Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ook alweer een half uur thuis van mijn ritje. Op station Eindhoven nog gebeld of ik nog een spoedje Eindhoven-Meerkerk wilde doen, maar had toen al andere plannen. Stond ook niet echt te springen om een enkeltje naar Meerkerk, is zo'n gedoe om daar weer weg te komen (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen)
Trouwens, ik kan soms ook wel lachen om de mensen van AR. Wordt ik tijdens de rit gebeld door hun, bel ik ze even later vanaf de parkeerplaats op om te vragen waarom ze belde. Krijg ik iemand aan de lijn die klonk alsof ie net uit bed kwam, ik vroeg waarom ze hadden gebeld zegt ie: ; Ja ik had net wel gebeld denk ik.. Maar ik weet echt niet meer waarom.. Ik denk dat het al is opgelost' ..
OK dan, hoop niet dat ik iets moois ben misgelopen.
Gisteren naar de EW-borrel geweest, was erg gezellig! Leuk om zo eens met de dames van kantoor in een informele setting te praten.
Verder was er nog een wedstrijd voor het beste idee om geld in te zamelen voor OneMen, waar EW mee samenwerkt. Mijn idee om te kunnen bieden om op date te gaan met de dames van kantoor had gewonnen, yeah!
Op woensdag 27 maart 2013 14:50 schreef Dimitri_ het volgende: Gisteren naar de EW-borrel geweest, was erg gezellig! Leuk om zo eens met de dames van kantoor in een informele setting te praten.
Verder was er nog een wedstrijd voor het beste idee om geld in te zamelen voor OneMen, waar EW mee samenwerkt. Mijn idee om te kunnen bieden om op date te gaan met de dames van kantoor had gewonnen, yeah!
Huh, was die borrel aangekondigd dan? Was zeker in Breda?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Zie fb voor ook wat foto's.. Alleen de regio's Breda/Tilburg/den Bosch en Rotterdam waren volgens mij uitgenodigd.. Maar was wel geslaagd en zou zeker doorgaan in de rest van het land stond erbij
Morgen weer een dagje vestigingswerk doen bij de nederlandse lease in Amersfoort
[ Bericht 29% gewijzigd door Dalenbart op 27-03-2013 15:46:38 ]
Op woensdag 27 maart 2013 14:50 schreef Dimitri_ het volgende: Gisteren naar de EW-borrel geweest, was erg gezellig! Leuk om zo eens met de dames van kantoor in een informele setting te praten.
Verder was er nog een wedstrijd voor het beste idee om geld in te zamelen voor OneMen, waar EW mee samenwerkt. Mijn idee om te kunnen bieden om op date te gaan met de dames van kantoor had gewonnen, yeah!
Je bent ook gelijk de eerste die er gebruik van gaat maken zeker?
Op woensdag 27 maart 2013 14:50 schreef Dimitri_ het volgende: Gisteren naar de EW-borrel geweest, was erg gezellig! Leuk om zo eens met de dames van kantoor in een informele setting te praten.
Verder was er nog een wedstrijd voor het beste idee om geld in te zamelen voor OneMen, waar EW mee samenwerkt. Mijn idee om te kunnen bieden om op date te gaan met de dames van kantoor had gewonnen, yeah!
Was inderdaad gezellig... Wat had je nou gewonnen? Telefoon oplader?
Morgen Zwolle - Harderwijk in een Prius. Mijn eerste keer rijden in een Prius. Heb persoonlijk iets tegen op zulke wagens, maar zal mijn verwachtingen niet te hoog leggen, dan kan het enkel meevallen . Daarna Zeist - Heerenveen in de eeuwige Megane. Die Megane moet ik ophalen bij een bedrijf waar ik al eerder ben geweest, moet hem nu alleen ophalen bij de zelfde CP als toen, alleen nu op privé adres. Bijna dezelfde als ik toen gebracht had. Heb de 39xxxx gebracht, moet de 43xxxx ophalen. Volgens mij had Dery deze 43 toen naar Naarden gebracht Zullen in Zwolle wel te weinig chauffeurs beschikbaar hebben, voor mij toch bijna anderhalf uur reizen naar ophaaladres. Goed voor de uurtjes .Pas om 11u ophalen, kan gewoon bijna uitslapen
Op woensdag 27 maart 2013 16:45 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Morgen Zwolle - Harderwijk in een Prius. Mijn eerste keer rijden in een Prius. Heb persoonlijk iets tegen op zulke wagens, maar zal mijn verwachtingen niet te hoog leggen, dan kan het enkel meevallen . Daarna Zeist - Heerenveen in de eeuwige Megane. Die Megane moet ik ophalen bij een bedrijf waar ik al eerder ben geweest, moet hem nu alleen ophalen bij de zelfde CP als toen, alleen nu op privé adres. Bijna dezelfde als ik toen gebracht had. Heb de 39xxxx gebracht, moet de 43xxxx ophalen. Volgens mij had Dery deze 43 toen naar Naarden gebracht Zullen in Zwolle wel te weinig chauffeurs beschikbaar hebben, voor mij toch bijna anderhalf uur reizen naar ophaaladres. Goed voor de uurtjes .Pas om 11u ophalen, kan gewoon bijna uitslapen
Ach, een Prius is lelijk, stijlloos, rijdt als een dweil, maar het zijn geen schrale auto's hoor.
Om luxe geef ik niet heel veel.. Als er cruisecontrol en climatcontrol op zit ben ik altijd wel tevreden, heb liever dat ik 'm met flink tempo over een klaverblad/afrit etc kan jagen
Prius vind ik erg zenuwachtig rijden. Had pas zo'n Polo Bleumotion, schoot ook niet op. Wat een knakenbak. Lijkt wel of je op een trekker rijdt. En alle auto's met elektrische stuurbekrachtiging zijn bij voorbaat ruk.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op woensdag 27 maart 2013 16:45 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Morgen Zwolle - Harderwijk in een Prius. Mijn eerste keer rijden in een Prius. Heb persoonlijk iets tegen op zulke wagens, maar zal mijn verwachtingen niet te hoog leggen, dan kan het enkel meevallen . Daarna Zeist - Heerenveen in de eeuwige Megane. Die Megane moet ik ophalen bij een bedrijf waar ik al eerder ben geweest, moet hem nu alleen ophalen bij de zelfde CP als toen, alleen nu op privé adres. Bijna dezelfde als ik toen gebracht had. Heb de 39xxxx gebracht, moet de 43xxxx ophalen. Volgens mij had Dery deze 43 toen naar Naarden gebracht Zullen in Zwolle wel te weinig chauffeurs beschikbaar hebben, voor mij toch bijna anderhalf uur reizen naar ophaaladres. Goed voor de uurtjes .Pas om 11u ophalen, kan gewoon bijna uitslapen
Regio zwolle zit een beetje vol met toetsen helaas hier
Op woensdag 27 maart 2013 17:40 schreef Fiorano het volgende: Prius vind ik erg zenuwachtig rijden. Had pas zo'n Polo Bleumotion, schoot ook niet op. Wat een knakenbak. Lijkt wel of je op een trekker rijdt. En alle auto's met elektrische stuurbekrachtiging zijn bij voorbaat ruk.
Een trekker is wel de ultieme omschrijving, wat een drama.
Eerste keer dat ik zo een reed dacht ik dat het motorblok kapot was, wat een teringgeluid komt daar uit Vlak daarna gooide ik hem op de snelweg ergens voor en trap het gas vol in, gebeurt natuurlijk niks. Zie ik die gast achter me lachen
Heb maar 1 keer een Polo BM1.2tdi gereden, maar toen voelde hij bloedsnel aan. Had daarvoor in een Polo 1.2 6V benzine met 60pk gereden. Met tegenwind op de afsluitdijk kon die in '5' niet harder dan 125 op de teller, met een verbruik van 10L/100km
Op donderdag 28 maart 2013 09:42 schreef joppie_saus het volgende: Voordeel van een SlowMotion is wel dat je voor een tientje aan benzine een wedstrijdje in Bremen bezoekt vanuit Groningen
En het werkt geweldig voor mensen die hun rechtervoet niet in bedwang kunnen houden
Dat valt je nog vies tegen. Ben vorig jaar met een BM naar Antwerpen en Brussel geweest en toen ook even een dagje Parijs gedaan. Terugweg toch lekker met de CC op 165 terug naar Antwerpen gekard.
Op donderdag 28 maart 2013 09:46 schreef joppie_saus het volgende: Dat valt je nog vies tegen. Ben vorig jaar met een BM naar Antwerpen en Brussel geweest en toen ook even een dagje Parijs gedaan. Terugweg toch lekker met de CC op 165 terug naar Antwerpen gekard.
Met z'n 2e zonder veel bagage en wind mee dan zeker ? Die dingen rijden echt niet lekker op die snelheden vindik. En als je eenmaal moet remmen duurt het weer een eeuwigheid voordat ie op 165 zit. Op A5 keer geprobeerd te toppen, maar uiteindelijk bij 155 maar opgegeven.
[ Bericht 5% gewijzigd door QuiCk01 op 28-03-2013 12:54:02 ]
Nou, m'n eerste Prius ervaring zit erop. Hij viel niet tegen, maar dat dashboard is wel plastic fantactic! Overigens een ritverbruik van 7,8L/100km gescoord . Maar dat zal meer aan mijn route gelegen hebben, over een aantal mooie dijkweggetjes! Nu op naar de Megane. Heb vandaag voor het eerst gewoon tijd over, dus ben ondertussen voorzien van genoeg cafeïne. Overal tijd voor koffie!
Op donderdag 28 maart 2013 14:22 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Nou, m'n eerste Prius ervaring zit erop. Hij viel niet tegen, maar dat dashboard is wel plastic fantactic! Overigens een ritverbruik van 7,8L/100km gescoord . Maar dat zal meer aan mijn route gelegen hebben, over een aantal mooie dijkweggetjes! Nu op naar de Megane. Heb vandaag voor het eerst gewoon tijd over, dus ben ondertussen voorzien van genoeg cafeïne. Overal tijd voor koffie!
Dat is toch helemaal niet goed voor een auto die als zuinig te boek staat?
Vorige week gemiddeld 4,2L/100km in m'n pa's Skoda gereden
Met z'n 2e zonder veel bagage en wind mee dan zeker ? Die dingen rijden echt niet lekker op die snelheden vindik. En als je eenmaal moet remmen duurt het weer een eeuwigheid voordat ie op 165 zit. Op A5 keer geprobeerd te toppen, maar uiteindelijk bij 155 maar opgegeven.
Met zijn tweeën zonder bagage ja. Zij lag te slapen en ik wilde zo snel mogelijk naar het hotel. Echt fijn was het niet maar als je snel wilt dan moet het wel. Gelukkig rijdt er 's nachts amper verkeer.
Nope, was voor al het personeel uit de al eerder genoemde regio's. Viel mij nog best tegen hoeveel mensen er waren, had er wel meer verwacht. Overigens vertelde de nieuwe commercieel directeur dat ze de komende tijd veel meer gaan doen aan de relatie met personeel (mag ook wel eens). Heel leuk de e-cards hoor, maar toch Verder was het wel leuk om de dames van de transport afdeling eens in real life te spreken.
Overigens vertelde de nieuwe commercieel directeur dat ze de komende tijd veel meer gaan doen aan de relatie met personeel (mag ook wel eens).
Te beginnen met het uiterst informatieve mailtje van vandaag? Ja het is was rustig in sommige regio's. Oja, letten jullie nog steeds goed op "insert lijst met al die dingen die schijnbaar heel moeilijk zijn"
Te beginnen met het uiterst informatieve mailtje van vandaag? Ja het is was rustig in sommige regio's. Oja, letten jullie nog steeds goed op "insert lijst met al die dingen die schijnbaar heel moeilijk zijn"
Dat is toch juist beter dan helemaal niets te laten weten? Beetje betrokkenheid is juist een goeie zet denk ik zo
Vandaag een beetje een baaldag gehad. Had 3 ritten vandaag, Veldhoven-Haarlem Haarlem-Amsterdam en AmsterdamZO-Oirschot. Kom ik keurig om kwart voor 9 aan in veldhoven, is de auto nergens te bekennen en ook in het systeem stond niks. Kop thee gekregen en naar AR gebeld, bleek dat het hun fout was en dat de rit eigenlijk pas morgen was. Er waren verder heel weinig ritten beschikbaar dus ze wilde me eigenlijk weer naar huis sturen, maar daar zat ik natuurlijk niet echt op te wachten. Heb toen gezegd dat ik er gisteravond en vanmiddag dingen voor heb afgezegd dus dat ik wel wilde rijden. Mocht toen met de trein naar Haarlem gaan om de andere twee ritten nog te doen.
Had alleen net vanochtend een studieboek uit mijn tas gehaald omdat ik toch niet in de trein zou komen, en had per ongeluk kapotte oortjes meegenomen, dus had eigenlijk niks te doen onderweg.
Mag morgen wel alsog de rit Veldhoven-Haarlem uitvoeren. Hoop wel dat ie doorgaat, bij het betreffende bedrijf wisten ze ook van niks of ie morgen er wel zou zijn. Heb dat natuurlijk wel door AR laten checken en en zij zeiden van wel, dus ga daar maar vanuit.
Dat is toch juist beter dan helemaal niets te laten weten? Beetje betrokkenheid is juist een goeie zet denk ik zo
Ja maar dat is zo'n mail als alle anderen met een zinnetje dat het rustig is. Maar laten we hopen dat het een stap in de goede richting is en er meer gecommuniceerd gaat worden over het aantal ritten.
Vond het wel een net mailtje! Geen haperende capslock en overdosis aan uitroeptekens. Nu eindelijk in de trein naar huis. Moest de auto voor half 6 afleveren. Toen ik bij Meppel was kwam ik er achter dat het al kwart voor 6 was. Toen even gebeld naar klant (dealer) was geen probleem, ze waren nog druk. Dus ruim een half uur te laat afgeleverd door die leuke files. Maar van mij mag het wel gauw wat warmer worden, moest ik Heerenveen 20 minuten wachten, ben blij dat ik nu in de trein zit
Op donderdag 28 maart 2013 20:13 schreef bokkepoot het volgende: Ik ga waarschijnlijk helaas niet mee karten. Ik ga de week van tevoren ook al karten in Utrecht. En ik heb nog wat uitgaven in de rij staan. Sorry.
Prima eerste dagje gehad. Super relaxt werk! Nog een vraagje over de administratie. Ritbon(nen) altijd invullen en indien vermeld een autotransport formulier invullen toch?!
Uit bed gebeld voor werk, zat binnen een half uur in de trein alwaar de rit werd afgebeld. Tweede rit kon echt niet eerder dan 14.30 opgehaald worden dus moest weer naar huis, ben ik daar om 14.30, is de klant er pas 15.30.
Ben even gestopt met mijn studie, en heb dus ook geen ov meer. Zou ik de gok kunnen nemen om dan maar gewoon af en toe uit eigen zak ov te betalen? Beter dan niks doen..
Op dinsdag 2 april 2013 16:50 schreef JohannesBavariaII het volgende: Ben even gestopt met mijn studie, en heb dus ook geen ov meer. Zou ik de gok kunnen nemen om dan maar gewoon af en toe uit eigen zak ov te betalen? Beter dan niks doen..
Niks, had wel een heel eind te hard gereden (lege snelweg in het Noorden, flitsappje aan, ik was te laat door file 's ochtends...) maar net toen ik netjes 120 reed kwam deze me inhalen met 140, daarna ging hij 100 rijden, haalde me weer in en toen moest ik mee
Alles was dus in orde, hij had wel een opmerking dat de autopapieren origineel moeten zijn. Dit wist ik zelf ook wel, maar aangezien dat bij EW heel vaak niet zo is, dacht ik dat het niet geldt voor huur- of lease auto's. Weet iemand hoe dit zit?
Niks, had wel een heel eind te hard gereden (lege snelweg in het Noorden, flitsappje aan, ik was te laat door file 's ochtends...) maar net toen ik netjes 120 reed kwam deze me inhalen met 140, daarna ging hij 100 rijden, haalde me weer in en toen moest ik mee
Alles was dus in orde, hij had wel een opmerking dat de autopapieren origineel moeten zijn. Dit wist ik zelf ook wel, maar aangezien dat bij EW heel vaak niet zo is, dacht ik dat het niet geldt voor huur- of lease auto's. Weet iemand hoe dit zit?
Als het goed is betaalt EW de boete dan gewoon. Zal daar doorbelast worden aan leasemaatschappij.
quote:
Op dinsdag 2 april 2013 17:28 schreef Sew het volgende: Binnenkort langskomen in Breda voor sollicitatie. Wat kan ik verwachten van die rijtest en zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Als je een rijbewijs hebt gehaald kan je voor de rijtest eigenlijk al niet meer zakken, dus maak je daar niet druk om. Als je nog nooit in een automaat hebt gereden zou je dat van tevoren nog even kunnen doen maar is eigenlijk ook niet eens nodig.
Zorg wel dat je er goed verzorgd aan komt, maar verder niks bijzonders eigenlijk. Maak je er vooral niet te druk om.
Op dinsdag 2 april 2013 17:28 schreef Sew het volgende: Binnenkort langskomen in Breda voor sollicitatie. Wat kan ik verwachten van die rijtest en zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Op dinsdag 2 april 2013 17:11 schreef Pizzabodem het volgende: Volgens de wet moeten ze origineel zijn. Maar ze zijn wel eens coulant tegenover mensen met huurauto's, maar soms krijg je gewoon een prent dacht ik.
Zie je er soms verdacht uit? Foute velgen onder het Golfje? Petje op?
Nee Gewoon een Golf Bluemotion met standaard lichtmetalen velgen. Misschien dat het een diefstalgevoelige auto is of iets dergelijks?
De vorige keer dat ik staande ben gehouden had ik een bontkraagje en het was vrijdagnacht 04:00 in het centrum, toen snapte ik het nog wel
Alles was dus in orde, hij had wel een opmerking dat de autopapieren origineel moeten zijn. Dit wist ik zelf ook wel, maar aangezien dat bij EW heel vaak niet zo is, dacht ik dat het niet geldt voor huur- of lease auto's. Weet iemand hoe dit zit?
Lease maatschappijen moeten ook gewoon originele papieren leveren, deze raken klanten echter zo vaak kwijt dat het financieel de moeite is om gewoon de boete eens in de zoveel keer te betalen, prent wordt namelijk bijna nooit uitgeschreven. Boete betalen is een stuk minder werk als nieuwe papieren aanvragen
Morgen een zeer schraal dagje.. Kreeg rond 18uur nog een mailtje, ik blij, bleek het een ritje van Helmond naar Oirschot te zijn, dus 30 minuten rijden. Naar het start adres is een uur, en terug naar huis ook max een uur dus zal een zeer kort dagje worden. Heb nog wel gebeld of er echt niks anders was, toen te horen gekregen dat ik voor ik vertrek nog een keer moet bellen en als er dan nog niks is als ik in Oirschot ben weer.
Hoop dat er dan nog wel iets bij komt, anders is het de moeite eigenlijk niet. Nouja, het is dat ik toch helemaal niks te doen heb morgen.
Nee, klopt.. Maar het eindadres van de klant is wel in mijn regio.
Laatste keer dat ik voor hem gereden heb had hij nog een A5 cabrio 3.0.. Ben benieuwd of hij die nog heeft, toen hebben we midden in de nacht met het dak naar beneden keihard muziek gedraaid. Was een van mijn eerste ritten, wist niet wat me overkwam.
Ik weet niet hoe actueel dit nog is en ik heb geen enkele binding met de aanbieder, maar ik kwam een vacature tegen voor studenten in regio Utrecht die affiniteit hebben met auto's. Dat deed me aan dit topic denken, misschien heeft een van jullie er iets aan: Vacature Servicemedewerker - Bandopspanning.nl
Als ik het goed begrijp gaan ze bij bedrijven/instellingen langs om het hele wagenpark op te blazen. Althans, de banden ervan, wat dan brandstofbesparing oplevert..
Als ik het goed begrijp gaan ze bij bedrijven/instellingen langs om het hele wagenpark op te blazen. Althans, de banden ervan, wat dan brandstofbesparing oplevert..
Het is werk, dus krijg je ervoor betaald . Veel mensen vinden Hikeren ook onzinnig, maar so what? Ik heb gekkere dingen voor mijn geld gedaan
S'ochtends vroeg kippen vangen, compleet drama was dat. Eerste dag lieten ze je dat vrolijk zonder handschoenen en lange mouwen doen, leer je snel af.
Deze krengen op een auto laden, met de auto de een helling opjagen en op een plein weer uitladen met de heftruck. Sloeg echt nergens op, en dat de halve dag zo'n beetje
Met een kleine trekker, caravans stallen. En als de desbetreffende mensen een disselslot gemonteerd hadden dan ging er gewoon een spanband omheen en dan ging er iemand mee op de dissel om de handrem van de caravan te bedienen. En dat laatste ging meestal vrij heftig. En die mensen altijd zo blij, want wij gingen zo voorzichtig om met hun Caravan omgingen
Om 22:00 snachts in een busje van het werk in slaap vallen omdat je collega nog binnen aan het uitleggen was. 2 uur betaald pitten en dan nog de terugreis. En die klant maar vragen waar die andere collega gebleven was
Ook eens een dagje meegeweest met een stel hoveniers, ze moesten bij het spoor bijknippen en ze hadden iemand nodig die op een hoorn drukte als er een trein aankwam.( Retesaai!)
En nog wel gekkere dingen maar dat is mijn huidige werk en die baan wil ik voorlopig even houden.
Op woensdag 3 april 2013 21:37 schreef bokkepoot het volgende: Ook eens een dagje meegeweest met een stel hoveniers, ze moesten bij het spoor bijknippen en ze hadden iemand nodig die op een hoorn drukte als er een trein aankwam.( Retesaai!)
Leuke dingetjes staan er tussen. Heb ook wel zo'n opsomming: o.a. gewerkt in een tussenmagazijn waar ik kunstdarmen(voor vlees) uit een doos haalde en op een kar plaatste. Kentekens genoteerd voor een parkeertelling. (hele dag elk uur een rondje lopen over een aantal parkeerplekken en kentekens noteren van de daar geparkeerde auto's ) En zo nog een paar van die dingen.. (o.a wel eens een tray redbull die nog (net)niet over datum was afgeschreven voor de verkoop tijdens een baan als automaten operator. Officieel moesten we die dan weggooien, maar ik heb het lekker meegenomen naar huis. Vooral dat wachten bij het spoor zou mij ubersaai lijken.
Die oude eerste Superb rijdt wel echt geweldig, echt een fijne bak is dat ook.
Ja dat is was gewoon een Passat B5
Ik heb met de huidige ook wel is gereden en die ging ook prima. Was paars, wat heel chique stond en had lekkere velgen. En moest hem nog afleveren bij een onwijs lekker wjif die wel wilde tekenen voor haar vader.
Leuke dingetjes staan er tussen. Heb ook wel zo'n opsomming: o.a. gewerkt in een tussenmagazijn waar ik kunstdarmen(voor vlees) uit een doos haalde en op een kar plaatste. Kentekens genoteerd voor een parkeertelling. (hele dag elk uur een rondje lopen over een aantal parkeerplekken en kentekens noteren van de daar geparkeerde auto's ) En zo nog een paar van die dingen.. (o.a wel eens een tray redbull die nog (net)niet over datum was afgeschreven voor de verkoop tijdens een baan als automaten operator. Officieel moesten we die dan weggooien, maar ik heb het lekker meegenomen naar huis. Vooral dat wachten bij het spoor zou mij ubersaai lijken.
Dat soort verkeersonderzoeken heb ik ook wel eens gedaan. Een keer moest ik kentekens noteren van langsrijdende voertuigen. Echter, ik zat bij de in-/uitrit van een parkeerplaats, en die was vrij leeg. Geen klap te doen dus Verdiende wel prima.
Dat soort verkeersonderzoeken heb ik ook wel eens gedaan. Een keer moest ik kentekens noteren van langsrijdende voertuigen. Echter, ik zat bij de in-/uitrit van een parkeerplaats, en die was vrij leeg. Geen klap te doen dus Verdiende wel prima.
Precies, en als het lekker weer is. Liep er toen lekker rond met een t-shirtje, korte broek, en oranje vestje(die laatste was verplicht; stond ook verkeersmeting op de rug.)
Ik ben een tijdje postbode geweest. Daar krijg je toch wel een hekel aan honden van, of van onfatsoenlijke brievenbussen. Het raarste wat ik ooit heb moeten bezorgen is een probeerluier voor bejaarden. Zie je dat ineens tussen de post liggen als je aan het sorteren bent....
Verder ben ik zaterdaghulp geweest bij een Renault dealer. Was op zich wel grappig maar er waren ook mindere klusjes. Zo moest ik bijv. het onkruid tussen de tegels verwijderen met een schroevendraaier die de monteurs ook gebruikten, schroevendraaier was daardoor helemaal verneukt, was te verwachten.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Haha nice om te lezen wat de gemiddelde student doet om aan z'n geld te komen -Heb wel eens 5 dagen met een biertank en een enorme heineken vlag om m'n rug gelopen om bier te verkopen tijdens een festival, niet bepaald goed voor je rug zo'n ding. -Promotie gedaan voor een landelijke rijschool, polo'tje mee en door het hele land een beetje foldertjes uitdelen. Verdiende overigens wel heel lekker en ik reed meer in de auto dan dat ik aan het flyeren was. -Op verschillende evenenten gewerkt, vet nice want betaald naar evenementen gaan En momenteel werk ik naast EW ook nog als leidinggevende bij een feestlocatie. 200 bruiloften per jaar doen ze daar
Als je er op tijd kan zijn dan maakt het ze niet echt uit, je staat trouwens zo in Groningen vanuit Barneveld hoor
Dat is waar.. ik had zelf vanuit Amersfoort nog getwijfeld om te bellen maar heb ook wel eens gehad dat ik niet eens een spoedje vanuit Amsterdam mocht doen omdat ik daar normaal ook niet gebeld voor wordt maar zal wel hoge nood zijn daar in het noorden
Dat is waar.. ik had zelf vanuit Amersfoort nog getwijfeld om te bellen maar heb ook wel eens gehad dat ik niet eens een spoedje vanuit Amsterdam mocht doen omdat ik daar normaal ook niet gebeld voor wordt maar zal wel hoge nood zijn daar in het noorden
Gewoon altijd bellen als je het ziet. Hangt er vanaf wie je aan de telefoon hebt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Toch nog een spoedje voor einde dag. tussen 17:00 en 17:30 Volkwagen Up in nieuwegein ophalen en afleveren in Almere hopen dat er nog wat tussendoor binnenkomt maar het is tenminste een paar uurtjes. Eergisteren oa. een gloednieuwe Touran bij een klant afgeleverd nam hem met 18 km op de teller mee uit Alkmaar naar Hoogland(Amersfoort) om daar met 112 te eindigen.
Morgen 4 ritten vanaf de grote in Breda. 4x Breda - "onbekende bestemming" en weer terug. 4 auto's dienen gekeurd en gecontroleerd te worden. Ik prop m'n ipad dus maar vol met films, aangezien ik daar in de garage moet wachten totdat de auto's klaar zijn. Nog geen kentekens, dus ben benieuwd.
Gisteren werd ik gebeld voor 2 ritten, en een uurtje later kwam er een derde rit per mail bij. Alleen zat er een gat van 3 uur tussen de 2e en 3e rit, dus ik belde vanmorgen of ze dat konden opvullen. Toen kwamen ze erachter dat die 3e rit een wissel was en ik dus niet kon doen. Dus ik zit nu al thuis
Zouden ze een overschot aan chauffeurs hebben, nu het zo slecht gaat met de autoverkopen?
Ohja, en op de snelweg gooide een Pool zijn roestige Passat voor me, en werd hij boos toen ik een beetje dicht op hem zat. Gooi hem er dan niet voor
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op dinsdag 2 april 2013 16:50 schreef JohannesBavariaII het volgende: Ben even gestopt met mijn studie, en heb dus ook geen ov meer. Zou ik de gok kunnen nemen om dan maar gewoon af en toe uit eigen zak ov te betalen? Beter dan niks doen..
Heb ik een tijdje gedaan, best te doen. Gewoon af een toe een ritje meepakken. Je kan ook, ik weet niet hoe lang je met je studie stopt, een daluren kortingskaart van de NS aanvragen. Scheelt ook wat.
heb een nieuwe nodig maar wil niet te veel besteden.
Kijk eens bij de WE of V&D, goede prijs/kwaliteit verhouding. Moet binnenkort ook om een extra pak. Stagelopen bij een bank een paar maanden, dus dat wordt geen EW ben ik bang. Maar ach, veel verschil is er toch niet tussen wel en niet beschikbaar bij mij. Ik wordt toch niet gebeld.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Vandaag hele dag met een busje gereden voor de financiële man in Vianen, zomerbanden ophalen die zijn blijven liggen, door heel zuid nederland. Lekker!
Ik moet morgen beginnen en Blijham. Goed voor de uurtjes, maar ik moet het gokken op een overstap van twee minuten, of ik sta een half uur te wachten. Iemand bekend in Winschoten? Busstation is wel een klein stukje vanaf station toch?
Op donderdag 4 april 2013 18:17 schreef Viezze het volgende: Ik moet morgen beginnen en Blijham. Goed voor de uurtjes, maar ik moet het gokken op een overstap van twee minuten, of ik sta een half uur te wachten. Iemand bekend in Winschoten? Busstation is wel een klein stukje vanaf station toch?
Zit er naast, maar je moet wel buiten om. Even rustig aan doen is er niet bij.
Heb ik een tijdje gedaan, best te doen. Gewoon af een toe een ritje meepakken. Je kan ook, ik weet niet hoe lang je met je studie stopt, een daluren kortingskaart van de NS aanvragen. Scheelt ook wat.
[..]
Kijk eens bij de WE of V&D, goede prijs/kwaliteit verhouding. Moet binnenkort ook om een extra pak. Stagelopen bij een bank een paar maanden, dus dat wordt geen EW ben ik bang. Maar ach, veel verschil is er toch niet tussen wel en niet beschikbaar bij mij. Ik wordt toch niet gebeld.
Op ict? pak is dan vaak niet nodig; klasgenoot van mij is gedetacheerd bij ING(nieuwe producten testen..) en bij hun word altijd raar gekeken naar mensen in pak; is daar haast not-done.
Op donderdag 4 april 2013 18:17 schreef Viezze het volgende: Ik moet morgen beginnen en Blijham. Goed voor de uurtjes, maar ik moet het gokken op een overstap van twee minuten, of ik sta een half uur te wachten. Iemand bekend in Winschoten? Busstation is wel een klein stukje vanaf station toch?
Zit ernaast..
edit: spuit 11 en zal je tegenvallen hoor; rijden hier nogal stipt op tijd.
Zit er naast, maar je moet wel buiten om. Even rustig aan doen is er niet bij.
Heb de klant maar even gebeld, kon er 8.45 of 9.45 zijn (ophalen tussen 9 en half 10), maar 9.45 was geen probleem voor hem. Met die trein heb ik vier minuten overstap en daar durf ik het wel op te wagen.
Vandaag mooi in een service busje van AA drink mogen rijden, was einde lease en moest weer terug naar de LM. Bij het ophalen zei de CP dat ie hoopte dat ik een tankpas mij me had, ze hadden de auto maar helemaal leeggereden 'want we hebben toch al voor de benzine betaald'. Hij zei dat er nog 15km op stond, maar toen ik hem startte gaf ie nog 0km aan. Gelukkig wel het tankstation een kilometer verderop gehaald. Als troost mocht ik ook nog een flesje groene ijsthee uit de vitrine pakken, joepie!
Verder was het wel een prima busje, een Caddy die voor de verandering van binnen mooi schoon was en met 140 pk ook goed vooruit wilde.
Morgen een gloednieuwe renault megane vanaf de dealer naar de klant brengen, en de oude auto mee terug nemen. Moet vanuit Eindhoven ergens in een dorp boven deventer zijn, dus mooi 3 uur achter het stuur. En voor het eerst met de fiets naar t werk, is korter fietsen dan dat ik de bus zou pakken.
Op donderdag 4 april 2013 22:42 schreef Ordinateur het volgende: Hij zei dat er nog 15km op stond, maar toen ik hem startte gaf ie nog 0km aan. Gelukkig wel het tankstation een kilometer verderop gehaald. Als troost mocht ik ook nog een flesje groene ijsthee uit de vitrine pakken, joepie!
Eigenlijk had je dat flesje in z'n bek leeg moeten spuiten. Zo minderwaardig vind ik dat. Maarja, je moet je altijd professioneel houden he...
Ik zit de hele dag met gare bussen van een groot schoonmaak bedrijf bij de rdw. Ze moeten allemaal op kenteken komen en gekeurd worden... Alleen heeft de LM geen afspraak gemaakt, dus ik zit hier nog wel even goed voor de uren zullen we maar zeggen.
Op ict? pak is dan vaak niet nodig; klasgenoot van mij is gedetacheerd bij ING(nieuwe producten testen..) en bij hun word altijd raar gekeken naar mensen in pak; is daar haast not-done.
Nope, private banking afdeling. Gewoon contact met de klant enzo haha.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Nou ik zit al weer thuis. Wat een gedoe bij de rdw.. Omdat ik van een LM kwam. Mocht ik niet meer dan 1 auto te gelijk doen. Dus kon na bus 1 weer naar huis..
Maandag 3 ritjes. Zeewolde - Meerkerk in een Twingo Oud-Beijerland - Amsterdam in een Peugeot RCZ (200 pk versie ) Amsterdam - Amersfoort in een Audi A3.
Ik heb niks te klagen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Maandag 3 ritten: Sassenheim - Sliedrecht, Rdam - Almere en Weesp - Lisse. Helaas in aftandse apparaten... In Almere moet ik bij de grote zijn, met de befaamde ingang waar zoveel schade wordt gereden. Daarbij staat er nog iets wazigs over een pre-check formulier, iemand een idee wat daar de bedoeling is?
Zie nu ook dat ik een hyandai i30 met omschrijving "Winnaar Facebookactie" heb. Leuk om zo te krijgen!
[ Bericht 15% gewijzigd door qua111 op 05-04-2013 14:49:39 ]
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
(**********_*****_transportformulier, let op: dit is niet het pre-check formulier!!!) Doet een beetje aan alsof ik daar wel iets mee moet doen?
verder nog eventjes; is dit het juiste nummer om te bellen als ik gebeld ben/als ik nog op zoek ben naar een ritje: 076-5307404? Die heb ik ooit opgeslagen, maar zou ook t algemene nummer kunnen zijn
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op vrijdag 5 april 2013 16:10 schreef qua111 het volgende: (**********_*****_transportformulier, let op: dit is niet het pre-check formulier!!!) Doet een beetje aan alsof ik daar wel iets mee moet doen?
verder nog eventjes; is dit het juiste nummer om te bellen als ik gebeld ben/als ik nog op zoek ben naar een ritje: 076-5307404? Die heb ik ooit opgeslagen, maar zou ook t algemene nummer kunnen zijn
Nee dat is een ander formulier en die moet je dus niet gebruiken. Ze willen je er alleen op attenderen dat je dus niet het pre-check formulier pakt.
Lijkt me nogal wiedes, daar ze altijd exact aangeven welk(e) formulier(en) je moet hebben. Houdt het wel lekker makkelijk zo gelukkig!
Is het trouwens echt zo'n uitdaging om in Almere naar binnen te rijden in die garage, of ligt dat een beetje aan jezelf? Ik werd er namelijk zelfs gedurende m'n sollicitatie op gewezen, met foto en 5 minuten toelichting!!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik snap ook niet wat er zo moeilijk aan die inrit is, alleen is ie niet zo hoog. En als ze daar met al die vrachtwagens staan kan het wat krapjes zijn....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
D'r hoeft alleen maar een Astraatje doorheen gelukkig
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik had vandaag een koninklijk onthaal bij m'n eerste rit Was een prive-adres. Kreeg eerst koffie aangeboden, daarna kwam ze nog aan met twee sneetjes krentenbrood. Heb daar eerst maar even een kwartier gezeten haha. Auto was een vrij goed uitgeruste Skoda Octavia, blijft een prima auto. Die man had overigens net een gloednieuwe V60 gekocht, en zij een Mii.
Tweede rit was dus geannuleerd, maar werd rond 12 uur gebeld voor een andere weerzinwekkende rit; IJsselstein - Houten. Ik moest er ook maar een keer aan geloven; mijn eerste 107-ervaring. Best grappig auto'tje als je hem op z'n staart trapt, maar boven de 70 tergend langzaam.
Op vrijdag 5 april 2013 20:56 schreef Pizzabodem het volgende: Waar moest je die 107 ophalen in m'n mooie stadje? Wel echt een ritje van niets. Nieuwegein door en je bent in Houten.
Bij een dealer. Tien minuutjes lopen vanaf tramhalte IJsselstein-Zuid.
Was echt een ritje van niets inderdaad. Moest hem aftanken dus duurde iets langer. Wat is die benzine duur trouwens, schrok ervan.
Oja, heel kut: in Houten (bij dat schadebedrijf) moet je hem in die parkeergarage zetten. De uitgang aan de kant van het schadebedrijf is tegenwoordig afgesloten Dus je moet er omheen lopen. Vooral kut als je de bus wil halen.
Nee aan die kant helemaal niks meer. Heb het nog gevraagd, maar er werd de laatste tijd nogal veel ingebroken dus toen hebben ze aan 1 kant alles afgesloten.
Had ik vandaag ook, mocht een nieuwe auto afleveren bij een privé adres, en de oude auto mee terug nemen. Kreeg meteen al een glas cola aangeboden, koekjes en daarna vroeg ie nog een keer of 3 of ie me niet nog iets aan kon bieden. Tegen het einde dacht ik zelfs dat ie ging vragen vragen of ik niet wilde blijven eten, er liepen ook de hele tijd andere mensen in en uit, volgens mij was het zo'n soort familie waar altijd iedereen gezellig even langs komt.
Is toch wel één van de leukere dingen, sta je daar aan de deur met een fles wijn en je hand vol met instructieboekjes. Wat wel even lastig is is dat die meneer dan verwacht dat je eens even alles uit gaat leggen, terwijl ik alleen maar de auto kom brengen en er sowieso niet heel veel technische kennis van heb. Had dat type auto al wel vaker gehad, dus op goed geluk heb ik wel alle knopjes uit kunnen leggen en dat was goed genoeg. Uiteindelijk bijna 3 kwartier daar blijven hangen, en in totaal bijna 250 km gereden!
Had ik vandaag ook, mocht een nieuwe auto afleveren bij een privé adres, en de oude auto mee terug nemen. Kreeg meteen al een glas cola aangeboden, koekjes en daarna vroeg ie nog een keer of 3 of ie me niet nog iets aan kon bieden. Tegen het einde dacht ik zelfs dat ie ging vragen vragen of ik niet wilde blijven eten, er liepen ook de hele tijd andere mensen in en uit, volgens mij was het zo'n soort familie waar altijd iedereen gezellig even langs komt.
Is toch wel één van de leukere dingen, sta je daar aan de deur met een fles wijn en je hand vol met instructieboekjes. Wat wel even lastig is is dat die meneer dan verwacht dat je eens even alles uit gaat leggen, terwijl ik alleen maar de auto kom brengen en er sowieso niet heel veel technische kennis van heb. Had dat type auto al wel vaker gehad, dus op goed geluk heb ik wel alle knopjes uit kunnen leggen en dat was goed genoeg. Uiteindelijk bijna 3 kwartier daar blijven hangen, en in totaal bijna 250 km gereden!
Haha inderdaad, dat probleem heb ik ook weleens gehad. Mensen verwachten - geheel terecht natuurlijk - dat jij van de dealer of leasemaatschappij bent en dus een alwetend orakel bent. Zo moest ik laatst een Megane afleveren waar geen SD kaartje voor de navigatie in zat (is dit standaard trouwens?) Dit moest blijkbaar apart aangevraagd worden bij de leasemaatschappij, maar wel vervelend voor zo'n man die de volgende dag er mee naar Frankrijk moest. Zijn frustratie werd dus ook beetje tegen mij geuit, alsof ik even zo 1-2-3 dat kaartje uit m'n zak kon toveren Zo gaat het ook vaak met tankpassen. Die krijgen mensen dan apart thuisgestuurd, maar soms is de auto er eerder dan de tankpas.
Ik let nooit op tankpassen, vink altijd nee aan. Had er laatst dus wel 1 mee kwam ik later achter, met pincode erbij
Zelf heb ik nog nooit wat uit hoeven te leggen. Heb het 1 keer gevraagd maar toen zei die man "een auto is een auto" dus sindsdien vraag ik het ook niet meer
Op zaterdag 6 april 2013 15:51 schreef RobinhoAjax het volgende: Meer mensen bij AR die nog geen salaris hebben? Zou het met die hacks te maken hebben, normaal zijn ze namelijk altijd keurig op tijd..
Hier ook nog geen loon ja, zal vast wat met die cyber aanval te maken hebben
Zo moest ik laatst een Megane afleveren waar geen SD kaartje voor de navigatie in zat (is dit standaard trouwens?)
Bij de grote oranje die tegenwoordig blauw is niet standaard in ieder geval. Had ook een keer een Mégane zonder SD-kaart. Boeide die vent niet zoveel, hij had zes SD-kaarten met gedownloade shit liggen
Bij huurauto's zit er nooit zo'n kaartje is, echt stom. Volgens mij is navi in een Megane standaard of heel goedkoop, want het zit er altijd op. Maar ik vind het echt te triest voor woorden om er dan niet even een SD kaartje bij te leveren
Even wat anders: wanneer gaan we nou karten? En wordt er nog gereserveerd? Ik kan zowel op 14 als 20 april. 20 april word ik wel om 20.00 in Tilburg verwacht
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zaterdag 6 april 2013 20:15 schreef Babananana het volgende: Bij huurauto's zit er nooit zo'n kaartje is, echt stom. Volgens mij is navi in een Megane standaard of heel goedkoop, want het zit er altijd op. Maar ik vind het echt te triest voor woorden om er dan niet even een SD kaartje bij te leveren
Even wat anders: wanneer gaan we nou karten? En wordt er nog gereserveerd? Ik kan zowel op 14 als 20 april. 20 april word ik wel om 20.00 in Tilburg verwacht
Hij stond op de 13e, maar we hadden wat afzeggers. Zowel op de 13e als 20e kunnen er mensen niet.
Als ik het goed heb kunnen de volgende mensen op de 13e?
Op zaterdag 6 april 2013 20:15 schreef Babananana het volgende: Bij huurauto's zit er nooit zo'n kaartje is, echt stom. Volgens mij is navi in een Megane standaard of heel goedkoop, want het zit er altijd op. Maar ik vind het echt te triest voor woorden om er dan niet even een SD kaartje bij te leveren
Renault heeft contract met TomTom, daarom zo vaak navi want het kost vrijwel niks.
Zijn er nu dus nog 6 "karters" over. Misschien dan een idee om een nieuwe datum te prikken?. Hoe meer deelnemers hoe leuker Ik kan zaterdag as. wel, maar mijn portemonnee zal me er niet dankbaar om zijn
Op zondag 7 april 2013 16:22 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Zijn er nu dus nog 6 "karters" over. Misschien dan een idee om een nieuwe datum te prikken?. Hoe meer deelnemers hoe leuker Ik kan zaterdag as. wel, maar mijn portemonnee zal me er niet dankbaar om zijn
Goed plan om het dan te verzetten inderdaad! 20e ben ik er iig niet.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik kan 20 en 27 niet (en het weekend daarna ook niet).
Even een saaie vraag. Hoe zit het nu bij de P+R Meerkerk, kan je daar ook met de bus richting Dordrecht? 9292 wijst me zo, voor morgen, maar het staat me bij dat dat in het verleden niet mogelijk was.
Edit: laat maar, is dus niet mogelijk volgens Arriva.nl. Lekker, scheelt me een uur reistijd waarschijnlijk... Achterlijk dat dat niet kan.
Even een saaie vraag. Hoe zit het nu bij de P+R Meerkerk, kan je daar ook met de bus richting Dordrecht? 9292 wijst me zo, voor morgen, maar het staat me bij dat dat in het verleden niet mogelijk was.
Edit: laat maar, is dus niet mogelijk volgens Arriva.nl. Lekker, scheelt me een uur reistijd waarschijnlijk... Achterlijk dat dat niet kan.
Had ik vanochtend dus ook... Kut Arriva
Edit: laatste ritje gaat niet door, stond al bij de klant maar de auto moet morgen pas gehaald worden. Ew had een foutje gemaakt...
[ Bericht 7% gewijzigd door Fiorano op 08-04-2013 16:24:12 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Zo dat was weer 10.5 uur werk Na een halfuur vaststaan in Wassenaar, 50 minuten vertraging door iemand die z'n leven zat was op Dordrecht, en een half uur lopen in 't zonnetje eindelijk thuis.
Heb op Weesp station 20 minuten staan wachten op lijn 122, met naast mij zo'n transporter busje voor bejaarden/gehandicapten/kinderen. Toen reed dat busje weg, en hing er dus achterop een bordje met ''lijn 122''. Helaas was ie toen al weg. Weer wat geleerd zullen we maar zeggen
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Iemand toevallig hier op 11 maart 2013 om 12:49 in Amersfoort geweest met een Rio? Had een boete in m'n mail gekregen maar kom er net achter dat dit mijn rit helemaal niet was.
Op maandag 8 april 2013 23:05 schreef Sobajo het volgende: Iemand toevallig hier op 11 maart 2013 om 12:49 in Amersfoort geweest met een Rio? Had een boete in m'n mail gekregen maar kom er net achter dat dit mijn rit helemaal niet was.
Vet! Een gewone A4 rijdt al prima, dus dit moet wel leuk geweest zijn
De 2 jaar oude Megane 1.5dci die ik op moest halen vandaag had 90.000km op de klok, en de koppeling was al bijna versleten.
Omgeruild bij een heel vriendelijke Chinese man voor een Hyundai i30 diesel van 3 maanden oud, die rijdt verbazend goed vergeleken met de vorige generatie i30.
Maar ik vrees dus dat die over 2 jaar ook een versleten koppeling heeft..
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Heb ik een tijdje gedaan, best te doen. Gewoon af een toe een ritje meepakken. Je kan ook, ik weet niet hoe lang je met je studie stopt, een daluren kortingskaart van de NS aanvragen. Scheelt ook wat.
Ik ga het gewoon eens proberen September begin ik gewoon weer En thanks voor de tip, zal er eens naar kijken
Ik ga het gewoon eens proberen September begin ik gewoon weer En thanks voor de tip, zal er eens naar kijken
Nu nog antwoord krijgen van AR
Waarom wil je dit persé doen dan? Kan je niet solliciteren bij een autoverhuurbedrijf? Kan je ook rondrijden, maar dan zonder de helft uit eigen zak te betalen.
Waarom wil je dit persé doen dan? Kan je niet solliciteren bij een autoverhuurbedrijf? Kan je ook rondrijden, maar dan zonder de helft uit eigen zak te betalen.
Omdat ik niks anders kan vinden, en dit straks met mijn studie ook gewoon makkelijk(er) kan blijven combineren.
En geen idee van dat autoverhuur. Dacht dat dat ook gewoon hier tussen hoorde?
Maar dat zou kunnen, ik zal eens kijken of dat ergens kan
Ow zo. Ja gedeeltelijk, maar ik zie ook wel vacatures langskomen waarbij je gewoon die auto's ff door de wasstraat moet halen, schoonmaken en wegbrengen bij klanten die dichtbij zitten. Opzich ook prima werk.
Ja het maakt mij niet uit wat je doet, maar het lijkt mij gewoon bezigheidstherapie omdat je denk ik echt niets overhoudt bij EW als je die kosten zelf moet betalen.
Ow zo. Ja gedeeltelijk, maar ik zie ook wel vacatures langskomen waarbij je gewoon die auto's ff door de wasstraat moet halen, schoonmaken en wegbrengen bij klanten die dichtbij zitten. Opzich ook prima werk.
Op de sites zie ik al niet zo snel vacatures staan.
quote:
Ja het maakt mij niet uit wat je doet, maar het lijkt mij gewoon bezigheidstherapie omdat je denk ik echt niets overhoudt bij EW als je die kosten zelf moet betalen.
Klopt ook wel. Maar het is beter dan nog 5 maanden niks te doen. Bier is niet gratis helaas.
Jongens, gisteren onderweg in een busrit van een uur had ik weer voldoende tijd om m'n gedachten op een rijtje te zetten en toen bedacht ik me. Hoe bereiden julllie eigenlijk snel en efficient je ritjes voor? Momenteel ben ik nog steeds 15 min bezig met voorbereiden de dag ervoor en aan het einde van de dag ook weer 10min met afronden en uren declaren.
Hoe doen jullie dat een beetje effectief? Welke apps gebruik je? Print je alles? Hoe plan je je ritjes? Gebruik je navigatie? Etc.
1. Onbekende klant of bekende LM (routine)? 2. Kentekencheck, dan weet je wat je kunt verwachten 3. Ritinformatie copypasten en naar mezelf mailen (snel en handig) 4. Formulieren uitprinten, en op de achterkant notities maken (straatnaam, klantnaam/nr, etc.) 5. Bij een onbekend adres op Google Maps klooien, kijken waar je ongeveer moet wezen. 5. Na de rit in de trein alvast excel sheetje bijwerken 5. Na de rit gelijk thuis alles onder de scanner, sorteren in de EW Dropbox en alles online verwerken.
Verder altijd bij me: GPS Tomtom Oplader AUX kabel Zonnebril
Navigatie gebruik ik trouwens alleen naar plaatsen waar ik nog nooit geweest ben en ik wil ook nog wel eens mijn reizen voor de dag opslaan in 9292 de dag ervoor.
Over voorbereiding. Als ik gebeld wordt: - Kentekencheck . Valt helaas meestal tegen.. - Onbekende adressen even op google maps kijken. - transportformulieren printen - OV naar 1e rit checken En voor de rest zie ik wel waar ik uit kom. In het begin wel eens een hele dag 'geplanned' maar het loopt toch altijd anders. Verder heb ik nog mee: - Telefoon met TomTom software, - Autohouder voor telefoon - Autolader - Zonnebril - Eventueel tablet om de tijd te doden in de trein, maar slapen is ook altijd een goeie optie Verder zou ik qua OV vrij hopeloos zijn zonder m'n 'pokkie', 9292 app is ideaal, zowel qua reis plannen als het lopen van bestemming naar halte etc.
bier wordt ook niet gratis als je voor niks werkt.
Precies wat ik dacht. En hoe graag je het werk ook zou willen doen, denk niet dat ze je aannemen. Ze moeten immers voor jou speciaal een ander contract opstellen wat betreft de onkostenvergoeding cq. reiskosten. Buiten dat houdt je er dan ook geen klap aan over!
Over voorbereiding. Als ik gebeld wordt: - Kentekencheck . Valt helaas meestal tegen.. - Onbekende adressen even op google maps kijken. - transportformulieren printen - OV naar 1e rit checken En voor de rest zie ik wel waar ik uit kom. In het begin wel eens een hele dag 'geplanned' maar het loopt toch altijd anders. Verder heb ik nog mee: - Telefoon met TomTom software, - Autohouder voor telefoon - Autolader - Zonnebril - Eventueel tablet om de tijd te doden in de trein, maar slapen is ook altijd een goeie optie Verder zou ik qua OV vrij hopeloos zijn zonder m'n 'pokkie', 9292 app is ideaal, zowel qua reis plannen als het lopen van bestemming naar halte etc.
[..]
Precies wat ik dacht. En hoe graag je het werk ook zou willen doen, denk niet dat ze je aannemen. Ze moeten immers voor jou speciaal een ander contract opstellen wat betreft de onkostenvergoeding cq. reiskosten. Buiten dat houdt je er dan ook geen klap aan over!
Bij mij stond er A4 in de rit info, leuk momentje toen ik de parkeerplaats op liep;)
Voorbereiding: formulieren uitprinten, adresjes op achterkant printen en ov naar eerste rit alvast in 9292 app zetten. Verder heb ik een standaard EW tas waar zonnebril, autolader in zitten, en waar ik eten en drinken in kan gooien. Voor korte ritten neem ik geen tas mee. Apps: eigenlijk alleen 9292 en Apple maps, soms nog flitsmeister, en de fuelfinder app als ik moet tanken. Na de rit: foto van formulieren maken en in dropbox gooien, en ik zie vanzelf wel of ik nog een mail krijg voor autotransport formulier uren bijhouden doe ik niet aan, ik zie wel.
Bij mij stond er A4 in de rit info, leuk momentje toen ik de parkeerplaats op liep;)
Voorbereiding: formulieren uitprinten, adresjes op achterkant printen en ov naar eerste rit alvast in 9292 app zetten. Verder heb ik een standaard EW tas waar zonnebril, autolader in zitten, en waar ik eten en drinken in kan gooien. Voor korte ritten neem ik geen tas mee. Apps: eigenlijk alleen 9292 en Apple maps, soms nog flitsmeister, en de fuelfinder app als ik moet tanken. Na de rit: foto van formulieren maken en in dropbox gooien, en ik zie vanzelf wel of ik nog een mail krijg voor autotransport formulier uren bijhouden doe ik niet aan, ik zie wel.
Jij maakt dus gewoon een foto met je mobiel en stuurt dat op? Ipv een mooie scan? Ik dacht zelf vaker aan om dat zo te doen, maar weet niet of dat goed is
Ik maak ook altijd foto'tjes met mn telefoon, en dan naar dropbox uploaden, en uploaden bij de ritbon. Ook nog nooit klachten over gehad^^. Hoe doen jullie het met tussentijden noteren bij meerdere ritten? op de ritbon?
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Jaa maar altijd tijd bij klant aankomst, tijd van weggaan, tijd van trein pakken enzo... Had maandag 3 ritten, en dan wordt het moeilijk om te onthouden merkte ik xD
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik gebruik als richttijden altijd de tijden die op de transportformulieren staan, daar omheen kijk ik thuis met 9292 even hoe het ook alweer zat met de bus/trein.
Vet! Een gewone A4 rijdt al prima, dus dit moet wel leuk geweest zijn
De 2 jaar oude Megane 1.5dci die ik op moest halen vandaag had 90.000km op de klok, en de koppeling was al bijna versleten.
Omgeruild bij een heel vriendelijke Chinese man voor een Hyundai i30 diesel van 3 maanden oud, die rijdt verbazend goed vergeleken met de vorige generatie i30.
Maar ik vrees dus dat die over 2 jaar ook een versleten koppeling heeft..
Ik vind gewone A4 persoonlijk helemaal niks
Megane met versleten koppeling? Ik vind altijd dat Renaults sowieso vreemde koppelingen hebben, laat aangrijpingspunt en zeer gevoelloos. Was het niet gewoon dat?
Op woensdag 10 april 2013 14:17 schreef MG_13 het volgende: Oh, ik schrijf dat altijd meteen op, er is trouwens vast ook wel een app waarmee je kunt in en uitklokken en zo misschien je tijden bij kunt houden.
Ik gebruik daar Time Recorder voor, en heb categorieën aangemaakt: reis naar A, verblijf op A, reis A-B, verblijf op B, reis naar huis, wissel terugreis en werk voor klant. Zo kan ik gewoon in- en uitklokken en simpel een categorie kiezen.
Door alles netjes bij te houden vertelt de app mij nu dat ik 29% van mijn werktijd daadwerkelijk in de auto zit
Screenshot:
Ook wel geinig is dat je je uurloon kan invullen, dus aan het einde van de dag gelijk kan zien wat het heeft opgeleverd. Ook kan je met het week/maand overzicht makkelijk je loonstrook controleren.
Mijn voorbereiding is trouwens toch wat simpeler: bij AR krijg je de rit opdracht al per mail, en het model auto staat er ook al in. Alleen als ik een bepaald model al eerde heb gereden heb en benieuwd ben naar de uitvoering kijk ik even, maar vaak interesseert het me niet of een 14%-auto wel of geen chrome randje heeft.
Verder print ik de ritformulieren en opdrachtformulieren en als ik het niet vertrouw check ik of de planning haalbaar is.
Vandaag had ik een snelle Passat CC, dat was wel lache
[ Bericht 3% gewijzigd door Babananana op 10-04-2013 17:51:17 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Model auto staat bij ons ook al in de opdracht, maar zoals je zegt, bij sommige auto's hoef je verder niks te weten. Ik kijk soms ook even voor de kleur, is makkelijk zoeken op grote parkeerterreinen
Op woensdag 10 april 2013 19:52 schreef Panthera. het volgende: Model auto staat bij ons ook al in de opdracht, maar zoals je zegt, bij sommige auto's hoef je verder niks te weten. Ik kijk soms ook even voor de kleur, is makkelijk zoeken op grote parkeerterreinen
Dat doe ik ook altijd ff inderdaad. Stuk makkelijker dan zoeken naar kentekens. Tenzij je een zwarte of zilverkleurige Polo meekrijgt, dan weet je eigenlijk nog steeds niks
Op woensdag 10 april 2013 21:31 schreef S-RS het volgende: Morgen en overmogen naar Belgie, m'n baas chauffeuren in z'n 525D. Nog eentje uit 2011, dus nog een heerlijke 6 in lijn
Prima stage! Baas ff vergaderen en jij ff die 525 dwars gooien over de parkeerplaats?
Ik gebruik daar Time Recorder voor, en heb categorieën aangemaakt: reis naar A, verblijf op A, reis A-B, verblijf op B, reis naar huis, wissel terugreis en werk voor klant. Zo kan ik gewoon in- en uitklokken en simpel een categorie kiezen.
Door alles netjes bij te houden vertelt de app mij nu dat ik 29% van mijn werktijd daadwerkelijk in de auto zit
Ook wel geinig is dat je je uurloon kan invullen, dus aan het einde van de dag gelijk kan zien wat het heeft opgeleverd. Ook kan je met het week/maand overzicht makkelijk je loonstrook controleren.
Mijn voorbereiding is trouwens toch wat simpeler: bij AR krijg je de rit opdracht al per mail, en het model auto staat er ook al in. Alleen als ik een bepaald model al eerde heb gereden heb en benieuwd ben naar de uitvoering kijk ik even, maar vaak interesseert het me niet of een 14%-auto wel of geen chrome randje heeft.
Verder print ik de ritformulieren en opdrachtformulieren en als ik het niet vertrouw check ik of de planning haalbaar is.
Vandaag had ik een snelle Passat CC, dat was wel lache
oo dat ziet er wel vrij relaxt uit ja! Schrijven vergeet ik namelijk nog wel eens, en dan heb ik een probleem(of het op de minuut uitmaakt weetikniet, maar toch!) Helaas komende tijd niet beschikbaar door tentamens en programmeeropdrachten
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Winterbanden had ik al, alleen die liggen op zwart staal. Ik heb nu 4 velgen met goede zomerbanden voor 40 euro. Dan maar een jaar in de schuur, boeit me niet. Heb ik alle tijd om ze op te knappen.
Op woensdag 10 april 2013 22:48 schreef joppie_saus het volgende: Winterbanden had ik al, alleen die liggen op zwart staal. Ik heb nu 4 velgen met goede zomerbanden voor 40 euro. Dan maar een jaar in de schuur, boeit me niet. Heb ik alle tijd om ze op te knappen.
Op woensdag 10 april 2013 15:53 schreef Panthera. het volgende: Megane met versleten koppeling? Ik vind altijd dat Renaults sowieso vreemde koppelingen hebben, laat aangrijpingspunt en zeer gevoelloos. Was het niet gewoon dat?
Ja, maar hij zat echt op het laatste puntje. Ma's Golf van 17 jaar krijgt over een maand een nieuwe koppeling, en ik heb hem het afgelopen jaar behoorlijk achteruit zien gaan. Het aangrijpingspunt wordt steeds korter, dus van een klein beetje koppelen naar vast is dan bijna een schakelaar ipv mooi verloop geworden. Dat gevoel had ik ook een beetje met die Megane. Daarna krijg je dat hij permanent gaat slippen als je flink gas geeft, en dan is het snel afgelopen. In dat stadium zit onze Golf nu zo'n beetje :p
quote:
Op woensdag 10 april 2013 22:48 schreef joppie_saus het volgende: Winterbanden had ik al, alleen die liggen op zwart staal. Ik heb nu 4 velgen met goede zomerbanden voor 40 euro. Dan maar een jaar in de schuur, boeit me niet. Heb ik alle tijd om ze op te knappen.
Winterbanden op zo'n auto? Wat is er mis met rustig rijden als het een keertje vriest?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Winterbanden op zo'n auto? Wat is er mis met rustig rijden als het een keertje vriest?
Ja leuk, ik lekker rustig rijden en een klapmongool op winterbanden neemt meer risico, ik moet alsnog remmen en ben te laat. Nee bedankt. Overigens kosten winterbanden in deze maat ook geen drol. Heb Vredestein voor 35 euro per band. En ik ga regelmatig naar Duitsland, daar zijn ze gewoon verplicht.
Maar als het écht glad is kan je ook met winterbanden nog dwars gaan, zelfs als je rustig rijdt. Neemt niet weg dat het altijd iets helpt, dus verstandig is het sowieso imo.
Vanavond laatste tentamen, hopelijk krijg ik ritten voor morgen. Begin het toch te missen na een dikke 2,5 week niet gereden te hebben.
Ja, maar hij zat echt op het laatste puntje. Ma's Golf van 17 jaar krijgt over een maand een nieuwe koppeling, en ik heb hem het afgelopen jaar behoorlijk achteruit zien gaan. Het aangrijpingspunt wordt steeds korter, dus van een klein beetje koppelen naar vast is dan bijna een schakelaar ipv mooi verloop geworden. Dat gevoel had ik ook een beetje met die Megane. Daarna krijg je dat hij permanent gaat slippen als je flink gas geeft, en dan is het snel afgelopen. In dat stadium zit onze Golf nu zo'n beetje :p
[..]
Winterbanden op zo'n auto? Wat is er mis met rustig rijden als het een keertje vriest?
Ook met een slippende koppeling kun je lang doorgaan hoor, een vriend van me had nog even 10.000 km doorgereden met zijn golfje destijds.
[..] Ze moeten vast een goed beeld van studenten hebben daar
Inderdaad, ben ook wel eens op vrijdagmiddag rond half 1 nog gebeld voor een spoedje. Toen kreeg ik deze vraag ook al Overigens voor morgen, Leeuwarden - Nijmegen in een 500 en Nijmegen Almere in een 508. Hoef de eerste pas om 10u op te halen.
Kan trouwens ook wel wat geld gebruiken, ga over anderhalve week voor een weekje naar Lissabon. Zou fijn zijn als er even daarna weer wat geld op de rekening wordt gestort
Ik ben nog niet gebeld, en wel morgen de hele dag beschikbaar aangegeven. Bellen jullie wel eens onder het mom van: "Ik heb nog niks gehoord en wil graag werken? `Of is dat te zeikerig?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 11 april 2013 15:56 schreef Fiorano het volgende: Ik ben nog niet gebeld, en wel morgen de hele dag beschikbaar aangegeven. Bellen jullie wel eens onder het mom van: "Ik heb nog niks gehoord en wil graag werken? `Of is dat te zeikerig?
Op donderdag 11 april 2013 15:56 schreef Fiorano het volgende: Ik ben nog niet gebeld, en wel morgen de hele dag beschikbaar aangegeven. Bellen jullie wel eens onder het mom van: "Ik heb nog niks gehoord en wil graag werken? `Of is dat te zeikerig?
Ik ben al drie dagen beschikbaar en ben niet drie keer niet gebeld.
Vandaag eindelijk ook weer eens gewerkt. 2x Golf 7 en 1x nieuwe model Clio, Astra SW met van die heerlijke AGR stoelen. Allemaal maximaal 14 dagen oud. Heb wel eens slechtere ritjes gehad. Blijkbaar zit het met werk wel goed in de regio hier, na 5 weken niet beschikbaar te zijn geweest werd ik direct na het invoeren van m'n beschikbaarheid gebeld.
[ Bericht 15% gewijzigd door Pizzabodem op 11-04-2013 18:28:50 ]
Ik mag morgen ook eindelijk weer is werken, ze belde rond 4 uur, daarna rond 5 uur werd ik opeens weer gebeld, beide ritten gecanceld
Toen nog een rit gekregen gelukkig. Iemand ervaring met tolwegen? Mag je die gwn nemen of moet je daar ook toestemming voor vragen . Verder stond er ook weer een prachtige zin in m'n ritomschrijving: 'LET OP! De locatiemanager heeft blauwe tas 'PRIUS'' lekker duidelijk weer!
Op donderdag 11 april 2013 18:39 schreef bitowner het volgende: Ik mag morgen ook eindelijk weer is werken, ze belde rond 4 uur, daarna rond 5 uur werd ik opeens weer gebeld, beide ritten gecanceld
Toen nog een rit gekregen gelukkig. Iemand ervaring met tolwegen? Mag je die gwn nemen of moet je daar ook toestemming voor vragen . Verder stond er ook weer een prachtige zin in m'n ritomschrijving: 'LET OP! De locatiemanager heeft blauwe tas 'PRIUS'' lekker duidelijk weer!
Ik heb 1x eerder de tunnel in zeeland gebruikt kan je gewoon declareren. je kan het altijd helemaal netjes doen door het ff door te bellen maar bij mij was het geen probleem.
Ik denk dat ik binnenkort toch maar eens ga vragen of ik mag overstappen naar privé chauffeur. Word echt nooit meer gebeld joh, echt voor max 1,5 dag in de maand. Dat is gewoon niet rendabel meer. Komende tijd ook stage dus misschien pc'en in de weekenden of wellicht daarna. Hoop dat ik dan meer ritten krijg. Heb sterk het idee dat het met leeftijd te maken heeft namelijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik ben hier meestal 1 of 2 dagen beschikbaar en wordt altijd wel gebeld. En tegenwoordig al rond 13:00 ipv 17:00 sta kennelijk boven aan de lijst ofzo?
Ik kan het me niet voorstellen dat er niet genoeg werk is in regio Amsterdam. Ik denk gewoon dat ze teveel chauffeurs hebben aangenomen, terwijl het aantal klanten gelijk zijn gebleven of gedaald zijn.
Ik zit ook in regio Amsterdam, en wordt bijna altijd gebeld als ik beschikbaar ben, en vaak ook nog vroeg op de dag, ben al eens een keer om 9 uur 's ochtends gebeld.
Maar ik woon ook in Almere, misschien dat dat er mee te maken heeft.
gister een collega van een ander chauffeursbedrijfje ontmoet in de trein.. ik dacht dat ik vette chauffeursverhalen had maar hij topte dat toch wel redelijk hard :p
Zal me even voorstellen! Ben Maarten, 20, en wil gaan werken als studentchauffeur. Ik vond dit topic en dacht, das perfect voor mijn vraag
Ik heb nu een beetje de keuze om bij twee bedrijven op gesprek te gaan; SCC Comfort en Zapp. Alleen weet ik dus niet waar ik voor moet gaan En aangezien ik keuze haat wil ik jullie vragen; wie heeft er tips waar ik voor moet gaan? Kan bij allebei niks vinden voor bijv. salaris of hoe vaak je ingezet wordt.
Zal me even voorstellen! Ben Maarten, 20, en wil gaan werken als studentchauffeur. Ik vond dit topic en dacht, das perfect voor mijn vraag
Ik heb nu een beetje de keuze om bij twee bedrijven op gesprek te gaan; SCC Comfort en Zapp. Alleen weet ik dus niet waar ik voor moet gaan En aangezien ik keuze haat wil ik jullie vragen; wie heeft er tips waar ik voor moet gaan? Kan bij allebei niks vinden voor bijv. salaris of hoe vaak je ingezet wordt.
Iemand?
He Maarten, ik weet niet of je hier antwoord op je vraag zult vinden. Hier zitten eigelijk alleen student chauffeurs van Easyway en Autoreset. Ik zou je zelf ook niets over de door jou genoemde bedrijven kunnen vertellen. Wellicht is easyway of autoreset wat voor je!
Op vrijdag 12 april 2013 14:29 schreef rsgl het volgende: Utrecht. Bedrijven zijn van studentenchauffeurs.nl en, lijkt er best wel op, studentchauffeur.nl
Hey Maarten,
Studentenchauffeurs lezen hier wel degelijk mee maar het zijn idd vooral de jongens van Easyway die op dit forum zitten. Echter ik werk bij Zapp, al vier jaar lang nu en het bevalt me prima. Ik ken het andere bedrijf ook dat zit zover ik weet vooral in het Oosten van Nederland. Zapp zat in Den Haag en zit nu in Amsterdam. Uurloon zou ik zo niet precies kunnen zeggen maar kan ik eventueel voor je navragen, mocht je nog vragen hebben kan dit altijd via de PM.
Zal me even voorstellen! Ben Maarten, 20, en wil gaan werken als studentchauffeur. Ik vond dit topic en dacht, das perfect voor mijn vraag
Ik heb nu een beetje de keuze om bij twee bedrijven op gesprek te gaan; SCC Comfort en Zapp. Alleen weet ik dus niet waar ik voor moet gaan En aangezien ik keuze haat wil ik jullie vragen; wie heeft er tips waar ik voor moet gaan? Kan bij allebei niks vinden voor bijv. salaris of hoe vaak je ingezet wordt.
Wees inderdaad maar blij dat die Corsa een diesel is. Heb een keer een 1.2 benzine gehad, kon je op de invoegstrook wel uitstappen om dat ding aan te duwen. Dat 1.3 dieseltje vindt ik best te doen, veel beter dan zo'n 1.2tdi van VW. Ik had vanochtend trouwens ook iets. Die Fiat 500 was een semi-automaat. En ik heb het voor elkaar gekregen dat ding in de file af te laten slaan. Dacht dat zoiets onmogelijk was. En nee, geen start-stop, dat is het eerste wat ik uit zet als ik in een auto stap. Moet de pook ook eerst weer in 'N' zetten voordat hij weer kon starten. Bizar! De 508 was een huur auto die de verkoop in ging. Maar raad toch sterk af 'm te kopen. De problemen met de ketting waren al te horen/voelen (1.6THP). Verder best een fijne wagen trouwens!
Op vrijdag 12 april 2013 16:07 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Wees inderdaad maar blij dat die Corsa een diesel is. Heb een keer een 1.2 benzine gehad, kon je op de invoegstrook wel uitstappen om dat ding aan te duwen. Dat 1.3 dieseltje vindt ik best te doen, veel beter dan zo'n 1.2tdi van VW. Ik had vanochtend trouwens ook iets. Die Fiat 500 was een semi-automaat. En ik heb het voor elkaar gekregen dat ding in de file af te laten slaan. Dacht dat zoiets onmogelijk was. En nee, geen start-stop, dat is het eerste wat ik uit zet als ik in een auto stap. Moet de pook ook eerst weer in 'N' zetten voordat hij weer kon starten. Bizar! De 508 was een huur auto die de verkoop in ging. Maar raad toch sterk af 'm te kopen. De problemen met de ketting waren al te horen/voelen (1.6THP). Verder best een fijne wagen trouwens!
Mijn allereerste rit voor AR was in een Fiat 500 met semi-automaat. Sta ik daar in een parkeergarage in het centrum van Utrecht, geen idee hoe dat werkte Ik wist natuurlijk wel dat een normale automaat PRND had, maar deze had geloof ik ook nog een A en een E. Uiteindelijk de hele rit in de E gereden (zal wel voor eco staan?), maar hij ging tenminste vooruit
Zo, dat waren weer 1150 lekkere km's in een 525d, en die zijn toch behoorlijk rap. In iets meer dan 7 seconden naar de 100, dan trek je toch leuke gaten in Knokke bij het stoplicht
Op vrijdag 12 april 2013 16:07 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Wees inderdaad maar blij dat die Corsa een diesel is. Heb een keer een 1.2 benzine gehad, kon je op de invoegstrook wel uitstappen om dat ding aan te duwen. Dat 1.3 dieseltje vindt ik best te doen, veel beter dan zo'n 1.2tdi van VW.
Die 1.2 "ecoflex" in een Corsa is echt een dweil. Ik heb er vandaag en gisteren twee meerdere keren gereden, en het is echt idioot traag. Die motor begint pas te trekken vanaf 4000 toeren, daaronder is het echt helemaal niks. En die versnellingen zijn ook eco, dus van 5000 in 1 gaat naar 2500 in 2 Mijn oplossing: bij schakelen van 1 naar 2 met slippende koppeling op 4000 houden, dan kan je enigszins vlot rijden. En schakelen bij 6500 in de hogere versnellingen. De 5 is overbodig. (Disclaimer: doe dit niet als het zelf eigenaar bent van een Corsa, of zelf de benzine moet betalen )
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Zelfs de 1.4 benzine met 100pk in de Corsa voelt niet snel aan en is ook niet snel. Maar er is nu ook een 1.4Turbo in de Corsa, iemand daar al ervaring mee in de Corsa? Dan moet het wel een vlot karretje worden Vind de Corsa verder 'meer' auto dan de Polo. Komt misschien ook omdat ik alleen maar 'kale' Polo's heb gereden...
Ik vraag me trouwens af wie er bij de ontwerpafdeling van Peugeot heeft bedacht dat er een 'SOS' knop en een knop met Peugeot logo in moesten. Stond op een parkeerplek een broodje te eten. Helaas in de auto, omdat het regende. En ja, dan ga je met knopjes spelen. En opeens was ik verbonden met de Peugeot assistance ofzo. Kon er geen klap van verstaan wat er gezegd werd. Maar leek me niet helemaal de bedoeling . Maar toen ie eenmaal bezig was kreeg ik 'm ook niet geannuleerd..
Die 1.2 "ecoflex" in een Corsa is echt een dweil. Ik heb er vandaag en gisteren twee meerdere keren gereden, en het is echt idioot traag. Die motor begint pas te trekken vanaf 4000 toeren, daaronder is het echt helemaal niks. En die versnellingen zijn ook eco, dus van 5000 in 1 gaat naar 2500 in 2 Mijn oplossing: bij schakelen van 1 naar 2 met slippende koppeling op 4000 houden, dan kan je enigszins vlot rijden. En schakelen bij 6500 in de hogere versnellingen. De 5 is overbodig. (Disclaimer: doe dit niet als het zelf eigenaar bent van een Corsa, of zelf de benzine moet betalen )
En die heb je dan ook nog eens met LPG... Mijn pa wou eerst zoeen, en ik wist al wel: 65pk op c.a. 1000 kg, dat word niks. Gelukkig was hij het met me eens en heeft ie een 1.3 diesel genomen. 95 PK.
En die heb je dan ook nog eens met LPG... Mijn pa wou eerst zoeen, en ik wist al wel: 65pk op c.a. 1000 kg, dat word niks. Gelukkig was hij het met me eens en heeft ie een 1.3 diesel genomen. 95 PK.
Volgens mij is het enige belang van een fabrikant die zo'n kutmotor verkoopt dat die goed scoort in de algemene verbruikstest. Maar nuttig bij normaal gebruik zijn ze niet. Ik vraag me serieus af hoeveel Corsa's met die 1.2 particulier verkocht worden.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Volgens mij is het enige belang van een fabrikant die zo'n kutmotor verkoopt dat die goed scoort in de algemene verbruikstest. Maar nuttig bij normaal gebruik zijn ze niet. Ik vraag me serieus af hoeveel Corsa's met die 1.2 particulier verkocht worden.
Wel aardig wat geloof ik. Staan i.i.g. vrij veel 2ehands te koop volgens mij.
Wel aardig wat geloof ik. Staan i.i.g. vrij veel 2ehands te koop volgens mij.
Hehe, ja omdat het belastingvoordeel zeker voorbij is
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik heb vandaag voor het eerst op zaterdag kunnen werken. Had een rit Hapert-Deventer in een Caddy, gelukkig ging ie van locatie naar berijder dus hij was in ieder geval wel netjes en schoon. In Deventer een lift gekregen naar station Deventer Colmschate, waar welgeteld 1 trein per uur komt.. Gelukkig hoefde ik maar een kwartier te wachten, maar door de vele werkzaamheden op het spoor dit weekend wel 7 uur kunnen maken.
Vorig jaar hadden ze chille ritten in het weekend bij EW, die bandenwissels. Dit jaar niet meer beschikbaar geweest in het weekend, maar volgens mij waren die er dit jaar niet.
Ik zag gistermiddag nog dat EW een oproep had staan voor hikers omg. Leeuwarden. Om vanochtend een auto op te halen. Maar zul je zien dat je weer met een of andere belbus (waar je driekwartier op moet wachten) moet nemen naar Oosterwierum. Nee, bedankt.. En mijn financiële reserves zijn momenteel ook niet dusdanig groot dat ik even een stukje OV ga voorschieten.
Ik hoop wel dat die bandenwissels nog gaan komen, prima ritten vanuit het zuiden naar Putten M'n pa's banden zijn vorige week gewisseld door de LM, dus wie weet komt het er nog aan?
De laatste keer dat ik een bandenwissel had was het in een klein nietszeggend dorpje net boven Groningen. Heb bij de wissel van zomer naar winterbanden maar één keer een bandenwissel gehad.
Ik hoorde destijds van een werknemer van dat bedrijf van die busjes de winter ervoor veel schade had aan busjes. Daardoor hebben ze in Putten voor alle busjes winterbanden gefixt; bij alle nieuwe busjes zaten winterbanden in de leasecontracten, dus dan kon je gewoon bij Profil/waar dan ook je banden laten wisselen. Vandaar dat het denk ik iets eenmaligs was.
Alweer gebeld voor morgen Leeuwarden - Heerenveen in een Sprinter, Heerenveen - Breda in een Kangoo en Oosterhout - Amersfoort in een Insignia. Lekker dagje dus. Hoop dat het een beetje mooi weer wordt morgen, tussen de 2 locaties in Heerenveen is 38 minuten lopen of 10 minuten met de bus en 20 minuten lopen (ook maar 2 per uur). Dus als het zonnetje een beetje schijnt ga ik liever lopen.
Op maandag 15 april 2013 15:34 schreef Rubenr3 het volgende: Ik ben eindelijk klaar met de tentamens dus ik hoop morgen ook weer eens wat ritten mee te pakken!
Aan het bericht op Facebook te zien moet je even bellen
Ik ben helaas druk met mijn scriptie Om moedeloos van te worden