Maar op een dergelijk micro niveau moet je de regeling ook niet bekijken denk ik.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar ik zou toch niet graag lichamelijk gehandicapte met dit weer de kou in schoppen
Inderdaad. Een prudente beslissing Pax.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:39 schreef Paxcon het volgende:
Tentamen gehad, verder geen zin om te bespreken. Zoals Giku zegt: word je alleen maar depressief van.
Dat hangt ervan af. Is het een orgaan van een publiekrechterlijke rechtspersoon?quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:45 schreef Etsu het volgende:
Is de Nederlandsche Bank NV een a of b-orgaan?
De Staat.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Is het een orgaan van een publiekrechterlijke rechtspersoon?
B-orgaan, voor zover het met openbaar gezag belast is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:45 schreef Etsu het volgende:
Is de Nederlandsche Bank NV een a of b-orgaan?
Ik hoop dat dit klopt...quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
B-orgaan, voor zover het met openbaar gezag belast is.
Een NV is een privaatrechterlijke rechtspersoon en kan dus nooit een orgaan van een publiekrechterlijke rechtspersoon zijnquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:49 schreef Etsu het volgende:
internet zegt dat het b-orgaan is.ik had zo geredeneerd dat DNB van de Staat was (stond min of meer in de casus) en dat is publiekrechterlijk en blabla
Maar ze zijn enkel een bestuursorgaan wanneer ze die publiekrechterlijke taak uitoefenen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:51 schreef Tchock het volgende:
Makkelijk om te onthouden: een a-orgaan is bij publiekrecht ingesteld, een NV (of BV e.d.) is opgericht op grond van het BW en is dus ALTIJD een b-orgaan voor zover het met openbaar gezag belast is.
NVquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Een NV is een privaatrechterlijke rechtspersoon en kan dus nooit een orgaan van een publiekrechterlijke rechtspersoon zijn
jij vindt dat werknemers met gezinnen gewoon mogen lijden. ik ken een postbezorger en die heeft nu bijstand. Hij werkte ook bij de post(jaren en jaren lang). Hij had een vastcontract. Door de reorganisatie is hij zijn baan kwijt. Hij zit nu met de gebakken peren. Hij moest zijn huis verkopen en hij kan geen werk vinden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat vind ik allemaal wat kort door de bocht. Als bezuinigen op arbeidskosten kan samen met die groep mensen wat bieden vind ik dat niet verkeerd.
Overigens zijn ook gewoon niet 'alle' werknemers ingeruild voor 'minder capabele mensen'. Er zijn ook nog zat oude stijl werknemers in het bedrijf om het zo maar te zeggen. En de nieuwe werknemers worden ook ingezet op de postbezorgerwerkzaamheden en niet op de meer complexe postbodewerkzaamheden.
Met alle respect, maar als je werk overgenomen kan worden door verstandelijk gehandicapten dan zegt dat ook wel weer wat.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit moet toch helemaal niet mogen? Bobbie? Zo kan je wel heel goedkoop aan je arbeid komen, gewoon lekker de overheid laten sponsoren..
Ja, je moet altijd even bedenken of jij als burger ook een dergelijke instantie kan oprichten. Jij kan wel een eigen bank beginnen, maar geen eigen gemeente.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:51 schreef Tchock het volgende:
Makkelijk om te onthouden: een a-orgaan is bij publiekrecht ingesteld, een NV (of BV e.d.) is opgericht op grond van het BW en is dus ALTIJD een b-orgaan voor zover het met openbaar gezag belast is.
Maar daar twijfel ik dus een beetje aan. Als de post perfect gesorteerd is gaat het ze nog wel lukken, maar dat is het zo goed als nooitquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je werk overgenomen kan worden door verstandelijk gehandicapten dan zegt dat ook wel weer wat.
De gehandicapten krijgen begeleiding. Daarnaast loopt PostNL hiermee vooruit op de participatiewet. Echte liefdadigheid of een bezuiniging is het allemaal niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar daar twijfel ik dus een beetje aan. Als de post perfect gesorteerd is gaat het ze nog wel lukken, maar dat is het zo goed als nooit![]()
Bovendien is het fysiek best zwaar. Als ik 2 wijken heb gelopen zit ik er wel doorheen voor de dag, lichamelijk gezien.
Ik wil eerst de berekeningen zien, voordat ik zoiets ga zeggen. Ik vermoed alleen dat het een bezuiniging is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
De gehandicapten krijgen begeleiding. Daarnaast loopt PostNL hiermee vooruit op de participatiewet. Echte liefdadigheid of een bezuiniging is het allemaal niet.
Dat zei ik al.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar ze zijn enkel een bestuursorgaan wanneer ze die publiekrechterlijke taak uitoefenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |