quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:12 schreef TerugnaarNL het volgende:
Dank je wel voor je reactie SaxoPower,
Dus omdat de woningen kubusvormig zijn mag er wettelijk geen schuine lijn worden geintroduceerd ten behoeve van het aflopende dak van een serre (moet aflopen i.v.m. water) en zonnepanelen (moet ook onder hoek staan i.vm. zon) ?
Ik zou de zijkanten van de overkapping kunnen afschermen met een rechthoekig element, dan heb je geen verstoring meer i.v.m. schuine lijnen; dat lijkt me een redelijke tegemoetkoming.
Maar als we hier niet in mee willen gaan, kan ik dan in beroep gaan?
Maanvis, ook bedankt voor de feedback. Je hebt niet toevallig een foto van dat huis ?
In het voorbeeld van Maanvis zijn alle woningen voorzien van dezelfde zonnepanelen, grote kans dus dat ze in de oorspronkelijke bouwaanvraag mee zijn genomen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:19 schreef TerugnaarNL het volgende:
Bedankt voor de foto's !
Ja, minder groot maar die van mij zijn vooral zichtbaar vanaf mijn eigen terrras.
Bovendien, de panelen op het platte dak mogen wel met inachtneming van bepaalde regels.
Dus die schuine lijnen mogen wel.........
Trouwens, voor een fatsoenlijke opbrengst hadden ze die panelen veel beter op het platte dak kunnen zetten. Met de schaduw die je op de zijpanelen krijgt stort de opbrengst van alle panelen in. Maar dat terzijde.
Dit lijkt me verreweg het beste idee. Meestal valt er met zo'n welstandcommissie wel te praten en je weet dan ook meteen waar je aan toe bent.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je kunt beter proberen een informeel overleg te hebben met de Welstand (vaak hebben ze een loket met een spreekuur), dan kun je uitleggen wat je wil en zij hoe het eruit moet zien. Vervolgens dien je dat in (onder vermelding van het gesprek) en krijg je goedkeuring.
Totaal niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij nader inzien toch iets minder massaal als jouw idee maar weldegelijk schuine lijnen in een kubusvormig ontwerp.
Wat valt onder 'benodigd'?quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:57 schreef TerugnaarNL het volgende:
Hoi klipper,
De foto's heb ik ook gedeeld met de gemeente. Die weten dus precies wat de situatie is. Pas als ik er met de gemeente uitkom maak ik een tekening; tot die tijd kunnen we met foto's en schetsen communiceren lijkt me.
Bovendien wordt dit een vrij simpele constructie. Niet dicht aan de zijkanten (was het plan). Een simpel stalen frame met daarop de panelen en glas tussendoor. De foto's geven al voor 80% aan hoe het gaat worden.
Ik heb al gesuggereerd aan de gemeente hoe we de zijkanten "kubistisch" kunnen maken hun reactie was niet veelbelovend.
CafeRoker: leuk bedacht maar:
a) - dan kan er niet alle benodigde panelen op kwijt
b) - dat ziet er echt niet uit !
Als ik je tekening goed gezien heb plaats je ze toch liggend? Dan hoef je toch geen 2 meter tussenruimte te houden, is dat niet voor als je ze staand plaatst?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:12 schreef TerugnaarNL het volgende:
Maanvis, het hele argument van de gemeente is nu juist dat die schuine lijnen "er niet uit zien" !\
Zo vertaal ik tenminste:
"De commissie is van mening dat de afdakconstructie met zonnepanelen onvoldoende afgestemd is op de hoofdopzet van de woning en het woningblok, waardoor het geheel te veel verstoord wordt. De grootste verstoring heeft te maken met het introduceren van schuine lijnen/ vlakken in een “kubistisch” gebouw ontwerp."
Maar met het voorstel van CafeRoker kan ik maar 4 panelen kwijt (aan de voor rand) ipv 12. Ik zou namelijk 2 meter afstand moeten houden tot de volgende rij i.v.m. schaduw vorming.
Dus afgezien van de estetische kant ook niet echt een functionele oplossing dus .
Als ik het hierboven goed zie scheelt het maar 7%. Hoe kom je aan die 15%? Het gaat zo te zien ook niet om een aantal dat je nodig hebt, maar om een aantal dat je graag wil. Dat zijn er 'tusssen de 10 en 12'. Nu heb je toestemming voor 0, dus in dat opzicht is elk extra paneel meegenomen. Als datgene wat je eigenlijk graag wil niet haalbaar is zul je naar het beste alternatief moeten kijken, en er van uitgaande dat je mogelijk gedwongen wordt tot een horizontale overkapping zul je dan kunnen/moeten kiezen voor rekken danwel plat leggen. En dan zit je in de situatie dat je per paneel weliswaar minder opbrengst hebt, maar dat je als je ze plat legt wel flink veel meer panelen kwijt kunt dan wanneer ze onder een hoek op een rek staan.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:38 schreef TerugnaarNL het volgende:
hallo Caferoker,
Benodigd: ik wil tussen de 10 en 12 panelen plaatsen op de overkapping. Op platte daken daarboven nog een paar: totaal 21.
Helemaal horizontaal: dat scheelt 15%. Dat is nogal fors. 5% Vind ik OK (hoek van 20 graden) en daar zit ik nu met het huidige voorstel..
Dit riekt naar achterkamertjespolitiek, vriendjespolitiek, etc. Limburg? VVD?quote:Op maandag 1 april 2013 00:40 schreef TerugnaarNL het volgende:
Ik heb ondertussen contact gehad met een architect die zegt dat hij de leden van de commissie wel kent en dat er wel onderhandeld kan worden. Maar ja, advies begint vanaf Euro 220 per uur ex btw.
quote:Op maandag 1 april 2013 11:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit riekt naar achterkamertjespolitiek, vriendjespolitiek, etc. Limburg? VVD? corruptie
Bizar is het niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:16 schreef CafeRoker het volgende:
Ik hoop trouwens echt dat je het alsnog gewoon aflopend voor elkaar krijgt. Ik vind de afwijzing vanwege dat niet-kubistisch zijn echt bizar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |