abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124536686
Ik hoop niet dat Dijsselbloem zich iets aantrekt van alle kritiek op zijn uitspraken. Hij zegt gewoon wat ze hebben afgesproken en waarom ze dat gedaan hebben en zegt ook nog eens inhoudelijk dingen die hout snijden. Misschien dat het vertrouwen van de financiele markten er door geschonden is, maar de burger in Europa heeft denk ik zeker een beetje vertrouwen in de politiek herwonnen. En wat mij betreft is dat laatste vele malen belangrijker.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:46:17 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124537271
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:35 schreef Kowloon het volgende:
Ik hoop niet dat Dijsselbloem zich iets aantrekt van alle kritiek op zijn uitspraken. Hij zegt gewoon wat ze hebben afgesproken en waarom ze dat gedaan hebben en zegt ook nog eens inhoudelijk dingen die hout snijden. Misschien dat het vertrouwen van de financiele markten er door geschonden is, maar de burger in Europa heeft denk ik zeker een beetje vertrouwen in de politiek herwonnen. En wat mij betreft is dat laatste vele malen belangrijker.
De gecreëerde onduidelijkheid is meer te wijten aan het snijden van de FT in het volledige interview dan aan de woordkeuze van Dijsselbloem. De andere media nemen dat vervolgens redelijk klakkeloos over.

Natuurlijk zorgt de insteek 'we gaan niet meer alle banken redden met belastinggeld' voor wat onrust maar de argumenten van Dijsselbloem zijn (als je het hele transcript leest, bij voorkeur in het engels) behoorlijk genuanceerd. De kop van de FT en Reuters haalde de nuance weg en dat zorgde voor het schokeffect. Als je luistert naar P&W is het verhaal gewoon consistent.
De meest vervelende onduidelijkheid was de onzekerheid over het spaargeld onder de tongrens. Dit kwam van Cyprus zelf, wellicht had de commissie dit eerder af kunnen schieten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_124557558
Europa gaat claim leggen op gasbel van Cyprus

Akkoord in de Tweede Kamer: Cyprus krijgt die 10 miljard. Maar hoe krijgen we het geld weer terug? Gisteravond in de Kamer zei minister Dijsselbloem van Financiën dat Europa een claim gaat leggen op de gasbel van Cyprus.

http://www.bnr.nl/nieuws/(...)van-cyprus?s_cid=HUD
pi_124557613
quote:
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124560233
Dijsselbloem heeft bij deze aangetoond dat hij toch wel ballen heeft.
pi_124560637
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe noem je een Rus met geld op CypRus?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kan ik de verspilde koffie declareren? ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_124562842
quote:
Dit.

Obligatiehouders etc zouden allemaal moeten opdraaien voor een "failliete" bank, en pas als laatst de belastingbetaler die uberhaupt niks met die bank te maken heeft.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_124563063
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_124563382
Daar kan het IMF veel meer eisen stellen. De euro wordt er niet door beïnvloed.
pi_124563430
quote:
Het is überhaupt van de gekke dat het vertrouwen van financiele markten een issue is. Het vertrouwen in financiele markten, dat is wat in het geding is, en wel omdat het hersteld moet worden. Daar moet je ook een keer je kont mee af durven vegen. In hoofdlijnen is dat namelijk helemaal niet zo belangrijk, die stemming van de dag onder geldheenenweerschuivers.

Dat doet Dijsselbloem niet, maar hij beweegt wel die richting op. En hij lijkt de richting op te bewegen naar het verkleinen van de financiele sector als geheel, wat goed nieuws is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:46 schreef Janneke141 het volgende:

De meest vervelende onduidelijkheid was de onzekerheid over het spaargeld onder de tongrens. Dit kwam van Cyprus zelf, wellicht had de commissie dit eerder af kunnen schieten.
Dat is wel slecht gecommuniceerd hoor. Het beeld ontstond toch dat de EU spaargeld ging afpakken, terwijl ze de banken en daarmee het spaargeld aan het redden waren. Dan wilde Cyprus dat doen door de depositogarantie te verbreken, maar leek het alsof dat van de EU kwam.

De EU had daar sowieso niet mee akkoord mogen gaan, want dan gebruik je belastinggeld om een bovenmaatse financiele sector in stand te houden die is gebaseerd op belastingvlucht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:43:08 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_124564189
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_grens_over___.html

Tientallen miljoenen zijn allang de grens over

Het bestuur van de Laiki Bank op Cyprus heeft bevestigd dat er via buitenlandse filialen miljoenen euro’s aan tegoeden zijn weggesluisd. De douane zou ondertussen klaarstaan om extra controles uit te voeren op het vliegveld. Gevreesd wordt dat nog meer geld het land zal verlaten zodra de banken opengaan. Maar het wordt lastig om veel cash op te nemen, bovendien zijn er al weer geruchten dat de banken in ieder geval tot na de Pasen dicht blijven.

Inmiddels is er toch al heel wat geld van de rekeningen van Laiki en Bank of Cyprus gehaald, zo bevestigde gisteravond de Laiki bank aan internationale media. Niet met een koffer vol cash de grens over, maar op een eenvoudiger manier. „De filialen van Laiki en Bank of Cyprus in Londen zijn gewoon opengebleven. De tickets van Cyprus naar Londen waren de afgelopen dagen erg populair’’, zegt een medewerkster van een reisbureau.
pi_124566327
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Waar kan ik de verspilde koffie declareren? ;(
Dat verlies zou ik gewoon afwentelen op de maatschappij, dat schijn een trend te zijn ;)
pi_124566434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:51 schreef Automatisch het volgende:
Europa gaat claim leggen op gasbel van Cyprus

Akkoord in de Tweede Kamer: Cyprus krijgt die 10 miljard. Maar hoe krijgen we het geld weer terug? Gisteravond in de Kamer zei minister Dijsselbloem van Financiën dat Europa een claim gaat leggen op de gasbel van Cyprus.

http://www.bnr.nl/nieuws/(...)van-cyprus?s_cid=HUD
Opzich ook geen slecht nieuws voor Cyprus want met de EU achter zich zal het gemakkelijker zijn om de Turken die het plan hebben het gas van Cyprus te stelen op een afstand te houden.
pi_124568187
Rusland waarschuwt onderdanen: Haal je geld weg bij Westerse banken

http://www.beurs.com/2013(...)esterse-banken/19441
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 15:55:07 #40
249559 crew  Lavenderr
  woensdag 27 maart 2013 @ 15:55:49 #41
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_124569386
Is er al revolutie?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:03:49 #42
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_124569676
quote:
:')
Europa is een zinkend schip, wederom een "kosten wat het kost prestige project" van politici wat faalt.
De burger betaald de rekening wel.
pi_124569906
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 16:31:47 #44
249559 crew  Lavenderr
pi_124570806
quote:
Ah Jan Bennink, onze vriend van het Burgerinitiatief.

Opvallend dat hij zegt van alles te verwachten, maar niet de moeite neemt om het hoe en waarom uit te leggen.
pi_124571135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet Dijsselbloem niet, maar hij beweegt wel die richting op. En hij lijkt de richting op te bewegen naar het verkleinen van de financiele sector als geheel, wat goed nieuws is.
Kom je door de hefboomwerking die in het systeem van fractional-reserve banking zit dan niet al heel snel in de problemen?
pi_124571758
De regering van Cyprus is van plan de banken op het eiland donderdag te heropenen met zeer zware restricties om een massale uitstroom van contanten te voorkomen, blijkt uit een decreet dat is omschreven door officials tegenover The Wall Street Journal.

morgen gaan de banken weer open dus..
pi_124571827
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah Jan Bennink, onze vriend van het Burgerinitiatief.

Opvallend dat hij zegt van alles te verwachten, maar niet de moeite neemt om het hoe en waarom uit te leggen.
Hij doet in ieder geval niet zijn best om vooroordelen over 'reclamemannen' te ontkrachten.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kom je door de hefboomwerking die in het systeem van fractional-reserve banking zit dan niet al heel snel in de problemen?
Geen idee, maar dan moet het maar langzaam of heel strak gereguleerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124572003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:00 schreef Automatisch het volgende:
De regering van Cyprus is van plan de banken op het eiland donderdag te heropenen met zeer zware restricties om een massale uitstroom van contanten te voorkomen, blijkt uit een decreet dat is omschreven door officials tegenover The Wall Street Journal.

morgen gaan de banken weer open dus..
Ondertussen zijn er al miljoenen weggesmokkeld als ik de berichten moet geloven.
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 17:12:32 #50
249559 crew  Lavenderr
pi_124572235
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:06 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ondertussen zijn er al miljoenen weggesmokkeld als ik de berichten moet geloven.
Hun eigen geld, dus dat noem ik geen smokkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')