Ja dat kan, 5 minuutjes is voldoende. Gewoon thuis wat oefenen met instellen, dan ben je zo klaar.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb er dus geen ervaring mee, rijd maar korte stukjes met Greenwheels. Dit weekend moet ik een lang eind rijden en ben bang dat ik ga verdwalen. Kan ik zo'n Tomtom meteen gebruiken denken jullie? Of moet ik de Greenwheels een uur eerder reserveren om alles werkende te krijgen.
Werkt het als je loopt? Dan werkt het ook als je in een auto zit.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb er dus geen ervaring mee, rijd maar korte stukjes met Greenwheels. Dit weekend moet ik een lang eind rijden en ben bang dat ik ga verdwalen. Kan ik zo'n Tomtom meteen gebruiken denken jullie? Of moet ik de Greenwheels een uur eerder reserveren om alles werkende te krijgen.
TOMTOM is een los apparaat, als je hem thuis instelt kun je hem overal op plakken en gebruikenquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:53 schreef Loekie1 het volgende:
Moet TS de TomTom dan op 't voorhoofd plakken?quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:55 schreef RPG het volgende:
[..]
Werkt het als je loopt? Dan werkt het ook als je in een auto zit.
Dus als je het wilt voorbereiden gebruik die tomtom dan eens terwijl je buiten loopt.
Bij instellingen vermijd snelwegen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb nog een vraag. Ik wil graag een route binnendoor, dus niet de kortste route die Tomtom aangeeft.
(sorry dat ik steeds reclame maak voor Tomtom, een ander merk zal ook goed zijn).
Kan ik eenvoudig van tevoren een eigen route in het apparaat instellen?
Neem de tramquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
Ik moet namelijk heel Amsterdam door en wil ingewikkelde verkeerspunten vermijden.
Merci, goeie tips. Ja ik heb mijn rijbewijs maar ik rijd heel weinig.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:34 schreef Palomar het volgende:
Gewoon in de tomtom 'Via'-punten toevoegen. En dan een via-punt kiezen waarbij je dat kruispunt vermijdt. Of tijdens het rijden gewoon zelf afslaan, dan berekent ie wel een nieuwe route.
Al zou ik me niet teveel op de tomtom focussen als je zelf de route ook wel weet. Dat werkt heel verwarrend, want dan ga je bij elke aanwijzing van de tomtom twijfelen of je niet beter links kunt ipv. rechts
En daarnaast 'ingewikkelde verkeerspunten vermijden'??? Je hebt toch je rijbewijs? Ik zou daar niet zo bang voor zijn.
Ik ook niet, weer wat om te vermijdenquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:27 schreef D_tjuh het volgende:
Ik wist niet eens wat een greenwheel auto was tot nu. Weer wat geleerd.
Alleen heeft een lesauto gelukkig nog iemand er naast zitten die nog enigzins kan ingrijpen. Mevrouw met haar pittige korte kapsel heeft er niemand naastzitten. Levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik hanteer altijd dezelfde regels voor greenwheel auto's als voor lesauto's. zover mogeljk uit de buurt blijvenlevensgevaarlijke bestuurders meestal:+
Jeetje. Als je moeilijke kruispunten gaat vermijden word je toch nooit een goede bestuurder? Je moet ze opzoeken!quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
Ja, want ik wil dat die me de weg wijst op mijn zelfgekozen route. Ik moet namelijk heel Amsterdam door en wil ingewikkelde verkeerspunten vermijden.
Maar misschien is de instelling 'vermijd snelwegen' wel voldoende.
PANIEK!!!...TS is heus niet de enige natte dweil op de (auto)(snel)weg, helaas..quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:44 schreef snellejelle het volgende:
Ik geloof dat ik hoop dat ik TS nooit tegen kom op de weg
Ik heb een smartphone maar het lukt me al amper op te nemen als ik word opgebeld dus daar begin ik maar niet aan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Download Navigon op je telefoon.. Zo gepiept en 100% goedkoper..
goedkoopste nemen.. Iemand als jij gaat toch geen voice to text gebruiken oid. Jij gaat het toch max eens in de 34 maanden gebruiken of zo..quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:53 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb een smartphone maar het lukt me al amper op te nemen als ik word opgebeld dus daar begin ik maar niet aan.
Tomtom komt het beste uit de Consumentenbondtest, maar je hebt zoveel verschillende Tomtoms. Ik zit te twijfelen om de beste uit de test te kopen, of een goedkopere. Al die toeters en bellen heb ik waarschijnlijk niet nodig.
En geldt qua schermpje altijd hoe groter hoe beter of kun je ook best met een klein schermpje werken.
Heb ik helemaal geen assecoires nodig in principe? Kun je ook zonder de oplader die je erbij kunt kopen thuis opladen?
Men zegt wel dat TT sneller routes herberekent (lijkt me hier wel van belang) en gebruiksvriendelijker is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik heb een kleine Garmin Nüvi met life time gratis kaartupdate. Is wel praktisch, want kan je hem altijd updaten en blijven je kaarten ten minste knap te gebruiken.
Ik heb geen Tomtom, ik maak alleen best veel kilometers en heb maar weinig een navigatiesysteem nodig (heb hem toch vaak bij, just in case), der halve heb ik gekozen voor een klein systeem met lifetime kaartupdate, zodat ik hem over een langere periode kan afschrijven. Verder, wat ik erg prettig vind, is dat mijn Nüvi (1340) file info, radarcontroles e.d. oppikt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:20 schreef novel het volgende:
[..]
Men zegt wel dat TT sneller routes herberekent (lijkt me hier wel van belang) en gebruiksvriendelijker is.
Ja, dan is dat een goede keus.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb geen Tomtom, ik maak alleen best veel kilometers en heb maar weinig een navigatiesysteem nodig (heb hem toch vaak bij, just in case), der halve heb ik gekozen voor een klein systeem met lifetime kaartupdate, zodat ik hem over een langere periode kan afschrijven. Verder, wat ik erg prettig vind, is dat mijn Nüvi (1340) file info, radarcontroles e.d. oppikt.
Mijn Garmin zegt ook, zij het niet zo groot, welke rijstrook ik moet hebben, viel me van het weekend op. Dubbele afrit en alleen de rechter pijl van de twee werd licht.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:42 schreef novel het volgende:
[..]
Ja, dan is dat een goede keus.
Maar TT vind ik zelf wel makkelijk. En die rijstrook aanduiding is echt handig (of heeft Garmin dat ook?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |