Tsja, zo is het leven. De een z'n plezier is de ander z'n ergernis. Maar het is wat mij betreft verkeerd om met wetten en regels alle risico's en gevaren proberen uit te bannen. Het leven zit vol gevaren, zo is het nou eenmaal. Natuurlijk moet je kritisch zijn tegenover dingen die echt gevaarlijk of ongezond zijn, maar met een uurtje per jaar wat vuurpijlen de lucht in schieten is wat mij betreft niks mis. Gewoon goed uitkijken en verstandig zijn, maar dat geldt voor alles.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Prachtig dat het een mooie traditie is, maar elk jaar zijn er een groot aantal mensen de dupe van. Plezier is natuurlijk leuk, maar niet als andere mensen er in deze mate de dupe van zijn.
Wil je alle feesten en partijen maar verbieden dan? Die hebben allemaal dit soort "nadelen".quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:15 schreef Anyanka het volgende:
[..]
En daar hebben ze prima argumenten voor: gewonden, fijnstof, overlast, kosten.
ben jou allang weer vergeten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:34 schreef niels0 het volgende:
Ja zat, vraag maar. Ik ben best bereid wat boude stellingen in te nemen om jou te voeden.
Vanwaar dit bericht dan?, leg 'ns uit. Dan houden we de 'discussie' tenminste een beetje op gang.quote:
Weet niet eens meer waar het over gingquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:42 schreef niels0 het volgende:
Vanwaar dit bericht dan?, leg 'ns uit. Dan houden we de 'discussie' tenminste een beetje op gang.
Mooi zo! Ik heb me er al lang bij neergelegd. Je hoeft het niet te winnen of zo, ik ook niet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:44 schreef dashung het volgende:
[..]
Weet niet eens meer waar het over ging
Je gaat mij niet vertellen dat die omstanders zich er niet bewust van waren dat er geknoeid werd met het vuurwerk. Als je legaal vuurwerk hebt en er normaal mee omgaat, is de kans dat er iets mis gaat uitermate klein. Ik heb in elk geval nog nooit gehoord dat een omstander iets is overkomen door een volstrekt normale vuurpijl die op de juiste wijze werd gehanteerd en afgestoken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Het probleem is juist dat er buiten proportioneel veel slachtoffers zijn in die paar 'uurtjes' en nogmaals de helft van de slachtoffers waren omstander. Ik vind (maar dat is puur persoonlijk), dat tegenstanders van een verbod hier nogal makkelijk overheen stappen, door te stellen dat het 'nu eenmaal zo is' en dat je 'gewoon goed moet uitkijken'.
datquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:45 schreef Tijn het volgende:
Je gaat mij niet vertellen dat die omstanders zich er niet bewust van waren dat er geknoeid werd met het vuurwerk. Als je legaal vuurwerk hebt en er normaal mee omgaat, is de kans dat er iets mis gaat uitermate klein. Ik heb in elk geval nog nooit gehoord dat een omstander iets is overkomen door een volstrekt normale vuurpijl die op de juiste wijze werd gehanteerd en afgestoken.
Ik wel. Kan er niks aan doen dat er in jullie boerendorpjes nooit iets gebeurt wat benoemenswaardig is.quote:
De meeste feesten en partijen zijn meer geconcentreerd, dus zijn makkelijker te vermijden voor 'onschuldige omstanders' die hun ledematen willen behouden, makkelijker in goede banen te leiden door de politie, leveren minder (verspreide) rommel op en pompen minder fijnstof de lucht in.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wil je alle feesten en partijen maar verbieden dan? Die hebben allemaal dit soort "nadelen".
Dan moet je niet zeiken over vuurwerk of andere dingen waar je je aan ergert, maar een plek gaan zoeken om te wonen waar jij er geen last van hebt. Dat kan je verwachten als je in paupersteden gaat wonen waar altijd van alles gebeurd.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:50 schreef niels0 het volgende:
Ik wel. Kan er niks aan doen dat er in jullie boerendorpjes nooit iets gebeurt wat benoemenswaardig is.
Klopt.quote:De kinderen die om 12 uur in de middag gezellig samen rotjes afsteken zijn tenslotte het grote overlast probleem,
Het is hartstikke makkelijk om vuurwerk met oud & nieuw te mijden als je er echt niet van houdt. Je hoeft er toch niet naast te gaan staan wanneer iemand een doos astronauten aansteekt?quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:57 schreef Anyanka het volgende:
[..]
De meeste feesten en partijen zijn meer geconcentreerd, dus zijn makkelijker te vermijden voor 'onschuldige omstanders' die hun ledematen willen behouden, makkelijker in goede banen te leiden door de politie, leveren minder (verspreide) rommel op en pompen minder fijnstof de lucht in.
Heb ik al gevonden sheriff. Ga nou maar werken om mij te betalen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:00 schreef dashung het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeiken over vuurwerk of andere dingen waar je je aan ergert, maar een plek gaan zoeken om te wonen waar jij er geen last van hebt. Dat kan je verwachten als je in paupersteden gaat wonen waar altijd van alles gebeurd.
Nou zeur dan niet.quote:
Toevallig ben ik een enorm knalfoob (hoewel ik vuurwerk prachtig vind om te zien - ben zeker geen vuurwerkhater), dus ik weet vrij goed hoe makkelijk je vuurwerk kunt mijden: niet, tenzij je binnen blijft. Ik ging echter afgelopen jaarwisseling op de fiets naar een huisfeestje aan de andere kant van de stad, en er werd echt in elke straat vuurwerk afgestoken. Dan heb ik het nog niet eens over de kinderen die dagen tot weken van tevoren rotjes naar je gooien als je langsfietst. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dit afgelopen jaarwisseling niet heb meegemaakt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is hartstikke makkelijk om vuurwerk met oud & nieuw te mijden als je er echt niet van houdt. Je hoeft er toch niet naast te gaan staan wanneer iemand een doos astronauten aansteekt?
O, zit je op de steun?quote:
maarquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:24 schreef Anyanka het volgende:
Engste vuurwerksituatie die ik heb meegemaakt was trouwens toen een scheve vuurpijl in een krat vol vuurwerk terecht kwam, dat vervolgens aan alle kanten vuurwerk begon uit te spuwen. Niemand raakte gewond, omdat iedereen zich heel rap uit de voeten maakte, maar griezelig was het wel, en gewoon met legaal vuurwerk
quote:
Ik heb hoogtevrees, en moet soms wel eens in een gebouw zijn met meerdere verdiepingen. Gelijk maar ook alle hoogbouw afschaffen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:24 schreef Anyanka het volgende:
Toevallig ben ik een enorm knalfoob (hoewel ik vuurwerk prachtig vind om te zien - ben zeker geen vuurwerkhater), dus ik weet vrij goed hoe makkelijk je vuurwerk kunt mijden: niet, tenzij je binnen blijft. Ik ging echter afgelopen jaarwisseling op de fiets naar een huisfeestje aan de andere kant van de stad, en er werd echt in elke straat vuurwerk afgestoken.
Wat loop je dan te janken?quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:27 schreef niels0 het volgende:
indd, ww in het buitenland, en jij lekker betalen.
Kan je die tijd niet beter gebruiken om een baan te zoeken?quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:34 schreef niels0 het volgende:
Ik niet, maar zeiken mag toch? Afzeiken is extra leuk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |