maar in de foto vind ik dat niet terug te zien. Het ijs voorkomt dat het water in beweging komt, en door de windstilte staan de bomen er ook als normaal bij. Het thema daargelaten, wel een mooie foto uiteraard :)

4. Stefan, ondanks dat het cliché gehalte hoog is kan je toch met zulke onderwerpen mooie dingen doen. Persoonlijk vind ik dat een foto altijd een onderwerp moet hebben waardoor je foto wat vertelt. Het is dat ik weet dat deze wedstrijd voor lange sluitertijden is, maar als ik dat niet weet is het gewoon een foto van een brug/tunnel in de avond. Wat ik probeer te zeggen is dat als jij voor die rode achterlampen gaat, probeer deze dan ook dusdanig in de foto te brengen dat dat gelijk duidelijk is, icm een toffe compositie heb je zo een toffe foto. Ik zou 'm al beter vinden als je de foto af snijdt t/m wegdek van de brug.

3. Benny1990, wat ik voor Stefan zei geldt ook voor jou (tenminste, ik zeg maar wat, of je er wat mee doet moet je zelf maar beslissen), ik mis een onderwerp, daarbij vind ik de omgeving nog meer afleiden dan bij die van Stefan. Gewoon veel proberen komt het vanzelf goed.

2. Scarlett Dragonfly
, ik zie dit meer als een probeersel als daadwerkelijk een inzending, wellicht dat je je eigen stijl kan ontwikkelen met dit soort foto's (of in iedergeval verder experimenteren met dit soort foto's) maar vind de relatie tot het thema 0 (buitenom de manier waarop het gemaakt is), en is qua technische uitvoering ook niet mijn ding. Maar je zegt het zelf al, het gaat er meer om hoe deze foto gemaakt is en vind het tof dat er met zulke dingen geëxperimenteerd wordt ^O^

1. - Crash, ondanks dat ik het leuk vind om te zien waar Jupiter ligt vind ik het jammer dat je het erin hebt geschreven, daarbij is de gedachte achter uitvoering en compositie ver te zoeken, al denk ik dat dat ook niet de insteek van de foto was. Anyway, leuk idee maar vind 'm niet zo geslaagd als de rest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 20:06:20 ]
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:09:28 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125651717
Ik vind het lastig stemmen, 2 springen eruit, 7 zijn meer van het zelfde (mijne hoort daarbij, kwam niet toe aan mijn idee met een wit laken over een begraafplaats lopen in het donker) en 2 kan ik niks mee.

Maar goed hier gaan we

11 punten - Schanuleke
Je bent de enige die echt out of the box heeft gedacht
10 kareltje
Niet dol op fish eye maar kleuren zijn mooi
9 baseball - niet de uitvoering, wel de locatie
8 Vink, in mijn ogen mislukt maar ach wel geprobeerd
7 Andreas, zie er geen lange sluiterijd in maar oke
6 kezzmaster - saai maar het is wat t is, lange sluiter
5 polariteit - zie er geen lange sluiter in en t is wel paars, en er is weinig op te zien
4 crashkan ik niks mee - als je had gezegd dat het uit een zwart vel was geknipt had ik t ook geloofd
3 Benny - wel erg mager
2 nalbandian - geen idee waar ik naar kijk
1 Dragon fly - sja, wat moet ik hier van zeggen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_125654562
11 Baseball0 goede technische uitvoering en mooie rustige kleuren
10 schanulleke goede out of the box uitvoering had alleen wel iets minder schaduw willen zien
9 kezmaster mooie uitvoering en mooi om het eide van de foto die afbuiging er in te zien
8 Stefan lekker klassiek en kleuren komen er goed uit
7 karelte klassiek de sterren en fish eye vind ik jammer het lijd heel erg af van het onderwerp
6 Benny1990 iets te licht had je wat meer van kunnen maken
5 polariteit leuk maar ikz ie de lange sluiter er niet in omdat alles stil lijkt te staan
4 Nalbandian leuk idee maar de sluiter had langer gemogen waardoor je de swing van de bladen meer zien met wat meer zoem
3 Andreas612 geen idee wat het voorsteld. Ik zie wel iets van lange sluiter
2 scarlett Dragonfly leuk idee maar lange sluiter zie ik er niet in
1 Crash Slechte uitvoering, niet scherp en tjah jupiter? Hoe relevant om het er in te zetten
Mijn foto's worden gemaakt met een Nikon D3100 18-55 mm of 55-300 mm lens.
Meer foto's op mijn Fotografie Vink
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:33:56 #22
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_125657159
11 punten: Andreas612: Gewoon het mooiste plaatje. Een verstilde film, heerlijke kleuren.
10 punten: Baseball0: Aanvankelijk vond ik hem wat aan de drukke kant, maar hoe vaker ik hem zie, hoe meer de compositie klopt.
9 punten: Kezmaster: niet origineel, maar de diagonale lijnen houden het overeind.
8 punten: Fotografie Vink: Leuk idee, redelijke uitvoering.
7 punten: polariteit: esthetisch één van de betere, maar ik vond het thema niet voldoende spreken voor een hogere plek.
6 punten: Stefan: Hij is druk en je het constante licht van de lantaarns is iets te fel geworden. Met een meer geknepen diafragma misschien mooier.
5 punten: Scarlet_Dragonfly: Niet de mooiste foto, maar ik vind het erg leuk dat je geëxperimenteerd hebt met dit proces!
4 punten: Nalbandian: Molens lenen zich goed voor het onderwerp, maar met perspectief en vlakverdeling kan ik hier niet zoveel.
3 punten: Karelte: In veel opzichten een geslaagde foto, maar persoonlijk heb ik moeite met een fish-eye vertekening als die niks toevoegt.
2 punten: Benny1990: Mij teveel rechttoe rechtaan.
1 punt: Crash: Ik heb erg zitten twijfelen, want er komt veel samen in jouw foto, maar toch stoort de toegevoegde tekst me teveel.

Lastig altijd weer. Ik vond er deze keer wel erg veel van hetzelfde bij zitten.
Life is what you make it.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:42:35 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125657757
Zullen we de SC dus in het andere topic houden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_125686308
Een tochwel moeilijke opdracht.

11. Andreas612
10. Nalbandian
9. fotograie Vink
8. kezmaster
7. karelte
6. schanulleke
5. polariteit
4. Benny1990
3. Stefan
2. scarlett Dragonfly
1. crash
pi_125690611
Leuk thema, maar toch lastig...

11 punten: Baseball0: De beste.. Kleuren, lijnen, compositie!

10 punten: Karelte: Prachtige plaat, persoonlijk zou ik de foto zonder 'fish-eye' hebben gedaan, of in veel mindere mate.

9 punten: Schanulleke: Orgineel

8 punten: Andreas612: Mooie kleuren

7 punten: Stefan: Leuke compositie

6 punten: Benny1990: Oogt wat saai, maar toch blijf ik er naar kijken

5 punten: Nalbandian: Orgineel!

4 punten: Polariteit: Mooie plaat!

3 punten: Fotografie vink; aparte foto, weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden.

2 punten: Scarlett Dragonfly: Het wazige spreek me niet aan...

1 punt: Crash: De minste..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')