abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124607616
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124607761
Over driftbuien en grenzen opzoeken ging het ;)
pi_124608373
Ik hou hier een beetje het "pick your battles" aan.. Sommige dingen echt wel aan de kant, en andere dingen afleren. En de hoeveelheid battles proberen leuk te houden ;)
pi_124608512
Hier ook pick your battles. En inderdaad redelijk kindvriendelijk. Ook omdat ik soms letterlijk mijn handen vol heb en niet snel achter hem aan kan omdat ik 2 baby's tegelijk een fles aan het geven ben.

Maar ja, dan gaat hij ineens met het bijzettafeltje + plant ervandoor }:|

Vandaag trouwens echt beroerd, alles komt er weer uit. En hij heeft zo'n dorst en honger, zo naar om te zien. Inmiddels blijft de ors er wel in + water en 1 stukje brood. Nu slaapt hij en hopelijk wil hij straks nog wat water en brood. Waarschijnlijk verlaagde weerstand door bmr.
pi_124619207
Bij jou is het ook nog een lastiger verhaal met 2 mini's..
Balen dat hij zo ziek is, beterschap voor je jochie!!

Ik verklaar vandaag de -losloopdag- van Daan. Hij maakt opeens echt meters, dwars door de woonkamer naar de keuken en terug.
En dat samen met zijn nieuwe coupe (oke, alleen pluishaar eruit met tondeuze op standje lang) is het gelijk een echt jochie.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:33:52 #6
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124639446
*O* Goed bezig Daan! *O* Leuk zeg!

Cristel doet nu af en toe ook een paar stappen los.

En ik zag ineens dat ze geen 6 maar 8 tanden/kiezen heeft. (gebruiken jullie tandpasta voor je kind? Ik heb nu die peutertandpasta van de action liggen, gebruiken de jongens ook altijd...kan dat? Meestal vergeet ik haar tanden te poetsen, echt slecht van mezelf :/ )

Als Cristel hier iets niet mag dan zeg ik gewoon nee niet doen, of blijf af oid. Of ik zet haar gewoon ergens anders neer 'ga maar met dit spelen, dit is van jou'. werkt wel aardig nu.
Ze zit iig niet meer zo vaak bij de kattebrokken/water en ze doet ook niet zo vaak meer de kasten open *O* Ze haalt alleen de krantenbak overhoop, maar dat mag :P
pi_124641380
Dat is een mooi begon PE!

Ik gebruik voor beide nu peutertandpasta, voor 0-5 jaar. En als Chris wisselt gaat hij naar 5-12 pasta, of de gewone als hij het fatsoenlijk uitspuugd.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 17:19:35 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124652503
ik gebruik kruidvat eigen merk zonder fluor, dat werd mij aangeraden door mijn tandarts. Is nog goedkoop ook :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_124662197
Ik gebruik ook de peutertandpasta van de kruidvat.

Nou, meneer is nu ook aan de diarree, We zitten nu dus ook aan de ors. Gelukkig voelt hij zich wel wat beter, hij speelde al een beetje en hij heeft ook wat droog brood gegeten.

Hoeveel slaapzakken hebben jullie voor jullie kindjes?

Denk dat M aan maat 5 luiers moet. De 4 lijkt bijna een stringluier en 4+ is niet echt groter....
pi_124662362
Ow beter schat voor M Kyara!!

Ik heb 2 winter slaapzaken en ik had 4 dunnere maar die zijn allemaal te klein -O- dus ik moet binnenkort opnieuw kopen

maat 4 te klein?? die van mij past nog goed in 4+
Denk dat ze een groei spurt had vorige week want ineens passen broeken maat 86 veel beter en 80 wordt te klein
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:09:26 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124662419
welke luiers heb je dan kyara? Ik heb ze meestal van de kruidvat, maar ik vind ze niet bijzonder groot vallen oid. Dus onderlaatst een pak van de DM (duitsland) meegenomen, en die lijken wel groter maat 4+ dus, want maat 4 was te klein, dat verschil merkte ik wel.
Denk dat we hierna ook overgaan op nr 5.... (ook wel weer vervelend want daar zitten veel minder luiers in :{ )

Tnx voor de tip, ga ik binnekort eens ff naar de kruidvat voor tandpasta!

Oh, ik heb 2 slaapzakken, 1 winterslaapzak voor nu, en vorige week heb ik een zomerslaapzak gekocht bij de kruidvat (9,99 geloof ik, leuk!) De rest wat ik had heb ik weggemieterd, alle ritsen waren kapot
pi_124663035
Maat 4 en 4+ zijn qua maat hetzelfde alleen neemt de + meer op ;)
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:31:47 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124663592
ik heb hier al een poosje mt 5 :X Anders hadden we 's nachts ongelukjes....

En ik heb 1 dikke slaapzak, 1 ietjes dunner(die doe ik overdag aan, als die dikkere in de was zit) en dan nog iets van 4 zomerslaapzakken, die allemaal aan de grote/lange kant zijn, dus daar past ze straks zeker nog in.
Die dikke is van de Hema, volgens mij mt 86 -104? Slaapt ze al sinds begin winter, dus al heeeeeeel lang ;) , in toen ze nog maar iets van 74 cm was. Is dus te lang, maar bij nek en armen zat die toen al prima.

Overigens heb ik niet de speciale peutertandpasta Kyara, de gewone dus, rode of oranje tube is dat.
pi_124675261
Kyara, nu M aan de diarree is heb je er minimaal 3 nodig ;)

Wij hebben 2 dunne, 2 middel en 1 dikke. Met en zonder mouwen. En van de dunne en middel hebben we er 3 van de overbuuf gekregen = fijn, scheelt toch weer :)

Alleen de mouwen zijn altijd te lang... Ook als ze zak inmiddels te kort is :(
  zaterdag 30 maart 2013 @ 03:09:04 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124675367
Oli slaapt niet in slaapzak , dan zweet hij zich het. Leplazarus en ik ben zijn kruik ;)

Hier trouwens maat 3 en soms maat 4 luiers van huggies
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 30 maart 2013 @ 07:07:32 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124675920
ikheb die mouwen nooit gebruikt eigenlijk, dan was het net een mummie!
pi_124676347
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 02:57 schreef Nirak het volgende:

Alleen de mouwen zijn altijd te lang... Ook als ze zak inmiddels te kort is :(
Ja, dat vind ik zo idioot! Waarom? Wij hebben zo'n vier seizoenenslaapzak (tweedehands, die dingen zijn duur!), een deel met mouwen en eentje zonder. En dan als reserve een wat dunnere van de hema met afritsbare mouwen. Ik gok dat we die als het warm wordt wel meer gaan gebruiken.

Qua luiers in maat 4, dat past nog perfect, 's nachts in 4+ omdat die net wat meer absorberen. Op het kdv hadden laatst een 3-tje aangedaan, dat paste op zich wel, maar daar was bij echt doorheen gelekt. Niet eens erlangs, maar echt er dwars door...

Ik heb peutertandpasta van de kruidvat, bevalt prima. Tandenpoetsen doen we hier elke avond.
pi_124676392
Hier 2 winterslaapzakken, maar die worden te klein. Dus nu een weekje over naar 2 zomerzakken in 86/104.
Met mouwen heb ik 1 keer gebruikt bij Chris. In een kamer waar het 4-5 graden was (oude boerderij en destijds geen verwarming boven). Maar Daan nog nooit.. Die is ook warm zat. Overdag ligt hij in zijn gewone kleren. En 's nachts ik pyjama in de zomerzak. Vorige week lag hij alleen in pyjamatrui&romper in een winterzak.

En luiers hebben we nog steeds 4, maar er zit ook niet zoveel spekkies op zijn heupen ;)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:26:26 #19
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_124676734
Hier twee winterslaapzakken 86/104. Draakje vond een tijd geleden de kleinere maat niet fijn meer zitten en werd constant wakker daardoor dus hebben die overstap al gemaakt. Wij hebben overigens wel de mouwen er nog aan zitten, het is inderdaad geen gezicht, ze is net een mummy zo, maar Draakje weigert om onder dekens te slapen dus de mouwen eraan is hier echt een must.
Zomerslaapzakken moet ik nog voor op pad. Tis ook nog laaaaaaang geen zomer ;).

En luiers hier nog steeds in maat 4. Daar sta ik eigenlijk wel van te kijken aangezien Draakje een grote drinker is (gemiddeld 1,5 liter per dag, rietjesbeker moet ook direct leeg als ie net gevuld is!).
Maar tot op heden geen lekkages gehad, zelfs 's nachts niet.
pi_124676762
Wij hebben dikkere en dunne slaapzakken zonder mouwen want dat wil ze niet.
Wij zitten overdag in maatje 4 en 's nachts in 4+ maar toch kunnen wij geregeld 's nachts een luier verschonen omdat ze hem te nat vindt. Dus maar over naar 5 in de nacht denk ik.

En ze kan dwars zijn als ze d'r zin niet krijgt.
pi_124676777
Hier dus ook 2 slaapzakken maar er gaat dagelijks een slaapzak in de was en gistermiddag heb ik hem zodner slaapzak in bved moeten leggen omdat ie gewoon niet droog was. Denk dat ik nog een zomerslaapzak erbij koop. Heb ik die alvast voor de zomer en ook in het geval dat....

Gelukkig wel genoeg hoeslakens in huis met 3 ledikantjes ;)

Hier trouwens pampers en etos luiers. Ga straks even een pak 5 halen want zeker met diarree is het niet handig als het niet goed past :X
pi_124676840
Hier al maanden maat 4 van de etos. Sinds gister voor 's nachts pampers omdat ik hem deze week 3x 's ochtends zeiknat uit bed haalde :{
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:35:54 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124676867
Ik heb die broek-luiers met 5 van Etos, doen het prima. Vind het zelf niet echt makkelijk aan doen, maar lief hier wel. Laatst in het kader van bezuinigingen ;) Bumblies meegenomen en die zijn ook ok. Maar daar gok ik de nacht nog niet mee, weet niet waarom, maar vertrouw Pa pers dan meer of die broek dingen nu dan.

Anouk slaapt overigens ook niet onder een deken, is zon draaitol in bed :D Ik leg haar met haar hoofd naar de muur neer, en als ik beneden kom ligt ze alweer andersom, of precies omgekeerd dus :D Geen logica in te vinden, dus dekentje is geen optie.

Overigens vind ik pyama's kopen een drama; broekje goed, shirtje te klein, broekje te groot, shirtje te klein. Iemand een goede tip? Iets wat wel goed bij elkaar past?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:46:30 #24
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_124676993
Susie, ik heb het juist andersom: shirtje redelijk op maat maar het broekje valt van d'r kont. Ik heb nu van die jumpsuits om in te slapen. Bij de Aldi hadden ze een tijd geleden flanellen in de aanbieding en ik heb er ook nog twee van H&M. Alleen moet je daar opletten omdat ze afgebeeld staan zonder voetjes maar ze kunnen ook met voetjes geleverd worden. Dus hier is de naaimachine al een keer van stal gekomen.
pi_124677417
Het probleem met doorlekken 's nachts zit hier niet zozeer in de plas trouwens,. Mijn dreumes' darmen zijn erg actief 's morgens :+

Pyjama's vind ik ook lastig, mijn jochie heeft echt korte beentjes. Qua bovenmaat gaat hij aardig richting 86, terwijl broekjes maat 74 eigenlijk ook nog wel kunnen. Ik heb nu hema-pyjama's waarvan het shirtje prima zit maar het broekje echt nog groot is. Ik sla het in de tailleband maar een beetje om, ze blijven 's wel goed zitten en te wijd is beter dan te smal. Maar echt ideaal is het niet.
pi_124677767
Wij gebruiken geen pyjama's. Ze slaapt in een lange mouwen romper en een winterslaapzak zonder mouwen.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:48:15 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_124680439
ik koop pyama's met boordjes aan de onderkant, dan loopt ze tenminste niet over de pijpen ;)

en luiers hier ook maat 4+ en nooit lekkage, en ben ook niet meer merkvast....

allemaal fijne paasdagen!!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:14:32 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124681138
Ik heb Lientje in de zomer in een romper met lange mouwen en zomerslaapzak. Nu in de winter in een winterslaapzak met een pyjama en soms een dekentje.... Hier alleen maar pyjama's uit een stuk, of een jumpsuit aan in bed. Past altijd, zijn superzacht en blijven goed aan, heb ze al in 74 gehad, in maat 80 en nu draagt ze 86. Met kortingscode voor de helft vd prijs te kopen.

pi_124681484
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:48 schreef bitterend het volgende:
Wij gebruiken geen pyjama's. Ze slaapt in een lange mouwen romper en een winterslaapzak zonder mouwen.
+1

Maar ik wil het slaapzakslapen af gaan schaffen deze zomer. Ze ligt soms helemaal gedraaid in die zak, gaat lopen in bed, klimmen, trekt de slaapzak uit (ook al draagt ze hem achterstevoren binnenstebuiten), dus koude benen.. Als ze de slaapzak aan houdt en ik doe ook een pyjamabroek aan dan is ze nat van het zweet..

Dus deze zomer gaan we zomerpyjamaatjes kopen en zonder oefenen!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:29:02 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124681594
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:14 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb Lientje in de zomer in een romper met lange mouwen en zomerslaapzak. Nu in de winter in een winterslaapzak met een pyjama en soms een dekentje.... Hier alleen maar pyjama's uit een stuk, of een jumpsuit aan in bed. Past altijd, zijn superzacht en blijven goed aan, heb ze al in 74 gehad, in maat 80 en nu draagt ze 86. Met kortingscode voor de helft vd prijs te kopen.

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/P01 00854 D1812 00 0000 0.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
En die zijn leuk! Waar heb je die vandaan dan?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:30:20 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124681626
Eerst had ik ook alleen een romper en broekje, maar ik merk dat ze met een pyama toch iets langer uit slaapt!
pi_124682179
Hier ook dat probleem met die pyjama's. Broeken zijn vooral te breed. Maar dat is bij Chris ook nog steeds zo. Daar zit ook een maat of 2 verschil tussen boven en onderlijf. Ik heb van 2 broeken het elastiek ingenomen, en van 1 de zijkant ingenomen. Dat scheelt genoeg.
pi_124683987
hier momenteel 3 winterslaapzakken met mouwen anders heeft meneer het koud (zelden verwarming aan op de slaapkamer, is in de winter zon 14 a15 graden). en 3 stuks omdat hij nog regelmatig doorlekt met plasluiers s nachts.

pyjama's zij hier ook een probleem. shirt past goed en de broeken zijn veeeeel te groot. maar hier ook een kind met korte benen en een lang lijf.. aangezien ik niet met een naaimachine overweg kan, gebruik ik vaak de broeken vam de te kleine pyjama's. matcht niet altijd mooi maja beter dan erover vallen..

kyara beterschap met je grote!
pi_124684014
M. heeft vooral lindex pyjama's en inderdaad die Juud ook post. Bij een losse pyjama schuift het shirtje altijd zo omhoog. En hier zijn de broeken hooguit wat te kort. Maar dat boeit me dan weer niet :@
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:59:33 #35
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124685411
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:29 schreef Susie het volgende:

[..]

En die zijn leuk! Waar heb je die vandaan dan?
Van H&M, met kortingscode 0274 krijg je 50% korting op een babykledingstuk naar keuze....ook op de babykamer artikelen overigens.
pi_124685492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:30 schreef Susie het volgende:
Eerst had ik ook alleen een romper en broekje, maar ik merk dat ze met een pyama toch iets langer uit slaapt!
:D
Hier heeft het slapen met ongemakken te maken, dus krijgt ze tanden (4 op het moment! ) dan slaapt ze slechter..en ze heeft het heel snel warm heb ik het idee
pi_124685533
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:59 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Van H&M, met kortingscode 0274 krijg je 50% korting op een babykledingstuk naar keuze....ook op de babykamer artikelen overigens.
Danku!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:22:49 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124686103
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:59 schreef Juud79 het volgende:

[..]

ah kijk, das altijd fijn uiteraard :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 22:24:49 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124701150
En dat je dan gaat kijken voor pyama's en hele andere dingen shopt :@ Maar daar is een ander topic voor :P
pi_124711254
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 22:24 schreef Susie het volgende:
En dat je dan gaat kijken voor pyama's en hele andere dingen shopt :@ Maar daar is een ander topic voor :P
Uche. +1. :@.
Fijne Paasdagen dames! En dreumesjes :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:19:10 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124789695
hai!

Cristel heeft een soort van uitslag op haar gezicht, rond haar neus en mond, moet ik daarmee naar de dokter? Ik heb geen idee waar het vandaan komt...Of zou het een allergische reactie ergens op kunnen zijn? Of moet ik me gewoon maar niet zo druk maken..?

dinsdag 2 april 2013 @ 20:00:39 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124804992
euhm, ik zit op mijn mobiel, dus zie het niet heel erg goed, maar ik zou er wel mee naar de huisarts gaan eigenlijk.
En wat een mooie ogen heeft ze zeg!
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:07:37 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124808859
Ziet er niet fijn uit PE. Idd misschien maar even langs de ha.

Ook hier even delen:

M. zegt sinds vandaag "zusjes of zus" tegen de meisjes O+ :'( O+
pi_124809605
Hij lijkt wel een beetje op uitslag door vocht. Heeft ze toevallig tegen een natte doek/knuffel geslapen?
Ik geloof dat de jongens dat ook wel in hun hals hebben gehad, en op hun billen.

Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker naar de huisarts gaat. Ik gok ook maar iets ;)

Lief van M O+

Daan loopt nu echt lekker rond. En klimt overal op.. Zelfs de eettafel is niet veilig, of het aanrecht, dit gaat zo eens blauwe plekken opleveren :{
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:18:27 #45
100412 mefke79
komt goed!
pi_124813282
PE krentenbaard? Ik zou het effe laten controleren ivm dat het in het gezicht is. Die van ons zitten geregeld onder de uitslag, maar eigenlijk nooit in het gezicht.

Ik merk dat Tienus zo langzamerhand bijna geen dreumes meer is. Ik ben nog geen twee, maar ik zeg echt al heel vaak nee. Compleet met op de grond gooi sessies en driftbuien. Gezellig joh, twee peuters in huis. Ik ga echt niet overal ruzie om maken, gillen mag echt niet, gooien ook niet, maar sommige dingen laat ik even. En verder is meneer het niet eens met de zomertijd en gaat het praten nu echt met grote sprongen vooruit. Dat laatste is echt handig, begrijpen wij em namelijk ook wat beter. Het favoriete woordje is thuis, gevolgd door muis en dan de riedel mama, papa, jejje (zijn broer) en zijn eigen naam.

Kyara, wat schattig!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_124813973
Wat lief Kyara!

Hier ook qua praten ineens enorme vooruitgang. Waar de kleine van een vriendin, even oud als Elise, al vroeg 'mama mag ik naar buiten?' kon Elise het woord buiten nog niet eens uitspreken (leuk die verschillen!), maar nu begint ze zelf zinnetjes te maken. Wel heel simpel nog, maar net zei ze 'isse bah!'
Zo lief!

Ze viel vanmiddag enorm raar, van de bank af, haar hoofd kwam op de grond terecht en haar lijf viel in tegengestelde richting. Terwijl het lijf aan het vallen was draaide het hoofd gelukkig mee anders had ze dr nek gebroken, zeker weten. Gek genoeg bleef ik heel rustig maar achteraf vond ik het zo'n eng gezicht.. Gelukkig meteen huilen en bewoog ze goed, en verder vandaag niks gemerkt.. Maar soms.......

PE weet je al wat meer? Mooi meisje wel zeg! :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:32:14 #47
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124814326
Ze heeft het al een paar dagen, al heb ik het idee dat het 's morgens wat minder is (of ik ben gewoon te slaperig, kan ook :P) Dus dan kan het geen krentebaard zijn lijkt me?

Maar ik zal er eens mee naar de huisarts gaan dan, tnx :)

Lief Kyara O+

Oh wat eng Sannne! (had ik onderlaatst toch ook met cristel, ik schrok me dood :o :o )
Gelukkig mankeert ze niks :*

Cristel loopt nu ook helemaal los! *O* Ze vind het geweldig :D
En die gebaren voor slapen en melk zijn best wel handig, kan ze nu goed :Y

En mn man heeft dr wat geleerd:
Is papa lief? :Y
Is mama lief? :N
}:| :P Gelukkig knikt ze ook heel vaak ja _O-
  woensdag 3 april 2013 @ 21:09:40 #48
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124852231
Kyara O+ wat ontzettend schattig!

Oeh, Sanne, wat eng! Dame hier heeft het gepresteerd om haar aankleedkussen op te schuiven en dan een soort duik te nemen op het gedeelte dat niet meer op de commode lag :X Gelukkig kon ik haar bij de benen grijpen! Enge dingen spoken die kids uit!

PE al bij de ha geweest? Of gaat dat niet zo snel in Duitsland?
  woensdag 3 april 2013 @ 22:03:47 #49
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124855570
De mijne stond vandaag op een eetkamerstoel en viel head first er vanaf. Hard huilen en een buil op dr voorhoofd, gelukkig goed bij en niet wit weggetrokken of iets dergelijks, meteen gekoeld en vallen/stoten zalf opgesmeerd. Maar bah, wat naar zeg, het kleine wurm, ze was helemaal ontdaan.

Nu staat ze al wekenlang telkens op stoelen/tripptrapp/eettafel en blijf ik haar er telkens vanaf halen, maar tis gewoon een klimgeit en ze is niet bang.

Kletsen is hier niet meer bij te houden, ik gok 50+ woorden en soms maakt ze zinnen. Zo zegt ze 'oma tas thuis huis' want ik zeg dan tegen haar 'oma tas is thuis in haar eigen huis' als ze vraagt naar oma. Ook bijv 'Mama, Nine buiten toe?' of 'Papa, auto werken'
Ik vind het zo handig dat ze me vaak kan vertellen wat ze wil.

En drift hebben we hier ook, nogal veul ook. Als ze boos is dan maait ze zo in twee vegen dr kleurboek en potloden van tafel en vliegt het door de kamer, zo ook met houten blokjes.... :X
Dus als ik maar het vermoeden heb, moet ik het snel wegleggen of dr van dr stoel zetten, dat lukt me 'bijna' altijd.
Ik kan er de ene dag wat beter tegen als de andere, drie keer raden op welke dagen ze het meest stoutig en bokkig is... :+
pi_124856300
Je heeele post is super herkenbaar Juud :D Op oma tas en papa werken na dan :D
Elise praat ook heel veel losse woorden, misschien wel 100, zo leuk!

En die driftbuien, oh boy..
En als ze boos op mij is: *zet boze blik op* Schreeuwt: DAAAAAAAAAAHAAAAG! zwaait, stampt kamer uit en doet deur achter haar dicht :P

Wel lief dat ze toch nog even zwaait ;)
  woensdag 3 april 2013 @ 22:19:16 #51
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_124856548
De driftbuien zijn hier gelukkig iets minder geworden **afkloppen**
Ik heb de laatste tijd geleerd om niet te lang met haar driftbui bezig te houden, maar om te proberen dan iets anders met haar te doen.

Larissa wilde bijvoorbeeld telkens kiwi's fijn knijpen :')
En dat vonden wij natuurlijk niet leuk. Maar als ik er wat van zei, of zelfs boos werd op een gegeven moment, dan keek Larissa mij alleen maar met een uitdagend lachje aan, en kneep dan de kiwi alsnog fijn :')

Nu heb ik van de kinderpsycholoog geleerd om dan juist iets anders te gaan doen, i.p.v. nog bozer te worden of iets dergelijks.
Nu zeg ik op zo'n moment: zullen we hem samen opruimen? Of ik stel voor om hem klaar te maken.

Misschien klinkt het als toegeven, maar het gaat er meer om dat je niet nog bozer wordt, omdat Larissa bijvoorbeeld het gewoon grappig vindt om te zien hoe mama nog bozer wordt.

En sindsdien zijn de buien al een stuk minder geworden. Ze is vaak gewoon echt lief.
Alleen het stukje zelfstandig zijn mist ze nog, dus ze gaat nog steeds niet zelf spelen. Maar het gaat beter, en wij voelen ons ook steeds beter :) Misschien is het een fase, maar wij genieten voorlopig ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 3 april 2013 @ 22:26:08 #52
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_124857020
Oh ja, de tip om Larissa op afstand te houden als ze ons een kopstoot wil geven, werkt ook aardig trouwens, dus dank aan diegene die het voorstelde
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:15 schreef Sannne het volgende:
Je heeele post is super herkenbaar Juud :D Op oma tas en papa werken na dan :D
Elise praat ook heel veel losse woorden, misschien wel 100, zo leuk!

En die driftbuien, oh boy..
En als ze boos op mij is: *zet boze blik op* Schreeuwt: DAAAAAAAAAAHAAAAG! zwaait, stampt kamer uit en doet deur achter haar dicht :P

Wel lief dat ze toch nog even zwaait ;)
Dat niet alleen, maar ook netjes de deur dicht doen hahaha _O-
Larissa schreeuwt al de boel bij elkaar als we een meter verder staan, dus die zie ik dat niet zo snel doen ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_124888113
Als ean boos is gaat ze op haar knieen bij de bank zitten huilen.
Ze had het zo zwaar 2e paasdag met haar neefje. Die daagt haar lekker uit en zo hapt zo lekker. Hij mocht niet aan d'r stoeltje komen. En wat doet hij juist aan haar stoeltje komen. Vervolgens zat ze lekker bij mij op schoot aan een croissantje zag ze in haar ooghoek dat hij haar pop had gepakt. Ze kon ineens rennen onder luid nee roepend. Stoel en tas met speelgoed in de auto gezet maar dan strijden ze weer over iets anders. Phoe dat wordt straks nog wat. Nu is ean volgens mij ook wel erg fel en heel erg van de mijn!!!
  donderdag 4 april 2013 @ 22:36:31 #54
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_124896927
Ik was een tijd bewust niet op Fok!, maar juist door de verhalen over driftige dreumesen etc. lees ik toch weer mee :+

Jullie verhalen zijn volgens mij vaak een stuk realistischer dan de verhalen die ik irl van dreumesmoeders hoor :D
Oude (on)bekende.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:48:58 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124897538
Ik schrijf niet meer zoveel, maar ik lees af en toe bij. En dan realiseer ik me altijd dat ik een volkomen normale dreumes heb :D (Daarmee bedoel ik dus dat hij zich net zo gedraagt als jullie dreumesen! Lekker koppig, dwars. toch ook heel lief, druk kwebbelend, slaand,...oh ja en toch ook heel lief :)

Hij deed vandaag iets verbijsterends trouwens. Pakte zijn voet, zei 'tenen' en toen ' een, twee, djie, fie, fijf!' . En toen zijn andere voet 'ses, seefe, ach, neeche, tien!'.

Echt. 20 maanden oud. Waaaaar heeft hij dat nou geleerd? :o
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:44:44 #56
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_124907613
Whutttt Aventura?! Wat knap!

Driftbuien hebben wij hier (nog) niet. Hij draait alleen soms piepend zijn hoofd weg als hij zijn eten niet moet, maar dat is het enige, haha!

iK las laatst ook over luiermaten. S zit al lannnnnng in maat 5 :D. Wij hebben Bumblies trouwens, bevalt prima! Ook s nachts, tot mijn verbazing!

Verder is het zo'n lekker manneke O+ . Veel bezig met woordjes. Het is echt net een papegaai. En zijn nieuwe spelletje is dat hij naar me toekomt, zijn handjes over mijn ogen legt, ze dan wegtrekt en heel blij 'titiiii' (kiekkiek) zegt O+ .
Ben ook heel benieuwd wanneer hij los gaat lopen. Hij kruipt nu nog (als een dolle), maar als ik hem op zijn voeten zet, dan kan hij al wel een beetje los 'schuifelen'. Maar zelf doet hij het nog niet.
Zo leuk allemaal O+ .
pi_124907752
Elise draagt 5+ van Pampers. Ik vind Kruidvat luiers wel groter, daar past ze met gemak 5, maar ze krijgt er rode billen van. Pampers 5 zal ze ook nog wel passen maar ik vind het fijner voor haar als het wat ruimer zit :)

Aventura, wat knap! Elise telt wel mee als ik tel. Tot 5, maar daar houdt het wel op :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:50:39 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124907764
Leuk Fee-nix! Hij is er volgens mij wel bijna klaar voor! En jee maat 5? Ventje zit nog in 4 of 4+! Al wordt 4 nu krap.
pi_124908655
Jeetje Aventura, wat knap! En S van Fee ook al zo schattig. Loslopen gebeurt hier ook nog niet, hij kan het wel, en doet soms per ongeluk een paar stapjes. Ik ben benieuwd wanneer hij het vertrouwen krijgt. Hij kan inmiddels wel sturen met zijn loopkar, geweldig vind ik dat. Scheelt me een hoop opstaan en bijsturen :+ En hij is zo trots. Loopt de keuken in, draait om, en komt er schaterend weer uit O+

De driftbuien zijn hier een heel stuk minder. Vorige week was het echt bal, maar na een weekend bij papa, kwam M heel vrolijk thuis en dat is hij nog steeds (dat gebeurt wel vaker, soms lijkt het wel of we allebei even 'lucht' nodig hebben). En ik leer ook steeds beter hoe ik ermee om moet gaan. Inmiddels weet ik dat M vaak chagrijnig wordt als hij honger heeft. Als zijn fles dan verstopt zit 's ochtends (de bambix blijft soms in het gaatje hangen), dan wordt hij heel boos en is niets meer goed. Inmiddels weet ik dat ik hem dan in de houdgreep moet nemen en de fles er in moet stoppen, na vijf slokken ontspant hij en is hij weer vrolijk.

Wij zijn vanochtend bij een basisschool wezen kijken :o Ik had M al ingeschreven, omdat er nog maar een paar plekken waren voor het schooljaar 2015/2016 8)7 Maar nu dus ook wezen kijken, het zag er heel fijn en leuk uit en we hadden er beide een goed gevoel bij, dus dat gaan we doen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:01:43 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124909983
Ja en niet natellen he, uit zichzelf. Man zegt net dat hij dat weleens met hem doet bij het verschonen. :D
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:04:02 #61
250838 Fee-nix
pi_124910059
Ja, loopkar lukt hier ook al erg goed! Heb zo'n leuk filmpje ervan:
Jemig, Clubsoda nu al ingeschreven op een basisschool :D. Wat snel! J staat hier nog niet eens ergens ingeschreven. We zijn er wel mee bezig, maar nog ruim op tijd!

[ Bericht 12% gewijzigd door Fee-nix op 05-04-2013 12:11:01 ]
pi_124910134
Je filmpje staat op privé ;) Ik vond het ook bizar, en dan wonen we niet eens in een grote stad ook. Gelukkig waarschuwde de verloskundige ons al, en ik was dus maar net op tijd voor directe plaatsing. Idioot vind ik het eigenlijk, maar goed.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:11:29 #63
250838 Fee-nix
pi_124910282
Oeps, gefixt!
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:15:55 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124910401
Hier al wel een idee naar welke school we hem willen sturen. Het is een kleine katholieke school en heel dichtbij huis. Ik heb weinig met het katolieke geloof, al is het wel mijn achtergrond. Zelf ook op een RK- basisschool gezeten. Voel je verder niks van :P. Ik vind het wel een prettig idee dat hij iets van een religie meekrijgt. Dan krijg je denk ik toch een goed perspectief mee waarvanuit je de wereld bekijkt. De nadruk ligt, itt gristelijke of grefoscholen niet zozeer op bijbelles maar vooral op normen en waarden en hoe je met elkaar omgaat. En dat vind ik prima.
pi_124910455
Schattig O+ (en J met zijn lievelingsknuffel ook ;) ) Ik zie direct een verschil in temperament met M, die zou namelijk bij iedere keer vast staan al luid "eh, eh!!" geroepen hebben (wat zoiets betekent als: "ja hoi, ik sta hier dus vast en dat is stom! Kom me helpen!") en na vier keer gaan jammeren, maar stoere S probeert het gewoon rustig nog een keer en krijgt het voor elkaar ;)
pi_124910564
Dat kan ik me wel voorstellen Aventura. Wij hebben nu een Montessorischool uitgekozen. An sich heb ik daar ook niet zoveel mee, en ik twijfel nog steeds een beetje of de verticale groepen in de praktijk goed uitpakken, maar het is een heel fijne school, maar mooie materialen, een prachtig plein, in de buurt, niet idioot groot, en veel aandacht voor het individuel kind. We mochten ook even in de klassen kijken, en de kinderen waren in groepjes samen bezig met verschillende dingen, maar wel allemaal heel geconcentreerd aan het werk.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:21:44 #67
250838 Fee-nix
pi_124910574
:). Nou bij die allerlaatste keer vast staan begint S ook te miepen, maar dan zet ik snel de camera uit :P, haha. Maar inderdaad, hij is best wel geduldig :Y . Heeft ie niet van mij O-) . (J lijkt wat dat betreft meer op z'n moeder, hihi).
pi_124910609
M heeft dat ongeduldige helemáál niet van mij O-)
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:32:27 #69
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_124910928
Hihi clubsoda ik was ook verbaasd over het geduld. Mijn M zou het denk ik niet eens vier keer proberen maar zich bij de derde keer al dramatisch over z'n karretje hebben geworpen! Misschien zit t m in de naam ;)
pi_124910947
Fee wat een geweldig filmpje!! Knap van S ook :). Zo'n loopkarretje wil ik echt voor I's verjaardag!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:34:17 #71
250838 Fee-nix
pi_124910994
Montessori is heel erg leuk! En wat die groepen betreft: doordat ze allemaal een keer de jongste, middelste en oudste zijn, hebben de kindjes onderling veel minder zoiets van 'ik zit al in groep 6 en jij nog maar in groep 5'. Heel leuk om te zien hoe de oudere kinderen de jongere helpen. Tenminste, dat is mijn ervaring tijdens mijn stages.

Blaatverhaal over onze schoolkeuze voor J:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124911032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:32 schreef klavertje-4 het volgende:
Hihi clubsoda ik was ook verbaasd over het geduld. Mijn M zou het denk ik niet eens vier keer proberen maar zich bij de derde keer al dramatisch over z'n karretje hebben geworpen! Misschien zit t m in de naam ;)
Haha, dat zou goed kunnen. Had ik dat geweten :+

Phaidra, loopkarretjes zijn zo leuk! Die Fee heeft is helemaal super, omdat je die ook van de verkeerde kant redelijk makkelijk kan duwen. Wij hebben echt een wagentje (mijn oude blokkenwagen O+ ) en daar kan je veel minder mee als ie vaststaat.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:37:10 #73
250838 Fee-nix
pi_124911078
S vindt zijn loopkarretje heel leuk inderdaad! En t is ook handig dat ie m achterstevoren ook kan duwen ;) hihi.

Horen jullie m trouwens ook 'woooowww' zeggen in t filmpje O+ . Zo schattig!
pi_124911252
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:34 schreef Fee-nix het volgende:
Montessori is heel erg leuk! En wat die groepen betreft: doordat ze allemaal een keer de jongste, middelste en oudste zijn, hebben de kindjes onderling veel minder zoiets van 'ik zit al in groep 6 en jij nog maar in groep 5'. Heel leuk om te zien hoe de oudere kinderen de jongere helpen. Tenminste, dat is mijn ervaring tijdens mijn stages.

Blaatverhaal over onze schoolkeuze voor J:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha fijn, ervaringsverhalen! Ik kan me nog niet zo goed voorstellen of de leerkracht het voor elkaar krijgt om de aandacht over alle kinderen te verdelen, op hun niveau. Maar het zag er wel heel harmonieus uit, en toch een duidelijke structuur. Ik weet niet zo goed of M met de vrijheid van het plannen om kan gaan (als hij op mijn lijkt wel, als hij op zijn vader lijkt wat minder ;) ). Maar misschien is het juist ook goed om dat te leren. Ze gaven wel aan heel duidelijk te monitoren en kinderen tot de orde te roepen als ze heel scheef plannen. Ze krijgen inderdaad als 'pupil' ook allemaal een 'mini-mentor' aangewezen, die ze helpt als het moet. Zoet O+

Een Vrije School zou niet direct mijn keus zijn, het staat voor mijn gevoel zo ver af van de rest van het schoolsysteem. Maar aan de andere kant, M zit nu op een antroposofisch kdv en dat vind ik heel prettig. Het rooster zou voor mij ook wel een struikelblok zijn, zo lang alleen 's ochtends. Dat zou bij ons heel veel naschoolse opvang betekenen, en als het dan toch lange dagen zijn, dan zou ik liever hebben dat hij naar school gaat in die tijd.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:00:57 #75
30252 Soempie
Procreating
pi_124913726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:37 schreef Fee-nix het volgende:
S vindt zijn loopkarretje heel leuk inderdaad! En t is ook handig dat ie m achterstevoren ook kan duwen ;) hihi.

Horen jullie m trouwens ook 'woooowww' zeggen in t filmpje O+ . Zo schattig!
Superlief! O+ Heel langgerekt ook: 'wooooowwwwww!' :D

Ik heb zelf op een reguliere basisschool gezeten en op een Jenaplanschool. Na die ervaring en m'n stages op reguliere basisscholen wil ik graag dat M. naar een Jenaplanschool of Montessorischool gaat. Ik vind het jammer dat hier op de Montessorischool de nadruk wel erg op het individuele kind ligt. Dat ligt bij Jenaplan toch net wat anders. Al nemen ze ook veel van elkaars methode over, merk ik.

Aventura, wat knap!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_124913785
Waarom vind je dat een nadeel, Soemp?
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:08:31 #77
30252 Soempie
Procreating
pi_124914018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:02 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom vind je dat een nadeel, Soemp?
Ik vind het niet direct een nadeel, omdat het ook erg waardevol is. Ik vind het belangrijk dat er gekeken wordt naar hoe een kind zich ontwikkelt, zodat de juf/ meester daar dan op in kan spelen. Aan de andere kant vind ik het belangrijk wat Jenaplan benadrukt: de relatie met de samenleving/ de ander. Een mix van de twee zou voor mij ideaal zijn en vaak zie je dat ook wel al in de scholen (denk aan de stamgroepen waar Fee het over heeft).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_124914334
Ik weet eigenlijk vrij weinig van Montessori en Jenaplan en de verschillen. Ik vroeg het vooral omdat ik het niet zo herken in de school die wij bezocht hebben. Daar werken ze dus met koppels van oud en jonge kinderen, werd er overal in groepjes gewerkt en het is een Kanjerschool, waarbij ze dus erg letten op hoe je met elkaar om gaat. Eigenlijk was ik vooral benieuwd naar de traditionele verschillen tussen Montessori en Jenaplan (maar ik kan natuurlijk best googlen ;) )
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:21:02 #79
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124914401
Wow, nu al inschrijven voor een school??? Schandalig dat je dat nu al moet doen!

Ik heb zelf van groep 6 tot 8 op een daltonschool gezeten, en dat is ook wel fijn onderwijs. Gedeeltelijk klassikaal, en je krijgt een lijstje met 'werkjes' die in die week klaar moeten zijn, wanneer je dat dan doet, mag je zelf weten (maar je moet het wel 'plannen' aan het begin van de week)

Wow Aventura, nu al tellen! wat knap zeg!

Feenix, schattig filmpje O+ (en wat is je huis opgeruimd! hier ligt altijd van alles :@ )
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:40:33 #80
250838 Fee-nix
pi_124914987
Haha PE, het was ook s ochtends vroeg volgens mij :P. Maar t klopt, ik ben erg 'opruimerig'. Als we bijvoorbeeld tussen de middag een broodje gaan eten, gaan we eerst met z'n allen opruimen. Dan kan ik pas lekker zitten :P. Dus er zijn wel momenten op de dag dat hier het speelgoed door de hele kamer ligt, maar alles heeft wel z'n eigen plek en t is dus ook zo weer netjes :).
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:41:05 #81
30252 Soempie
Procreating
pi_124915005
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik weet eigenlijk vrij weinig van Montessori en Jenaplan en de verschillen. Ik vroeg het vooral omdat ik het niet zo herken in de school die wij bezocht hebben. Daar werken ze dus met koppels van oud en jonge kinderen, werd er overal in groepjes gewerkt en het is een Kanjerschool, waarbij ze dus erg letten op hoe je met elkaar om gaat. Eigenlijk was ik vooral benieuwd naar de traditionele verschillen tussen Montessori en Jenaplan (maar ik kan natuurlijk best googlen ;) )
Het zijn beide reformpedagogische stromingen, wat maakt dat ze veel uitgangspunten ook delen. De reformpedagogiek was een reactie op het massale, klassikale onderwijs waarbij de leerstof en niet het kind centraal stond.

Montessori legt de nadruk op het individuele kind (gevoelige perioden om dingen te leren), zintuigelijk handelen en het vrij kunnen bewegen in de ruimte. Daar heeft ze ook allerlei materialen voor ontwikkeld.

Bij Jenaplan draait het om de gemeenschap. Daar komen de stamgroepen vandaan. En de nadruk ligt op spel en werken.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:46:03 #82
30252 Soempie
Procreating
pi_124915126
En Dalton legt weer de nadruk op de eigen verantwoordelijkheid en vrijheid: zelf plannen van de leerstof. Wat PE ook aangeeft. :Y

Maar de scholen hebben elkaars speerpunten veelal overgenomen. Bij mij op school werd er ook gewerkt met Montessorimateriaal en was ieder kind verantwoordelijk voor zijn eigen planning. En ook reguliere basisscholen hebben uitgangspunten overgenomen, zoals het onderwijs op maat.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:52:07 #83
250838 Fee-nix
pi_124915300
Soemp wat zeg je dat weer kort en bondig, maar toch behoorlijk volledig :D. Ik was daarnet ook een poging aan t wagen, maar dacht 'laat maar' :@ , dat werd anders een veel te lang verhaal, haha.

Nog een toevoeging: bij Jenaplan staat de kring, het spel, werken en vieringen centraal. Die afwisseling vind ik zo leuk op de school die wij voor J op t oog hebben. Het zorgt voor een heel fijn 'ritme' van de dag. (Alleen vieringen heb je natuurlijk niet elke dag, maar toen ik stage liep op die school hadden ze bijvoorbeeld wel de 'weekafsluiting' waarbij ze op vrijdagmiddag met de hele school in de aula bij elkaar kwamen om de week feestelijk af te sluiten).
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:54:33 #84
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_124915369
Grappig, meer kindjes op een antroposofisch kdv! S. gaat in onze nieuwe woonplaats ook naar een antroposofisch kvd en ik ben er zo blij mee! Of we straks ook voor een Vrije School gaan is nog de vraag. Heb zelf een paar jaar op een VS gezeten en toen ik vervolgens naar een openbare basisschool ging voelde ik me aardig wereldvreemd :') Maar voor kleine kinderen is het zo'n fijne, warme omgeving O+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:54:41 #85
30252 Soempie
Procreating
pi_124915376
De kring en de vieringen inderdaad! :Y Dat had ik onder het kopje: gericht op elkaar/ de samenleving gedacht, maar jij maakt het mooi concreet. In de hoogste groepen begonnen we ook elke dag met een kring. Ik heb daar erg goede herinneringen aan.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:56:42 #86
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124915423
Bah jongens, schei uit. Nu moet ik mn kids dus naar een NL school doen he, heimwee kicks in.
pi_124915635
Dankjulliewel dames! ^O^ Het klinkt zo suf, alsof ik M naar een school doe waarvan ik geen idee heb wat het inhoudt :@ Maar ik bedoelde dus de klassieke/originele opvattingen, van deze school heb ik inmiddels een aardig beeld. En hoe het uitpakt is altijd een gok natuurlijk, maar het voelt goed.

Ik geloof dat de school die wij voor M bedacht hebben wel een aardig mengelmoesje is ook. Ik vond het heel handig dat in alles klassen een rijtje pictrogrammen hing met de dagindeling. Fijn voor de kindjes, maar nu konden wij ook zien dat ze inderdaad in de onder- en middenbouw in ieder geval beginnen in de kring en dat er veel ruimte is voor spel.

Leuk mevr_Mus! Zijn jullie net verhuisd? Ik ben heel blij met ons antroposofische kdv. Elke morgen wordt er geopend aan tafel, met liedjes, muziek en kaarsjes. Er is inderdaad veel ruimte voor jaarfeesten, ze hebben konijntjes en een moestuin en buitenbedjes. Maar vooral de rust die er heerst vind ik geweldig, ondanks alle kindjes.

PE, ben je niet blij met het Duitse onderwijs?
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:09:00 #88
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_124915865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:02 schreef Clubsoda het volgende:
PE, ben je niet blij met het Duitse onderwijs?
Nee.

Jordy zit nu in klas 1 (groep 3) en hij weet nog niet het verschil tussen A, B of C. Wat leren ze daar dan vraag ik me af ;( "schrijf ik zo papa, mama, bal, hoi" Maargoed, dat is geen discussie voor hier ;)
pi_124915995
Zou het schoolspecifiek of landspecifiek zijn? Ik bedoel, de meeste Duitsers kunnen natuurlijk best aardig lezen en schrijven ;) Maar ik kan me voorstellen dat je dat hoog zit.
pi_124916076
Chris zit op montessori, dus ik ga er van uit dat Daan er ook heengaat. Ik heb hem ook al bij de PSZ daar aangemeld. Wachtlijst van 3/4 jaar voor de PSZ, gelukkig bij school minder.

De school bevalt goed, maar dat hangt ook af van de sfeer in school zelf, de leerkracht, en de klas. Het voelde gewoon goed daar, vanaf het moment dat we binnenliepen. En zelfs Chris ging lekker spelen waar hij normaal toch wel verlegen was op die leeftijd. En het opgroeien in vrijheid binnen grenzen, de focus op sociale regels( want daar zijn ze juist aardig strikt in), de vrijheid in de leerstof, het past goed bij ons en bij Chris..
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:21:54 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124916392
Ik heb zelf op Jenaplanschool gezeten. Was wel leuk. Kring en vieringen klinken op papier nogal zweverig maar in de praktijk best gezellig.

Ik heb hier basisschool van de brede school op het oog waar M nu ook naar het kdv gaat. Openbare school en gewoon normaal. Kdv bevalt me om die reden ook. Ze knutselen leuk met moederdag, pasen en kerst, gaan lekker naar buiten om te picknicken of naar de kinderboerderij. Maar ook lekker spelen en niet alleen met hout maar ook met plastic speelgoed. Wel extra aandacht voor beweging (beweegkriebels en peutergym), knutslelen (3+ groep) en muziek trouwens. Nou ja, we zien wel. Er zijn in elk geval genoeg scholen in de buurt dus hopelijk zit er wel een geschikte bij.

Wat knapt Aventura!

Leuk filmpje Fee!

Leuk en herkenbaar om de verhalen van driftige dreumessen te lezen. Hier luistert M de laatste week verbazend goed. Als hij iets niet mag dan stopt hij er mee zonder te mokken :?

En hij is heel erg aan het napraten. En als ie honger heeft zegt ie "mama koken" }:| (papa hoeft nooit te koken...probeer hem nu ook "papa afwassen" te leren maar dat lukt nog niet).
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:28:38 #92
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_124916699
Ja Clubsoda, net verhuisd :) Van appartement 3 hoog in de grote stad naar een "grote mensen huis" in een kleine stad O+ Kleine man is helemaal blij met het nieuwe huis en vooral de tuin. De klink van de achterdeur staat inmiddels ophoog :D
Oude (on)bekende.
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:00:50 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124918028
als je ook een lage klink hebt: uitkijken als je zelf even in de tuin bent met de deur dicht. Voor je het weet, sluit je dreumes je buiten.... }:|

ik heb zo een keer een halve avond op het balkon staan te blauwbekken doordat de kat me buiten sloot :X
pi_124918242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Haha, dat zou goed kunnen. Had ik dat geweten :+

Phaidra, loopkarretjes zijn zo leuk! Die Fee heeft is helemaal super, omdat je die ook van de verkeerde kant redelijk makkelijk kan duwen. Wij hebben echt een wagentje (mijn oude blokkenwagen O+ ) en daar kan je veel minder mee als ie vaststaat.
Goed om te weten, dank je :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:07:05 #95
30252 Soempie
Procreating
pi_124918251
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:21 schreef Kyara het volgende:

En hij is heel erg aan het napraten. En als ie honger heeft zegt ie "mama koken" }:| (papa hoeft nooit te koken...probeer hem nu ook "papa afwassen" te leren maar dat lukt nog niet).

Wat kan hij al veel zeggen. Twee woorden achter elkaar zelfs. Hier wel veel woorden/ klanken voor specifieke dingen, maar voor buitenstaanders is het niet te begrijpen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:13:31 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124918470
Hier ook Niet , ma ma en daddy en odada ( opa). Oviver en fshhhhhhhhh :+
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:30:31 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124921270
Grappig om de school/kinderdagverblijf keuzes zo eens te horen. Lientje gaat straks naar een antroposofische peuterzaal en ook naar de Vrije School, dat is tenminste hoe we er nu over denken.
We hebben ook nog een Katholieke Jenaplan vrij dichtbij, dus daar kunnen we nog naar uitwijken.

Wij zijn niet in alles enorm antroposofisch, maar voelen ons wel het meeste thuis bij dat schooltype. Vooral vanwege de structuur, de jaarfeesten, de rust, de vele creatieve vakken en het kijken naar het kind, het leren met hoofd, hart en handen lijkt mij erg fijn en iedere woensdag is Bosdag, dan zijn ze de hele ochtend in het bos, hoe fijn is dat als klein kind. O+
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:05:11 #98
30252 Soempie
Procreating
pi_124924608
Ik ken de Vrije school (en Steiner) alleen uit de literatuur en wat ik me daar weer van kan herinneren vond ik het wat zweverig. Vooral omdat hij het had over de eenheid tussen mens, natuur en God of de transcendentale wereld. En de aandacht voor het zingen van liederen, bidden, enz. Dat alles staat zo ver van mij af.

Ik kan me voorstellen dat de Vrije scholen in Nederland daar nu ook -deels- een andere invulling aan geven?
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:10:54 #99
30252 Soempie
Procreating
pi_124924867
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook Niet , ma ma en daddy en odada ( opa). Oviver en fshhhhhhhhh :+
fshhh? Vis? Fles? :D
pi_124926408
Ik ben echt niet bijgelezen maar daarvoor speel ik ff de net-bevallen-kaart.

Maar eva heeft net op het potje geplast *O*
Ben zo trots :@ O+
Mijn grote doet dat gewoon terwijl er al genoeg veranderingen in huis zijn nu haar zusje er is en het huis steeds vol zit met mensen O+

Had ik al O+ gezegd?? :@ Sorry mijn roze wolk is een bietje groot.
pi_124926607
Knap van eva zeg. En dan ook nog al die veranderingen erbij daar gaat ze goed mee om zeg.
pi_124926649
Echt, de tranen stonden in mijn ogen. Mijn lieve, stoere grote O+
pi_124927340
weg

[ Bericht 97% gewijzigd door F_r op 05-04-2013 21:03:14 ]
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:57:09 #104
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124929695
Oh Danic, wat goed! O+ En geniet maar lekker van je roze wolk hoor ;)
Wanneer begin je eigenlijk met "potjes-training"?

Jeetje, wat weten jullie veel over scholen enzo.... ga mij haast schamen! Ik weet er echt geen reet van, hier om de hoek zit een openbare school (van wat ik heb begrepen Dalton-onderwijs) en anders een stuk verder een vrij nieuwe school, rooms-katholiek. Daar heb ik verder niets op tegen, ik ben gewoon van het gemak, de ander is hier echt een steegje door en dan ben je er, vind ik erg prettig :@

En Aventura, wat zegt jouw ventje al veel zeg! De anderen trouwens ook... hier wordt ook veel gezegd, maar wij snappen haar totaal niet :X Soms zegt ze wel wat, maar daarna herhaalt ze het ook niet meer. Maak mij geen zorgen, maar het zou wel wat makkelijker worden als ze iets gaat zeggen.....
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:58:11 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124929753
Gelukkig dat dat wel mocht F-R! Wat een moppie O+
pi_124930046
Volgens mij omdat zij op het fietsje mocht.
Ean praat wel veel vooral losse woorden en vaak spreekt ze de laatste letter niet uit
Poe=pooh/poes/poep dan is het raden wat ze bedoelt
boe=boek/boeh
enz enz

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 06-04-2013 09:24:42 ]
pi_124930229
We waren er nog niet echt mee begonnen. Wilde dat deze zomer doen. Kan ze lekker in dr blote kont buiten spelen enzo.
Potje was er al wel, maar meer spelenderwijs.
Nu had ze net gedoucht en wilde weer een luier. Dus papa vroeg of ze dan moest plassen. Eva zei can wel en ze vond het goed om dat op het potje te doen. Ze zat en plaste gelijk. Echt zo goed!

Even kijken of het toeval was of niet. Als ze het nou een paar x doet ga ik maar een beloningslijst met stickers maken.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:08:40 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124930352
Goed van Eva zeg! Ik heb ook al maanden een potje liggen. Misschien moet ik die eens in de badkamer neerzetten. Heel vaak plast Ventje in de douche, vlak na luiter af is of vlak nadat hij uit de douche komt :') Hij zegt dan al wel dat hij moet plassen. Maar dan begint-ie al meteen, zeg maar. Vandaag heeft-ie nog de badmat ondergeplast :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:13:08 #109
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124930574
Moet zelfs nog een potje aanschaffen.... heb wel zo'n soort ring voor op het "grote" toilet.

Dat is al meer dan hier f-r! En je kan er nog wat van maken, haha! Hier klinkt het ongeveer als getegetegetegetegete.... dusssss. :P En nee, dan bedoelt ze niet eten, het gaat echt zo achter elkaar. Maar soms klinkt het ook redelijk normaal, alsof ze echt in haar taaltje een verhaal aan het vertellen is en dan eindigen met een ? ook nog....tja geen idee wat ze dan dus vertelt heeft! Maar lief klinkt dat wel O+
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:15:58 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124930721
Ventje zegt al heel duidelijk wat hij bedoelt en spreekt de woorden ook redelijk goed uit. Vandaag was hij een beetje stout en was een boek aan het verscheuren. Kijkt hij op en zegt hij quasi-boos (mij na-apend): 'Juje, niet stukmake!' Zo'n onwijze boef! Hij bestelt ook regelmatig wat te eten. Zegt-ie: nokke brood ete'. Kom maar mee, ja? Okeee!' - naar keuken lopend. :D Maar echt ook al in uitdrukkingen he. Dat 'kom maar mee' zeggen ze bijvoorbeeld vaak in zo'n tekenfilm die hij weleens kijkt.
pi_124930815
Wij hadden het al een tijdje in huis. Stond gewoon in de kamer en ze zat er regelmatig op om bv tv te kijken (doet ze toch nooit langrr dan 3 minuten) of spelenderwijs.
Tijdje terug idd verhuist naar de badkamer.

Aventura, klinkt alsof je wel kan beginnen. Hij is zich er wel bewust van.
pi_124930908
Hier wordt poep aangegeven, Dan wil ze over je knie liggen en moet je checken. Vaak zit er dan nog niks in maar een paar min later wel. maar een potje vond ze nog niks.
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:24:24 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124931143
Hier is het dan 'Lientje, wat ben je aan het doen?' en dan antwoord ze 'Nine tout, mama boos'. O+

Wij hebben al een maand of twee een potje staan, een rode van Ikea, daar kan ze mee spelen, doet de babypop een plasje op en ze gaat zelf met kleren of in dr blootje er geregeld op zitten.
Plasjes heeft ze er nog niet op gedaan, maar dat ben ik idd ook pas in de zomer van plan. Zo vanaf Mei/Juni gaan proberen, zou fijn zijn als ze overdag zindelijk is als ons ventje er is.

Poep geeft ze idd ook aan 'Mama luier stink' en dat klopt dan ook altijd. :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:34:43 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124931735
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:10 schreef Soempie het volgende:

[..]

fshhh? Vis? Fles? :D
Fish! :+

En Eva wat goed!!
pi_124931937
Poep geeft ze wel aan, maar zegt ook glashard dat ze niet gepoept heeft omdat ze dan gestoord wordt in haar spel.
Maar iedereen die naar het toilet gaat, gaat poepuh.

Ik hoop dat ze het doorzet, maar zo niet dan niet hoor. Geen haast.
  zaterdag 6 april 2013 @ 08:15:06 #116
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_124944102
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:51 schreef danic het volgende:
Ik ben echt niet bijgelezen maar daarvoor speel ik ff de net-bevallen-kaart.

Maar eva heeft net op het potje geplast *O*
Ben zo trots :@ O+
Mijn grote doet dat gewoon terwijl er al genoeg veranderingen in huis zijn nu haar zusje er is en het huis steeds vol zit met mensen O+

Had ik al O+ gezegd?? :@ Sorry mijn roze wolk is een bietje groot.
O+ Gaat alles goed? :)
Knap hoor, Larissa vindt het potje eng, en ik bedoel echt eng. Snap er niets van :?
  zaterdag 6 april 2013 @ 08:25:07 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124944151
Danic, wat goed!

Hoe vindt ze haar zusje?

M. begint steeds meer interesse in zijn zusjes te krijgen. Gister heeft hij D's handje gepakt en haar vingertjes 1 voor 1 bekeken. En D. was zo lief om haar gezicht ook even naar haar grote broer te draaien dus er was echt even contact tussen die 2. En daarna kreeg ze een kusje. O+
  zaterdag 6 april 2013 @ 08:25:49 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124944159
Susie, hebben jullie trouwens al iets gehoord uit "Europa"? Meen me te herinneren dat dat 5 april was?
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:11:55 #119
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_124945916
Wat lief van M.O+ Klopt, 5 april, maar nog niets bekend. Zie ander topic ;)

Ik vind die kletsende dreumesen zo leuk! O+
pi_124946075
Ooh kyara, wat schattig!
Rosalie slaapt eigenlijk altijd dus zo'n contact is er nog niet.
Maar eva volgt alles wat we met haar zusje doen. Staat dan bv op de rand van de box mee te kijken. Maar ze geeft het ook aan als het et tijd voor haar is. Heel goed.

Ze is nu ook veel gaan praten. Ik lag me soms echt een breuk.

Tankgirl, niks pushen ze heeft nog alle tijd. Bij ons heeft het potje een hele tijd in de woonkamer gestaan. We deden er zelf niks mee. Eva toonde vanzelf interesse door erop te gaan zitten of mee rond te zeulen. Lekker zo gelaten een hele tijd. Misschien zo eens introduceren?
Hoe reageert ze als jullie naar het toilet gaan?
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:41:22 #121
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124946504
Psies, dat was ook mijn redenatie, gewoon een potje neerzetten zodat ze ermee kan spelen en doen, zodat het iets normaals is wat er altijd staat. Als ze erop gaat zitten vertel ik dat het voor plasjes is, net zoals mama altijd plasjes op de wc doet.

Soms loopt ze ook mee naar het toilet en zegt ze, 'mama plasje doen' ook dan ze ik dat zij dat over een tijdje ook mag, plassen op de wc.

Als ik eenmaal merk dat ze er echt aan toe is tzt, dan ben ik wel van cold turkey zindelijk worden. Dus overdag luiers uit en alleen met slapen een luier aan en dan maar natte broeken verzamelen totdat ze het door heeft en plasjes op de pot belonen met stickers oid.
pi_124946906
Gebeurt dat allemaal in het komende jaar :o.
Wow. Gaaf.
pi_124959634
Billies oma is over een paar weken jarig. Kan ik 'm al aan een A4'tje met verf zetten om iets leuks te maken? Zoja, welke verf, want hij stopt natuurlijk alles in z'n mond? :@. Of andere tips? Of moet ik hiervoor naar creatieve uitspattingen? w/

Oh of wasco? Is dat een idee?
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:53:23 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124963980
Ja joh, M. verft al op het kdv sinds dat ie 7 maanden is of zo. Sinds kort ook met een kwast.

Tip: geef hem een canvasje van de action en niet teveel kleuren verf. Heb je meteen een echt schilderij. (en dan alleen een romper aan onder zo'n slab met lange mouwen).

Ik heb trouwens gewoon normale verf gebruikt en gezorgd dat ie zijn handen niet in zijn mond stopte (als ie wel eens een speen heeft: speen in zijn mond zorgt er ook voor dat de handjes minder snel in de mond verdwijnen).
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:59:51 #125
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124964341
Leuk idee! Volgende keer sla ik in bij de Action! Ik zoek sowieso naar wat meer activiteiten om te doen. Vooral binnenshuis eigenlijk. Hij speelt wel heel zelfstandig en lang met blokken, boeken en uiteraard auto's, maar het lijkt me ook leuk om, naast een boek lezen, iets samen te doen of maken.
pi_124964421
R verft ook <3 met haar handen! ik heb verf bij de Bart Smit gekocht. Die kan je uitwassen gewoon.

Hier komt alles in de mond. Koffie, tuin aarde, konijnen keutels, gras, body lotion....
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:05:05 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124964603
Ventje likt opeens weer overal aan en bijt erop. Zo tussen de 14 en 19 maanden was hij er van af, en nu begint-ie weer. Orale fase the sequel.
pi_124964808
Echt lief Kyara! Heerlijk zo'n drietal..
(Al zal het ook wel eens pittig zijn lijkt me?)

Jongens worden gemiddeld een jaar later zindelijk toch? Dus we hebben nog even kuuks ;)

Daan is nog steeds op struintocht. Sleept zijn stoel overal naartoe, bekijkt alle kastjes en haalt ze leeg als hij de kans krijgt. Maar het is zo genieten.
O+
pi_124964815
Elise verft graag en veel! Al een jaar lang ofzo! Gewoon met die grote potten plakkaatverf, maar soms ook waterverf. Ze pakt heel leuk verschillende kleurtjes dus het wordt een kleurig geheel!

Danic wat goed van Eva!
Scholen: Elise gaat naar de enige basisschool in ons dorp, een katholieke school. Heb er zelf ook op gezeten en hele leuke herinneringen aan. Ik ben zelf niet gelovig maar vind het toch wel leuk dat ze daar pasen, kerst etc. echt bespreken.
De school staat trouwens slecht te boek, dat is dan wel weer jammer.

Plassen/poepen: Elise heeft 2 keer op de wc geplast, meer omdat ik had geplast en zij ook wou. Verder geeft ze nog totaal niet aan of ze plast of poept, of dit al gedaan heeft.. In de zomer laat ik haar lekker bloot rondrennen en dan zien we wel :)
pi_124964925
Er is hier een dalton basis school..geen eens 5 min lopen denk dat ze daar naartoe gaat :9
pi_124964965
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:59 schreef Aventura het volgende:
Leuk idee! Volgende keer sla ik in bij de Action! Ik zoek sowieso naar wat meer activiteiten om te doen. Vooral binnenshuis eigenlijk. Hij speelt wel heel zelfstandig en lang met blokken, boeken en uiteraard auto's, maar het lijkt me ook leuk om, naast een boek lezen, iets samen te doen of maken.
Kleien is hier ook enorm favoriet! Duplo bouwen ook.. Knippen, met een kinderschaartje vindt ze ook geweldig. Hutten bouwen met lakens, verstoppen, sensory play (google) doen we ook regelmatig. Straks in de zomer weer lekker met water kliederen enzo! Heerlijk! Pop in bad doen, samen koken, samen klussen..
Ik blijf ook maar zoeken naar nieuwe activiteiten samen!

:P
pi_124965023
Ohja met water kliederen! water van een beker naar de andere doen..of van haar bekertje in mijn kopje koffie en dan drinken }:| :D
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:17:11 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124965152
Ja, tenten maken doen we ook vaak. Vandaag nog een hele constructie gemaakt. Eigenlijk doe ik al meer met hem dan ik zelf soms denk. Hij vermaakt zich ook altijd prima, ik zoe denk ik zelf ook meer afwisseling! Kleinen weet ik niet, ik had laatst playdo voor hem maar hij plukte er wat flubbertjes vanaf, stopte ze in zijn mond en strooide ze daarna overal rond. Geen succes. Knippen is misschien wel wat. Overigrns is het is huishouden doen ook favoriet. Vegen, de keukenkastjes ' uitruimen', de vaatwasser uitruimen...de oven opendoen, er iets in leggen, weer dichtdoen...
pi_124965168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:14 schreef bitterend het volgende:
Ohja met water kliederen! water van een beker naar de andere doen..of van haar bekertje in mijn kopje koffie en dan drinken }:| :D
Dat is echt zooo geweldig he :D Ik weet nog hoe leuk dat was om dat te doen als kind. Of als opa buiten de sproeier (voor het gras) aanzette als het bloedheet was, en wij daar doorheen dansten.. Of allemaal bloemen in het water doen en fijnstampen en zelf parfum maken enzo. Ik wil weer kind zijn!
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:19:49 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124965269
Smurfensnot maken, een plastic zakje met daarin het meest walgelijke mengsel van alle sterk geurende vloeistoffen in huis...:D
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:21:29 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124965344
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Jongens worden gemiddeld een jaar later zindelijk toch? Dus we hebben nog even kuuks
oh, dan kunnen we ze alledrie tegelijk doen :D
pi_124965359
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:19 schreef Aventura het volgende:
Smurfensnot maken, een plastic zakje met daarin het meest walgelijke mengsel van alle sterk geurende vloeistoffen in huis...:D
Jaa dat maak ik voor mijn nichtje weleens. Dat houdt dr uren bezig :D
Vroeger liep ik daar ook mee idd!
pi_124965372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:17 schreef Sannne het volgende:

[..]

Dat is echt zooo geweldig he :D Ik weet nog hoe leuk dat was om dat te doen als kind. Of als opa buiten de sproeier (voor het gras) aanzette als het bloedheet was, en wij daar doorheen dansten.. Of allemaal bloemen in het water doen en fijnstampen en zelf parfum maken enzo. Ik wil weer kind zijn!
Kunnen jullie saampjes weer kind zijn <3
pi_124965445
Ik ben benieuwd of mijn dreumesje binnenkort gaat lopen..ze durft het af en toe thuis maar buiten alleen op haar knieën! Zo veel broeken worden versleten _O-
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:23:35 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124965450
Ja dat is het mooie van een kind hebben. Ultieme excuus om zelf weer van alles te ontdekken en te doen O+
pi_124965828
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:23 schreef bitterend het volgende:
Ik ben benieuwd of mijn dreumesje binnenkort gaat lopen..ze durft het af en toe thuis maar buiten alleen op haar knieën! Zo veel broeken worden versleten _O-
Jaaa ze is zo los, zul je zien!

Idd Aventura! Ik zit soms enorm ijverig mee te knutselen haha.. En ben licht geirriteerd als ze mijn duplo gebouwen kapot maakt of mijn klei-slak :(
pi_124966656
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:21 schreef Kyara het volgende:

oh, dan kunnen we ze alledrie tegelijk doen :D
En nu goed meelezen;)

Chris was 3,5, dus ik verwacht niks de komende 2 jaar :P
pi_124966775
Mijn vader zei laatst tegen mij "De dochter van je nichtje is al 2 en nog niet zindelijk! dat is toch niet normaal"
}:| _O-
Hij leeft in een andere wereld geloof ik.
pi_124968104
Goede tip van die canvasjes! Ga ik binnenkort ook maar eens halen. M trok laatst de pot vingerverf uit de kast. Ik merkte het pas toen ik 'm met groen mondje voorbij zag komen :')

Hij heeft het lopen inmiddels behoorlijk door. Ik was even bij de bloemenwinkel en had M daar neergezet. Sjouwt ie zo de winkel uit :o Thuis voor de deur ook nog een paar stukjes gewandeld. Ik denk dat ik hem morgen z'n schoentjes aandoe (de Stups bitterend ;) ) om de straat op een neer te lopen. Ik ben belachelijk trots op hem, mijn kleine stoere O+ Ik vind het ook zo leuk, een loper, zo'n ander perspectief op je kind.
pi_124971477
Ik heb een "wat-is-dit-nou-weer vraag.

Sinds gisteren zie ik bij eva vlekjes ontstaan. Vooral in haar gezicht, een enkele op arm of been. De vlekjes zijn wit en rond of een streepje. Erom heen is het rood. Ze komen op uit het niets en zijn binnen een paar minuten ook weer verdwenen.
In eerste instantie dachten we aan een kras van een nagel, maar dat is het niet. Het gebeurt de hele dag door, maar we zien het vooral tijdens het eten. Logisch, want dan zijn we met haar bezig.

Iemand enig idee?? De huisarts heeft weinig zin, want de vlekjes zijn binnen een paar minuten weg.....
pi_124971897
Galbultjes?
pi_124972100
Komen en gaan die zo snel?
pi_124972368
Urticaria (urtica = brandnetel) is de medische naam voor netelroos of galbulten. Het is een zich in korte tijd ontwikkelende, vaak heftig jeukende uitslag van de huid, die begint met rode vlekjes en daarna in verdikte bleke plekken kan overgaan. De huidafwijkingen kunnen al of niet samenvloeien tot grotere vlakke plakkaten. In feite betreft het een vochtophoping in de bovenste laag van de huid doordat de kleine haarvaatjes in de huid zich verwijden (de rode fase) waarna door lekkage het vocht in de weefsels terecht komt (bleke fase).
Eén zo'n plek noemen we een urtica of kwaddel; het ziektebeeld in zijn geheel heet urticaria. Deze reactie is in het algemeen wel vervelend, maar meestal niet van ernstige aard, omdat het proces zich vrijwel steeds na enkele uren weer herstelt. De aanvankelijk jeukende plekken trekken dan geleidelijk weg.
pi_124972401
Weet niet of ze ook binnen minuten weg kunnen trekken...
pi_124972616
Hmmm heb het ff gegoogled en ik vind de afbeeldingen wel heftig. Sommigen lijken er wel op. Maar de vlekjes zijn er nooit langer dan 5 minuten en dat lijkt me bij urticaria niet het geval. Ze merkt er zelf ook niks van. Geen jeuk ofzo (gelukkig).
pi_124972698
Gelukkig, want ze jeuken echt als een beer, dus ga je krabben en worden ze nog heftiger :')
pi_124972884
Nog ff verder gekeken en ik geloof niet dat het dat is. Maar het is wel heel raar.

Als iemand nog andere ideeën heeft. ....
pi_124979644
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
Ja joh, M. verft al op het kdv sinds dat ie 7 maanden is of zo. Sinds kort ook met een kwast.

Tip: geef hem een canvasje van de action en niet teveel kleuren verf. Heb je meteen een echt schilderij. (en dan alleen een romper aan onder zo'n slab met lange mouwen).

Ik heb trouwens gewoon normale verf gebruikt en gezorgd dat ie zijn handen niet in zijn mond stopte (als ie wel eens een speen heeft: speen in zijn mond zorgt er ook voor dat de handjes minder snel in de mond verdwijnen).
Goeie tips! Dank je :).
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Echt lief Kyara! Heerlijk zo'n drietal..
(Al zal het ook wel eens pittig zijn lijkt me?)

Jongens worden gemiddeld een jaar later zindelijk toch? Dus we hebben nog even kuuks ;)

Daan is nog steeds op struintocht. Sleept zijn stoel overal naartoe, bekijkt alle kastjes en haalt ze leeg als hij de kans krijgt. Maar het is zo genieten.
O+
Oh, dan hebben we nog effe :7. En O+ voor Daan.
  zondag 7 april 2013 @ 09:59:37 #154
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_124979776
@danic: ze vindt het interessant als wij naar de wc gaan ze gooit ook vaak een wc papiertje erin (of de halve rol :') )als ze de kans krijgt. als ik de deksel naar beneden doe en met haar richting de wc loop en haar er alleen op wilt zetten klampt ze zich helemaal aan mij vast.
Ga ik er samen met haar erop zitten vindt ze het prima. Haar op een normale stoel zetten vindt ze ook prima dus aan de hoogte ligt het niet.

Ik ga wel gewoon het potje zo in de kamer zetten idd, misschien dat ze er dan zelf aan gaat wennen.

We willen haar niet pushen hoor, dacht alleen dat ze het wel leuk zou vinden omdat ze alles zelf wilt doen en altijd een uitdaging zoekt ;) Ik verwachte alleen niet zo'n reactie van haar.

Over Eva haar huidje, heb je al gekeken wat ze vlak ervoor heeft gegeten/gedronken? Andere shampoo/zeep/wasmiddel? Misschien een lichte allergische reactie voor iets?
pi_124984197
Eva gaat ook vaak mee naar de wc, geeft dan een stukje wc papier aan mij en als ik dan 'klaar!' zeg, dan zegt ze zelf ook 'klaar!', met de handjes omhoog, en loopt ze weer weg :')
En als ze heeft gepoept gaat ze bij de kamerdeur staan want dan wil ze naar boven om haar luier te laten verschonen.
Verder kletst ze wel wat af, veel nog onverstaanbaar maar er komen nu toch wel woordjes. 'Happuh!' als ze wat wil eten of drinken, als ze de poes ziet zegt ze 'mauw!' en zo zijn er nog wel wat dingen. Ze is zo geweldig lief O+ Soms ontplof ik bijna van liefde die ik voel als ik haar zie spelen ofzo.

Wat een schattige verhalen hier verder O+ En wat goed van Danic's Eva dat ze al op het potje heeft geplast!!
Tralalalaaa
pi_124986033
Tankgirl, ik kan me voorstellen dat de hoogte niks uitmaakt, maar wel dat gat waar ze boven hangt. De zitting van een stoel is tenslotte gesloten.

En idd het eten. Het enige dat ik me kan indenken zijn de geboortekoekjes die wij hebben (ipv beschuit met muisjes). Zijn van die liga milkbreak-achtige koekjes en dan in de melkvulling de muisjes.
In de muisjes zit anijs, misschien dat dat het is?? Ze heeft wel eens zo'n liga milkbreak op en dat had geen reactie....
pi_124995456
Mijn kind heeft rare pukkels op haar schaamlippen -O- eerst waren het er 2 of 3 nu is het veel meer en ook rood..Ze lijkt alleen bizar genoeg geen last van te hebben :? toch naar de HA ?
  zondag 7 april 2013 @ 19:48:10 #158
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_125000636
Daan zit ook onder de vlekken, en dikke bultjes.. Alleen onder zijn romper. Ik gok hier op warmtebulten (had Chris ook) of toch het nieuwe wasmiddel want ik wordt ook gek van jeuk soms..

Vanochtend naar de kinderboerderij geweest, Daan is echt niet bang voor geitjes. En hij stak zijn hoofd erg nieuwsgierig in de kooi van de cavia's. Kleine held ;)
Vanmiddag lekker buiten gespeeld bij de speeltuin om de hoek. Zo'n 2,5 uur, en ik heb hem een paar keer bijna van de straat moeten plukken. Maar verder heerlijk op de veerwip, van de glijbaan, en vooral heerlijk rommelen in het zand. Het zat echt overal, zelfs in zijn romper en luier.. Heerlijk O+
  zondag 7 april 2013 @ 19:49:58 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125000703
Klinkt heerlijk DF! Ik wil ook zo graag weer naar buiten! M is vandaag wel lekker buiten geweest met zijn grote neven en papa maar ik wil ook. Hopelijk deze week nog even naar de kinderboerderij.

Geen idee bitterend. Wel fijn dat ze er geen last van heeft.
  zondag 7 april 2013 @ 19:55:53 #160
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_125000956
Bitterend, zijn het hele kleine bultjes? Dat had Chris ook weleens als luieruitslag/warmte uitslag in zijn lies. Maar als je het niet vertrouwd zou ik de huisarts wel even bellen..

Kyara, straks de meiden lekker mee in de kinderwagen? Als het ietsjes warmer is..
pi_125001076
Klinkt heerlijk DF! hihi geitjes O+ R is gek op beesten, als ze ze ziet rent ze erop af en gilt _O-

Warmte bultjes! ja dat denk ik dat het is! thanks :*
  zondag 7 april 2013 @ 20:00:32 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125001191
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, straks de meiden lekker mee in de kinderwagen? Als het ietsjes warmer is..
Ik wil dat de meiden ietsje groter zijn voordat ze in de kindertank meegaan (zitten geen bakken bij, alleen zitjes die wel helemaal plat kunnen). Als ik nu met ze ga wandelen gaat er 1 in de wandelwagen en de ander in de doek. En dan moet iemand anders M in de buggy duwen.
  zondag 7 april 2013 @ 20:14:25 #163
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_125001949
Nog best een onderneming dan met 3 kleintjes.. Over 1-2 maand zijn je meisjes ook al iets groter, en is er nog genoeg mooi weer in het verschiet. Ik vind het ook wel fijn dat Daan nu ook net iets groter is. Een paar weken geleden was hij toch minder handig motorisch. Nu klimt hij zelf de glijbaan op, en loopt stukjes door het gras. Dat wordt ook alleen maar beter.
pi_125002061
Nog even kyara dan kun je lekker met ze gaan pronken.
Ean had gisteren ook allemaal rare bultjes op haar rug. Volgens mij geen jeuk. Wel hoest ze al een hele poos. Het stopt soms even maar is nu al ruim 1wk bezig ze hoest zich ook wakker. Ik denk dat ik deze week maar weer een keer terug naar de ha ga.
  zondag 7 april 2013 @ 20:17:50 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125002099
Ja dat denk ik ook DF. Sowieso als hij zelf een beetje kan lopen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:46:20 #166
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125059825
Dag dames, tot in t volgende topic!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_125060571
Van harte J-net! Tot snel *O*
pi_125067034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Van harte J-net! Tot snel *O*
+1! Behalve dan dat tot snel-gedeelte. Dat duurt nog wel een poos hier. :+
pi_125067056
Gefeliciteerd j-net
pi_125067457
Het gaat zo snel wanneer ze bijna 2 zijn! O+
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:37:36 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125069788
:W J-Net

Wat een mooie foto Cyntiaa! Echt een peutersnoetje O+
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:07:20 #172
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125072839
Oh Cynthia, wat een peutersnoetje heeft ie toch al.... :)
J-net, tot in het volgende topic!

Bizar is het, over zo'n twee maanden is mijn meisje ook alweer 2 jaar....en over 4 maanden heb ik twee van die mupkes. O+ O+
pi_125079022
Wat een lief snoetje O+.
pi_125080409
Cynthia, lekker eigenwijs snoetje!

J-net, veel plezier bij de peuters!

Kuuks, ik moet bij jou nick altijd denken aan het watervrij diploma van mijn oudste. Dat krijgen ze in het eerste badje als ze goed hun hoofd onder water durven te doen. Toevallig heeft hij het deze week verdiend ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 09-04-2013 20:17:41 ]
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:14:07 #175
250838 Fee-nix
pi_125082433
J-net gefeliciteerd! *O*

Cyntiaa wat een lief koppie!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:07 schreef Juud79 het volgende:

en over 4 maanden heb ik twee van die mupkes. O+ O+
O+ twee kindjes is zoooo leuk :).

S had vanavond ineens zelf een nieuw spelletje bedacht: hij had m'n telefoon in z'n handjes. Toen deed hij de telefoon achter zijn rug en zei 'weg'. Dus ik reageren zo van ' :o waar issie nou?!' en toen haalde hij hem weer tevoorschijn met een heel blij en trots 'daar!'. Dat is toch best knap voor een dreumes die morgen 14 maanden is? :D O+
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:14:34 #176
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125082457
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:46 schreef J-net het volgende:
Dag dames, tot in t volgende topic!
:W Tot later maar weer!

Wat een moppie Cyntiaa, zo groot alweer!b
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:18:45 #177
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125082671
Als hij echt weg en daar zei, vind ik dat best knap ja!

Anouk zegt eindelijk wanneer ik vraag wat de poes zegt "mauw" en bij een paard doet ze "hihihi" zo schattig O+
Maar verder zeggen we hier nog erg weinig, hard met je hoofd nee schudden of gaan gillen als je wat wilt, werkt voor haar blijkbaar nog prima! :P
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:24:52 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125083001
Haha Fee-niks, lekker gewiekst al!
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:08:38 #179
250838 Fee-nix
pi_125090000
:Y Susie, dat zei hij echt. 'Weg' klinkt wel meer als 'zèh' en 'daar' is 'da', maar hij weet wel wat hij zegt. Kleine wijsneus O+ .

Dat paardje van Anouk klinkt ook schattig :D.

O en we zijn vandaag bij het CB geweest. Alles was prima. Lengte is wat naar boven aan t kruipen op de curve en t gewicht buigt juist af, maar hij heeft nog genoeg reserves :+ , dus t mag. Hij was nu 78 cm en 11,3 kilo. Het enige wat ze aan te merken had, was dat de beweging in zijn heupjes wat beperkt is (bij het naar buiten buigen van zijn knietjes). Maar hij heeft al een keer een echo gehad van zijn heupen en die was goed... dus daar gaan we dan vanuit. Toch gek. Vraag me af of ik t niet nog eens moet aankaarten bij de huisarts.

En ze was verbaasd dat hij al aan t imiteren is. Ik vertelde namelijk dat we in de wachtkamer zaten toen er bij de arts in t kamertje een baby ging huilen. Dat hoorde S en dat ging hij meteen nadoen en daar ging hij vervolgens weer om giechelen. (Baby kreeg prikjes.... arm schaap. Later kreeg S bij de dokter zelf ook zijn prikjes en toen moest ie niet meer zo hard lachen...)
pi_125103601
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:31 schreef Deepfreeze het volgende:

Kuuks, ik moet bij jou nick altijd denken aan het watervrij diploma van mijn oudste. Dat krijgen ze in het eerste badje als ze goed hun hoofd onder water durven te doen. Toevallig heeft hij het deze week verdiend ;)
Oh :D.

Wat klinken jullie dreumesjes al zo groot. Billie gaat sinds deze week zelf weer op z'n knietjes zitten als hij staat. Dat vind ik toch wel zó handig :D. Het scheelt een hoop frustratie bij 'm. En hij speelt verstoppertje met de gordijnen.. "Waar is Billie?!!" En dan roetsj, komt ie achter de gordijnen vandaan met een big smile. :D
pi_125108218
Dag J-net! :W Wat een leuk ventje Cynthia!

Kuukske, het gaat idioot hard opeens :Y Mijn ouders waren verbaasd dat M afgelopen zondag los liep, de trap op klom, zelf met zijn lepel at en 'papa' en 'mama' zei. Dat kon hij twee weken geleden nog niet. Jouw dreumesje wordt ook snel groot, zelf gaan zitten is al een hele stap en heel handig voor de omgeving ook ja ;)

Fee, wat een wijsneusje! Leuk, zo'n spelletje! Wij waren ook op het cb, 78 cm en 10.8 kilo. Alles prima verder, de wvk vond dat hij al veel opdrachtjes snapte (ik vroeg hem de blokken die hij op de grond had gegooid op te ruimen :P ). Daarna even naar de kinderboerderij geweest, omringd door geiten. Vond hij prachtig en hij riep maar "aai, aai". Ik vind dit echt zo'n leuke fase, zo'n beetje buiten scharrelen. Ik heb echt het gevoel dat hij veel meer meekrijgt dan een tijdje terug, en dat hij veel meer interacteert met zijn omgeving.
  woensdag 10 april 2013 @ 12:55:49 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125108920
Buitenscharrelen.... is dat ook in een cementton waar een klein laagje water in staat klimmen en erin stampen en gaan zitten :X
pi_125108961
Ja, da's ook reuzeleuk :P
  woensdag 10 april 2013 @ 12:59:08 #184
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125109046
Alleen jammer dat ze dan het omkleden dus niet leuk vindt, wat een drama is dat dan weer. :D
Ze was nat tot op haar billen, dus door de luier heen! :D
  woensdag 10 april 2013 @ 14:15:15 #185
30252 Soempie
Procreating
pi_125111546

J-Net, nog gefeliciteerd! *O*

Cyntiaa, wat een leukerd. O+ En die trui is stoer. Hier is mijn M. helemaal gek op tractoren, wel een goeie om daar een shirt van te hebben. :D

Hier ook weer allemaal nieuwe dingen. Woordjes erbij, klimmen op de grote stoelen en ze ook zo wegschuiven dat hij bij het aanrecht kan :X , puzzeltjes goed maken, vormen in de juiste gaatjes proppen, enz. Het gaat hard!

En bij het lezen van dit boekje:

Kreeg de Gruffalo aan het eind spontaan een kusje. Geen enkel ander diertje, maar het monster wel. :D 8)7
  woensdag 10 april 2013 @ 14:16:43 #186
30252 Soempie
Procreating
pi_125111586
En ook zo schattig. Als je vraagt waar M. zelf is wijst hij nu ook echt zichzelf aan en niet de spiegel. :D
  woensdag 10 april 2013 @ 16:35:29 #187
250838 Fee-nix
pi_125116292
Ah knappe M O+ .

S geeft regelmatig kusjes. Aan de poes, aan een vingerpopmuisje (van zo'n vingerpopboekje) en vanmiddag ook weer aan een hondje in een ander boekje. Hij kan ook heel goed kusjes geven... Alleen wij krijgen er bijna nooit een }:| . Als we erom vragen draait hij lachend zijn hoofd weg. Boef!
  woensdag 10 april 2013 @ 18:29:49 #188
250838 Fee-nix
pi_125120635
O en Clubsoda jij trouwens ook al zo'n knappe M! Loslopen *O*
Met een lepeltje eten vind ik ook erg knap! S eet wel zijn broodje heel netjes met een vorkje, maar een lepeltje lukt nog niet zo goed (helft valt er dan naast en hij probeert er mee te prikken ipv scheppen :D).
Traplopen... ik weet eigenlijk niet eens of S dat kan, door dat traphekje van ons (hele enge, gladde open trap).
En ze ontlopen elkaar echt niet veel qua gewicht he! :)

Edit: gelijk maar even gekeken of hij al de trap op kan en t lukt m prima! Voortaan daar ook maar mee verder oefenen dus :D.

[ Bericht 13% gewijzigd door Fee-nix op 10-04-2013 18:39:06 ]
pi_125123981
Ik heb voor Daan een oefenvorkje.Dat is bijna een lepel, alleen met een paar uitsparingen. Daar schept hij grotendeels mee. En voor de rest heeft hij 2 handen die prima functioneren tijdens het eten :P
Deze dus: de ene voor het avondeten, de andere voor zijn toetje
SPOILER
  woensdag 10 april 2013 @ 21:02:35 #190
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125127539
Hier doet Cristel wel een poging om te eten met een lepel maar het lukt meestal niet. Dus dan eet ze maar als een afrikaantje :P

Leuk die verhalen allemaal.
Kusjes geven is schattig O+
  woensdag 10 april 2013 @ 21:20:02 #191
30252 Soempie
Procreating
pi_125128717
Kusjes krijgen. O+

Hier werd ik laatst gekieteld door m'n man en daar kan ik dus echt niet tegen. Ik gillen en spartelen. Komt M. aangerend, duwt z'n papa aan de kant en geeft mij een dikke knuffel en kusjes. Hij keek er ook echt een beetje bezorgd bij. :D O+ O+ En laatst opeens 's morgens in bed wel een stuk of 8 kusjes (en daarna een klap in m'n gezicht). 8)7

Fee, knap dat hij die trap op durft zo! Best eng, lijkt me, met die openingen.
  woensdag 10 april 2013 @ 21:26:05 #192
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125129111
Oh deze moet ik ff delen. Incl foute outfit :p

Als je haar maar goed zit;

SPOILER
  donderdag 11 april 2013 @ 14:20:47 #193
30252 Soempie
Procreating
pi_125153630
Wat een dametje PE. :D
pi_125153748
Wat leuk PE

Ean heeft ook iets nieuws ze wil niet meer met een slaapzak slapen. Ze zet het op het krijsen of trekt hem zelf weer uit. Ja ook als die binnenste buiten en achterste voren zit. Maar als ze dan 's nachts wakker wordt en het schijnbaar koud heeft moet de slaapzak wel aan 8)7
pi_125157647
Is ze nog niet toe aan een dekbedje FR?

Ik moest lachen om Cristel en haar spiegelbeeld in de oven :D

Fee, nee, ze lopen wel aardig gelijk op in lengte en gewicht he? Van dat eten met een lepeltje moet je je niet al te veel voorstellen hoor, maar we zijn in ieder geval de fase voorbij dat hij de lepel onderweg omdraait :+ Opscheppen gaat nog niet helemaal puik, en afhappen vindt hij ook nog moeilijk, maar hij vindt het heel interessant en doet er zijn best.

Knappe M van Soemp, zichzelf aanwijzen! Mijn M begint net te ontdekken dat mensen ook een naam kunnen hebben geloof ik. Hij tikt dan op mijn en zegt 'mama' en daarna op zichzelf en dat is ook 'mama' ;) Hij is echt aan het verkennen wie wel en wie niet mama zijn. En we hebben een spelletje, dan doet hij zijn handjes voor zijn oren (zo zoet O+ ) en dan praat ik zonder geluid. Als hij zijn handen weghaalt, maar ik weer geluid en dat vindt hij zo grappig dat hij heel hard giechelt O+
pi_125157683
Ze is nog geen 2. En waarschijnlijk schopt ze dat ook af. Ze ligt onder een lakentje en dekentje.
  donderdag 11 april 2013 @ 16:26:07 #197
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125158698
Hier stop ik het lipje vd rits in de slaapzak, dat krijgt ze er nog niet zelf uitgepriegeld, en dan ook rits op de rug.

Onder een dekbedje doe ik wel eens overdag, blijft ze al wel onder liggen, maar de nachten vind ik nog net iets te fris, zodra het iets warmer is gaat ze zonder slaapzak slapen. Uit bed klimmen kan ze toch nog lang niet, Stokke bedden hebben een hele hoge zijkant. ^O^
pi_125158944
Mijn tante spook is erg vindingrijk of ze raakt zo over d'r toeren dat het zielig is.
  donderdag 11 april 2013 @ 16:32:43 #199
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125159016
Hahaha, ja dat is ook wel sneu, hier ondergaat ze het, maar doe ik hem normaal aan, dan is ie zo uit en gaat ze dus ook niet slapen, maar keten! :D
pi_125159123
Ean gaat heel lief slapen zonder slaapzak. Ze gaat gewoon liggen. Doe ik wel een slaapzak aan en ze wil het niet gaat hij of zo uit en gaat ze dan keten. Of het lukt niet waardoor ze over d'r toeren gaat en dan lukt slapen ook niet meer.
  donderdag 11 april 2013 @ 16:37:11 #201
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125159231
Ik zou gewoon fijn een dekbedje en hoesje kopen, wij hebben er een van Ikea, dun maar valt wel lekker over dr heen.
pi_125199875
PE, wat een dotje!

FR, Lastig. Een dekbedje kun je altijd kopen, werkt het niet kun je ook nog terug..
Ik weet dat Chris en Daan warme slapers zijn, die hebben weinig bedekking nodig lijkt het. Dus die zoeken het zelf wel uit qua dekens en lakens. Zolang ze niet wakker worden van de kou is het prima.

Daan lijkt van zijn uitslag af. Samen met het wisselen van wasmiddel. Dus waarschijnlijk toch mijn huid geerfd. Mijn jeuk is ook weg.

En omdat het kan:
SPOILER
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:33:30 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125204178
Wow DF, wat een leuke foto's en wat een klimgeit zeg! :o

Mijn dreumes kletst me de oren van de kop. Hij komt echt vragen naar woorden en dan herhaalt hij het woord de rest van de dag. Hij heeft inmiddels best wel een woordenschat ontwikkeld. En er zit ook behoorlijk wat koeterwaals bij natuurlijk.

Maar qua lopen maakt hij echt geen aanstalten meer. Waar hij eerst nog wel een paar passen wilde zetten als ik zijn handjes vast hield, nu laat hij zich gewoon op zijn knieën of kont zakken. Trap opklimmen is ie ook te lui voor. Als ik hem een simpel opdrachtje wil laten uitvoeren dan kijkt ie me aan alsof ik gek ben en als hij niet meer wil eten of drinken dan smijt hij zijn beker of brood op de grond. Bij brood met kaas eet hij eerst de kaas op en daarna wijst hij naar zijn brood en zegt hij "kaas" omdat er nog kaas op zijn brood moet :') Het opvoeden is begonnen hoor.....
pi_125226024
Ik hoop zo op dat beloofde mooie weer.. Lekker de speeltuin in met E!
pi_125234263
Dat stukje van opdrachten geven en het beleg van het brood af eten klinkt zeer bekend kyara :Y
  zaterdag 13 april 2013 @ 17:10:14 #206
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125234885
'Mama, mat ik visie kijkuh'? heb ik hier maar eens aangeleerd ipv, rammelderammel aan dvd kast incl schreeuwend Lientje. En na drie keer aangeven dat dat de manier is, komt ze lief vragen of het mag. Wel met brulbui als het eens niet mag natuurlijk.... :')
  zondag 14 april 2013 @ 09:51:51 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125258314
Hoeveel eten jullie dreumesen van rond de 15 maanden?

Mijn bolle heeft vanochtend gewoon 3 boterhammen op :X

En ik heb een fietsstoeltje voor mijn verjaardag gekregen maar nu pas ik niet meer op de fiets. Moet dus nog een mama stuur kopen. -O-
pi_125258537
Drie? Groeispurt misschien?
pi_125258926
Die van mij lust geen brood :D
pi_125259626
Elise eet met geluk 2 boterhammen.

Dat van die fiets, dat heb ik ook :D Daarom dit jaar maar een achterzitje, vorig jaar was het echt balanceren op die fiets en maar hopen dat ik niet hoefde te stoppen in het verkeer. Lekker veilig :P
  zondag 14 april 2013 @ 11:06:35 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125259732
Hier is het wisselend met brood, meestal doe ik er 2 op elkaar, maar gaan nooit helemaal op. Ik geef haar nu 's morgens Honey dingen met melk, van kellogs is dat , dat eet ze wel goed moet ik zeggen.
Avond eten is hier weer drama, maar in combi met megakwijlen en dunne poepluier, zit er denk ik weer een tand of kies aan te komen, dus verklaarbaar :P

Oh, Kyara, das balen en zeeeeeer herkenbaar. Ik stap dan op met een zwaai over de bagagedrager, alsof je een herenfiets op stapt zeg maar? Maar prettig is anders, ik fiets dan ook erg weinig met Anouk..... moet zeggen, ik heb dan ook geen fietstas aan beide kanten, anders lukt het helemaal niet.
pi_125300518
Hier ook meestal 2 boterhammen, waarvan de korstjes half blijven liggen..

Ik heb net de schuifpui opengezet, en mijn dreumes zit alweer midden in de zandbak. Schepjes zand over zijn hoofd te gooien O+
pi_125301335
Billie schuift 's morgens en 's middags met gemak twee boterhammen weg. Met veel smaak, dus ik vind het prima :).

Grappig gisteren met dat mooie weer.. hij wist niet hoe snel 'ie naar buiten moest en in de plantenbakken moest graaien naar zand en hygrokorrels :').
  maandag 15 april 2013 @ 09:53:43 #214
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125301540
Mijn meisje eet 's ochtends en 's middags net een boterham op of een krentenbol oid. Beschuit en een bordje pap lust ze ook graag, maar allemaal geen grote hoeveelheden.
Avondeten begint ook weer minder te worden, AVG gaat nog wel maar pasta en rijst is weer in het 4 happen stadium.

Tussendoor krijgt ze een of twee keer fruit en een of twee keer een koekje/cracker oid en water, roosvicee, vruchtensap aangelengd.

Wel nog steeds twee flessen bio halfvolle melk en regelmatig een toetje, yoghurt met vla oid, al met al genoeg om goed te groeien.... :)
  maandag 15 april 2013 @ 10:03:11 #215
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125301768
Buiten Kuukske? Hier regent het gewoon :(
Oh wacht, gisteren...... duh.
pi_125302158
De wolkjes beginnen hier nu pas te komen. Maar toch mooi van 9 tot half 11 buiten geweest. Hij zal zo wel een lekker middagdutje doen ;)
pi_125302228
Ik keek er zo naar uit, dat mooie weer.. Maar sinds gisteren is E flink koortsig. Wij zitten dus binnen.. En het is zo zonnig buiten.. -O-

Eten gaat hier wel goed, maar ik laat het haar helemaal zelf bepalen. Smorgens zet ik 2 boterhammetjes voor haar neer, 's middags vaak iets van soep of gewoon weer brood. 's Avonds gaat stamppot erin als zoete koek, daar kan ze wel 2 bordjes van op. Maar gisteren frietjes raakte ze amper aan. Zal ook wel komen doordat ze ziek is, maar sommige dingen eet ze gewoon minder graag..
Fruit bijvoorbeeld, dat is een drama. Maar gisteren gingen de aardbeitjes er goed in!
pi_125302267
Ahw da's sneu -O-. Beterschap voor je gup.
pi_125302841
Beterschap voor E! Hopelijk knapt ze snel op!
pi_125307504
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 09:51 schreef Kyara het volgende:
Hoeveel eten jullie dreumesen van rond de 15 maanden?

Mijn bolle heeft vanochtend gewoon 3 boterhammen op :X

En ik heb een fietsstoeltje voor mijn verjaardag gekregen maar nu pas ik niet meer op de fiets. Moet dus nog een mama stuur kopen. -O-
Wij zitten weer in een fase met HONGER. 's ochtends 200cc pap en een boterham. Dan twee stuks fruit, 's middags twee boterhammen, een rijstwafel of een boterham of yoghurt (op het kdv vaak zelfs alles samen), een portie avondeten en yoghurt en dan nog eens 200 cc pap. Hij vraagt er zelf nauwelijks om, maar laat ik wat weg dan wordt hij rond middernacht gillend van de honger wakker...

Gisteren waren we pannenkoeken eten met mijn ouders. We konden gelukkig buiten zitten en M heeft heerlijk op de grond met de grindsteentjes zitten spelen. Hij was zo zoet O+ Ik ben ook blij met de lente, want zo lang blijft hij binnen in de kinderstoel echt niet zitten. Hij was gitzwart, met overal stroop en zand :+
pi_125308840
wat fijn dat jullie dreumessen zo goed eten...hier is het niet veranderd, mijn zoontje is enorm kieskeurig en wisselvallig, denk je iets gevonden te hebben wat die nu wel lust, laat hij het de volgende keer gewoon staan of eet alleen het beleg eraf.... afgelopen weken was hij ook verkouden, snotneus, ontstoken ogen, maar niet echt koorts, hooguit een beetje verhoging...zielig om te zien die plakkerige ogen en al dat snot, eten ging toen nog slechter...ik heb maar "dikke" drankjes gemaakt, ik hoop dat hij het eten nu weer een beetje oppakt, anders ben ik nu al weer bang voor de 2 jaar afspraak bij het consultatiebureau...

spreken gaat ook nog niet veel beter, ik heb wel een of ander on-line test ingevuld en volgens die test was alles nog normaal, maar ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden, ik denk trouwens niet dat hij een hoorprobleem heeft, want als je iets tegen hem zegt, verstaat hij het normaal gezien wel

hij begint nu wel interesse te tonen in hoe dingen heten, wijst dingen aan en dan moeten wij zeggen wat het is, maar hij probeert haast nooit verschillende klanken te vormen of iets na te praten...ik hoop dat het binnenkort veranderd, maar het kan ook zijn, omdat wij hem tweetalig opvoeden, het daarom langer duurt, maar als ik zie wat in de lijstjes op internet staat, wat ze op die leeftijd normaal kunnen dan krijg ik de indruk dat hij achter loopt...Er staat namelijk dat ze met bijna twee al 2 woorden achter elkaar kunnen zeggen, daar is hier echt niet aan te denken, ik kom ook maar op een handvol worden die hij deels kan uitspreken, hij weet wel van meer dingen de betekenis.

De laatste tijd is hij alleen met groot drama in zijn eigen bed te krijgen, dat waren wij helemaal niet zo gewend....ook 's nachts wordt hij weer af en toe wakker (nadat hij eindelijk een periode had dat hij doorsliep). Als ik hem weer in zijn bed breng gaat die liggen, om direct weer op te staan en het duurt dan zeker zo 5-10 minuten tot zijn woedende huilbuien over zijn...ik kan niet bedenken wat de reden ervoor is, behalve dat hij soms vindt dat het nog geen tijd is voor zijn slaapje, zou het kunnen dat ze op die leeftijd ook al bang worden voor "monsters"
pi_125309071
Sommige kindjes zijn wat later met spreken. En ik weet van mijn neefje, die ook tweetalig wordt opgevoed, dat hij erg achterliep met taal. Nu nog steeds, nu hij 4,5 jaar is, heb ik soms geen idee wat hij zegt omdat z'n uitspraak heel raar is. Maar ze zeggen dat als je tweetalig opvoedt, dat je consequent moet zijn: De een doet bv Engels, de ander Nederlands. Dat gaat bij mijn neefje fout: mijn broer praat dan ook Engels (maar het meest in het Nederlands) en mijn schoonzus doet vanalles door elkaar (Engels, Nederlands, Filipijns).
Tralalalaaa
  maandag 15 april 2013 @ 14:15:16 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125309613
Ik zie dat hier ook, mijn oppaskind spreekt thuis voornamelijk roemeens en bij mij nederlands. Ze kan een stuk of 13/14 woorden, maar dan wel vaak in beide talen.

Mijn ukkepuk kent al wel 50 woorden en maakt al zinnen, een wereld van verschil dus.

Verder wel herkenbare dingen Zana, dat avond/nacht drama met boze buien hebben we hier ook gehad, het gaat wel weer over, maar je moet maar even uitvinden wat werkt.
De laatste keer hebben we het slaapdrama hier opgelost door haar een klein tasje te geven, met een nijntje kaartje, duplo blokje en een lege zoetjeshouder van dr oma. En ipv haar eigen muziekolifant het muziekje vd babyfoon aan te zetten als ze gaat slapen, dat speelt dan zo'n 8 minuten en in die tijd valt ze rustig in slaap.

Die twee dingen zijn heilig, naar haar knuffelhond en speen, voor nu werkt dit. *klopt af*
pi_125310096
Welke talen voeden jullie hem op Zana? Mijn neefjes worden ook tweetalig opgevoed, inderdaad heel consequent. Volgens mij is dat inderdaad het belangrijkste. De oudste van 4 spreekt heel goed Engels, maakt echt ingewikkelde zinnen ook. Nederlands spreekt hij eigenlijk niet, hoewel hij het uitstekend verstaat. De jongste is twee, ik zal volgende week, als ik ze zie, eens opletten hoe het met zijn spraak gaat.
  maandag 15 april 2013 @ 14:35:59 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125310467
Hier at ventje met gemak 4 boterhammen weg en soms 5, en dan ' avonds nog warm eten (niet heel veel).
Helaas is dat nu even helemaal anders. Brood eet hij bijna niet meer, hooguit 1,5 boterham en het liefst zonder beleg. Fruit weigert hij en avondeten ook. Hij duwt zijn bord echt met kracht van zich af. Dit duurt nu al een paar weken en ik begin het nu toch wel zorgelijk te vinden. We proberen laconiek te reageren, maar dat wordt moeilijker naarmate het niet/erf weinig eten langer aanhoudt. Iemand nog tips? Hij drinkt volgens mij wel genoeg. 5 bekers warm water of water met dixap, waarvan 2 halfvolle melk.

Praten gaat daarentegen nog steeds uitstekend. Laatst bij oma thuis: ' o nee! Poep! (tussen zijn benen kijkend) 'oma soone luier make!'
  maandag 15 april 2013 @ 14:40:58 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125310630
Zana, wanneer wordt hij 2?
Anouk zegt ook nog zo goed als niets en zij wordt niet 2-talig opgevoed :P En als ik dat wel eens vergelijk met sommige kindjes hier, dan denk ik ook wel eens dat ze achter loopt..... maar dan denk ik maar dat ze wellicht sneller met andere dingen is? Heb begrepen dat kindjes die motorisch sneller zijn, weer langzamer met spraak? Weet niet meer wie dat zei. Anyweeeee, ik maak mij niet al te druk eigenlijk (al zou het wel eens makkelijker zijn als ze zou spreken :X )
  maandag 15 april 2013 @ 15:04:38 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125311509

Weet niet of het gelukt is met deze foto, maar vond hem wel schattig..... jasje volgens mij van Lamb en de schoentjes onlangs van Fannetje overgenomen O+
Hm, zie hem zelf dus niet.... lastig op een tablet een foto invoegen.....
Eventjes ingelogd op laptop! Nu doet ie het wel! Ze kijkt wel wat raar, maar goed!

[ Bericht 8% gewijzigd door Susie op 15-04-2013 15:19:10 ]
  maandag 15 april 2013 @ 15:09:17 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125311631
ik zie em niet Susie -O-

Hoor dat inderdaad ook wel Susie. M praat wel veel maar loopt ook nog niet. Zijn achterneefje van dezelfde leeftijd loopt maar komt qua spraak niet veel verder dan "huuh". Maar bijvoorbeeld M. van Soempie loopt al behoorlijk veel en praat volgens mij ook al best wel. Maar dat is dan misschien de uitzondering die de regel bevestigd of zo.

M. eet 's ochtends 3 boterhammen, tussendoor 2 stuks fruit, tussen de middag 1 boterham met een beker melk en tussendoor nog een soepstengel. En dan avondeten (zo'n 200-250 gram) en een bakje yoghurt. En 's avonds nog een flesje warme melk (verder qua drinken alleen water).
  maandag 15 april 2013 @ 15:22:54 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125312060

En dan doe ik deze ook nog even, gewoon omdat het kan! :P
Ze had haar vader met de tuinslang de water/zandtafel zien vullen, dus dat kan ze zelf ook wel :7 :D
  maandag 15 april 2013 @ 15:29:16 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125312291
oooh wat schattig O+ O+ O+
die staartjes!
  maandag 15 april 2013 @ 15:35:01 #231
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125312465
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2013 15:29 schreef Kyara het volgende:
oooh wat schattig O+ O+ O+
die staartjes!
Kan jij straks dubbel doen! O+
pi_125312706
Wat een mopje Susie O+. Ik zal ook echt nooit die foto vergeten toen je d'r kwam showen in Z&G :D. En ik onthou dat soort dingen nooit :@.
pi_125313368
Wat een schatje!
Tralalalaaa
  maandag 15 april 2013 @ 20:55:35 #234
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125326085
Sannne, Beterschap voor E.

Oh Susie, wat een mooie meid is t ook O+

Wbt eten:

Meestal gaat het zo:
's ochtends:
(pap) fles
brood

12/1 uur brood, en een fles (opvolg) melk
slapen

15.00 (ongeveer) rozijntjes, liga koekje, of een appel oid, net wat er in huis is op t moment ;)

17.00 warm eten, die wokkel noodels vielen goed in de smaak vorige week!
soms nog yoghurt

19.30 papfles met opvolgmelk

Ik denk dat ik die pakken poedermelk maar op ga maken, en dan ga proberen over te gaan op gewone melk. Had het al een keer geprobeerd,maar toen werd ze 's nachts wakker. (nacht erna poedermelk...en ze sliep door..)

Show ik mijn moppie ook nog ff hier, met dat hippe jurkje wat in onderlaatst in het kleertjes topic had gezet, nou hij past maar nét! :X :

pi_125326670
Susie wat een poepie <3 ik ben altijd fan van A.nouk geweest!!

Wat eten jullie kindjes veel boterhammen zeg :o ze lust geen brood hier, ze likt het beleg er vanaf :Y)

in de ochtend wil ze wat ik heb, eten dus beschuit/brinta/yoghurt

daarna slapen als ze moe is, als ze wakker is dan eet ze een banaan of peer

We eten in de middag samen of warme kliekjes of avocado op een cracker met boter en kaas of tomaat

en Savonds eet ze afwisselend, toetje doen we niet...ze drinkt al zo veel melk :+
pi_125333856
Tip van flip wat betreft get fietsen met een kind voorop: een rokzadel!!

Ik kwam ook bijna niet fatsoenlijk op de fiets zonder moeilijk te doen om me tussen zadel en stoeltje te wurmen, dus heb mijn zadel vervangen. Is even wennen, maar na 5 minuten weet je niet beter.
  maandag 15 april 2013 @ 23:01:31 #237
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125334510
PE wat lang 's ochtends tot de lunch? En geen fruit?
Of ben je het fruitmoment vergeten neer te zetten?

Het jurkje kan juist nu van de zomer ook wel korter nog juist denk ik.
Maar ik heb niet zo'n verstand van jurkjes eigenlijk met mijn jongen :P

Susie wat een moppie met haar staartjes O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125335593
Goeie tip Danic! Zal eens kijken :D

Wat een lieverd Susie.. Blijft ze van haar staartjes af? Hier trekt E alles eruit terwijl ze hard OOOH MOOOO (mooi) roept :P
pi_125343617
Hier blijft Eva van haar staartjes af, en hoe ze in het begin lekker bleef zitten terwijl ik ze in deed draait ze nu haar hoofd weg :')
Maar vind het zoooooo schattig staan, het maakt haar een echt meisje O+

Ze heeft bovenop nog niet zo heel veel haar, maar achter begint het nu wel flink te groeien!
Tralalalaaa
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:07:28 #240
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125344755
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 23:01 schreef laziness het volgende:
PE wat lang 's ochtends tot de lunch? En geen fruit?
Of ben je het fruitmoment vergeten neer te zetten?

Het jurkje kan juist nu van de zomer ook wel korter nog juist denk ik.
Maar ik heb niet zo'n verstand van jurkjes eigenlijk met mijn jongen :P

's middags fruit (maar niet atijd dus...want ik heb het nu niet in huis..Moet nog boodschappen doen)
en tussen 8 en 9 brood (vandaag dus bijna 2 boterhammen!) Heb niet echt het idee dat ze nog honger heeft tussen door 's ochtends..

Over fruit gesproken...Kan ze allergisch zijn voor banaan? Want dat zou misschien wel die rode bultjes in haar gezicht verklaren, al zit er nu nog wel wat (maar het is niet zo erg meer)

Moge duidelijk zijn dat ik nog niet bij de HA ben geweest :@
pi_125346191
Susie, wat een heerlijk koppie!

PE, mooie jurk, en dat kan in de zomer toch ok nog wel als knie-jurkje?
Volgens mij zijn er weinig kinderen allergisch voor banaan. Maar het kan wel. Appel/kiwi komt vaker voor.

Daan begint hier tegen 10 uur echt te jengelen, dan moet er echt iets in het maagje. Dat vandaag na 2 boterhammen (kwart voor 8), een halve boterham met hagels(van mij gestolen om 9 uur) en nog wat losse happen brood van papa daarna.. Zijn klokje staat gewoon op 10 uur.

Vanochtend Daan zijn id-kaart aangevraagd. De dame bij de balie liet de paspoort foto's aan hem zien. Bij papa ging hij breeduit lachen, bij mij keek hij direct naar mij en weer terug naar de foto met een lach. Identificatie geslaagd ;)

Maar die papa-bui is toch wel jammer als hij brult als papa even de deur uit is, en ik toch gewoon in de woonkamer ben. En dan zijn armpjes over elkaar en gaan zitten mokken, ipv bij mij willen zitten.
Gelukkig weet ik dat het een fase is, als hij zijn broer volgt ;)
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:08:03 #242
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125346348
Qua lengte is dat jurkje harstikke leuk en kan nog wel wat in de lengte groeien, maar hij past nog maar net dicht... :/ Maar nu had ze er ook een shirt en romper onderaan, scheelt ook wel weer wat ruimte natuurlijk ;)

Oh jee.;.Id kaart, moeten we hier ook nog aanvragen, 4 stuks :X
pi_125346444
Oei, dat gaat geld kosten.
pi_125347372
PE wat een mooi jurkje. Welke maat is het?
Ik kan niet wachten tot ik ook staartjes bij ean kan maken. Ik verwacht dat het nog zeker 2 jaar duurt -O-
Maar ze is wel een heel lekker vrolijk ding. Zo gelukkig toen ze gisterenavond nog even mee mocht voorop de fiets en daarna nog even in de tuin mocht spelen. De plantjes water geven met haar gietertje en daarna moesten de speelballen ook water hebben O+
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:04:52 #245
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125366922
Ik gebruik heel vaak van die hele dunne elastiekjes, in die knalkleuren. Kan je bij iedere drogist wel kopen, echt van die superdunne, die heeft ze vaak niet door ofzo? En krijgt ze er ook niet uit. Nu had ze dus met zo'n lieveheersbeestje erop, die bleef nu ook zitten O+
Hier blijft ze nu wel zitten trouwens, eerst was het ook weg draaien en suks. Op het kdv maken ze wel eens vlechten O+ Daar kan ze zeker bij mij nog niet lang genoeg stil zitten, vraag mij ook af of ik het wel kan.
Straks als ze groter is maar oefenen! :P

Ik vind dat jurkje ook heel lief! En Cristel ook! En idd zonder t-shirt past ze hem vast nog wel een poos! Ze moet gewoon ff de lengte in :P
pi_125368711
Elise heeft 100 verschillende soorten maar ze trekt alles eruit. Zeker als iemand een opmerking maakt over hoe mooi haar staartje is :')
Ik vind staartjes nog niet zo leuk bij haar dus blijf nog wel even oefenen met clipjes, die doe ik makkelijk weer in ;)

Ik ben echt een beetje verdrietig. Elise is nog steeds flink ziek en doodmoe.. zit zichzelf echt in de weg. Steeds geprobeerd op bed te leggen, maar daar huilen, dus bij haar gaan zitten, maar dan slaapt ze dus absoluut niet he. Meenemen naar de woonkamer heeft ook weinig nut, hier is ze alleen maar vervelend van het moe zijn. Heb ook een tijd met haar in mijn bed gelegen, maar ze klimt er steeds uit.. Dus net toch maar even laten huilen in haar eigen bed. Ze huilt zo zielig :'( Het was maar 10 minuutjes, toen sliep ze al, maar ik vind het toch zo erg. Zo ziek en dan ook nog huilen in bed :'( Snertmoeder ben ik ook.. Bah! Heb er net zelf ook effe flink om gejankt. Maarja ze moet wel slapen... Soms is het zo moeilijk, wat is nou juist?

Gelukkig kan ik naar Vin Diesel kijken nu. ;)
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:46:15 #247
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125369262
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:04 schreef Susie het volgende:

Ik vind dat jurkje ook heel lief! En Cristel ook! En idd zonder t-shirt past ze hem vast nog wel een poos! Ze moet gewoon ff de lengte in :P
O+

@ Ferrari, jurkje is maat 86 (uit engeland)

Cristel heeft nog niet genoeg haar voor staartjes hoor :N Al heb ik wel een paar elastiekjes en haarclipjes liggen. Al vind ik die clipjes rotdingen :( Beetje duwen op het hoofd van mn kind, anders gaan ze niet dicht..., doen we dus echt niet :N

@Sannne, had ze misschien nog honger? Ik had het net met Cristel, ze gaf aan dat ze wou slapen, dus ze kreeg een fles, toen boven allemaal huilen...dus ik heb nog maar een fles gemaakt :@ , en nu slaapt ze lekker O-)
pi_125369445
San zielig :* en je bent een hele lieve moeder!! mijn dreumes vecht op dit moment ook tegen haar slaap..papa is bij haar maar ik vermoed dat ik straks weer naar boven moet
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:53:43 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125369728
Och Sanne, arme E en arme jij :* En je weet heus wel dat je geen snert moeder bent! Is ze niet stiekum ook nog eens in zo'n fase belandt, dat mama gewoon niet weg mag ofzo? Geen idee hoor, maar nu slaapt ze en ben jij ff aan het genieten van Vin, dat mag toch?
En E met die clipjes is ook lief! Poppetje is het O+
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:59:07 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125370024
San :* beterschap voor je arme meisje. En soms is wat het beste voor haar is, niet het leukste voor jou inderdaad.

Staartjes O+ Ben benieuwd wanneer ik hier staartje kan doen. De meiden hebben een stuk minder haar dan M. (of evenveel maar moeten ze het samen delen). Maar goed, dat moet in een ander topic... M kan wel staartjes denk ik ;)

Oh en PE, ik wil je nog even bedanken voor de cd tip bij de action. Ik heb er 4 en ik vind ze erg leuk. VOF de kunst is een stuk beter te pruimen dan bijvoorbeeld de Leidse sleuteltjes wie kent ze nog...
pi_125370039
Tnx meiden O+ :*
Ze zit sowieso heel erg aan mij geplakt momenteel. Maar dat houdt haar wel uit dr slaap. Vannacht was ze wakker, dus bij mij gelegd. Ze sliep op een gegeven moment wel, maar lag over mijn gezicht heen.. En elke halve minuut draaien he.. Zo onrustig! Toen maar weer in bed gelegd en in 1 minuut sliep ze! Die ligt echt het best alleen in dr bed. Ongelooflijk!

Het liefst maak ik dr nu wakker om te knuffelen :P

Honger zou kunnen, ze eet echt niks nu ze ziek is. Heb van alles aangeboden, alleen dippers (mini soepstengels met smeerkaas) at ze wel.. Maar kan het er moeilijk in dwingen.

Zo moeilijk als ze ziek zijn! Normaal heb ik er echt geen moeite mee als ze even 10 min huilt (dit doet ze bijna dagelijks) maar nu klonk het zoooo zielig!

Knuffie voor je meisje als je zo naar boven moet bitter, en wat lief dat stukje dat je schreef in het bv-topic O+
pi_125370243
Ow en nog effe spammen, dit staartje stond haar wél leuk! maar is dr haar nog iets te kort voor ;)
pi_125370283
Je eigen bed slaapt echt het lekkerst!
Maar meid, je bent helemaal alleen he, je hebt niemand die het over kan nemen. Dus petje af voor jou! :* :*

Misschien soep maken? als ze pijn heeft met kauwen ofzo?

en dankje O+
pi_125370343
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:04 schreef bitterend het volgende:
Je eigen bed slaapt echt het lekkerst!
Maar meid, je bent helemaal alleen he, je hebt niemand die het over kan nemen. Dus petje af voor jou! :* :*

Misschien soep maken? als ze pijn heeft met kauwen ofzo?

en dankje O+
Soep hebben we ook geprobeerd, zelfs een 8mnd potje.. Pap, bouillon.. Het ging er gewoon niet in. Gelukkig drinkt ze wel goed (water en sap)
Als ik zelf ziek ben heb ik ook geen zin in eten, dus ik denk dat dat het geval is. En idd mss keelpijn.. maar dan wil je al helemaaaaal niks eten!
Morgen 10u huisarts!

Edit: Chocola lustte ze wel :X
pi_125393074
Sannne wat zei de HA? En een waterijsje voor tegen de keelpijn?

Ean en ik hebben waarschijnlijk waterpokken. Volgens de HA wel een beetje een atypisch beeld maar ze leken er wel erg op. Wie weet hoe die gel heet om de jeuk te verlichten?
pi_125393343
Ojee F_R dat is vervelend!! Beterschap voor beide!

Elise heeft een oorontsteking aan beide oren. Keel zag er goed uit. AB kuurtje en nu maar hopen dat ie snel aanslaat!
pi_125393577
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:08 schreef Sannne het volgende:
Ojee F_R dat is vervelend!! Beterschap voor beide!

Elise heeft een oorontsteking aan beide oren. Keel zag er goed uit. AB kuurtje en nu maar hopen dat ie snel aanslaat!
Ah arme Elise. Beterschap voor haar.
pi_125395808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Sannne wat zei de HA? En een waterijsje voor tegen de keelpijn?

Ean en ik hebben waarschijnlijk waterpokken. Volgens de HA wel een beetje een atypisch beeld maar ze leken er wel erg op. Wie weet hoe die gel heet om de jeuk te verlichten?
Dat is gel van VSM toch?
pi_125395839
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:07 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dat is gel van VSM toch?
Op i-net vond ik kidsclin vriend is naar de winkel ik wacht op telefoon van het z-huis.
  woensdag 17 april 2013 @ 20:04:53 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125410549
Kidsclin it is. Sterkte ermee! Maar jij hebt het ook FR? Dat is wellicht nog vervelender? Ook ivm je zwangerschap?
Editje; net al in z&g gelezen, morgen dus duidelijkheid daarover, maar blijft ruk natuurlijk, die jeuk! :X

[ Bericht 47% gewijzigd door Susie op 17-04-2013 20:15:08 ]
pi_125414693
FR, havermoutbadje(havermout in washandje in het badwater)? Al had Chris er geen last van verder, maar het schijnt de heling te verbeteren.
En evt erna zo'n anti litteken zalf. Callendulan geloof ik..
pi_125417263
Ah, de waterpokken :/ kidsclin werkt inderdaad wel (denk ik) maar Eva leek er niet al teveel last van te hebben vorig jaar.

Vanavond heb ik na (morgen precies) 19 maanden m'n laatste voeding gegeven aan Eva.
Ik heb sinds de geboorte last van netelroos en heb toen gekozen voor geen medicatie ivm bv. Maar de laatste tijd lijkt het te verergeren (heb wat meer stress en dat verergert het) en ik kan er niet meer tegen.
Vanavond bij de huisarts geweest en maar besloten te beginnen met medicijnen en te stoppen met bv.

Ik voel me wel wat verdrietig maar ben wel trots dat ik het zo lang volgehouden heb. Ik vond het heerlijk, heb ervan genoten O+
Tralalalaaa
pi_125428687
Tap wat goed dat je het zolang hebt vol gehouden en wat naar van de netelroos

gisteren heb,ik gewoon havermout in bad gestrooid. ean lijkt er weinig last van te hebben. en mijn rug voelt erg branderig aan. vanmiddag weet ik meer.
pi_125429608
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben F_R!
Tralalalaaa
pi_125429726
TAP wat super dat je het zo lang vol hebt gehouden en dat je koos voor de bv ipv je medicijnen, respect! Maar het blijft jammer, Elise heeft ook bijna 19 mnd gedronken en mis het nog elke dag!

Elise kreeg van mij net een opdracht 'Pak de doekjes eens, in de keuken?' en ze deed het. Ze gaat echt steeds meer begrijpen, zo goed!
Het gaat al een stuk beter, wel koorts nog en hoest nog veel, maar ze speelt en is vrolijk O+
pi_125430014
Wat zijn er veel kindjes ziek!
Eva ook ineens. Gisteren wilde ze 's middafs niet slapen dus na een uur in bed spelen geb ik haar eruit gehaald want ze hhad honger zei ze. En idd, er ging nog een hele boterham in.
Ze heeft ruim 3 boterhammen op, een kaasstengel, een halve eierkoek, een halve appel en 2 stukjes kaas. Oh en twee nijntje koekjes. Daarbij nog een lekker bord pasta. Ik wist niet wat er gebeurde! Groeispurt??

Maar vannacht veel spoken. Overgeven, koorts....dus ze is echt niet in orde. Ze wordt nu net wakker dus ga eens bij haar kijken.
pi_125430363
Eva rochelt als een potkachel zo erg. Vannacht bleef ze maar hoesten, zo enorm sneu. En dan op het moment dat je eruit wilt gaan om wat drinken te geven houdt het op.
Ze was vanmorgen om 6 uur wakker dus dat gaf mij de kans om echt de allerlaatste voeding te geven.

Manlief begrijpt niet dat ik het moeilijk vind, dat ik er verdrietig om ben. 'Ze is toch oud genoeg nu? Je hebt het al heel lang volgehouden' etc. Zal wel de biologische band oid zijn die vanaf het moment dat zo'n hummeltje geboren is voelt als moeder. Je geeft natuurlijk dag in dag uit voeding, je maakt er vanalles met mee (ploftieten in het begin, of je hummeltje even troosten, of gewoon even het rustmomentje met z'n tweetjes). Ik vind het moeilijk om daar afstand van te doen. Het idee dat mijn dreumes echt geen baby meer is enzo. Nouja. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.
Ik weet ook niet hoe het is om helemaal niet meer te geven. Raar idee.

Sannne, wat schattig is dat! Eva neemt ook opdrachten aan, en gaat ze dan doen. Ik verbaas me er soms over hoeveel die mini's al begrijpen! Ze zijn echt geweldig O+

Danic, haha, groeispurt much? Jeetje die heeft lekker zitten bunkeren! Wel zielig dat ze vannacht heeft lopen spoken en koorts had :/
Beterschap!!
Tralalalaaa
  donderdag 18 april 2013 @ 09:38:02 #268
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125430673
TAP, tof hoor dat je hebt zo lang hebt kunnen doen. ^O^

Ik begrijp je gevoel wel deels, ik had dat ook wel, al stopte Lientje zelf ipv dat ik ben gestopt. Zelf stoppen had ik niet gekund, maar meer omdat ik vond dat het aan haar was om ermee te stoppen.
Voor mij is het wel makkelijker denk ik, want weer zwanger en dus het vooruitzicht op nog een hummel aan de borst. O+

Ik vind het vooral soms jammer als ze bijv ziek is of 's nachts verdrietig is, dan was bv zo ideal.... en ze is al drie keer ziek geweest sinds ze het niet meer krijgt, toeval of niet, opvallend is het wel. Ik wil ook kijken of ik straks genoeg voeding heb zodat ze ook af en toe een bekertje kan drinken, mits ze dat wil.

En arme E, wat sneu Sannne, dat ze zo ziek is/was, beterschap.
Ook beterschap voor de andere zieke kindjes, hier had ik vorige week een week lang een ziek meisje, eerst 4 dagen koorts en daarna kwam er wat snot en hoest. Nu is het sinds het weekend allemaal weer ok.
pi_125430934
Heeeeel soms vroeg Eva er wel naar, maar vaak was het meer dat ze accepteerde dat ze weer kreeg (ik gaf nog 's ochtends en 's avonds, maar ook niet elke ochtend en elke avond, maar wel minimaal 1 keer pd). Ik denk ook niet dat ze het enorm gaat missen ofzo. Maar het was ook idd wel makkelijk als ze dan eens in de nacht wakker was geschrokken om haar te kalmeren met bv ;)

Nouja. Wij hebben wel een tweede in de planning staan dus als het allemaal goed gaat en lukt etc dan ga ik het gewoon weer doen O+
Tralalalaaa
  donderdag 18 april 2013 @ 13:21:54 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125437738
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:58 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik voel me wel wat verdrietig maar ben wel trots dat ik het zo lang volgehouden heb. Ik vond het heerlijk, heb ervan genoten
Wat ontzettend knap dat je het dan toch zo lang hebt volgehouden! Hopelijk is de netelroos met medicatie snel over :*
pi_125446811
Vanaf welke temperatuur is het raadzaam om de ha te bellen? Eva had vanmiddag 40.2.
Ze heeft daarna een opleving gehad maar nu hangt ze weer tegen me aan te slapen. Sneutje.Heb het idee dat de koorts ook weer gestegen is.
Als ze wakker is temp ik weer even..
  donderdag 18 april 2013 @ 18:07:45 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125448304
Als ze bij het tempen weer zo'n hoge koorts heeft zou ik even bellen om te overleggen.

Iemand een goede tip mbt drinkbekers? M drinkt uit een drinkbeker met zachte tuit. Dat was lekker handig omdat hij die dan gewoon op zijn speelkleed kreeg en dan naar believe kon drinken (hij drinkt overigens water). Alleen nou zit ie steeds met zijn beker te klooien en met zijn vinger in het gat groter te maken om hem vervolgens op zijn kop houden (niks mis met zijn fijne motoriek zullen we maar zeggen). Maar goed, als je dan even de andere kant op kijkt zit meneer ineens in een grote plas water te spelen en te meppen (en te kraaien van plezier). Tijd voor een andere beker dus. Maar wat? Harde tuit, rietjesbeker? Ik vind hem nog iets te klein voor een gewone beken eigenlijk. Waaruit drinken jullie kindjes?
pi_125448326
Met 40 zou ik de ha wel contacten!
Tralalalaaa
pi_125448368
Eva drinkt uit tuitbekers van de Hema, die hebben een harde tuit. Dat werkt prima!
Tralalalaaa
  donderdag 18 april 2013 @ 18:15:54 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125448545
Met of zonder paracetemol denk ik dan....met lijkt het me wel heel hoog.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet constant temp, meer kijk naar hoe ze is en hoe warm ze voelt. Als ze heel warm is trek ik wat kleren uit en geef ik een zetpil, maar het liefst alleen 's avonds 's nachts of evt voor de middagdut.

En ja, tuitbeker van de Hema is hier de enige waar ze niet mee kan knoeien. Met haar flessen/avent en rietjesbekers kan ze dat als de beste. :)

Deze dus, ook in blauw/groen verkrijgbaar. Je moet alleen geen reuma in je handen hebben, want dan krijg je de deksel er niet af. :')

pi_125448595
Mijn eva drinkt uit een rietjesbeker van de hema.
Ze had net 39.9
Ik kijk de nacht even aan en anders bel ik morgen. Om hier nou de hap voor te bellen. ....
Mits het ineens erger wordt natuurlijk.
  donderdag 18 april 2013 @ 18:20:03 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125448658
Ik heb er eigenlijk geen problemen mee om voor zoiets de hap te bellen eigenlijk. Juist voor advies. Vind het ook fijn dat zij dan heel duidelijk aangeven waar je op moet letten en wanneer je weer moet bellen als iets nog niet over is. En ze hebben mij ook op het hart gedrukt om gewoon te bellen voor advies. (ok, ik heb inmiddels 2x gebeld of zo).
  donderdag 18 april 2013 @ 18:22:42 #278
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125448738
Beterschap voor alle zieke kindjes :*

Wij hebben deze beker:

donderdag 18 april 2013 @ 18:29:45 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125448918
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:17 schreef danic het volgende:
Mijn eva drinkt uit een rietjesbeker van de hema.
Ze had net 39.9
Ik kijk de nacht even aan en anders bel ik morgen. Om hier nou de hap voor te bellen. ....
Mits het ineens erger wordt natuurlijk.
Ik zou vooral in de gaten houden of ze blijft drinken en aanspreekbaar is. Wij houden Lientje veel bij ons met zulke koorts, ze ging even slapen om 18.30 uur en was dan om 21.00 ofzo weer wakker, dan nam ik haar bij mij in bed en konden we de nacht goed opletten. Ik vind het wel eng, kleintjes zo ziek, maar je moedergevoel zegt veel denk ik hoor.
pi_125449029
Juud, de 40.2 was voor de zetpil. Daarna kreeg ze een opleving en heeft ze tot 16.00 lief gespeeld en merkte je bijna niks aan haar.
Daarna werd het weer slechter en sindsdien hangt ze tegen me aan. Net om 17.30 dus 39.9,maar geen zetpil gegeven omdat er volgens de verpakking ook minimaal 6 uur tussen moet zitten. Dus die zou ze nu weer mogen. Maar ik wacht even tot bedtijd.

Het zijn wel kleine zetpillen, van 125mg. Nog voir kindjes van 3 mnd tot 1 jaar.
pi_125449073
Ik hou haar ook bij ons.
Bij ons slapen is een no-go, eva wil dat niet. Structuur enzo :D
Papa had vannacht ook voorgesteld om bij haar te slapen op haar 'grote bed' maar dat wilde ze niet. Papa hoort in zijn eigen bed.
pi_125449267
Ah wat een koorts zeg. Ze mag een dubbele dosis van die sterkte danic. Hopelijk knapt ze snel op.
pi_125452258
Ja weet ik. Maar net als Juud ben ik niet zo van de medicijnen en dit was voor haar ook voldoende. Anders was ik ff snel naar de kruidvat gesjeesd. Die zit hier om de hoek.
pi_125453532
Als Elise de 40 passeert voel ik me vrij onrustig. Maar de huisarts zegt ook, zolang ze levendig zijn (reageren, kracht hebben etc) kan het nog best omdat kleintjes heel snel hoge koorts hebben.
Ik ga snachts steeds even bij haar kijken en ze krijgt pcm 240. 120 heeft echt geen nut bij haar.

Toch best een terugval hier. Elise zit zichzelf enorm in de weg. Pff.. Huilen om alles, volgens mij heeft ze nog nooit zoveel gehuild op een dag als vandaag. Alleen laatste uurtje voor bedtijd was ze gezellig. Toen pakte ze haar knuffel, gooide die in bed en riep 'tattie poete?' (tandjes poetsen?)
Dus bedtijd ;) Maar nu ligt ze wel te protesteren in bed. Maf kind..
De antibiotica vindt ze érg lekker.. Ze straalt als ze 'soeppie' mag. :D
Hopelijk voelt ze zich morgen wat beter. Ik moet morgen weer werken dus ze moet dan naar mijn oma. Zal ook wel fijn voor haar zijn, even wat anders. Maar ben toch het liefst zelf bij haar als ze ziek is (al vind ik het ook even fijn, even eruit!)

Beterschap voor je kleine meid Danic!! En bij twijfel altijd bellen!
pi_125453560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:36 schreef danic het volgende:
Ik hou haar ook bij ons.
Bij ons slapen is een no-go, eva wil dat niet. Structuur enzo :D
Papa had vannacht ook voorgesteld om bij haar te slapen op haar 'grote bed' maar dat wilde ze niet. Papa hoort in zijn eigen bed.
Heel herkenbaar! Slapen wil Elise ook niet bij mij!
pi_125453921
Oh San wat sneu :* klaagt ze ook over pijn of dat niet?

danic beterschap voor Eva

Hier drinkt ze uit een gewone beker meestal. Ik heb in de auto zo'n Nuby met zachte tuit, antilek 6+ en thuis slingert zo'n ikea beker met harde tuit maar alles is toch waterballet hier :D
Vandaag heeft ze uit mijn fles spa gedronken daarna fles op zijn kop, water in een lege kop koffie die nog op tafel stond en drinken maar :D ze geniet er zo van O+
pi_125454475
Hoge koorts zeg. Misschien de 6e ziekte, dan is het morgen/overmorgen wel over en krijgt ze vlekken.
Ik heb de hap wel gebeld bij 40,2, die zei vooral PCM blijven geven(3-4 van 240), zodat drinken en slapen redelijk blijven gaan. Pas bij 40,7 of sufheid, weinig drinken mochten we komen. En daar hadden we geen last van..

Sanne, hopelijk morgen een betere dag!
(Dan voelt het misschien ook minder erg dat je er zelf niet bij kunt zijn)

Drinken, Daan krijgt zijn melk en thee uit een tuitbeker van Nijntje (mepal geloof ik). De andere eetmomenten en tussendoor meestal water uit een rietjesbeker (nuby). Of als ik meer tijd heb uit een beker. Hij kan ook drinken uit de schoolbeker van Chris. Dat is eentje met een pop-up systeem (mepal ook). Of een gewone bidon.. Of toch met een rietje uit een gewoon glas.. We proberen gewoon alles zoals het uitkomt :P
pi_125460109
6e ziekte heeft ze in oktober al gehad. Volgens mij is het geen kinderziekte, maar echt griep.
Ze had net weer een opleving dus lekker gedoucht. Daarna nog met papa onder een dekentje zitten kleuren.
Ineens was Nena (knuffel egel) ook ziek en ging spufen in het teiltje :D

Net naar bed maar na een uurtje huilen. Papa heeft een kwartier met haar gezeten en daarna slapend in bed gelegd. Dit wordt weer een pittig nachtje verwacht ik. Sneutje.
pi_125462094
Bleh de griep is afschuwelijk (heb het zelf 2 mnd geleden gehad, wat een hel.. en dan die kleintjes die hetzelfde moeten doormaken.. bah!)
Fijn dat ze zich even wat beter heeft gevoeld Danic! Hopelijk slaapt ze goed!
pi_125468837
Hmpf. Het is besmettelijk denk ik.. Billie vannacht heel de nacht gehuild, flink koorts en vanochtend nog steeds 39,2. Paracetamol, flesje pap en toen viel 'ie als een blok in slaap.
En op z'n speen kauwt 'ie alsof z'n leven ervanaf hangt. Kiesjes? Herkenbaar voor iemand?
pi_125468917
Hier op het moment ook erg veel kauwen en kwijlen (nog meer :') ) en van die vieze korreltjespoep en dikke bobbels in de mond. Maar hier gelukkig geen koorts.
  vrijdag 19 april 2013 @ 08:58:50 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125469072
Hoe is het vannacht gegaan Danic? Best pittig he, een zieke dreumes met een baby er bij. :*

Kuuks, klinkt inderdaad als doorkomende tandjes/kiesjes.
pi_125469144
Stomme kiesjes :(

Danic, ben ook benieuwd!

Hier een doorslapertje (gisteravond constant huilen dus ik vreesde voor de nacht. Op de bank gaan slapen om haar niet wakker te maken en met het idee, moet er zo toch weer uit.. Schrok toen 7u wakker haha..) 37,8 gr (moest dokter bellen als ze vandaag nog koorts had, dus hoeft niet meer, yess!) en ze eet!!! *O*
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:05:01 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125469195
Fijn Sannne!
pi_125469374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 08:50 schreef Rixtje het volgende:
Hier op het moment ook erg veel kauwen en kwijlen (nog meer :') ) en van die vieze korreltjespoep en dikke bobbels in de mond. Maar hier gelukkig geen koorts.
Billie poept veul! De afgelopen dagen dan. Af en toe ook een beetje dun.
Ik herken het niet van de eerste 8 tandjes, dus ik moet even omschakelen. Al had ik al wel gelezen dat kiesjes hels zijn.

Fijn dat het beter gaat met E Sanne! :)
pi_125469387
Ja kiesjes zijn erg! Elise heeft nooit écht last gehad van tanden. Maar die kiezen.....
pi_125469465
Fijn Sanne!

Danic, hopelijk is het snel over. Die griep dit seizoen is ook naar.
pi_125471471
Die kiesjes he...die duren laaaaaaaaaaaaaaaaang om door te komen!! lijkt in fases, eerst een kant van de kies, dan de andere kant en dan de middelste stuk!
2 volledig door nog 2 halve kiezen te gaan :D
pi_125471794
Oh god. Hoe lang duurt dat gemiddeld dan? :P
Ik voelde vannacht aan een kant van z'n kaakje een rand onder het tandvlees. Als 'ie schatert, dan zie je ook echt een bult zitten.. mnoh. Om naar van te worden.
pi_125472625
Ze heeft hier al ruim 2 weken last van de kiezen! de 2 onderste zijn sinds afgelopen week door, de bovenste zijn bijna helemaal door :9
pi_125474919
Ook met koorts enzo? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')