Daarbij is redelijk onderbelicht dat de Wehrmacht ook zo zijn oorlogsmisdaden gepleegd heeft btw.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:35 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
De Waffen-SS, de Einsatzgruppen, allemaal integraal onderdeel van de Tweede Wereldoorlog, dus wat is je punt? Het is de nationale dodenherdenking en dan herdenken we de Nederlandse gevallenen. Dus geen Amerikanen, geen Russen, geen Britten en zeker ook geen Duitsers.
Reagan legde inderdaad een krans, maar dat deed hij in Duitsland en niet op Remembrance Day in de VS.
Als ik naar mijn jeugd kijk dan werd de dodenherdenking altijd ingevuld door een oorlogsbegraafplaats te gaan waar alleen maar geallieerde soldaten lagen, daar lag geen enkele Nederlander bij. En naar mijn weten is daar elk jaar op 4 mei weer een herdenking. Sterker nog, er zijn een heleboel herdenkingen op 4 en 5 mei bij oorlogsbegraafplaatsen waar geen Nederlanders liggen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:35 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
De Waffen-SS, de Einsatzgruppen, allemaal integraal onderdeel van de Tweede Wereldoorlog, dus wat is je punt? Het is de nationale dodenherdenking en dan herdenken we de Nederlandse gevallenen. Dus geen Amerikanen, geen Russen, geen Britten en zeker ook geen Duitsers.
Ja, dank je, Ryan, kleingeestig en Engels als altijd.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om het doden door linksen goed te praten, ik dacht dat je die theorie wel ondertussen kende.
sjun? Does that ring a bell?
In welke gemeente is dat? Het gaat namelijk in tegen het memorandum van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..] Als ik naar mijn jeugd kijk dan werd de dodenherdenking altijd ingevuld door een oorlogsbegraafplaats te gaan waar alleen maar geallieerde soldaten lagen, daar lag geen enkele Nederlander bij.
Wat nou kleingeestig, gekkie.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:46 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, dank je, Ryan, kleingeestig en Engels als altijd.
Leuk trouwens dat de gemeenteraad dit in meerderheid steunt, maar hoe gaat politiek in Bronckhorst dan met deze gerechtelijke uitspraak om?quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:35 schreef Nibb-it het volgende:
Dit jaar toch herdenking gesneuvelde Duitsers in Vorden
Een afvaardiging van de gemeente Bronckhorst loopt dit jaar tijdens de dodenherdenking in het Gelderse Vorden alsnog mee met het plaatselijke comité 4 en 5 mei langs de graven van gesneuvelde Duitsers. De gemeenteraad van Bronckhorst heeft daar vanavond volgens persbureau Novum mee ingestemd.
(NRC)
Ik begrijp het best, ik vraag hem daarom ook om het wat duidelijker uit te spreken. Jij begrijpt het kennelijk niet: ik vroeg waarvoor ze een zondebok zijn, niet waarom. Je kunt namelijk niet tot zondebok worden gemaakt voor de aanval op een buurland als je die aanval met volle overtuiging hebt uitgevoerd.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat nou kleingeestig, gekkie.
Je bent zelf een beetje van deze wereld af als je niet begrijpt wat die fucking Bijdehand bedoelt.
Dit bedoel ik nu met kleingeestig.quote:En ja, je hebt het behoorlijk laten afweten met sjunnieboy. Over bibberend rietje gesproken.
Iedere mogelijke dilettant pak je tegenwoordig met je beide vuistjes aan, maar toen heb je het laten afweten... Vraag me af waarom? Of vond je het eigenlijk wel allemaal goede argumentjes van sjunnie?
Volgens mij ben jezelf een beetje kleinzerig.
Je gaat liever voor de makkelijke catch hè.
Voelt het goed, jongen?
Ja, ja tuurlijk joh, jij bent van de makkelijke catch, je hield je snuit toen het ergens om ging.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:56 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik begrijp het best, ik vraag hem daarom ook om het wat duidelijker uit te spreken. Jij begrijpt het kennelijk niet: ik vroeg waarvoor ze een zondebok zijn, niet waarom. Je kunt namelijk niet tot zondebok worden gemaakt voor de aanval op een buurland als je die aanval met volle overtuiging hebt uitgevoerd.
[..]
Dit bedoel ik nu met kleingeestig.
Je wijkt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:06 schreef TitusPullo het volgende:
Nou, veel plezier met je privé-oorlogje dat al veel te veel ruimte in beslag genomen heeft, jij ras-Twitteraar.
Als een soort zombie duik je de afgelopen jaren op iedere user die wrs gewoon niet zo goed onderlegd is als een historicus die al bijna een decennium over zijn studie doet.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:14 schreef TitusPullo het volgende:
Wie zou er niet wijken voor zulk taalgeweld? Maar nee, je hebt jezelf wel genoeg voor gek gezet. We zijn van de Duitse oorlogsmisdaden afgedwaald naar geboetseerde zinnetjes en catches, als gevolg van jouw zorgvuldig onderhouden verbolgenheid. Ik heb geen zin om daaraan mee te doen.
Waarschijnlijk slaak je zo een overwinningskreet en kan je zaterdag niet meer stuk.
In hoger beroep is de gemeente in het gelijk gesteld, ze mocht de Duitse graven in de route opnemen tijdens de herdenking.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:55 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
Leuk trouwens dat de gemeenteraad dit in meerderheid steunt, maar hoe gaat politiek in Bronckhorst dan met deze gerechtelijke uitspraak om?
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BW4958
Dat is nog steeds geen excuus om mensen te vermoorden. Tot bepaalde hoogte kan je altijd bedenken dat het fout is om mensen te doden of de haat die een bepaald regime wil populariseren onder de bevolking.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Systeemdenken, ideologie, is wel heel machtig, denk aan de diverse religies bijv.
Geboren vanaf 1920 zou je werkelijk zomaar eens totaal gehersenspoeld kunnen blijken te zijn, denk ik.
Geen humanistische ankers meer.
We? Sinds wanneer was jij onderdeel van deze discussie, ja je hebt af en toe een nietszeggend stukje gepost met als doel provocatie, dat was het dan ook wel!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:14 schreef TitusPullo het volgende:
Wie zou er niet wijken voor zulk taalgeweld? Maar nee, je hebt jezelf wel genoeg voor gek gezet. We zijn van de Duitse oorlogsmisdaden afgedwaald naar geboetseerde zinnetjes en catches, als gevolg van jouw zorgvuldig onderhouden verbolgenheid. Ik heb geen zin om daaraan mee te doen.
Waarschijnlijk slaak je zo een overwinningskreet en kan je zaterdag niet meer stuk.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:44 schreef von_Preussen het volgende: [..] Als ik naar mijn jeugd kijk dan werd de dodenherdenking altijd ingevuld door een oorlogsbegraafplaats te gaan waar alleen maar geallieerde soldaten lagen, daar lag geen enkele Nederlander bij. En naar mijn weten is daar elk jaar op 4 mei weer een herdenking. Sterker nog, er zijn een heleboel herdenkingen op 4 en 5 mei bij oorlogsbegraafplaatsen waar geen Nederlanders liggen.
Dus wat jij stelt is dat men dat maar moet afschaffen, omdat het niet in het kader van de nationale dodenherdenking past?
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:49 schreef ruimteaapje het volgende:
[..] In welke gemeente is dat? Het gaat namelijk in tegen het memorandum van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.
Jawel, DUO is dol op me.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
Van mensen zoals jij maakt niemand een vreugdedansje hoor.
Als die veteranen het kunnen, dan moeten wij die stap toch ook kunnen maken.quote:Op maandag 15 april 2013 15:27 schreef _The_General_ het volgende:
Als ik de veteranen zelf zo zie staan:
https://www.facebook.com/(...)32379&type=3&theater
Blijf ik er bij dat het moet kunnen! Echter voor mij zit de pijn in die 4 mei......
Wat een meesterwerk moet dit zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook kwam uit deze film naar voren (waar ik zelf trouwens twijfels bij heb), dat de top van de Wehrmacht tot in 1944 niet wist dat Hitler antisemitisch was.
In hoger beroep is de gemeente in het gelijk gesteldquote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:55 schreef ruimteaapje het volgende:
[..]
Leuk trouwens dat de gemeenteraad dit in meerderheid steunt, maar hoe gaat politiek in Bronckhorst dan met deze gerechtelijke uitspraak om?
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BW4958
Als er nu één combinatie een succes is, dan is het wel dat een gruwelijke dictator houdt van kinderen en honden.quote:Op maandag 15 april 2013 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo zie je dat Rommel van bloemen, babies en kleine hondjes houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |