Ja, dat vind ik zo idioot! Waarom? Wij hebben zo'n vier seizoenenslaapzak (tweedehands, die dingen zijn duur!), een deel met mouwen en eentje zonder. En dan als reserve een wat dunnere van de hema met afritsbare mouwen. Ik gok dat we die als het warm wordt wel meer gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 02:57 schreef Nirak het volgende:
Alleen de mouwen zijn altijd te lang... Ook als ze zak inmiddels te kort is![]()
+1quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:48 schreef bitterend het volgende:
Wij gebruiken geen pyjama's. Ze slaapt in een lange mouwen romper en een winterslaapzak zonder mouwen.
En die zijn leuk! Waar heb je die vandaan dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:14 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb Lientje in de zomer in een romper met lange mouwen en zomerslaapzak. Nu in de winter in een winterslaapzak met een pyjama en soms een dekentje.... Hier alleen maar pyjama's uit een stuk, of een jumpsuit aan in bed. Past altijd, zijn superzacht en blijven goed aan, heb ze al in 74 gehad, in maat 80 en nu draagt ze 86. Met kortingscode voor de helft vd prijs te kopen.
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/P01 00854 D1812 00 0000 0.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Van H&M, met kortingscode 0274 krijg je 50% korting op een babykledingstuk naar keuze....ook op de babykamer artikelen overigens.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:29 schreef Susie het volgende:
[..]
En die zijn leuk! Waar heb je die vandaan dan?
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:30 schreef Susie het volgende:
Eerst had ik ook alleen een romper en broekje, maar ik merk dat ze met een pyama toch iets langer uit slaapt!
Danku!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:59 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Van H&M, met kortingscode 0274 krijg je 50% korting op een babykledingstuk naar keuze....ook op de babykamer artikelen overigens.
ah kijk, das altijd fijn uiteraardquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:59 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Van H&M, met kortingscode 0274 krijg je 50% korting op een babykledingstuk naar keuze....ook op de babykamer artikelen overigens.
Uche. +1.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:24 schreef Susie het volgende:
En dat je dan gaat kijken voor pyama's en hele andere dingen shoptMaar daar is een ander topic voor
Dat niet alleen, maar ook netjes de deur dicht doen hahahaquote:Op woensdag 3 april 2013 22:15 schreef Sannne het volgende:
Je heeele post is super herkenbaar JuudOp oma tas en papa werken na dan
Elise praat ook heel veel losse woorden, misschien wel 100, zo leuk!
En die driftbuien, oh boy..
En als ze boos op mij is: *zet boze blik op* Schreeuwt: DAAAAAAAAAAHAAAAG! zwaait, stampt kamer uit en doet deur achter haar dicht
Wel lief dat ze toch nog even zwaait
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, dat zou goed kunnen. Had ik dat gewetenquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:32 schreef klavertje-4 het volgende:
Hihi clubsoda ik was ook verbaasd over het geduld. Mijn M zou het denk ik niet eens vier keer proberen maar zich bij de derde keer al dramatisch over z'n karretje hebben geworpen! Misschien zit t m in de naam
quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:34 schreef Fee-nix het volgende:
Montessori is heel erg leuk! En wat die groepen betreft: doordat ze allemaal een keer de jongste, middelste en oudste zijn, hebben de kindjes onderling veel minder zoiets van 'ik zit al in groep 6 en jij nog maar in groep 5'. Heel leuk om te zien hoe de oudere kinderen de jongere helpen. Tenminste, dat is mijn ervaring tijdens mijn stages.
Blaatverhaal over onze schoolkeuze voor J:Ha fijn, ervaringsverhalen! Ik kan me nog niet zo goed voorstellen of de leerkracht het voor elkaar krijgt om de aandacht over alle kinderen te verdelen, op hun niveau. Maar het zag er wel heel harmonieus uit, en toch een duidelijke structuur. Ik weet niet zo goed of M met de vrijheid van het plannen om kan gaan (als hij op mijn lijkt wel, als hij op zijn vader lijkt wat minderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.). Maar misschien is het juist ook goed om dat te leren. Ze gaven wel aan heel duidelijk te monitoren en kinderen tot de orde te roepen als ze heel scheef plannen. Ze krijgen inderdaad als 'pupil' ook allemaal een 'mini-mentor' aangewezen, die ze helpt als het moet. Zoet
![]()
Een Vrije School zou niet direct mijn keus zijn, het staat voor mijn gevoel zo ver af van de rest van het schoolsysteem. Maar aan de andere kant, M zit nu op een antroposofisch kdv en dat vind ik heel prettig. Het rooster zou voor mij ook wel een struikelblok zijn, zo lang alleen 's ochtends. Dat zou bij ons heel veel naschoolse opvang betekenen, en als het dan toch lange dagen zijn, dan zou ik liever hebben dat hij naar school gaat in die tijd.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Superlief!quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:37 schreef Fee-nix het volgende:
S vindt zijn loopkarretje heel leuk inderdaad! En t is ook handig dat ie m achterstevoren ook kan duwenhihi.
Horen jullie m trouwens ook 'woooowww' zeggen in t filmpje. Zo schattig!
Ik vind het niet direct een nadeel, omdat het ook erg waardevol is. Ik vind het belangrijk dat er gekeken wordt naar hoe een kind zich ontwikkelt, zodat de juf/ meester daar dan op in kan spelen. Aan de andere kant vind ik het belangrijk wat Jenaplan benadrukt: de relatie met de samenleving/ de ander. Een mix van de twee zou voor mij ideaal zijn en vaak zie je dat ook wel al in de scholen (denk aan de stamgroepen waar Fee het over heeft).quote:
Het zijn beide reformpedagogische stromingen, wat maakt dat ze veel uitgangspunten ook delen. De reformpedagogiek was een reactie op het massale, klassikale onderwijs waarbij de leerstof en niet het kind centraal stond.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik weet eigenlijk vrij weinig van Montessori en Jenaplan en de verschillen. Ik vroeg het vooral omdat ik het niet zo herken in de school die wij bezocht hebben. Daar werken ze dus met koppels van oud en jonge kinderen, werd er overal in groepjes gewerkt en het is een Kanjerschool, waarbij ze dus erg letten op hoe je met elkaar om gaat. Eigenlijk was ik vooral benieuwd naar de traditionele verschillen tussen Montessori en Jenaplan (maar ik kan natuurlijk best googlen)
Nee.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:02 schreef Clubsoda het volgende:
PE, ben je niet blij met het Duitse onderwijs?
Goed om te weten, dank jequote:Op vrijdag 5 april 2013 12:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Haha, dat zou goed kunnen. Had ik dat geweten![]()
Phaidra, loopkarretjes zijn zo leuk! Die Fee heeft is helemaal super, omdat je die ook van de verkeerde kant redelijk makkelijk kan duwen. Wij hebben echt een wagentje (mijn oude blokkenwagen) en daar kan je veel minder mee als ie vaststaat.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:21 schreef Kyara het volgende:
En hij is heel erg aan het napraten. En als ie honger heeft zegt ie "mama koken"(papa hoeft nooit te koken...probeer hem nu ook "papa afwassen" te leren maar dat lukt nog niet).
fshhh? Vis? Fles?quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook Niet , ma ma en daddy en odada ( opa). Oviver en fshhhhhhhhh
quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:51 schreef danic het volgende:
Ik ben echt niet bijgelezen maar daarvoor speel ik ff de net-bevallen-kaart.
Maar eva heeft net op het potje geplast![]()
Ben zo trots![]()
![]()
Mijn grote doet dat gewoon terwijl er al genoeg veranderingen in huis zijn nu haar zusje er is en het huis steeds vol zit met mensen![]()
Had ik algezegd??
Sorry mijn roze wolk is een bietje groot.
Kleien is hier ook enorm favoriet! Duplo bouwen ook.. Knippen, met een kinderschaartje vindt ze ook geweldig. Hutten bouwen met lakens, verstoppen, sensory play (google) doen we ook regelmatig. Straks in de zomer weer lekker met water kliederen enzo! Heerlijk! Pop in bad doen, samen koken, samen klussen..quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:59 schreef Aventura het volgende:
Leuk idee! Volgende keer sla ik in bij de Action! Ik zoek sowieso naar wat meer activiteiten om te doen. Vooral binnenshuis eigenlijk. Hij speelt wel heel zelfstandig en lang met blokken, boeken en uiteraard auto's, maar het lijkt me ook leuk om, naast een boek lezen, iets samen te doen of maken.
Dat is echt zooo geweldig hequote:Op zaterdag 6 april 2013 21:14 schreef bitterend het volgende:
Ohja met water kliederen! water van een beker naar de andere doen..of van haar bekertje in mijn kopje koffie en dan drinken![]()
oh, dan kunnen we ze alledrie tegelijk doenquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Jongens worden gemiddeld een jaar later zindelijk toch? Dus we hebben nog even kuuks
Jaa dat maak ik voor mijn nichtje weleens. Dat houdt dr uren bezigquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:19 schreef Aventura het volgende:
Smurfensnot maken, een plastic zakje met daarin het meest walgelijke mengsel van alle sterk geurende vloeistoffen in huis...:D
Kunnen jullie saampjes weer kind zijn <3quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:17 schreef Sannne het volgende:
[..]
Dat is echt zooo geweldig heIk weet nog hoe leuk dat was om dat te doen als kind. Of als opa buiten de sproeier (voor het gras) aanzette als het bloedheet was, en wij daar doorheen dansten.. Of allemaal bloemen in het water doen en fijnstampen en zelf parfum maken enzo. Ik wil weer kind zijn!
Jaaa ze is zo los, zul je zien!quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:23 schreef bitterend het volgende:
Ik ben benieuwd of mijn dreumesje binnenkort gaat lopen..ze durft het af en toe thuis maar buiten alleen op haar knieën! Zo veel broeken worden versleten
En nu goed meelezen;)quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:21 schreef Kyara het volgende:
oh, dan kunnen we ze alledrie tegelijk doen
Goeie tips! Dank jequote:Op zaterdag 6 april 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
Ja joh, M. verft al op het kdv sinds dat ie 7 maanden is of zo. Sinds kort ook met een kwast.
Tip: geef hem een canvasje van de action en niet teveel kleuren verf. Heb je meteen een echt schilderij. (en dan alleen een romper aan onder zo'n slab met lange mouwen).
Ik heb trouwens gewoon normale verf gebruikt en gezorgd dat ie zijn handen niet in zijn mond stopte (als ie wel eens een speen heeft: speen in zijn mond zorgt er ook voor dat de handjes minder snel in de mond verdwijnen).
Oh, dan hebben we nog effequote:Op zaterdag 6 april 2013 21:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Echt lief Kyara! Heerlijk zo'n drietal..
(Al zal het ook wel eens pittig zijn lijkt me?)
Jongens worden gemiddeld een jaar later zindelijk toch? Dus we hebben nog even kuuks![]()
Daan is nog steeds op struintocht. Sleept zijn stoel overal naartoe, bekijkt alle kastjes en haalt ze leeg als hij de kans krijgt. Maar het is zo genieten.
![]()
Ik wil dat de meiden ietsje groter zijn voordat ze in de kindertank meegaan (zitten geen bakken bij, alleen zitjes die wel helemaal plat kunnen). Als ik nu met ze ga wandelen gaat er 1 in de wandelwagen en de ander in de doek. En dan moet iemand anders M in de buggy duwen.quote:Op zondag 7 april 2013 19:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, straks de meiden lekker mee in de kinderwagen? Als het ietsjes warmer is..
+1! Behalve dan dat tot snel-gedeelte. Dat duurt nog wel een poos hier.quote:
quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:07 schreef Juud79 het volgende:
en over 4 maanden heb ik twee van die mupkes.![]()
quote:
Ohquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Kuuks, ik moet bij jou nick altijd denken aan het watervrij diploma van mijn oudste. Dat krijgen ze in het eerste badje als ze goed hun hoofd onder water durven te doen. Toevallig heeft hij het deze week verdiend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zitten weer in een fase met HONGER. 's ochtends 200cc pap en een boterham. Dan twee stuks fruit, 's middags twee boterhammen, een rijstwafel of een boterham of yoghurt (op het kdv vaak zelfs alles samen), een portie avondeten en yoghurt en dan nog eens 200 cc pap. Hij vraagt er zelf nauwelijks om, maar laat ik wat weg dan wordt hij rond middernacht gillend van de honger wakker...quote:Op zondag 14 april 2013 09:51 schreef Kyara het volgende:
Hoeveel eten jullie dreumesen van rond de 15 maanden?
Mijn bolle heeft vanochtend gewoon 3 boterhammen op
En ik heb een fietsstoeltje voor mijn verjaardag gekregen maar nu pas ik niet meer op de fiets. Moet dus nog een mama stuur kopen.
's middags fruit (maar niet atijd dus...want ik heb het nu niet in huis..Moet nog boodschappen doen)quote:Op maandag 15 april 2013 23:01 schreef laziness het volgende:
PE wat lang 's ochtends tot de lunch? En geen fruit?
Of ben je het fruitmoment vergeten neer te zetten?
Het jurkje kan juist nu van de zomer ook wel korter nog juist denk ik.
Maar ik heb niet zo'n verstand van jurkjes eigenlijk met mijn jongen
quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:04 schreef Susie het volgende:
Ik vind dat jurkje ook heel lief! En Cristel ook! En idd zonder t-shirt past ze hem vast nog wel een poos! Ze moet gewoon ff de lengte in
Soep hebben we ook geprobeerd, zelfs een 8mnd potje.. Pap, bouillon.. Het ging er gewoon niet in. Gelukkig drinkt ze wel goed (water en sap)quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:04 schreef bitterend het volgende:
Je eigen bed slaapt echt het lekkerst!
Maar meid, je bent helemaal alleen he, je hebt niemand die het over kan nemen. Dus petje af voor jou!![]()
![]()
Misschien soep maken? als ze pijn heeft met kauwen ofzo?
en dankje
Ah arme Elise. Beterschap voor haar.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:08 schreef Sannne het volgende:
Ojee F_R dat is vervelend!! Beterschap voor beide!
Elise heeft een oorontsteking aan beide oren. Keel zag er goed uit. AB kuurtje en nu maar hopen dat ie snel aanslaat!
Dat is gel van VSM toch?quote:Op woensdag 17 april 2013 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Sannne wat zei de HA? En een waterijsje voor tegen de keelpijn?
Ean en ik hebben waarschijnlijk waterpokken. Volgens de HA wel een beetje een atypisch beeld maar ze leken er wel erg op. Wie weet hoe die gel heet om de jeuk te verlichten?
Wat ontzettend knap dat je het dan toch zo lang hebt volgehouden! Hopelijk is de netelroos met medicatie snel overquote:Op woensdag 17 april 2013 21:58 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik voel me wel wat verdrietig maar ben wel trots dat ik het zo lang volgehouden heb. Ik vond het heerlijk, heb ervan genoten
Ik zou vooral in de gaten houden of ze blijft drinken en aanspreekbaar is. Wij houden Lientje veel bij ons met zulke koorts, ze ging even slapen om 18.30 uur en was dan om 21.00 ofzo weer wakker, dan nam ik haar bij mij in bed en konden we de nacht goed opletten. Ik vind het wel eng, kleintjes zo ziek, maar je moedergevoel zegt veel denk ik hoor.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:17 schreef danic het volgende:
Mijn eva drinkt uit een rietjesbeker van de hema.
Ze had net 39.9
Ik kijk de nacht even aan en anders bel ik morgen. Om hier nou de hap voor te bellen. ....
Mits het ineens erger wordt natuurlijk.
Heel herkenbaar! Slapen wil Elise ook niet bij mij!quote:Op donderdag 18 april 2013 18:36 schreef danic het volgende:
Ik hou haar ook bij ons.
Bij ons slapen is een no-go, eva wil dat niet. Structuur enzo![]()
Papa had vannacht ook voorgesteld om bij haar te slapen op haar 'grote bed' maar dat wilde ze niet. Papa hoort in zijn eigen bed.
Billie poept veul! De afgelopen dagen dan. Af en toe ook een beetje dun.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:50 schreef Rixtje het volgende:
Hier op het moment ook erg veel kauwen en kwijlen (nog meer) en van die vieze korreltjespoep en dikke bobbels in de mond. Maar hier gelukkig geen koorts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |