Misschien verdiende je hier te weinigquote:Op vrijdag 12 september 2014 10:16 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Nou mijn netto loon Is bijna 1.000 euro omhooggevallen gegaan door te verhuizen naar Zweden. Heb echt wel de indruk dat de lonen hier behoorlijk wat hoger liggen. Bruto niet zo veel maar netto wel. Loonbelasting Is erg laag hier.
Welke branche zit je?quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:16 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Nou mijn netto loon Is bijna 1.000 euro omhooggevallen gegaan door te verhuizen naar Zweden. Heb echt wel de indruk dat de lonen hier behoorlijk wat hoger liggen. Bruto niet zo veel maar netto wel. Loonbelasting Is erg laag hier.
Zit in de IT.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:11 schreef bronnen het volgende:
[..]
Welke branche zit je?
Als dat hier in het topic staat, excuses dan heb ik het niet onthouden.
Blijft toch wel een soort van droom van me hoor emigreren naar het noorden.
fotooooo's!quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:49 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Zit in de IT.
Ontopic: dit weekend veel hout gekocht. Deel van buitenmuren en latjes voor op het dak.
In totaal meer dan 2km aan hout.
Ook begonnen met schilderen. Nuja eerste laag is olie...
Verder winddoek opgehangen dus het ziet er nu al leuk uit.
Ben nieuwsgierig naar de foto'squote:Op dinsdag 16 september 2014 11:49 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Zit in de IT.
Ontopic: dit weekend veel hout gekocht. Deel van buitenmuren en latjes voor op het dak.
In totaal meer dan 2km aan hout.
Ook begonnen met schilderen. Nuja eerste laag is olie...
Verder winddoek opgehangen dus het ziet er nu al leuk uit.
Ditquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben nieuwsgierig naar de foto's
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of veel mensen buiten de steden een hypotheek hebben. Want met een huis van 50.000 euro en salarissen die minstens gelijk zijn aan die van Nederland moet het toch prima mogelijk zijn om contant een huis te kopen?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:38 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Klopt. Huizen gaan hier voor 40.000 euro en als je dat niet kunt "betalen" kun je nog altijd een appartement kopen.
Voor 10.000 - 15.000 euro koop je een mooi 2 slaapkamer appartement. Hier zitten dan wel +/- 400 euro per maand kosten aan verbonden maar dat is inclusief verwarming, electriciteit, water, tv, internet,...
Dus eigenlijk heb je na die 400 euro maandelijkse kosten niets meer van rekeningen.
Råda, wat toevallig. Daar was ik deze zomer op vakantiequote:Op woensdag 17 september 2014 12:22 schreef stommie77 het volgende:
Mijn man, hond en ik hebben een voorlopig koopcontract getekend voor een huis in Rada, nabij Hagfors
We zouden deze zomer nog niets kopen maar ons vooral oriënteren.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Råda, wat toevallig. Daar was ik deze zomer op vakantieEr zitten veel Nederlanders in die hoek van Zweden.
Hoi. Klinkt spannend en ik hoop voor jullie dat alles goed gaat. Bij ons is alles vrij vlot verlopen al hebben we, als jong koppel, 2 jaar geleden best een risico genomen natuurlijk.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:22 schreef stommie77 het volgende:
Hallo Virus 3000,
aangenaam kennis te maken. Ik ben Simone. Nu nog uit Nederland :-).
Ik heb je topic gevonden omdat ik informatie zocht op internet over het verbouwen van huizen in zweden.
Als ik het goed begrijp hebben jij en je vriendin dit huis gekocht. Zouden jullie het binnen iets verbeteren en bleek je daar zo goed in dat je nu een heel huis aan het verbouwen en aanbouwen bent?
Heel gaaf!
Voor mij een bron aan info die wij goed kunnen gebruiken!
Mijn man, hond en ik hebben een voorlopig koopcontract getekend voor een huis in Rada, nabij Hagfors. 19 December gaan we het definitieve koopcontract tekenen. En jullie verhaal doet erg aan onze toekomst ideeën denken. :-)
Wij zijn van plan om in april 2015 naar zweden te gaan en dan het huis (in redelijke staat maar behoeft wat uitbouw en verfraaiing) samen met vrienden maar voornamelijk ook mijn man (houten huizen lijken ons iets makkelijker om te verbouwen dan hier in nederland) het huis verbouwen.
Ondertussen op zoek naar een baan en waarschijnlijk dat Richard (mn man) een eigen bedrijfje op gaat zetten.
We zitten dus vol vragen aan jou! Ik word erg blij als ik lees hoe goed het jullie lukt om in jullie vrije tijd zoveel werk te verrichten. Hoe fijn jullie het daar hebben. Hoe snel het verbouwen gaat.
Wij houden de eerste maanden daar vrij voor om in de zomer te proberen zoveel mogelijk aan de constructie te verbeteren zodat we in de koude maanden binnen verder kunnen gaan.
Tsja, dat lijkt me ook. Toch merk ik dat er best veel Zweden een lening hebben voor hun spotgoedkoop huis. Er zijn er zelfs best veel die niet afbetalen alleen maar de rente betalen. Zo is de cultuur zeg maar...quote:Op woensdag 17 september 2014 21:23 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of veel mensen buiten de steden een hypotheek hebben. Want met een huis van 50.000 euro en salarissen die minstens gelijk zijn aan die van Nederland moet het toch prima mogelijk zijn om contant een huis te kopen?
Ik vraag me ook echt af hoeveel geld mensen maandelijks overhouden in Zweden. In Nederland gaat vaak 1/3 op aan huisvestingskosten door de enorm dure huizen. Is het daar echt zo'n paradijs of zit er nog een addertje onder het gras?
Klopt, veel Zweden wonen graag in de stad en daar zijn de prijzen een stuk hoger. Ga je 10min (met auto) buiten de stad wonen zijn de huizen vaak de helft goedkoper. Aangezien je hier geen files hebt zou ik het wel weten....quote:Op woensdag 17 september 2014 21:33 schreef Barrah het volgende:
Is de grap niet juist dat de meeste mensen in de stad willen wonen, waar de huizen waarschijnlijk veel duurder zijn? Daarbuiten is het niet voor niks dunbevolkt. Ook al wordt het door veel Nederlanders als paradijs gezien om zo te wonen
Vanavond zal ik wat foto's makenquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben nieuwsgierig naar de foto's
Mooi toch? Vergelijk dat met de modale Nederlander met 2 ton hypotheek voor een piepklein huisje die nauwelijks geld over houdt... heerlijk toch dat dat aar kan? En je de ruimte hebt voor 6 auto's, een boot en een graafmachine?quote:Op donderdag 18 september 2014 12:38 schreef Virus3000 het volgende:
Conclusie: Veel zweden die in dorpen wonen hebben veel geld over maar geven het enorm snel uit aan onnodige zaken. Sparen doen ze hier niet aan....
Ook ik lben benieuwd ernaar, maar snap heus wel dat je na gedane arbeid ook wel met je hoofd in de soep zult vallen.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:40 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Vanavond zal ik wat foto's maken
Zeker, ik klaag ook niet...quote:Op donderdag 18 september 2014 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mooi toch? Vergelijk dat met de modale Nederlander met 2 ton hypotheek voor een piepklein huisje die nauwelijks geld over houdt... heerlijk toch dat dat aar kan? En je de ruimte hebt voor 6 auto's, een boot en een graafmachine?
Goh, onnodig, tjsa, dat ligt eraan natuurlijk. Ik weet iniedergeval wel dat ze best wel levensgenieters zijn en dat is het meest belangrijke lijkt me zoquote:Op donderdag 18 september 2014 20:16 schreef Gieliovd het volgende:
Ach onnodig, wat is de definitie van onnodig? Zijn wij met onze cultuur zo heilig? Ik denk het niet.
Wij geven ons geld op manier X uit, en zij op manier Y. Wat is beter?
Beter is perceptie.
Ja, Zweden is heel anders op vele opzichten (vind ik).quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:16 schreef stommie77 het volgende:
ja, schuschuho?
Bijzonder hoe een land zo anders kan zijn!
Voor ons is het in ieder geval een reden waarom we gaan emigreren.
En vriend van ons is afgelopen februari ons ontvallen, begin 40. De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt en wat gespaard. Hier in nederland blijkt dat we aan alle kanten kunnen proberen de lasten te verlagen om meer te gaan leven maar heel veel vaste lasten stijgen en vallen buiten onze macht... en is dit wat we nog 30 jaar willen? Nee. Eigenlijk willen we niet op onze 67 jaar met pensioen maar al eerder genieten van het leven. Al iets minder gaan werken. We stonden voor de keus om deze baan (7 dagen per week, 24 uur per dag jongeren opvangen die niet thuis kunnen wonen, zwaar maar we zijn er best goed in blijkt) nog drie jaar te doen wat maakte dat we nog drie jaar hadden kunnen sparen. Dus bijna een prachtige camper gekocht. Zo een die normaal gesproken alleen mensen van 60 jaar of ouder kopen. Maar wegens kabinet plannen stopt ons contract op 1 april en hebben we dus een oud beestje gekocht waar we mee rond kunnen trekken en een huis in zweden. Zonder hypotheek. Met wat spaargeld voor de verbouwing. En om daar eerst ons daarop te kunnen richten. Ondertussen hoop ik er een baan te vinden en gaan we kijken of Richard zijn eigen bedrijf op kan starten. (hij zou helemaal stoppen met werken en zich gaan richten op het huis en als dat af is op zijn muziek) want we hebben begrepen dat wat richard heel goed kan, grote behoefte is daar. En vooral ook aan mensen die afspraken nakomen. ;-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |