SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tchock op 28-03-2013 22:27:03 ]![]()
Dat was inderdaad een hele goede oplossing geweest!quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oplossen met de zin: 'aangezien mijn geografische kennis onder het niveau van mijn juridische kennis ligt, doe ik hier de aanname dat Hulst in België ligt teneinde deze vraag te kunnen beantwoorden'
En hallon maharbal![]()
![]()
Dit is ook zo'n bijzonder arrest. We gooien alle regels uit alle bepalingen overboord om twee kinderen te redden.![]()
Ik heb dat wel eens vaker gedaan. Als ik echt even twijfelde over een feitelijk iets, zette ik er een aanname bij waarop ik mijn antwoord baseerde.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een hele goede oplossing geweest!
En hallon maharbal
In de praktijk doe je dat heel vaak![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat niet weten op hbo/wo niveau is ook wel schandalig.He, ik zat daar echt ook met een kop vanquote:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het was potdomme nog een GmbH![]()
Bij Internationaal ook gedaan. Met de toevoeging dat de vraag onduidelijk geformuleerd was en uitleg hoe ik die interpreteerde.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens vaker gedaan. Als ik echt even twijfelde over een feitelijk iets, zette ik er een aanname bij waarop ik mijn antwoord baseerde.
In de praktijk doe je dat heel vaak![]()
Ja doen ze express natuurlijk die lamlullenquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:18 schreef Paxcon het volgende:
@TiesWat een kutplaats om te kiezen inderdaad.
![]()
![]()
neequote:Op donderdag 28 maart 2013 22:17 schreef Actaeon het volgende:
Dus als ik dit jaar nog een bachelor start is het goed![]()
GmbH zegt me niks, maar alsnog is het eenquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
He, ik zat daar echt ook met een kop van![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het was potdomme nog een GmbHwaard.
![]()
Duitse BV.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
GmbH zegt me niks, maar alsnog is het eenwaard.
![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij Internationaal ook gedaan. Met de toevoeging dat de vraag onduidelijk geformuleerd was en uitleg hoe ik die interpreteerde.![]()
Als fiscalist moet je dit weten hequote:Op donderdag 28 maart 2013 22:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
![]()
?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:19 schreef Actaeon het volgende:
Waarom staat er een 'in spé' in de OP?![]()
Ik schrijf te groot om dat allemaal in een hokje te kalkenquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij Internationaal ook gedaan. Met de toevoeging dat de vraag onduidelijk geformuleerd was en uitleg hoe ik die interpreteerde.![]()
![]()
Absoluut niet van mijn hand. In de regel maken mensen die Latijn gehad hebben die fout niet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:19 schreef Actaeon het volgende:
Waarom staat er een 'in spé' in de OP?![]()
Ik had geen hokjes. Dus dat scheelde weer.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik schrijf te groot om dat allemaal in een hokje te kalken![]()
Iets wat je wel dient te weten op je tentamen handelsrechtquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
![]()
Wel bij Elementair denk ikquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als tweedejaars moet je weten dat zoiets niet krijgt in het eerste jaar he![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet? Dacht dat dat in die post van Tchock stond?Of mis ik iets.
Dat staat op de site van DUO.quote:Naast deze voorwaarden geldt het wettelijk collegegeld of een instellingscollegegeld ter hoogte van het wettelijk collegegeld ook in de volgende gevallen:
U wilt een tweede bachelor of een tweede master in de zorg of in het onderwijs volgen en heeft nog geen diploma behaald in deze richtingen. Om te bepalen of een opleiding een zorg- of een onderwijsopleiding is, kunt u het Centraal Register Opleidingen Hoger Onderwijs (CROHO) bij DUO raadplegen.
U stapt na een hbo-bacheloropleiding over naar een masteropleiding aan een universiteit en heeft daarvoor een schakelprogramma nodig, ingepast in een bachelorprogramma van een universiteit.
U bent een tweede bachelor of een tweede master gestart tijdens uw eerste studie.
Oh, en:quote:Tweede studie
Tijdens een bachelor of master kunt u vakken volgen van een andere opleiding. Zolang er nog geen diploma is behaald, kunt ook een complete tweede opleiding volgen (aan dezelfde of een andere instelling). Hiervoor kan geen extra collegegeld worden gevraagd naast het wettelijk collegegeld dat u al betaalt voor de eerste bachelor of master.![]()
Ah zoquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is 'in spe'. Het komt uit het Latijn en is dus niet 'in spé'.Dan zul je toch echt een van die oude users moeten dagvaarden voor die grove fout.
![]()
Oh nee was ook niet beschuldigend naar jou hoorquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut niet van mijn hand. In de regel maken mensen die Latijn gehad hebben die fout niet.![]()
![]()
jij hebt al een bachelor. Dus kan je niet "een 2de bachelor starten tijdens je bachelor"quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet? Dacht dat dat in die post van Tchock stond?Of mis ik iets.
Wat zou je eigelijk nog willen doen![]()
Ik hoop trouwens dat herenweg.nl () niet offline wordt gehaald ooit want dan zijn we onze banner kwijt. Tenzij iemand hem mirrort maar daar zal iedereen wel te lui voor zijn.
![]()
Waar the heck heb je t overquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:22 schreef Paxcon het volgende:
Ik hoop trouwens dat herenweg.nl () niet offline wordt gehaald ooit want dan zijn we onze banner kwijt. Tenzij iemand hem mirrort maar daar zal iedereen wel te lui voor zijn.
![]()
Maar kun je dan met een bachelordiploma nog beginnen aan een nieuwe tweede bachelor? Of telt dat ook als diploma in de zin dat je dan niet nog aan een tweede bachelor kunt beginnen alleen aan een tweede master.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dat staat op de site van DUO.
Oh, en:
[..]![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zal je zien dat we 't ook krijgen voor strafHopelijk niet.
Ik vond het echt kut hoor. Mijn antwoorden kwamen helemaal niet lekker uit de verf omdat ik alles moest proppen.![]()
ik ga hem dan maar even opslaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:22 schreef Paxcon het volgende:
![]()
In spe (net als per se en meer) is latijn en daar had een slot-e altijd een lange klank. In spé is een verbastering alsof het een Frans woord was.quote:![]()
Goed plan. Pax moet onze topic-deurwaarder worden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ah zoDan zul je toch echt een van die oude users moeten dagvaarden voor die grove fout.
![]()
![]()
Volgens mij dat laatste.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar kun je dan met een bachelordiploma nog beginnen aan een nieuwe tweede bachelor? Of telt dat ook als diploma in de zin dat je dan niet nog aan een tweede bachelor kunt beginnen alleen aan een tweede master.![]()
je moet bachelor en master zien als fases. Je kan dus je diploma hebben in de bachelor, dan gelde regels voor 2de diploma's voor bachelorstudies. Zelfde voor mastersquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar kun je dan met een bachelordiploma nog beginnen aan een nieuwe tweede bachelor? Of telt dat ook als diploma in de zin dat je dan niet nog aan een tweede bachelor kunt beginnen alleen aan een tweede master.![]()
Is dit echt 100% waar?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij hebt al een bachelor. Dus kan je niet "een 2de bachelor starten tijdens je bachelor"
Wat zou je eigelijk nog willen doen![]()
![]()
Ik heb hem vervangen door een imgur-afbeelding.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:22 schreef Paxcon het volgende:
![]()
En maar een 9 halen voor rechtsgeschiedenis. Ga weg manquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]Hopelijk niet.
Ik vond het echt kut hoor. Mijn antwoorden kwamen helemaal niet lekker uit de verf omdat ik alles moest proppen.![]()
![]()
Schakelprogramma is bachelor.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:25 schreef Ties02 het volgende:
En hoe zit dat dan met schakelprogramma's?
bijvoorbeeld hier voor Fiscaal![]()
quote:100% zeker? Balen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
je moet bachelor en master zien als fases. Je kan dus je diploma hebben in de bachelor, dan gelde regels voor 2de diploma's voor bachelorstudies. Zelfde voor masters![]()
![]()
Waarom denk je dat ik het mezelf zo onmogelijk maak? ik probeer die belachelijke bedrage te ontlopen.quote:![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb hem vervangen door een imgur-afbeelding.Ik word liever novietenhoederquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goed plan. Pax moet onze topic-deurwaarder worden.Als ik m'n P haal enzo.
![]()
Daar was voldoende ruimtequote:Op donderdag 28 maart 2013 22:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
En maar een 9 halen voor rechtsgeschiedenis. Ga weg man![]()
![]()
Ik vind topic-deurwaarder een hele eer hoor Pax(je).quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ik word liever novietenhoederAls ik m'n P haal enzo.
![]()
![]()
Hmm I seequote:Op donderdag 28 maart 2013 22:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het mezelf zo onmogelijk maak? ik probeer die belachelijke bedrage te ontlopen.![]()
Klinkt nogal werkloosachtigquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind topic-deurwaarder een hele eer hoor Pax(je).![]()
![]()
Haha watquote:Duizenden trotseren kou voor The Passion
Ondanks het koude weer wonen donderdagavond duizenden mensen de opvoering van The Passion bij in Den Haag
Bij de Hofvijver vertolken bekende artiesten het verhaal van de laatste uren van het leven van Jezus, een rol van René van Kooten.
Het muziekspektakel wordt dit jaar voor de derde keer opgevoerd. De EO en RKK zenden het evenement live uit en verwachten twee miljoen kijkers.
Vorig jaar trok de opvoering van het lijdensverhaal van Jezus 1,7 miljoen kijkers. Een stuk meer dan de eerste editie van The Passion, die 979 mensen wist te boeien.
Tot de cast behoren verder onder anderen Daniël Boissevain, Anita Meyer en Jim Bakkum. Jörgen Raymann is de verteller.![]()
Vooral heel veel status, aanzien enzo. Je boezemt angst in, wekt ontzag. De sterke arm van het recht.quote:![]()
Ik verschuil me liever op een afdeling bij de gemeente Zoetermeerquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vooral heel veel status, aanzien enzo. Je boezemt angst in, wekt ontzag. De sterke arm van het recht.![]()
![]()
54.000 euro collegegeld voor een deeltijd bachelor rechten. 1 avondje in de week 1.5 uur werkgroep.quote:
KASSAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
Kut tentamen, heeft m'n hele ritme weer verstoord
heb het idee dat het nu 6uur is ofzo
alle supermarkten dicht, niks in huis![]()
Moet jij dat betalen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
54.000 euro collegegeld voor een deeltijd bachelor rechten. 1 avondje in de week 1.5 uur werkgroep.
KASSAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
Paxquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik verschuil me liever op een afdeling bij de gemeente Zoetermeer![]()
Ik wilde je zo'n mooie positie in het topic schenken.
![]()
![]()
Ga toch fietsen man. Zoetermeer ownt jouw kutdorpje keihardquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik verschuil me liever op een afdeling bij de gemeente Zoetermeer![]()
![]()
Schenk me volgend collegejaar het novietenhoederschap maarquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Pax![]()
![]()
![]()
Mensen die vragen, worden overgeslagenquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Schenk me volgend collegejaar het novietenhoederschap maar![]()
Zoetjequote:Op donderdag 28 maart 2013 22:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga toch fietsen man. Zoetermeer ownt jouw kutdorpje keihard![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mensen die vragen, worden overgeslagen![]()
![]()
Weer eens een dubbele TT hoorOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Daar is nog altijd instemming van een tweede persoon voor nodig, waarde confrčre.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Pax![]()
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
SES / [SC] WO Rechten #260 - Ruiz Zambranoquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Was 'ie al geweest? Ik raakte in paniek
Maandje terug.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Het ging over het topic-deurwaarderschap.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Daar is nog altijd instemming van een tweede persoon voor nodig, waarde confrčre.![]()
Zoveel haltes zitten er amper in een rotterdamse lijn?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:41 schreef Etsu het volgende:
18 haltes met de metro
Val bijna in slaap![]()
![]()
Daar moeten Sideshow en ik eerst over raadkameren.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Schenk me volgend collegejaar het novietenhoederschap maar![]()
Veeeel.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat zou ik moeten betalen als ik mijn hbo eerst had afgerond![]()
![]()
![]()
Volgens dit schema kom ik wel op het wettelijk tarief uit, wil ik een tweede bachelor volgen.Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Eh...quote:Beste studenten,
Op donderdag/vrijdag 4/5 april a.s. starten we met het onderdeel Publiek Arbeidsrecht. Ik zou zeggen gefeliciteerd met jullie verstandige keuze. Dit vakgebied is buitengewoon interessant, vanwege o.a. de veelheid van juridische disciplines die hiermee te maken hebben. Daarnaast is het een vakgebied dat vaak in het nieuws is.
Juist in dit verband zou ik jullie willen vragen, om de komende twee weken eens te kijken naar uitingen op websites, kranten, tijdschriften etc. die te maken hebben met arbeidsbeschermende wetgeving? Graag jullie resultaat, en de reden waarom juist dit artikel, op 4 en 5 april meenemen naar het college!
Als jullie nu denken, da's leuk maar wat weet ik daar nu van! Kijk dan eens bij:
www.inspectieszw.nl
www.arboportaal.nl
www.ilo.org
Aiiiquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:45 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens die schema kom ik wel op het wettelijk tarief uit, wil ik een tweede bachelor volgen.![]()
Het blijft een Pool hč.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Maar jij had nog geen bachelor toch?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:45 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens dit schema kom ik wel op het wettelijk tarief uit, wil ik een tweede bachelor volgen.![]()
Ja iPhone corrector. Heb het al verbeterd.quote:
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Ben al met de tweede master bezig.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar jij had nog geen bachelor toch?Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Waarom is een tweede studie eigenlijk zo fucking duur? Ze maken toch niet meer kosten dan anders of wordt het niet gesubsidieerd?![]()
Uhm hoezo niet?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:50 schreef Paxcon het volgende:
Waarom is een tweede studie eigenlijk zo fucking duur? Ze maken toch niet meer kosten dan anders of wordt het niet gesubsidieerd?![]()
Hoogvliet naar Capelsebrug zijn er 18 hoor.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zoveel haltes zitten er amper in een rotterdamse lijn?![]()
Meer nakijken, kost meer tijd, meer manuren etc.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:50 schreef Paxcon het volgende:
Waarom is een tweede studie eigenlijk zo fucking duur? Ze maken toch niet meer kosten dan anders of wordt het niet gesubsidieerd?
En check whatsapp
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2013 22:53:17 ]![]()
Studeren wordt sowieso erg ontmoedigd in Nederland, vanaf de basisschool aan toe.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:50 schreef Paxcon het volgende:
Waarom is een tweede studie eigenlijk zo fucking duur? Ze maken toch niet meer kosten dan anders of wordt het niet gesubsidieerd?Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Voor de geīnteresseerden : tegenlicht heeft een docu over Nederland belastingparadijs wn. Een globale uitleg van de werking van bepaalde internationale constructies. Erg interessant en leuk voor de fiscalisten in spe (of überhaupt)![]()
Joh?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:54 schreef Maharbal het volgende:
Voor de geīnteresseerden : tegenlicht heeft een docu over Nederland belastingparadijs wn. Een globale uitleg van de werking van bepaalde internationale constructies. Erg interessant en leuk voor de fiscalisten in spe (of überhaupt)Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Bedankt, maar is hier al opgemerkt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:54 schreef Maharbal het volgende:
Voor de geīnteresseerden : tegenlicht heeft een docu over Nederland belastingparadijs wn. Een globale uitleg van de werking van bepaalde internationale constructies. Erg interessant en leuk voor de fiscalisten in spe (of überhaupt)![]()
Dat komt omdat er (c) 2010 onder staat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:45 schreef Polacco het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens dit schema kom ik wel op het wettelijk tarief uit, wil ik een tweede bachelor volgen.![]()
Het wordt niet meer gesubsidieerd, inderdaad. In het geval van rechten krijgt de UvA 7300 euro per jaar per leerling minder subsidie.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:50 schreef Paxcon het volgende:
Excusesquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:48 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ben al met de tweede master bezig.dan was ik even euh abuis
maar hoe kom jij bij wettelijk collegegeld uit dan?
![]()
Ah.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat komt omdat er (c) 2010 onder staat.dat was hier op mobiel niet te zien
![]()
![]()
quote:Nakijken moet je evenveel doen als voor een student die dezelfde studie doet maar niet tevens met een andere studie bezig is/voltooid heeft. Waarom dan niet gewoon wederom 1800 euro.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Meer nakijken, kost meer tijd, meer manuren etc.
En check whatsapp
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2013 22:59:14 ]![]()
Ah, dit dus.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het wordt niet meer gesubsidieerd, inderdaad. In het geval van rechten krijgt de UvA 7300 euro per jaar per leerling minder subsidie.![]()
http://www.iso.nl/tweedestudie.aspxquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat komt omdat er (c) 2010 onder staat.
Hier melden ze dat het ook voor dit collegejaar geldig is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Polacco op 28-03-2013 23:00:42 (Kut iPhone ) ]Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
die collegejaarquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:58 schreef Polacco het volgende:
[..]
http://www.iso.nl/tweedestudie.aspx
Hier melden ze dat het ook voor die collegejaar geldig is.
ook zeker je iphone weer![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:58 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hier melden ze dat het ook voor die collegejaar geldig is.
Wat doe jij met mijn UI?quote:
Staat je naam er op?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:01 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Staat je naam er op?
Beetje jammer ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Als je vanaf helemaal linksboven nee-ja-nee (je hebt nog geen bachelor en wil een tweede volgen) volgt staat erquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:58 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hier melden ze dat het ook voor die collegejaar geldig is.En als je ja-ja-nee-nee-nee volgt (je hebt al een bachelor post-1991 en wil een tweede die niet in het onderwijs of de zorg is) kom je opquote:Schrijf je in voor je tweede Bacheloropleiding vķķr behalen van je eerste Bachelordiploma. Anders moet je instellingscollegegeld betalen. Dat is vaak vele malen hoger dan het normale collegegeldDus wat klopt er niet? Volgens mij doe je iets fout als je op het wettelijke tarief uit komt.quote:Je hogeschool of universiteit mag vanaf september 2010 het instellingscollegegeld vragen. Dit
kan vele malen hoger zijn dan het normale (wettelijk) collegegeld. Let op waar je gaat studeren, want er zijn grote verschillen.![]()
Zie je mij lachen?quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Diefstal zeg ik je! DIEFSTAL
Laatste weken amper gelezen. Allright!quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:55 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Bedankt, maar is hier al opgemerkt.![]()
alright is met 1 Lquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Laatste weken amper gelezen. Allright!![]()
Druk?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Sterker nog, ik meen dat het "all right" isquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Sterker nog, ik meen dat het "all right" is
Janet zegt van niet![]()
Ok, als Janet Jackson het zegt, zal het vast zo zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ja. Wist je dat niet?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ok, als Janet Jackson het zegt, zal het vast zo zijn.![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ok, als Janet Jackson het zegt, zal het vast zo zijn.![]()
![]()
http://oxforddictionaries.com/words/all-right-or-alrightquote:
Het mag, maar liever niet lees ik op meerdere websites. Er kan beter worden gekozen voor de optie "all right". Ofwel, Mahaarbal had het eens verkeerd.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
quote:
Voor en na 1993 niet goed gelezen. Het klopt inderdaad wat je zegt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je vanaf helemaal linksboven nee-ja-nee (je hebt nog geen bachelor en wil een tweede volgen) volgt staat er
[..]
En als je ja-ja-nee-nee-nee volgt (je hebt al een bachelor post-1991 en wil een tweede die niet in het onderwijs of de zorg is) kom je op
[..]
Dus wat klopt er niet? Volgens mij doe je iets fout als je op het wettelijke tarief uit komt.Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is ook zo'n doolhof van bepalingen en regelsquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:14 schreef Polacco het volgende:
[..]
Voor en na 1993 niet goed gelezen. Het klopt inderdaad wat je zegt.![]()
![]()
Alsof je dat niet gewend bentquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook zo'n doolhof van bepalingen en regels
Door niet goed te lezen wat er stondquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Excusesdan was ik even euh abuis
maar hoe kom jij bij wettelijk collegegeld uit dan?
Welkom in de wereld van het rechtquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook zo'n doolhof van bepalingen en regels![]()
Ik moet zeggen dat dit een eitje is vergeleken met de gewone wetgevingsprocedurequote:Op donderdag 28 maart 2013 23:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Alsof je dat niet gewend bent![]()
Ja heerlijk, met pijtjes en blokjes en al.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook zo'n doolhof van bepalingen en regelsGrzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
http://oxforddictionaries.com/words/all-right-or-alright
Het mag, maar liever niet lees ik op meerdere websites. Er kan beter worden gekozen voor de optie "all right". Ofwel, Mahaarbal had het eens verkeerd.
Jamiroquai zegt het ook en dat is een bazenband
maar Maharbal had het verkeerd dat is het belangrijkste!![]()
Sowieso is die bepaling raar want je hebt vanaf je 30e geen recht meer op stufi, maar als je vķķr 1991 een bachelor hebt gehaald (uitgaand van beginnen op je 18e en nominaal zit je dan dus op 40+) hoef je geen verhoogd collegegeld te betalen, wat is daar de ratio achter?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:17 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ja heerlijk, met pijtjes en blokjes en al.![]()
![]()
Jamiroquai heeft het waarschijnlijk van Janet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jamiroquai zegt het ook en dat is een bazenband
maar Maharbal had het verkeerd dat is het belangrijkste!Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Hi!
Net tentamen burgerlijk procesrecht gehad en viel tegen. Vooral de laatste vraag over beslag, echt drama.![]()
Had je mijn post gelezen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:29 schreef Valid het volgende:
Hi!
Net tentamen burgerlijk procesrecht gehad en viel tegen. Vooral de laatste vraag over beslag, echt drama.
over Hulstik dacht dat het in belgië lag
Die vraag over beslag was inderdaad vrij dramatisch, derdenbeslag van 2 mensen bij dezelfde persoon..![]()
Heb een heleboel opgeschreven maar weet niet of er maar iets van klopte![]()
Ja zag het. Vond het zelf niet echt onuidelijk eigenlijk. Het gaat om Jan Bolkenende die in het enige nog bewoonde huis in de Hedwigepolder in Zeeuws-Vlaanderen woont. Wat mij betreft een aardige parodie op Balkenende en de ontpoldering van de Hedwigepolder waar al tijden erg veel maatschappelijk discussie over is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Had je mijn post gelezen?
over Hulstik dacht dat het in belgië lag
Ook in de vraag: moet hij in Nederland of in België zijn om de kernreactor in Doel (België) in rechte te betrekken. Als beide partijen Belg waren was dat geen vraag geweest natuurlijk, dan hadden ze in Nederland net zo weinig te zoeken als twee Nederlanders in België.![]()
![]()
Ik moet er 26 van huis naar werkquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zoveel haltes zitten er amper in een rotterdamse lijn?![]()
![]()
Was jij in Hoogvlietquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoogvliet naar Capelsebrug zijn er 18 hoor.![]()
![]()
Zeeuws-Vlaanderen is een provincie?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja zag het. Vond het zelf niet echt onuidelijk eigenlijk. Het gaat om Jan Bolkenende die in het enige nog bewoonde huis in de Hedwigepolder in Zeeuws-Vlaanderen woont. Wat mij betreft een aardige parodie op Balkenende en de ontpoldering van de Hedwigepolder waar al tijden erg veel maatschappelijk discussie over is.
Ook in de vraag: moet hij in Nederland of in België zijn om de kernreactor in Doel (België) in rechte te betrekken. Als beide partijen Belg waren was dat geen vraag geweest natuurlijk, dan hadden ze in Nederland net zo weinig te zoeken als twee Nederlanders in België.Hoe moet ik weten dat de Hedwigepolder in Nederland ligt.
Ja dat laatste heb ik dus ook als slotconclusie nu ze beiden in België zijn en daar ook de onrechtmatige daad dreigt plaats te vinden![]()
Nieuws niet gevolgd laatste maanden?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zeeuws-Vlaanderen is een provincie?Hoe moet ik weten dat de Hedwigepolder in Nederland ligt.
Ja dat laatste heb ik dus ook als slotconclusie nu ze beiden in België zijn en daar ook de onrechtmatige daad dreigt plaats te vinden
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2013 23:39:41 ]![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zeeuws-Vlaanderen is een provincie?Hoe moet ik weten dat de Hedwigepolder in Nederland ligt.
Ja dat laatste heb ik dus ook als slotconclusie nu ze beiden in België zijn en daar ook de onrechtmatige daad dreigt plaats te vinden![]()
![]()
Hele kabinet is in de zeik ivm Hedwigepolder en dan denk jij dat het niet in Nederland zou kunnen liggen?quote:![]()
Dat register gaat niet verder terug. Zo banaal is die reden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sowieso is die bepaling raar want je hebt vanaf je 30e geen recht meer op stufi, maar als je vķķr 1991 een bachelor hebt gehaald (uitgaand van beginnen op je 18e en nominaal zit je dan dus op 40+) hoef je geen verhoogd collegegeld te betalen, wat is daar de ratio achter?![]()
Wat begrijp je niet aanquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hele kabinet is in de zeik ivm Hedwigepolder en dan denk jij dat het niet in Nederland zou kunnen liggen?
'niet meegekregen'
Toen ik vroeg waar Hulst lag zei er hier ook iemand België dus zo raar is het niet![]()
Nederland en België zouden voor de uitdieping van de Schelde (waarbij natuurschade ontstaat, maar de haven van Antwerpen beter bereikbaar wordt) compensatie regelen door beide de helft van de Hedwigepolder onder water te zetten. Allemaal prima, een paar Nederlandse partijen gingen er tegen protesteren, onze Minister durfde dat ding niet onder water te zetten, België liep daardoor schade op, kamervragen, diplomatieke rel, Europese Commissie er bij, de hele poespas.quote:![]()
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je 0x van Hedwigepolder hebt gehoord.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan
'niet meegekregen'
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2013 23:42:40 ]![]()
Overigens ligt de Hedwigepolder in zowel Nederland als België. Wijsneus.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hele kabinet is in de zeik ivm Hedwigepolder en dan denk jij dat het niet in Nederland zou kunnen liggen?![]()
Nouen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overigens ligt de Hedwigepolder in zowel Nederland als België. Wijsneus.![]()
Nouja, Zeeuws-Vlaanderen ligt toch ook in Nederland? Hedwigepolder had je kunnen weten als je afgelopen jaar een beetje van actualiteit had gevolgd, al moet dat misschien geen voorwaarde voor BPR zijn. Als je niet weet dat Z-V en de Hedwigepolder in Nederland liggen en de grap van Balkenende als stugge zeeuw niet snapt, dan zou het toch echt wel duidelijk uit de vraag moeten blijken. Daarin werd expliciet gezegd dat de reactor in België stond en anders zou je de vraag dus interpreteren als 'De ene belg wil de andere belg dagvaarden, waar moet hij zijn: België of Nederland?"quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja dat laatste heb ik dus ook als slotconclusie nu ze beiden in België zijn en daar ook de onrechtmatige daad dreigt plaats te vinden
Het ging overigens om HR Kalimijnen, waarin Rijnwater in Frankrijk werd vervuild, waardoor een bedrijf in Nederland schade opliep. Wat is dan de schade-toebrengede plaats (art. 3-c EEX-vo)? Antwoord: eiser mag kiezen, dus zowel Nederland als België is internationaal bevoegd.![]()
Nee, het is dat stukje Zeeland dat praktish in België lijkt te liggen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zeeuws-Vlaanderen is een provincie?![]()
![]()
![]()
Er was nog geen schade dus Kalimijnen had ik expres niet genoemdquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:45 schreef Valid het volgende:
[..]
Het ging overigens om HR Kalimijnen, waarin Rijnwater in Frankrijk werd vervuild, waardoor een bedrijf in Nederland schade opliep. Wat is dan de schade-toebrengede plaats (art. 3-c EEX-vo)? Antwoord: eiser mag kiezen, dus zowel Nederland als België is internationaal bevoegd.
en dat wat je verder allemaal zegt had ik ook, eerst alleen toen dus op het eind nog erbij gezet dat het beide in Belgie afspeelten dat het dus niet uitmaakt, misschien kan ik achteraf wat zeuren ofzo, tijdens de nabespreking
![]()
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nederland en België zouden voor de uitdieping van de Schelde (waarbij natuurschade ontstaat, maar de haven van Antwerpen beter bereikbaar wordt) compensatie regelen door beide de helft van de Hedwigepolder onder water te zetten. Allemaal prima, een paar Nederlandse partijen gingen er tegen protesteren, onze Minister durfde dat ding niet onder water te zetten, België liep daardoor schade op, kamervragen, diplomatieke rel, Europese Commissie er bij, de hele poespas.Ah oke dankje Tchockquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het is dat stukje Zeeland dat praktish in België lijkt te liggen.[ afbeelding ]![]()
Aardig van je dat je het even uitlegt enzo, en me niet uitlacht zoals Etsu die valse relnicht![]()
Ik kijk geen nieuws en lees geen krant, maar ik volg wel dingen die ik interessant vind, via internet enzo
is echt totaal aan me voorbijgegaan, kan gebeuren toch![]()
![]()
In 2008 werd afgesproken dat het ding onder water moest, december 2012 gaf Nederland eindelijk toe, 2016 komt er water in en 2019 is 'ie volledig ontpolderd. En dat allemaal omdat er één bewoond huis staat.![]()
Ik heb mij altijd afgevraagd in die discussie. We doen iets voor de belgen, waarom dan zo janken dat we nederland onder water moeten zetten?![]()
Het gedoe over de ontpoldering (of niet) van de Hedwigepolder was in essentie wat er vaker misgaat: de materiële bril en formele bril worden verwisseld.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Ah oke dankje Tchock![]()
Aardig van je dat je het even uitlegt enzo, en me niet uitlacht zoals Etsu die valse relnicht
Doen we wat op dit moment het beste is (materieel) of doen we waar we ons (internationaal) aan hebben verbonden (formeel)? Enige goede standpunt is wat mij betreft dat je je aan je afspraken houdt, zeker in internationaal verband. Materieel ben ik tegen de ontpoldering, maar omdat we het met de Belgen hebben afgesproken moeten we dat nakomen.
Precies hetzelfde geldt voor de 3% begrotingstekort regel van de EU en defentiebudget van 2% van begroting met de NAVO. Het gaat er niet om wat ons op dit moment het beste lijkt, maar waar we ons aan hebben gecommitteerd.
Het gaat in dit soort zaken om soliditeit, imago en betrouwbaarheid. Dat moet vooropstaan, zeker voor een zo internationaal georiënteerd (en afhankelijk) land als Nederland.![]()
Jullie lachen bij de oudejaarsconference ook alleen om de grappen over het Nederlands elftal en over Albert Verlinde ?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:50 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb dat ook totaal niet gevolgd hoor...![]()
De Belgen moeten het betalen, en dit is de goedkoopste optie. Dat is 1. Ten tweede is het nou eenmaal zo overeengekomen en ten derde maakt België kosten doordat ze niet kunnen ontpolderen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:52 schreef Yreal het volgende:
Ik heb mij altijd afgevraagd in die discussie. We doen iets voor de belgen, waarom dan zo janken dat we nederland onder water moeten zetten?![]()
Ik zat er ook al mee te spelen jaquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:53 schreef Tchock het volgende:
De hele Hedwigegate is wel een ironische vorm van het Poldermodel.
Kleine huis in de polder![]()
![]()
Nou, ik kon op een heel aantal niet komen. Ik wil niet lopen zeiken over een black-out, maar het ging in elk geval niet lekker.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:51 schreef Ties02 het volgende:
Nog meer arresten genoemd Valid?
Ik nog wel een paar
Heb niet heel veel genoemd verder volgens mij. Welke jij dan?![]()
Ja, je kunt er best wat mee. Ruzie om een polder, poldermodel... Ik weet niet. Er zit ruimte in.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zat er ook al mee te spelen ja
Kleine huis in de polder![]()
Tja, afspraak is afspraak natuurlijk. Het is geloof ik erg nadelig voor de Rotterdamse haven.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Het gedoe over de ontpoldering (of niet) van de Hedwigepolder was in essentie wat er vaker misgaat: de materiële bril en formele bril worden verwisseld.
Doen we wat op dit moment het beste is (materieel) of doen we waar we ons (internationaal) aan hebben verbonden (formeel)? Enige goede standpunt is wat mij betreft dat je je aan je afspraken houdt, zeker in internationaal verband. Materieel ben ik tegen de ontpoldering, maar omdat we het met de Belgen hebben afgesproken moeten we dat nakomen.
Precies hetzelfde geldt voor de 3% begrotingstekort regel van de EU en defentiebudget van 2% van begroting met de NAVO. Het gaat er niet om wat ons op dit moment het beste lijkt, maar waar we ons aan hebben gecommitteerd.
Het gaat in dit soort zaken om soliditeit, imago en betrouwbaarheid. Dat moet vooropstaan, zeker voor een zo internationaal georiënteerd (en afhankelijk) land als Nederland.![]()
Er is nog een heel stuk humor te ontginnen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, je kunt er best wat mee. Ruzie om een polder, poldermodel... Ik weet niet. Er zit ruimte in.![]()
Ontvanger/ De Jong bij de laatste over beslag, inroepbaarheid tegen beslaglegger (453a was het dacht ik)quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:55 schreef Valid het volgende:
[..]
Nou, ik kon op een heel aantal niet komen. Ik wil niet lopen zeuren over een black-out, maar het ging in elk geval niet lekker.
Heb niet heel veel genoemd verder volgens mij. Welke jij dan?
Zegveldt/ZLTO bij die proceskosten/vrijwaring (ook een kutvraag trouwens)
Ciba Geigy over schade na bodemuitspraak
Ponteecen Stratex bij dat deelvonnis/hoger beroep
Ik dacht nog 1 maar kan daar niet opkomen nu
Kalimijnen dus niet omdat ik in de veronderstelling was dat er schade moest zijn, en hier was wel dreiging maar nog niks gebeurd.
en deze casus leende er zich niet echt voor dacht ik. Kalimijnen zag toch op die lekkende container?
Oja Staat/Kabayel bij die eerste over een civielrechtelijk belang bij een procedure![]()
Kaboom. We geven de zee van droge grappen vrij spel.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Er is nog een heel stuk humor te ontginnen.![]()
Kalimijnen gaat over vervuiling van de Rijn waar mensen honderden kilometers verder last van hadden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ontvanger/ De Jong bij de laatste over beslag, inroepbaarheid tegen beslaglegger (453a was het dacht ik)
Kalimijnen dus niet omdat ik in de veronderstelling was dat er schade moest zijn
en deze casus leende er zich niet echt voor dacht ik. Kalimijnen zag toch op die lekkende container?![]()
Ah okequote:Op donderdag 28 maart 2013 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kalimijnen gaat over vervuiling van de Rijn waar mensen honderden kilometers verder last van hadden.
dan is die lekkende container een andere![]()
![]()
Suske en Wiske en de Zeiknatte Zeeuw.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kaboom. We geven de zee van droge grappen vrij spel.![]()
Je komt op gang Spotlessquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Suske en Wiske en de Zeiknatte Zeeuw.Open the floodgates.
![]()
Have fun.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:
Ik ben naar de stad. Slaap lekker straks.![]()
Oh, daarom zijn oudejaarsconferences dus nooit leuk...quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jullie lachen bij de oudejaarsconference ook alleen om de grappen over het Nederlands elftal en over Albert Verlinde ?![]()
Lekkende container is KSF/NS. Ik heb er nu je het zegt ook nog een antal genoemd. Bij Ciba Geigy heb ik trouwens beargumenteerd dat de schade voor rekening van Megaphone moet blijven, omdat het bij Ciba Geigy er om moest gaan dat het vonnis geëxecuteerd werd door de in het gelijk gestelde. Dat was hier niet het geval: Megaphone kwam het vonnis van de voorzieningenrechter vrijwillig na.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ontvanger/ De Jong bij de laatste over beslag, inroepbaarheid tegen beslaglegger (453a was het dacht ik)
Kalimijnen dus niet omdat ik in de veronderstelling was dat er schade moest zijn, en hier was wel dreiging maar nog niks gebeurd.
en deze casus leende er zich niet echt voor dacht ik. Kalimijnen zag toch op die lekkende container?
Oja Staat/Kabayel bij die eerste over een civielrechtelijk belang bij een procedure![]()
Hmm daar zat ik ook nog over te twijfelen, er werd in die casus ook niet echt duidelijk hoe het nou afgedwongen werd of dat het inderdaad vrijwillig ging..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:02 schreef Valid het volgende:
[..]
Lekkende container is KSF/NS. Ik heb er nu je het zegt ook nog een antal genoemd. Bij Ciba Geigy heb ik trouwens beargumenteerd dat de schade voor rekening van Megaphone moet blijven, omdat het bij Ciba Geigy er om moest gaan dat het vonnis geëxecuteerd werd door de in het gelijk gestelde. Dat was hier niet het geval: Megaphone kwam het vonnis van de voorzieningenrechter vrijwillig na.
Hopelijk zijn ze niet al te streng en kijken ze ook een beetje naar de argumentatie. Ik had dus dat degene die dreigt met executie na een andersluidend vonnis van de bodemrechter achteraf onrechtmatig gehandeld heeft en dan die schade draagt. Maarja als er dus helemaal geen executie heeft plaatsgevonden
Welke heb je verder genoemd dan?![]()
Vond dat er veel van dat soort twijfelachtige vragen waren. Weinig vragen waarvan ik gelijk dacht: 'kan in het bakkie', wat ik bij vragen in oude tentamens bij de meeste vragen had. Echt kut vragen gewoon. Ook die over proceskosten inderdaad. <Lang verhaal> 'Eiser wordt veroordeeld in de proceskosten, welke zijn dat precies?'quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hmm daar zat ik ook nog over te twijfelen, er werd in die casus ook niet echt duidelijk hoe het nou afgedwongen werd of dat het inderdaad vrijwillig ging..
Hopelijk zijn ze niet al te streng en kijken ze ook een beetje naar de argumentatie. Ik had dus dat degene die dreigt met executie na een andersluidend vonnis van de bodemrechter achteraf onrechtmatig gehandeld heeft en dan die schade draagt. Maarja als er dus helemaal geen executie heeft plaatsgevonden![]()
![]()
Ja precies, ik dacht toen ook ja wat bedoelen ze nou, proceskosten in het algemeen?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Vond dat er veel van dat soort twijfelachtige vragen waren. Weinig vragen waarvan ik gelijk dacht: 'kan in het bakkie', wat ik bij vragen in oude tentamens bij de meeste vragen had. Echt kut vragen gewoon. Ook die over proceskosten inderdaad. <Lang verhaal> 'Eiser wordt veroordeeld in de proceskosten, welke zijn dat precies?'
Dus eerst maar Zegveldt ZLTO neergekalkt en dat over die doorschuiving van de proceskosten bij vrijwaring
En daarna wat proceskosten proberen te noemen maar daar kwam ik ook niet heel lekker uit
griffierechten, deskundigenonderzoek?, verschotten en salaris van de advocaat en nog een paar dingen maar ik wist het allemaal niet echt.![]()
De meeste die jij ook noemde, maar geen die jij niet noemde.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hmm daar zat ik ook nog over te twijfelen, er werd in die casus ook niet echt duidelijk hoe het nou afgedwongen werd of dat het inderdaad vrijwillig ging..
Hopelijk zijn ze niet al te streng en kijken ze ook een beetje naar de argumentatie. Ik had dus dat degene die dreigt met executie na een andersluidend vonnis van de bodemrechter achteraf onrechtmatig gehandeld heeft en dan die schade draagt. Maarja als er dus helemaal geen executie heeft plaatsgevonden
Welke heb je verder genoemd dan?
Nog zo'n vraag: 'Over welke twee procesrechtelijke aspecten kunnen de rechters in bovenstaande zaak belissen en wat zullen ze daarover beslissen?' Echt, daar lopen veel mensen gewoon punten mis doordat ze een vraag anders aansnijden omdat sturing mist.
-sector competentie
-relatieve competentie (er was 'competentieverweer' gevoerd, betekent dat w.b.t. relatieve bevoegdheid?)
-ambtshalve absolute competentie
-geldigheid dagvaarding
-etc.
Wel meer dan twee aspecten te bedenken volgens mij.![]()
Kutvragen gewoon.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja precies, ik dacht toen ook ja wat bedoelen ze nou, proceskosten in het algemeen?
Dus eerst maar Zegveldt ZLTO neergekalkt en dat over die doorschuiving van de proceskosten bij vrijwaring
En daarna wat proceskosten proberen te noemen maar daar kwam ik ook niet heel lekker uit
griffierechten, deskundigenonderzoek?, verschotten en salaris van de advocaat en nog een paar dingen maar ik wist het allemaal niet echt.![]()
Ja ook zoiets inderdaad, bevoegdheidsverweer, ja welke bevoegdheid in godsnaam
ik ben maar op beide ingegaan, heb gezegd dat die gast wel consument was (nergens stond dat ie in naam van bedrijf handelde) dat had dan gevolgen voor de absolute en relatieve competentie
Oefententamens gingen een stuk makkelijker (vooral die van de Joho)
![]()
Die vraag over het bewijsaanbod van getuigen in die zaak van ontbinding van de arbeidsovk. Moest rechter volgens jou, gelet op 166 rv, het getuigenverhoor gelasten?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:13 schreef Ties02 het volgende:
Ja ook zoiets inderdaad, bevoegdheidsverweer, ja welke bevoegdheid in godsnaam
ik ben maar op beide ingegaan, heb gezegd dat die gast wel consument was dat had dan gevolgen voor de absolute en relatieve competentie
Volgens mij niet (maar weet niet zeker). Het is immers een verzoekschriftprocedure (7:685) en dan geldt het bewijsrecht (uit de dagvaardingsprocedure) niet indien de zaak zich er tegen verzet. Dat is hier het geval omdat er spoed is. Dat had ik in elk geval.![]()
Inderdaad verzoekschriftprocedure en bewijsrecht van overeenkomstige toepassing behalve als de aard zich ertegen verzetquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:15 schreef Valid het volgende:
[..]
Die vraag over het bewijsaanbod van getuigen in die zaak van ontbinding van de arbeidsovk. Moest rechter volgens jou, gelet op 166 rv, het getuigenverhoor gelasten?
Volgens mij niet (maar weet niet zeker). Het is immers een verzoekschriftprocedure (7:685) en dan geldt het bewijsrecht (uit de dagvaardingsprocedure) niet indien de zaak zich er tegen verzet. Dat is hier het geval omdat er spoed is. Dat had ik in elk geval.
maar ik was daar niet expliciet op ingegaan volgens mij, ik dacht dat het wel gewoon kon, heb dat van die spoed niet echt zo gelezen
en desnoods kon de rechter zelf aanwijzen en oproepen (in 186 ofzo)![]()
En dat herstelexploot was te laat toch? Moest binnen 14 dagen en zij zat al in de volgende maand volgens mij
Schermer/Vezo was ook niet van toepassing daar![]()
Klopt inderdaad. Aanhangigheid verviel omdat niet een nieuw exploot binnen 14 dagen na eerste roldatum werd betekend en daarna was de appeltermijn verlopen. Eiser was volgens mij dus niet-ontvankelijk, ongeacht het verweer van gedaagde, aangezien de appeltermijn van openbare orde is en dus ambtshalve getoetst wordt.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:19 schreef Ties02 het volgende:
En dat herstelexploot was te laat toch? Moest binnen 14 dagen en zij zat al in de volgende maand volgens mij
Schermer/Vezo was ook niet van toepassing daar![]()
Ja shit die niet-ontvankelijkheid ben ik dus vergeten. Ik ben dus gestopt nadat ik zei dat de aanhangigheid vervaltquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Aanhangigheid verviel omdat niet een nieuw exploot binnen 14 dagen na eerste roldatum werd betekend en daarna was de appeltermijn verlopen. Eiser was volgens mij dus niet-ontvankelijk, ongeacht het verweer van gedaagde, aangezien de appeltermijn van openbare orde is en dus ambtshalve getoetst wordt.
Nouja vast wat puntjes![]()
Wat heb jij van dat beslag gemaakt dan? Ik heb daar eigenlijk niets ingevuld dat op een antwoord lijkt. Kwam niet veel verder dan dat beide gelijk hadden en dat ze gewoon 15.000 van Chirstofus konden vorderen. Een beetje de vraag herhalen zegmaar. M'n tijd was ook op en ik had gewoon geen idee.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja shit die niet-ontvankelijkheid ben ik dus vergeten. Ik ben dus gestopt nadat ik zei dat de aanhangigheid vervalt
Nouja vast wat puntjes![]()
En bij het beslag had je dat die Degens wat kreeg? Ik wel, hij verkreeg te goeder trouw en die overdracht was geldig
De rest ga ik hier niet neer kalken want dat is een hele A4 pagina geworden bij mij
Ja ik heb nog een bepaling genoemd over medebeslag, dat de deurwaarder met het oudste executoriale verhaal alles mocht innen voor de andere beslagleggers 4nogwat Rv
En inderdaad beiden 15.000 uiteindelijk, maar die betekening is ook nog van belang, die van Alex was namelijk niet gedaan toen Berends die vordering cedeerde, was nog een artikel bij weet niet meer
Maar dat was echt een onmogelijke vraag
en die namen ookZe hebben echt de meest moeilijke buitenlandse namen opgezocht
Odoacer en Christouforus ofzomoest je dat steeds gaan opschrijven
![]()
Hm ok, zou kunnen. Had beslagrecht niet goed voorbereid en vond de vraag te ingewikkeld om het ter plekke uit te zoeken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:25 schreef Ties02 het volgende:
En bij het beslag had je dat die Degens wat kreeg? Ik wel, hij verkreeg te goeder trouw en die overdracht was geldig
De rest ga ik hier niet neer kalken want dat is een hele A4 pagina geworden bij mij
Ja ik heb nog een bepaling genoemd over medebeslag, dat de deurwaarder met het oudste executoriale verhaal alles mocht innen voor de andere beslagleggers 4nogwat Rv
En inderdaad beiden 15.000 uiteindelijk, maar die betekening is ook nog van belang, die van Alex was namelijk niet gedaan toen Berends die vordering cedeerde, was nog een artikel bij weet niet meer![]()
Gewoon afkorten tot O. en C.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:25 schreef Ties02 het volgende:
En inderdaad beiden 15.000 uiteindelijk, maar die betekening is ook nog van belang, die van Alex was namelijk niet gedaan toen Berends die vordering cedeerde, was nog een artikel bij weet niet meer
Ja echt. Conclusie: ingewikkeld tentamen, veel vragen met weinig sturing, vooral ook vergeleken met de oude tentamens (zowel van Nestor als van JoHo). Helaas pindakaas.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:25 schreef Ties02 het volgende:
![]()
Nee ik ook niet, ben die laatste 2 weken ook niet naar college geweest, en heb die hoofdstukken ook helemaal niet gelezenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Hm ok, zou kunnen. Had beslagrecht niet goed voorbereid en vond de vraag te ingewikkeld om het ter plekke uit te zoeken.![]()
Nou inderdaadquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja echt. Conclusie: ingewikkeld tentamen, veel vragen met weinig sturing, vooral ook vergeleken met de oude tentamens (zowel van Nestor als van JoHo). Helaas pindakaas.
Hopelijk zijn ze dan als compensatie nog enigzins coulant voor de mensen in de eerste kans![]()
wanneer is die nabespreking? 13/14 april ofzo?![]()
Trustenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:33 schreef Valid het volgende:
Ik ga maar eens (bij)slapen. Truste alvast!![]()
Welterusten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:33 schreef Valid het volgende:
Ik ga maar eens (bij)slapen. Truste alvast!![]()
15 april, 13.00 uurquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:33 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou inderdaad
Hopelijk zijn ze dan als compensatie nog enigzins coulant voor de mensen in de eerste kans![]()
wanneer is die nabespreking? 13/14 april ofzo?
Slaapse!![]()
Herkenbaarquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:35 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik krijg trek, maar ik lig hier net zo lekker. DILEMMA.![]()
Als je gaat eten dan krijg je zo weer dorst en dan drink je om vervolgens later weer te moeten plassen. Rationeel gezien kan ik dus beter blijven liggen.quote:![]()
Hahaha jij denkt vooruit
Ik was graag m'n bed uitgekomen om te snacken echter heb ik helemaal niks meer![]()
![]()
Dat is balen. Ik vandaag Burritos gemaakt en had er twee over. Ik heb stiekem zin om er twee in de oven te gooien en op te eten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:44 schreef Ties02 het volgende:
Hahaha jij denkt vooruit
Ik was graag m'n bed uitgekomen om te snacken echter heb ik helemaal niks meer![]()
Juistum. Ik kan daar zo van genieten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:54 schreef Ties02 het volgende:
Burritos![]()
met extra veel kaas erover heen en dan in de oven gooien
![]()
Welterustenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 02:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Arme Ties. Maar ik ga ook proberen te slapen. Welterusten.![]()
![]()
Heb je geen nieuwe vakken waar je dingen voor moet doen? Ik ben aan het relaxen, beetje niksen. Vandaag onderwijsgroep en practicum gehad en de afgelopen twee dagen druk met Europees en Internationaal recht bezig geweest (quote:Op vrijdag 29 maart 2013 02:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet veel
na die tentamens is er opeens een leegte
jij?) en morgen weer even mee verder.
![]()
Oh vast wel maar daar heb ik nu toch geen zin aanquote:Op vrijdag 29 maart 2013 02:24 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Heb je geen nieuwe vakken waar je dingen voor moet doen?![]()
![]()
GoedemorgenOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Misschien moeten de reizigers dan voortaan ook maar met een slok op in de trein gaan zitten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 07:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)zwaar-meetellen.html
Ik moest wel even lachen![]()
Maar even voor een instructiebijeenkomst voor het schrijven van een scriptie aangemeld. De scriptie komt steeds dichterbij...Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Kwam Bleker nog even voorbij?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:21 schreef Ties02 het volgende:
Goedemorgen
Heb gedroomd over de Hedwigepolder, dit gaat me nog lang achtervolgenOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Maakt niets uit joh. Het is gewoon leuk om een beetje te fucken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:21 schreef Ties02 het volgende:
Goedemorgen
Heb gedroomd over de Hedwigepolder, dit gaat me nog lang achtervolgen![]()
Vandaag een rondje Nederland maken, eerst naar de kapper, dan naar Amsterdam, dan naar Abcoude en dan naar Groningen voor gala.![]()
Etsu on Tour.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:57 schreef Etsu het volgende:
Vandaag een rondje Nederland maken, eerst naar de kapper, dan naar Amsterdam, dan naar Abcoude en dan naar Groningen voor gala.![]()
Hebben enkelen onder jullie ook nog behoefte aan een ''normaal'' rechten topic? No offence tegen jullie slowchat, maar inhoudelijke informatie over de studie is ver te zoeken en ik dacht anders maak ik even een algemeen WO rechtsgeleerdheid topic..![]()
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:58 schreef TommyVercetti het volgende:
Hebben enkelen onder jullie ook nog behoefte aan een ''normaal'' rechten topic? No offence tegen jullie slowchat, maar inhoudelijke informatie over de studie is ver te zoeken en ik dacht anders maak ik even een algemeen WO rechtsgeleerdheid topic..We bespreken genoeg rechten-gerelateerde zaken hoor. Kijk eens verder dan je neus lang is
![]()
Wat let je? Open maarquote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:58 schreef TommyVercetti het volgende:
Hebben enkelen onder jullie ook nog behoefte aan een ''normaal'' rechten topic? No offence tegen jullie slowchat, maar inhoudelijke informatie over de studie is ver te zoeken en ik dacht anders maak ik even een algemeen WO rechtsgeleerdheid topic..![]()
Daarnaast is dit gewoon een SC dus je verwijt valt een beetje in het water. En inderdaad wat Etsu zegt van tijd tot tijd wordt hier ook best inhoudelijk gepraat, maar dat gebeurt spontaan en zo hoort dat ook![]()
Meestal als iemand begint met no offence, is hetgeen erna volgt een verwijt![]()
Inhoudelijke informatie over de studie? Wat stel je je daar bij voor dan?![]()
Los van het eerder genoemde feit dat dit een SC is, is "inhoudelijke informatie" natuurlijk zeer subjectief. Vannacht hebben Valid en Ties hier een tentamen burgerlijk procesrecht besproken; dat voldoet absoluut aan de algemene omschrijving van inhoudelijke informatie, maar voor mij was het ver boven niveau.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:58 schreef TommyVercetti het volgende:
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Los van het eerder genoemde feit dat dit een SC is, is "inhoudelijke informatie" natuurlijk zeer subjectief. Vannacht hebben Valid en Ties hier een tentamen burgerlijk procesrecht besproken; dat voldoet absoluut aan de algemene omschrijving van inhoudelijke informatie, maar voor mij was het ver boven niveau.![]()
![]()
Hoewel dit topic altijd al formeel een slowchat is geweest, wordt het pas sinds een paar maanden ook als zodanig gebruikt. Het is niet voor niets dat er tot afgelopen september vanaf 2006 50 topics waren, en sinds semptember tot nu in een keer 330.
Dat jullie het leuk hebben vind ik helemaal mooi, maar als je geen ''insider'' bent in dit topic is het al gauw speuren naar relevante informatie tussen de discussies over wielrennen, whisky etc..![]()
Dan post je ook gezellig mee, hoe meer zielen, hoe meer vreugde.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:17 schreef TommyVercetti het volgende:
Hoewel dit topic altijd al formeel een slowchat is geweest, wordt het pas sinds een paar maanden ook als zodanig gebruikt. Het is niet voor niets dat er tot afgelopen september vanaf 2006 50 topics waren, en sinds semptember tot nu in een keer 330.
Dat jullie het leuk hebben vind ik helemaal mooi, maar als je geen ''insider'' bent in dit topic is het al gauw speuren naar relevante informatie tussen de discussies over wielrennen, whisky etc..![]()
Dat hebben de griffier en de algemene rekenkamer ook.quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van de Gemeente?Ik kan alleen niet helemaal ontdekken wat zijn eigen taak en functie dan zou moeten zijn maar hij heeft wel een eigen paragraaf in de Gemeentewet.
De bestuursorganen van de gemeente worden in artikel 6 Gemeentewet genoemd.
Daarnaast is de gemeentelijke ombudsman niet met enig openbaar gezag bekleed. Hij wordt ook niet per wet maar door de raad ingesteld. Het is gewoon een ambtenaar met een taak.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Wielrennen? Het gaat hier toch immer over pakken, whisky en horloges?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:17 schreef TommyVercetti het volgende:
Ik haak ook meestal af bij gesprekken over pakken, overjassen en schoenen. Toch moet een SC ruimte bieden aan dergelijke gesprekken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:17 schreef TommyVercetti het volgende:
Dat jullie het leuk hebben vind ik helemaal mooi, maar als je geen ''insider'' bent in dit topic is het al gauw speuren naar relevante informatie tussen de discussies over wielrennen, whisky etc..
Als ik het me goed herinner was een van jouw eerste posts in deze reeks gerelateerd aan ouderlijk gezag en het huwelijk. Je had toen binnen de kortste keren een aantal reacties van verschillende users. Dan functioneert het topic toch goed?![]()
Inderdaad, als je gewoon een inhoudelijke vraag stelt krijg je altijd wel een reactie (het liefst nog van iemand die er verstand van heeft)
maar je kan ook niet verwachten nu er zoveel actieve users zijn en het postcount hoger ligt dan eerst dat we continu alleen over de studie praten, dat hoeft imo ook helemaal niet![]()
De topic serie was tot september 2011 (of nog iets eerder) dood. Er waren geen vaste posters. Logisch ook, want voor juridische vragen ging iedereen naar WGR.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:17 schreef TommyVercetti het volgende:
Dat jullie het leuk hebben vind ik helemaal mooi, maar als je geen ''insider'' bent in dit topic is het al gauw speuren naar relevante informatie tussen de discussies over wielrennen, whisky etc..
Sindsdien zijn er geloof ik een stuk of 12 rechtenstudenten die vast posten en nog een keer dat aantal die met enig regelmaat posten. Niet verbazingwekkend, aangezien rechten by far de grootste studie is. Dat niet het hele topic volstaat met feitelijke informatie is helaas inherent aan een slowchat.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Pardon?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
De topic serie was tot september 2011 (of nog iets eerder) dood. Er waren geen vaste posters. Logisch ook, want voor juridische vragen ging iedereen naar WGR.
Sindsdien zijn er geloof ik een stuk of 12 rechtenstudenten die vast posten en nog een keer dat aantal die met enig regelmaat posten. Niet verbazingwekkend, aangezien rechten by far de grootste studie is. Dat niet het hele topic volstaat met feitelijke informatie is helaas inherent aan een slowchat.![]()
Het is ook een van de redenen dat ik de officiele fora van de universiteit doorgaans links laat liggen. Ik vind het leuk en gezellig om met gelijkgestemden te praten; topics die echt alleen inhoudelijk zijn bloeden doorgaans dood.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:25 schreef Ties02 het volgende:
Inderdaad, als je gewoon een inhoudelijke vraag stelt krijg je altijd wel een reactie (het liefst nog van iemand die er verstand van heeft)
maar je kan ook niet verwachten nu er zoveel actieve users zijn en het postcount hoger ligt dan eerst dat we continu alleen over de studie praten, dat hoeft imo ook helemaal niet![]()
Jij behoort tot de een van de 12 vaste posters.quote:For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Maar niet louter 'sindsdien'!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij behoort tot de een van de 12 vaste posters.![]()
Goedemorgen Actaquote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
L'Etat, c'est moi?
Goedemorgen iedereen trouwens!Ties als Roi Soleil?
![]()
Morgen Spotless!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goedemorgen ActaTies als Roi Soleil?
Nouja het is natuurlijk nog maar een kleine stap vanaf Ties' uitspraak.![]()
Netjes.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:57 schreef Monnet het volgende:
Tentamen Recht en Menselijk Gedrag ging voor m'n gevoel wel prima. Ben benieuwd.![]()
Bijzonder vak lijkt me datquote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:57 schreef Monnet het volgende:
Tentamen Recht en Menselijk Gedrag ging voor m'n gevoel wel prima. Ben benieuwd.![]()
![]()
Luchtbed. Daarop kan je nooit lekker slapen, Acta.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2013 09:58:33 ]![]()
Had er meer van verwacht, leek me van tevoren heel mooi maar viel een beetje tegen.quote:
Op het eind werd het wel tof, ging het over de vrije wil, de invloed die neurowetenschappen op het strafrecht kunnen hebben en de oorzaak van rechterlijke dwalingen als in de Lucia de Berk-zaak.![]()
Oh begrijpelijk dan inderdaad, Etsu. Vandaag leuke dingen in het vooruitzicht Etsu?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Luchtbed. Daarop kan je nooit lekker slapen, Acta.
En waarom sliep je in een luchtbed Etsu?![]()
Ik zit nu te wachten bij de kapper, Acta.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh begrijpelijk dan inderdaad, Etsu. Vandaag leuke dingen in het vooruitzicht Etsu?
En waarom sliep je in een luchtbed Etsu?
Dan ga ik naar Amsterdam Centraal om een skihelm en skibril terug te brengen bij iemand, Acta.
Dan naar m'n vader in Abcoude, Acta.
Dan naar Groningen voor gala, Acta.
En jij dan, Acta?
En omdat ik geen bed meer heb bij m'n ouders (), Acta.
![]()
Goed om te horenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:57 schreef Monnet het volgende:
Tentamen Recht en Menselijk Gedrag ging voor m'n gevoel wel prima. Ben benieuwd.Is dat rechtssociologie? Zo ja, welk boek heb je?
![]()
Oh kapper is altijd wel lekker rustgevend vind ik Etsu. Heb jij een vaste kapper, Etsu?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zit nu te wachten bij de kapper, Acta.
Dan ga ik naar Amsterdam Centraal om een skihelm en skibril terug te brengen bij iemand, Acta.
Dan naar m'n vader in Abcoude, Acta.
Dan naar Groningen voor gala, Acta.
En jij dan, Acta?
En omdat ik geen bed meer heb bij m'n ouders (), Acta.
Gezellig allemaal, Etsu. Veel plezier bij je gala en in Abcoude, Etsu.
Ik doe lekker rustig aan vandaag Etsu. Even de stad in denk ik en verder zie ik wel, Etsu.
Dat is niet handig Etsu.![]()
Ja, het was een soort mix van rechtssociologie en rechtsfilosofie. Maar er kwam geen boek aan te pas, alleen een lading losse teksten die door de coördinator waren geselecteerd.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed om te horenIs dat rechtssociologie? Zo ja, welk boek heb je?
![]()
Klote, de UB bleek al anderhalf uur open te zijn.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Dat klopt niet hoor. In art. 6 Gemw staan niet alle bestuursorganen van de gemeente genoemd. De gemeentelijke ombudsman is in beginsel gewoon een bestuursorgaan als bedoeld in 1:1 sub a Awb, want een orgaan van een rechtspersoon ingesteld krachtens publiekrecht. Of de ombudsman door de wet of door de raad wordt ingesteld doet er niet toe. De rechtspersoon moet ingesteld zijn krachtens publiekrecht, en dat is de gemeente. Alleen, de gemeentelijke ombudsman wordt uitgesloten in 1:1 lid 2 jo. 9:17 sub b Awb.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat hebben de griffier en de algemene rekenkamer ook.De bestuursorganen van de gemeente worden in artikel 6 Gemeentewet genoemd.
Daarnaast is de gemeentelijke ombudsman niet met enig openbaar gezag bekleed. Hij wordt ook niet per wet maar door de raad ingesteld. Het is gewoon een ambtenaar met een taak.
Rekenkamer is ook een bestuursorgaan, en de griffier ook (al heeft de griffier volgens mij geen bestuursbevoegdheden, maar dat doet er niet toe).Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.![]()
Godverquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:34 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Dat klopt niet hoor. In art. 6 Gemw staan niet alle bestuursorganen van de gemeente genoemd. De gemeentelijke ombudsman is in beginsel gewoon een bestuursorgaan als bedoeld in 1:1 sub a Awb, want een orgaan van een rechtspersoon ingesteld krachtens publiekrecht. Of de ombudsman door de wet of door de raad wordt ingesteld doet er niet toe. De rechtspersoon moet ingesteld zijn krachtens publiekrecht, en dat is de gemeente. Alleen, de gemeentelijke ombudsman wordt uitgesloten in 1:1 lid 2 jo. 9:17 sub b Awb.
Rekenkamer is ook een bestuursorgaan, en de griffier ook (al heeft de griffier volgens mij geen bestuursbevoegdheden, maar dat doet er niet toe).![]()
![]()
Neurowetenschappen en strafrecht is inderdaad interessant. Heb je het boek van Dick Swaab ook gelezen? Daar komt dat ook (zijdelings) ter sprake.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:59 schreef Monnet het volgende:
[..]
Had er meer van verwacht, leek me van tevoren heel mooi maar viel een beetje tegen.
Op het eind werd het wel tof, ging het over de vrije wil, de invloed die neurowetenschappen op het strafrecht kunnen hebben en de oorzaak van rechterlijke dwalingen als in de Lucia de Berk-zaak.![]()
Ik heb nog ergens iPhone 4S staan en een vriendin van mij wil hem overkopen, maar ik weet niet hoeveel ik ervoor moet vragen.Tips? Nog redelijk nieuw (1 jaar oud), wel gebruikerssporen, batterij gaat 1 dag mee.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2013 11:18:46 ]![]()
Ik ging inderdaad te kort door de bocht. Waar ik op doelde was dat als een entiteit in de wet genoemd wordt dit niet automatisch betekent dat het een A bestuursorgaan is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:34 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Dat klopt niet hoor. In art. 6 Gemw staan niet alle bestuursorganen van de gemeente genoemd. De gemeentelijke ombudsman is in beginsel gewoon een bestuursorgaan als bedoeld in 1:1 sub a Awb, want een orgaan van een rechtspersoon ingesteld krachtens publiekrecht. Of de ombudsman door de wet of door de raad wordt ingesteld doet er niet toe. De rechtspersoon moet ingesteld zijn krachtens publiekrecht, en dat is de gemeente. Alleen, de gemeentelijke ombudsman wordt uitgesloten in 1:1 lid 2 jo. 9:17 sub b Awb.
Rekenkamer is ook een bestuursorgaan, en de griffier ook (al heeft de griffier volgens mij geen bestuursbevoegdheden, maar dat doet er niet toe).
Ik ging er trouwens altijd vanuit dat de gemeentelijke rekenkamer uitgezonderd is. Maar dat gaat alleen op voor de Algemene rekenkamer.Interessant.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Forum Opties Forumhop: Hop naar: