Van die oude mensen die óveral maizenapapjes overheen doen. Zo onsmakelijk!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:39 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Bloemkool met Maizena-papjes. Half bejaard Nederland eet het, maar het is kotssmerig.
Ik hoef dat niet eens helemaal te kijkenquote:
Je hebt het topic niet begrepen.quote:
Misschien de TT even aanpassen naar 'Voedselcombinaties waar je eetlust van vergaat'quote:
en dan zeuren over die kutkinderen die tegenwoordig niks meer lusten, vervolgd door een 'vroeger' verhaaltjequote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben zelf overigens ook voor alles wat 'maizenapapje' in de omschrijving heeft. Mijn vader kookte witlof en andijvie helemaal dood, de witlof ook nog eens zonder het hart eruit te snijden, en pleurde er dan een maizenapapje bij. Gets. Die combinatie zou verboden moeten worden.
Ik vond die schuimblokken als kind altijd wel lekkerquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:02 schreef Mylene het volgende:
Van die blokken schuim, mierzoet, met een laagje nep chocolade aan de onderkant en bovenkant versiering. De Lidl heeft ze regelmatig in de aanbieding, in zo'n plastic doos.
Vind ik ook lekkerquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:11 schreef Gravedigger het volgende:
Mijn kleinzoon is dol op brood met pindakaas EN chocoladevlokken
okquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
Roggebrood met pindakaas en (pure) hagelslag![]()
vlokken vind ik ook prima
Nood breekt wet!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:13 schreef twiFight het volgende:
Elke groente met noodmuskaat er op. Waarom mijn moeder dat vroeger overal overheen gooide is mij een raadsel, maar het is wel de reden waarom ik als kind nooit groenten lustte. Nootmuskaat smaakt naar stof op een oude zolder.
Goede omschrijvingquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:13 schreef twiFight het volgende:
Elke groente met noodmuskaat er op. Waarom mijn moeder dat vroeger overal overheen gooide is mij een raadsel, maar het is wel de reden waarom ik als kind nooit groenten lustte. Nootmuskaat smaakt naar stof op een oude zolder.
Ja, die pakjes Friesch Roggebrood van de Lidl, en dan met pindakaas en hagelslag, lifesaves. Heb 't altijd op de uni liggen voor als ik weer eens lunch vergeten ben mee te nemen ofzoquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ok
Pindakaas & vlokken lust ik nog wel. Maar op roggebrood? Echt?
dan wordt het tijd voor verse nootmuskaat. dus zelf raspen. dat smaakt veel beter.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:13 schreef twiFight het volgende:
In de smaken vanille, mokka en aardbeien.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
Oei, die schuimblokken lopen al de rillingen over m'n rug als ik er alleen maar aan denk, de combinatie met chocolade maakt 't niet veel beter
béchamel kan ook; maak een blanke roux van n beetje boter/margarine en bloem, en verdun dat met hete melk....quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:20 schreef CafeRoker het volgende:
Alles met kant en klaar sausjes. Bweh.
Wat is dat nu met die maizenasausjes? Maakten mensen dan een sausje met water en maizena? Of zat er toch nog iets meer in?
mist er dan niet iets van kruiden, peper of weet ik veel wat voor smaak moet zorgen?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:21 schreef maily het volgende:
[..]
béchamel kan ook; maak een blanke roux van n beetje boter/margarine en bloem, en verdun dat met hete melk....
ja dat moet je dan zelf nog even op smaak brengen, sorry, vergeten...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
mist er dan niet iets van kruiden, peper of weet ik veel wat voor smaak moet zorgen?
maïzena mengt zo moeilijk...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
Bechamel(boter, melk, bloem, snufje zout, peper, snufje nootmuskaat)
Maizenapapje(maizena + water (in mijn geval))
hmm... daar doe ik piccalilly op... (ook op boerenkoolstamp en hutspot trouwens...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:39 schreef Aldo-MC het volgende:
Mensen die overal sambal op doen.
Laatst een stel te eten en hij gooide sambal op zijn stamppot andijvie
Ik vind het lekker op gekookte andijvie.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:13 schreef twiFight het volgende:
Compleet niet kosher!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:59 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kan niet tegen kip en ei in één gerecht. Vind het maar luguber, twee generaties dooie kipjes op mijn bord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |