Je maakt je wel weer onsterfelijk belachelijk door een land aan te halen waar niet alleen mannen, maar ook vrouwen en kinderen moeten werken om niet te verhongeren, als rolmodel voor onze samenleving. Dan zitten er niet een paar draadjes los, maar een hele kabelboom.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En dan? Net als hier de vrouw-en-kind-onterend methode invoeren van 'schat-jij-moet-ook-werken-voor-een-schijntje-en-onze-kinderen-moeten-in-de-crash-want-we-betalen-ons-scheel-voor-een-stapel-stenen-op-een-postzegel' omdat banksters en speculanten een free lunch willen?
Goed punt, maar er zijn wel meer zaken (kaste systeem) die daar mogen veranderen. Echter, heeft de inflatie (10+% op jaarbasis tot voor kort) en een gebrek aan vertrouwen in het officiële geld, niet een grote rol in de aantrekkingskracht van goud voor India? Ook een land als Turkije heeft een traditie van goudbezit en ook daar speelt vroegere inflatie een grote rol volgens mij.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je mag sowieso hopen (en verwachten, als India zich verder ontwikkelt) dat ze die pre-middeleeuwse vrouw-onterende traditie van bruidsschatten langzaamaan uitfaseren.
Dan heb ik in ieder geval in 2030 nog voor 1000 dollar aan goud liggen en kan ik daar tegen die tijd nog net een brood voor kopen? Het vertrouwen in het financiële spelletje neemt af met de dag, kijk naar cyprus en kijk naar de opkomst van bitcoin (de ware ideologie erachter en niet het get-rich-quick-spelletje dat iedereen er nu mee aan het spelen is). Onze schulden gaan we (en zeker de VS) nooit meer afbetalen want daarvoor is simpelweg niet eens genoeg geld in omloop. Laten we derivaten nog maar buiten beschouwing laten, die als een tijdbom onder het systeem liggen. De FED is een doodlopende weg ingeslagen door nu eindeloos te printen tegen 0% rente, wat op lange termijn alleen maar kan leiden tot inflatie of zelfs hyperinflatie.quote:en de goudprijs daalt naar 500 u.s dollar en blijft daar dood op zijn gat liggen tot 2030
Stel jij zet je geld op een bankrekening.quote:Op woensdag 24 april 2013 02:14 schreef arjan1212 het volgende:
Stel jij koopt nu goud.
en de goudprijs daalt naar 500 u.s dollar en blijft daar dood op zijn gat liggen tot 2030
Als je het koopt, doe het dan zeker fysiek en in eigen bezit.quote:Op woensdag 24 april 2013 02:11 schreef bravilor01 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar met wat ik me zo allemaal ingelezen heb op het web lijkt goud mij best een goede keuze om fysiek te kopen met het oog op de lange termijn. En met lange termijn bedoel ik when the shit hits the fan (again) of wanneer de inflatie door gaat gieren met al dat nepgeld dat erin gesodemieterd word.
Ik heb geen economie gestudeerd, maar ben wel sinds de eurocrisis veel aan het lezen hierover op internet en ik moet bekennen dat ik hierbij geneigd ben de adviezen van de doomdenkers op te volgen
(zerohedge, max keiser, peter schiff en ook willem middelkoop) en een deel van mijn spaarcenten om te gaan zetten in fysieke goudbaren. Wat ik in ieder geval niet meer geloof is elk woord uit de mond van de politici en meneertje bernanke.
Mijn vraag dus, ben ik nu een domme particulier goldbug die erin stinkt of praten deze eerder aangehaald bronnen wel degelijk verstandige taal?
Max Keiser zou er in dit geval niet zover naast hoeven te zitten (wat niet vaak voorkomt).quote:Op donderdag 25 april 2013 10:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wie verwacht er eigenlijk dat de goudprijs de komende maanden weer gaat dalen?
Max Keiser had wel weer een leuke theorie, deze luide dat de prijs van goud daalt ondanks dat de 'intrinsieke waarde' gewoon stijgt. Hij zou gelijk hebben als we vroeg of laat weer naar een goudstandaard toe zouden gaan.
Een goudrun bedoel je?quote:Op donderdag 25 april 2013 11:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eigenlijk is er dus sprake van een 'bankrun' in het PM?
Ik zag net dat mijn PM dealer bijna door zijn volledig voorraad heen is. D.w.z. dat PM op allocation isquote:Op donderdag 25 april 2013 11:28 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Een goudrun bedoel je?
We zullen het merken.
Terwijl je zou verwachten dat de papierprijs rap zou dalen. Wat heb je nou aan een stuk papier als je goud wil hebben?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
Toch gek dat de paper price amper lijkt te fluctueren terwijl fysiek zeer slecht leverbaar is.
Als ik uit eten ga krijg ik nog regelmatig zilveren bestek. Misschien eten centrale bankiers er ook wel mee, maar ze hebben het in elk geval niet in hun kluis liggen.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:59 schreef francorex het volgende:
In het wereldje van zilverinvesteerders is de leuze " if you can't hold it you don't own it' gemeengoed.
Mijn opinie, als papieren goud ontkoppeld van fysiek goud zal de oorzaak zijn, een tekort aan fysiek zilver.
Wat wil je ?quote:Op donderdag 25 april 2013 13:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Als ik uit eten ga krijg ik nog regelmatig zilveren bestek. Misschien eten centrale bankiers er ook wel mee, maar ze hebben het in elk geval niet in hun kluis liggen.
Of stiekem wel.......quote:Op donderdag 25 april 2013 13:35 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Als ik uit eten ga krijg ik nog regelmatig zilveren bestek. Misschien eten centrale bankiers er ook wel mee, maar ze hebben het in elk geval niet in hun kluis liggen.
Ik heb ergens wel gelezen dat men in japan bereid is om $ 500,- boven de spotprijs voor een ounce goud te betalen. Als dit klopt dan kun je denk wel van een disconnect tussen papier en fysiek spreken. Weet iemand of dit waar is?quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:37 schreef GoedeVraag het volgende:
De echte disconnect is er trouwens nog niet, momenteel spelen vooral capaciteitsproblemen, schaarste is nog niet echt zichtbaar (tenzij GLD nog veel verder leegloopt):
http://goldchat.blogspot.nl/2013/04/chill-out-dudes.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |