Ehmz de gynaecoloog zei dat ik dan meteen contact op kon nemen met de gyn in het ziekenhuis en dat dat niet via de verloskundige gaat. Maar waarom vanaf t begin, geen idee dacht dat dat normaal was. Maar niet dus?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:21 schreef Troeta het volgende:
Grappig, die Olli.
maar dan mag je toch nog wel naar de vk Loj? Alleen op het einde misschien niet.
Wat voor sprong is er met 8 maanden? Er schuifelt hier een meisje op de grond met slaapzak en al? Alles te bevoelen en er mee te slaan...en dat doet ze al de hele week. Niet moe te krijgen.
Nu vorige topic ff bijlezen.
Ik denk dat ik de reclame niet snap... Vind em namelijk stomquote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:53 schreef Cwen het volgende:
Oh, die Olli. Ik zit te janken als die reclame voorbij komt... Maar hey, zwanger.
Ik moest nu bij mijn 2e zwangerschap ook meteen naar de gynaecoloog. Volgens mij houden ze mensen met helpp/zwangerschapsvergiftiging/hoge bloeddruk ed het liefst vanaf het begin in de gaten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:54 schreef Loj het volgende:
[..]
Ehmz de gynaecoloog zei dat ik dan meteen contact op kon nemen met de gyn in het ziekenhuis en dat dat niet via de verloskundige gaat. Maar waarom vanaf t begin, geen idee dacht dat dat normaal was. Maar niet dus?
En ik heb ff in de oei ik groei gekeken:
De 8,5 maanden sprong willen ze dingen doen die nieuw voor ze zijn. Ze gaan op onderzoek uit, onderzoek dat je kleine wetenschapper in staat stelt zijn wereld in categorieën in te delen..
Lijkt dan wel te kloppen met wat je over je kleine schrijft
4 maanden is idd wel wat jong nog daarvoor. Bij ons was het doorslapen ook verleden tijd toen ik weer ging werken. Helaas gaat het pas sinds kort beter, heeft zeker 3/4 maanden geduurdquote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:27 schreef Solagratia het volgende:
Volgende week is hij 4 maanden. Dus ik wil hem ook nog geen nachtvoedingen onthouden als hij er om vraagt. Met 6 maanden wil ik starten met bijvoeding. Ik hoop dat het dat beter maakt.
Hij kan het wel, doorslapen. Laatste maand van mijn verlof kwam die keurig om 5 uur op zijn vroegst. Maar sinds ik werk (alweer een maand) is het gewoon weer hard werken 's nachts.
Doet Bram ook. Melk is melk.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Misschien drinkt hij het wel op kamertemperatuur. Dat scheelt warm maken. Luuk drinkt ook melk die minder warm is.
Hahaha herkenbaar!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Doet Bram ook. Melk is melk.voooooooeeeeer.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:54 schreef Gulara het volgende:
[..]
Hahaha herkenbaar!Hier ook zo'n varkentje. Knorrend op zoek naar de melk, hele gezicht onder en afentoe hysterisch naar adem happen.
Je doet wel lang met kleding. Bram zit in 68. Broeken vaker nog 62, maar als mensen vragen welke maat dan zeg ik 68 want bijvoorbeeld broeken van noppies maat 62 passen niet over en bovenbenen en kont heen. En truitjes maat 62 zijn bijna allemaal te strak en te kort.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:37 schreef becky27 het volgende:
oh die Bram is echt een beer he![]()
Isabel is 3,5 maand en 4800 gram, die zit nog steeds in 56 en is er voorlopig nog niet uit. Jammer genoeg.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk had vandaag 74/80 aan. De broekspijpen van de jumpsuit waren nog wat te lang, maar de rest zat prima.. Hij heeft nu 1,5 maand in 68 gezeten. Kleren koop ik nu niet meer in het voren. Geen idee welke maat hij in de zomer heeft..
Wat een achtbaan zeg becky. Hopelijk komen jullie gauw bij en krijgen jullie weer wat rust met elkaar.
mijn Lucquote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk had vandaag 74/80 aan. De broekspijpen van de jumpsuit waren nog wat te lang, maar de rest zat prima.. Hij heeft nu 1,5 maand in 68 gezeten. Kleren koop ik nu niet meer in het voren. Geen idee welke maat hij in de zomer heeft..
Wij zijn met vier andere stelletjes ouders geworden in 2012 en alle vijf de gezinnen kennen hun uitdagingen. Mijn vrouw voelt zich soms net een melkkoe: 32 uu werken, 3 keer per dag kolven, 2 keer voeden. Vrije dagen staan in het teken van achterstand in huishouden, sinds onze meid 6 maanden is hapjes hapjes en nog meer hapjes, naast de flesjes en uiteraard regelmatig midden in je diepe slaap je bed uit omdat ze net die nacht dat jij wil doorslapen het even niet lukt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:28 schreef Kwisted het volgende:
Ohh becky wat een emotionele achtbaan zeg. Goed dat je ziek gemeld bent, want werken gaat zo natuutlijk niet. Wel fijn dat de logopediste wat duidelijkheid kon verschaffen. En bijvoeding vanaf 4maanden is toch prima, als je kindje maar goed groeit!
Ik heb volgende week n afspraak bij de huisarts. Ik ben nu al voor de 3e keer in 2 weken ziek. Ik heb n lage weerstand denk ik. Maargoed, met mij gaat t ook niet zo best. En ik weet niet of wat ik voel normaal is..
Ik voel me moe en gespannen, heb een kort lontje. Voel me regelmatig verdrietig. Zit ondertussen bijna 10kg onder startgewicht, wat maakt dat ik nu ondergewicht heb.
Denk alleen niet dat de huisarts me kan helpen. Het is geen postnatale, daar herken ik mezelf niet in. Voel me dan nog eerder overspannen. 32u werken, kind (dat nog niet doorslaapt) en huishouden. En een man die ontslagen wordt. Mijn sociaal leven staat al op 0. Volleyballen ben ik ook mee gestopt.
Zijn er meer moeders met het gevoel dat t ze af en toe teveel wordt..?
het is ook veel. Ik werk 4 * 9 en af en toe vraag ik me ook af waar ik aan begonnen ben. Voor je gevoel bestaat je leven doordeweeks alleen door werken en voor je kindje zorgen. Best zwaar soms!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:43 schreef bitterend het volgende:
32 uur werken is ook best veel vind ik...ik werk 24 uur en dat is precies genoeg
Precies zo!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]: 32 uur werken, 3 keer per dag kolven, 2 keer voeden. Vrije dagen staan in het teken van achterstand in huishouden, sinds onze meid 6 maanden is hapjes hapjes en nog meer hapjes, naast de flesjes en uiteraard regelmatig midden in je diepe slaap je bed uit omdat ze net die nacht dat jij wil doorslapen het even niet lukt.
Had ik ook Omen, maar het viel mij erg mee! Ik vond het eigenlijk heerlijk weer even iets voor mezelf te hebben, niet altijd een kind om me heen om rekening mee te houden en de zorg te kunnen delen met anderen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:53 schreef Omentielvo het volgende:
Over twee weken ga ik ook weer 4 dagen van 9 uur werken. Zie ik best wel tegenop. Niet alleen de lange dagen. Maar ook dat ik Riley zoveel minder ga zien. Ik moet er gewoon nu al om huilen.
Is het ook, maar niet iedereen heeft de keusquote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:43 schreef bitterend het volgende:
32 uur werken is ook best veel vind ik...ik werk 24 uur en dat is precies genoeg
+1quote:Op vrijdag 29 maart 2013 05:48 schreef Gulara het volgende:
Hoi![]()
Ik krijg het niet voor elkaar, mee posten met een baby. Hier gaat het goed. Hoewel Pi de laatste week significant meer huilt. Slapen is alleen fijn bovenop iemand anders, met als voorwaarde dat diegene ook heel oncomfortabel zit.![]()
's Nachts slaapt ie stukken beter, dus ik mag eigenlijk niet klagen. En het is een onwijs lekker ding!
Ik hoop over twee weken wat meer een ritme te hebben en weer wat meer te kunnen posten. Tot die tijd ben ik op zoek naar dé oplossing om ervoor te zorgen dat mijn kind alleen ergens kan liggen.
Ik vind 32 uur idd best pittig. Ik ben erg blij dat ik straks 24 uur ga werkenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:43 schreef bitterend het volgende:
Eens! Hier ook ondergewicht en de tips van de diëtiste helpen me goed!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:44 schreef becky27 het volgende:
Kwisted neem contact op met een diëtiste. Ik had ook flink onderwicht bij Noortje. De diëtiste heeft mij wel goed geholpen daarin.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeli Phaidra!
Heb een kdv in de buurt maar omdat t zo lastig gaat met eten en slapen denk ik niet dat ze de tijd voor S hebben, wat ik logisch vindquote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:50 schreef Cathmar het volgende:
Och Zoe, dat is echt helemaal niet leuk zo voor jullie. Op deze manier is je vertrouwen in de opvang ook snel verdwenen. En het gaat wbt opvang toch echt om het goede gevoel. Heb je een kdv in de buurt?
Als ik je verhaal zo lees dan heb ik het gevoel dat haar misschien nog iets anders niet lekker zit, behalve de reflux. Zo sneu bij zo'n kleintje he. Kon ze het je maar vertellen.
Begrijp ik goed dat je een afspraak hebt bij de kinderarts? Wanneer?
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:59 schreef Logician het volgende:
Tico
Noa begint op jabba de hut te lijken
http://instagram.com/p/Xfaowoshgi/
Ze is alweer 2kg aangekomen sinds haar geboorte
Heb je er nog vakantie aan vast geplakt ook dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:06 schreef Ticootje het volgende:
Als ik 6 weken voor m'n bevaldatum verlof had genomen had ik aankomende week weer moeten gaan werken.
Nu heb ik nog een maand.
Ja ze schelen 6 dagen. en best wat in geboorte gewicht. Kyan was 3910 en woog vorige week 4860 dacht ik. Zal hem van de week weer even wegen. cb bezoek duurt nog ruim een week.quote:
Nog 11 werkdagen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:54 schreef As1981 het volgende:
[..]
Heb je er nog vakantie aan vast geplakt ook dan?
Op zich heel goed, ze had gister alleen heel kort dat het er even op leek dat ze weer een aanval kreeg maar ze bleef gewoon bij, heb toen echt enorm (understatement) moeten huilen.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:44 schreef kleinzusje het volgende:
Hoe is het daar Logi ?
Phaidra: Ook al zo'n mooie nacht !
Ons paaskuiken is al heerlijk in bad geweest, heeft een schaaltje banaan/yoghurt op en ligt te tukken.![]()
Zodra ze wakker is, gaan we paaslunchen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zal straks wat foto's in het fototopic plaatsen....
Hoe dan? De een duwde de andere eruit en kwam toen achteraan? Is M een ondernemende actieve dreumes? Vind hij rennen, klimmen, glijen of bouwen met reuzen legostenen leuk? Dan is zo een ballorig o.i.d. echt leuk voor hemquote:Op zondag 31 maart 2013 19:46 schreef Kyara het volgende:
Vind je? Wij denken nu in elk geval wel te weten hoe die vroeggeboorte is veroorzaakt
quote:Op zondag 31 maart 2013 19:46 schreef Kyara het volgende:
Vind je? Wij denken nu in elk geval wel te weten hoe die vroeggeboorte is veroorzaakt
quote:Op maandag 1 april 2013 10:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
Heel even tussendoor : kwark en yoghurt mogen vanaf maand of 7 aldus Kleintjes. Kwark is hier een enorme hit! Overigens zit in kv ook koemelk.
Hier gaat t goed, bijlezen doe ik braaf maar meeschrijven gaat lastig alleen met m'n mobiel.
Oh oke!quote:Op maandag 1 april 2013 10:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
Heel even tussendoor : kwark en yoghurt mogen vanaf maand of 7 aldus Kleintjes. Kwark is hier een enorme hit! Overigens zit in kv ook koemelk.
Hier gaat t goed, bijlezen doe ik braaf maar meeschrijven gaat lastig alleen met m'n mobiel.
http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf
regelmatige speenvarken-uithalen hier, dus ik heb niet die indruk, nee.quote:Op maandag 1 april 2013 10:58 schreef kleinzusje het volgende:
Mango: Is je kleintje al uitgesprongen ?![]()
Zo sneu Fieder.quote:Op maandag 1 april 2013 11:42 schreef Fieder het volgende:
(Halve cross-post uit reflux topic)
Hier gaat t even niet zo lekker. Ik vermoed al n tijdje dat L reflux heeft.
Afgelopen zaterdag zijn we op de Hap beland met een kokhalzend, half stikkend kind. Volledig hysterisch natuurlijk![]()
De dienstdoende arts heeft Losec voorgeschreven voor 5 dagen om de boel te laten kalmeren en dan verder kijken.
Meteen na de eerste dosis zag ik n heel ander kind. Hij heeft uren geslapen in zn wiegje ipv op mijen t hysterische krijsen is over. Er kon zelfs een soort glimlachje af voor t eerst
Ik ga morgen de huisarts bellen, kijken wat die zegt. Als hij het niet serieus neemt wil ik doorverwezen worden naar een kinderarts.
Ik hoop eigenlijk op voorlopig medicatie... Hopelijk treffen we een begripvolle arts.
Ik lees nog steeds meeals mini t zo goed blijft doen kan ik misschien zelfs wel eens fatsoenlijk reageren
Oh stoute R.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:21 schreef bitterend het volgende:
Tinu heeft ook zo'n heerlijke babymijn dreumes houdt er alleen niet van, baby's
![]()
Afgelopen weer ging L van Tinu op mijn been steunen terwijl hij ging opstaan nou, mevrouw werd boos! ze probeerde tussen hem en mij te komen
Is M wel lief voor zijn zusjes Kyara?
Ik had vorige week een nachtmerrie dat ik zwanger was (van mijn 5e kind).quote:Op maandag 1 april 2013 12:12 schreef Logician het volgende:
Vannacht gedroomd dat Noa een broertje kreeg, ging het spiraaltje laten zetten en toen bleek er al een hele baby te zitten![]()
Zou hier zou het dan dus de 5e zijnquote:Op maandag 1 april 2013 12:15 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik had vorige week een nachtmerrie dat ik zwanger was (van mijn 5e kind).
Moet er toch echt niet meer aan denken mensen! Leuk die mini babies bij andere mensen en heerlijk om mee te kroelen, maar wij zijn er klaar mee! Morgen naar de ha voor de pil.
Edit: klaar mee zijn klinkt negatief. Zo is het zeker niet bedoeld. Ik ben enorm dankbaar voor mijn meiden. Het heeft er jaren uitgezien dat ik uberhaupt geen kinderen zou krijgen. Maar zo is het goed voor ons.
Ja dat!quote:Op maandag 1 april 2013 12:13 schreef Cathmar het volgende:
Zo sneu Fieder.
Mijn ha heeft ons gelukkig meteen geholpen en met Zantac had ik gewoon een ander kind in huis. Na een paar dagen weer wat meer heldere ogen en een scherpe blik en wat lachjes. Ipv dat ingevallen snoetje en die ongelukkige blik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ja, gaat hier superquote:Op maandag 1 april 2013 12:39 schreef Phaidra het volgende:
Coco, hoe is het met jou dan? En Saar, nog awesome as ever?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pakken gaat iedere dag beter, slapen nog steeds goed, drinken/eten prima, en ze is gewoon super lief/schattig/mooi/vriendelijk/vrolijk/blij/spekkig/geweldig![]()
Met mij gaat het ook steeds meer de goede kant opMeer rust in kop/lijf, do naar bedrijfsarts, zullen we wel weer langzaam gaan opbouwen qua werk. Fysiek gaat ik ook iedere dag wel wat vooruit. Dus dat is mooi
ben er nog niet helemaal, maar dat kom wel weer![]()
Probeer morgen even fatsoenlijk bij te lezen, nu lekker naar bed![]()
En die doekjes maken het afscheid van de speen soms ook makkelijker. De speen eraf en het doekje kan gewoon mee naar bed blijven gaan.quote:Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef Troeta het volgende:
Twinkle ik heb een spenendoekje van lodger aan de speen, zo kan ze hem heel makkeolijk zelf in doen, al een paar maanden doet ze dat. Op een enkele keer na hoef ik e rnooit uit voor een speen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik ook, Vriend werkt in verweggistan dus vaak eten we pas tegen achten. Maar om uitgeslapen te zijn zou ik om negen uur/ half tien alweer naar bed moeten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:43 schreef Mineola het volgende:
Ophelia, geen tips om langer te laten slapen helaas. Wel fijn he, je avond terug! Ik ga alleen alsnog te laat naar bed steeds omdat we pas eten als mini slaapt en ik nog iets van avond voor mezelf wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twink, lekker ding heb je daarSexy met broccoli
Sonnetje: vrolijkerd
Kwisted, ik las dat je gestopt bent met de borstvoeding. Nu heb ik begrepen dat dat voor jou een heel lastige beslissing was en dat je je daar misschien zelfs wat schuldig over voelt. Daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen.
Waarmee ik niet wil aangeven dat ik het onnozel vind dat je je daar zo druk over maakt; ik hoop juist dat het wat relativerend werkt. Genoeg moeders die nooit bv hebben (mogen/willen) geven, die super gezonde/vrolijke/blije kindjes hebben, dus ga je bloos niet schuldig voelen omdat je er nu mee stopt.
Sterker nog, aangezien het zo niet lekker met je ging, lijkt me dat stoppen juist het beste is dat je had kunnen doen. En gezien dat laatste is het toch wat 'onnozel' dat je je daar druk om maakt of je er schuldig over voelt; het is tenslotte de béste beslissing die je wat bv betreft had kunnen nemenEn wat is er fout aan de beste beslissing nemen?
![]()
[ Bericht 12% gewijzigd door Tante_Soesa op 02-04-2013 11:36:28 ]
Haha, herkenbaar, alleen ben ik dus degene die in Verweggistan werkt. Ben rond half zeven thuis, spelen, voeden, naar bed en idd tegen achten eten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
Blije babies
[..]
Heb ik ook, Vriend werkt in verweggistan dus vaak eten we pas tegen achten. Maar om uitgeslapen te zijn zou ik om negen uur/ half tien alweer naar bed moeten.
Pessie, ze krijgt nog meerdere nachtvoedingen, vaak is het drinken voor ze gaat slapen, 22u, 1u en 4u.
Ik vind alles voor 7 uur overigens ook een nachtvoeding.Voeding erin en terugleggen werkt alleen niet, mevrouw is echt klaarwakker maar niet in bezit van bijpassend humeur. Het komt erop neer dat ik een dik uur met een chagrijnige baby zit, daarna kan ik haar nog drie kwartier terugleggen en wordt ze gezellig wakker.
Ik was degene die zei dat droomvoeden bij Otje niet werkt omdat ze dan je tepel sloopt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:33 schreef Mineola het volgende:
[..]
dat droomvoeden werkt goed, was jij het niet die me die tip ooit gaf?
Ja voor de meiden was het zo geregeld. Dat kon gewoon online. En voor Bram is het onwijs gedoe. Zwaar irritant dus. Ik ben ook al best pissig geworden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef Kyara het volgende:
Goh, dat was hier juist heel snel geregeld. Zal wel aan je regiokantoor liggen....
Een jaar geleden moest ik vandaag weer beginnen met werken.
Ja volgens mij wel. De kinderopvang is daar ook zo op ingericht en gratis.quote:
http://mens-en-samenlevin(...)erlof-in-zweden.htmlquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef Kyara het volgende:
jaloers!
Maar ik meen me te herinneren dat er dan ook verwacht wordt dat je weer fulltime aan de bak gaat toch?
quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Twink: jawel hoor, wel zin om weer aan de slag te gaan
Kwisted: op zich ben ik heel blij/vrolijk/gelukkig/aan het genieten, is alleen wat veel gebeurd in korte tijd. Nu dacht ik dat dat verder geen probleem was, maar merkte toch dat mijn concentratievermogen flink verminderd was; vrij veel onrust in mijn kop/lijf als ik (thuis) aan het werk was. Bedrijfsarts vond het beter dat ik een tijdje rustig aan doe om alles een plekje te kunnen gevenSooo Coco, als je zo alles opsomt dan is het ook wel een hele waslijst zeg. Eigenlijk ook helemaal niet gek dat je daar mee bezig bent in je hoofd. Het is nogal wat om te verwerken. Ik vind jou altijd heel sterk en krachtig overkomen. En je hoeft je natuurlijk ook niet overal meteen overheen te kunnen zetten. Sterkte in elk geval!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwisted, ik las dat je gestopt bent met de borstvoeding. Nu heb ik begrepen dat dat voor jou een heel lastige beslissing was en dat je je daar misschien zelfs wat schuldig over voelt. Daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen.
Waarmee ik niet wil aangeven dat ik het onnozel vind dat je je daar zo druk over maakt; ik hoop juist dat het wat relativerend werkt. Genoeg moeders die nooit bv hebben (mogen/willen) geven, die super gezonde/vrolijke/blije kindjes hebben, dus ga je bloos niet schuldig voelen omdat je er nu mee stopt.
Sterker nog, aangezien het zo niet lekker met je ging, lijkt me dat stoppen juist het beste is dat je had kunnen doen. En gezien dat laatste is het toch wat 'onnozel' dat je je daar druk om maakt of je er schuldig over voelt; het is tenslotte de béste beslissing die je wat bv betreft had kunnen nemenEn wat is er fout aan de beste beslissing nemen?
Wbt de borstvoeding. Ik weet niet of schuldgevoel het juiste woord is. Het is denk ik meer dat ik voor mezelf een doel had gesteld(min. 9 mnd voeden), en dat ik dat doel nu niet heb gehaald. Daar heb ik moeite mee. Ook vind ik het jammer als ik haar nu de fles geef, dat ik weet dat ik het zelf in mijn borsten heb zitten eigenlijk. Het live voeden vond ik altijd heel fijn. Maar door stress, ziekte, gewichtsverlies, niet bijgekolfd krijgen, wil ik stoppen. Het is een soort afscheid/verwerkingsproces. Ik kan ook niet zo goed uitleggen waarom het zo voelt. Het geeft me gewoon verdrietmaar tegelijktijd ook opluchting..
En dan wil ik er wel even bijzeggen dat ik helemaal niks tegen kv heb. (niet dat jij me daarvan beschuldigd ofzo) En al helemaal niet voor vrouwen die daar bewust voor kiezen. Ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt
![]()
Ik word week van je verhaalquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:20 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuviel,
Hopenlijk zet het nu niet echt door zo vervelend zieke kindjes.
Zoë Hopelijk doen de medicijnen hun werk.
Kyara, Ik vind het echt knap hoe je het allemaal doet. Ik vind een peuter van 3 en een baby van 11 maanden al veel.
Ik vind het echt moeilijk de laatste tijd om hier bij te lezen en op alles te reageren. Ben druk met psycholoog fysiotherapie en mijn veel te groot ordende meisje. Vandaag nieuwe kleertjes gekocht broeken alweer maat 86 en shirt maat 92... Jurkjes ook maar die moeten wat smaller gemaakt worden. Ook heeft ze nu een duwloopauto en dus niet meer de loopstoel ze doet het er hartstikke goed op en als ze niet meer wil gaat ze na de box en via de spijlen staqpt ze dan af. ze word zo groot. Ze kan ook al zo;n 5 sec zonder steun staan.
Ik geniet volop en ben zo trots op dr ben gewoon helemaal verliefd Maar ook wel erg verdrietig dat ze over 4 weken geen baby meer is het gaat ineens zo snel. 1.5 maand geleden kon ze nog niet zitten nu kan ze al los staan optrekken kruipen en aan 1 hand stappen...
Ook roept ze l de hele dag mama Alleen doet ze dit niet bewust maar toch klinkt het zo fijn ik antwoord telkens met ja meisje hier is mama
Wow dat is met recht een groeispurt!quote:Op woensdag 3 april 2013 11:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo net bij cb geweest. Mevrouw heeft even een gewichtsgroeispurt gemaakt![]()
Deed ze van 2 maanden tot 6 maanden over 1200 gram. Nu was ze in 2 maanden 1700 gram gegroeid![]()
Bij precies 6 maanden was ze 7325 en nu 9025. Ze doet t goed op de bijvoedingdus klopt ook wel dat ik haar een stuk spekkiger vond
![]()
Ze is nu 68 cm.
Oh en adviezen waren een beetjeik moest dr als ze s nachts wakker werd maar water geven ipv voeden. Overdag ook water (kreeg ze al) en een beetje diksap kon ook, niet te zoet want ze groeide hard zat
Alsof zr door slechte dingen groeit ofzo. Kind krijgt alleen vers (op een enkel potje na dan).
Oh en aan 4 voedingen had ze genoeg.
Ga wel gewoon door zoals ik t nu doe![]()
Ontwikkeling was primaze was de hele tijd aan t lachen
![]()
En dr groeicurve:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan loopt ze waarschijnlijk !quote:Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat ze eind juni doet![]()
Tis iig nooit voorspelbaar
Ze buigt idd wat af ja. Maar, ze was eigenlijk sinds half december al ziek en dronk daardoor niet al te best. Eigenlijk viel me dit nog alles meequote:Op woensdag 3 april 2013 12:26 schreef Phaidra het volgende:
Soesa, E. is ook nog steeds een flinke dame he! Je buigt wel wat af, hebben ze daar nog wat van gezegd? Niet dat ik het (nu al) zorgelijk vind hoor, ben gewoon benieuwd wanneer ze er wat van zeggen en wanneer niet.
Ah ja natuurlijk. Dat is wel een verklaring idd. Daardoor is I. ook wat afgebogen, maar inmiddels lijkt hij weer terug op zijn oude lijn. Ben ik wel blij om, omdat hij sowieso al niet zoveel spekkies heeft.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ze buigt idd wat af ja. Maar, ze was eigenlijk sinds half december al ziek en dronk daardoor niet al te best. Eigenlijk viel me dit nog alles mee. CB vond t overigens prima
Ja, precies. De 26e hebben we weer een afspraak, ben benieuwd!quote:Op woensdag 3 april 2013 12:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah ja natuurlijk. Dat is wel een verklaring idd. Daardoor is I. ook wat afgebogen, maar inmiddels lijkt hij weer terug op zijn oude lijn. Ben ik wel blij om, omdat hij sowieso al niet zoveel spekkies heeft.
Fijn dat ze er niet moeilijk over deden, op ons CB correctie, de kinderarts van het CB vond een afbuiging ook logisch na ziekte.
Dat,zie ik niet gebeurenquote:
Nou, zeg dat niet te snel! Hier ging het zo:quote:Op woensdag 3 april 2013 12:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat,zie ik niet gebeuren![]()
Dan moet ze opeens heel snel gaan. Floris stond en liep al langs de tafel en achter zn karretje op deze leeftijd.
Elise echt nog niet.
Ben wel heel benieuwd wanneer ze dat gaat doen
Ik snap wel wat je bedoeltquote:Op woensdag 3 april 2013 13:27 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mja, lastig uitleggen is het. Ze zit dan op 1 been van mij, met haar voetjes tussen mijn benen op de bank (is het te volgen tot zover
) en gaat dan zelf staan terwijl ze mijn handen vasthoud. Ik trek haar niet op maar dat doet ze zelf
ik probeer t wel eens te filmen, ik suck in uitleggen![]()
Schattig hèquote:Op woensdag 3 april 2013 13:42 schreef Phaidra het volgende:
Coco: ja, volgens mij wel! Het ziet er zo bizar uit, dat ukkeltje dat al op z'n benen staat![]()
En ondeugend ook al! Precies overal heengaan waar hij niet aan mag komen en heel recalcitrant gaan lachen als ik hem corrigeer. Ik houd echt mijn hart vast...
nee dat klopt maar het verschil leek zo groot of klein ?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Rebel, mooierd heb je daarmaar zo heel lang is ze toch niet als ik de stats bekijk, zit toch precies op het gemiddelde?
Haha ik had dit geschreven kunnen hebben. En als je dan corrigeert en hem weghaalt bij hetgene waar hij niet aan mag komen grijpt hij iedere kans aan om maar zo snel mogelijk weer terug naar die plek te komen. Ondertussen ondeugend lachen en mij aankijken..quote:Op woensdag 3 april 2013 13:42 schreef Phaidra het volgende:
Coco: ja, volgens mij wel! Het ziet er zo bizar uit, dat ukkeltje dat al op z'n benen staat![]()
En ondeugend ook al! Precies overal heengaan waar hij niet aan mag komen en heel recalcitrant gaan lachen als ik hem corrigeer. Ik houd echt mijn hart vast...
Dat zie je toch! Duidelijk ondervoed.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:41 schreef kaatjejannie het volgende:
En dan het cb nog zeuren dat ie niet genoeg aan was gekomen. Alsof hij eruit ziet alsof hij ook maar iets tekort komt
3? Zoveel?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:44 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb hem nu maar op dieet gezet. 3 voedingen, 10 minuten per kant. Klaar is het. Ik wil langer met kledingmaten doen.
^^quote:Op woensdag 3 april 2013 15:42 schreef Ticootje het volgende:
Mijn baby klinkt weer als een zeehond. Ik wil zon. En 20 graden.
Ik vind m wel een beetje magertjes hoorquote:Op woensdag 3 april 2013 15:41 schreef kaatjejannie het volgende:
En dan het cb nog zeuren dat ie niet genoeg aan was gekomen. Alsof hij eruit ziet alsof hij ook maar iets tekort komt
Ja die 2e kin is wat mager.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik vind m wel een beetje magertjes hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |