abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124558100
Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een foodsteamer. Ik kreeg er een receptenboekje bij, maar als ik eerlijk ben loop ik er niet warm voor :@ Dus ik dacht: ik ga op Fok! op zoek naar recepten *O*

Ik heb gestoomde groenten, rijst, zalm en kip al geprobeerd en het was allemaal erg lekker O+

Zijn er meer mensen van Fok! die koken met een food steamer/stoominzet/andere manier om te stomen? Zo ja, wat maak jij er in klaar? Of heb je een lekker recept?

[ Bericht 2% gewijzigd door Puala op 27-03-2013 10:24:42 ]
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:22:56 #2
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124558230
heb hem niet maar heb een stoomnetje . Maak daar 90% van de groeten in klaar
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_124558320
Ik gebruik een Chinees stoommandje van bamboe, ik zal als ik weer thuis ben eens wat gerechten opsnorren. Hou er wel rekening mee dat het niet volledig gestoomde gerechten zullen zijn. Zelf vind ik vleespasteitjes erg lekker en stoom ik regelmatig dingen als paksoi en choy sum als bijgerecht, dat zijn kolen en lenen zich er prima voor.
pi_124558674
Ik heb van die bamboe stoommandjes, en ik stoom groente graag. Bloemkool, Broccoli, courgettes ook wel eens gedaan, maar met name peultjes ben ik fan van.

Het is vooral om de groente zelf zo smaakvol mogelijk te houden, dus niet zozeer voor echt recepten maar een pure bereiding. Ik heb het idee dat het wel wat uitmaakt voor de smaak, maar het is vooral dat ik dan heel makkelijk bijvoorbeeld een peultje eruit kan vissen om te proeven of die al precies gaar is. Je bent ook van het afgieten af, het is minder nat, handig als de witlof nog de oven in moet.

Verder vind ik grof zout lekker omdat het zout dan niet gelijkmatig verdeeld is, en je daardoor meer smaaksensatie krijgt. Als je het in het water kookt dan werkt dat natuurlijk niet. Ook kun je nog even wat kaas over de broccoli of bloemkool raspen en mee laten smelten, dat werkt ook niet zo goed in kokend water. Ik vind het dus vooral handig bij het smaakvol bereiden van groente zonder daar al te veel mee te doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † woensdag 27 maart 2013 @ 10:39:53 #5
91830 MaximusTG
pi_124558694
Ik heb ook twee van die stapelbare Chinese stoommandjes, erg leuke dingen. Maak er bv bapao in, maar ook groenten en vis.
Laatst bv had ik vis uit de oven, en gestoomde broccoli en aubergine uit de stoommand.
Maar ik denk niet dat je het als compleet gerecht moet zijn, maar meer als een handige bereidingsmethode.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:42:02 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124558749
Als mijn manometer goed staat...
Ed en Willem Bever met het stoomlied
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:42:34 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_124558761
ik had er een en deed er al mijn groenten in
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_124560009
Stoommandjes voor de magnetron _O_ , werken als de tierelier, gebruik ik vaak voor groenten en soms voor dingen als vlees of vis.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:51:05 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136402238
Ik stoom de laatste tijd ook de meeste groentes is in een bamboe stoommandje. Vanavond staat broccoli op het menu.

Heeft het zin om smaakmakers zoals peper, knoflook toe te voegen aan het mandje zodat de smaak in de groente trekt? Of is dat onzin?
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:05:13 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136638270
quote:
Ziet er ontzettend lekker uit :9~

En wat een pracht foto's weer _O_
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_136649840
Soort van crosspost: 1 blik kokosmelk, twee afgetopte blikken zelfrijzend bakmeel. Kneden tot elastisch, balletjes van maken en stomen tot gaar. (15-20 min, die op de foto zijn wel wat kleiner trouwens)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')