Je zou als PSV ook gewoon een stap terug kunnen doen qua selectie/salarissen/transfers om vervolgens weer 2 stappen vooruit te maken, Feyenoordstyl.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:39 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik denk in het slechtste geval dat psv ergens 10 miljoen moet lenen (als de gemeente zich voor het waardeverschil terugtrekt). Dat gaat tegen slechtere voorwaarden dan nu.
Ach anders zal Philips wel bijleggen. Die laten psv nooit failliet gaan. Is het uithangbord van philips in europa.
ja... de europa league
Dat dacht ik eerst ook. Maar ook philips kwam met een lening van 20 miljoen bij die herstructurering.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Philips heeft echt niets meer met PSV hoor.
Nu is het wel wat warmen, maar echt niet zoveel.
http://www.psv.nl/web/show/id=51426
Allemaal bijna oud Bavaria. Als je hulp wild, dan moet je daar naartoe gaan en niet Philips.
Dat willen ook meeste supporters, maar Brands denkt toch anders erover.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:42 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Je zou als PSV ook gewoon een stap terug kunnen doen qua selectie/salarissen/transfers om vervolgens weer 2 stappen vooruit te maken, Feyenoordstyl.
Wij kunnen dat gewoon niet omdat we geen jeugd hebben. Op een paar talentjes na dan. Gaat minimaal 5-10 jaar duren voordat er dan een "feyenoord" achtig team staat.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:42 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Je zou als PSV ook gewoon een stap terug kunnen doen qua selectie/salarissen/transfers om vervolgens weer 2 stappen vooruit te maken, Feyenoordstyl.
komt wel goed joh.quote:
Bavaria of Rabobank nieuwe hoofdsponsorquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Philips heeft echt niets met PSV hoor.
Nu is het wel wat warmen, maar echt niet zoveel.
http://www.psv.nl/web/show/id=51426
Allemaal bijna oud Bavaria. Als je hulp wild, dan moet je daar naartoe gaan en niet Philips.
Als Tiny hier was dan wisten we dat, maar dat is nu onduidelijk.. Eerst afwachten denk ik?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:42 schreef Caland het volgende:
Komt er nu dus een her-herstructurering?
gewoon 14 april winnenquote:
Rabobank wilde vroeger heel graag, maar PSV wilde niet af van Philips.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:43 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Bavaria of Rabobank nieuwe hoofdsponsor [ afbeelding ]
ASML zou ook mooi zijn, maar die interesseert het net zo min als Philips.
Dat moet dan maar. Dat is nou eenmaal het normale gevolg van mismanagement.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:42 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Wij kunnen dat gewoon niet omdat we geen jeugd hebben. Op een paar talentjes na dan. Gaat minimaal 5-10 jaar duren voordat er dan een "feyenoord" achtig team staat.
Bavaria hoop ik, Rabo is toch al NL elftal?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:43 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dat is ING.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bavaria hoop ik, Rabo is toch al NL elftal?
INGquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bavaria hoop ik, Rabo is toch al NL elftal?
Mogen drankmerken dan hoofdsponsor zijn?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:43 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nooit gehoord van niet, iniedergevalquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:44 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Mogen drankmerken dan hoofdsponsor zijn?
Bavaria City Racing?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:44 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Mogen drankmerken dan hoofdsponsor zijn?
met name de topics vandaagquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:44 schreef Szura het volgende:
Moet wel zeggen dat die PSV topics het laatste jaar genieten zijn
Heeft in ieder geval nooit in Nederland gemogen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nooit gehoord van niet, iniedergeval
Kijk, een bedrijf dat op het rand van een faillissement balanceert zal nooit een lening krijgen bij een bank of enkel tegen extreme voorwaarden waaraan het niet kan en wil voldoen. Een overheid kan dan alsnog zo'n bedrijf overeind houden als daar een bepaald belang bij gediend is. Het is normaal dat zo'n overheid dan niet dezelfde marktconforme bizarre voorwaarden gaat eisen, want dan heeft het bedrijf feitelijk niks aan de staatssteun. In die zin treedt natuurlijk een normalisatie van die 'marktconformiteit' op. Ik weet concreet niet hoever dat gaat, maar wil 't best opzoeken morgen.quote:
Amstel is gelukkig geen sponsor van de Eredivisiequote:Op woensdag 27 maart 2013 23:46 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Heeft in ieder geval nooit in Nederland gemogen.
Tenzij het meuk als Bavaria Malt was
Maar dat kan inmiddels al veranderd zijn hoor.
Nee en de Jupiler League is er ook. Toch verzin ik het niet hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:47 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Amstel is gelukkig geen sponsor van de Eredivisie
quote:Shirtreclame Bavaria mag niet
UTRECHT, 16 juli - Het College van Beroep van de Stichting Reclame Code geeft STAP gelijk in klacht over shirtsponsoring van Bavaria. Tijdens het voetbalseizoen 2002/2003 was bierproducent Bavaria hoofdsponsor van Vitesse. Gebruikelijk is dat de naam van hoofdsponsor op de shirts van de spelers staat. De Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank (een zelfreguleringscode) verbiedt echter reclame voor alcohol op kleding van sporters. Daarom zette Bavaria de productnaam 'Bavaria Malt'de alcoholvrije variant van Bavaria bier, op de shirts van Vitesse spelers. De productnaam BAVARIA bleef echter zeer opvallend zichtbaar. STAP diende een klacht in die door de Reclame Code Commissie werd afgewezen omdat het een niet-alcoholhoudend product betrof. In hoger beroep is nu uitgesproken dat het hier wel degelijk gaat om alcoholreclame omdat het product Bavaria Malt maar een klein gedeelte van Bavaria's omzet in Nederland uitmaakt. Veel mensen zullen reclame voor Bavaria Malt daarom tevens associëren met het alcoholhoudende Bavaria bier. De klacht werd alsnog toegekend.
Regels over alcoholreclame lijken gemakkelijk te omzeilen. Met de shirtsponsoring van Vitesse leek Bavaria een precedent te schapen voor het omzeilen van de regel die alcoholreclame op sportkleding verbiedt. Veel van de regels van de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank zijn volgens STAP gemakkelijk te omzeilen omdat ze te veel speelruimte laten voor de adverteerder. Alcoholproducenten slagen er daarom vaak in om hun eigen regels (ze hebben de code zelf mee opgesteld) op creatieve wijze te interpreteren zonder letterlijk in overtreding te zijn. Daarom is STAP blij met de duidelijke uitspraak over de sponsoring van Bavaria. Hieruit blijkt dat met de regel die alcoholreclame op sportkleding verbiedt niet gesold kan worden.
Ok, duidelijk. En het is ook de vraag in hoeverre PSV werkelijk op de rand van faillissement verkeerde. Volgens mij kwam het steunpakket meer voort uit de behoefte van PSV om in de top mee te kunnen blijven draaien, dan om daadwerkelijk niet failliet te gaan. Met andere woorden: het staat niet vast dat zonder die steun PSV failliet had gegaan. Zoals ik zei, rechterrijtje spelen zonder failliet te gaan is in principe ook niks mis mee, bedrijfseconomisch gezien.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Kijk, een bedrijf dat op het rand van een faillissement balanceert zal nooit een lening krijgen bij een bank of enkel tegen extreme voorwaarden waaraan het niet kan en wil voldoen. Een overheid kan dan alsnog zo'n bedrijf overeind houden als daar een bepaald belang bij gediend is. Het is normaal dat zo'n overheid dan niet dezelfde marktconforme bizarre voorwaarden gaat eisen, want dan heeft het bedrijf feitelijk niks aan de staatssteun. In die zin treedt natuurlijk een normalisatie van die 'marktconformiteit' op. Ik weet concreet niet hoever dat gaat, maar wil 't best opzoeken morgen.
In deze zaak echter zien we gewoon een constructie waarbij de gemeente Eindhoven de grond misschien tegen teveel geld heeft gekocht. Dat is een heel andere zaak dan een bedrijf dat 1 op 1 geld krijgt van de staat natuurlijk. Er wordt iets verkocht ipv klakkeloos geld overgemaakt.
Aha.quote:
Ik dacht dat ASML ten tijde van de grondtransactie in navolging van Philips PSV met extra geld had gesponsord.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:43 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
quote:
Ze mogen dus alleen niet op het shirt staan, als ze hun naam willen geven aan een stadion of er op een andere manier miljoenen in willen pompen mag dat gewoon.quote:
Hoofdsponsor zijn mag volgens mij. Ze mogen dan alleen niet op het shirt staan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:46 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Heeft in ieder geval nooit in Nederland gemogen.
Tenzij het meuk als Bavaria Malt was
Maar dat kan inmiddels al veranderd zijn hoor.
Jep. Met 4 andere grote bedrijven.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik dacht dat ASML ten tijde van de grondtransactie in navolging van Philips PSV met extra geld had gesponsord.
In Duitsland heb je de Veltins Arena, maar mag geloof ik niet op shirt staan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:49 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hoofdsponsor zijn mag volgens mij. Ze mogen dan alleen niet op het shirt staan.
Eindhoven presenteert het als een normale deal die voor beide partijen winstgevend is. Niet als een reddingsplan voor PSV als ik het goed heb. Dan moeten ze gewoon als marktspeler handelen en niet als een verkapte sponsor van PSV om die club van overheidsgeld in een betere positie te brengen. Dat verstoort de competitie tussen clubs/bedrijven en dat is niet toegestaan als het niet is goedgekeurd door de Commissie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. En het is ook de vraag in hoeverre PSV werkelijk op de rand van faillissement verkeerde. Volgens mij kwam het steunpakket meer voort om aan de behoeft te voorzien van PSV om in de top mee te kunnen blijven draaien, dan om daadwerkelijk niet failliet te gaan. Met andere woorden: het staat niet vast dat zonder die steun PSV failliet had gegaan. Zoals ik zei, rechterrijtje spelen zonder failliet te gaan is in principe ook niks mis mee, bedrijfseconomisch gezien.
Pas op, daar proberen ze vast iemand voor bij Feyenoord of Utrecht los te peuteren.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:50 schreef Tyron het volgende:
psv mag van mij anders wel een tientje lenen om alvast wat terug te betalen
dat doet me wijf.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef Class het volgende:
De boertjes liggen al in bed, morgen 05;00 opstaan om de koeien te melken
Ken je het verhaal van Valencia en hun peperdure stadion?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:50 schreef RubenSosa het volgende:
Tja in spanje komen ze er wel gewoon mee weg.
http://www.effectenkantoo(...)e-financiele-zorgen/
Massale overheidssteun
En als de banken het niet oplossen, dan doet de overheid dat wel. Gemeentes, provincies en de staat: allemaal steken ze geld in het Spaanse voetbal. Real Mallorca werd van de financiële ondergang gered door de belastingdienst, Real Madrid verkocht een aantal jaar geleden het trainingsveld voor ¤ 500 miljoen aan de stad – tot afschuw van de Europese Unie. De mededingingscommissie van de EU deed een onderzoek (commissaris Luder: ‘We geloven dat de stad veel te veel geld heeft betaald voor de grond’), maar kreeg geen voet aan de grond omdat direct bewijs voor grootschalige overheidssteun ontbrak.
PSV komt de laatste tijd al niet heel positief in het nieuws en er is een financiele crisis in EUropa. Ja joh, PSV vindt makkelijk even een nieuwe sponsor die flink wat miljoenen neerlegt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:50 schreef Doublepain het volgende:
Zijn zat bedrijven die graag hoofdsponsor van PSV willen zijn denk ik zo, anders moet het maar a la Frankrijk met 20 sponsors ofzo
Hoe vaak moet ik het nog zeggen dat je niet zo over je moeder en je zussen mag praten?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef Class het volgende:
De boertjes liggen al in bed, morgen 05;00 opstaan om de koeien te melken
Genk heeft Cristal Arena, moest overigens voor CL worden afgeplakt in verband met Heineken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:50 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
In Duitsland heb je de Veltins Arena, maar mag geloof ik niet op shirt staan.
Zo makkelijk is het allemaal niet meer om grote sponsoren te vinden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:50 schreef Doublepain het volgende:
Zijn zat bedrijven die graag hoofdsponsor van PSV willen zijn denk ik zo, anders moet het maar a la Frankrijk met 20 sponsors ofzo
Dan is het gewoon einde verhaal. Simpel toch?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:50 schreef RubenSosa het volgende:
Tja in spanje komen ze er wel gewoon mee weg.
http://www.effectenkantoo(...)e-financiele-zorgen/
Massale overheidssteun
En als de banken het niet oplossen, dan doet de overheid dat wel. Gemeentes, provincies en de staat: allemaal steken ze geld in het Spaanse voetbal. Real Mallorca werd van de financiële ondergang gered door de belastingdienst, Real Madrid verkocht een aantal jaar geleden het trainingsveld voor ¤ 500 miljoen aan de stad – tot afschuw van de Europese Unie. De mededingingscommissie van de EU deed een onderzoek (commissaris Luder: ‘We geloven dat de stad veel te veel geld heeft betaald voor de grond’), maar kreeg geen voet aan de grond omdat direct bewijs voor grootschalige overheidssteun ontbrak.
Heus wel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
PSV komt de laatste tijd al niet heel positief in het nieuws en er is een financiele crisis in EUropa. Ja joh, PSV vindt makkelijk even een nieuwe sponsor die flink wat miljoenen neerlegt.
ESV in dit geval.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik stel een naamsverandering naar BSV voor.
Ze doen het gewoon zwartquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dan is het gewoon einde verhaal. Simpel toch?
Het bestuur van EU omkopen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hebben ze ook. Maar deden ze puur vanwege de regionale verbinding en Sanders en co. Het bedrag had 10x zo hoog kunnen zijn, zonder dat het ze iets deed. Maar het doet ze niet veel oid.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:49 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik dacht dat ASML ten tijde van de grondtransactie in navolging van Philips PSV met extra geld had gesponsord.
Mag ook.quote:
Wat?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:52 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat zien we tot op heden wel ja.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ken je het verhaal van Valencia en hun peperdure stadion?
Ook dat is waar idd. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst hiervan, zou toch een soort van precedent kunnen scheppen denk ik?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Eindhoven presenteert het als een normale deal die voor beide partijen winstgevend is. Niet als een reddingsplan voor PSV als ik het goed heb. Dan moeten ze gewoon als marktspeler handelen en niet als een verkapte sponsor van PSV om die club van overheidsgeld in een betere positie te brengen. Dat verstoort de competitie tussen clubs/bedrijven en dat is niet toegestaan als het niet is goedgekeurd door de Commissie.
Kijken ze ook wel eens buiten Nederland? anders kun je het gewoon NL noemenquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:54 schreef Aldo-MC het volgende:
Volgens het Omroep Brabant heeft de Europese Commissie ook de gemeentelijke steun die Willem II en FC Den Bosch ontvingen als ongeoorloofd bestempeld. Europa deed ook onderzoek naar steun die NEC en MVV kregen. De uitkomst daarvan is nog onbekend.
Fusie?
Gaat lekkerquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:54 schreef Aldo-MC het volgende:
Volgens het Omroep Brabant heeft de Europese Commissie ook de gemeentelijke steun die Willem II en FC Den Bosch ontvingen als ongeoorloofd bestempeld. Europa deed ook onderzoek naar steun die NEC en MVV kregen. De uitkomst daarvan is nog onbekend.
Fusie?
Waarom kregen ze geen voet aan de grond? Gaf de bank geen info? Gaf real geen info?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Omdat realquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:54 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Waarom kregen ze geen voet aan de grond? Gaf de bank geen info? Gaf real geen info?
Ze waren er van overtuigd dat de grond niet die 500 miljoen waard is... (juist omdat ze enkele jaren daarvoor het voor HEEL veel minder hadden gekocht.
Malaga is voor volgend seizoen uitgesloten voor Europees voetbal en verschillende clubs hebben punten in mindering gekregen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:54 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kijken ze ook wel eens buiten Nederland? anders kun je het gewoon NL noemen
Money = power.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:54 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Waarom kregen ze geen voet aan de grond? Gaf de bank geen info? Gaf real geen info?
Ze waren er van overtuigd dat de grond niet die 500 miljoen waard is... (juist omdat ze enkele jaren daarvoor het voor HEEL veel minder hadden gekocht.
Omdat het een van de rijkste en grootsteclubs ter wereld is, zoiets aanpakken is moeilijk denk ik dan bijvoorbeeld een club die niet zoveel bekendheid heeft.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:54 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
PSV volgend jaar ook puntenmindering?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Malaga is voor volgend seizoen uitgesloten voor Europees voetbal en verschillende clubs hebben punten in mindering gekregen.
Ah, kleine clubs.. Grote durven ze nog niet denk ikquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Malaga is voor volgend seizoen uitgesloten voor Europees voetbal en verschillende clubs hebben punten in mindering gekregen.
en dan gewoon kampioen wordenquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
PSV volgend jaar ook puntenmindering?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:56 schreef DonRaja het volgende:
Loopt met een sisser af, lening wordt elders opnieuw ondergebracht maar dan wel met een realistische rente. Zon komt op, gaat weer onder en wij worden kampioen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |