Volgens mij ben je een stuk of tien mensen boven mij in het lijstje vergetenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:56 schreef danic het volgende:
Als er nog wijzigingen nodig zijn hoor ik het wel.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:08 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een stuk of tien mensen boven mij in het lijstje vergeten![]()
Ja, dat was ik nog vergeten. Ik heb op 10 januari een echo gehad, toen was ik 9 weken. Ik was de 15e uitgerekend volgens internet en daar heeft ze de 16e van gemaakt. Daarna op 6 februari dat was de 14e week. Toen is de ud hetzelfde gebleven. Beide echo's door vk gedaan. Alleen de 20 weken echo is door star gedaan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:14 schreef mignonne het volgende:
Maar heb je een termijnecho gehad? Rond de 9/10/11 weken? En door wie is die uitgevoerd? door de STAR, in het ziekenhuis of door de verloskundige zelf?
Dat vraag ik me dan af. Want als er een termijnecho is gedaan of een nekplooimeting, dan hoeft er niet direct bij de SEO ineens getwijfeld te worden aan je termijn.
Vandaag, in hellevoetsluis.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:24 schreef danic het volgende:
Ik heb niet meer zo'n vertrouwen in star eerlijk gezegd. Die hebben bij mij met meerdere dingen zo gerommeld.
Wanneer heb je die echo nou gehad, gisteren of vandaag?
En ik neem aan in je eigen woonplaats?
Dus op basis van die echo heeft zij daar de 16e van gemaakt, en dat kwam grofweg overeen met jouw positieve test/laatste menstruatie verhaal? Nouja daar lijkt me eerlijk gezegd niets mis mee, als de verloskundige een basis-echoscopie opleiding gedaan heeft.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:25 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ja, dat was ik nog vergeten. Ik heb op 10 januari een echo gehad, toen was ik 9 weken. Ik was de 15e uitgerekend volgens internet en daar heeft ze de 16e van gemaakt. Daarna op 6 februari dat was de 14e week. Toen is de ud hetzelfde gebleven. Beide echo's door vk gedaan. Alleen de 20 weken echo is door star gedaan.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:53 schreef GotC het volgende:
Even kleine ego post: Alles was top bij de vk, hartje was een prachtige beatbaarmoeder is goed gegroeid. Wat een opluchting! Nu hopelijk wat meer genieten!
Jahoor, en wij ons hier maar zorgen lopen makenquote:Op woensdag 27 maart 2013 08:58 schreef L-E het volgende:
Oh, sorry! Had helemaal niet door dat er op mij werd gewachtHier alles in orde nav de klap gisteren in ieder geval hoor!
Straks weer naar de gyn ivm de rest van mijn toestanden. Ik ben nu een tikje druk met babywasjes en de kolf uitkoken en het geboortekaartje en en en, want alles moet ineens af he
quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:53 schreef GotC het volgende:
Even kleine ego post: Alles was top bij de vk, hartje was een prachtige beatbaarmoeder is goed gegroeid. Wat een opluchting! Nu hopelijk wat meer genieten!
Goeie! Dat ga ik ook eens inplannen, is al 300 jaar geleden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:03 schreef danic het volgende:
Spirit, ja dat was ook de achterliggende gedachte dat ze nu gaat. Dat we ff kunnen doen en laten wat we willen.
Ik hoop zo dat het lukt om nog 1x naar de biod te gaan. Ik wil heel graag naar Oz. Denk wel dat we het gaan doen. Zal het laatste zijn voorlopig met zijn tweetjes.
Oh wat fijn GotC!quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:53 schreef GotC het volgende:
Wat apart dat een huisarts je niet doorstuurt. Een osteopaat, chiropractor, of bekkenfysio kunnen je van deze klachten af helpen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:58 schreef -mandy- het volgende:
In mijn rechterbovenbeen. Komt door een verweekt bekken aan de rechterkant. Rusten en zo min mogelijk doen was het advies van de huisarts.
Erg irritant want bij het minste of geringste begint dat domme been weer te tintelen en nadien pijn te doen.
Ik had nog veel plannen voor in het verlof, maar daar heb ik al een mooie streep doorgetrokken.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:01 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jahoor, en wij ons hier maar zorgen lopen maken
Ja! Ik ga voor goede vrijdagquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:06 schreef Suikertante het volgende:
Oh dat wordt 'm hoor! Toch een afleiding minder, het startsein Danic!
En spirit, laten we elkaar steunen in het niksdoen vandaag!
GotC, genieten geblazen, je bent gezond zwanger! Toch leuk he dat hartje? Had het niet verwacht maar vind het elke keer weer leuk
Wel foto's ik plaats ze zo wel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:00 schreef Spirit82 het volgende:
Fijn gotc! Altijd een opluchting. Weet nog hoe eng die eerste 20 weken waren![]()
Danic, misschien ook fijn voor jullie dat je nu een echt rust hebt en kan nemen wanneer je wilt?
Bubsell, wat?! Geen foto's?? Succes bij de gyn zo!
dat was op LE haar post over huisarts eb fysio etc naar mandyquote:
Wat fijn!quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:53 schreef GotC het volgende:
Ok, dan is het goed!quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:58 schreef L-E het volgende:
Oh, sorry! Had helemaal niet door dat er op mij werd gewachtHier alles in orde nav de klap gisteren in ieder geval hoor!
Straks weer naar de gyn ivm de rest van mijn toestanden. Ik ben nu een tikje druk met babywasjes en de kolf uitkoken en het geboortekaartje en en en, want alles moet ineens af he
Ja hoor, kan zonder verwijzing.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:17 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dat was op LE haar post over huisarts eb fysio etc naar mandy
quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:05 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zit zo heerlijk zwanger te wezen op de bank, in de zon met m'n haakwerkje en een lief rommelend meisje in m'n buik
Ok ik verveel me... Ik ga strijken
Ik hoop echt dat jij daar toch ook zo dicht mogelijk bij in de buurt gaat komenquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:13 schreef L-E het volgende:
L0t: van waar ik nu sta is 37+5 een geweldige termijn, lekker doen!
quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:05 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zit zo heerlijk zwanger te wezen op de bank, in de zon met m'n haakwerkje en een lief rommelend meisje in m'n buik
Ok ik verveel me... Ik ga strijken
Vanmiddag, huuh, ik ben nerveus.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:21 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat jij daar toch ook zo dicht mogelijk bij in de buurt gaat komen. Wanneer moet je weer naar de gyn?
Ik zal m'n baby even toespreken.
ik niet... Huuuuu!!quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:07 schreef Suikertante het volgende:
Euh, ik heb voor het eerst dat ik per ongeluk denk "ik wil ook!!"
Leuke klusjes!!!quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:00 schreef Spirit82 het volgende:
Zo, babywas is weer gestreken en nieuwe was zit in de machine. Zit nu weer braaf op de bank met keiharde buikIk heb zo'n leuke babyspulletjes
![]()
Succes alvast vanmiddag LE. Groei echo toch?
Oh ... arme Spirit ...quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
Huhuhuhuhuuuu![]()
De striae heeft toegeslagen zie ik net
Ja, elke dag behalve de afgelopen dagen (weekendje weg en buikbalsam mee). Dit is mijn strafquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:20 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Oh ... arme Spirit ...![]()
smeer je wel met Bio-oil?
Misschien dat een inhaalslag helpt, 2x/dag smeren?quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja, elke dag behalve de afgelopen dagen (weekendje weg en buikbalsam mee). Dit is mijn straf
en daarbij scheurt het van binnen utquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:28 schreef miss_sly het volgende:
Het kan tot de laatste dag en wel of niet smeren maakt geen verschil. Dus nee, het is niet je straf, Spirit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was erg druk in mijn buik gister, het wilde niet blijven liggen voor de metingen.
Het stak zelfs zijn/haar tong uit.
Ook weer goedgekeurd bij de gynhb was erg goed voor mijn doen.
De datum wordt daar niet aangepast. Ik blijf gewoon wel die datum aanhouden.
Ook nog snel een echo gehad. Nu was ie wel rustiger. Hartje deed het goed.
De 20 weken echo word ipv een seo een guo. Dit ivm het waterhoofd van de papa. Is niet erfelijk maar voor de zekerheid dus toch maar een speciale echo.
Zijn er meer mensen die een guo gehad hebben?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mooie foto's Bubsel!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was erg druk in mijn buik gister, het wilde niet blijven liggen voor de metingen.
De 20 weken echo word ipv een seo een guo. Dit ivm het waterhoofd van de papa. Is niet erfelijk maar voor de zekerheid dus toch maar een speciale echo.
Zijn er meer mensen die een guo gehad hebben?
Een guo? Nog nooit van gehoord
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
Lijkt me een goede vraag voor Mignonne.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was erg druk in mijn buik gister, het wilde niet blijven liggen voor de metingen.
Zijn er meer mensen die een guo gehad hebben?Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
Klopt idd, we moeten ook naar een ander ziekenhuis toe.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:41 schreef .Sparkling. het volgende:
Ah wat lief Bubseltje!
En wat groeien ze toch hard in een paar maandjes, onvoorstelbaar![]()
Ik heb geen ervaring met een guo. Is dat een uitgebreide seo?
Precies, zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Striaequote:
Nee geen buikje hier. ik ben erg dik geweest. Heb flink vel over.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:39 schreef GotC het volgende:
Thanks meidenBen helemaal in de 7e hemel, er valt toch wel een flinke last van je schouders! Nu lekker kraamzorg aanvragen en morgen de 20 weken echo plannen.
Limone, m'n buik begint idd al wat te vormen. Erg leuk om mee te maken! Hoe gaat het met jou?
Bubseltje wat een mooie echofoto's!Goed dat je een GUO krijgt, liever dat alles helemaal perfect nagekeken wordt
Heb jij nu al een buikje trouwens?
XM, succes straks met de ctg.
Spirit striaeHoop dat het idd niet erger wordt.
Is ook heel spannendquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:53 schreef Limone het volgende:
Ik heb morgen mijn eerste echo en als alles goed is mag ik een week later naar de vk. Ik ben best wel gespannen voor morgen. Mijn kwaaltjes lijken een stuk minder dan vorige week (maar het kan ook zijn dat ik ze wat beter onder controle heb, of dat ik er aan gewend ben ofzo) en ik vond mijn buik niet heel erg dik. Maar die is nu opeens wel dikker.
Zo hou ik mij dus de hele dag een beetje bezig
Je bent nu 7 weken toch? Hoe laat mag je?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:53 schreef Limone het volgende:
Ik heb morgen mijn eerste echo en als alles goed is mag ik een week later naar de vk. Ik ben best wel gespannen voor morgen. Mijn kwaaltjes lijken een stuk minder dan vorige week (maar het kan ook zijn dat ik ze wat beter onder controle heb, of dat ik er aan gewend ben ofzo) en ik vond mijn buik niet heel erg dik. Maar die is nu opeens wel dikker.
Dat had ik die eerste onzekere weken ook hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:53 schreef Limone het volgende:
Nou dat klinkt ook zwaar kut zeg... Kan je bd hoger zijn doordat je je zorgen maakt? Terecht hoor, maar misschien dat er daarom zo laconiek over wordt gedaan. Wel heel raar dat hij geen vragen wilde beantwoorden... Misschien volgende keer wat meer aandringen? Artsen zijn soms echtquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:54 schreef L-E het volgende:
Nou. Bloeddruk was weer hoog (150/95), de gyn benoemde dit, en stuurde me vervolgens weg omdat we pas een plan van aanpak gaan maken ná de groeiecho van morgen. Wat ik dan kwam doen nu was niet duidelijk..Verder moest ik me rustig houden en er vooral vanuit gaan dat de baby morgen prima gegroeid is, want dan is er immers niets aan de hand. Vragen wilde hij niet beantwoorden, dat had nu geen zin, ofzo.
Het zullen mijn hormonen zijn, maar ik ben hier zó verdrietig vanDe onzekerheid, het feit dat niemand me iets lijkt te vertellen, het gemak waarmee van tafel wordt gewuifd dat de baby écht rustiger is dan normaal (of denk ik dat ineens maar omdat ik me zorgen maak?), ik vind het echt even kut allemaal
Van die lui hebben allang een blinde vlek voor die situaties. Voor hun is het werk en vergeten soms de mens achter de patiënt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
stom dat hij geen vragen wilde beantwoorden LE..hij moet zich toch ook beseffen dat je die wel hebt en je onrustig wordt als die niet beantwoord worden.
Mag er vanuit gaan dat zo iemand ervaring heeft met dit soort situaties en de hormonen van zwangere vrouwen.
vindt het echt rot voor je
Het is ook hartstikke spannend. Ik vond die eerste weken ook helemaal niet leuk, werd echt heen en weer geslingerd tussen positieve en negatieve gedachten. Zeker met je vorige zwangerschap die mis is gegaan is het logisch dat je zenuwachtig bent. Ik duim voor jou en je mini!!quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:53 schreef Limone het volgende:
Ik ben toch anders gewend qua medicamenteus behandelen bij zulke tensies. Maar ik ben 'gewone' cardiologische patiënten gewend en dat zal toch allemaal wel een stuk anders verlopen dan bij zwangeren. Heb ook geen verstand van welke medicatie gebruikt mag worden tijdens zwangerschap.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:36 schreef WupWup het volgende:
LE, die bloeddruk is te hoog en daardoor voor de verloskundige een reden om door te verwijzen. Maar voor een gynaecoloog is het niet zoveel spannends omdat deze bloeddruk nog te laag is om medicamenteus te behandelen. Je zit dus eigenlijk een beetje tussen wal en schip wat dat betreft: is er nu wel iets rots aan de hand met je lijf of valt het allemaal wel mee? Dat neemt niet weg dat je vandaag niet oké bent behandeld en daar mag je best wat van zeggen. Je bent een mens, een patient, je betaalt dik voor de zorg dus minimaal een vriendelijk woord mag je wel verwachten. Gelukkig volgende keer een ander!
Jeetje, wel echt steeds harde buiken dusquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, wat een rare situatie LE. Daar zou ik ook onrustig van worden. En dat helpt niet voor je bloeddruk idd. Heb je dezelfde arts morgen?
Ik ben net terug, hartfilmpje was helemaal perfect, maar heb wel echt veel harde buiken die goed te zien zijn op het ctg. Ik heb nu een heel lang weekend en moet het echt rustig aan doen en kijken of ze aanhouden, ook in rust of dat het nu met rust beter gaat. Zodra ze pijnlijk(er) worden en in rust aanhouden, moet ik direct bellen. En het zal wel tussen mn oren zitten, maar het voelt natuurlijk nu zeurderig en pijnlijk, maar ik moest ook wel nodig plassen toen ik thuiskwam. Dus ja, maar ff aankijken komende dagen. Wordt het niet minder, dan moet ik toch écht écht écht rustiger aan gaan doen. Dus niet helemaal dismissed...
Nou kijk, dat is dus iets wat ik nog niet wist. Vanaf welke waarden gaan ze wel behandelen? Of ligt dat ook aan de klachten van de moeder, of de conditie van de baby etc? Dat tussen de wal en het schip ervaar ik ook zo, en afhankelijk van wie ik spreek wordt de nadruk gelegd op hoe het mee kan vallen of hoe het kan compliceren. De echo morgen zal iig het eea duidelijker maken, verwacht ik.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:36 schreef WupWup het volgende:
LE, die bloeddruk is te hoog en daardoor voor de verloskundige een reden om door te verwijzen. Maar voor een gynaecoloog is het niet zoveel spannends omdat deze bloeddruk nog te laag is om medicamenteus te behandelen. Je zit dus eigenlijk een beetje tussen wal en schip wat dat betreft: is er nu wel iets rots aan de hand met je lijf of valt het allemaal wel mee? Dat neemt niet weg dat je vandaag niet oké bent behandeld en daar mag je best wat van zeggen. Je bent een mens, een patient, je betaalt dik voor de zorg dus minimaal een vriendelijk woord mag je wel verwachten. Gelukkig volgende keer een ander!
Haha, herkenbaar. Ik schrijf zelfs dingen op mijn lijst die ik al heb gedaan/geregeld, zodat ik weer iets af kan strepen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:46 schreef Piekie81 het volgende:
Het lijstje nog te kopen wordt korter, maar ik verzin er steeds weer wat bij (zoals vitamines enzo)... Dus echt heel kort is die nog niet.
Heb ik nog wat te doen de komende weken
Haha, zo erg is het bij mij nog, daarvoor moet er vast nog teveel...quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar. Ik schrijf zelfs dingen op mijn lijst die ik al heb gedaan/geregeld, zodat ik weer iets af kan strepen.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar. Ik schrijf zelfs dingen op mijn lijst die ik al heb gedaan/geregeld, zodat ik weer iets af kan strepen.
Kindje doet het prima! Alleen ik dus iets minder. Lig nu op de bank en wel af en toe harde buiken, maar goed dat zal ook niet simsalabim ineens over zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jeetje, wel echt steeds harde buiken dus![]()
Ik hoop voor je dat het met rust afneemt, want dan weet je wat je te doen staatKindje deed het verder gelukkig wel goed?
Nee tuurlijk niet, je bent natuurlijk ook nog wat gestresst van die 2x ziekenhuis enzo.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kindje doet het prima! Alleen ik dus iets minder. Lig nu op de bank en wel af en toe harde buiken, maar goed dat zal ook niet simsalabim ineens over zijn.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:47 schreef L-E het volgende:
[..]
+ 1! En als het daarna niet gaat, dan schijt aan je werk, echt!quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, je bent natuurlijk ook nog wat gestresst van die 2x ziekenhuis enzo.
Maar nu 5 dagen vrij toch? Neem t ervan! Pootjes omhoog en je legitiem lekker laten vertroetelen door Duvel
Eensch!quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:08 schreef L0t.. het volgende:
[..]
+ 1! En als het daarna niet gaat, dan schijt aan je werk, echt!
Wow, een man die naar de Ikea wilquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:08 schreef Spirit82 het volgende:
Ik wil geen klossen, dan kom ik niet meer in m'n bed![]()
Om 3 uur, toen ik heel hard aan het chillen was, stond vriend ineens stuiterend voor de deur. Had 2 uur vrij genomen door het mooie weer en wilde naar de ikea... Nu doe ik pijn, maar we hebben wel eindelijk matrasje en nieuw lampje enzo
Naar nog een paar maanden heerlijke zwangerschapquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:14 schreef Mabawa. het volgende:
Fijn zo'n man Spirit!
Limone morgen een echo, spannend. Succes met wachten.
Pfff ik ben moe, zo intens moe. En emotioneel, nu ben ik dat normaal ook wel huilen bij Bambi bv maar vanmorgen zat ik in de auto te huilen toen ik mamaschaap met 2 lammetjes zagWaar gaat dit heen?
Kietel? Ik duw dat ding kreunend weer naar binnenquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:23 schreef LadyBlack het volgende:
Het is ook heel bijzonder!!![]()
En wat ik ook zo bijzonder vind, is hoe gewend je eraan raakt! De eerste bewegingen vond ik haast een beetje naar voelen, van die ongecontroleerde porretjes, en dan later worden het zulke herkenbare bewegingenen kun je een beetje spelen met je kind
ik 'kietel' bijvoorbeeld soms het voetje dat ze uit mn zij probeert te steken, en dan trekt ze m razendsnel weer naar binnen!
![]()
![]()
Dat ga ik echt wel missen
[/zwijmel]
Haha ja knietjes en ellebogen steken hier soms uit ter hoogte van mn navel, dat doet wel zeerquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:27 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Kietel? Ik duw dat ding kreunend weer naar binnenEn ze heeft me ook een partij puntige knietjes en elleboogjes niet normaal. Gelukkig steekt ze meestal alleen haar billen uit. Die passen precies in m'n hand
Ik hoef 5 dagen bar weinig nuquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, je bent natuurlijk ook nog wat gestresst van die 2x ziekenhuis enzo.
Maar nu 5 dagen vrij toch? Neem t ervan! Pootjes omhoog en je legitiem lekker laten vertroetelen door Duvel
Nee dat godzijdank niet inderdaad! Ik klop het meteen even afquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:29 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Haha ja knietjes en ellebogen steken hier soms uit ter hoogte van mn navel, dat doet wel zeermaar verder zit er eigenlijk nooit heel veel kracht achter, dus ik prijs me gelukkig
geen gekneusde ribben hier zoals je wel eens leest
Ligt inderdaad ook aan de rest van de situatie (eiwit in urine, labwaarden, klachten), maar bij echt alleen zwangerschaps hoge bloeddruk mag lang worden gewacht met medicatie. In streekziekenhuizen heb ik meegemaakt dat ze tot een onderdruk van 110 afwachten. Academisch zie ik dat ze veel sneller behandelen, vanaf 100 meestal.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou kijk, dat is dus iets wat ik nog niet wist. Vanaf welke waarden gaan ze wel behandelen? Of ligt dat ook aan de klachten van de moeder, of de conditie van de baby etc? Dat tussen de wal en het schip ervaar ik ook zo, en afhankelijk van wie ik spreek wordt de nadruk gelegd op hoe het mee kan vallen of hoe het kan compliceren. De echo morgen zal iig het eea duidelijker maken, verwacht ik.
Hier had de vk mij naar huis gestuurd met een onderdruk van 93 met een laagdrempelig beladvies. Twee dagen later stond de vk hier in huis met een onderdruk van 120.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:36 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ligt inderdaad ook aan de rest van de situatie (eiwit in urine, labwaarden, klachten), maar bij echt alleen zwangerschaps hoge bloeddruk mag lang worden gewacht met medicatie. In streekziekenhuizen heb ik meegemaakt dat ze tot een onderdruk van 110 afwachten. Academisch zie ik dat ze veel sneller behandelen, vanaf 100 meestal.
Ik snap dat alleen de hypertensie niet perse reden is om te behandelen. Maar ik vraag me wel enorm af hoe dat zich verhoudt tot die groeiachterstand. En of je dat uberhaupt 'oplost' met medicatie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:36 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ligt inderdaad ook aan de rest van de situatie (eiwit in urine, labwaarden, klachten), maar bij echt alleen zwangerschaps hoge bloeddruk mag lang worden gewacht met medicatie. In streekziekenhuizen heb ik meegemaakt dat ze tot een onderdruk van 110 afwachten. Academisch zie ik dat ze veel sneller behandelen, vanaf 100 meestal.
vooral slepen idd. Maar goed nog 29wk of zoiets. Het einde is in zichtquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:25 schreef Spewey het volgende:
Aww, lief van jeIk ben blij met de nieuwe medicatie, vandaag maar 1 keer hoeven overgeven
en zoveel minder misselijk
![]()
Ik ben helemaal verslaafd aan de Tropical coco shuffle ijsjes van Beluga (te koop bij appie)![]()
Hoe is het met jou? Sleep je je door elke dag?
Morgen echo voor Limone![]()
Schandalige opmerking inderdaad XM![]()
Gewoon even een knuffel voor L-E
ja en daarna ook nogquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:37 schreef Suikertante het volgende:
XMTactloos en volkomen ongepast zeg! Daarbij lijkt me niet dat je je over zulke dingen nu zorgen moet gaan maken, is ook helemaal niet nodig
Hoop dat je nu ondanks die mutsch eindelijk een beetje kunt ontspannen.
Waterijsjes zijn voor iedereen een geweldige tip ferrariIk heb de hele tijd dorst, maar ijsjes houden me dan even bezig zonder dat ik meteen 2395023 keer naar de wc moet. En ze zijn lekker en hebben weinig calorieën (als je de goede koopt
)
Heb je de vorige keer echt tot de geboorte gekotst?
Verder heb ik wel meegelezen maar mijn hoofd doet zeef. Heb een fijne jurk gekregen van mijn moeder van Cora Kemperman, waar mijn buik gewoon inpastEigenlijk niet zo mijn lievelingswinkel, maar soms vind ik ineens iets heel mooi! En ik heb een bruiloft in april dus dan kan ik hem aan
Iets minder was net in de Gamma dat ik ineens een extreem heftige kramp kreeg in mijn buik, het deed zo'n pijn dat ik meteen hartkloppingen kreeg en een paniekgevoel, maar het zakte toen gelukkig weer weg. Misschien had ik toch niet alsnog met mijn moeder mee moeten gaan shoppen vandaag én 's avonds nog naar de GammaMaar alles is veel te leuk om dan thuis te blijven
Like dohquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:37 schreef Suikertante het volgende:
Iets minder was net in de Gamma dat ik ineens een extreem heftige kramp kreeg in mijn buik, het deed zo'n pijn dat ik meteen hartkloppingen kreeg en een paniekgevoel, maar het zakte toen gelukkig weer weg. Misschien had ik toch niet alsnog met mijn moeder mee moeten gaan shoppen vandaag én 's avonds nog naar de GammaMaar alles is veel te leuk om dan thuis te blijven
Wij gaan morgen, lekker ongezond doen nu eva er niet isquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:57 schreef GotC het volgende:
Grrr...ze hebben die Griekse burger weer bij de Mac...
Ben je ondertussen al wel goed naar de wc geweest?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:57 schreef LadyBlack het volgende:
Danic, dat klinkt goed! Geniet er even lekker van!
FR, ik hoop dat er snel weer goeie dagen aankomen![]()
En dan te bedenken dat ik ook kwam klagen over wat misselijkheid....dat is nog dezelfde die ik maandag ook had, steekt zo nu en dan de kop op. Ik denk dat ik geen vet meer ga eten, en alleen nog maar kleine porties. Blegh.
Mag ik mee?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:58 schreef danic het volgende:
[..]
Wij gaan morgen, lekker ongezond doen nu eva er niet is
Haha Den Haag?quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:03 schreef danic het volgende:
[..]
Tuurlijk, zeg maar waar we je moeten komen ophalen.
Mwa, niet echt ook....quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:59 schreef danic het volgende:
[..]
Ben je ondertussen al wel goed naar de wc geweest?
Was al bang dat je Groningen zou zeggen, maar den haag is ook best omrijden zeg maarquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Haha Den Haag?nee hoor meid, lekker samen even genieten
Oepsiequote:Op woensdag 27 maart 2013 21:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Like dohjij ging toch met mij meerelaxen??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland kennende is het volgende week ineens 24 gradenquote:Op donderdag 28 maart 2013 09:03 schreef LadyBlack het volgende:
Kou heb ik gelukkig al enige tijd geen last meer van GotCDe grootste koukleum ever heeft nu gewoon dunne kleertjes aan onder een niet superdikke jas, en dat gaat prima
Dus duim voor me dat het weer warmer wordt als ik bevallen ben
Hoezo??quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Nederland kennende is het volgende week ineens 24 gradenAl hoop ik dat het iig tot 15 april max 10 graden wordt.
Yur gaat zijn 1e marathon lopen in Rotterdam op 14 april. Zou ook weer zo lullig zijn als het ineens 30 graden is, terwijl ze door sneeuw en ijs hebben getraindquote:
Blij dat we het erover eens zijnquote:Op donderdag 28 maart 2013 09:16 schreef LadyBlack het volgende:
Aaaah ja dat zou wel een beetje een rare omschakeling zijn
Nou met 10 graden kan ik ook wel leven hoor, zonnetje erbij.... prima
Over de tmi, heb ik idd ook periodes gehad van een aantal dagen. Vezels eten hielp goed (gedroogde pruimen) en idd veeeeel drinken, heel veel. Ik zette gewoon een fles voor m'n neus die leeg moest die dag. Enige nadeel is ook veeeeeel plassenquote:Op donderdag 28 maart 2013 09:22 schreef LadyBlack het volgende:
* Naar keuken loopt voor glaasje sap
Oh en theewater zal ik ook opzetten![]()
Ah daar ben je! Zag t net al op facebook, ik schrok al!!quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
O hai vanuit het ziekenhuis. Vannacht om de haverklap harde buiken die steeds vervelender werden. Om 6:00 gebeld en moest meteen komen. Alles zit nog potdicht, maar cervix is in een week wel van 4 naar 3,2 gegaan, maar daar maakten ze zich niet zo druk om. Geen ontsluiting of verweking en dat is goed. Maar omdat de harde buiken wel om de 2-3 minuten komen (!) mag ik een dagje en mss ook een nachtje blijven ter observatie om te zien of er toch niet stiekem wat aan het beginnen is en dat is natuurlijk alles behalve wenselijk bij 31 weken...
Duuf is m'n iPad halen dus ik kan lekker veel meeposten vandaag.
Jasses XM, doe 'ns niet! Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallenquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja het mag echt nog ff minstens 6-7 weken blijven zitten idd. Maar het is duidelijk dat het het naar de zin heeft in m'n buik en ze zeiden dat ze er alles aan doen dat zo te houden.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wolk, dat van die navelstreng/spatader klinkt maar eng. Krijg je nu regelmatig extra controles? Moet je nu ook bloedverdunners slikken ofzo? Of heeft dat daar totaal geen invloed op?
En L-E, hoppa, BAM! Even twee weken ingehaald, mooi zo
Jullie kind kan dat gewoon joh!quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:36 schreef L-E het volgende:
[..]Ja nou, ik weet het nog niet want de echo is om 11:20 maar hoop doet leven he.
Oh, nou in dat geval ga ik er gewoon vanuit dat het zo is iddquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:36 schreef L-E het volgende:
[..]Ja nou, ik weet het nog niet want de echo is om 11:20 maar hoop doet leven he.
Ja, ik laat dat kluitje thuis vandaag, en neem Vriendje mee!quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:38 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jullie kind kan dat gewoon joh!
Hey en nu wel alle vragen stellen die je hebt en je niet met een kluitje in het riet laten sturen hè!!
quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:41 schreef GotC het volgende:
* GotC wacht geduldig op al het goede nieuws dat zometeen binnen gaat stromen
Net de afspraak voor de SEO gemaakt15 mei
Dat is snel ineens. Eerst Moederdag en nu goede vrijdag. Je kiest de datums wel uit he?quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:13 schreef danic het volgende:
XMdoe es niet zo eng joh!
KD kom es vertellen!!
Wij zijn net terug uit het ziekenhuis. Nou ga maar even zitten:
Ik heb helemaal geen gbs!! Kweken van 10 dagen terug zijn negatief![]()
![]()
Maak je je daar al die tijd zorgen om. Stelletje prutsers.
Aangegeven ook dat ik er aardig klaar mee was. Dus inwendig onderzoek en zit inmiddels op 3 cm. Ze wilde graag strippen, maar ik was niet voorbereid op die vraag en ze vroeg het tijdens het toucheren, dus niet gedaan. Maar "haar handen jeukten"![]()
Maareh......ze was al aan het porren dus heeft me half gestript en dat merk ik wel.
Daarbij (even beetje cryptisch want nog niemand vertelt) maar morgen wordt voor ons een hele goede vrijdag![]()
Nu snel laatste dingen regelen. Iemand nog tips??
ja hoor, iedereen kent onze achternaamquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:43 schreef Suikertante het volgende:
Nee!! Ik wist echt zeker dat het een jongetje was, totaal zonder reden maar toch!
Of toch een metroman KD??
Zonder gekheid, gefeliciteerd met je meisje!![]()
(je beseft dat de achternaam er nog op staat?)
Nou, ook maar even proberen te slapen dan ofzoquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, maar hij moet nu weg. Rust tussen 13-15.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |