abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125364867
Hmm kijk eens wat ik heb gevonden. Een interessant artikel over zilver. De hamsterweken schijnt daar begonnen te zijn.

*UPDATE: ALL US WHOLESALE SUPPLIERS ARE NOW SOLD OUT OF EVERY OUNCE OF PHYSICAL SILVER & HAVE SUSPENDED ALL SALES! SDBullion.com has closed due to lack of ANY AVAILABLE SILVER!

BOTH AMARK & CNT ARE SOLD OUT OF EVERY LAST OUNCE OF PHYSICAL SILVER!!!

http://silverdoctors.com/cnt-sold-out-of-all-physical-silver/
pi_125366219
Comex default? Wat is dit? kan iemand mij vertellen wat dit met de prijs zou doen wanneer dit daadwerkelijk zou gebeuren?

The COMEX will default in the next week or several weeks and people will be “settled” with Dollars, no more metal will be delivered!

http://silverdoctors.com/(...)lt-in-the-next-week/
pi_125366888
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:11 schreef SeLang het volgende:

Suckerrally
Had jij eigenlijk al bedacht wat je over een paar jaar gaat doen met je aandelen Rabobank N.V.? :D
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:20:48 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125368016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:04 schreef dvr het volgende:

[..]

Had jij eigenlijk al bedacht wat je over een paar jaar gaat doen met je aandelen Rabobank N.V.? :D
Hoe weet jij dat? :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:35:12 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125368678
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 april 2013 @ 13:58:02 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125395413
"Gold Wipes $560 Billion From Central Banks... or the same impact a 2% rise in rates would have on the Fed's balance sheet"

Bernanke faalt :')
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 april 2013 @ 16:43:18 #132
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_125402452
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:58 schreef SeLang het volgende:
"Gold Wipes $560 Billion From Central Banks... or the same impact a 2% rise in rates would have on the Fed's balance sheet"
quote:
“If you think about the intrinsic value of gold, there’s not a lot,” Guy Debelle, assistant governor at Australia’s central bank, which owns 79.9 tons, said at a business lunch in Canberra on April 16. “Gold often has a high price because people believe that other people believe that it’s worth a lot. When you describe other markets like that, the word ‘bubble’ gets thrown about.”
Waarom zouden centrale banken het dan op hun balans hebben staan (of zelfs netto-koper zijn)?

quote:
The gold price decline is extremely concerning, South Africa Reserve Bank Governor Gill Marcus told reporters in Cape Town yesterday. The bank, which holds 125.1 tons, wont adjust its reserve policy following the slump, Marcus said.

Sri Lankas central bank governor said falling prices are an opportunity for nations to raise gold reserves and that the island will favorably examine buying more. The Bank of Korea said the plunge isnt a big concern because holding the metal is part of a long-term strategy for diversifying currency reserves.
  woensdag 17 april 2013 @ 16:46:17 #133
371032 GoedeVraag
pi_125402565
In India wordt overigens onverminderd fysiek goud gekocht:

http://www.bloomberg.com/(...)pers-to-bazaars.html

quote:
Gold buyers in India, the world’s biggest consumer, are flocking to stores to buy jewelry and coins, betting a selloff that plunged bullion to a two-year low may be overdone.

“My daughter is just six months old, but I think it is never too early to buy gold,” said Sharmila Shirodkar, a 28- year-old housewife, while displaying a new pair of earrings she bought from a store in Mumbai’s Zaveri Bazaar. “I had been asking my husband every day if prices will go down more. I couldn’t wait anymore.”
pi_125404970
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:46 schreef GoedeVraag het volgende:

http://www.bloomberg.com/(...)pers-to-bazaars.html

Dit geeft ook wel zo'n beetje het intelligentie niveau van de gold bugs aan.
  woensdag 17 april 2013 @ 17:59:19 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125405537
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:46 schreef GoedeVraag het volgende:
Je begrijpt hopelijk dat er dus exact dezelfde hoeveelheid wordt verkocht? Tegenover elke koper staat immers een verkoper. M.a.w., een dergelijke uitspraak heb je niets aan.

Wat wel iets zegt is dat de zeer hoge volumes plaatsvinden bij steeds lagere prijzen.
Mijn reisverslagen
pi_125405637
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:43 schreef GoedeVraag het volgende:

Waarom zouden centrale banken het dan op hun balans hebben staan (of zelfs netto-koper zijn)?
Ik heb de afgelopen dagen letterlijk geen enkele goudbezitter gezien -geen particulier, geen fonds, geen centrale bank, echt helemaal niemand- die zich druk maakt over de crash. Wel een hoop anderen die een hoop herrie maken over wat voor een klap die arme goudbezitters hebben gehad, of die juist geamuseerd staan te vreugdedansen, maar de goudcommunity zelf deert het niets. Velen vinden het zelfs positief dat de speculanten nu even uit de markt geschud zijn en dat ze nu zelf weer beduidend lager kunnen bijkopen; of ronduit opgetogen omdat deze ontwikkeling een voorbode kan zijn van het instorten van de vermaledijde papiermarkt en daarmee het begin van een astronomische waardestijging (zover is het m.i. nog niet, en ik ben nog niet overtuigd dat er tussen nu en zaterdag niet nóg een klap gaat komen. Als die uitblijft zou maandag wel eens een opvallend hoge stijging kunnen laten zien omdat het gevaar dan geweken lijkt).

Maar goed, centrale banken hebben goud om twee redenen op de balans staan: Enerzijds omdat het een neutrale valutareserve is die je kunt bezitten zonder al te afhankelijk te zijn van de financieel-economische policies van andere landen, en anderzijds als laatste redmiddel voor als er ooit een ernstige geldcrisis uitbreekt; in dat geval heb je nog goud achter de hand waarmee je essentiele importen kunt betalen, leningen kunt afsluiten, een nieuwe munt kunt invoeren en versterken, etcetera. Er bestaat geen enkele andere asset die die laatste functies (van waardeopslag en betaalmiddel in tijden van crisis) zo goed kan vervullen als goud, en die in de tussentijd de economie niet tot last is door passief opgeslagen te liggen.

In dat opzicht is goud volstrekt uniek en het is dan ook zinloos om goud op zijn financiële performance te beoordelen of met andere assets te vergelijken buiten crisistijden, want zijn rol en functie verandert dan radicaal. In normale tijden is goud een passief middel om waarde op te slaan zonder reëel rendement te maken. Saai en onattractief dus, economisch nauwelijks relevant, en het wordt dan nooit veel meer waard dan wat het kost om het te delven. Maar in crisistijd is het een uniek middel om waarde te behouden als al het andere kapotgaat en een laatste betaalmiddel waarmee economische activiteit gefaciliteerd kan worden en schuldvereffening kan plaatsvinden - en daarmee is het dan juist van bijna onschatbare waarde, want anders kon er alleen nog hopeloos inefficiente ruilhandel plaatsvinden. Zijn waarde in de ene periode zegt niets over de waarde in een andere; en in een (potentiele) tussenfase zoals nu wordt zijn waarde vooral bepaald door de heersende opvattingen over de financieel-economische toestand van de wereld.
pi_125406257
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:59 schreef SeLang het volgende:

Je begrijpt hopelijk dat er dus exact dezelfde hoeveelheid wordt verkocht? Tegenover elke koper staat immers een verkoper. M.a.w., een dergelijke uitspraak heb je niets aan.
Hoezo? Die hoge vraag ondersteunt per definitie de prijzen.

Overigens zijn ook in Australië, Japan, China en andere landen de retailverkopen de laatste dagen hard gestegen, zodanig zelfs dat de groothandel nu met tekorten zit. Dus geen tekorten door schijterige handelaren die niet durven inkopen maar door onverwacht hoge vraag, wat natuurlijk bijdraagt aan de waardering. Het zal even duren voordat het uit banken en ETFs gedumpte goud door de markt geabsorbeerd is, maar het door velen verkondigde verhaal dat goud nu zijn safe-haven glans verloren heeft, was wat prematuur.
pi_125406297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat wel iets zegt is dat de zeer hoge volumes plaatsvinden bij steeds lagere prijzen.
de volumes zijn overigens ook fors lager.
  woensdag 17 april 2013 @ 18:24:56 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125406466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

de volumes zijn overigens ook fors lager.
De dalingen gingen met hoge volumes, de recente stijgingen met dalende volumes. Klassiek kenmerk van een downtrend (als je waarde hecht aan TA)
Mijn reisverslagen
pi_125406491
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

De dalingen gingen met hoge volumes, de recente stijgingen met dalende volumes. Klassiek kenmerk van een downtrend (als je waarde hecht aan TA)
sorry, ik bedoelde de afzet concreet in India
  woensdag 17 april 2013 @ 18:55:54 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125407534
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

sorry, ik bedoelde de afzet concreet in India
Je mag sowieso hopen (en verwachten, als India zich verder ontwikkelt) dat ze die pre-middeleeuwse vrouw-onterende traditie van bruidsschatten langzaamaan uitfaseren.
Mijn reisverslagen
pi_125407615
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je mag sowieso hopen (en verwachten, als India zich verder ontwikkelt) dat ze die pre-middeleeuwse vrouw-onterende traditie van bruidsschatten langzaamaan uitfaseren.
oh. maar dat is maar een klein deel van de vraag daar hoor, het meerendeel is speculatief, al dan niet beleend via banken. Het regent margin calls het komende jaar.
  woensdag 17 april 2013 @ 22:10:46 #143
371032 GoedeVraag
pi_125418088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het volume van fysiekgoud is altijd lastig te peilen; moeilijk daar een uitspraak over te doen.

Overigens is het bij goud vaak zo dat het aanbod krap wordt bij een stijging (een stijgende prijs van goed trekt - al dan niet speculatieve - kopers, terwijl bezitters - in tegenstelling tot bij veel grondstoffen - juist niet verkopen). Bij dalende prijzen is het volume volgens mij wel vaker hoger dan bij een prijsstijging.
pi_125418384
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:10 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Het volume van fysiekgoud is altijd lastig te peilen; moeilijk daar een uitspraak over te doen.

Overigens is het bij goud vaak zo dat het aanbod krap wordt bij een stijging (een stijgende prijs van goed trekt - al dan niet speculatieve - kopers, terwijl bezitters - in tegenstelling tot bij veel grondstoffen - juist niet verkopen). Bij dalende prijzen is het volume volgens mij wel vaker hoger dan bij een prijsstijging.
niet zo lastig in India hoor, tenzij ontwijkend....
  donderdag 18 april 2013 @ 08:22:59 #145
371032 GoedeVraag
pi_125429377
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

niet zo lastig in India hoor, tenzij ontwijkend....
Het volume van goudhandel in India niet lastig te peilen?
pi_125429698
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 08:22 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Het volume van goudhandel in India niet lastig te peilen?
Nee
  donderdag 18 april 2013 @ 10:37:45 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125432268
Het is nu wel even klaar denk ik. Ik voorzie een suckerrally richting uitbraak punt. Dat kan weleens je laatste kans worden om nog op een redelijk prijs uit te stappen.
Mijn reisverslagen
pi_125434333
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:37 schreef SeLang het volgende:
Het is nu wel even klaar denk ik. Ik voorzie een suckerrally richting uitbraak punt. Dat kan weleens je laatste kans worden om nog op een redelijk prijs uit te stappen.
Ik blijf erin en hoop dat je ongelijk hebt :D
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
pi_125443531
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 08:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nee
Lijkt alsof je meer weet. Kun je wat zeggen over het volume in Nederland?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 18 april 2013 @ 17:14:32 #150
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_125446420
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:55 schreef SeLang het volgende:

En dan? Net als hier de vrouw-en-kind-onterend methode invoeren van 'schat-jij-moet-ook-werken-voor-een-schijntje-en-onze-kinderen-moeten-in-de-crash-want-we-betalen-ons-scheel-voor-een-stapel-stenen-op-een-postzegel' omdat banksters en speculanten een free lunch willen?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')