abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124622900
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_124622971
Zit mobiel dus kan even de laatste paar posts uit het oude topic niet quoten. Sorry daarvoor!
pi_124624199
Twinkle, wat een Olli is??? De meest fantastische knuffel die er maar te krijgen is momenteel! Het olifantje uit de reclame van Feyenoord en Blijdorp. Was vanaf vanmiddag te koop in Blijdorp. Zo cute!
Ik wou hem ook gaan halen na de gyn, maar kreeg een sms dat het echt te bizar druk was, dus maar wachten op de volgende lichting!

Ow en jullie mogen best wel weten hoor waarom de gynaecoloog mij bij een evt volgende zwangerschap. Kreeg met 35 weken het hellp syndroom en een keizersnede. Maar kans op herhaling is klein (als ik bij dezelfde partner zou blijven ;) )
pi_124627169
Grappig, die Olli.

maar dan mag je toch nog wel naar de vk Loj? Alleen op het einde misschien niet.

Wat voor sprong is er met 8 maanden? Er schuifelt hier een meisje op de grond met slaapzak en al? Alles te bevoelen en er mee te slaan...en dat doet ze al de hele week. Niet moe te krijgen.

Nu vorige topic ff bijlezen.
pi_124627467
Ik heb nog niet terug gelezen sorry daarvoor
Vandaag kwam het c.b langs .
Dik een uur een gesprek gehad en hayley is weer gewogen ze was nu 3950 gram ietsje gegroeid weer.
Ze doet het gewoon goed.
Ik vind de uitdrukkingen zo mooi van der.
Een harde scheet sluit ze standaart af met ehh zo van die is er uit .
Kinderwagen pakken is ineens een vrolijk koppie.
aankleedkussen op bed ook omdat ze in bad gaat dan ,En word ze kribbig als je der weer uit bad haalt.
Ook als ik er een paar uur niet ben is ze onrustig tot ze me stem weer hoort of merkt dat ik er ben.
Ik vind het zo geweldig wat ze zo snel al aangeven of duidelijk maken
pi_124628404
Fijn dat jullie weer thuis zijn logician

Ook zo'n ondernemend dametje ophelia, haha
pi_124628938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:21 schreef Troeta het volgende:
Grappig, die Olli.

maar dan mag je toch nog wel naar de vk Loj? Alleen op het einde misschien niet.

Wat voor sprong is er met 8 maanden? Er schuifelt hier een meisje op de grond met slaapzak en al? Alles te bevoelen en er mee te slaan...en dat doet ze al de hele week. Niet moe te krijgen.

Nu vorige topic ff bijlezen.
Ehmz de gynaecoloog zei dat ik dan meteen contact op kon nemen met de gyn in het ziekenhuis en dat dat niet via de verloskundige gaat. Maar waarom vanaf t begin, geen idee dacht dat dat normaal was. Maar niet dus?

En ik heb ff in de oei ik groei gekeken:
De 8,5 maanden sprong willen ze dingen doen die nieuw voor ze zijn. Ze gaan op onderzoek uit, onderzoek dat je kleine wetenschapper in staat stelt zijn wereld in categorieën in te delen..
Lijkt dan wel te kloppen met wat je over je kleine schrijft :)
pi_124630441
Hehe een olli komt er hier dus niet in :P
Feyenoord :r (hou niet eens van voetbal, maar ben mn hele leven principieel ertegen :+)
Blijdorp is wel leuk trouwens. Binnenkort maar weer eens gaan. Had vorig jaar een abonnement, maar toen werd ik zwanger enzo...(heb nog wel parkeerkaartjes, iets met zwanger zijn en vergeten dat je ze al had en weer een rits nieuwe kopen :'))

Verder niet bijgelezen en niets te melden want gewerkt enzo.
Oh wel een ding. Mn meisje kan zwaaien O+ ik vind t tof. Ze is zo leuk O+
Eigenlijk heb ik gewoon 2 van de leukste kindjes *D ook samen worden ze steeds schattiger O+
pi_124634591
Wahaha gaaf papa uitzwaaien als die gaat werken dus :+

Ohh serieus joh die Ollie? Even stiekem voor mijn man scoren dan want die is Feyenoord supporter in hart en nieren. Ik vind de reclame wel super grappig trouwens :+

En ik dacht dat de griep inmiddels wel het land uit is maar ik begin een zwaar vermoeden te krjijgen dat ik het toch te pakken heb :(. Gelukkig bijna weekend.. kan mijn man het grootste deel van de zorg voor Djen op zich nemen mocht het echt doorzetten.

Asfalt goed om te horen dat het zo goed bij jullie gaat.

Edit: zie net dat Olli alleen te koop is IN de dierentuin en bv niet online. Is er toevallig een Fokker die daar binnenkort naartoe gaat en zon ding kan scoren voor me? En dan ook nog op de post kan doen aangezien ik inLimburg woon?

[ Bericht 12% gewijzigd door Twinkle20 op 29-03-2013 05:26:31 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 05:48:38 #10
381212 Gulara
From the future
pi_124634629
Hoi :W

Ik krijg het niet voor elkaar, mee posten met een baby. Hier gaat het goed. Hoewel Pi de laatste week significant meer huilt. Slapen is alleen fijn bovenop iemand anders, met als voorwaarde dat diegene ook heel oncomfortabel zit. :')
's Nachts slaapt ie stukken beter, dus ik mag eigenlijk niet klagen. En het is een onwijs lekker ding! O+

Ik hoop over twee weken wat meer een ritme te hebben en weer wat meer te kunnen posten. Tot die tijd ben ik op zoek naar dé oplossing om ervoor te zorgen dat mijn kind alleen ergens kan liggen. :7
pi_124634677
Sonnetje
Zwaaien is O+

Olli niet gezien, S noemt alles aap dus muisknuffeltje is nu aap O+

Twinkle
Hoop niet dat je de griep krijgt, goed uitrusten dit weekend

Gulara
De eerste weken sliep S overdag ook de hele tijd bij/op me, na een tijdje wilde ze dat niet meer :'( , ook al kan het soms lastig zijn, geniet er ook van! :*

S was sinds 3u wakker, om 4u ben ik naar beneden gegaan met dr en 6u weer op bed gedaan. Nu voelt het alsof ik een kater heb :O
Hoop dat t goed gaat bij de gastouder vandaag, S moet de hele tijd kokhalzen en voeding komt omhoog maar ze spuugt t niet uit :( .. Med wil ze niet
pi_124634795
Asfalt, wat leuk!

Loj, klinkt niet als een knuffel voor mij. Niks met voetbal hier.

Twink, fijn, dat ze zo vooruit gaat.

Gulara geniet maar van dat kleine baby, dat op je slaapt.

Son, zwaaien is leuk. Meneer hier kan het ook, maar doet het niet per se altijd als je naar hem zwaait.

Zoe, hoop dat het vandaag goed gaat.

Hier is de ab kuur denk ik vandaag klaar. Straks maar even naar de ha ter controle van het oortje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124635410
Ja dat op je slapen! Ik vond het ook heel vermoeiend en eerlijk gezegd lastig, je hebt zelf je slaap zo hard nodig, maar het is echt zo voorbij! Ik zou wel willen dat hij het nu nog deed soms, heerlijk zo'n kleintje tegen je aan. Na de late voeding blijf ik ook meestal nog extra lang met hem zitten omdat ik het zo heerlijk vind als hij in m'n armen ligt te slapen O+ :@
Geen tips dus, behalve er aan toegeven, het zo gemakkelijk mogelijk maken voor jezelf en proberen ervan te genieten hoe lastig ook :D

Jeetje Zoé, wat een zware nacht... Ik hoop zo dat het snel beter gaat... Ik heb de indruk dat het sinds de diagnose reflux en medicijnen eerder slechter gaat terwijl het net beter leek te gaan. Gelukkig kan je snel naar de kinderarts.

Twinkle, ik ga binnen nu en een week of zes naar blijdorp en wil m wel voor je meenemen, als ze Olli dan nog hebben. Ik pm je tegen die tijd wel.

Tinu, hopelijk nu klaar met de oorontsteking! Gaat het goed met L verder? En heeft je werk al iets meer begrip voor het feit dat je kinderen hebt?!

AH, nog gefeliciteerd met je dochter, je klinkt als een hele trotse papa! Gek he, hoe snel je je kindje gaat begrijpen en dingen herkent. Fijn dat het zo goed gaat!

Son, zwaaien is leuk! O+
pi_124635525
Twinkle als ik een keer ga wil ik wel kijken voor je. Dat ik je ook pm net zoals mineola?

Zoë balen dat er geen verbetering in zit ;( moet je vandaag werken of kan je even uitrusten als ze bij de gastouder is. Lastig ook dat je nu alleen bent. Hoop dat het snel allemaal een beetje beter gaat! Mag wel een keer na zo'n tijd :*

Tinu heb je t idee dat je ab geholpen heeft? Zo sneu die kleintjes met oorpijn ;(

Oh en idd genieten zolang ze nog op je slapen :D hier doet ze t echt niet meer. Bij me zitten is al niet leuk meer.
pi_124635755
Oh, die Olli. Ik zit te janken als die reclame voorbij komt... Maar hey, zwanger ;).
Home is where the O+ is...
pi_124635959
Tinu
Hoop dat het goed gaat met z'n oortje

Mango
Klopt, de med valt niet zo lekker en de ha wil niets anders geven. Nu ik weet wat er aan de hand is wil ik natuurlijk iets doen wat S kan helpen (met behulp vd kindrarts) Toen ik t nog niet wist accepteerde ik de situatie en deed mn best.

Sonnetje
Dankje hoop ik ook
Moet vandaag werken ( -O- )

Heb de reclame nog niet gezien :@ maar olli wel gegoogled, lijkt een redelijk grote knuff?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:24:02 #17
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124636226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:53 schreef Cwen het volgende:
Oh, die Olli. Ik zit te janken als die reclame voorbij komt... Maar hey, zwanger ;).
Ik denk dat ik de reclame niet snap... Vind em namelijk stom :@

Gulara, even ervan proberen te genieten, dit duurt waarschijnlijk maar heel even :* . heb je geprobeerd hem over te leggen en op z'n zij te laten slapen? Lauren wordt ook wakker als ik haar op haar rug neerleg tterwijl ze rustig 2 uur slaapt als ik haar op haar zij leg.
pi_124636434
Zwanger of niet zwanger ... ik word ook week van binnen als ik hem zie :D

Son en Mineola..goed plan. Super bedankt!

Tinu kk hoop dat het met de oortjes nu wel in orde is.

Zoe idd nu je weet dat er iets is gewoon doorpakken hoor. Stomme niet meedenkende huisarts. O en we kunnen elkaar de hand schudden.. ik was ook vanaf drie uur wakker (en zij slaapt meteen vrolijk verder na speentje natuurlijk. Denk dat ik er ook maar een voor mezelf ga kopen.. kijken of het helpt :+)

Tussen half acht em nu nog lekker samen in het grote bed geslapen hoewel ik me had voorgenomdn haar vandaag rond 9 het fruithapje voor te schotelen. Miet gelukt dus :+ .. morgen nieuwe ronde nieuwe kansen :)
pi_124636525
Wat is er met S dan Zoe? Heb ik gemist.

En hoe is het bij jullie pessie? Mooi dametje heb je hoor!

Bedankt loj, dat klopt zeker zeg!!

leuk zwaaien son!
Kusjes al geoefend?? Ik denk dat Nena af en toe een kusje geeft, maar weet het nog niet zeker,haha, kan nog toeval zijn.
En ze danst! *O*
pi_124636660
Kusjes nog niet geoefend :D
Net deed ze ook zo iets schattigs. We stonden uit dr raam te kijken (en steeds dr hoofd stoten tegen t raam :D dus maar naar t zijraam gegaan, kon ze beter de straat in kijken ;)). Deed ze dr hoofd steeds tegen me aan laten rusten. Ze knuffelt me soms wel trouwens.
En dansen wat schattig O+

Whaaahaa en bedenk me.net dat ze 8 maanden is vandaag :o
8 maanden geleden lag ik nu te bevallen :D
pi_124637436
Troeta
Hier zijn kusjes natte likken haha maar wel lief
en dansen O+

S heeft reflux -O-

Sonnetje
*O* voor de 8 maanden!
en knuffelen is lief

Twinkle
haha ja ook maar aan de speen! :P
ach ik heb weer een was gedaan, nu is alles netjes voor als vriend thuis komt vanavond. Heeft het in ieder geval nog zin gehad dat ik vroeg uit bed was.

Vraagje,
Net gastouder gesproken en S blijkt dus veel te huilen daar, soms de hele tijd als ze er is. Wil niet eten en geeft dus over. Ze is daar nu 2maanden, dan zou ze toch wel wennen? ze gaat 2x pw
Ik dacht dat het goed ging, zo vertelde ze het ook maar sinds woensdag hoor ik dat het dus niet zo lekker gaat. Ik had dat liever eerder willen horen maar misschien voelde ze zich bezwaard ofzo.
Gastouder is lief en 2 andere kindjes zijn rustig en willen ook met S spelen. S vind die andere kindjes wel leuk en speelt ook wel kort. Gastouder denkt dat ze me mist. Dat ze waarsch last heeft van de Reflux helpt natuurlijk ook niet mee.
Als ze bij ons thuis is & familie/vriend past op is het oke, ook bij mijn ouders thuis is het goed.
Wat kan ik doen om het toch makkelijker te maken voor S én gastouder?
pi_124637556
Minneola, lief dat je het vraagt. Het begrip van mijn projectmanager is soms nog ver te zoeken. Toch tof om te zien, dat andere collega zich voor het kolven op werk inzet en mijn manager vraagt hoe het met de kleine is, nadat ik thuis was vanwege zieke baby. Ik ga ook het komende halfjaar terug naar 32 uur werken. Financieel wordt het nog even puzzelen, maar is denk ik fijn, geeft meer rust voor mij ook.

Son, jij ook bedankt voor het vragen: hij zit nog steeds aan zijn oor en kauwt ook op alles. Vraag me toch af of als de oorontsteking goed weg is, het van doorkomende tandjes en gewoon ongemak komt.

Hij slaapt nu. Vanmiddag 16.30 uur naar de ha. Verder doet hij het geweldig. Hij is zo beweeglijk, wil alles zien, voelen en hij heeft temperament. Als het hem niet zint, gaat hij woedende kreten slaken, zodat wij duidelijk merken, dat het hem niet bevalt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124637683
Tinu
je zou juist respect moeten krijgen van projectmanager :Y
zoveel werken, bv & gezin

nog geen tandjes zichtbaar? succes bij de ha, hoop dat de oorontsteking weg is
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:26:41 #24
381212 Gulara
From the future
pi_124637716
Hahaha, I hear you! Ik geniet ook wel hoor! O+ Alleen zou het soms fijn zijn om te douchen of zo. Het is ook jammer dat het óf slapen óf huilen is de afgelopen dagen. Nou is het wel zo dat hoe meer hij slaapt hoe tevredener hij is, dus het loont de moeite om erin te investeren en em inderdaad maar gewoon bovenop me te laten knorren. O+

Pessie op de zij gaat hier inderdaad ook een stuk beter dan op de rug, maar het blijft een precaire situatie dat wegleggen. :P

En kussende babies, wat lief! Hier komen we niet verder dan liefdevol bellen blazen.

Zoë geen oplossing hier, wel een :* het klinkt allemaal niet makkelijk.
pi_124637962
Zoë wat rot toch dat het niet lekker gaat bij de gastouder -O-. Misschien kan je een paar keer samen met S erheen gaan? Dat je dus ook blijft (soort op visite gaan), misschien dat ze zich dan zonder jou ook veiliger gaat voelen. Lastig lijkt me dat, I is (nog) zo makkelijk daarin, die zwaait me nog net niet uit als ik hem wegbreng naar het kdv :').

Tinu, kan idd ook best van de tandjes komen :Y. De ha zal er vanmiddag wel naar kijken denk ik? Succes! Fijn dat het op je werk wat beter gaat, met uitzondering van je projectmanager. Ik begin binnenkort ook aan een nieuwe baan. Kolven was geen probleem zeiden ze al, ze hadden wel vaker borstvoedende moeders _O_. Omdat het een klein bedrijf is, hebben ze geen aparte kolfruimte, maar wel een afsluitbaar kantoortje dat ervoor gebruikt kan worden.

Son, 8 maanden alweer! Bezig bijtje heb je :D O+

Dat kruipen en tijgeren is heel tof enzo, maar wel vermoeiend dat de mini steeds overal heen gaat wat niet mag, superdriftig wordt als je iets afpakt wat hij niet mag hebben en zich vaak stoot aan van alles (2x een bloedlip in een week). Hahaha moet er even aan wennen _O- :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124638288
Hij is zo leuk!!! O+

*en weer weg*

[ Bericht 86% gewijzigd door Phaidra op 29-03-2013 16:29:09 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124638839
Morning dames en heer ! c_/

Zoe: Pittig hoor ! en echt rot voor je meisje. Hoop dat het snel beter gaat, dit is niet leuk meer. Dat kokken is zo naar om te zien.

Ik bedoelde of je misschien een vriendin mee had genomen. Ik weet dat je man weg is. De mijne is weer redelijk fit. Gelukkig, wat een verschil maakt dat.

Goed dat je naar de kinderarts gaat. En NEE je mag je was niet opsturen :D . Succes bij de gastouder. Lastig ! Ik weet even geen oplossing. Is het niet mogelijk om eerst de reflux onder controle te krijgen en tijdelijk de GO te stoppen ? Of is dat juist niet goed ??? Geen ervaring hier. :*

Phaidra: Mooie stat plaatjes. Helemaal prima ! Bewegende baby’s zijn idd geweldig (vermoeiend).
Wat een lekker jochie ! Super blij ! *O*

Kyara, Troeta, Ophelia, Mineola en Mango: Mooie Lekkere stats ! Fijn ! Wat een verschillen ! *O*
Onze stats komen volgende week !
(bij 8 maanden en 2 weken)

Soesa: Fijn dat het goed gaat met Etje! Vakantie, super ! Ook spannend voor het eerst met je meisje. Waarheen ?
Goed idee om je even ziek te melden. Uitrusten !!! :*

Kwisted: Wat een zorg. Onzeker dus allemaal met werk/inkomen. Zal ook weerslag hebben op F ? Dat jullie piekeren ?
Eerste tandje ! Hoera. Je meid is rap. O+

Tinu: Trapklimmen ! Wat schattig ! Kijk je wel uit met die babyschommels, hahaha. Hier zijn ze met de post, teruggestuurd. Een leuke mooie veilige schommel lijkt me wel nog steeds erg leuk. Las ook in het dreumes topic over een soort waterspeelbaan. Leuk als je een tuin hebt ?
Succes straks bij de HA. ^O^

Kyara: gekkenhuis. Gelukkig een helpende moeder. :*

Loj: Sprongetjes ! Het blijft me een raadsel. Net als Mango hier, geloof opeens in sprongetjes op de moeilijke momenten. Fijn dat je goedgekeurd bent. ^O^

Logi: Wat een achtbaan. Heel eng allemaal. Gelukkig weer naar huis, maar ook erg spannend lijkt me. Sterkte. Schrijf lekker van je af !!! :*

As: Spannend zondag ! Wat ga je doen ? :D

Skoap: Beterschap voor Luc. Hier geen ervaring met oorontsteking, maar hoor dat het echt super pijnlijk is. :*

Troeta: Fijn dat je er weer bent. Ook mooie stats en een ondernemend meisje. Leuk ! Sprong van 8 maanden ook benieuwd naar. Die waslijst van “oei ik groei” is ook altijd wel toepasbaar. Dat ontdekken en afleiding herken ik enorm.
Kusjes en dansen, wat leuk ! *O*

coco: Hoe is het bij jullie ? O+

Omen: Wat een schattig kunstwerkje ! En vrolijk Passen, whahahaha ! :D

Twink: Mooie stats plaatjes ! En beterschap. Zwaar zelf griep met een kleintje. Hoop dat je man idd kan bijspringen. Fruithapje kan later ook nog toch ? O+

Sola: Een koukleumpje. Sterkte met de weinige uren slaap. Hoop dat er geen helmpje nodig is. :*

Ophelia: Hier ook steeds een echo bij de controles. Super fijn ! En wel echt persoonlijke benadering. ^O^

Asfalt: Je klinkt erg trots en betrokken ! O+

Son: 8 maanden !!! *O*
Hier komt olli er ook niet in. Hou van voetbal, maar ja geen Feyenoord he.
En wat leuk: zwaaien ! Hebben jullie dat geoefend ?

Gulara: :* Hoe zwaar ook soms, het duurt echt maar even. Geniet er van. Zo’n heerlijke plakbaby is zo waardevol. Mis het echt. Gelukkig wil mn meisje veel op me liggen en knuffelen. Maar dat echte plakken van het begin is niet meer. Douchen met baby even in wipper naast je geen optie ?
Of mee onder de douche ?

Pessie: Vind de reclame ook stom :D
Hoe is het bij jullie ? O+

Hier is een wonder gebeurd _O_ _O_
Mn meisje heeft van 19.30 tot 7.30 geslapen , aan 1 stuk door . Ik kan het nog niet geloven _O-
Wat een heerlijkheid. Helaas zat ik zelf op van 1 tot 3. En heb 2x even gekeken of ze het nog deed :@ :@
Maar, tsjonge jonge, wat een feest ! Het is 5 maanden geleden ( of zo iets) dat dit voor het laats gebeurde.
Gisteren heeft ze niet echt meer gegeten dan normaal, hebben we een druk dagje gehad (visite enzo) en badritueel overgeslagen. Ben benieuwd of dit weer een gewoonte gaat worden :D

Fietsstoeltje is binnen ! Hoera ! Nog niet in gebruik maar zodra het mooi weer is er op uit. *; *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_124639358
Lekker kz zolang slapen!
En hier ook komende week weer stats. Ben benieuwd wat ze gegroeid is.
Zwaaien niet geoefend, blijkbaar gewoon opgepakt.
Tis wel een beetje zo'n zwaaipoesje maar ach.

Leuk een fietsstoeltje! Ik moet er nog 1 voor achterop kopen. Kunnen we er met zn 3en op uit. Al baal ik nu wel dat ik geen moederfiets gekocht heb 2 jaar geleden :') nja we gaan t zien
pi_124639544
KZ wat heerlijk!!! _O_ En een fietsstoeltje! Ik wil ook! Maar het komt er steeds niet van, de weekenden zijn druk en het is toch nog geen lekker fietsweer (helaasss -O-).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124639730
Phaidra wat een lekker mannetje is t O+
pi_124640370
Phaidra wat een lekker ding! :)

Kz nu nog wachten op mooi weer.. dan kan je lekker fietsen met je lachebekkie :)
En wat fijn dat je mini ineens zo'n goede nacht maakt! :)

Hoe gaat het met Enf en Coco? :)

Een mamafiets staat hier ook op het verlanglijstje :)

Zoe rot dat je dat nu zo hoort van de go :(
De reflux helpt dan idd niet echt mee. Geen idee wat je eraan kunt doen.
pi_124643089
Phaidra O+. Wat tof van je nieuwe baan. Wat ga je doen en waar?

Zoe, wat vervelend. Misschien een paar keer mee en steeds korter blijven bij de gastouder?

Kz, fijn van het slapen en de fietsstoel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124645217
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:54 schreef Loj het volgende:

[..]

Ehmz de gynaecoloog zei dat ik dan meteen contact op kon nemen met de gyn in het ziekenhuis en dat dat niet via de verloskundige gaat. Maar waarom vanaf t begin, geen idee dacht dat dat normaal was. Maar niet dus?

En ik heb ff in de oei ik groei gekeken:
De 8,5 maanden sprong willen ze dingen doen die nieuw voor ze zijn. Ze gaan op onderzoek uit, onderzoek dat je kleine wetenschapper in staat stelt zijn wereld in categorieën in te delen..
Lijkt dan wel te kloppen met wat je over je kleine schrijft :)
Ik moest nu bij mijn 2e zwangerschap ook meteen naar de gynaecoloog. Volgens mij houden ze mensen met helpp/zwangerschapsvergiftiging/hoge bloeddruk ed het liefst vanaf het begin in de gaten.
pi_124650917
Ik ben vanochtend van de trap af gevallen met V in mijn armen -O- Ik gleed zo halverwege van de trede af, terwijl ik altijd heel voorzichtig loop en me vasthoud aan de leuning. Ik liet V nog net niet vallen. Het valt mee gelukkig, alleen een pijnlijke heup. V was erg geschrokken en hij keek beledigd.
Ik geloof dat 4 uur slaap per nacht zich nu gaat wreken :X
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:44:25 #35
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124651333
Jeetje, Sola, heftig hoor. Gelukkig niets met V. Maar er dus echt voor zorgen dat je bijslaapt. Van het weekend je kiddo's overdag uit handen geven. Na de paaslunch of zo en zelf ff tukken.
pi_124651441
Oh bah Sola, daar ben ik altijd zo bang voor. Gelukkig geen ernstige kleerscheuren :*

Ik geloof dat we hier een sprong te pakken hebben. Is vandaag al voorbij please? :{ :'( }:|
pi_124651463
Ik moet werken dit weekend. En ook nog op een rottijd. Van zat 22:00 tot zondag 13:00.
Maar zondagmiddag kan ik weer bijslapen denk ik.

Hoe gaat het met je meisje Becky?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:48:56 #38
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124651503
ik reageer snel wat uitgebreider. Het is hier flestijd.

Balen dat je moet werken zeg. Anders na de pasen iemand even op je kindjes laten letten??
pi_124652123
Waarschijnlijk wordt het woensdag dat ik weer kan bijslapen. Dan zijn de kinderen naar de gastouder, maar ik heb geen werkafspraken staan. Ik zet slapen gewoon als afspraak in mijn agenda :P

(ik heb altijd veel moeite om oppas te vinden. Al mijn vriendinnen werken fulltime en mijn ouders/schoonouders ook)

Hoe doen anderen dat met zo weinig slaap? Ik kan de laatste voeding wel aan J. over laten, maar dan moet ik alsnog kolven. In de nacht komt hij heel vaak weer. Waarschijnlijk heeft hij niet echt honger, maar wordt hij gewoon even wakker ofzo. Het snelste is dan om hem weer in slaap te voeden. Speen accepteert hij niet. Maar ik heb nu het gevoel dat ik niet meer functioneer. Maar ik weet niet goed wat ik er precies aan kan veranderen zodat de nachten beter worden.
Oh ja, 's nachts J. een flesje laten geven kan ook. Maar het duurt even voordat de fles warm is en dan huilt V. en daar kan ik ook niet doorheen slapen.
pi_124652259
Herkenbaar Sola. Hoe oud is V nu? Wij zijn rond de 7,5 maand begonnen met de nachtvoedingen wat beperken. Tussen 12 en 5 ging mijn vriend de mini troosten als hij wakker werd. Dat ging erg goed, na 1 nacht waarin hij vaak wakker werd, sliep hij de nacht erna zomaar 5 uur achter elkaar. Hij slaapt nog steeds niet door, maar dat vind ik niet erg. Nu nog 1 of 2 voedingen tussen 19 en 6, dat is al veel beter dan elke 1,5-2 uur. Sterkte, het is slopend :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124652294
Verder gaat het hier een stuk beter sinds hij wat meer bijvoeding eet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124652746
Volgende week is hij 4 maanden. Dus ik wil hem ook nog geen nachtvoedingen onthouden als hij er om vraagt. Met 6 maanden wil ik starten met bijvoeding. Ik hoop dat het dat beter maakt.

Hij kan het wel, doorslapen. Laatste maand van mijn verlof kwam die keurig om 5 uur op zijn vroegst. Maar sinds ik werk (alweer een maand) is het gewoon weer hard werken 's nachts.
pi_124652919
Valt hij in slaap tijdens de nachtvoeding Sola? Het helpt hier als ik Otje heel bewust even wakker houdt zodat ze twee borsten goed leeg drinkt. Dan komt ze om de 3 / 3,5 uur, anders om de 1,5 á 2 uur.

Otje is helemaal tevreden met haar nieuwe Ikea-babygym aan het spelen. O+
pi_124653212
Hij valt inderdaad in slaap ja. Goede tip om hem goed wakker te houden. Want hij drinkt vaak half slapend, maar hij sabbelt dan ook heel lang. Liggend voeden helpt ook niet. Want mijn borsten zijn te klein om een lekkere houding te vinden. en als ik in slaap val (ook na het terugleggen) dan ben ik hem de rest van de nacht aan het zoeken onder mijn dekbed.

En net geregeld dat ik niet heel de nacht hoef te blijven. Dus nu werk ik van 22:00-0:00 en dan kan ik thuis slapen. Opluchting :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Solagratia op 29-03-2013 17:57:44 ]
pi_124653652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 17:27 schreef Solagratia het volgende:
Volgende week is hij 4 maanden. Dus ik wil hem ook nog geen nachtvoedingen onthouden als hij er om vraagt. Met 6 maanden wil ik starten met bijvoeding. Ik hoop dat het dat beter maakt.

Hij kan het wel, doorslapen. Laatste maand van mijn verlof kwam die keurig om 5 uur op zijn vroegst. Maar sinds ik werk (alweer een maand) is het gewoon weer hard werken 's nachts.
4 maanden is idd wel wat jong nog daarvoor. Bij ons was het doorslapen ook verleden tijd toen ik weer ging werken. Helaas gaat het pas sinds kort beter, heeft zeker 3/4 maanden geduurd ;( (ook pas bijvoeding vanaf 6 mnd). Hoop dat het voor jullie wat sneller gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124657138
Sola, jeetje, gelukkig liep het goed af. Hier is bijslapen ook alleen op het weekend mogelijk als we allebei thuis zijn. Straks kan het wel dat ik vrijdagochtend meeslaap met baby, maar dan hoef ik meestal nog niet te slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124660405
Sola, Lisa is elf maanden en slaapt ook ngo niet door en ook die kan het. We dachten at het de goede kant in ging nu al een week. maar nu had ze gisteren om elf uur de fles gehad en kwam ze toch weer om 5 uur. (doorslapen is voor mij op zijn vroegt 6 uur opstaan) Terwijl ze met gemak van 7 tot half 9 kan slapen ik hoop voor jullie dat het niet zolang gaat duren.

Kan je borstvoeding niet warm berwaren? Anders zou je het eventueel voor je naar bed gaat (of je vriend) kunnen opwarmen en dan in een thermoskan mee naar boven kunnen nemen dan kan hij het meteen geven?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124661175
Nee. Melk mag je nooit warm houden. Bacteriegroei.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:51:25 #49
258612 nytar
boys boys boys
pi_124661462
Pfff van 23 tot 5 slapen lijkt me zalig!

Ik ben eigenlijk altijd 2x aan het voeden 's nachts. Rond 1 uur en rond 4 uur. En dan wordt hij ook nog standaard rond half 7 - 7 uur wakker...
pi_124661466
Misschien drinkt hij het wel op kamertemperatuur. Dat scheelt warm maken. Luuk drinkt ook melk die minder warm is.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:00:36 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124661918
Ik kolf meestal rond 10 uur voor het laatst. En dan doet man de voeding van 11.00/00.00 uur. Daarna op z'n vroegst rond 02.00 weer dus dan kan ik iig minimaal 4 uurtjes achter elkaar slapen. En tussen 00.00 en 07.00 vaak nog 3 a 4 voedingen (totaal). En dan wordt om 7 uur de oudste weer wakker.

hoop wel dat ze iets meer doorslapen als ik weer moet werken :X
pi_124663159
Bij Bram maakt het niet uit wat ik doe, 3 uur is voedertijd. Kwart over 7 of 12 uur laatste voeding? 3 uur stipt. :')

Maar ik ben er een minuut of 10 mee bezig en en dan lig meneertje in een diepe coma en ik leg m terug in z'n wieg en dat was het.

Hij past bijna niet meer in z'n wieg trouwens.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:24:23 #53
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124663210
We hadden hier een ritme van 19.30 tot 05.00 maar daar groeide ze niet op. In het ziekenhuis zijn ze heel stellig overgegaan naar om de drie uur voeden (lijkt net een pasgeboren baby ipv een baby van 3,5 maand) en dan in de nacht kijken hoe laat ze weer komt.
Maar ze drinkt max 100 ml per keer dus met zeven flessen komt ze op 700 ml.

We hebben enerverende weken achter de rug, uiteindelijk heeft Isabel 9 dagen in het ziekenhuis gelegen.

De familie update....
Isabel is sinds woensdag weer thuis. Zo fijn!

Dinsdag is de logopediste langs geweest en die heeft geconcludeerd dat
Isabel niet de reflexen heeft om grote flessen te drinken. Zodra haar
maag gevuld is, stopt het drinkreflex en zij zelf dus ook. Dat was aan
de borst al zo, toen was zo ook zo onrustig maar met de fles dus ook.
Ze drinkt vaak het minimale, zo rond de 500 ml, maar dat is blijkbaar
genoeg om een blije baby te zijn.
Om haar toch voldoende te laten groeien beginnen we dus met vier
maanden al met bijvoeding. Pap en groente en fruithapjes. De
standaarden van de World Health Organisation zijn blijkbaar ook
veranderd.
Ik moet zeggen dat het behoorlijk tegen mijn natuur in gaat maar net
als het voortijdig stoppen met de borstvoeding is het op tijd beginnen
met bijvoeding het beste voor Isabel en dat is nu het belangrijkste.

De aankomende weken staan vooral in het teken van weer aan elkaar
wennen, veel bezoekjes van en aan kinderartsen, kinderpsycholoog,
fysio en logopedisten.
Ik ben eerlijk als ik zeg dat het veel is geweest, de keizersnede, het
herstel daarvan, de eerste 10/11 weken met een huilbaby, de
ziekenhuisopname, de zorgen. Ik schiet meteen in de stress als het
niet zo gaat zoals het ziekenhuis nu heeft aangeleerd. Of als ze niet
genoeg drinkt of niet meteen gaat slapen. Ik moet echt het vertrouwen
in mezelf en Isabel terugvinden. Daarom ben ik nu ook ziek gemeld op
mijn werk, mijn bevallingsverlof liep afgelopen maandag af. Ik hoop
snel weer aan de slag te kunnen maar er hoeft maar iemand heel hard
boe tegen me te roepen en ik barst bij wijze van in janken uit.

Maar Isabel is echt een lieve blije baby met een fantastische grote
zus die haar veel rare streken gaat leren waarschijnlijk. Daar gaan we
nu maar van genieten. Iets met hopelijk een roze wolk ;)

En ze kan al lopen
pi_124663226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Misschien drinkt hij het wel op kamertemperatuur. Dat scheelt warm maken. Luuk drinkt ook melk die minder warm is.
Doet Bram ook. Melk is melk. :') voooooooeeeeer.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:37:29 #55
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124663942
oh die Bram is echt een beer he O+
Isabel is 3,5 maand en 4800 gram, die zit nog steeds in 56 en is er voorlopig nog niet uit. Jammer genoeg.
pi_124664008
Becky, dat filmpje :D O+
Ik hoop dat jullie snel weer aan elkaar gewend zijn en Isabel goed gaat groeien. Ik kan me helemaal voorstellen dat het veel is geweest met alle zorgen en stress. Ben je nu ziek gemeld toch je zelf weer voelt dat je aan de slag kan?

Melk op kamertemp is wel een goede :Y Moet ik er alleen opletten dat ik dan melk niet in de vriezer gooi. Want dan duurt het uren voor het op kamertemp is. V maakt het niet uit hoe warm de melk is. Ja tenzij te heet denk ik :P
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:53:01 #57
381212 Gulara
From the future
pi_124664718
Ooh Becky wat een enerverende weken inderdaad. Ik hoop dat je snel op je roze wolk kan gaan zitten. :*

En wat een leukerd is het zeg! O+
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:54:37 #58
381212 Gulara
From the future
pi_124664797
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Doet Bram ook. Melk is melk. :') voooooooeeeeer.
Hahaha herkenbaar! :D Hier ook zo'n varkentje. Knorrend op zoek naar de melk, hele gezicht onder en afentoe hysterisch naar adem happen. :')
pi_124664927
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:54 schreef Gulara het volgende:

[..]

Hahaha herkenbaar! :D Hier ook zo'n varkentje. Knorrend op zoek naar de melk, hele gezicht onder en afentoe hysterisch naar adem happen. :')
:D
pi_124665783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:37 schreef becky27 het volgende:
oh die Bram is echt een beer he O+
Isabel is 3,5 maand en 4800 gram, die zit nog steeds in 56 en is er voorlopig nog niet uit. Jammer genoeg.
Je doet wel lang met kleding. Bram zit in 68. Broeken vaker nog 62, maar als mensen vragen welke maat dan zeg ik 68 want bijvoorbeeld broeken van noppies maat 62 passen niet over en bovenbenen en kont heen. En truitjes maat 62 zijn bijna allemaal te strak en te kort.

Maar ik merk wel dat het nu minder hard gaat hoor. Dikke kans dat hij nu gewoon een tijdje in 68 blijft. Hij zakte nu heel rustig naar de middellijn.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:17:45 #61
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124665991
Dat is waar, maar ik ben maat 56 een beetje zat, heb zoveel leuks in 62! Ach en spekkies verwacht ik bij deze dame ook maar niet. Zal wel genetisch zijn of zo.
pi_124666618
Luuk had vandaag 74/80 aan. De broekspijpen van de jumpsuit waren nog wat te lang, maar de rest zat prima.. Hij heeft nu 1,5 maand in 68 gezeten. Kleren koop ik nu niet meer in het voren. Geen idee welke maat hij in de zomer heeft..

Wat een achtbaan zeg becky. Hopelijk komen jullie gauw bij en krijgen jullie weer wat rust met elkaar.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:44:25 #63
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124667220
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk had vandaag 74/80 aan. De broekspijpen van de jumpsuit waren nog wat te lang, maar de rest zat prima.. Hij heeft nu 1,5 maand in 68 gezeten. Kleren koop ik nu niet meer in het voren. Geen idee welke maat hij in de zomer heeft..

Wat een achtbaan zeg becky. Hopelijk komen jullie gauw bij en krijgen jullie weer wat rust met elkaar.
:o
wtf , das gewoon een dreumes.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 00:19:12 #64
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_124671312
Jeetje Becky wat heftig. Deels herkenbaar ook over dat vertrouwen krijgen als het net even anders gaat... Bij mij leeft dat nu na 3 weken uit het ZH nog steeds. Hoop dat je je snel beter voelt :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_124676254
Ohh becky wat een emotionele achtbaan zeg. Goed dat je ziek gemeld bent, want werken gaat zo natuutlijk niet. Wel fijn dat de logopediste wat duidelijkheid kon verschaffen. En bijvoeding vanaf 4maanden is toch prima, als je kindje maar goed groeit!

Ik heb volgende week n afspraak bij de huisarts. Ik ben nu al voor de 3e keer in 2 weken ziek. Ik heb n lage weerstand denk ik. Maargoed, met mij gaat t ook niet zo best. En ik weet niet of wat ik voel normaal is..
Ik voel me moe en gespannen, heb een kort lontje. Voel me regelmatig verdrietig. Zit ondertussen bijna 10kg onder startgewicht, wat maakt dat ik nu ondergewicht heb.
Denk alleen niet dat de huisarts me kan helpen. Het is geen postnatale, daar herken ik mezelf niet in. Voel me dan nog eerder overspannen. 32u werken, kind (dat nog niet doorslaapt) en huishouden. En een man die ontslagen wordt. Mijn sociaal leven staat al op 0. Volleyballen ben ik ook mee gestopt.
Zijn er meer moeders met het gevoel dat t ze af en toe teveel wordt..?
pi_124676282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:31 schreef kaatjejannie het volgende:

mijn Luc ;) past ook al 74/80 sommige dingen zijn nog iets te groot, maar meeste zit al goed. Het gaat zo hard!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124676295
Becky wat een achtbaan. Hoop dat je snel het vertrouwen terug vindt :*
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2013 @ 08:39:35 #68
13368 NiGeLaToR
pi_124676318
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:28 schreef Kwisted het volgende:
Ohh becky wat een emotionele achtbaan zeg. Goed dat je ziek gemeld bent, want werken gaat zo natuutlijk niet. Wel fijn dat de logopediste wat duidelijkheid kon verschaffen. En bijvoeding vanaf 4maanden is toch prima, als je kindje maar goed groeit!

Ik heb volgende week n afspraak bij de huisarts. Ik ben nu al voor de 3e keer in 2 weken ziek. Ik heb n lage weerstand denk ik. Maargoed, met mij gaat t ook niet zo best. En ik weet niet of wat ik voel normaal is..
Ik voel me moe en gespannen, heb een kort lontje. Voel me regelmatig verdrietig. Zit ondertussen bijna 10kg onder startgewicht, wat maakt dat ik nu ondergewicht heb.
Denk alleen niet dat de huisarts me kan helpen. Het is geen postnatale, daar herken ik mezelf niet in. Voel me dan nog eerder overspannen. 32u werken, kind (dat nog niet doorslaapt) en huishouden. En een man die ontslagen wordt. Mijn sociaal leven staat al op 0. Volleyballen ben ik ook mee gestopt.
Zijn er meer moeders met het gevoel dat t ze af en toe teveel wordt..?
Wij zijn met vier andere stelletjes ouders geworden in 2012 en alle vijf de gezinnen kennen hun uitdagingen. Mijn vrouw voelt zich soms net een melkkoe: 32 uu werken, 3 keer per dag kolven, 2 keer voeden. Vrije dagen staan in het teken van achterstand in huishouden, sinds onze meid 6 maanden is hapjes hapjes en nog meer hapjes, naast de flesjes en uiteraard regelmatig midden in je diepe slaap je bed uit omdat ze net die nacht dat jij wil doorslapen het even niet lukt.

Andere stellen ook zo hun uitdagingen, kindjes vaak ziek, moeders vaak ziek, de 'is dit het nou'-vraag en spanningen in de relatie. Zeker in combinatie met andere stressfactoren ( veel dames werden ontslagen toen ze zwanger werden, dus nieuwe baan zoeken) merk ik dat wel elkaar weinig spreken en iedereen redelijke ups en downs heeft. Toch lijkt het wel goed te komen, al is het ieder op de eigen manier. De een trekt zich helemaal terug in huis en onderneemt niets meer, de ander gaat juist weer lekker op pad maar neemt de kleine gewoon overal mee maar toe (Wij hebben die neiging).

Dus ja, herken als vader wel wat je omschrijft. Ik voel me meer dan eens mama-coach in ons huishouden omdat ik merk dat vooral de dames meer dan nodig twijfelen aan hun mama-skills. Toegeven dat het gewoon een zware en uitdagende periode is, is een begin. Neem je tijd en laat de situatie soms gewoon even zijn, ik probeer oa het huishouden wat los te laten. Kan morgen ook nog schoonmaken. Vandaag met m'n kleine meid spelen.
pi_124676342
32 uur werken is ook best veel vind ik...ik werk 24 uur en dat is precies genoeg
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 08:44:02 #70
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124676343
Kwisted neem contact op met een diëtiste. Ik had ook flink onderwicht bij Noortje. De diëtiste heeft mij wel goed geholpen daarin.
pi_124676382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:43 schreef bitterend het volgende:
32 uur werken is ook best veel vind ik...ik werk 24 uur en dat is precies genoeg
het is ook veel. Ik werk 4 * 9 en af en toe vraag ik me ook af waar ik aan begonnen ben. Voor je gevoel bestaat je leven doordeweeks alleen door werken en voor je kindje zorgen. Best zwaar soms!
pi_124676412
Over twee weken ga ik ook weer 4 dagen van 9 uur werken. Zie ik best wel tegenop. Niet alleen de lange dagen. Maar ook dat ik Riley zoveel minder ga zien. Ik moet er gewoon nu al om huilen. :'(
pi_124676414
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:39 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]: 32 uur werken, 3 keer per dag kolven, 2 keer voeden. Vrije dagen staan in het teken van achterstand in huishouden, sinds onze meid 6 maanden is hapjes hapjes en nog meer hapjes, naast de flesjes en uiteraard regelmatig midden in je diepe slaap je bed uit omdat ze net die nacht dat jij wil doorslapen het even niet lukt.

Precies zo!
Ik herken het ook hoor kwisted... Ik PM je even :)
pi_124676437
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:53 schreef Omentielvo het volgende:
Over twee weken ga ik ook weer 4 dagen van 9 uur werken. Zie ik best wel tegenop. Niet alleen de lange dagen. Maar ook dat ik Riley zoveel minder ga zien. Ik moet er gewoon nu al om huilen. :'(
Had ik ook Omen, maar het viel mij erg mee! Ik vond het eigenlijk heerlijk weer even iets voor mezelf te hebben, niet altijd een kind om me heen om rekening mee te houden en de zorg te kunnen delen met anderen.
pi_124676494
Ja alleen in de situatie van Kwisted lijkt ze daar nu min of meer mee te moeten dealen vanwege het ontslag van haar man. Desondanks is het in dit geval nooit verkeerd om naar de ha te gaan. Verder geen tips meid helaas. Hoop dat je snel weer een beetje jezelf bent :*

Becky.. ook al zo heftig. Ook voor jullie hoop ik dat er snel betere tijden aan breken :*

Degriep heeft hier doorgezet. Manlief zou eigenlijk overwerken maar blijft nu thuis om de zorg voor Djen en het huishouden op zich te nemen. Voel me schuldig.. maar tis even niet anders. blijf vandaag in bed.. hopelijk gaat het dan snel weer beter.

En Djen werd de laatste dagen/tijd standaard om drie uur snachts wakker. Vannacht laten huilen.. vonden het beiden moeilijk en zijn ook al die tijd zelf wakker geweest. Maar we willen kijken of we zo het patroon kunnen doorbreken. Daardoor was ze vandaag ook wat later wakker denk ik. Maar wel vrolijk. Komt goed :)
pi_124676496
quote:
Is het ook, maar niet iedereen heeft de keus :)
pi_124676514
Dat klopt.. ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124676585
Becky, wat heftig! Goed dat je je ziek hebt gemeld. Nu inderdaad rust in de tent proberen te krijgen en weer aan elkaar wennen. :*

Kwisted, ook goed dat je de stap naar de ha neemt. Hopelijk kan hij je verder helpen of doorverwijzen :*

32 uur lijkt me ook pittig. Ben al benieuwd hoe 24 uur straks gaat, zeker in combinatie met 2 uur reistijd per dag. Gelukkig is het nog laaaaang niet zo ver.
pi_124676918
Becky wat heftig :*
pi_124677317
Phaidra
Had de foto's gister gezien O+ mooi mannetje

Kz
ahh jammer, wassen is niet m'n hobby :+
Samen fietsen O+ lijkt me zo schattig, als t wat warmer is lekker van genieten!
GO stoppen is een optie, gaan we waarsch doen. Kan in het weekend en op dagen dat mijn moeder/broer kan oppassen ook reïntegreren. Woensdag met t werk bespreken

Sola
:o schrikken zeg dat je bent gevallen, gelukkig is V oké
Hier ook nog lang veel nachtvoedingen en nu ongv 3/4x pn. Is zwaar, goed eten en op de momenten dat je rust kunt pakken iets voor jezelf doen & geen huishouden oid. (ik stofzuig en ruim op als S wakker is)
Wat me opvalt is dat ze beter slaapt als ik haar de 1e keer dat ze wakker wordt niet ga voeden maar bijv wiegen of troosten. Als ze wel bv krijgt is het daarna bijv om het uur, en als ik haar geen bv geef slaapt ze 3-4u achter elkaar. Daarna krijgt ze wel bv en slaapt ze weer 3uurtjes.

Twinkle
Beterschap :* niet schuldig voelen kun jij niets aan doen

Kwisted
:* je leven verandert gewoon heel erg als je een baby hebt, alles wat daaromheen nog gebeurt kan alles zwaar(der) maken. Herken het wel,.

Becky
Pittig allemaal. Wat een mooi meisje hebben jullie
Hoop dat jullie die roz wolk snel vinden

Gistermiddag GO weer gesproken,
Ze heeft S de afgelopen keren alleen gelaten als ze overstuur was (iets met verschillende opvoeding & wat bij eigen kids blijkb wel werkt)
Terwijl ik had aangegeven dat ik dat niet wil als S overstuur is. Gister is S na 40min krijsen daar in slaap gevallen. (ze heeft de box oid ook niet omlaag zodat S geen plek heeft om tot rust te komen, huiskamer+keuken is een groot gebied en nogal veel voor een baby die moet wennen)
En thuis was S mega overstuur, zo heb ik haar al heel lang niet meer gezien (laatste x was toen ze 6wkn was en ik naar een trouwerij was) Dus dat zegt wel iets vind ik..

We gaan uitzoeken hoe & wat met de Reflux, wat de kinderarts zegt
En een andere manier van oppas zoeken
pi_124677777
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 05:48 schreef Gulara het volgende:
Hoi :W

Ik krijg het niet voor elkaar, mee posten met een baby. Hier gaat het goed. Hoewel Pi de laatste week significant meer huilt. Slapen is alleen fijn bovenop iemand anders, met als voorwaarde dat diegene ook heel oncomfortabel zit. :')
's Nachts slaapt ie stukken beter, dus ik mag eigenlijk niet klagen. En het is een onwijs lekker ding! O+

Ik hoop over twee weken wat meer een ritme te hebben en weer wat meer te kunnen posten. Tot die tijd ben ik op zoek naar dé oplossing om ervoor te zorgen dat mijn kind alleen ergens kan liggen. :7
+1 :)

Ik las even snel door :@ heel wat mama's die het moeilijk hebben op t moment. Sterkte :*
pi_124677797
Ow Zoe :'( dat is echt niet fijn als je oppas je baby zo laat huilen ;( ik hoop dat je iemand vindt waar je echt vertrouw in kan hebben :*
pi_124677808
Och Zoe, dat is echt helemaal niet leuk zo voor jullie. Op deze manier is je vertrouwen in de opvang ook snel verdwenen. En het gaat wbt opvang toch echt om het goede gevoel. Heb je een kdv in de buurt?

Als ik je verhaal zo lees dan heb ik het gevoel dat haar misschien nog iets anders niet lekker zit, behalve de reflux. Zo sneu bij zo'n kleintje he. Kon ze het je maar vertellen.

Begrijp ik goed dat je een afspraak hebt bij de kinderarts? Wanneer?

[ Bericht 33% gewijzigd door Cathmar op 30-03-2013 11:16:32 ]
Met een meidenkwartet
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:41:29 #84
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124678845
Ik werk straks weer 4*9 en ik zou niet anders willen.
Ik vind het veel te leuk om te werken ook met twee kindjes.

Voordat we aan kindjes begonnen wisten we dat ons leven voornamelijk uit werk en kindjes bestond. En dat vind ik echt niet erg. Onze tijd komt wel weer.
pi_124679201
quote:
Ik vind 32 uur idd best pittig. Ik ben erg blij dat ik straks 24 uur ga werken :Y (en dat ik daarvoor bijna geen salaris hoef in te leveren is natuurlijk ideaal ;)).

Becky wat heftig allemaal. Lijkt me heel frustrerend dat je steeds je eigen ideeën moet bijstellen omdat dat beter is voor je meisje. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124679304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:44 schreef becky27 het volgende:
Kwisted neem contact op met een diëtiste. Ik had ook flink onderwicht bij Noortje. De diëtiste heeft mij wel goed geholpen daarin.
Eens! Hier ook ondergewicht en de tips van de diëtiste helpen me goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124679753
Phaidra heb je een nieuwe baan? *O*
pi_124679817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:21 schreef bitterend het volgende:
Phaidra heb je een nieuwe baan? *O*
:Y *O*

Had het op fb nog even stilgehouden omdat ik daar collega's heb ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2013 @ 14:32:56 #89
13368 NiGeLaToR
pi_124683256
Ik werk zelf nog 36 uur in 4 x 9 formatie en dat bevalt goed. Heb een werkgever die helemaal over is op HNW, dus werk regelmatig thuis. Een 9 urige werkdag is dan goed te doen. De oppas is om de hoek dus kan haar makkelijk halen en dan meestal nog even uurtje spelen voordat mama er ook is. We doen het in dat opzicht helemaal samen en ben daar blij mee. Als de borstvoeding klaar is na 9-12 maanden dan wordt het al weer iets lichter, maar omdat onze kleine meid zo gezond is en het er zo goed op doet wil mama zeker nog niet stoppen.

Jullie zijn toppers, werk, baby, prive leven combineren, is gewoon een hele opgave, maar aan de andere kant eentje die te doen is. Niet te veel aan denken in termen van 'zwaar' en 'veel', maar kijk vooral naar je lachende baby en het feit dat je het mooi maar wel even flikt!
pi_124683361
Oh Zoe, ik kan mij daar zo boos om maken! Hopelijk vind je snel een andere/betere oplossing qua oppas :*

En idd knap hoe jullie dat allemaal doen, voel mij echt wel verwend met mijn situatie. Noa is 2wk geleden gewoon mee geweest naar een training met 30man in Zwolle :D
pi_124683826
Ooh Zoe, dat is niet wat je van een gastouder verwacht.... :{ Wat naar voor je arme meisje.

Phaidra, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Lekker dat je 24 uur kunt werken tegen hetzelfde salaris.

En aan werken moet ik voorlopig nog niet denken hoor....
pi_124683859
Oh Zoe, dat is niet prettig om te horen dat ze S laat krijsen. Wist ze dat je dat niet wilde? Doet ze iets met je aanwijzingen hoe je wil dat ze met S om gaat?
A en V gaan ook naar een gastouder. We praten samen veel over hoe we het willen hebben. En soms zijn dingen niet haalbaal en ligt V even te huilen omdat net spitsuur is. Maar ik kan precies aangeven hoe ik het zou doen of het zou willen hebben. zo is ze ook mee geweest naar de kinderfysio om de oefeningen te leren voor V voor zijn nek. Als deze gastouder niet bij je past en je het idee heeft dat ze niets doet met wat jij wil voor S, dan zou ik een andere gastouder overwegen.

Goede tip van de eerste keer troosten. Ga ik proberen!(als hij echt honger heeft laat hij zich niet troosten dus dat weten we ook snel genoeg) Vannacht kwam hij 3 keer en J heeft hem 1 keer daarvan weer in slaap gekregen met speen. Dus dat scheelde al wat :)

Ik werk nu 18 uur per week gemiddeld. Betekent dat het sommige weken (zomervakantie) ongeveer bijna niets is en andere weken rond Pasen dus ongeveer 30-40 waarbij ik alles in de avonduren, weekend en 2 dagen doordeweek prop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeli Phaidra!
pi_124687122
Kijk! Bram ging op bezoek bij een kindje dat 4 dagen jonger is.
pi_124687868
Beertje Bram O+ Viktor gaat nu zachtjesaan richting maat 68. Volgende week is hij 4 maand.

Wat doen kinderen van 4 maand in de box/speelkleed? Ik kan het me niet meer herinneren van Amy. Viktor ligt alleen te luieren en soms wat met zijn beentjes te trappelen. Nog geen interesse in speelgoed o.i.d. Hij ligt nu onder een speelboog een beetje te kijken.

Oh hij probeerde net de beentjes van het popje in zijn mond te krijgen met veel gemopper. dacht zeker dat het tepels waren :7
pi_124687960
Luuk ligt lief te lachen naar zijn mobile, en reikt er zo af en toe naar.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:38:09 #96
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124688392
oooh zoë wat naar dat ze s dan zo laat huilen, ik hoop voor je dat je een goede oplossing kan vinden
:*

:o kijk die bram dan, wat een lekker ding joh :D

en kwisted wat jij schrijft herken ik wel, alleen had ik toen nog geen baby wel al een zoontje die uiteindelijk de nodige probleempjes bleek te hebben.
ik bleek een burnout te hebben.
maar goed dat je wel aan de bel gaat trekken.

hier moet ik dinsdag weer beginnen en ga ik ook 4x9 werken.
ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan, of ik m'n draai weer een beetje kan vinden.
en ook met dingen voor jezelf inplannen zoals sporten, ik vind het nogal een uitdaging maar het zal vast wel goed komen :)

en wat betreft dingen doen in de box Zoë vind d'r mobile sinds een week helemaal geweldig
maar daarvoor moest ze er niks van hebben en ook niet van de box
W
Z
E
pi_124688470
Dankje bitterend :* hoop ik ook

*O* wat fijn Phaidra! Gefeliciteerd

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:50 schreef Cathmar het volgende:
Och Zoe, dat is echt helemaal niet leuk zo voor jullie. Op deze manier is je vertrouwen in de opvang ook snel verdwenen. En het gaat wbt opvang toch echt om het goede gevoel. Heb je een kdv in de buurt?

Als ik je verhaal zo lees dan heb ik het gevoel dat haar misschien nog iets anders niet lekker zit, behalve de reflux. Zo sneu bij zo'n kleintje he. Kon ze het je maar vertellen.

Begrijp ik goed dat je een afspraak hebt bij de kinderarts? Wanneer?
Heb een kdv in de buurt maar omdat t zo lastig gaat met eten en slapen denk ik niet dat ze de tijd voor S hebben, wat ik logisch vind
Ze is vandaag 4,5u bij m'n ouders geweest en niets aan de hand. Oké ze eet bijna niet en drinkt en slaapt niet maar verder gaat t goed. Vind het heel naar dat ze niet wil drinken, sinds de medicatie wil ze ook veel minder bij mij drinken, gooit t hoofd vaak naar achter en slaapt overdag veel slechter. Vandaag geen medicatie meer gegeven

Waarom denk je dat?
Ben ook een paar x bij de osteopaat geweest voor dr nekje
Dinsdag moeten we naar de ka

Kyara
-O- wanneer moet je weer beginnen?

Dankje logi

Sola
Ja tijdens kennismaking uitgelegd hoe wij met S omgaan, hoe S is enz. En een formulier ingevuld met wat ze eet en wanneer, wanneer slapen, slaapritueel, hoe te troosten etc etc
Wat goed dat ze meegeweest is om de oefeningen te leren!
Ze heeft 2kindjes, baby die makkelijk en veel slaapt en een wat ouder kindje dat zichzelf vermaakt en naar school gaat. Dus echt spitsuur heeft ze in die zin niet.
Gaan we zeker doen

Ja je kunt t altijd proberen, ik troost en als ze wakker blijft krijgt ze melk en als ze genoeg heeft aan een knuffel&kus is t ook goed
& met werk geen idee of het te doen is met 2kids verschilt ook per situatie denk ik, maar als het iets is waar jij energie uithaalt & wat je leuk vind, maakt het je ook een 'leukere' moeder dan als je werkt doet wat je niet/minder leuk vind toch? (mbt het schuldig voelen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 30-03-2013 19:23:25 ]
pi_124688582
Bram, binkje O+

Succes dinsdag bij de ka, Zoe. Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen! :*
Met een meidenkwartet
pi_124688684
Becky wat is ze leuk! O+ En wat een achtbaan inderdaad :* maar dat gaat vast snel goedkomen! :Y

Phaidra *O*

Wat vreemd dat jullie nu pas horen dat het eigenlijk helemaal niet goed gaat Zoë. (En wat vreemd dat ze de inrichting en manier van opvoeden niet op S. heeft aangepast.)

Bram, wat een beer zeg! :o

Ik vind drie dagen per week meer dan zat moet ik zeggen. Ik heb bewondering voor moeders die de keuze durven te maken om thuis te blijven.
pi_124688723
*Pfftpruttelprutttt* naast me.
Net verschoond en weer gepoept. :') |:(
pi_124688780
Zoe drinkt ze slechter sinds de medicijn? zou ze daar bijwerkingen van krijgen?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:55:35 #102
259886 pessie
pi_124688971
Leuk Rico!

Gulara en fiefder ik lees ook veel en post maar weinig. En als ik iets wil posten gaaterdehelft van de tijd iets mis zodat ik mn reactie kwijt ben emnen er weer 2 kies aan me trekken. Vind post zoals van KZ echt knap ik red dat niet.

Ik werk niet. Ben blij dat ik thuis ben metmn kids en dat ik voor manlief kan zorgen, hij heeft nogal een drukke baan. Zeker icm het afgelopen jaar was er anders echt 1 van beiden uitgevallen. Ik kijk over een jaar wel weer rond. Doe wel vrijwilligerswerk voor despeel o theek en was bezig politiek actief te worden toen mMN schoonvader overleed en ik zwanger bleek, dat wil ik dus straks ook weer gaan oppakken.
pi_124689220
Dankje Cathmar

Ophelia
Ik had wel aan S gezien dat ze had gehuild als ik dr ophaalde, maar ze wilde daar niet slapen en als ze thuis niet wil slapen huilt ze al als je dr in bed doet. Dus als de GO verteld dat ze huilde omdat ze niet wilde slapen zocht ik daar verder niets achter. En als ik erbij was, was S daar vrolijk en ondernemend. Ik had gewoon verder moet vragen. Maar zoals GO mij vertelde wil ze haar best doen om S zich op dr gemak te laten voelen. Dus ik denk niet dat het verkeerd bedoelt was.
Als laten huilen voor je eigen kindjes werkt denk je er waarsch anders over. We wisten ook niet wat er met S was dusja het is ook niet makkelijk

Maar in al die maanden slapeloze nachten enz heb ik haar nooit in slaap laten huilen of alleen gelaten als ze hard huilde (wel mopperen maar das anders) dus het deed me wel pijn.

:9 en niets poept zo lekker als een schone luier hè haha

Ticootje
:D beer Bram

Bitterend
Ja sinds de med weigerd ze vaak de borst en water wil ze niet meer omdat ik de med daarmee geef en dat proeft ze waarsch
Bijwerkingen zijn misselijkheid, diarree enz
pi_124689422
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:40 schreef Zoë23 het volgende:
-knip-
Je hebt haar naam trouwens voluit geschreven in je post. ;)
pi_124689878
Zoë dat is niet fijn. :*

Tico wat een lief beetje is Bram toch. Echt een schatje.
pi_124690218
Becky :* hopelijk gaan jullie weer snel een nieuw ritme vinden.

Zoe goed dat je het heb besproken. Hopelijk gaat het in de toekomst wel goed.

Ik laat Kyan echt wel eens huiken. Kan ook niet anders imo met twee kindjes. Soms moet ik eerst wat met de oudste doen en moet hij echt even wachten. Ik laat hem niet onnodig huilen.

Verder lees ik wel af en toe maar blijft er weinig hangen. Dus dan post ik ook maar niet.

Wel zag ik een mooie Bram voorbij komen.

Hier ontdekken we elkaar ook steeds beter. Vond dat hij de laatste tijd meer huilde. Hebben nu wat veranderd in zijn flessen. 5 grotere ipv 6 kleinere en hij slaapt ineens weer veel meer.
En we hebben ontdekt hoe hij zelf in slaap kan vallen. Hij wil op zijn rug als hij wakker is. Maar op een gegeven moment was dat huilen. Dan pakte we hem op en moesten we met hem lopen of in slaap wiegen. Maar nu weten we dat we hem gewoon op tijd op zijn buiken moeten draaien en dan valt hij zelf in slaap.
pi_124691239
Tico O+

Noa begint op jabba de hut te lijken :')
http://instagram.com/p/Xfaowoshgi/
Ze is alweer 2kg aangekomen sinds haar geboorte :o

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2013 19:02:00 ]
  zaterdag 30 maart 2013 @ 19:06:44 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124691427
Zo Bram en Noa zijn echt wel lekkere bollie's zeg O+

Zoe, wat naar. Hopelijk kan de ka jullie verder helpen inderdaad :*

ik moet trouwens eind mei weer beginnen maar wil er nog vakantie aan vast plakken zodat ik pas de 1e maandag van juni hoef te starten.

Hier liggen de dames ook wel eens te huilen, Kan soms niet anders met 3 kinderen en 2 handen. En ook al je met z'n tweeen bent, kom je nog een paar handen tekort.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 19:12:59 #109
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_124691638
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:59 schreef Logician het volgende:
Tico O+

Noa begint op jabba de hut te lijken :')
http://instagram.com/p/Xfaowoshgi/
Ze is alweer 2kg aangekomen sinds haar geboorte :o

O+ HEMA O+
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_124691934
Becky: Sterkte meid ! Komt allemaal goed ! :*
Sola: Eng joh ! Gelukkig alles ok
Zoe: Wat naar dat huilen bij de GO. Vertelde ze het zelf ?
Twink: beterschap ! Hoe lang laten jullie haar huilen ?
Pessie: Lukt me echt niet altijd ( nu dus :@ ) Lees wel alles ;)
Bollies zag ik *;

Rest: Later meer, nu c_/ en filmpje kijken. Meid ligt heerlijk te slapen *O*
pi_124691954
Phaidra: gefeliciteerd met je nieuwe baan *O*
pi_124692097
Wauw logi lekker spekje!

Joipoi :D cute

Ophelia
Thanks! Heb t gelijk gewijzigd

Kyara
Kan me goed voorstellen dat je handen te kort komt.
Juni is gelukkig nog niet heel erg dichtbij

Kz
Ja vertelde ze zelf, toen we een goed gesprek hadden
Lekker genieten :*
pi_124692916
Heerlijk meisjes Logi en Joi.
Wat wat haar geboortegewicht dan als ze op plus 2 kg zit. Ze scheelt niet zo veel met Kyan in leeftijd.
Ik denk dat hij nu op plus 1 zit. Moet hem nodig weer eens wegen :D

Juni klinkt echt nog ver weg Kyara, 24 april loopt mijn verlof weer af. Dan moet ik weer wat gaan doen voor mijn geld :P
pi_124693700
Als ik 6 weken voor m'n bevaldatum verlof had genomen had ik aankomende week weer moeten gaan werken.

Nu heb ik nog een maand.
pi_124696008
As geb 06/02/2013 en 3290gram

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2013 20:52:16 ]
pi_124696201
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:06 schreef Ticootje het volgende:
Als ik 6 weken voor m'n bevaldatum verlof had genomen had ik aankomende week weer moeten gaan werken.

Nu heb ik nog een maand.
Heb je er nog vakantie aan vast geplakt ook dan?

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:50 schreef Logician het volgende:
As geb 06/02/2013 en 3290gram
Ja ze schelen 6 dagen. en best wat in geboorte gewicht. Kyan was 3910 en woog vorige week 4860 dacht ik. Zal hem van de week weer even wegen. cb bezoek duurt nog ruim een week.
pi_124697157
Volgens mij is ze ook best veel aangekomen, maar wel binnen de norm zo ver ik weet :)
pi_124697690
Elise groeide in de eerste maand 1400 gram.
Daarna ging t wel wat langzamer. Laatste keer zat ze op de.middenlijn, terwijl ze van de bovenlijn komt.
pi_124698585
Ik ben heel nieuwsgierig naar wat hij gaat doen. Want hij was een beertje bij de geboorte. Ik vind hem nu ook echt een beertje vergeleken met zijn broer. Maar Kyan was de eerste 4 weken 600 gram aangekomen en zijn broer een kilo. En dat terwijl Yaro echt vaak een deel van zijn flessen liet staan en bij meneer alles schoon aan de haak op gaat.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 21:50:50 #120
259886 pessie
pi_124699315
Ik ben zelf ook heel benieuwd naar hoe het met het gewicht van Lauren gaat. We mogen 8 april voor onze eerste afspraak en dus ook wegen.
Ze heeft sinds een paar dagen dat ze veel minder poept, helaas ook wat meer krampjes misschien daardoor? Gelukkig wel mega plasluiers dus ga ervan uit dat het met de intake wel goed zit :D .
pi_124699353
Heerlijk is dat verlof! Geniet er nog van meiden!

Bedankt allemaal voor de reacties op mijn post.
Vanavond besloten om de bv te gaan afbouwen. Hopelijk kan ik wel nog een poos een ochtendvoeding blijven geven. Ik heb er goed om gejankt, maar tegelijk voel ik opluchting. Hopelijk helpt dit ook mee om weer wat meer mezelf te worden. Kom ik wat meer aan in gewicht. En F, die ook geen dikkertje is, ook. Misschien gaat ze dan zelfs wel doorslapen.. De beslissing valt me wel zwaar, maar ik sta er volledig achter.
pi_124699582
Wij mogen de 9de voor de tweede afspraak en de inentingen. Maar ik heb een babyweegschaal thuis, dus kan al tussendoor naar het gewicht kijken.

Goed dat je een beslissing heb genomen kwisted. Logisch dat het voor nu even een zware beslissing is, maar als jij je er uiteindelijk beter door gaat voelen is dat alleen maar prettig. :*
pi_124700500
Kwisted, goed dat je een beslissing hebt genomen waar je achter staat. Kan me.voorstellen dat het een lastige beslissing is :* maar he, ruim een half jaar borstvoeding is hartstikke goed!
Ze heeft meer aan een gelukkige mama!

Wij mogen woensdag naar t cb. Ben benieuwd naar de stats. In januari voor t laatst geweest :D
pi_124701056
Kwis :* wees vooral niet te hard voor jezelf.

Wij zouden 9april ook moeten enten maar na overleg met de kinderarts in het zkh gaan we deze uitstellen tot na de uitslag van de mri en gesprek met de neuroloog. Waarschijnlijk gaan we de enting in delen doen ipv een cocktail.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2013 22:23:24 ]
pi_124701535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:54 schreef As1981 het volgende:

[..]

Heb je er nog vakantie aan vast geplakt ook dan?

Nog 11 werkdagen.
pi_124703311
Kz ik durf niet te zeggen hoe lang . want dan heb ik morgen het AMK hier nog op de stoep staan. We voelden ons er ook echt heel erg slecht bij en zijn er ook niet trots op. Maar je doet van alles om het patroon te doorbreken .. Net samen afgesproken dat het eens maar. nooit meer was iig.

Kwisted .. ben er trots op dat je het zo langvolgehouden hebt :*
En wat Son zegt idd.

Met mijn griep lijkt het gelukkig weer wat beterte gaan. Vandaagwel de hele dag op bed gelegen en me laten verzorgen door manlief. Hopelijk kom ik er genadig vanaf want als je sommige verhalen hoort .. mijn man heeft een paar weken terug 1,5 week plat gelegen.. totaaluitgeschakeld.
pi_124703398
Beterschap :*
pi_124711065
Twinkle beterschap :*

Kwisted moeilijke beslissing maar ik hoop dat je je snel wat beter voelt :*

Fijne Pasen oO<

S sliep al vanaf 17u tot (nieuwe tijd) 7u *O*
(wel met een paar x wakker voor voeding natuurlijk)
  zondag 31 maart 2013 @ 09:05:48 #129
381212 Gulara
From the future
pi_124711243
Fijne Pasen! :s)
pi_124711307

Hier hebben we trouwens omgekeerde fokwet (ik geloof er niet in, dus zeg t gewoon :P). Na mijn geklaag hier ging ze opeens weer doorslapen :') nu echt alweer een paar dagen er niet s nachts uit :D best lekker!
pi_124711336
Vrolijk pasen! oO<
pi_124711350
vrolijk pasen oO<
pi_124711383
Twink: :* Je probeert van alles toch. Knap !
Kwisted: Dapper :* Zal ook wel weer even wennen zijn qua hormonen als je stopt.
Son: Wat heerlijk ! :D
Zoe: idem :D

Hier is het bij 1x doorslapen gebleven. Maar ach *;
pi_124711574
Kwisted, moeilijke beslissing maar ik hoop heel erg dat je erdoor opknapt :*.

Son lekker :D

De nachten gaan hier ook echt beter de laatste tijd. Vannacht nieuwe tijd 4.30 voor het eerst wakker. Dat is bijna doorslapen, toch? :P Mijn borsten moeten er wel erg aan wennen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124711575
Vrolijk Pasen

pi_124711999
Aaahh blije Riley! :)

Vrolijk pasen iedereen!
pi_124712046
Phaidra
Dat is lekker! Gaat best snel vind ik, dat de borsten er aan wennen, 1 of 2 nachtjes

Omen
O+ blij (paas)ei
pi_124712148
Omen wat een mooi kind heb je ook O+

Onze Jabba had al best lang hetzelfde ritme, 1am / 4am / 7am en sinds deze wk is 7am verschoven naar 9am kan de klok er op gelijk zetten.

Tot nu toe gelukkig nog geen huilnachtjes gehad, maar dat gaat vast nog wel komen.

Mijn jongste zoon heeft 8mnd non stop gehuild dus dit is stiekem echt wel genieten omdat ik weet hoe het ook kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2013 10:52:21 ]
pi_124712387
Ooooh Riley O+

Fijn zeg phaidra!
Hier moeten mn borsten er ook aan wennen hehe. Gisterochtend had ze helemaal lang geslapen (van 9 tot 9). Dronk ze ook maar aan 1 kant. De andere kant stond op klappen :P
Nu had ze iets korter geslapen en beter beide kanten gedronken, maar merk dat 1 kant nog steeds wat voller.zit :P
pi_124712671
Oh wat een snoepie O+
pi_124712899
Hoe is het daar Logi ?
Phaidra: Ook al zo'n mooie nacht !

Ons paaskuiken is al heerlijk in bad geweest, heeft een schaaltje banaan/yoghurt op en ligt te tukken. O+
Zodra ze wakker is, gaan we paaslunchen c_/
pi_124712997
Vrolijk pasen!

Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_124713065
Oohh wat zoet :9~ Faye aan de drank *;
pi_124713245
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2013 11:44 schreef kleinzusje het volgende:
Hoe is het daar Logi ?
Phaidra: Ook al zo'n mooie nacht !

Ons paaskuiken is al heerlijk in bad geweest, heeft een schaaltje banaan/yoghurt op en ligt te tukken. O+
Zodra ze wakker is, gaan we paaslunchen c_/
Op zich heel goed, ze had gister alleen heel kort dat het er even op leek dat ze weer een aanval kreeg maar ze bleef gewoon bij, heb toen echt enorm (understatement) moeten huilen.
Ik schrok van mijn eigen emoties, dacht eigenlijk dat ik er wel redelijk relaxed onder washet hele gebeuren heeft blijkbaar meer impact gemaakt dan ik mezelf wijsmaak. -O-
Maar gelukkig doet ze het echt super goed, dus mag echt niet klagen. :)

marjo :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2013 12:04:17 ]
  zondag 31 maart 2013 @ 12:09:25 #145
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124713355
Ook een vrolijk Pasen van mijn ex huilbaby O+
pi_124713478
Blije paaskuikens! O+ O+
pi_124715598
Beckham wat lief O+
Heftig logi :*
  zondag 31 maart 2013 @ 14:31:29 #148
259886 pessie
pi_124718186
Wat een hoop vrolijke en prachtige blije baby's deze paaszondag!
  zondag 31 maart 2013 @ 15:01:49 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124719365
Omen, dat jurkje hebben mijn meisjes ook! (1 paarse en 1 roze)

Wat een schatjes weer O+

Faye krijgt ook een lekkere bos haar he O+
pi_124722740
Aww Becky O+

Bij deze ook eentje van ons paasei O+
Ze heeft al een echte knuffel voorkeur, ze ligt heel vaak te lachen tegen de giraffe.
http://instagram.com/p/XhoNGeMhit/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2013 16:37:19 ]
pi_124726711
Marjolijntje, Becky en Logican wat een lieve foto's. O+

Logican lekker dat je baby zo'n fijn ritme heeft. En je emoties kan ik goed snappen hoor. :*

Sonnetje lekkere nacht dat je zo hebt kunnen doorslapen.
pi_124727344
Zoe, wat vervelend van de go. Hopelijk vind je gauw een fijne oppas.

Logi, Becky, Marjo, Omen, wat een lieve, blije paaseitjes.

Son en Phaidra, fijne nachten.

Logi, gelukkig geen aanval.

Twink, gelukkig dat je man jullie verzorgde.

Kwisted, hoop dat je je beter gaat voelen als je afbouwt met bv.

Wij waren vandaag met de kids in een kinderspeelparadijs. Mijn baby vond het prachtig. Hij had zo een lol. Overal gaan staan, niet bezeren bij het omvallen. De glijbaan vond hij eerst eng, maar later leuk :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 31 maart 2013 @ 19:14:08 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124727802
Wat leuk dat je bijna dreumes het ook leuk vond Tinu! Ik twijfel nog steeds om een keer met mijn dreumes te gaan,

Oh, en al die lieve tweelingfoto's en verhalen dat ze zo lekker dicht tegen elkaar aankruipen en elkaar er doorheen slepen en zo....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zal straks wat foto's in het fototopic plaatsen....
pi_124728422
Haha Kyara prachtig!
pi_124728495
:o _O-
pi_124728946
Tinu wat heerlijk! :)

Kyara O+ mên wat is dat schattig!
  zondag 31 maart 2013 @ 19:46:42 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124728984
Vind je? Wij denken nu in elk geval wel te weten hoe die vroeggeboorte is veroorzaakt :')
pi_124729515
quote:
17s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:46 schreef Kyara het volgende:
Vind je? Wij denken nu in elk geval wel te weten hoe die vroeggeboorte is veroorzaakt :')
Hoe dan? De een duwde de andere eruit en kwam toen achteraan? Is M een ondernemende actieve dreumes? Vind hij rennen, klimmen, glijen of bouwen met reuzen legostenen leuk? Dan is zo een ballorig o.i.d. echt leuk voor hem
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124729539
Kyara
O+ schattige pakjes!
haha pittige dames :9

Tinu
Wat leuk! Fijn dat hij t ook leuk vond
pi_124729868
quote:
17s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:46 schreef Kyara het volgende:
_O-

Mja als het de hele dag zo door zou gaan zou natuurlijk minder zijn ;)
pi_124730312
Tinu heeft ook zo'n heerlijke baby O+ mijn dreumes houdt er alleen niet van, baby's :D
Afgelopen weer ging L van Tinu op mijn been steunen terwijl hij ging opstaan nou, mevrouw werd boos! ze probeerde tussen hem en mij te komen

Is M wel lief voor zijn zusjes Kyara?
  zondag 31 maart 2013 @ 20:41:18 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124731222
Ze hebben elkaar gewoon de buik uit gevochten :P

Nee hoor, verder zijn ze heel lief en leuk. Maar ze zijn nog een beetje wild met hun armen en als ze dan iets te dicht bij elkaar liggen.... Ze zijn sowieso erg beweeglijk. D had laatst haar broek uitgetrappeld in bed :D

M. vindt zijn zusjes niet zo heel erg boeiend. Af en toe komt ie ze even "aaien" (een klap op het hoofd geven :X ). En als ze in de box liggen dan komt hij altijd even kijken en als ze hard huilen dan gaat hij ook een beetje sippen.
  zondag 31 maart 2013 @ 20:43:32 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124731322
oh en meer foto's in het fototopic.
pi_124734346
Wat een leuke foto Kyara.
pi_124735994
Niet bijgelezen, kom alleen even hoi zeggen en hoop dat het goed gaat met iedereen & de baby's O+
  maandag 1 april 2013 @ 03:43:45 #166
381212 Gulara
From the future
pi_124748678
Hoi Coco! :W

Kyara! :D Die "bitch please" -hand van je linkermeisje is ook wel echt priceless!

Mijn baby die gisteren een voorbeeldig dagje had, is vandaag behoorlijk jengelig. Dus meneer hangt nu lekker in de doek te snurken. :z

Ga eens kijken of ik even kan bijlezen...
  maandag 1 april 2013 @ 03:53:58 #167
381212 Gulara
From the future
pi_124748729
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 13:26 schreef kleinzusje het volgende:
Beckham wat lief O+
:D :D Waar het hart van vol is? :P
  maandag 1 april 2013 @ 04:09:04 #168
381212 Gulara
From the future
pi_124748770
Ik zag een heleboel knappe babies! O+

Zoë wat rot dat het zo gelopen is met de gashouder. Laten huilen moet natuurlijk iedereen voor z'n eigen kind beslissen, maar het is sowieso niet leuk als het bij een ander gebeurd. Hopelijk komt er snel een fijne oplossing voor jullie. :*

Ophelia fijn om te weten dat ik niet de enige ben met een kind die bij voorkeur in een hele verse luier poept! ;(

Kwisted, verstandige beslissing lijkt me, hoewel het gevoelsmatig misschien niet zo lijkt. Hopelijk gaat het snel beter met jullie beiden. :*

Twinkle beterschap! :* Het is ook wel belachelijk lang winter bij jullie hè?

Sonnetje lekker doorgeslapen! *O* Klinkt heerlijk!

Logi fijn dat het goed gaat. Heb niet heel goed meegekregen wat er precies speelt, maar na die pittige zwangerschap en nu dit weer, wens ik je een wat minder stressvolle tijd op je roze wolk toe. :*

Tinu, normaliter háát ik kinderspeelparadijzen, maar stiekem klinkt dit wel heel leuk! :)

En werken, dat moet hier over een aantal maanden ook maar eens gebeuren. Kan me er nu nog weinig bij voorstellen.

Hier gaat Pi al richting de vijf kilo! Volgende week consultatiebureau, ben benieuwd.
Onze huisarts raadde aan om wanneer we in NL zijn daar één keer de inentingen te halen, maar eens uitzoeken hoe dat werkt.

Nou eerste fatsoenlijke post is gelukt. Weliswaar staand wiebelend en typend met één hand, want in de andere wilde meneer graag met z'n hoofd liggen. :') O+
pi_124749368
Gulara, da's best knap :+
En wat een grote baby heb je al :) :*

Gelukkig is ondanks het zkh verhaal het verder non stop genieten, Noa is een supermakkelijk lief & mooi kindje O+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2013 08:41:13 ]
  maandag 1 april 2013 @ 08:40:59 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124749369
Is er bij jou geen inentingprogramma Gulara? Hoe is het consultatiegebeuren daar geregeld?
pi_124749913
Morning dames !
Prachtig weer ! c_/

Tinu: Wat leuk dat jullie genoten hebben in het kinderparadijs. ^O^

Kyara: Wat een kanjers *; ! Wie is wie ?

Coco: Hoe is het ? :*

Gulara: hahaha, niet het hart maar de autocorrectie :D

Lekker stevig kleintje heb je.
Waar wonen jullie ?
  maandag 1 april 2013 @ 10:05:09 #172
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_124749984
Wat een heerlijke foto's zeg O+

Kwis lastige beslissing hè :* Maar je moet er idd wel klaar voor zijn. Knap van je en ze worden ook echt groot op kv hoor.. :) Komt goed!

En sorry dat ik me zolang niet gemeld heb :@ Mja, werken en zo'n hummeltje vraagt best veel van je.
Het gaat super hier, meisje is aankomende 10 april 6 maanden alweer, vorige week bij het CB was ze 8,5 kg en 67 cm :o :o Ze slaapt al een stuk beter elke keer overdag, net legde ik haar in bed en sliep ze binnen 5 min!! :o O+ Papjes (met banaan) gaan er super in, we zijn nu gestart met bloemkool (en wat kv erdoor) en dat vindt ze ook niet al te erg :+ verder heerlijk aan het grijpen etc, nog niet rollen maar dat zit er wel bijna aan te komen O+

Fijne pasen nog iedereen!!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_124750055
Fijne pasen allemaal!

Kyara wat een liefjes! Mooie fotos ook in t fototopic.
fijn om weer van je t horen enf! Hoe gaat t werk?

Phaidra nog gefeli met de nieuwe baan!

Zoe, ohh wat rot van de go. En je had er in t begin nog wel zo'n goed gevoel over. Al een idee wat nu?

Gisteren F kennis laten maken met kv. Ze kloekte t zo weg haha. Ik ga de bv rustig afbouwen op mn eigen tempo. Eerst de avondvoeding vervangen in de hoop dat ze doorslaapt.
Nieuwe regel afgesproken met mijn man. Degene die er snachs uit moet mag sochtends langer blijven liggen. Vannacht is vent er dus 3x uitgegaan en ben ik er vanochtend om 7u uitgegaan. Nou ik voel me helemaal super!
Ook heb ik mentaal n knop omgezet. Ben klaar met zielig doen. Ik ga weer dingen aanpakken, wil mijn leven weer terug. T voelt goed!

F doet t super. Tandjesleed is weer minder gelukkig. Nu kan ze zichzelf ook weer n beetje bezighouden. Ze gaat zo hard nu!
pi_124750259
Kwis, je klinkt al ontspannener. Succes met afbouwen (maar het kon best eens heel rap gaan...) :*
pi_124750262
Enf: Fijn dat het goed gaat ! Wat een lekkere stats *O*
Pap met banaan en bloemkool zijn hier een succes , Yoghurt is DE hit ;)
Kwisted: Zo doen wij het hier ook ! Werkt prettig. Je klinkt daadkrachtig. Slaap kan veel doen he ? :*
  maandag 1 april 2013 @ 10:42:34 #176
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_124750406
Kz: hihi ja :D Lekker spekje is het hoor O+ alhoewel ze ook al enorm lang is vind ik, in de lengte ook echt hard gegroeid..
Whaha ja? Ja melkproducten mag niet voor het 1e jaar dus dat doe ik niet..
pi_124750622
Ik weet het Enf ! Ga het komende week even bij het CB bespreken. Het gaat hier erg goed en ze geniet ervan. Heeft geen klachten. Las ergens dat yoghurt na 6 maanden mag. Met melk wachten we ook.

(Edit: heb de vraag even in het bv topic geplaatst)
pi_124750687
Mango: Is je kleintje al uitgesprongen ? :D :*
  maandag 1 april 2013 @ 10:58:45 #179
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124750696
Heel even tussendoor : kwark en yoghurt mogen vanaf maand of 7 aldus Kleintjes. Kwark is hier een enorme hit! Overigens zit in kv ook koemelk :).

Hier gaat t goed, bijlezen doe ik braaf maar meeschrijven gaat lastig alleen met m'n mobiel. :W

http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf
pi_124750724
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 10:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
Heel even tussendoor : kwark en yoghurt mogen vanaf maand of 7 aldus Kleintjes. Kwark is hier een enorme hit! Overigens zit in kv ook koemelk :).

Hier gaat t goed, bijlezen doe ik braaf maar meeschrijven gaat lastig alleen met m'n mobiel. :W
*;
  maandag 1 april 2013 @ 11:09:17 #181
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_124750914
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 10:58 schreef Tante_Soesa het volgende:

http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf
Oh oke! :)
Ja, ik weet dat KV ook op basis van koemelk is, maar helemaal veranderd zeg maar zodat ze er tegen kunnen. Maar ik wist niet dat yoghurt al mocht.. leuk om te weten :)
pi_124751380
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 10:58 schreef kleinzusje het volgende:
Mango: Is je kleintje al uitgesprongen ? :D :*
regelmatige speenvarken-uithalen hier, dus ik heb niet die indruk, nee. }:|
pi_124751574
(Halve cross-post uit reflux topic)
Hier gaat t even niet zo lekker. Ik vermoed al n tijdje dat L reflux heeft.
Afgelopen zaterdag zijn we op de Hap beland met een kokhalzend, half stikkend kind. Volledig hysterisch natuurlijk :'(
De dienstdoende arts heeft Losec voorgeschreven voor 5 dagen om de boel te laten kalmeren en dan verder kijken.

Meteen na de eerste dosis zag ik n heel ander kind. Hij heeft uren geslapen in zn wiegje ipv op mij :o en t hysterische krijsen is over. Er kon zelfs een soort glimlachje af voor t eerst O+
Ik ga morgen de huisarts bellen, kijken wat die zegt. Als hij het niet serieus neemt wil ik doorverwezen worden naar een kinderarts.
Ik hoop eigenlijk op voorlopig medicatie... Hopelijk treffen we een begripvolle arts.

Ik lees nog steeds mee :W als mini t zo goed blijft doen kan ik misschien zelfs wel eens fatsoenlijk reageren :+
pi_124752172
Fieder niet fijn dat je kleintje reflux heeft. Maar wel fijn dat je zelf dat idee al had. Hopelijk dat de medicatie blijft helpen en dat je kleintje gauw weer vrolijk is

Kwisted je klinkt een stuk relaxter al. Goede nachtrusten doet wonderen voor je.

Enf fijn dat alles goed gaat met jou en de kleine

En Gulara wat knap dat je hebt te weten posten met 1 hand en dan zo'n mega post.
pi_124752242
Bah zeg Fieder, fijn dat je een hele verandering ziet maar niet waardoor natuurlijk :*

Vannacht gedroomd dat Noa een broertje kreeg, ging het spiraaltje laten zetten en toen bleek er al een hele baby te zitten :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2013 12:12:44 ]
pi_124752256
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:42 schreef Fieder het volgende:
(Halve cross-post uit reflux topic)
Hier gaat t even niet zo lekker. Ik vermoed al n tijdje dat L reflux heeft.
Afgelopen zaterdag zijn we op de Hap beland met een kokhalzend, half stikkend kind. Volledig hysterisch natuurlijk :'(
De dienstdoende arts heeft Losec voorgeschreven voor 5 dagen om de boel te laten kalmeren en dan verder kijken.

Meteen na de eerste dosis zag ik n heel ander kind. Hij heeft uren geslapen in zn wiegje ipv op mij :o en t hysterische krijsen is over. Er kon zelfs een soort glimlachje af voor t eerst O+
Ik ga morgen de huisarts bellen, kijken wat die zegt. Als hij het niet serieus neemt wil ik doorverwezen worden naar een kinderarts.
Ik hoop eigenlijk op voorlopig medicatie... Hopelijk treffen we een begripvolle arts.

Ik lees nog steeds mee :W als mini t zo goed blijft doen kan ik misschien zelfs wel eens fatsoenlijk reageren :+
Zo sneu Fieder.

Mijn ha heeft ons gelukkig meteen geholpen en met Zantac had ik gewoon een ander kind in huis. Na een paar dagen weer wat meer heldere ogen en een scherpe blik en wat lachjes. Ipv dat ingevallen snoetje en die ongelukkige blik. En ze heeft echt dagenlang enorm veel geslapen.
En nu staat haar bedje nog wel omhoog, maar gaat het zoveel beter. Minderen we de medicijnen en hoeven we er alleen nog voor te zorgen dat ze een goede boer laat na het flesje.
Wij zijn niet bij de ka geweest.
Met een meidenkwartet
pi_124752300
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:21 schreef bitterend het volgende:
Tinu heeft ook zo'n heerlijke baby O+ mijn dreumes houdt er alleen niet van, baby's :D
Afgelopen weer ging L van Tinu op mijn been steunen terwijl hij ging opstaan nou, mevrouw werd boos! ze probeerde tussen hem en mij te komen

Is M wel lief voor zijn zusjes Kyara?
Oh stoute R. :o _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124752322
quote:
15s.gif Op maandag 1 april 2013 12:12 schreef Logician het volgende:

Vannacht gedroomd dat Noa een broertje kreeg, ging het spiraaltje laten zetten en toen bleek er al een hele baby te zitten :')
Ik had vorige week een nachtmerrie dat ik zwanger was (van mijn 5e kind).
Moet er toch echt niet meer aan denken mensen! Leuk die mini babies bij andere mensen en heerlijk om mee te kroelen, maar wij zijn er klaar mee! Morgen naar de ha voor de pil.

Edit: klaar mee zijn klinkt negatief. Zo is het zeker niet bedoeld. Ik ben enorm dankbaar voor mijn meiden. Het heeft er jaren uitgezien dat ik uberhaupt geen kinderen zou krijgen. Maar zo is het goed voor ons.
Met een meidenkwartet
pi_124752326
Klinkt niet lekker Fieder, wel fijn dat de losec werkt. Ik neem aan dat als jij zo duidelijk al effect ziet je huisarts niet moeilijk zal doen toch?

Zoë, wat balen van de gastouder... En dat terwijl je aanvankelijk zo'n goed gevoel had bij haar. Jammer dat jullie ideeën wat uiteen liepen en zij dan niet jouw lijn daarin volgde met S. Ga je nu een ander zoeken of het voorlopig met je familie oplossen?

Kwisted :* een dappere beslissing om te stoppen met bv. Hopelijk gaat dit voor jou in elk geval goed werken, want hoe cliché ook, F heeft meer aan een vrolijke en gelukkige moeder. Heel knap dat je de knop zo om kan zetten!

Enf heeft een bollie! Ben wel benieuwd naar een foto? Ze is een stuk zwaarder dan mijne, wel even lang. Ik ben echt benieuwd wat hij weegt, straks maar eens met hem op de weegschaal hier. Cb duurt nog een paar weken.

Rest weet ik niet meer...

Ik heb een soort dr Jeckyll mr hyde kind... Van krijsen naar lachen binnen tien seconden en weer terug. Slapen overdag gaat beter (langer dan met name) maar nu is het 's nachts wat minder helaas, vooral heel vroeg wakker. Ik trek dat slaaptekort vrij slecht dus ik heb een beetje een kort lontje atm :@
Verder hebben we fruit geprobeerd, dat was een groot succes (kom maar door met die lepel mama!). Na twee happen had meneer al door dat dit erg lekker was dus die mond ging meteen open, te grappig.
En een pakje zakdoekjes is op dit moment het favoriete speelgoed, haha.

Nog zo'n mijlpaal binnenkort: de reiswieg wordt wat klein, hij heeft nog een cm of 5 over denk ik. Dus binnenkort over op het zitje. Dan is het echt een kind...! Hij leek ook al zo groot in die Bumbo met een lepel, pfff.
pi_124752467
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:15 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik had vorige week een nachtmerrie dat ik zwanger was (van mijn 5e kind).
Moet er toch echt niet meer aan denken mensen! Leuk die mini babies bij andere mensen en heerlijk om mee te kroelen, maar wij zijn er klaar mee! Morgen naar de ha voor de pil.

Edit: klaar mee zijn klinkt negatief. Zo is het zeker niet bedoeld. Ik ben enorm dankbaar voor mijn meiden. Het heeft er jaren uitgezien dat ik uberhaupt geen kinderen zou krijgen. Maar zo is het goed voor ons.
Zou hier zou het dan dus de 5e zijn :o

Spen zou het wel leuk vinden want hij vind het zo'n geweldige ervaring om vadee te zijn, maar na mijn laatste zwangerschap ben ik er ook wel klaar mee wat hij 100% snapt.
En idd ook niet negatief bedoeld oid :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2013 12:24:04 ]
pi_124752706
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:13 schreef Cathmar het volgende:
Zo sneu Fieder.

Mijn ha heeft ons gelukkig meteen geholpen en met Zantac had ik gewoon een ander kind in huis. Na een paar dagen weer wat meer heldere ogen en een scherpe blik en wat lachjes. Ipv dat ingevallen snoetje en die ongelukkige blik.
Ja dat! O+ Ok dus Zantac was een succes bij jou, dan wil ik dat eerst wel proberen, is n stuk lichter dan Losec.

Oh Logi :o zou ik toch wel erg van schrikken, zo'n droom :') nog even niet iig...
pi_124752875
Coco, hoe is het met jou dan? En Saar, nog awesome as ever?

Kwisted, succes meis! Je komt er wel :Y

Fieder wat sneu... Gelukkig lijkt de medicatie te helpen.

Sinds de mini kruipt en tijgert slaapt hij superveel overdag! :o :D Wel lekker hoor, 2 uur achter elkaar tijd voor onszelf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124752942
Heerlijk die vrije dagen met pasen lekker bijkomen even. Blijft toch heftig mini en werken, zag al wat anderen die dat ook vonden. En ik ook dus. Ik ga misschien ook maar even vertellen dat ik 4 uur minder ga werken in de week. Nu voel ik me toch schuldig als ik met mini bezig ben op mijn thuiswerkdag terwijl ik zaterdag ook nog niet erg aan bijwerken toe kom.

De overdreven blije weken van mini zijn ook weer voorbij. Lijkt nu op die van jou mineola. Blij lachen en dan ineens oh nee toch niet blij waaaaah :'( . Hij weet het zelf ook niet.

Fieder wat fijn dat de medicijnen zo'n verlichting brengen.

En becky ex-huilbaby? *O*
pi_124753072
Logi en Cath.. dat kan ik me voorstellen hoor. Ieder van jullie vier mooie cadeautjes.. wat een hoop gezelligheid laterals die ook weer allemaal kleintjes hebben. Of romantiseer ik het nu? :+

Enf wat een bollie vergeleken met de mijne. Denk dat ze met moeite de 7,5 aantikt met 6 maanden. Lekkere spekjes :)

Kwisted klinkt als een goede afspraak :)
En fijn dat ze de kv al zo snel oppikt.

Mineola ja grappig met die hapjes he :)
Hier blijft dat mondje ook maar open gaan.

Hier gaat alles zijn gangetje. Meisje is super vrolijk.. eet goed slaapt goed. Alleen 's nachts wordt ze standaard om 3 en half 6 wakker. Speen erin en het is weer goed en slaapt ze meteen weer verder. Maar omdat ik slecht inslaap (hoe moe ik ook ben) is dat best heftig. Omdat ik snel wakker ben maak ik mijn man niet ook wakker.. want ik ben toch al wakker :+
Haar heen laten doen in de hoop dat ze weer in slaap valt helpt niet.. want dan wordt het huilen, krijsen en erger. Probeer me er maar in te berusten dat het ooit weer over gaat. Maar baal er wel van omdat het puur om die shitspeen te doen is. Maar ik meen dat ze tot een maand of zes zuigbehoefte hebben.. dus vind het niet fair om haar het ding nu al te onthouden. Ze krijgt hem ook alleen in bed. Weet niet zo goed wat ik er nog meer aan kan doen. Besides.. als k jullie slapeloze nachten lees met meerdere voedingen mag ik niet klagen.

Gulara ja de winter duurt hier echt lang! Maar het gaat de goede kant op.
Vandaag passen we op op ons nichtje van vier. Zometeen als Djen wakker is lekker in de draagzak naar het bos. Het is prachtig weer! Volop zon.. alleen een beetje fris :)
pi_124753152
O ja becjy dat had ik ook nog gelezen. Ex huilbaby? Hoe gaat het nu?

Fieder altijd luisteren naar je moedergevoel. Succes bij de ha.
  maandag 1 april 2013 @ 14:40:26 #196
381212 Gulara
From the future
pi_124756236
Mèn wat een dag. Het was óf huilen óf bovenop iemand slapen. Plat liggen is absoluut niet ok. Dus hij houdt ons lekker bezig.
Borstvoeding is ook ruk de afgelopen dagen.
Waar het eerst altijd fijn was is het nu vaak een gevecht. Het lijkt wel op Guantánamo bay's waterboarden, en tussen het slokken, verslikken en hoesten is het vaak een hartverscheurend krijsen tijdens het drinken. :'(

Maar goed, morgen is er weer een dag. *O*
  maandag 1 april 2013 @ 14:44:47 #197
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124756357
Zoooo... werklaptop van manlief even weten te bemachtigen :P

Hoi!

Zoals ik al zei, ik las wel mee maar meeschrijven vind ik zo lastig op mobiel. Ik kan dan niet alles onthouden en doe 3 kwartier over een post :'). Ik haak hier weer even aan :)

Kyara, ik zag jouw meiden! Hoe schattig O+ en ze lijken echt op hun grote broer!

Goede stats Enf! Groeit goed, die dame van je :D

KZ'tje, bij jullie gaat de bijvoeding ook lekker he. Fijn hoor! Mijn dame is ook een echte smulpaap aan het worden. Ik merk ook dat ze tegenwoordig veel enthousiaster reageert op een Cracotte dan op een flesje. Dat vind ze veel minder interessant worden!

Zoë en Fieder, jullie arme kindjes met de refluxklachten! Succes bij de artsen meiden!

Mango, hier ook een kleine sprinkhaan...tenminste, af en toe! Ze heeft soms onverklaarbare piepbuien en 2 minuten later is ze de vrolijkste baby ever :+. Groot worden is ook niet makkelijk. Sterkte ;)

Kwis, sterk van je, om zo'n grote beslissing te nemen! Ik vond afbouwen heel dubbelzijdig. Aan de ene kant zat ik elke fles te huilen ( :') ) en aan de andere kant viel er, ondanks dat afbouwen bij mij niet helemaal vrijwillig ging (medicatie), toch een last van m'n schouders. Gelukkig vond E. de fles net zo prima als de borst, dat scheelde. Trouwens, ze zat vandaag ineens aan m'n niet ontblote borst te happen :') :? . Heel gek, het is toch al 4 maanden geleden dat ze voor het laatst uit de borst dronk.

Logi, hoe is het met jou en je (mooie!) dame? Schrikken hoor, die aanvalletjes steeds :*

Oohja, Zoë, wat rot zeg, van je gastouder :o . Geen passende oplossing voor jullie S.

Lekker he, Phaidra, die lang slapende mini's! Mijn dame doet dat ineens ook! Die slaapt 's ochtends makkelijk 2 uur tegenwoordig, 's middags wel vaak maar 3 kwartier/uurtje. Maar ik vind het ook heeerlijk :@. En ze gaat zo makkelijk slapen tegenwoordig O+ . Hoe is het met het hoesten van jouw mini?

Zolena en Mineola, jullie kindjes ook last van een sprongetje?

Sinds het hoesten hier minder (jaaa nog niet over ;( ) is, gaat het slapen ook weer beter. Tenminste, van de week sliep ze door of werd ze 1x wakker voor een speentje. Sinds zaterdagnacht is het echter drama ineens! 'S nachts huilen en haast ontroostbaar zijn, lijkt op pijn maar geen koorts ofzo. Zie ik vanochtend ineens dat ze wat rode billetjes begint te krijgen en jahoor, vanmiddag was het al echt duidelijke uitslag. Ik had zaterdag andere luiers gekocht... :@. Blijkbaar absorberen die wat minder goed en ik denk zomaar dat ze daar wakker van werd. Als ze had geplast zat dat waarschijnlijk te irriteren tegen die toch al geirriteerde huid. Voelt natuurlijk ook heul niet fijn!

Overigens, gister was mijn E. 8 (!!) maanden *O*
pi_124760070
Fieder
Oh -O- wat sneu! Hoop dat de Losec zijn werk blijft doen!
(hier ging het 1-2dgn beter,daarna snel minder. maar dat bespreken we morgen met de ka)

Kwisted
wat een goede afspraak met je man

mineola
gaat snel allemaal, maar zo te lezen doet hij t goed :s) wat fijn.
ja we gaan een ander zoeken, eerst dmv papadag/vrije dag/broer & moeder de oppas regelen en met het gastouder bureau een nieuw iemand zoeken

Phaidra
lekker, hij put zichzelf uit haha

Gula
Wat vervelend allemaal -O- enig idee hoe t komt dat de bv een gevecht is? (spruw?)

tante soesa
aww wat sneu :(
*O* voor de 8mnd!

zeehondje O+

& tattoo
SPOILER
  maandag 1 april 2013 @ 17:19:27 #199
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_124760932
Luna heeft (net als haar moeder) niks met christelijke feestdagen, dus steekt ze haar middelvinger op:

"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_124763302
Joi :D :D

Mooi zeg Zoë! O+ Alvast succes voor morgen.

Soesa, lief dat je ernaar vraagt. Het gaat zeker beter met hoesten! Vorige week controle bij de ka en alles was helemaal schoon, klonk goed. Maar na 3 dagen kdv wordt het toch weer wat erger en na een weekend thuis is het weer weg. Maar hij slaapt stukken beter, dus hij heeft er nu weinig last van. Fijn dat het bij jou ook beter gaat! Wel sneu van de luiers ;(. Wij hadden een keer een luier scheef aangedaan. We waren al 3 kwartier met hem in de weer 's nachts voor we erachter kwamen dat zijn hele pakje nat was :@.

Gulara, misschien spruw idd, of krampjes? Dan was het bij mijn mini ook drama met drinken. Hopelijk morgen een betere dag :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 april 2013 @ 19:21:25 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124764795
Hier ook pittige dagen. Oudste nog steeds ziek en vraagt dus veel aandacht. Meisjes zijn ook niet helemaal in hun hum (veel wakker en huilen). Ik probeer zelf al een paar dagen 's middags eventjes te gaan liggen maar dat is nog niet gelukt dus nu zelf ook soort van buikgriep en dood- en doodmoe. -O-
Man is gewoon blij dat hij morgen weer mag werken. En bv loopt volgens mij ook wat terug nu. :{

bleegh

/einde klaagpost
pi_124766907
Ach Kyara, het is al moeilijk genoeg als ze allemaal fit zijn, incl jijzelf. Maar met zieken is het gewoon 'overleven'. Hier vorige week heel de week spugen etc. Ik kon gewoon niet meer, ik was helemaal op. Maar nu lachen ze allemaal weer en zitten ze lekker in hun vel. Hou vol meis!
Met een meidenkwartet
pi_124768017
Oow tweelingmamas dat klinkt heftig zeg :*
  maandag 1 april 2013 @ 20:52:45 #204
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_124768752
Kyara :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_124769362
Oei Kyara dat klinkt erg heftig zeg. Heel veel sterkte en hopelijk is iedereen snel weer beter en blij :*

Twinkle, ik las vluchtig iets over speenploppen 's nachts. Op een gegeven moment is de speen meer dan zuigbehoefte vervullen, het geeft ook troost en geborgenheid. Daarom heeft mijn peuter nog steeds een speen en toen V net was geboren had ze er heel de dag behoefte aan. We zijn nu aan het afbouwen met als doel dat ze speenloos is als ze 3 wordt. V kan niet zoveel met speen, maar dat is weer een ander verhaal. Er zijn maar weinig (jonge) kinderen die elke nacht doorslapen. Eigenlijk, zodra je kinderen hebt dan moet je er uit 's nachts :+ Pin je niet teveel vast op het doorslapen want dan valt het zo tegen als je er wel uit moet :) Volg haar behoefte en maak het voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk. Haar behoefte volgen dat doe je volgens mij al heel sterk :)

Zoe, ik hoop dat de KA S kan helpen! :* (had nog wat in het refluxtopic gelezen)

Oh en een vrolijke noot hier. We hebben V vrijdagnacht op mijn werkkamer gelegd en hij sliep gelijk de nacht door. Vannacht alleen een voeding om 3 uur. Dit zijn betere nachten dan 3 voedingen voor zes uur :P
pi_124771196
Zoë wat een leuke foto. Ik hoop dat jullie gauw een andere go hebben. Wel fijn dat je voorlopig opvang hebt kunnen regelen.

Joi hihi.

Phaidra fijn dat het beter gaat.

Sola dat is inderdaad een betere nacht.

Riley heeft helemaal geen speentje. Die spuugde ze telkens uit. En ik ben daar ergens wel blij mee. Ik bied hem nu ook niet meer aan.
pi_124772877
Sola daar heb je een goed punt. We zijn ook erg verwend met 4,5 maanden waarin 9 op de 10 keer werd doorgeslapen. Wellicht dat het soms wat frustrerend maakt.. omdat we weten dat ze hrt altijd prima gekund heeft.
Idd.. ik probeer haar behoeften te volgen. Voor haar betekent het rust en troost denk ik. ze heeft hem eigenlijk ook alleen met inslapen.
pi_124776048
Twinkle ik heb een spenendoekje van lodger aan de speen, zo kan ze hem heel makkeolijk zelf in doen, al een paar maanden doet ze dat. Op een enkele keer na hoef ik e rnooit uit voor een speen.
En mijn zoontje heeft ook nog een speen, hij heeft er ook echt troost aan, dus van mij mag die hem lekke rnog...beetje zelfde idee erover als Solagratia.
En idd, vergeet het idee dat je nachten zoals vroeger worden, dat gaat gewoon nooit gebeuren, hoe goed je kind ook slaapt.
Ik kwam ook altijd moeilijk in slaap, maar je word vanzelf zo moe dat het toch ineens lukt:D

Beter zoe23 dat jullie niet meer naar die gastouder gaan! Was je niet boos dat ze niet eerder zei van dat huilen?

Kwisted, klinkt als een goede beslissing! Succes met alles!

Soesa je meisje al 8 maanden!!! Fijn dat het goed gaat!

becky fijn dat het goed gaat!

En weer een kind wakker....doeg!!!!
pi_124777142
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 09:58 schreef kleinzusje het volgende:
Coco: Hoe is het ? :*
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:39 schreef Phaidra het volgende:
Coco, hoe is het met jou dan? En Saar, nog awesome as ever?
Ja, gaat hier super :Y Saar is fantastisch O+ Ze doet het heel goed (wat ik eigenlijk een idiote uitdrukking vind, maar even bij gebrek aan beter), heb het idee dat ze soms wat last heeft van de tandjes, benieuwd wanneer haar (boven)tandjes daadwerkelijk doorbreken.

Ze eet tegenwoordig een beetje fruithapje. Vindt ze lekker ook :9 Alleen wil ze het 't liefste zelf doen :') Hebben we haar daarstraks eens laten doen ook :D (geen lepeltje, maar effe lekker met het bakje-met-de-restjes-fruit knoeien O+ ) met de nadruk op knoeien :+ zie spoiler

SPOILER
Pakken gaat iedere dag beter, slapen nog steeds goed, drinken/eten prima, en ze is gewoon super lief/schattig/mooi/vriendelijk/vrolijk/blij/spekkig/geweldig *;

Met mij gaat het ook steeds meer de goede kant op :) Meer rust in kop/lijf, do naar bedrijfsarts, zullen we wel weer langzaam gaan opbouwen qua werk. Fysiek gaat ik ook iedere dag wel wat vooruit. Dus dat is mooi :s)
ben er nog niet helemaal, maar dat kom wel weer :)

Probeer morgen even fatsoenlijk bij te lezen, nu lekker naar bed :)
pi_124777587
Saar O+
Geweldige foto's ook :D
pi_124783245
Wat een droppie is Saar O+
pi_124783439
Saar O+. Wat kan ze al goed zitten! Fijn dat het met jullie goed gaat ^O^

Nog een knuffel voor Kyara. Pff wat zwaar :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124783729

Saar O+

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef Troeta het volgende:
Twinkle ik heb een spenendoekje van lodger aan de speen, zo kan ze hem heel makkeolijk zelf in doen, al een paar maanden doet ze dat. Op een enkele keer na hoef ik e rnooit uit voor een speen.

En die doekjes maken het afscheid van de speen soms ook makkelijker. De speen eraf en het doekje kan gewoon mee naar bed blijven gaan. :Y

Hier een baby die tegenwoordig om 19u i.p.v. 21u in bed ligt, ik heb ineens tijd voor mezelf. :o Wat dan weer minder is, is dat ze nu consequent om 5u wakker is (was eerst 7u). Iemand die daar nog een geniale oplossing voor weet? (haar weer om 21u in bed leggen is dat niet :+ )
pi_124783802
Hier sinds de klokken verzet zijn slaapt madam tot half 8/8 uur ipv van half 7/7 uur :+

Ja ze krijgt ook al sinds een ... maand ofzo? Een doekje mee naar bed waar ze dan heerlijk mee ligt te freubelen. Maar het vervangt de speen nog niet :+
We gaan nu proberen idd om het doekje aan de speen vast te maken zodat ze hem zelf terug kan ploppen :)

Coco fijn om te horen dat het bergopwaarts gaat daar! Wat klink je altijd heerlijk positief :)
Heb je ook weer zin om aan de slag te gaan?

Nog even een paar foto's van mijne harrie :+
Voor wie daar zin in heeft

SPOILER
pi_124784176
haha, de mijne wordt onverminderd om half zes wakker.... Speen erin en hij sliep vanmorgen tot kwart over zes (wekker om half zeven hier dus dat is op zich wel ok). Dat spenendoekje heb ik hier ook, maar ligt dat dan niet half over het gezicht of zo? Hij probeert hier wel zijn speen terug te stoppen nadat hij hem eruit heeft gehaald maar dat lukt nog niet altijd.

Leuke foto's Twinkle! Broccolimonster! En ik zie een speen tijdens het spelen :{w Tssssk, dat is dus niet alleen voor in slaap vallen dan he :P Wel haartjes hoor, trouwens! Niks kaal.

Ophelia, geen tips om langer te laten slapen helaas. Wel fijn he, je avond terug! Ik ga alleen alsnog te laat naar bed steeds omdat we pas eten als mini slaapt en ik nog iets van avond voor mezelf wil.

Saar O+ Inderdaad, wat zit ze al goed! Fijn dat het goed gaat met jullie.

Sola een lekkere nacht gehad, fijn! Deze week wat rustiger met werk toch? Hopelijk kan je een beetje bijkomen dan. Hoe is het met V's hoofdje en de bult?

Kyara en Cathmar, pittig met alle kids, pfff... Sterkte en hopelijk deze week wat meer rust.
pi_124784262
Wat een mooie babies weer, die foto's met eten coco en twinkle :D geweldig.

Kyara :* heftige dagen dus.

Soesa, sneu van het hoesten, maar wel alweer 8 maanden *O* en ja zou zomaar een kunnen dat mini last heeft van de 6 maanden sprong.

Mini had vannacht zijn hele knuffel ondergesnotterd, beest zag helemaal groen :')
pi_124784341
Ja,wat Zolena zegt ja, ik vermoed ook een aanloopje naar de volgende sprong inderdaad...
pi_124784578
ik heb nog even een besef momentje. Als ik stop met borstvoeding geven kan ik weer aan mijn normale anti conceptie pil. Misschien gaan mijn hormonen daardoor ook weer wat normaler doen. En dan wordt ik misschien wel weer ongesteld. Ja niet dat dat zo fijn is, maar dan is alles weer normaal zeg maar :P

Twink, Super grappige foto :D

Ophelia, goeie tip van zo'n doekje inderdaad. Ga ik doen!

Coco, wat leuk om S zo te zien brassen :D
ik wist helemaal niet dat jij er ook niet helemaal lekker bij zat? Was dat niet alleen lichamelijk?
pi_124784739
Saar, wat is ze leuk! En wat zit ze idd goed zeg!

D, ook al zo'n leukerd!

Dit haalde ik net uit bed O+

En ik moest net zo lachen, ze heeft een vest aan en was aan het rondkruipen. Opeens had ze dat dingetje van de rits in de gaten. En helemaal.moeilijk doen om m te bekijken :D zag er zo grappig uit :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 10:29:32 #220
259886 pessie
pi_124785017
Ophelia, voeding erin en terugleggen? Nathan heeft zeker tot hij anderhalf was een voeding nodig gehad om 4/5 uur maar we hebben hem aangeleerd dan weer in slaap te vallen tot 8. Van 7 tot 7 geen voeding is voor veel jonge kinderen best lang.

Weer zulke leuke foto's O+

Vannacht had Lauren denk ik een regelnachtje :O . nu koffie :D

Hier ook een peuter met speen in bed.

Tweelingmama's dubbel heftige dagen :*

We hebben heerlijke paasdagen gehad. Manlief was ook vrijdag vrij dus eigenlijk hadden we een mini vakantie. Heerlijk genoten van het zonnetje ook.
Gisteren hebben we de box neergezet, kan Lauren daar ook af en toe in spelen.
pi_124785068
Sonnetje, Hahah net een kat die zijn staart wil pakken? :D

Mineola, het is nu even inderdaad rustiger met mijn werk. Het volgende piekpunt is rond mei. Dus ik kan mijn overuren weer wat compenseren. V's hoofdje is nog steeds erg plat en die gekke bult is ook schedel. Ik heb me er bij neergelegd dat het (waarschijnlijk) gewoon een helmpje wordt. En ik denk dat ik dat ook wel graag wil, want die bult op zijn hoofd die krijg je niet weg met de oefeningen. Of ik zou hem strak tegen de achterkant van de box aan moeten leggen zodat die tegendruk kan geven :+

We hebben een hele leuke speelmat gekocht waarvan je 1 kant omhoog kan klappen en daar dan van alles aan kan hangen. Zodat de baby in buiklig ook wat leuks ziet en te spelen heeft.

Leuke foto's Coco! Schatje met haar spekkies O+

Twinkle, leuke foto's van je moppie O+ mijn ervaring is dat met elke nieuwe fase er weer een nieuwe manier van wakker worden was 's nachts. Soms hielp alleen speenploppen, dan was het toch een voeding, dan weer even knuffelen. Tot de fase dat Amy bij ons in bed sliep. Die duurde een jaar lang :P en ook dat ging vanzelf weer beter. Nu slaapt ze ongeveer 2 keer per week echt door (19:00-7:00) en de rest wordt ze 's nachts ergens wakker. En dan beland ze in het campingbedje op onze kamer. Maar niet meer 3 keer op een avond en dan in de nacht bij ons in bed. Ze kunnen het wel, maar er is altijd wel iets wat ze wakker maakt :P Een drukke dag, overdag slecht slapen, ziekig, hongerig (in tijden van groeispurtjes), nieuwe dingen kunnen enzovoort. Het is echt een kwestie van accepteren dat jouw slaap ondergeschikt is. Dit heeft bij mij ook even geduurd tot ik dat kon. Kon soms heel chaggerijnig van worden, maar ook daar had ik alleen mezelf mee. Wel lastig trouwens dat je zelf niet meer in slaap komt. Dat kost nog meer slaap denk ik. (/langverhaal)

Ophelia, Slaapt ze daarna ook niet meer? Ik zou het beschouwen als nachtvoeding en daarna weer lekker naar bed. Alles voor 7 uur vind ik dan ook een nachtvoeding :+
pi_124785238
Blije babies O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:43 schreef Mineola het volgende:
Ophelia, geen tips om langer te laten slapen helaas. Wel fijn he, je avond terug! Ik ga alleen alsnog te laat naar bed steeds omdat we pas eten als mini slaapt en ik nog iets van avond voor mezelf wil.
Heb ik ook, Vriend werkt in verweggistan dus vaak eten we pas tegen achten. Maar om uitgeslapen te zijn zou ik om negen uur/ half tien alweer naar bed moeten.

Pessie, ze krijgt nog meerdere nachtvoedingen, vaak is het drinken voor ze gaat slapen, 22u, 1u en 4u.

Ik vind alles voor 7 uur overigens ook een nachtvoeding. :Y Voeding erin en terugleggen werkt alleen niet, mevrouw is echt klaarwakker maar niet in bezit van bijpassend humeur. Het komt erop neer dat ik een dik uur met een chagrijnige baby zit, daarna kan ik haar nog drie kwartier terugleggen en wordt ze gezellig wakker.
pi_124785325
Twink: jawel hoor, wel zin om weer aan de slag te gaan :)

Kwisted: op zich ben ik heel blij/vrolijk/gelukkig/aan het genieten, is alleen wat veel gebeurd in korte tijd. Nu dacht ik dat dat verder geen probleem was, maar merkte toch dat mijn concentratievermogen flink verminderd was; vrij veel onrust in mijn kop/lijf als ik (thuis) aan het werk was. Bedrijfsarts vond het beter dat ik een tijdje rustig aan doe om alles een plekje te kunnen geven :)

SPOILER
Twink, lekker ding heb je daar :D Sexy met broccoli :+

Sonnetje: vrolijkerd O+

Kwisted, ik las dat je gestopt bent met de borstvoeding. Nu heb ik begrepen dat dat voor jou een heel lastige beslissing was en dat je je daar misschien zelfs wat schuldig over voelt. Daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen.

Waarmee ik niet wil aangeven dat ik het onnozel vind dat je je daar zo druk over maakt; ik hoop juist dat het wat relativerend werkt. Genoeg moeders die nooit bv hebben (mogen/willen) geven, die super gezonde/vrolijke/blije kindjes hebben, dus ga je bloos niet schuldig voelen omdat je er nu mee stopt.

Sterker nog, aangezien het zo niet lekker met je ging, lijkt me dat stoppen juist het beste is dat je had kunnen doen. En gezien dat laatste is het toch wat 'onnozel' dat je je daar druk om maakt of je er schuldig over voelt; het is tenslotte de béste beslissing die je wat bv betreft had kunnen nemen :) En wat is er fout aan de beste beslissing nemen? O+
  dinsdag 2 april 2013 @ 10:47:02 #224
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124785353
Son, O+, lief he, die kleine onderzoekers!

Coco, wat wordt Saartje groot!

Twink, O+. Schattig!

Ophelia, 5 uur is echt te vroeg ja. Lastig he, die ritmes. Helaas geen tips voor je, hier ook een vroege vogel maar gelukkig meer rond 6/half 7 tegenwoordig. Is beter te doen!

Wij hebben gelukkig vannacht geen ontroostbaar meisje gehad, dankzij Pampers :+. Irritatie is ook al minder gelukkig dusseh...iemand nog Etos luiers maat 4 nodig :') ? Denk je ook eens te bezuinigen...

Wel was ze wakker. Klaarwakker zelfs. Van 1 tot half 3 :'). Heel lief lag ze een beetje te spelen in bed en te kletsen O+. Als we naar d'r toe gingen ging ze braaf op haar zij liggen met d'r speen en tuttel en doen alsof ze ging slapen maar 5 minuten later was het weer: tatata! Heel gezellig maar iets minder voor onze nachtrust. Na een tijdje gaat ze wel even huilen dus slapen doe je toch niet. Uiteindelijk maar tussen ons in gelegd en uiteindelijk viel ze dan wel in slaap. Om vervolgens dwars door de wekker heen te slapen :o *; . Hopelijk is dit niet blijvend :Z

Oh, Coco, compleet begrijpelijk en ook wel wat herkenbaarheid.

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Tante_Soesa op 02-04-2013 11:36:28 ]
pi_124786399
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
Blije babies O+

[..]

Heb ik ook, Vriend werkt in verweggistan dus vaak eten we pas tegen achten. Maar om uitgeslapen te zijn zou ik om negen uur/ half tien alweer naar bed moeten.

Pessie, ze krijgt nog meerdere nachtvoedingen, vaak is het drinken voor ze gaat slapen, 22u, 1u en 4u.

Ik vind alles voor 7 uur overigens ook een nachtvoeding. :Y Voeding erin en terugleggen werkt alleen niet, mevrouw is echt klaarwakker maar niet in bezit van bijpassend humeur. Het komt erop neer dat ik een dik uur met een chagrijnige baby zit, daarna kan ik haar nog drie kwartier terugleggen en wordt ze gezellig wakker.
Haha, herkenbaar, alleen ben ik dus degene die in Verweggistan werkt. Ben rond half zeven thuis, spelen, voeden, naar bed en idd tegen achten eten.
Ik ging er idd vanuit dat je haar nog eens uit bed haalt voor een voeding, jammer dat dat dus niet voldoende is. Heeft ze echt honger? Kun je niet sussen met speen of zo? Moeilijk, mijne redt het al lang goed met alleen 22 u voeding en laat zich ook prima terugleggen (dat droomvoeden werkt goed, was jij het niet die me die tip ooit gaf?) dus geen tips verder.

Soesa, lekker zo'n nachtje... wij hadden 'm zaterdag. Dat keurig doen alsof ze gaat slapen ook, priceless! wel fijn dat ze goedgehumerd was iig!

En Coco, genoeg mensen zijn van minder al van het padje... Wat jij zelf al zegt, bij een ander had je het niet gek gevonden, waarom bij je zelf dan wel? Niet de lat voor jezelf te hoog leggen he? hoezo herkenbaar... je bent bepaald niet de enige hier in het topic daarmee!

En een lieve foto van Sonnetje! Wat heerlijk om zo'n vrolijk meisje aan te treffen! O+
pi_124786497
Oh son je meisje O+
pi_124786943
Sola, whehe nee niet zoals een kat en zn staart. Maar echt opeens stilliggen, verbaasd naar beneden kijken en pakken. De manier waarop was zo schattig O+ (en grappig door hoe ze keek ;))

Soesa, lekker nachtje :')

Pfff coco dat is idd een hele hoop in een paar maanden!
Gelukkig dat t al wat beter gaat.

Oh en dank voor de complimentjes O+ ze is ook zo leuk O+
pi_124787030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:33 schreef Mineola het volgende:

[..]

dat droomvoeden werkt goed, was jij het niet die me die tip ooit gaf?
Ik was degene die zei dat droomvoeden bij Otje niet werkt omdat ze dan je tepel sloopt. :+
Speen blieft ze niet en honger heeft ze ook niet. Ik ga eens kijken of een schone luier werkt (ik verschoon 's nachts alleen als ze gepoept heeft) leg me er anders maar gewoon bij neer. Ze zijn maar zo kort echt klein. O+
pi_124792179
Ohh foto's! leuk O+ *O* Haha vooral die etende kindjes. zal binnenkort mijn mini eens spammen.

Kyara heftig hoor :* beterschap
Soesa :D grappig dat ze net alsof doet!
Coco :*

Straks voor t eerst naar t consultatiebureau. Ben benieuwd...
pi_124794097
Son wat een lieve foto. Geweldig om zo'n vrolijk meisje in bed aan te treffen.

Vannacht sliep mijn dochter weer goed (kwam om kwart voor 6 voor de eerste keer en na de voeding heeft ze geslapen tot 9 uur) alleen ik werd wakker en besefte dat ik nog maar 9 dagen vrij bent. Kon ik even niet meer van slapen.
En ik heb net een spaarrekening voor mijn dochter geopend. O+

:* voor iedereen die dat nodig heeft

En Fieder ik ben benieuwd naar de stats
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:43:19 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124794629
Spaarrekening openen. Breek me de bek niet open wat een ellende. Volgens mij is het nu nog steeds niet geregeld met de Rabo. Dan hadden ze dit nodig, een week later weer wat anders, toen moest ik toch maar langskomen. Daarna nog een keer een telefoontje dat ze nog weer wat misten. Schijtbank.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:59:33 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124795357
Goh, dat was hier juist heel snel geregeld. Zal wel aan je regiokantoor liggen....

Een jaar geleden moest ik vandaag weer beginnen met werken.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:02:43 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124795496
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef Kyara het volgende:
Goh, dat was hier juist heel snel geregeld. Zal wel aan je regiokantoor liggen....

Een jaar geleden moest ik vandaag weer beginnen met werken.
Ja voor de meiden was het zo geregeld. Dat kon gewoon online. En voor Bram is het onwijs gedoe. Zwaar irritant dus. Ik ben ook al best pissig geworden.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:05:04 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124795597
Als ik 6 weken voor m'n bevalling verlof had genomen en geen vrije dagen had, dan was ik deze week weer aan de slag.

Nu heb ik nog een maand.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:05:13 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124795601
Ja, dat kan ik me voorstellen. Zo irritant als dit soort dingen zoveel tijd in beslag nemen :{

Mooie foto's weer!
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:11:35 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124795874
Oh! De vader van joene woont in Zweden. Krijg ik van z'n vriendin op fb, niemand werkt hier voordat ze 1 jaar zijn.

Wat een verschil. 10 tot 12 weken hier, tegenover een jaar thuis met je kind.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:12:27 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124795914
En krijg je dan ook doorbetaald?
pi_124795943
Ja dat is zeker een groot verschil.
Rekening was zo geopend. Bij gedoe heb ik er geen last van. Man werkt bij de bank.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:20:22 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124796266
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:12 schreef Kyara het volgende:
En krijg je dan ook doorbetaald?
Ja volgens mij wel. De kinderopvang is daar ook zo op ingericht en gratis.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:22:22 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124796342
jaloers!

Maar ik meen me te herinneren dat er dan ook verwacht wordt dat je weer fulltime aan de bak gaat toch?
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:23:13 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124796379
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:22 schreef Kyara het volgende:
jaloers!

Maar ik meen me te herinneren dat er dan ook verwacht wordt dat je weer fulltime aan de bak gaat toch?
http://mens-en-samenlevin(...)erlof-in-zweden.html
pi_124800997
Stats: 7 cm gegroeid *O* en vanaf zn lichtste gewicht (was heel erg afgevallen) een kilo eraan :)

Wow dat klinkt goed zeg in Zweden
pi_124801843
Wat goed fieder! Hoe gaat het met de med?

Coco
Heftige tijd pff.. :*
jullie Saartje is echt een schatje

& nog meer mooie/leuke baby's O+

Kyara
Heftig met zieke kleintjes :*

We hebben vandaag nieuwe med gekregen voor S, heeft rond 17u voor het eerst gekregen, ben benieuwd naar de nacht. Hoop dat S zich goed voelt.
Ka denkt dat S geen allergie heeft en haar buikje voelde ook goed.
Verder complimenten voor 10,5mnd bv :s) S groeit er goed op, gewicht en lengte was goed.
pi_124802397
De medicijnen doen hun werk goed. Wel een drama om ze te laten innemen. Ik los de tablet nu op in water en dat spuit ik in zn mondje. Is natuurlijk erg vies, dus dan zet ie n keel op en spuugt de helft uit. Ik ga donderdag naar de huisarts, kijken hoe nu verder.
Ook kan ie al 2 dagen erg moeilijk poepen, t is wat dik en groenig. Komt wss ook van de medicijnen... :{

Fijn dat S geen allergie heeft!
pi_124803040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Twink: jawel hoor, wel zin om weer aan de slag te gaan :)

Kwisted: op zich ben ik heel blij/vrolijk/gelukkig/aan het genieten, is alleen wat veel gebeurd in korte tijd. Nu dacht ik dat dat verder geen probleem was, maar merkte toch dat mijn concentratievermogen flink verminderd was; vrij veel onrust in mijn kop/lijf als ik (thuis) aan het werk was. Bedrijfsarts vond het beter dat ik een tijdje rustig aan doe om alles een plekje te kunnen geven :)

SPOILER
Kwisted, ik las dat je gestopt bent met de borstvoeding. Nu heb ik begrepen dat dat voor jou een heel lastige beslissing was en dat je je daar misschien zelfs wat schuldig over voelt. Daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen.

Waarmee ik niet wil aangeven dat ik het onnozel vind dat je je daar zo druk over maakt; ik hoop juist dat het wat relativerend werkt. Genoeg moeders die nooit bv hebben (mogen/willen) geven, die super gezonde/vrolijke/blije kindjes hebben, dus ga je bloos niet schuldig voelen omdat je er nu mee stopt.

Sterker nog, aangezien het zo niet lekker met je ging, lijkt me dat stoppen juist het beste is dat je had kunnen doen. En gezien dat laatste is het toch wat 'onnozel' dat je je daar druk om maakt of je er schuldig over voelt; het is tenslotte de béste beslissing die je wat bv betreft had kunnen nemen :) En wat is er fout aan de beste beslissing nemen? O+
Sooo Coco, als je zo alles opsomt dan is het ook wel een hele waslijst zeg. Eigenlijk ook helemaal niet gek dat je daar mee bezig bent in je hoofd. Het is nogal wat om te verwerken. Ik vind jou altijd heel sterk en krachtig overkomen. En je hoeft je natuurlijk ook niet overal meteen overheen te kunnen zetten. Sterkte in elk geval!

Wbt de borstvoeding. Ik weet niet of schuldgevoel het juiste woord is. Het is denk ik meer dat ik voor mezelf een doel had gesteld(min. 9 mnd voeden), en dat ik dat doel nu niet heb gehaald. Daar heb ik moeite mee. Ook vind ik het jammer als ik haar nu de fles geef, dat ik weet dat ik het zelf in mijn borsten heb zitten eigenlijk. Het live voeden vond ik altijd heel fijn. Maar door stress, ziekte, gewichtsverlies, niet bijgekolfd krijgen, wil ik stoppen. Het is een soort afscheid/verwerkingsproces. Ik kan ook niet zo goed uitleggen waarom het zo voelt. Het geeft me gewoon verdriet ;( maar tegelijktijd ook opluchting..
En dan wil ik er wel even bijzeggen dat ik helemaal niks tegen kv heb. (niet dat jij me daarvan beschuldigd ofzo :P ) En al helemaal niet voor vrouwen die daar bewust voor kiezen. Ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt :)
pi_124803399
Fieder
Heb ook in t Reflux topic gereageerd. S vond Losec ook erg vies
Ik had ook t idee dat ze er buikpijn van kreeg
Goed dat je de med met de ha gaat evalueren

Kwisted
Kan het me goed voorstellen :*
Vind het erg knap van je hoe je het hebt gedaan, je mag juist trots zijn op jezelf O+
Het is vooral een gevoelsmatig iets denk ik, je ervaart voeden op een bepaalde manier, is best intiem. Die ervaring heb je!
pi_124805176
Spaarrekening hebben we al vrij snel geopend en staat ook al best wat op. Maja .. advocaatstudie is duur he :+

Kwisted ik kan er niet over mee praten maar het klinkt idd als een stuk verwerking voor jou. Hoop dat je bovenal trots op jezelf bent dat je het zo lang vol hebt kunnen houden :*

Denk dat we maar naar Zweden verhuizen als ik dat zo hoor :+

Toffe dag hier gehad. Heel veel buiten geweest .. uiteindelijk onverwacht eters gehad. Erg gezellig.. ik houd wel van dit soort impulsieve dingen :) Djenna heeft ook heerlijk genoten van het zonnetje.

Sola je beschrijft je punt heel goed. Kan me daar ook wel in vinden denk ik :)
Genieten van de momenten die goed gaan en vooral niet teveel verwachten. Verwachten dat het altijd zo zal zijn :). Dat het zomaar weer om kan slaan door welke reden dan ook.

Vandaag van iemand te horen gekregen dat ze uit elkaar gaan. Net een kindje van een half jaar. Echt sneu.. moet er niet aan denken zeg.
pi_124805223
O en zoe ik hoop dat het nu beter werkt!!
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:06:58 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124808822
Zoe, hopelijk werkt de nieuwe medicatie beter.

Kwisted :*

Klinkt goed Twinkle!

Mijn oudste zegt sinds vandaag "zusjes of zus" tegen de meisjes O+ :'( O+
pi_124809341
Fieder mooie stats hoor.

Zoë ik hoop dat deze medicijnen gaan aanslaan.

Kwisted begrijpelijk hoor. Ik doe nu bv en fv samen. En in het begin was ik bang dat je met fv dat intieme niet zou hebben. Maar als ik haar de fles geef kijkt ze me met die lieve oogjes aan en dan geef ik haar een vinger die ze vasthoudt en ga ik zingen voor haar en dat geeft mij ook dat gevoel van intimiteit. Weet niet hoe ik het goed moet uitleggen.

Twinkle klinkt als een hele leuke dag inderdaad.

Kyara O+
pi_124815027
Kyara, lijkt me zwaar met een ziek kind en een teeeling. En dat zus/zusjes zeggen is lief O+

Coco, begrijpelijk dat je al die dingen moet verwerken. Wat een heftige tijden!

Kwisted, je mag echt trots zijn op jezelf.

Sonnetje, wat een prachtig blije meid.

Joi en al die andere prachtkindjes, leuk om te zien O+

Zoe, ik hoop dat de nieuwe meds helpen.

Fieder, hoop dat meds snel helpen.

Twink klinkt als een leuke dag.

Ophelia, klinkt zwaar, hopelijk gauw langer slapen s'ochtends.

Minneola, druk dan als je lange weg naar huis hebt. Ben blij dat het bij mij niet meer zo lang is.

Soesa, boefje, doen alsof.

Zolena, wat sneu

Sola, nu weer meer rust.

Pessie, fijn dat soort vrije en leuke dagen, hier ook.

Ik baal vrijdag was de ab kuur klaar en had de ha zijn oortjes schoon verklaard, zondag begon het weer te lopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124817531
Tinuviel,

Hopenlijk zet het nu niet echt door zo vervelend zieke kindjes.

Zoë Hopelijk doen de medicijnen hun werk.

Kyara, Ik vind het echt knap hoe je het allemaal doet. Ik vind een peuter van 3 en een baby van 11 maanden al veel.

Ik vind het echt moeilijk de laatste tijd om hier bij te lezen en op alles te reageren. Ben druk met psycholoog fysiotherapie en mijn veel te groot ordende meisje. Vandaag nieuwe kleertjes gekocht broeken alweer maat 86 en shirt maat 92... Jurkjes ook maar die moeten wat smaller gemaakt worden. Ook heeft ze nu een duwloopauto en dus niet meer de loopstoel ze doet het er hartstikke goed op en als ze niet meer wil gaat ze na de box en via de spijlen staqpt ze dan af. ze word zo groot. Ze kan ook al zo;n 5 sec zonder steun staan.

Ik geniet volop en ben zo trots op dr ben gewoon helemaal verliefd Maar ook wel erg verdrietig dat ze over 4 weken geen baby meer is het gaat ineens zo snel. 1.5 maand geleden kon ze nog niet zitten nu kan ze al los staan optrekken kruipen en aan 1 hand stappen...

Ook roept ze l de hele dag mama Alleen doet ze dit niet bewust maar toch klinkt het zo fijn ik antwoord telkens met ja meisje hier is mama O+
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124823895
Tinu wat balen dat zijn oortjes nu weer gaan lopen. :*

Sam wat gaat het allemaal goed O+
pi_124824020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:20 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuviel,

Hopenlijk zet het nu niet echt door zo vervelend zieke kindjes.

Zoë Hopelijk doen de medicijnen hun werk.

Kyara, Ik vind het echt knap hoe je het allemaal doet. Ik vind een peuter van 3 en een baby van 11 maanden al veel.

Ik vind het echt moeilijk de laatste tijd om hier bij te lezen en op alles te reageren. Ben druk met psycholoog fysiotherapie en mijn veel te groot ordende meisje. Vandaag nieuwe kleertjes gekocht broeken alweer maat 86 en shirt maat 92... Jurkjes ook maar die moeten wat smaller gemaakt worden. Ook heeft ze nu een duwloopauto en dus niet meer de loopstoel ze doet het er hartstikke goed op en als ze niet meer wil gaat ze na de box en via de spijlen staqpt ze dan af. ze word zo groot. Ze kan ook al zo;n 5 sec zonder steun staan.

Ik geniet volop en ben zo trots op dr ben gewoon helemaal verliefd Maar ook wel erg verdrietig dat ze over 4 weken geen baby meer is het gaat ineens zo snel. 1.5 maand geleden kon ze nog niet zitten nu kan ze al los staan optrekken kruipen en aan 1 hand stappen...

Ook roept ze l de hele dag mama Alleen doet ze dit niet bewust maar toch klinkt het zo fijn ik antwoord telkens met ja meisje hier is mama O+
Ik word week van je verhaal O+
pi_124828800
Zo net bij cb geweest. Mevrouw heeft even een gewichtsgroeispurt gemaakt :D
Deed ze van 2 maanden tot 6 maanden over 1200 gram. Nu was ze in 2 maanden 1700 gram gegroeid :o
Bij precies 6 maanden was ze 7325 en nu 9025. Ze doet t goed op de bijvoeding :') dus klopt ook wel dat ik haar een stuk spekkiger vond :D
Ze is nu 68 cm.
Oh en adviezen waren een beetje :') ik moest dr als ze s nachts wakker werd maar water geven ipv voeden. Overdag ook water (kreeg ze al) en een beetje diksap kon ook, niet te zoet want ze groeide hard zat :')
Alsof zr door slechte dingen groeit ofzo. Kind krijgt alleen vers (op een enkel potje na dan).
Oh en aan 4 voedingen had ze genoeg.
Ga wel gewoon door zoals ik t nu doe :P
Ontwikkeling was prima :D ze was de hele tijd aan t lachen O+

En dr groeicurve :'):

woensdag 3 april 2013 @ 12:00:17 #256
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124828905
Wow Son :o wat een inhaalslag! Nu heeft ze Elin qua gewicht weer ruim ingehaald :D. En die adviezen... Tsja... :')
pi_124829241
Haha idd :D
Ik was ook wel verbaasd! Dat ze flink gegroeid was had ik wel verwacht, maar zoveel!
Ze gaat wel redelijk gelijk op met dr broer op die leeftijd.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:16:49 #258
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124829379
Lekkere spekkies O+

Hier de stats van Elin:

woensdag 3 april 2013 @ 12:19:58 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124829471
Wow Son!!

Morgen moet ik weer naar het cb. Bram is wel lekker gegroeit, maar ik gok erop dat hij nog wat meer naar het midden is gekropen.
pi_124829570
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo net bij cb geweest. Mevrouw heeft even een gewichtsgroeispurt gemaakt :D
Deed ze van 2 maanden tot 6 maanden over 1200 gram. Nu was ze in 2 maanden 1700 gram gegroeid :o
Bij precies 6 maanden was ze 7325 en nu 9025. Ze doet t goed op de bijvoeding :') dus klopt ook wel dat ik haar een stuk spekkiger vond :D
Ze is nu 68 cm.
Oh en adviezen waren een beetje :') ik moest dr als ze s nachts wakker werd maar water geven ipv voeden. Overdag ook water (kreeg ze al) en een beetje diksap kon ook, niet te zoet want ze groeide hard zat :')
Alsof zr door slechte dingen groeit ofzo. Kind krijgt alleen vers (op een enkel potje na dan).
Oh en aan 4 voedingen had ze genoeg.
Ga wel gewoon door zoals ik t nu doe :P
Ontwikkeling was prima :D ze was de hele tijd aan t lachen O+

En dr groeicurve :'):
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow dat is met recht een groeispurt! :D Maar jeetje die adviezen... In mijn ogen pakt ze nu gewoon de lijn van de eerste 2/3 maanden weer op. Ben wel benieuwd hoe ze nu doorgroeit!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124829614
Ik ben vooral benieuwd wat ze eind juni doet :D
Tis iig nooit voorspelbaar :P
pi_124829710
Soesa, E. is ook nog steeds een flinke dame he! Je buigt wel wat af, hebben ze daar nog wat van gezegd? Niet dat ik het (nu al) zorgelijk vind hoor, ben gewoon benieuwd wanneer ze er wat van zeggen en wanneer niet :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 april 2013 @ 12:26:37 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124829732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat ze eind juni doet :D
Tis iig nooit voorspelbaar :P
Dan loopt ze waarschijnlijk !
  woensdag 3 april 2013 @ 12:27:57 #264
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124829802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:26 schreef Phaidra het volgende:
Soesa, E. is ook nog steeds een flinke dame he! Je buigt wel wat af, hebben ze daar nog wat van gezegd? Niet dat ik het (nu al) zorgelijk vind hoor, ben gewoon benieuwd wanneer ze er wat van zeggen en wanneer niet :P.
Ze buigt idd wat af ja. Maar, ze was eigenlijk sinds half december al ziek en dronk daardoor niet al te best. Eigenlijk viel me dit nog alles mee ;). CB vond t overigens prima, zolang het maar niet verder afbuigt. Maar, als ik zie wat ze eet dan ben ik daar niet zo bang voor :+

4 flessen van 180 cc, 1 a 1,5 boterham, cracotte of rijstwafel, fruit en zo'n 150/200 gram groenten en aardappel. Gaat er prima in :Y)
pi_124829916
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ze buigt idd wat af ja. Maar, ze was eigenlijk sinds half december al ziek en dronk daardoor niet al te best. Eigenlijk viel me dit nog alles mee ;). CB vond t overigens prima
Ah ja natuurlijk. Dat is wel een verklaring idd. Daardoor is I. ook wat afgebogen, maar inmiddels lijkt hij weer terug op zijn oude lijn. Ben ik wel blij om, omdat hij sowieso al niet zoveel spekkies heeft.

Fijn dat ze er niet moeilijk over deden, op ons CB correctie, de kinderarts van het CB vond een afbuiging ook logisch na ziekte.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 april 2013 @ 12:34:56 #266
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124830080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah ja natuurlijk. Dat is wel een verklaring idd. Daardoor is I. ook wat afgebogen, maar inmiddels lijkt hij weer terug op zijn oude lijn. Ben ik wel blij om, omdat hij sowieso al niet zoveel spekkies heeft.

Fijn dat ze er niet moeilijk over deden, op ons CB correctie, de kinderarts van het CB vond een afbuiging ook logisch na ziekte.
Ja, precies. De 26e hebben we weer een afspraak, ben benieuwd!

Mevrouw heeft sinds 6 uur vanochtend een half uur geslapen :'). Normaal 1,5 a 2 uur! Niet moe te krijgen vandaag :D
pi_124830261
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan loopt ze waarschijnlijk !
Dat,zie ik niet gebeuren :D
Dan moet ze opeens heel snel gaan. Floris stond en liep al langs de tafel en achter zn karretje op deze leeftijd.
Elise echt nog niet.
Ben wel heel benieuwd wanneer ze dat gaat doen :D

Hier zat de arts vorige keer te twijfelen of ik extra moest komen wegen, maar omdat ze zo bewegelijk was hoefde dat niet. Nou ja ze heeft t lang en breed goedgemaakt nu :P

Zo Soesa, E eet lekker!
Hier is t iets van 5 voedingen(inclusief de nacht :P), groente, fruit, boterham (3 kwart ofzo) en tussendoor een rijstwafel, cracotte of soepstengel.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:40:58 #268
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124830297
ik zag een hoop blije baby's voorbij komen O+
en ook een hoop narigheden
maar gelukkig toch meer leuke dingen :)

son wow wat een uitschieter zeg
en is jouw meisje nou klein ? of is de mijne lang?
want Zoë is 60 cm

gister weer begonnen met werken meeeeeeeen dat was ik niet meer gewend natuurlijk
m'n onderrug, bekken en stuitje waren het er niet echt mee eens.
kolven ging gelukkig ook goed ^O^

vandaag naar het CB geweest en weer prikjes gehad.
ze ligt nu heerlijk te slapen hopelijk gaat het net als de vorige keer, met veel slaap :)
ze weegt 5240 gram en is nu 60 cm

en een vrolijk hoofd
W
Z
E
pi_124830480
Wat een leukers ra!
Geen idee of ze klein is, ze zit op t gemiddelde dus zal wel meevallen :P
Met 3 maanden was ze 61,5 cm.
Al maak ik niet heel lange baby's. Mn oudste is ook nogal een dwerg naast zn neef van 11 weken ouder en zn nicht van 2 maanden ouder. Maar hij zit ook altijd op de -1 kwa lengte :P
pi_124831153
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:40 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat,zie ik niet gebeuren :D
Dan moet ze opeens heel snel gaan. Floris stond en liep al langs de tafel en achter zn karretje op deze leeftijd.
Elise echt nog niet.
Ben wel heel benieuwd wanneer ze dat gaat doen :D
Nou, zeg dat niet te snel! Hier ging het zo:
25 maart: voor het eerst vooruit tijgeren
30 maart: voor het eerst een klein stukje kruipen
2 april: zelf vanuit kruipstand gaan zitten (op het kdv }:| )

Hij kan ook al prima een paar minuten staan als je zijn handjes vasthoudt (zo schattig, die wiebelbeentjes!). Dus, er kan een hoop veranderen in een weekje :+ _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124831260
RA, wat een leukerd is Zoë O+ Mooie stats ook, lange dame!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 april 2013 @ 13:13:04 #272
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124831432
E. Staat ook al heel goed en trekt zich ook een soort van op haar benen als ze bij je op schoot zit (lastig uitleggen :D) en ze kruipt of tijgert dan weer niet. Ook hebben we gister haar bedje maar omlaag gedaan omdat ze steeds op haar buik lag, en dan haar bovenlichaam helemaal opdrukte om vervolgens met haar handje op de bovenkant van het bedje te gaan timmeren :') :o. Ik zie haar eerder gaan staan dan gaan kruipen eigenlijk :?

Ik ben zo benieuwd hoe ze over 2 maanden op vakantie is en wat ze dan kan O+

E was met 3 maanden 64 cm
pi_124831846
Mooie stats Fieder :)

Zoë, lijken de medicijnen die je gisteren hebt gekregen al wat (beter) te werken?

Kwis, ik heb ook niet het idee dat je iets tegen kv hebt ofzo :) Bedoelde idd meer dat je je op zn minst niet schuldig moet voelen, en je eigenlijk helemaal niet rot moet voelen, omdat je de beste beslissing hebt genomen. Dat je je zelf gestelde doel niet hebt gehaald en je daar rot over voelt, kan ik me ergens wel voorstellen. Wat Omen trouwens zegt: ook fv kan iedere keer heel intiem zijn O+ Dus wat dat betreft no worries!

Sam, fijn dat het zo goed gaat! Dat mama roepen! Bewust of niet: O+
ik moet nog reageren op fb, maar mooi dat de luiers bevallen. Zal ze de volgende keer weer meeslepen.

Mooie stats van Son & Soesa ook :)

Rebel, mooierd heb je daar :Y maar zo heel lang is ze toch niet als ik de stats bekijk, zit toch precies op het gemiddelde?

Soesa, duwt ze zichzelf omhoog op haar beentje als ze op schoot zit?

Phaidra, die van jou doet het ook goed he? O+
  woensdag 3 april 2013 @ 13:27:17 #274
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124832061
Mja, lastig uitleggen is het :D. Ze zit dan op 1 been van mij, met haar voetjes tussen mijn benen op de bank (is het te volgen tot zover :') ) en gaat dan zelf staan terwijl ze mijn handen vasthoud. Ik trek haar niet op maar dat doet ze zelf

ik probeer t wel eens te filmen, ik suck in uitleggen :')
pi_124832290
[/quote]
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:27 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mja, lastig uitleggen is het :D. Ze zit dan op 1 been van mij, met haar voetjes tussen mijn benen op de bank (is het te volgen tot zover :') ) en gaat dan zelf staan terwijl ze mijn handen vasthoud. Ik trek haar niet op maar dat doet ze zelf

ik probeer t wel eens te filmen, ik suck in uitleggen :')
Ik snap wel wat je bedoelt :Y Doet Saartje met zitten/overeind komen. Dan hoef je alleen haar handjes vast te houden en zij doet eigenlijk het echte werk :+
pi_124832659
Coco: ja, volgens mij wel! Het ziet er zo bizar uit, dat ukkeltje dat al op z'n benen staat :o O+

En ondeugend ook al! Precies overal heengaan waar hij niet aan mag komen en heel recalcitrant gaan lachen als ik hem corrigeer :'). Ik houd echt mijn hart vast...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 april 2013 @ 13:52:59 #277
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124833027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:42 schreef Phaidra het volgende:
Coco: ja, volgens mij wel! Het ziet er zo bizar uit, dat ukkeltje dat al op z'n benen staat :o O+

En ondeugend ook al! Precies overal heengaan waar hij niet aan mag komen en heel recalcitrant gaan lachen als ik hem corrigeer :'). Ik houd echt mijn hart vast...
Schattig hè O+ hier kijkt ze er ook zo wijs bij, alsof ze al jaren de wereld op 2 benen bekijkt.

Dat klinkt zeker ondeugend :D en groot!
  woensdag 3 april 2013 @ 14:00:54 #278
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124833298
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

Rebel, mooierd heb je daar :Y maar zo heel lang is ze toch niet als ik de stats bekijk, zit toch precies op het gemiddelde?

nee dat klopt maar het verschil leek zo groot of klein ?
dat de dame van son met 9 maanden ? 8cm langer is dan Zoë met 3 maanden.
maar ik weet even niet hoe ik het moet uitleggen.
maar de mini van soesa was dan weer langer met 3 maanden.
nou ja lekker warrig verhaal zo :P
W
Z
E
pi_124833376
Sam, wat klinkt dat lief. Mijn baby zegt ook "mama". Volgens mij gaan ze echt gelijk op.

Mooie stats Son & Soesa.

Mooierd heb jij RA.

Phaidra, zo dat is nog eens snelle ontwikkeling. Hier gaat het ook hard. Van optrekken aan de hand tot helemaal zelf ging ook snel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124833505
En t wordt alleen maar erger dat ondeugende :D
Hier had ik net een 'je moet vooruit dan maar zeggen mama' :') (meneer vond dat ie nog wel een koekje mocht :P)

Staan vindt ze ook geweldig idd :D
Maar t liefst ligt ze op de grond te dweilen en speelt.ze.met.dr broers speelgoed :P

Phaidra, dat deed ie snel joh :o
Toch verwacht ik t hier niet zo snel hoor :P
pi_124834575
Dames mooie stats weer!

En wat gaaf die vooruitgangen!

Djenna kan sinds vandaag zelf (bewust?) rammelen met de rammelaar :D super gaaf.

En ik heb haar vanmorgen zonder harnas ern dikke meter laten tijgeren.. maar toen was ze oik moe haha. Super gaaf. Mijn blije guppie

Hoe is de nacht gegaan Zoe? Merk je verbetering door de andere medicatie?

Djen krijgt sinds vorige week 3 volle eetlepels fruit (staafmixer) en ook 3 volle eetlepels groente (ook staafmixer). En madam vindt het allemaal prima! :)

Gister de filmpjes terug zitten kijken van de eerste paar weken... ze gaat zo hard :(
  woensdag 3 april 2013 @ 14:50:57 #282
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124835032
Gaat echt hard hè Twink! Ik vind het echt knap van Djenna, dat ze al tijgert!

RA, baby's groeien echt allemaal anders :D. Maar, die reusachtig snelle 1 cm per week groei gaat op een gegeven moment over. Gelukkig :+

Zo zit Linnie tegenwoordig meestal, 1 voet vooruit en 1 achteruit. En maar lachen :D

pi_124835282
O+
Lachebekje!

Hier wordt er zo gespeeld
  woensdag 3 april 2013 @ 14:58:36 #284
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124835332
:D

Herkenbare pose :+ op de een of andere manier eindigen ze altijd onder de bank hè?
pi_124835454
Haha lijkt idd of ze onder de bank zit, dat lukt niet hehe. Ze was net aan t draaien :P
Maar ze ligt wel vaak half onder de tafel/tv meubel ja :D

Ze kwam hier vandaan :P
pi_124836864
de meiden O+ Ik zou bijna nog een meisje erbij willen.

Luuk vindt zitten bij mij helemaal de bom. Hij zit dan op een kussen op mijn schoot, ik hoef alleen zijn vingertjes vast te houden. (ws door al zijn vetjes dat hij gewoon blijft zitten). Dus ik heb zo'n bumbo stoeltje geleend van mijn schoonzusje. Ik had het idee dat ie dat wel leuk zou vinden. Zie hier het resultaat

Het was ook nog eens proppen om zijn beentjes erin te krijgen.
*poef* nu is het weg
pi_124836942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:42 schreef Phaidra het volgende:

Haha ik had dit geschreven kunnen hebben. En als je dan corrigeert en hem weghaalt bij hetgene waar hij niet aan mag komen grijpt hij iedere kans aan om maar zo snel mogelijk weer terug naar die plek te komen. Ondertussen ondeugend lachen en mij aankijken..
Ook een leuke. Nee E. je mag niet aan de fotolijst op het kastje komen. Hij pakt een auto gaat ermee op de kast rijden en ondertussen gaat dat andere handje snel naar de fotolijst. Zodra hij mij zag kijken reed hij weer verder met de auto.

Kwisted wat jij schrijft over het stoppen met borstvoeding kan ik me heel goed voorstellen. Het is en blijft een dubbel gevoel. Ik geef nu al elf maanden borstvoeding en wil er niet over nadenken dat het toch een keer ophoudt. Ik hoop dat E. het zelf aangeeft als hij er klaar mee/voor is.
Mijn oudste heeft enkel flesvoeding gehad en ook dan kun je voor fijne intieme momenten zorgen. Succes met afbouwen.

Maar wat gaat het hard, lees meer dan ik post en al die kleintjes zijn zo groot geworden. :)
Het cliche is gewoon waar. Misschien met wat hobbels hier en daar maar geniet ervan want ze zijn zo groot.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:40:33 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124836947
Kijk die dikke zitten!!

<3
pi_124836980
En dan het cb nog zeuren dat ie niet genoeg aan was gekomen. Alsof hij eruit ziet alsof hij ook maar iets tekort komt 8)7
*poef* nu is het weg
  woensdag 3 april 2013 @ 15:42:31 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124837004
Mijn baby klinkt weer als een zeehond. Ik wil zon. En 20 graden.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:42:56 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124837019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:41 schreef kaatjejannie het volgende:
En dan het cb nog zeuren dat ie niet genoeg aan was gekomen. Alsof hij eruit ziet alsof hij ook maar iets tekort komt 8)7
Dat zie je toch! Duidelijk ondervoed.
pi_124837070
Ik heb hem nu maar op dieet gezet. 3 voedingen, 10 minuten per kant. Klaar is het. Ik wil langer met kledingmaten doen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 3 april 2013 @ 15:45:28 #293
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124837103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:44 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb hem nu maar op dieet gezet. 3 voedingen, 10 minuten per kant. Klaar is het. Ik wil langer met kledingmaten doen.
3? Zoveel?
pi_124837157
Bolle! :D O+
pi_124837165
ja, zou er nog wel een afkunnen denk je?
*poef* nu is het weg
  woensdag 3 april 2013 @ 15:47:15 #296
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124837168
luuk O+ lekkere gezonde baby

god en dat weer }:| ik had me een verlof voorgesteld met prachtig lente weer om heerlijk in te wandelen. misschien dan toch nog maar een vlak voor de zomer baby bakken
helaas fiets ik nou in de stervens kou weer naar werk :r
vrijdag komt m'n loungeset en hopelijk ligt de zon dan ook in die vrachtwagen B-)

ooooh soesa ik had jouw mini nog nooit gezien wat een leukerd zeg :D

[ Bericht 3% gewijzigd door rebel-angel op 03-04-2013 15:52:02 (ik schreef me ipv m'n :')) ]
W
Z
E
  woensdag 3 april 2013 @ 15:49:47 #297
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124837259
Terechte edit.
pi_124837277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:42 schreef Ticootje het volgende:
Mijn baby klinkt weer als een zeehond. Ik wil zon. En 20 graden.
^^ :{
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124837323
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:41 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vind m wel een beetje magertjes hoor :P
  woensdag 3 april 2013 @ 15:51:58 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124837354
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:51 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik vind m wel een beetje magertjes hoor :P
Ja die 2e kin is wat mager.
pi_124837378
Ik moet mijn kind er niet naastleggen zeg, blijft verhoudingsgewijs niets van over. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')