abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124622900
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_124622971
Zit mobiel dus kan even de laatste paar posts uit het oude topic niet quoten. Sorry daarvoor!
pi_124624199
Twinkle, wat een Olli is??? De meest fantastische knuffel die er maar te krijgen is momenteel! Het olifantje uit de reclame van Feyenoord en Blijdorp. Was vanaf vanmiddag te koop in Blijdorp. Zo cute!
Ik wou hem ook gaan halen na de gyn, maar kreeg een sms dat het echt te bizar druk was, dus maar wachten op de volgende lichting!

Ow en jullie mogen best wel weten hoor waarom de gynaecoloog mij bij een evt volgende zwangerschap. Kreeg met 35 weken het hellp syndroom en een keizersnede. Maar kans op herhaling is klein (als ik bij dezelfde partner zou blijven ;) )
pi_124627169
Grappig, die Olli.

maar dan mag je toch nog wel naar de vk Loj? Alleen op het einde misschien niet.

Wat voor sprong is er met 8 maanden? Er schuifelt hier een meisje op de grond met slaapzak en al? Alles te bevoelen en er mee te slaan...en dat doet ze al de hele week. Niet moe te krijgen.

Nu vorige topic ff bijlezen.
pi_124627467
Ik heb nog niet terug gelezen sorry daarvoor
Vandaag kwam het c.b langs .
Dik een uur een gesprek gehad en hayley is weer gewogen ze was nu 3950 gram ietsje gegroeid weer.
Ze doet het gewoon goed.
Ik vind de uitdrukkingen zo mooi van der.
Een harde scheet sluit ze standaart af met ehh zo van die is er uit .
Kinderwagen pakken is ineens een vrolijk koppie.
aankleedkussen op bed ook omdat ze in bad gaat dan ,En word ze kribbig als je der weer uit bad haalt.
Ook als ik er een paar uur niet ben is ze onrustig tot ze me stem weer hoort of merkt dat ik er ben.
Ik vind het zo geweldig wat ze zo snel al aangeven of duidelijk maken
pi_124628404
Fijn dat jullie weer thuis zijn logician

Ook zo'n ondernemend dametje ophelia, haha
pi_124628938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:21 schreef Troeta het volgende:
Grappig, die Olli.

maar dan mag je toch nog wel naar de vk Loj? Alleen op het einde misschien niet.

Wat voor sprong is er met 8 maanden? Er schuifelt hier een meisje op de grond met slaapzak en al? Alles te bevoelen en er mee te slaan...en dat doet ze al de hele week. Niet moe te krijgen.

Nu vorige topic ff bijlezen.
Ehmz de gynaecoloog zei dat ik dan meteen contact op kon nemen met de gyn in het ziekenhuis en dat dat niet via de verloskundige gaat. Maar waarom vanaf t begin, geen idee dacht dat dat normaal was. Maar niet dus?

En ik heb ff in de oei ik groei gekeken:
De 8,5 maanden sprong willen ze dingen doen die nieuw voor ze zijn. Ze gaan op onderzoek uit, onderzoek dat je kleine wetenschapper in staat stelt zijn wereld in categorieën in te delen..
Lijkt dan wel te kloppen met wat je over je kleine schrijft :)
pi_124630441
Hehe een olli komt er hier dus niet in :P
Feyenoord :r (hou niet eens van voetbal, maar ben mn hele leven principieel ertegen :+)
Blijdorp is wel leuk trouwens. Binnenkort maar weer eens gaan. Had vorig jaar een abonnement, maar toen werd ik zwanger enzo...(heb nog wel parkeerkaartjes, iets met zwanger zijn en vergeten dat je ze al had en weer een rits nieuwe kopen :'))

Verder niet bijgelezen en niets te melden want gewerkt enzo.
Oh wel een ding. Mn meisje kan zwaaien O+ ik vind t tof. Ze is zo leuk O+
Eigenlijk heb ik gewoon 2 van de leukste kindjes *D ook samen worden ze steeds schattiger O+
pi_124634591
Wahaha gaaf papa uitzwaaien als die gaat werken dus :+

Ohh serieus joh die Ollie? Even stiekem voor mijn man scoren dan want die is Feyenoord supporter in hart en nieren. Ik vind de reclame wel super grappig trouwens :+

En ik dacht dat de griep inmiddels wel het land uit is maar ik begin een zwaar vermoeden te krjijgen dat ik het toch te pakken heb :(. Gelukkig bijna weekend.. kan mijn man het grootste deel van de zorg voor Djen op zich nemen mocht het echt doorzetten.

Asfalt goed om te horen dat het zo goed bij jullie gaat.

Edit: zie net dat Olli alleen te koop is IN de dierentuin en bv niet online. Is er toevallig een Fokker die daar binnenkort naartoe gaat en zon ding kan scoren voor me? En dan ook nog op de post kan doen aangezien ik inLimburg woon?

[ Bericht 12% gewijzigd door Twinkle20 op 29-03-2013 05:26:31 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 05:48:38 #10
381212 Gulara
From the future
pi_124634629
Hoi :W

Ik krijg het niet voor elkaar, mee posten met een baby. Hier gaat het goed. Hoewel Pi de laatste week significant meer huilt. Slapen is alleen fijn bovenop iemand anders, met als voorwaarde dat diegene ook heel oncomfortabel zit. :')
's Nachts slaapt ie stukken beter, dus ik mag eigenlijk niet klagen. En het is een onwijs lekker ding! O+

Ik hoop over twee weken wat meer een ritme te hebben en weer wat meer te kunnen posten. Tot die tijd ben ik op zoek naar dé oplossing om ervoor te zorgen dat mijn kind alleen ergens kan liggen. :7
pi_124634677
Sonnetje
Zwaaien is O+

Olli niet gezien, S noemt alles aap dus muisknuffeltje is nu aap O+

Twinkle
Hoop niet dat je de griep krijgt, goed uitrusten dit weekend

Gulara
De eerste weken sliep S overdag ook de hele tijd bij/op me, na een tijdje wilde ze dat niet meer :'( , ook al kan het soms lastig zijn, geniet er ook van! :*

S was sinds 3u wakker, om 4u ben ik naar beneden gegaan met dr en 6u weer op bed gedaan. Nu voelt het alsof ik een kater heb :O
Hoop dat t goed gaat bij de gastouder vandaag, S moet de hele tijd kokhalzen en voeding komt omhoog maar ze spuugt t niet uit :( .. Med wil ze niet
pi_124634795
Asfalt, wat leuk!

Loj, klinkt niet als een knuffel voor mij. Niks met voetbal hier.

Twink, fijn, dat ze zo vooruit gaat.

Gulara geniet maar van dat kleine baby, dat op je slaapt.

Son, zwaaien is leuk. Meneer hier kan het ook, maar doet het niet per se altijd als je naar hem zwaait.

Zoe, hoop dat het vandaag goed gaat.

Hier is de ab kuur denk ik vandaag klaar. Straks maar even naar de ha ter controle van het oortje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124635410
Ja dat op je slapen! Ik vond het ook heel vermoeiend en eerlijk gezegd lastig, je hebt zelf je slaap zo hard nodig, maar het is echt zo voorbij! Ik zou wel willen dat hij het nu nog deed soms, heerlijk zo'n kleintje tegen je aan. Na de late voeding blijf ik ook meestal nog extra lang met hem zitten omdat ik het zo heerlijk vind als hij in m'n armen ligt te slapen O+ :@
Geen tips dus, behalve er aan toegeven, het zo gemakkelijk mogelijk maken voor jezelf en proberen ervan te genieten hoe lastig ook :D

Jeetje Zoé, wat een zware nacht... Ik hoop zo dat het snel beter gaat... Ik heb de indruk dat het sinds de diagnose reflux en medicijnen eerder slechter gaat terwijl het net beter leek te gaan. Gelukkig kan je snel naar de kinderarts.

Twinkle, ik ga binnen nu en een week of zes naar blijdorp en wil m wel voor je meenemen, als ze Olli dan nog hebben. Ik pm je tegen die tijd wel.

Tinu, hopelijk nu klaar met de oorontsteking! Gaat het goed met L verder? En heeft je werk al iets meer begrip voor het feit dat je kinderen hebt?!

AH, nog gefeliciteerd met je dochter, je klinkt als een hele trotse papa! Gek he, hoe snel je je kindje gaat begrijpen en dingen herkent. Fijn dat het zo goed gaat!

Son, zwaaien is leuk! O+
pi_124635525
Twinkle als ik een keer ga wil ik wel kijken voor je. Dat ik je ook pm net zoals mineola?

Zoë balen dat er geen verbetering in zit ;( moet je vandaag werken of kan je even uitrusten als ze bij de gastouder is. Lastig ook dat je nu alleen bent. Hoop dat het snel allemaal een beetje beter gaat! Mag wel een keer na zo'n tijd :*

Tinu heb je t idee dat je ab geholpen heeft? Zo sneu die kleintjes met oorpijn ;(

Oh en idd genieten zolang ze nog op je slapen :D hier doet ze t echt niet meer. Bij me zitten is al niet leuk meer.
pi_124635755
Oh, die Olli. Ik zit te janken als die reclame voorbij komt... Maar hey, zwanger ;).
Home is where the O+ is...
pi_124635959
Tinu
Hoop dat het goed gaat met z'n oortje

Mango
Klopt, de med valt niet zo lekker en de ha wil niets anders geven. Nu ik weet wat er aan de hand is wil ik natuurlijk iets doen wat S kan helpen (met behulp vd kindrarts) Toen ik t nog niet wist accepteerde ik de situatie en deed mn best.

Sonnetje
Dankje hoop ik ook
Moet vandaag werken ( -O- )

Heb de reclame nog niet gezien :@ maar olli wel gegoogled, lijkt een redelijk grote knuff?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:24:02 #17
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124636226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:53 schreef Cwen het volgende:
Oh, die Olli. Ik zit te janken als die reclame voorbij komt... Maar hey, zwanger ;).
Ik denk dat ik de reclame niet snap... Vind em namelijk stom :@

Gulara, even ervan proberen te genieten, dit duurt waarschijnlijk maar heel even :* . heb je geprobeerd hem over te leggen en op z'n zij te laten slapen? Lauren wordt ook wakker als ik haar op haar rug neerleg tterwijl ze rustig 2 uur slaapt als ik haar op haar zij leg.
pi_124636434
Zwanger of niet zwanger ... ik word ook week van binnen als ik hem zie :D

Son en Mineola..goed plan. Super bedankt!

Tinu kk hoop dat het met de oortjes nu wel in orde is.

Zoe idd nu je weet dat er iets is gewoon doorpakken hoor. Stomme niet meedenkende huisarts. O en we kunnen elkaar de hand schudden.. ik was ook vanaf drie uur wakker (en zij slaapt meteen vrolijk verder na speentje natuurlijk. Denk dat ik er ook maar een voor mezelf ga kopen.. kijken of het helpt :+)

Tussen half acht em nu nog lekker samen in het grote bed geslapen hoewel ik me had voorgenomdn haar vandaag rond 9 het fruithapje voor te schotelen. Miet gelukt dus :+ .. morgen nieuwe ronde nieuwe kansen :)
pi_124636525
Wat is er met S dan Zoe? Heb ik gemist.

En hoe is het bij jullie pessie? Mooi dametje heb je hoor!

Bedankt loj, dat klopt zeker zeg!!

leuk zwaaien son!
Kusjes al geoefend?? Ik denk dat Nena af en toe een kusje geeft, maar weet het nog niet zeker,haha, kan nog toeval zijn.
En ze danst! *O*
pi_124636660
Kusjes nog niet geoefend :D
Net deed ze ook zo iets schattigs. We stonden uit dr raam te kijken (en steeds dr hoofd stoten tegen t raam :D dus maar naar t zijraam gegaan, kon ze beter de straat in kijken ;)). Deed ze dr hoofd steeds tegen me aan laten rusten. Ze knuffelt me soms wel trouwens.
En dansen wat schattig O+

Whaaahaa en bedenk me.net dat ze 8 maanden is vandaag :o
8 maanden geleden lag ik nu te bevallen :D
pi_124637436
Troeta
Hier zijn kusjes natte likken haha maar wel lief
en dansen O+

S heeft reflux -O-

Sonnetje
*O* voor de 8 maanden!
en knuffelen is lief

Twinkle
haha ja ook maar aan de speen! :P
ach ik heb weer een was gedaan, nu is alles netjes voor als vriend thuis komt vanavond. Heeft het in ieder geval nog zin gehad dat ik vroeg uit bed was.

Vraagje,
Net gastouder gesproken en S blijkt dus veel te huilen daar, soms de hele tijd als ze er is. Wil niet eten en geeft dus over. Ze is daar nu 2maanden, dan zou ze toch wel wennen? ze gaat 2x pw
Ik dacht dat het goed ging, zo vertelde ze het ook maar sinds woensdag hoor ik dat het dus niet zo lekker gaat. Ik had dat liever eerder willen horen maar misschien voelde ze zich bezwaard ofzo.
Gastouder is lief en 2 andere kindjes zijn rustig en willen ook met S spelen. S vind die andere kindjes wel leuk en speelt ook wel kort. Gastouder denkt dat ze me mist. Dat ze waarsch last heeft van de Reflux helpt natuurlijk ook niet mee.
Als ze bij ons thuis is & familie/vriend past op is het oke, ook bij mijn ouders thuis is het goed.
Wat kan ik doen om het toch makkelijker te maken voor S én gastouder?
pi_124637556
Minneola, lief dat je het vraagt. Het begrip van mijn projectmanager is soms nog ver te zoeken. Toch tof om te zien, dat andere collega zich voor het kolven op werk inzet en mijn manager vraagt hoe het met de kleine is, nadat ik thuis was vanwege zieke baby. Ik ga ook het komende halfjaar terug naar 32 uur werken. Financieel wordt het nog even puzzelen, maar is denk ik fijn, geeft meer rust voor mij ook.

Son, jij ook bedankt voor het vragen: hij zit nog steeds aan zijn oor en kauwt ook op alles. Vraag me toch af of als de oorontsteking goed weg is, het van doorkomende tandjes en gewoon ongemak komt.

Hij slaapt nu. Vanmiddag 16.30 uur naar de ha. Verder doet hij het geweldig. Hij is zo beweeglijk, wil alles zien, voelen en hij heeft temperament. Als het hem niet zint, gaat hij woedende kreten slaken, zodat wij duidelijk merken, dat het hem niet bevalt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124637683
Tinu
je zou juist respect moeten krijgen van projectmanager :Y
zoveel werken, bv & gezin

nog geen tandjes zichtbaar? succes bij de ha, hoop dat de oorontsteking weg is
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:26:41 #24
381212 Gulara
From the future
pi_124637716
Hahaha, I hear you! Ik geniet ook wel hoor! O+ Alleen zou het soms fijn zijn om te douchen of zo. Het is ook jammer dat het óf slapen óf huilen is de afgelopen dagen. Nou is het wel zo dat hoe meer hij slaapt hoe tevredener hij is, dus het loont de moeite om erin te investeren en em inderdaad maar gewoon bovenop me te laten knorren. O+

Pessie op de zij gaat hier inderdaad ook een stuk beter dan op de rug, maar het blijft een precaire situatie dat wegleggen. :P

En kussende babies, wat lief! Hier komen we niet verder dan liefdevol bellen blazen.

Zoë geen oplossing hier, wel een :* het klinkt allemaal niet makkelijk.
pi_124637962
Zoë wat rot toch dat het niet lekker gaat bij de gastouder -O-. Misschien kan je een paar keer samen met S erheen gaan? Dat je dus ook blijft (soort op visite gaan), misschien dat ze zich dan zonder jou ook veiliger gaat voelen. Lastig lijkt me dat, I is (nog) zo makkelijk daarin, die zwaait me nog net niet uit als ik hem wegbreng naar het kdv :').

Tinu, kan idd ook best van de tandjes komen :Y. De ha zal er vanmiddag wel naar kijken denk ik? Succes! Fijn dat het op je werk wat beter gaat, met uitzondering van je projectmanager. Ik begin binnenkort ook aan een nieuwe baan. Kolven was geen probleem zeiden ze al, ze hadden wel vaker borstvoedende moeders _O_. Omdat het een klein bedrijf is, hebben ze geen aparte kolfruimte, maar wel een afsluitbaar kantoortje dat ervoor gebruikt kan worden.

Son, 8 maanden alweer! Bezig bijtje heb je :D O+

Dat kruipen en tijgeren is heel tof enzo, maar wel vermoeiend dat de mini steeds overal heen gaat wat niet mag, superdriftig wordt als je iets afpakt wat hij niet mag hebben en zich vaak stoot aan van alles (2x een bloedlip in een week). Hahaha moet er even aan wennen _O- :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124638288
Hij is zo leuk!!! O+

*en weer weg*

[ Bericht 86% gewijzigd door Phaidra op 29-03-2013 16:29:09 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124638839
Morning dames en heer ! c_/

Zoe: Pittig hoor ! en echt rot voor je meisje. Hoop dat het snel beter gaat, dit is niet leuk meer. Dat kokken is zo naar om te zien.

Ik bedoelde of je misschien een vriendin mee had genomen. Ik weet dat je man weg is. De mijne is weer redelijk fit. Gelukkig, wat een verschil maakt dat.

Goed dat je naar de kinderarts gaat. En NEE je mag je was niet opsturen :D . Succes bij de gastouder. Lastig ! Ik weet even geen oplossing. Is het niet mogelijk om eerst de reflux onder controle te krijgen en tijdelijk de GO te stoppen ? Of is dat juist niet goed ??? Geen ervaring hier. :*

Phaidra: Mooie stat plaatjes. Helemaal prima ! Bewegende baby’s zijn idd geweldig (vermoeiend).
Wat een lekker jochie ! Super blij ! *O*

Kyara, Troeta, Ophelia, Mineola en Mango: Mooie Lekkere stats ! Fijn ! Wat een verschillen ! *O*
Onze stats komen volgende week !
(bij 8 maanden en 2 weken)

Soesa: Fijn dat het goed gaat met Etje! Vakantie, super ! Ook spannend voor het eerst met je meisje. Waarheen ?
Goed idee om je even ziek te melden. Uitrusten !!! :*

Kwisted: Wat een zorg. Onzeker dus allemaal met werk/inkomen. Zal ook weerslag hebben op F ? Dat jullie piekeren ?
Eerste tandje ! Hoera. Je meid is rap. O+

Tinu: Trapklimmen ! Wat schattig ! Kijk je wel uit met die babyschommels, hahaha. Hier zijn ze met de post, teruggestuurd. Een leuke mooie veilige schommel lijkt me wel nog steeds erg leuk. Las ook in het dreumes topic over een soort waterspeelbaan. Leuk als je een tuin hebt ?
Succes straks bij de HA. ^O^

Kyara: gekkenhuis. Gelukkig een helpende moeder. :*

Loj: Sprongetjes ! Het blijft me een raadsel. Net als Mango hier, geloof opeens in sprongetjes op de moeilijke momenten. Fijn dat je goedgekeurd bent. ^O^

Logi: Wat een achtbaan. Heel eng allemaal. Gelukkig weer naar huis, maar ook erg spannend lijkt me. Sterkte. Schrijf lekker van je af !!! :*

As: Spannend zondag ! Wat ga je doen ? :D

Skoap: Beterschap voor Luc. Hier geen ervaring met oorontsteking, maar hoor dat het echt super pijnlijk is. :*

Troeta: Fijn dat je er weer bent. Ook mooie stats en een ondernemend meisje. Leuk ! Sprong van 8 maanden ook benieuwd naar. Die waslijst van “oei ik groei” is ook altijd wel toepasbaar. Dat ontdekken en afleiding herken ik enorm.
Kusjes en dansen, wat leuk ! *O*

coco: Hoe is het bij jullie ? O+

Omen: Wat een schattig kunstwerkje ! En vrolijk Passen, whahahaha ! :D

Twink: Mooie stats plaatjes ! En beterschap. Zwaar zelf griep met een kleintje. Hoop dat je man idd kan bijspringen. Fruithapje kan later ook nog toch ? O+

Sola: Een koukleumpje. Sterkte met de weinige uren slaap. Hoop dat er geen helmpje nodig is. :*

Ophelia: Hier ook steeds een echo bij de controles. Super fijn ! En wel echt persoonlijke benadering. ^O^

Asfalt: Je klinkt erg trots en betrokken ! O+

Son: 8 maanden !!! *O*
Hier komt olli er ook niet in. Hou van voetbal, maar ja geen Feyenoord he.
En wat leuk: zwaaien ! Hebben jullie dat geoefend ?

Gulara: :* Hoe zwaar ook soms, het duurt echt maar even. Geniet er van. Zo’n heerlijke plakbaby is zo waardevol. Mis het echt. Gelukkig wil mn meisje veel op me liggen en knuffelen. Maar dat echte plakken van het begin is niet meer. Douchen met baby even in wipper naast je geen optie ?
Of mee onder de douche ?

Pessie: Vind de reclame ook stom :D
Hoe is het bij jullie ? O+

Hier is een wonder gebeurd _O_ _O_
Mn meisje heeft van 19.30 tot 7.30 geslapen , aan 1 stuk door . Ik kan het nog niet geloven _O-
Wat een heerlijkheid. Helaas zat ik zelf op van 1 tot 3. En heb 2x even gekeken of ze het nog deed :@ :@
Maar, tsjonge jonge, wat een feest ! Het is 5 maanden geleden ( of zo iets) dat dit voor het laats gebeurde.
Gisteren heeft ze niet echt meer gegeten dan normaal, hebben we een druk dagje gehad (visite enzo) en badritueel overgeslagen. Ben benieuwd of dit weer een gewoonte gaat worden :D

Fietsstoeltje is binnen ! Hoera ! Nog niet in gebruik maar zodra het mooi weer is er op uit. *; *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_124639358
Lekker kz zolang slapen!
En hier ook komende week weer stats. Ben benieuwd wat ze gegroeid is.
Zwaaien niet geoefend, blijkbaar gewoon opgepakt.
Tis wel een beetje zo'n zwaaipoesje maar ach.

Leuk een fietsstoeltje! Ik moet er nog 1 voor achterop kopen. Kunnen we er met zn 3en op uit. Al baal ik nu wel dat ik geen moederfiets gekocht heb 2 jaar geleden :') nja we gaan t zien
pi_124639544
KZ wat heerlijk!!! _O_ En een fietsstoeltje! Ik wil ook! Maar het komt er steeds niet van, de weekenden zijn druk en het is toch nog geen lekker fietsweer (helaasss -O-).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124639730
Phaidra wat een lekker mannetje is t O+
pi_124640370
Phaidra wat een lekker ding! :)

Kz nu nog wachten op mooi weer.. dan kan je lekker fietsen met je lachebekkie :)
En wat fijn dat je mini ineens zo'n goede nacht maakt! :)

Hoe gaat het met Enf en Coco? :)

Een mamafiets staat hier ook op het verlanglijstje :)

Zoe rot dat je dat nu zo hoort van de go :(
De reflux helpt dan idd niet echt mee. Geen idee wat je eraan kunt doen.
pi_124643089
Phaidra O+. Wat tof van je nieuwe baan. Wat ga je doen en waar?

Zoe, wat vervelend. Misschien een paar keer mee en steeds korter blijven bij de gastouder?

Kz, fijn van het slapen en de fietsstoel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124645217
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:54 schreef Loj het volgende:

[..]

Ehmz de gynaecoloog zei dat ik dan meteen contact op kon nemen met de gyn in het ziekenhuis en dat dat niet via de verloskundige gaat. Maar waarom vanaf t begin, geen idee dacht dat dat normaal was. Maar niet dus?

En ik heb ff in de oei ik groei gekeken:
De 8,5 maanden sprong willen ze dingen doen die nieuw voor ze zijn. Ze gaan op onderzoek uit, onderzoek dat je kleine wetenschapper in staat stelt zijn wereld in categorieën in te delen..
Lijkt dan wel te kloppen met wat je over je kleine schrijft :)
Ik moest nu bij mijn 2e zwangerschap ook meteen naar de gynaecoloog. Volgens mij houden ze mensen met helpp/zwangerschapsvergiftiging/hoge bloeddruk ed het liefst vanaf het begin in de gaten.
pi_124650917
Ik ben vanochtend van de trap af gevallen met V in mijn armen -O- Ik gleed zo halverwege van de trede af, terwijl ik altijd heel voorzichtig loop en me vasthoud aan de leuning. Ik liet V nog net niet vallen. Het valt mee gelukkig, alleen een pijnlijke heup. V was erg geschrokken en hij keek beledigd.
Ik geloof dat 4 uur slaap per nacht zich nu gaat wreken :X
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:44:25 #35
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124651333
Jeetje, Sola, heftig hoor. Gelukkig niets met V. Maar er dus echt voor zorgen dat je bijslaapt. Van het weekend je kiddo's overdag uit handen geven. Na de paaslunch of zo en zelf ff tukken.
pi_124651441
Oh bah Sola, daar ben ik altijd zo bang voor. Gelukkig geen ernstige kleerscheuren :*

Ik geloof dat we hier een sprong te pakken hebben. Is vandaag al voorbij please? :{ :'( }:|
pi_124651463
Ik moet werken dit weekend. En ook nog op een rottijd. Van zat 22:00 tot zondag 13:00.
Maar zondagmiddag kan ik weer bijslapen denk ik.

Hoe gaat het met je meisje Becky?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:48:56 #38
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124651503
ik reageer snel wat uitgebreider. Het is hier flestijd.

Balen dat je moet werken zeg. Anders na de pasen iemand even op je kindjes laten letten??
pi_124652123
Waarschijnlijk wordt het woensdag dat ik weer kan bijslapen. Dan zijn de kinderen naar de gastouder, maar ik heb geen werkafspraken staan. Ik zet slapen gewoon als afspraak in mijn agenda :P

(ik heb altijd veel moeite om oppas te vinden. Al mijn vriendinnen werken fulltime en mijn ouders/schoonouders ook)

Hoe doen anderen dat met zo weinig slaap? Ik kan de laatste voeding wel aan J. over laten, maar dan moet ik alsnog kolven. In de nacht komt hij heel vaak weer. Waarschijnlijk heeft hij niet echt honger, maar wordt hij gewoon even wakker ofzo. Het snelste is dan om hem weer in slaap te voeden. Speen accepteert hij niet. Maar ik heb nu het gevoel dat ik niet meer functioneer. Maar ik weet niet goed wat ik er precies aan kan veranderen zodat de nachten beter worden.
Oh ja, 's nachts J. een flesje laten geven kan ook. Maar het duurt even voordat de fles warm is en dan huilt V. en daar kan ik ook niet doorheen slapen.
pi_124652259
Herkenbaar Sola. Hoe oud is V nu? Wij zijn rond de 7,5 maand begonnen met de nachtvoedingen wat beperken. Tussen 12 en 5 ging mijn vriend de mini troosten als hij wakker werd. Dat ging erg goed, na 1 nacht waarin hij vaak wakker werd, sliep hij de nacht erna zomaar 5 uur achter elkaar. Hij slaapt nog steeds niet door, maar dat vind ik niet erg. Nu nog 1 of 2 voedingen tussen 19 en 6, dat is al veel beter dan elke 1,5-2 uur. Sterkte, het is slopend :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124652294
Verder gaat het hier een stuk beter sinds hij wat meer bijvoeding eet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124652746
Volgende week is hij 4 maanden. Dus ik wil hem ook nog geen nachtvoedingen onthouden als hij er om vraagt. Met 6 maanden wil ik starten met bijvoeding. Ik hoop dat het dat beter maakt.

Hij kan het wel, doorslapen. Laatste maand van mijn verlof kwam die keurig om 5 uur op zijn vroegst. Maar sinds ik werk (alweer een maand) is het gewoon weer hard werken 's nachts.
pi_124652919
Valt hij in slaap tijdens de nachtvoeding Sola? Het helpt hier als ik Otje heel bewust even wakker houdt zodat ze twee borsten goed leeg drinkt. Dan komt ze om de 3 / 3,5 uur, anders om de 1,5 á 2 uur.

Otje is helemaal tevreden met haar nieuwe Ikea-babygym aan het spelen. O+
pi_124653212
Hij valt inderdaad in slaap ja. Goede tip om hem goed wakker te houden. Want hij drinkt vaak half slapend, maar hij sabbelt dan ook heel lang. Liggend voeden helpt ook niet. Want mijn borsten zijn te klein om een lekkere houding te vinden. en als ik in slaap val (ook na het terugleggen) dan ben ik hem de rest van de nacht aan het zoeken onder mijn dekbed.

En net geregeld dat ik niet heel de nacht hoef te blijven. Dus nu werk ik van 22:00-0:00 en dan kan ik thuis slapen. Opluchting :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Solagratia op 29-03-2013 17:57:44 ]
pi_124653652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 17:27 schreef Solagratia het volgende:
Volgende week is hij 4 maanden. Dus ik wil hem ook nog geen nachtvoedingen onthouden als hij er om vraagt. Met 6 maanden wil ik starten met bijvoeding. Ik hoop dat het dat beter maakt.

Hij kan het wel, doorslapen. Laatste maand van mijn verlof kwam die keurig om 5 uur op zijn vroegst. Maar sinds ik werk (alweer een maand) is het gewoon weer hard werken 's nachts.
4 maanden is idd wel wat jong nog daarvoor. Bij ons was het doorslapen ook verleden tijd toen ik weer ging werken. Helaas gaat het pas sinds kort beter, heeft zeker 3/4 maanden geduurd ;( (ook pas bijvoeding vanaf 6 mnd). Hoop dat het voor jullie wat sneller gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124657138
Sola, jeetje, gelukkig liep het goed af. Hier is bijslapen ook alleen op het weekend mogelijk als we allebei thuis zijn. Straks kan het wel dat ik vrijdagochtend meeslaap met baby, maar dan hoef ik meestal nog niet te slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124660405
Sola, Lisa is elf maanden en slaapt ook ngo niet door en ook die kan het. We dachten at het de goede kant in ging nu al een week. maar nu had ze gisteren om elf uur de fles gehad en kwam ze toch weer om 5 uur. (doorslapen is voor mij op zijn vroegt 6 uur opstaan) Terwijl ze met gemak van 7 tot half 9 kan slapen ik hoop voor jullie dat het niet zolang gaat duren.

Kan je borstvoeding niet warm berwaren? Anders zou je het eventueel voor je naar bed gaat (of je vriend) kunnen opwarmen en dan in een thermoskan mee naar boven kunnen nemen dan kan hij het meteen geven?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124661175
Nee. Melk mag je nooit warm houden. Bacteriegroei.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:51:25 #49
258612 nytar
boys boys boys
pi_124661462
Pfff van 23 tot 5 slapen lijkt me zalig!

Ik ben eigenlijk altijd 2x aan het voeden 's nachts. Rond 1 uur en rond 4 uur. En dan wordt hij ook nog standaard rond half 7 - 7 uur wakker...
pi_124661466
Misschien drinkt hij het wel op kamertemperatuur. Dat scheelt warm maken. Luuk drinkt ook melk die minder warm is.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:00:36 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124661918
Ik kolf meestal rond 10 uur voor het laatst. En dan doet man de voeding van 11.00/00.00 uur. Daarna op z'n vroegst rond 02.00 weer dus dan kan ik iig minimaal 4 uurtjes achter elkaar slapen. En tussen 00.00 en 07.00 vaak nog 3 a 4 voedingen (totaal). En dan wordt om 7 uur de oudste weer wakker.

hoop wel dat ze iets meer doorslapen als ik weer moet werken :X
pi_124663159
Bij Bram maakt het niet uit wat ik doe, 3 uur is voedertijd. Kwart over 7 of 12 uur laatste voeding? 3 uur stipt. :')

Maar ik ben er een minuut of 10 mee bezig en en dan lig meneertje in een diepe coma en ik leg m terug in z'n wieg en dat was het.

Hij past bijna niet meer in z'n wieg trouwens.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:24:23 #53
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124663210
We hadden hier een ritme van 19.30 tot 05.00 maar daar groeide ze niet op. In het ziekenhuis zijn ze heel stellig overgegaan naar om de drie uur voeden (lijkt net een pasgeboren baby ipv een baby van 3,5 maand) en dan in de nacht kijken hoe laat ze weer komt.
Maar ze drinkt max 100 ml per keer dus met zeven flessen komt ze op 700 ml.

We hebben enerverende weken achter de rug, uiteindelijk heeft Isabel 9 dagen in het ziekenhuis gelegen.

De familie update....
Isabel is sinds woensdag weer thuis. Zo fijn!

Dinsdag is de logopediste langs geweest en die heeft geconcludeerd dat
Isabel niet de reflexen heeft om grote flessen te drinken. Zodra haar
maag gevuld is, stopt het drinkreflex en zij zelf dus ook. Dat was aan
de borst al zo, toen was zo ook zo onrustig maar met de fles dus ook.
Ze drinkt vaak het minimale, zo rond de 500 ml, maar dat is blijkbaar
genoeg om een blije baby te zijn.
Om haar toch voldoende te laten groeien beginnen we dus met vier
maanden al met bijvoeding. Pap en groente en fruithapjes. De
standaarden van de World Health Organisation zijn blijkbaar ook
veranderd.
Ik moet zeggen dat het behoorlijk tegen mijn natuur in gaat maar net
als het voortijdig stoppen met de borstvoeding is het op tijd beginnen
met bijvoeding het beste voor Isabel en dat is nu het belangrijkste.

De aankomende weken staan vooral in het teken van weer aan elkaar
wennen, veel bezoekjes van en aan kinderartsen, kinderpsycholoog,
fysio en logopedisten.
Ik ben eerlijk als ik zeg dat het veel is geweest, de keizersnede, het
herstel daarvan, de eerste 10/11 weken met een huilbaby, de
ziekenhuisopname, de zorgen. Ik schiet meteen in de stress als het
niet zo gaat zoals het ziekenhuis nu heeft aangeleerd. Of als ze niet
genoeg drinkt of niet meteen gaat slapen. Ik moet echt het vertrouwen
in mezelf en Isabel terugvinden. Daarom ben ik nu ook ziek gemeld op
mijn werk, mijn bevallingsverlof liep afgelopen maandag af. Ik hoop
snel weer aan de slag te kunnen maar er hoeft maar iemand heel hard
boe tegen me te roepen en ik barst bij wijze van in janken uit.

Maar Isabel is echt een lieve blije baby met een fantastische grote
zus die haar veel rare streken gaat leren waarschijnlijk. Daar gaan we
nu maar van genieten. Iets met hopelijk een roze wolk ;)

En ze kan al lopen
pi_124663226
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Misschien drinkt hij het wel op kamertemperatuur. Dat scheelt warm maken. Luuk drinkt ook melk die minder warm is.
Doet Bram ook. Melk is melk. :') voooooooeeeeer.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:37:29 #55
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124663942
oh die Bram is echt een beer he O+
Isabel is 3,5 maand en 4800 gram, die zit nog steeds in 56 en is er voorlopig nog niet uit. Jammer genoeg.
pi_124664008
Becky, dat filmpje :D O+
Ik hoop dat jullie snel weer aan elkaar gewend zijn en Isabel goed gaat groeien. Ik kan me helemaal voorstellen dat het veel is geweest met alle zorgen en stress. Ben je nu ziek gemeld toch je zelf weer voelt dat je aan de slag kan?

Melk op kamertemp is wel een goede :Y Moet ik er alleen opletten dat ik dan melk niet in de vriezer gooi. Want dan duurt het uren voor het op kamertemp is. V maakt het niet uit hoe warm de melk is. Ja tenzij te heet denk ik :P
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:53:01 #57
381212 Gulara
From the future
pi_124664718
Ooh Becky wat een enerverende weken inderdaad. Ik hoop dat je snel op je roze wolk kan gaan zitten. :*

En wat een leukerd is het zeg! O+
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:54:37 #58
381212 Gulara
From the future
pi_124664797
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Doet Bram ook. Melk is melk. :') voooooooeeeeer.
Hahaha herkenbaar! :D Hier ook zo'n varkentje. Knorrend op zoek naar de melk, hele gezicht onder en afentoe hysterisch naar adem happen. :')
pi_124664927
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:54 schreef Gulara het volgende:

[..]

Hahaha herkenbaar! :D Hier ook zo'n varkentje. Knorrend op zoek naar de melk, hele gezicht onder en afentoe hysterisch naar adem happen. :')
:D
pi_124665783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 21:37 schreef becky27 het volgende:
oh die Bram is echt een beer he O+
Isabel is 3,5 maand en 4800 gram, die zit nog steeds in 56 en is er voorlopig nog niet uit. Jammer genoeg.
Je doet wel lang met kleding. Bram zit in 68. Broeken vaker nog 62, maar als mensen vragen welke maat dan zeg ik 68 want bijvoorbeeld broeken van noppies maat 62 passen niet over en bovenbenen en kont heen. En truitjes maat 62 zijn bijna allemaal te strak en te kort.

Maar ik merk wel dat het nu minder hard gaat hoor. Dikke kans dat hij nu gewoon een tijdje in 68 blijft. Hij zakte nu heel rustig naar de middellijn.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:17:45 #61
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124665991
Dat is waar, maar ik ben maat 56 een beetje zat, heb zoveel leuks in 62! Ach en spekkies verwacht ik bij deze dame ook maar niet. Zal wel genetisch zijn of zo.
pi_124666618
Luuk had vandaag 74/80 aan. De broekspijpen van de jumpsuit waren nog wat te lang, maar de rest zat prima.. Hij heeft nu 1,5 maand in 68 gezeten. Kleren koop ik nu niet meer in het voren. Geen idee welke maat hij in de zomer heeft..

Wat een achtbaan zeg becky. Hopelijk komen jullie gauw bij en krijgen jullie weer wat rust met elkaar.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:44:25 #63
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124667220
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk had vandaag 74/80 aan. De broekspijpen van de jumpsuit waren nog wat te lang, maar de rest zat prima.. Hij heeft nu 1,5 maand in 68 gezeten. Kleren koop ik nu niet meer in het voren. Geen idee welke maat hij in de zomer heeft..

Wat een achtbaan zeg becky. Hopelijk komen jullie gauw bij en krijgen jullie weer wat rust met elkaar.
:o
wtf , das gewoon een dreumes.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 00:19:12 #64
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_124671312
Jeetje Becky wat heftig. Deels herkenbaar ook over dat vertrouwen krijgen als het net even anders gaat... Bij mij leeft dat nu na 3 weken uit het ZH nog steeds. Hoop dat je je snel beter voelt :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_124676254
Ohh becky wat een emotionele achtbaan zeg. Goed dat je ziek gemeld bent, want werken gaat zo natuutlijk niet. Wel fijn dat de logopediste wat duidelijkheid kon verschaffen. En bijvoeding vanaf 4maanden is toch prima, als je kindje maar goed groeit!

Ik heb volgende week n afspraak bij de huisarts. Ik ben nu al voor de 3e keer in 2 weken ziek. Ik heb n lage weerstand denk ik. Maargoed, met mij gaat t ook niet zo best. En ik weet niet of wat ik voel normaal is..
Ik voel me moe en gespannen, heb een kort lontje. Voel me regelmatig verdrietig. Zit ondertussen bijna 10kg onder startgewicht, wat maakt dat ik nu ondergewicht heb.
Denk alleen niet dat de huisarts me kan helpen. Het is geen postnatale, daar herken ik mezelf niet in. Voel me dan nog eerder overspannen. 32u werken, kind (dat nog niet doorslaapt) en huishouden. En een man die ontslagen wordt. Mijn sociaal leven staat al op 0. Volleyballen ben ik ook mee gestopt.
Zijn er meer moeders met het gevoel dat t ze af en toe teveel wordt..?
pi_124676282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:31 schreef kaatjejannie het volgende:

mijn Luc ;) past ook al 74/80 sommige dingen zijn nog iets te groot, maar meeste zit al goed. Het gaat zo hard!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124676295
Becky wat een achtbaan. Hoop dat je snel het vertrouwen terug vindt :*
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2013 @ 08:39:35 #68
13368 NiGeLaToR
pi_124676318
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:28 schreef Kwisted het volgende:
Ohh becky wat een emotionele achtbaan zeg. Goed dat je ziek gemeld bent, want werken gaat zo natuutlijk niet. Wel fijn dat de logopediste wat duidelijkheid kon verschaffen. En bijvoeding vanaf 4maanden is toch prima, als je kindje maar goed groeit!

Ik heb volgende week n afspraak bij de huisarts. Ik ben nu al voor de 3e keer in 2 weken ziek. Ik heb n lage weerstand denk ik. Maargoed, met mij gaat t ook niet zo best. En ik weet niet of wat ik voel normaal is..
Ik voel me moe en gespannen, heb een kort lontje. Voel me regelmatig verdrietig. Zit ondertussen bijna 10kg onder startgewicht, wat maakt dat ik nu ondergewicht heb.
Denk alleen niet dat de huisarts me kan helpen. Het is geen postnatale, daar herken ik mezelf niet in. Voel me dan nog eerder overspannen. 32u werken, kind (dat nog niet doorslaapt) en huishouden. En een man die ontslagen wordt. Mijn sociaal leven staat al op 0. Volleyballen ben ik ook mee gestopt.
Zijn er meer moeders met het gevoel dat t ze af en toe teveel wordt..?
Wij zijn met vier andere stelletjes ouders geworden in 2012 en alle vijf de gezinnen kennen hun uitdagingen. Mijn vrouw voelt zich soms net een melkkoe: 32 uu werken, 3 keer per dag kolven, 2 keer voeden. Vrije dagen staan in het teken van achterstand in huishouden, sinds onze meid 6 maanden is hapjes hapjes en nog meer hapjes, naast de flesjes en uiteraard regelmatig midden in je diepe slaap je bed uit omdat ze net die nacht dat jij wil doorslapen het even niet lukt.

Andere stellen ook zo hun uitdagingen, kindjes vaak ziek, moeders vaak ziek, de 'is dit het nou'-vraag en spanningen in de relatie. Zeker in combinatie met andere stressfactoren ( veel dames werden ontslagen toen ze zwanger werden, dus nieuwe baan zoeken) merk ik dat wel elkaar weinig spreken en iedereen redelijke ups en downs heeft. Toch lijkt het wel goed te komen, al is het ieder op de eigen manier. De een trekt zich helemaal terug in huis en onderneemt niets meer, de ander gaat juist weer lekker op pad maar neemt de kleine gewoon overal mee maar toe (Wij hebben die neiging).

Dus ja, herken als vader wel wat je omschrijft. Ik voel me meer dan eens mama-coach in ons huishouden omdat ik merk dat vooral de dames meer dan nodig twijfelen aan hun mama-skills. Toegeven dat het gewoon een zware en uitdagende periode is, is een begin. Neem je tijd en laat de situatie soms gewoon even zijn, ik probeer oa het huishouden wat los te laten. Kan morgen ook nog schoonmaken. Vandaag met m'n kleine meid spelen.
pi_124676342
32 uur werken is ook best veel vind ik...ik werk 24 uur en dat is precies genoeg
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 08:44:02 #70
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124676343
Kwisted neem contact op met een diëtiste. Ik had ook flink onderwicht bij Noortje. De diëtiste heeft mij wel goed geholpen daarin.
pi_124676382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:43 schreef bitterend het volgende:
32 uur werken is ook best veel vind ik...ik werk 24 uur en dat is precies genoeg
het is ook veel. Ik werk 4 * 9 en af en toe vraag ik me ook af waar ik aan begonnen ben. Voor je gevoel bestaat je leven doordeweeks alleen door werken en voor je kindje zorgen. Best zwaar soms!
pi_124676412
Over twee weken ga ik ook weer 4 dagen van 9 uur werken. Zie ik best wel tegenop. Niet alleen de lange dagen. Maar ook dat ik Riley zoveel minder ga zien. Ik moet er gewoon nu al om huilen. :'(
pi_124676414
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:39 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]: 32 uur werken, 3 keer per dag kolven, 2 keer voeden. Vrije dagen staan in het teken van achterstand in huishouden, sinds onze meid 6 maanden is hapjes hapjes en nog meer hapjes, naast de flesjes en uiteraard regelmatig midden in je diepe slaap je bed uit omdat ze net die nacht dat jij wil doorslapen het even niet lukt.

Precies zo!
Ik herken het ook hoor kwisted... Ik PM je even :)
pi_124676437
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:53 schreef Omentielvo het volgende:
Over twee weken ga ik ook weer 4 dagen van 9 uur werken. Zie ik best wel tegenop. Niet alleen de lange dagen. Maar ook dat ik Riley zoveel minder ga zien. Ik moet er gewoon nu al om huilen. :'(
Had ik ook Omen, maar het viel mij erg mee! Ik vond het eigenlijk heerlijk weer even iets voor mezelf te hebben, niet altijd een kind om me heen om rekening mee te houden en de zorg te kunnen delen met anderen.
pi_124676494
Ja alleen in de situatie van Kwisted lijkt ze daar nu min of meer mee te moeten dealen vanwege het ontslag van haar man. Desondanks is het in dit geval nooit verkeerd om naar de ha te gaan. Verder geen tips meid helaas. Hoop dat je snel weer een beetje jezelf bent :*

Becky.. ook al zo heftig. Ook voor jullie hoop ik dat er snel betere tijden aan breken :*

Degriep heeft hier doorgezet. Manlief zou eigenlijk overwerken maar blijft nu thuis om de zorg voor Djen en het huishouden op zich te nemen. Voel me schuldig.. maar tis even niet anders. blijf vandaag in bed.. hopelijk gaat het dan snel weer beter.

En Djen werd de laatste dagen/tijd standaard om drie uur snachts wakker. Vannacht laten huilen.. vonden het beiden moeilijk en zijn ook al die tijd zelf wakker geweest. Maar we willen kijken of we zo het patroon kunnen doorbreken. Daardoor was ze vandaag ook wat later wakker denk ik. Maar wel vrolijk. Komt goed :)
pi_124676496
quote:
Is het ook, maar niet iedereen heeft de keus :)
pi_124676514
Dat klopt.. ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124676585
Becky, wat heftig! Goed dat je je ziek hebt gemeld. Nu inderdaad rust in de tent proberen te krijgen en weer aan elkaar wennen. :*

Kwisted, ook goed dat je de stap naar de ha neemt. Hopelijk kan hij je verder helpen of doorverwijzen :*

32 uur lijkt me ook pittig. Ben al benieuwd hoe 24 uur straks gaat, zeker in combinatie met 2 uur reistijd per dag. Gelukkig is het nog laaaaang niet zo ver.
pi_124676918
Becky wat heftig :*
pi_124677317
Phaidra
Had de foto's gister gezien O+ mooi mannetje

Kz
ahh jammer, wassen is niet m'n hobby :+
Samen fietsen O+ lijkt me zo schattig, als t wat warmer is lekker van genieten!
GO stoppen is een optie, gaan we waarsch doen. Kan in het weekend en op dagen dat mijn moeder/broer kan oppassen ook reïntegreren. Woensdag met t werk bespreken

Sola
:o schrikken zeg dat je bent gevallen, gelukkig is V oké
Hier ook nog lang veel nachtvoedingen en nu ongv 3/4x pn. Is zwaar, goed eten en op de momenten dat je rust kunt pakken iets voor jezelf doen & geen huishouden oid. (ik stofzuig en ruim op als S wakker is)
Wat me opvalt is dat ze beter slaapt als ik haar de 1e keer dat ze wakker wordt niet ga voeden maar bijv wiegen of troosten. Als ze wel bv krijgt is het daarna bijv om het uur, en als ik haar geen bv geef slaapt ze 3-4u achter elkaar. Daarna krijgt ze wel bv en slaapt ze weer 3uurtjes.

Twinkle
Beterschap :* niet schuldig voelen kun jij niets aan doen

Kwisted
:* je leven verandert gewoon heel erg als je een baby hebt, alles wat daaromheen nog gebeurt kan alles zwaar(der) maken. Herken het wel,.

Becky
Pittig allemaal. Wat een mooi meisje hebben jullie
Hoop dat jullie die roz wolk snel vinden

Gistermiddag GO weer gesproken,
Ze heeft S de afgelopen keren alleen gelaten als ze overstuur was (iets met verschillende opvoeding & wat bij eigen kids blijkb wel werkt)
Terwijl ik had aangegeven dat ik dat niet wil als S overstuur is. Gister is S na 40min krijsen daar in slaap gevallen. (ze heeft de box oid ook niet omlaag zodat S geen plek heeft om tot rust te komen, huiskamer+keuken is een groot gebied en nogal veel voor een baby die moet wennen)
En thuis was S mega overstuur, zo heb ik haar al heel lang niet meer gezien (laatste x was toen ze 6wkn was en ik naar een trouwerij was) Dus dat zegt wel iets vind ik..

We gaan uitzoeken hoe & wat met de Reflux, wat de kinderarts zegt
En een andere manier van oppas zoeken
pi_124677777
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 05:48 schreef Gulara het volgende:
Hoi :W

Ik krijg het niet voor elkaar, mee posten met een baby. Hier gaat het goed. Hoewel Pi de laatste week significant meer huilt. Slapen is alleen fijn bovenop iemand anders, met als voorwaarde dat diegene ook heel oncomfortabel zit. :')
's Nachts slaapt ie stukken beter, dus ik mag eigenlijk niet klagen. En het is een onwijs lekker ding! O+

Ik hoop over twee weken wat meer een ritme te hebben en weer wat meer te kunnen posten. Tot die tijd ben ik op zoek naar dé oplossing om ervoor te zorgen dat mijn kind alleen ergens kan liggen. :7
+1 :)

Ik las even snel door :@ heel wat mama's die het moeilijk hebben op t moment. Sterkte :*
pi_124677797
Ow Zoe :'( dat is echt niet fijn als je oppas je baby zo laat huilen ;( ik hoop dat je iemand vindt waar je echt vertrouw in kan hebben :*
pi_124677808
Och Zoe, dat is echt helemaal niet leuk zo voor jullie. Op deze manier is je vertrouwen in de opvang ook snel verdwenen. En het gaat wbt opvang toch echt om het goede gevoel. Heb je een kdv in de buurt?

Als ik je verhaal zo lees dan heb ik het gevoel dat haar misschien nog iets anders niet lekker zit, behalve de reflux. Zo sneu bij zo'n kleintje he. Kon ze het je maar vertellen.

Begrijp ik goed dat je een afspraak hebt bij de kinderarts? Wanneer?

[ Bericht 33% gewijzigd door Cathmar op 30-03-2013 11:16:32 ]
Met een meidenkwartet
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:41:29 #84
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124678845
Ik werk straks weer 4*9 en ik zou niet anders willen.
Ik vind het veel te leuk om te werken ook met twee kindjes.

Voordat we aan kindjes begonnen wisten we dat ons leven voornamelijk uit werk en kindjes bestond. En dat vind ik echt niet erg. Onze tijd komt wel weer.
pi_124679201
quote:
Ik vind 32 uur idd best pittig. Ik ben erg blij dat ik straks 24 uur ga werken :Y (en dat ik daarvoor bijna geen salaris hoef in te leveren is natuurlijk ideaal ;)).

Becky wat heftig allemaal. Lijkt me heel frustrerend dat je steeds je eigen ideeën moet bijstellen omdat dat beter is voor je meisje. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124679304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:44 schreef becky27 het volgende:
Kwisted neem contact op met een diëtiste. Ik had ook flink onderwicht bij Noortje. De diëtiste heeft mij wel goed geholpen daarin.
Eens! Hier ook ondergewicht en de tips van de diëtiste helpen me goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124679753
Phaidra heb je een nieuwe baan? *O*
pi_124679817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:21 schreef bitterend het volgende:
Phaidra heb je een nieuwe baan? *O*
:Y *O*

Had het op fb nog even stilgehouden omdat ik daar collega's heb ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2013 @ 14:32:56 #89
13368 NiGeLaToR
pi_124683256
Ik werk zelf nog 36 uur in 4 x 9 formatie en dat bevalt goed. Heb een werkgever die helemaal over is op HNW, dus werk regelmatig thuis. Een 9 urige werkdag is dan goed te doen. De oppas is om de hoek dus kan haar makkelijk halen en dan meestal nog even uurtje spelen voordat mama er ook is. We doen het in dat opzicht helemaal samen en ben daar blij mee. Als de borstvoeding klaar is na 9-12 maanden dan wordt het al weer iets lichter, maar omdat onze kleine meid zo gezond is en het er zo goed op doet wil mama zeker nog niet stoppen.

Jullie zijn toppers, werk, baby, prive leven combineren, is gewoon een hele opgave, maar aan de andere kant eentje die te doen is. Niet te veel aan denken in termen van 'zwaar' en 'veel', maar kijk vooral naar je lachende baby en het feit dat je het mooi maar wel even flikt!
pi_124683361
Oh Zoe, ik kan mij daar zo boos om maken! Hopelijk vind je snel een andere/betere oplossing qua oppas :*

En idd knap hoe jullie dat allemaal doen, voel mij echt wel verwend met mijn situatie. Noa is 2wk geleden gewoon mee geweest naar een training met 30man in Zwolle :D
pi_124683826
Ooh Zoe, dat is niet wat je van een gastouder verwacht.... :{ Wat naar voor je arme meisje.

Phaidra, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Lekker dat je 24 uur kunt werken tegen hetzelfde salaris.

En aan werken moet ik voorlopig nog niet denken hoor....
pi_124683859
Oh Zoe, dat is niet prettig om te horen dat ze S laat krijsen. Wist ze dat je dat niet wilde? Doet ze iets met je aanwijzingen hoe je wil dat ze met S om gaat?
A en V gaan ook naar een gastouder. We praten samen veel over hoe we het willen hebben. En soms zijn dingen niet haalbaal en ligt V even te huilen omdat net spitsuur is. Maar ik kan precies aangeven hoe ik het zou doen of het zou willen hebben. zo is ze ook mee geweest naar de kinderfysio om de oefeningen te leren voor V voor zijn nek. Als deze gastouder niet bij je past en je het idee heeft dat ze niets doet met wat jij wil voor S, dan zou ik een andere gastouder overwegen.

Goede tip van de eerste keer troosten. Ga ik proberen!(als hij echt honger heeft laat hij zich niet troosten dus dat weten we ook snel genoeg) Vannacht kwam hij 3 keer en J heeft hem 1 keer daarvan weer in slaap gekregen met speen. Dus dat scheelde al wat :)

Ik werk nu 18 uur per week gemiddeld. Betekent dat het sommige weken (zomervakantie) ongeveer bijna niets is en andere weken rond Pasen dus ongeveer 30-40 waarbij ik alles in de avonduren, weekend en 2 dagen doordeweek prop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeli Phaidra!
pi_124687122
Kijk! Bram ging op bezoek bij een kindje dat 4 dagen jonger is.
pi_124687868
Beertje Bram O+ Viktor gaat nu zachtjesaan richting maat 68. Volgende week is hij 4 maand.

Wat doen kinderen van 4 maand in de box/speelkleed? Ik kan het me niet meer herinneren van Amy. Viktor ligt alleen te luieren en soms wat met zijn beentjes te trappelen. Nog geen interesse in speelgoed o.i.d. Hij ligt nu onder een speelboog een beetje te kijken.

Oh hij probeerde net de beentjes van het popje in zijn mond te krijgen met veel gemopper. dacht zeker dat het tepels waren :7
pi_124687960
Luuk ligt lief te lachen naar zijn mobile, en reikt er zo af en toe naar.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:38:09 #96
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124688392
oooh zoë wat naar dat ze s dan zo laat huilen, ik hoop voor je dat je een goede oplossing kan vinden
:*

:o kijk die bram dan, wat een lekker ding joh :D

en kwisted wat jij schrijft herken ik wel, alleen had ik toen nog geen baby wel al een zoontje die uiteindelijk de nodige probleempjes bleek te hebben.
ik bleek een burnout te hebben.
maar goed dat je wel aan de bel gaat trekken.

hier moet ik dinsdag weer beginnen en ga ik ook 4x9 werken.
ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan, of ik m'n draai weer een beetje kan vinden.
en ook met dingen voor jezelf inplannen zoals sporten, ik vind het nogal een uitdaging maar het zal vast wel goed komen :)

en wat betreft dingen doen in de box Zoë vind d'r mobile sinds een week helemaal geweldig
maar daarvoor moest ze er niks van hebben en ook niet van de box
W
Z
E
pi_124688470
Dankje bitterend :* hoop ik ook

*O* wat fijn Phaidra! Gefeliciteerd

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:50 schreef Cathmar het volgende:
Och Zoe, dat is echt helemaal niet leuk zo voor jullie. Op deze manier is je vertrouwen in de opvang ook snel verdwenen. En het gaat wbt opvang toch echt om het goede gevoel. Heb je een kdv in de buurt?

Als ik je verhaal zo lees dan heb ik het gevoel dat haar misschien nog iets anders niet lekker zit, behalve de reflux. Zo sneu bij zo'n kleintje he. Kon ze het je maar vertellen.

Begrijp ik goed dat je een afspraak hebt bij de kinderarts? Wanneer?
Heb een kdv in de buurt maar omdat t zo lastig gaat met eten en slapen denk ik niet dat ze de tijd voor S hebben, wat ik logisch vind
Ze is vandaag 4,5u bij m'n ouders geweest en niets aan de hand. Oké ze eet bijna niet en drinkt en slaapt niet maar verder gaat t goed. Vind het heel naar dat ze niet wil drinken, sinds de medicatie wil ze ook veel minder bij mij drinken, gooit t hoofd vaak naar achter en slaapt overdag veel slechter. Vandaag geen medicatie meer gegeven

Waarom denk je dat?
Ben ook een paar x bij de osteopaat geweest voor dr nekje
Dinsdag moeten we naar de ka

Kyara
-O- wanneer moet je weer beginnen?

Dankje logi

Sola
Ja tijdens kennismaking uitgelegd hoe wij met S omgaan, hoe S is enz. En een formulier ingevuld met wat ze eet en wanneer, wanneer slapen, slaapritueel, hoe te troosten etc etc
Wat goed dat ze meegeweest is om de oefeningen te leren!
Ze heeft 2kindjes, baby die makkelijk en veel slaapt en een wat ouder kindje dat zichzelf vermaakt en naar school gaat. Dus echt spitsuur heeft ze in die zin niet.
Gaan we zeker doen

Ja je kunt t altijd proberen, ik troost en als ze wakker blijft krijgt ze melk en als ze genoeg heeft aan een knuffel&kus is t ook goed
& met werk geen idee of het te doen is met 2kids verschilt ook per situatie denk ik, maar als het iets is waar jij energie uithaalt & wat je leuk vind, maakt het je ook een 'leukere' moeder dan als je werkt doet wat je niet/minder leuk vind toch? (mbt het schuldig voelen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 30-03-2013 19:23:25 ]
pi_124688582
Bram, binkje O+

Succes dinsdag bij de ka, Zoe. Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen! :*
Met een meidenkwartet
pi_124688684
Becky wat is ze leuk! O+ En wat een achtbaan inderdaad :* maar dat gaat vast snel goedkomen! :Y

Phaidra *O*

Wat vreemd dat jullie nu pas horen dat het eigenlijk helemaal niet goed gaat Zoë. (En wat vreemd dat ze de inrichting en manier van opvoeden niet op S. heeft aangepast.)

Bram, wat een beer zeg! :o

Ik vind drie dagen per week meer dan zat moet ik zeggen. Ik heb bewondering voor moeders die de keuze durven te maken om thuis te blijven.
pi_124688723
*Pfftpruttelprutttt* naast me.
Net verschoond en weer gepoept. :') |:(
pi_124688780
Zoe drinkt ze slechter sinds de medicijn? zou ze daar bijwerkingen van krijgen?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:55:35 #102
259886 pessie
pi_124688971
Leuk Rico!

Gulara en fiefder ik lees ook veel en post maar weinig. En als ik iets wil posten gaaterdehelft van de tijd iets mis zodat ik mn reactie kwijt ben emnen er weer 2 kies aan me trekken. Vind post zoals van KZ echt knap ik red dat niet.

Ik werk niet. Ben blij dat ik thuis ben metmn kids en dat ik voor manlief kan zorgen, hij heeft nogal een drukke baan. Zeker icm het afgelopen jaar was er anders echt 1 van beiden uitgevallen. Ik kijk over een jaar wel weer rond. Doe wel vrijwilligerswerk voor despeel o theek en was bezig politiek actief te worden toen mMN schoonvader overleed en ik zwanger bleek, dat wil ik dus straks ook weer gaan oppakken.
pi_124689220
Dankje Cathmar

Ophelia
Ik had wel aan S gezien dat ze had gehuild als ik dr ophaalde, maar ze wilde daar niet slapen en als ze thuis niet wil slapen huilt ze al als je dr in bed doet. Dus als de GO verteld dat ze huilde omdat ze niet wilde slapen zocht ik daar verder niets achter. En als ik erbij was, was S daar vrolijk en ondernemend. Ik had gewoon verder moet vragen. Maar zoals GO mij vertelde wil ze haar best doen om S zich op dr gemak te laten voelen. Dus ik denk niet dat het verkeerd bedoelt was.
Als laten huilen voor je eigen kindjes werkt denk je er waarsch anders over. We wisten ook niet wat er met S was dusja het is ook niet makkelijk

Maar in al die maanden slapeloze nachten enz heb ik haar nooit in slaap laten huilen of alleen gelaten als ze hard huilde (wel mopperen maar das anders) dus het deed me wel pijn.

:9 en niets poept zo lekker als een schone luier hè haha

Ticootje
:D beer Bram

Bitterend
Ja sinds de med weigerd ze vaak de borst en water wil ze niet meer omdat ik de med daarmee geef en dat proeft ze waarsch
Bijwerkingen zijn misselijkheid, diarree enz
pi_124689422
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:40 schreef Zoë23 het volgende:
-knip-
Je hebt haar naam trouwens voluit geschreven in je post. ;)
pi_124689878
Zoë dat is niet fijn. :*

Tico wat een lief beetje is Bram toch. Echt een schatje.
pi_124690218
Becky :* hopelijk gaan jullie weer snel een nieuw ritme vinden.

Zoe goed dat je het heb besproken. Hopelijk gaat het in de toekomst wel goed.

Ik laat Kyan echt wel eens huiken. Kan ook niet anders imo met twee kindjes. Soms moet ik eerst wat met de oudste doen en moet hij echt even wachten. Ik laat hem niet onnodig huilen.

Verder lees ik wel af en toe maar blijft er weinig hangen. Dus dan post ik ook maar niet.

Wel zag ik een mooie Bram voorbij komen.

Hier ontdekken we elkaar ook steeds beter. Vond dat hij de laatste tijd meer huilde. Hebben nu wat veranderd in zijn flessen. 5 grotere ipv 6 kleinere en hij slaapt ineens weer veel meer.
En we hebben ontdekt hoe hij zelf in slaap kan vallen. Hij wil op zijn rug als hij wakker is. Maar op een gegeven moment was dat huilen. Dan pakte we hem op en moesten we met hem lopen of in slaap wiegen. Maar nu weten we dat we hem gewoon op tijd op zijn buiken moeten draaien en dan valt hij zelf in slaap.
pi_124691239
Tico O+

Noa begint op jabba de hut te lijken :')
http://instagram.com/p/Xfaowoshgi/
Ze is alweer 2kg aangekomen sinds haar geboorte :o

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2013 19:02:00 ]
  zaterdag 30 maart 2013 @ 19:06:44 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124691427
Zo Bram en Noa zijn echt wel lekkere bollie's zeg O+

Zoe, wat naar. Hopelijk kan de ka jullie verder helpen inderdaad :*

ik moet trouwens eind mei weer beginnen maar wil er nog vakantie aan vast plakken zodat ik pas de 1e maandag van juni hoef te starten.

Hier liggen de dames ook wel eens te huilen, Kan soms niet anders met 3 kinderen en 2 handen. En ook al je met z'n tweeen bent, kom je nog een paar handen tekort.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 19:12:59 #109
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_124691638
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:59 schreef Logician het volgende:
Tico O+

Noa begint op jabba de hut te lijken :')
http://instagram.com/p/Xfaowoshgi/
Ze is alweer 2kg aangekomen sinds haar geboorte :o

O+ HEMA O+
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_124691934
Becky: Sterkte meid ! Komt allemaal goed ! :*
Sola: Eng joh ! Gelukkig alles ok
Zoe: Wat naar dat huilen bij de GO. Vertelde ze het zelf ?
Twink: beterschap ! Hoe lang laten jullie haar huilen ?
Pessie: Lukt me echt niet altijd ( nu dus :@ ) Lees wel alles ;)
Bollies zag ik *;

Rest: Later meer, nu c_/ en filmpje kijken. Meid ligt heerlijk te slapen *O*
pi_124691954
Phaidra: gefeliciteerd met je nieuwe baan *O*
pi_124692097
Wauw logi lekker spekje!

Joipoi :D cute

Ophelia
Thanks! Heb t gelijk gewijzigd

Kyara
Kan me goed voorstellen dat je handen te kort komt.
Juni is gelukkig nog niet heel erg dichtbij

Kz
Ja vertelde ze zelf, toen we een goed gesprek hadden
Lekker genieten :*
pi_124692916
Heerlijk meisjes Logi en Joi.
Wat wat haar geboortegewicht dan als ze op plus 2 kg zit. Ze scheelt niet zo veel met Kyan in leeftijd.
Ik denk dat hij nu op plus 1 zit. Moet hem nodig weer eens wegen :D

Juni klinkt echt nog ver weg Kyara, 24 april loopt mijn verlof weer af. Dan moet ik weer wat gaan doen voor mijn geld :P
pi_124693700
Als ik 6 weken voor m'n bevaldatum verlof had genomen had ik aankomende week weer moeten gaan werken.

Nu heb ik nog een maand.
pi_124696008
As geb 06/02/2013 en 3290gram

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2013 20:52:16 ]
pi_124696201
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:06 schreef Ticootje het volgende:
Als ik 6 weken voor m'n bevaldatum verlof had genomen had ik aankomende week weer moeten gaan werken.

Nu heb ik nog een maand.
Heb je er nog vakantie aan vast geplakt ook dan?

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:50 schreef Logician het volgende:
As geb 06/02/2013 en 3290gram
Ja ze schelen 6 dagen. en best wat in geboorte gewicht. Kyan was 3910 en woog vorige week 4860 dacht ik. Zal hem van de week weer even wegen. cb bezoek duurt nog ruim een week.
pi_124697157
Volgens mij is ze ook best veel aangekomen, maar wel binnen de norm zo ver ik weet :)
pi_124697690
Elise groeide in de eerste maand 1400 gram.
Daarna ging t wel wat langzamer. Laatste keer zat ze op de.middenlijn, terwijl ze van de bovenlijn komt.
pi_124698585
Ik ben heel nieuwsgierig naar wat hij gaat doen. Want hij was een beertje bij de geboorte. Ik vind hem nu ook echt een beertje vergeleken met zijn broer. Maar Kyan was de eerste 4 weken 600 gram aangekomen en zijn broer een kilo. En dat terwijl Yaro echt vaak een deel van zijn flessen liet staan en bij meneer alles schoon aan de haak op gaat.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 21:50:50 #120
259886 pessie
pi_124699315
Ik ben zelf ook heel benieuwd naar hoe het met het gewicht van Lauren gaat. We mogen 8 april voor onze eerste afspraak en dus ook wegen.
Ze heeft sinds een paar dagen dat ze veel minder poept, helaas ook wat meer krampjes misschien daardoor? Gelukkig wel mega plasluiers dus ga ervan uit dat het met de intake wel goed zit :D .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')