wtf jaquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:36 schreef Harajuku. het volgende:
Psychiater: "Hij kan ook roekeloos en impulsief zijn seksueel. Het is zelfs de basis van zijn huwelijk geworden." #Vaatstra
Nou, dat klinkt leuk voor zijn vrouw
Ga alsjeblieft naar BNW, in deze zaak wordt echt geen complotdenken meer geduld.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:53 schreef tribalwars het volgende:
waarom mag geen andere mening hebben dan de media. dan wordt je meteen weg gestopt als een complot denker. waarom is de media zo heilig. mensen denken dat alle waarheid van de media komt. terwijl het nieuws maar van 6 internationaal pers bureau's komt. maar 6. en de rijken steunen die pers bureau's. dus de rijken hebben een hele groot invloed op de media. raad jullie allemaal aan om geen nieuws meer te kijken. en geen kranten meer te leven. het red je leven.
wake up.
Maar gelukkig heb jij bronnen die je wel de volledige waarheid kunnen vertellen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:53 schreef tribalwars het volgende:
waarom mag geen andere mening hebben dan de media. dan wordt je meteen weg gestopt als een complot denker. waarom is de media zo heilig. mensen denken dat alle waarheid van de media komt. terwijl het nieuws maar van 6 internationaal pers bureau's komt. maar 6. en de rijken steunen die pers bureau's. dus de rijken hebben een hele groot invloed op de media. raad jullie allemaal aan om geen nieuws meer te kijken. en geen kranten meer te leven. het red je leven.
wake up.
Je bent ook nog maar 17 hequote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:53 schreef tribalwars het volgende:
wake up.
Het is de schuld van Prins Friso en zijn wrede lustmoorden in de Walpurgisnacht.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:58 schreef Harajuku. het volgende:
Och jezus, het houdt ook nooit op hè. Hebben ze een heel eigen forum, is het nog niet genoeg.
In BNW ben jij beter op je plek met je napraten van obscure websites en youtubes.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:53 schreef tribalwars het volgende:
wake up.
Maar wel elke dag jarig!quote:
Daar ga je de mist in. Het zijn echt niet alleen mannen die thuis niet aan hun trekken komen die naar de hoeren gaan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:06 schreef Coelho het volgende:
Zal zijn vrouw zich niet afvragen of hij dit ook gedaan zou hebben wanneer zij wat toegeeflijker was geweest binnen het huwelijk? We kennen de achtergronden niet, maar wat nou als zij na X jaar huwelijk ineens geen zin meer had of hem keer of keer bleef afwijzen? Jasper gaf ook aan regelmatig naar de hoeren te gaan. Dat doe je mijns inziens niet als je thuis met de liefde van je leven het bed in kunt duiken. Kan me voorstellen dat zijn echtgenote zichzelf een en ander verwijt (wmb onterecht, ook een sexuele frustratie praat deze misdaad niet goed).
Ja dat heb ik me ook afgevraagd, lijkt me vreselijk, sommige mensen hebben het ook echt in het karakter dat ze zichzelf dan de schuld gevenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:06 schreef Coelho het volgende:
Zal zijn vrouw zich niet afvragen of hij dit ook gedaan zou hebben wanneer zij wat toegeeflijker was geweest binnen het huwelijk? We kennen de achtergronden niet, maar wat nou als zij na X jaar huwelijk ineens geen zin meer had of hem keer of keer bleef afwijzen? Jasper gaf ook aan regelmatig naar de hoeren te gaan. Dat doe je mijns inziens niet als je thuis met de liefde van je leven het bed in kunt duiken. Kan me voorstellen dat zijn echtgenote zichzelf een en ander verwijt (wmb onterecht, ook een sexuele frustratie praat deze misdaad niet goed).
Dat vermoed ik ook, maar was het niet zo dat hij na 'de daad' zich ervan bewust werd wat hij had gedaan en dat hij op dat punt besloot haar te vermoorden? Waarop de aktie met verwurging en hals doorsnijden volgde. Duidelijk bedoeld om haar te vermoorden. Dan kan ik daar geen doodslag van maken, maar dus moord.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:12 schreef Thisbe het volgende:
Zoals ik het proces zie, probeert Jasper Steringa (althans zijn advocaat) het op doodslag te gooien, door er een 'vlaag van verstandsverbijstering' van te maken. Zoals SL al aangaf: dit lijkt me onwaarschijnlijk, zeker gezien zijn voorgeschiedenis.
Ik vermoed dat hij wel degelijk op pad is gegaan met een bepaalde woede of voornemen, en dat de geweldsexplosie iets minder toevallig is dan hij wil doen voorkomen. Ik ben benieuwd of de rechtbank ook vindt dat er sprake is van moord. Dat kan misschien moeilijk te bewijzen zijn, en wellicht is inderdaad de volgorde van zijn daden van belang.
Hij kan het ook gedaan hebben om ontdekking te voorkomen, dan zit je aan gekwalificeerde doodslag ipv moord.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook, maar was het niet zo dat hij na 'de daad' zich ervan bewust werd wat hij had gedaan en dat hij op dat punt besloot haar te vermoorden? Waarop de aktie met verwurging en hals doorsnijden volgde. Duidelijk bedoeld om haar te vermoorden. Dan kan ik daar geen doodslag van maken, maar dus moord.
Het zou niet zo best zijn als alle kerels die vinden dat ze thuis niet aan hun trekken komen meisjes gingen verkrachten en vermoorden.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:06 schreef Coelho het volgende:
Dat, plus het feit dat heel je omgeving het ook weet. Ook meen ik me te herinneren dat de omgeving het goed opvatte, dat zij gewoon geaccepteerd zijn gebleven? Maar toch...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:44 schreef Injetta het volgende:
Wat lijkt me dit ook afschuwelijk voor zijn kinderen om dit allemaal te moeten horen....
Die moeten ook nog verder met hun leven, maar dit zal voor altijd aan hen kleven en dealen met het feit dat je vader een perverseling is en een moordenaar....
Heb ik ook, maar is ook in mijn geval psychologie van de koude grond.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:44 schreef Thisbe het volgende:
Ik denk dat er véél meer aan de hand is, dan er zal worden gezegd in deze zaak.
Misschien dat hij zich tegenover zijn vrouw ook als een seksueel gefrustreerde idioot gedraagt. Maar als er inderdaad sprake is van een diep religieus gezin, zij dit altijd stilletjes gedragen heeft. Tot zover mijn psychologie van de koude grond.
Hij beweerde dat ding nog nooit te hebben gezien.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:45 schreef Doodloper het volgende:
Wat ik trouwens nog mis is het verhaal met die aansteker.
Volgens mij hebben ze daar nog heel niet over gesproken?
Of het was in het voor-onderzoek al duidelijk, dat kan ook nog.
Dat is onzin toch, als er een haar in gevonden is?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij beweerde dat ding nog nooit te hebben gezien.
Het is niet bewezen dat die haar van Jasper is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:55 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Dat is onzin toch, als er een haar in gevonden is?
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:47 schreef Bayswater het volgende:
In Groningen zijn er nog wel wat onopgeloste moordzaken in de prostitutie eind jaren 90. Zullen ze ook wel aan het onderzoeken zijn aangezien hij daar met regelmaat kwam. Ik heb het idee ook dat hij veel niet vertelt en dat de werkelijkheid misschien nog wel vernederender was dan hij doet geloven.
Neem aan dat ze ook nog wel DNA-sporen van de lichamen van die prostituees hebben bewaard en al hebben gekeken of er een match is met zijn DNA, niet?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:47 schreef Bayswater het volgende:
In Groningen zijn er nog wel wat onopgeloste moordzaken in de prostitutie eind jaren 90. Zullen ze ook wel aan het onderzoeken zijn aangezien hij daar met regelmaat kwam. Ik heb het idee ook dat hij veel niet vertelt en dat de werkelijkheid misschien nog wel vernederender was dan hij doet geloven.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het bij deze ene keer is gebleven en dat-ie daarvoor of daarna nooit meer zoiets heeft gedaan. Maar goed, zo lang er geen concreet bewijs is, kan niemand hem natuurlijk van meer beschuldigen dan waar hij nu voor terecht staat.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:47 schreef Bayswater het volgende:
Ik heb het idee ook dat hij veel niet vertelt en dat de werkelijkheid misschien nog wel vernederender was dan hij doet geloven.
Ik weet niet of er daar dader DNA is gevonden, is bij een prostituee ook wat lastiger toe te wijzen door de vele contacten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Neem aan dat ze ook nog wel DNA-sporen van de lichamen van die prostituees hebben bewaard en al hebben gekeken of er een match is met zijn DNA, niet?
quote:@mickvanwelyWaarom acht OM bewezen? Lange tijd tussen moment dat S. Marianne zag en de moord. S. kon nadenken al die tijd over gevolgen v seks #vaatstra
Lijkt me ook.quote:Mous gaat geen levenslang vragen, zegt hij. Geeft aan dat langste tijdelijke straf in 1999 20 jaar was. #Vaatstra
Waarom kom je hier eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:40 schreef Syntix het volgende:
Waarom die onevenredige hoeveelheid aandacht voor deze zaak? Moorden gebeuren elke week/maand en er gaan er tig keer zoveel dood in Syrië elke dag of in Afrika. Komt het doordat ze blank is en een meisje + in een westers land woont (net zoals met Joran van der Sloot)? Dit wordt ook wel missing white woman syndrome genoemd. Of komt het doordat peter r de vrieszijn vuist diep in de anus van deze zaak heeft gestopt?
Er worden in NL hopelijk niet zo heel vaak meisjes van 15/16 de keel doorgesneden. Hoop ik.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:40 schreef Syntix het volgende:
Waarom die onevenredige hoeveelheid aandacht voor deze zaak? Moorden gebeuren elke week/maand en er gaan er tig keer zoveel dood in Syrië elke dag of in Afrika. Komt het doordat ze blank is en een meisje + in een westers land woont (net zoals met Joran van der Sloot)? Dit wordt ook wel missing white woman syndrome genoemd. Of komt het doordat peter r de vrieszijn vuist diep in de anus van deze zaak heeft gestopt?
Jouw commentaar? Nee hoor. Die gaat over jouw misplaatste frustratie.quote:
Aha dus omdat het in NL gebeurd is het erger en moet er meer aandacht aangegeven worden dan een moord in Syrië of in Afrika (waar het in een veelvoud gebeurd)?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er worden in NL hopelijk niet zo heel vaak meisjes van 15/16 de keel doorgesneden. Hoop ik.
Dit gaat over deze zaak. Er wordt onevenredig veel over deze zaak gepraat in de media.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jouw commentaar? Nee hoor. Die gaat over jouw misplaatste frustratie.
Wij wonen in Nederland dus ja, zaken uit Nederland zijn interessanter.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
[..]
Aha dus omdat het in NL gebeurd is het erger en moet er meer aandacht aangegeven worden dan een moord in Syrië of in Afrika (waar het in een veelvoud gebeurd)?
Ja zo werkt dat.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
[..]
Aha dus omdat het in NL gebeurd is het erger en moet er meer aandacht aangegeven worden dan een moord in Syrië of in Afrika (waar het in een veelvoud gebeurd)?
Omdat de moord na zoveel jaren is opgelost en dat is geschied door een succesvol dna-onderzoek.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waarom vier jij niet de verjaardag van iedereen in de wereld? Waarom alleen die van jezelf en je vrienden/familie? Is de verjaardag van andere mensen niet belangrijk genoeg?!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:46 schreef Melleyn het volgende:
Even het weerbericht voor morgen in Madagaskar bekijken, brb.
Ja, duh.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet in dit topic. Hoef je er ook niet over mee te praten. Opgelost.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
Dit gaat over deze zaak. Er wordt onevenredig veel over deze zaak gepraat in de media.
Een typische Nederlander moppert graag en zoekt liever negatieve ervaringen (om te kunnen mopperen) dan positievequote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:47 schreef Copycat het volgende:
Dan kijk je toch niet in dit topic. Hoef je er ook niet over mee te praten. Opgelost.
Mensen hebben over het algemeen niet de capaciteit om het gehele wereldleed op hun schouders te nemen dus houden ze het veelal lokaal. Wil niet zeggen dat het ene minder erg is dan het andere. Wat verwacht je van ons?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dit gaat over deze zaak. Er wordt onevenredig veel over deze zaak gepraat in de media.
Kun je gelijk alle regionale (of nationale!) kranten afschaffen, scheelt een hoop papierquote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet in dit topic. Hoef je er ook niet over mee te praten. Opgelost.
Ik zou er bijna een klaagbaaktopic over openen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een typische Nederlander moppert graag en zoekt liever negatieve ervaringen (om te kunnen mopperen) dan positieve
kranten? Krijg je die niet bij een gratis fiets?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kun je gelijk alle regionale (of nationale!) kranten afschaffen, scheelt een hoop papier
Zelfs anders dan de experts en het 3D-team. Ik vraag mij af of ze op deze manier de voorbedachte rade er wel door kunnen krijgen.quote:
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo, zo, hij ging op z'n tractor naar Groningen om prostituees te bezoeken.
Oh my lord, weer zo een.quote:
Maar ze kunnen toch wel zien of ze ongesteld was, of niet?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze denken ook dat Marianne verzon tegenover Jasper dat ze ongesteld was om verkrachting te voorkomen.
"Het volk". Whehe.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oh jee, weer zo'n zelfbenoemde elitair die neerkijkt op de mening van het volk.
Oh dat kan ook, dacht dat ik de OvJ net hoorde zeggen dat haar lichaam al verslapte zodra de BH om haar hals werd gelegd.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoezo flauw gevallen toen ze besefte vermoord te worden? Hij heeft haar toch ook geprobeerd te wurgen, daar zal ze wel van buiten bewustzijn zijn geraakt. Zuurstofgebrek.
Inderdaad, je zou denken dat alles onderzitquote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:56 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch wel zien of ze ongesteld was, of niet?
Ben in ieder geval wel 'blij' dat ze flauw is gevallen toen ze besefte dat ze vermoord zou worden, dan heeft ze het in ieder geval niet helemaal mee hoeven maken
Nouja ook omdat ze helemaal inwendig is onderzocht op sporen van sperma enzo..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Inderdaad, je zou denken dat alles onderzitOf ben ik de enige met dat probleem
Dat duurt wel even, hij heeft haar kort gewurgd en een beha is daar nou niet echt voor ontworpen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoezo flauw gevallen toen ze besefte vermoord te worden? Hij heeft haar toch ook geprobeerd te wurgen, daar zal ze wel van buiten bewustzijn zijn geraakt. Zuurstofgebrek.
Volgens mij zei hij dat ze in de laatste dagen van menstruatie zat en mogelijk kon hebben gedaan alsof ze een tampon droeg om hem zo 'af te schrikken'. Maar hij zei ook dat het mogelijk was dat een dier er mee aan de haal was gegaan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:56 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch wel zien of ze ongesteld was, of niet?
Ben in ieder geval wel 'blij' dat ze flauw is gevallen toen ze besefte dat ze vermoord zou worden, dan heeft ze het in ieder geval niet helemaal mee hoeven maken
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Inderdaad, je zou denken dat alles onderzitOf ben ik de enige met dat probleem
Open een KLB-topic, vraag het daar.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:05 schreef Syntix het volgende:
Alsnog. Waarom zo onevenredig veel aandacht voor deze zaak?
Om dezelfde reden als bij de zaak Natalee Holloway en de zaak Madeleine McCann.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:05 schreef Syntix het volgende:
En nu wegwezen of ik maak er een melding van!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:05 schreef Syntix het volgende:
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En nu wegwezen of ik maak er een melding van!
missing white-woman syndrome dus... Moet het publiek hier niet wat aan doen? De media heeft blijkbaar iets teveel macht...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als bij de zaak Natalee Holloway en de zaak Madeleine McCann.
Het komt omdat het gaat om een onschuldig, jong, blank meisje dat op een brute manier vermoord is in een hechte gemeenschap en waarvan de dader nooit is gevonden. Plus dat de vader heel actief in de media is geweest rond de zoektocht naar de dader en dat deze zaak geschikt was om het nieuwe DNA-onderzoek van de politie op te verrichten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:40 schreef Syntix het volgende:
Probeer het eens uit, verkracht en vermoord een zwart meisje van 15 in een weiland, goed voor je onderzoek.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:14 schreef Syntix het volgende:
[..]
missing white-woman syndrome dus... Moet het publiek hier niet wat aan doen? De media heeft blijkbaar iets teveel macht...
Nee.quote:
Mooi opgesomd.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het komt omdat het gaat om een onschuldig, jong, blank meisje dat op een brute manier vermoord is in een hechte gemeenschap en waarvan de dader nooit is gevonden. Plus dat de vader heel actief in de media is geweest rond de zoektocht naar de dader en dat deze zaak geschikt was om het nieuwe DNA-onderzoek van de politie op te verrichten.
Ah hier spreekt de stem des volks!!!!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oh jee, weer zo'n zelfbenoemde elitair die neerkijkt op de mening van het volk.
Voor een moord als deze zie ik liever een levenslange gevangenisstraf. Ook omdat hij zolang heeft gezwegen.quote:
Voor een moord uit 1999 is 20 jaar de maximale straf.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:21 schreef Confetti het volgende:
Voor een moord als deze zie ik liever een levenslange gevangenisstraf. Ook omdat hij zolang heeft gezwegen.
Maar levenslang voor een enkelvoudige moord is in Nederland zeer onwaarschijnlijk. Dat is maar één keer voorgekomen, en die man had een hoop meer op zijn kerfstok dan onze Jasper. De kans dat de rechter met de eis meegaat als het OM levenslang eist is nihil.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor een moord als deze zie ik liever een levenslange gevangenisstraf. Ook omdat hij zolang heeft gezwegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |