abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124672224

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

18 mei 2013
- PTA / [aanmelden!] De 5e Motorrijders New/Oldbierit! 18-5-2013 #11

In de planning:
- Voorjaarsrit met BBQ

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)

Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker)
Suzuki GSX600F '98 - (lipjes)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Suzuki SV650S '07 - (mstx)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel)

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:? Mag ik nog even de olie verwisselen voor een rit?
Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak
Reflectiestickers

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

[ Bericht 26% gewijzigd door Anne op 30-03-2013 00:51:52 ]
pi_124672315
en toen leefde het weer :p
pi_124672496
De volgende keer graag via onderstaande knop het nieuwe deel openen. Nu is hij namelijk niet gereekst + je hebt een oude openingspost gepakt en aangezien ik nu mobiel zit kan ik het reeksgedeelte ook niet fiksen..

130309_50937_opennieuwdeel.jpg
pi_124672588
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:49 schreef Anne het volgende:
De volgende keer graag via onderstaande knop het nieuwe deel openen. Nu is hij namelijk niet gereekst + je hebt een oude openingspost gepakt en aangezien ik nu mobiel zit kan ik dat ook niet fiksen..

[ afbeelding ]
sorry :@
pi_124673095
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:52 schreef klawie het volgende:

[..]

sorry :@
o|O
  zaterdag 30 maart 2013 @ 01:17:55 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_124673403
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:49 schreef Anne het volgende:
De volgende keer graag via onderstaande knop het nieuwe deel openen. Nu is hij namelijk niet gereekst + je hebt een oude openingspost gepakt en aangezien ik nu mobiel zit kan ik het reeksgedeelte ook niet fiksen..

[ afbeelding ]
by this one
  zaterdag 30 maart 2013 @ 08:50:27 #7
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_124676379
Is de pekel al weg? :P
pi_124676775
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:50 schreef JK het volgende:
Ik zag gisteravond in Almere weer verse pekel liggen.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_124677856
Zooo, wat gaat deze draad snel...
Toch nog even een reactie op:
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

F800 :P

[..]

Da's een goeie km-bak idd :Y

122 km enkele reis? of dagtotaal?
Dagtotaal.
61 km enkele reis. Ik woon twee straten van de oprit naar de snelweg. Doe drie kwartier over die 61 km. Is best te doen. Sommige collega's vinden dat ik enorm ver weg woon, maar doen zelf net zo lang over hun kortere reis met het OV.
En met een beetje storm is de moerdijkbrug toch wel weer spannend/leuk iedere keer.

Wat die pekel betreft: ik "was" mijn brommer met afgewerkte motorolie... Hij ziet er niet uit, maar alles blijft heel. Bijkomend voordeel: niemand wil hem meenemen, dus geen gesjouw met extra sloten voor mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door incompetente-palpeerder op 30-03-2013 10:54:06 (typo) ]
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_124677981
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:38 schreef klawie het volgende:

[..]

welke is mooi dan ;)
De mooie koplampen, niet de streepjes
pi_124678257
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

De mooie koplampen, niet de streepjes
Mooie koplampen zijn altijd fijn :Y
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:31:18 #12
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124678573
Zo, helm afgegeven bij de dealer.
Zou van de week gefixt worden.
In ieder geval een leenhelm mee met pinlock, zonnevizier en kinstuk.
pi_124678630
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:31 schreef lipjes het volgende:
Zo, helm afgegeven bij de dealer.
Zou van de week gefixt worden.
In ieder geval een leenhelm mee met pinlock, zonnevizier en kinstuk.
Je reed toch niet met zo'n pothelm rond he :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:38:04 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124678729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:50 schreef JK het volgende:
Ik kwam gisterochtend op een stukkie snelweg van 80 km ofzo, welgeteld 8 strooihokken tegen, dus reken er maar niet op :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:53 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Zooo, wat gaat deze draad snel...
Toch nog even een reactie op:

[..]

Dagtotaal.
61 km enkele reis. Ik woon twee straten van de oprit naar de snelweg. Doe drie kwartier over die 61 km. Is best te doen. Sommige collega's vinden dat ik enorm ver weg woon, maar doen zelf net zo lang over hun kortere reis met het OV.
En met een beetje storm is de moerdijkbrug toch wel weer spannend/leuk iedere keer.

Wat die pekel betreft: ik "was" mijn brommer met afgewerkte motorolie... Hij ziet er niet uit, maar alles blijft heel. Bijkomend voordeel: niemand wil hem meenemen, dus geen gesjouw met extra sloten voor mij.
Snel is relatief :+ ; de helft rijdt hier nog met een kiddo rbw >:)

Ik was hem eigenlijk gewoon niet, en voor de winter verzuip ik hem in de WD40. Ik moet me wel heel erg vervelen wil ik druk gaan doen met poetsdoeken enzo :+

Mijn w-w is nu 108km enkel, maar ik vind zo'n eind bij sub-zero icm een debiel lange werkdag net een beetje te gek.. ik ben fysiek helemaal oppie na een dagje heb ik geconstateerd, en ik zie het niet echt zitten om dan ook nog eens zo'n eind motor te gaan rijden, in ieder geval effe niet op dit moment.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:55:59 #15
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_124679164
Het moet gewoon een keer goed hard regenen en niet meer vriezen. 5 maanden stilstand is niet goed voor mijn brommer. Als dit volgend jaar weer zo is, koop ik een pekelaar. Al heb ik dit jaar wel weer gereden, maar niet op mijn eigen fiets.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:16:45 #16
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124679631
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je reed toch niet met zo'n pothelm rond he :D
jahwol!

Nee, gewoon een hjc systeemhelm
Maar het systeem is kaputt.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:41:32 #17
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_124680255
O nieuw deel, en we gaan weer door! Motor moet nog steeds naar de reparatie :( maar gelukkig kan je er prima op rijden zonder het te repareren.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_124681960
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:41 schreef whY... het volgende:
O nieuw deel, en we gaan weer door! Motor moet nog steeds naar de reparatie :( maar gelukkig kan je er prima op rijden zonder het te repareren.
Nog steeds last van die incontinentieproblemen?
pi_124682285
Ik krijg mijn remslot er met geen mogelijkheid om :( Net nu ik vanavond naar Rotterdam wil op de brommert en hij daar voor zo'n 2 dagen buiten staat.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:59:01 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_124682400
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:42 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Nog steeds last van die incontinentieproblemen?
Toentertijd zat er volgens mij gewoon teveel olie in.
pi_124682775
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:59 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Toentertijd zat er volgens mij gewoon teveel olie in.
Er zit bij mij ook wel eens teveel bier in, maar ik ga dat toch ook niet op de stoep staan lozen? Slecht excuus.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_124682796
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:54 schreef einschtein het volgende:
Ik krijg mijn remslot er met geen mogelijkheid om :( Net nu ik vanavond naar Rotterdam wil op de brommert en hij daar voor zo'n 2 dagen buiten staat.
Nou ja, hij zal waarschijnlijk uiteindelijk niet twee dagen daar buiten staan :)
pi_124683142
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, hij zal waarschijnlijk uiteindelijk niet twee dagen daar buiten staan :)
Dat was wel het plan. :P
pi_124683261
Rijkswaterstaat twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 14:31:21 Het #motor seizoen is weer begonnen! Ken je de #filegedragscode al? Ook handig voor #automobilisten http://t.co/EGihmcZrou... reageer retweet
w/
pi_124683564
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:33 schreef einschtein het volgende:
Rijkswaterstaat twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 14:31:21 Het #motor seizoen is weer begonnen! Ken je de #filegedragscode al? Ook handig voor #automobilisten http://t.co/EGihmcZrou... reageer retweet
w/
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')