abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124514959
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Onderwijs zou veel beter zijn als de staat zich er niet mee zou bemoeien.
Je hebt wel heel enge idealen, ik zie al madras scholen hier ontstaan, en gelovige scholen waar geen evolutietheorie onderwezen wordt, bedrijf gesponsorde scholen waar men niet de extrenaliteiten van ondernemingen onderwijst, enz.....
pi_124514989
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Er zijn een miljoen ambtenaren....... Heb ik het nog niet eens over de graaiende bestuurders van ZBO's. Als dat geen fiks gedeelte is.[/b]
En welke van deze miljoen moeten weg dan?
quote:
Verzekeringen
Onderwijs (uitvoering)
Gezondheidszorg
Volgens mij zitten er maar weinig van de overheid onder het kopje verzekeringen. De gezondheidszorg is al geprivatiseerd. Het onderwijs dan, daar heb je zo'n 15% van de begroting. Weet je wat zou schelen? morgen stoppen met de HRA
quote:
Zoveel naïviteit.... :')
Inderdaad, hoe naïef kan je wel niet zijn dat het bedrijfsleven goed voor de maatschappij zal gaan zorgen. De grootschalige belastingontduiking van multinationals laten het goede voorbeeld zien ofniet? :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2013 09:23:53 ]
pi_124515020
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bemoeienis met en het regelen van iedere vorm van verzekeren kan direct naar de markt waar het hoort. Het bepalen van de pensioenleeftijd. Het bepalen van de leeftijd dat iemand mag drinken. Het bepalen van of en met wie je mag trouwen....Het bepalen of je mag sterven. Het bepalen hoe je huis eruit ziet. Het bepalen hoeveel geld je mag hebben en hoe je elkaar betaalt. Alle handhaving die hoort bij het reguleren van de meest intieme en persoonlijke keuzes in ons leven.
Ook om de samenleving als geheel draaiende te houden. Zoals er wetten zijn om mensen als jou te beschermen, zijn er wetten om tegen mensen als jou te beschermen :P
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:31:23 #104
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_124515124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:12 schreef waht het volgende:

[..]

Welvaart concentreert zich in samenleving op natuurlijke wijze. Indien niet gecorrigeerd veroorzaakt dit onwenselijke politieke instabiliteit.
Onwenselijke politieke instabiliteit?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:31:53 #105
379943 Paper_Tiger
pi_124515134
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:24 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Ook om de samenleving als geheel draaiende te houden. Zoals er wetten zijn om mensen als jou te beschermen, zijn er wetten om tegen mensen als jou te beschermen :P
Wat zou ik jou aan kunnen doen?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:36:31 #106
379943 Paper_Tiger
pi_124515220
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

En welke van deze miljoen moeten weg dan?

[..]

Volgens mij zitten er maar weinig van de overheid onder het kopje verzekeringen. De gezondheidszorg is al geprivatiseerd. Het onderwijs dan, daar heb je zo'n 15% van de begroting. Weet je wat zou schelen? morgen stoppen met de HRA

[..]

Inderdaad, hoe naïef kan je wel niet zijn dat het bedrijfsleven goed voor de maatschappij zal gaan zorgen. De grootschalige belastingontduiking van multinationals laten het goede voorbeeld zien ofniet? :')
Om met het laatste te beginnen. Het enige wat er wordt aangetoond is dat de belastingdruk te hoog is.

De gezondheidszorg is NIET geprivatiseerd. Ik betaald mijn woonhuisverzekering aan een verzekeraar en mijn zorgbelasting aan de staat.

Bedrijven zijn niets anders dan een groep mensen (zoals jij en ik) met een gezamenlijk doel.

Het kopje verzekeringen.

AWBZ
WAO/WAJONG
Ziektekosten
WW
pi_124515251
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat zou ik jou aan kunnen doen?
Je zou een abbo kunnen nemen. Zou mn dinsdag aardig maandaags doen aanvoelen.

;)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:40:06 #108
379943 Paper_Tiger
pi_124515308
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:37 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Je zou een abbo kunnen nemen. Zou mn dinsdag aardig maandaags doen aanvoelen.

;)
Algemene Basisscholen met een Bijzondere Onderwijsvisie?
pi_124515370
Ik reageer even niet op alles om niet helemaal offtopic te geraken
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het enige wat er wordt aangetoond is dat de belastingdruk te hoog is.
Waar maak je dat uit op? Een bedrijf met winstoogmerk zal alles doen om de kosten te drukken en dus altijd zoeken naar de plek met de laagste belastingdruk. Wanneer het ergens anders nog weer goedkoper zou kunnen dan verkassen ze net zo makkelijk toch?
quote:
Bedrijven zijn niets anders dan een groep mensen (zoals jij en ik) met een gezamenlijk doel.
En dat gezamenlijke doel is geld verdienen op naam van de toko, eventueel te koste van alles en iedereen. Op slinkse wijze regelgeving ontduiken zodat ze wel kunnen profiteren van de baten van een land maar niet meebetalen het mogelijk te maken of te onderhouden.

Een overheid zal vast niet altijd de goedkoopste zijn maar zorgt voor continuïteit. Het geld dat er in omgaat komt uit de samenleving en vloeit ook niet zo hard weer terug de samenleving in
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:45:52 #110
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_124515427
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 06:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het is ieders plicht ervoor te zorgen zo min mogelijk belasting af te dragen.
Ik neem aan dat je ook geen gebruik maakt van voorzieningen welke beschikbaar worden gesteld door de overheid en gefinancierd worden met belastinggeld?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:49:24 #111
379943 Paper_Tiger
pi_124515526
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:45 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ook geen gebruik maakt van voorzieningen welke beschikbaar worden gesteld door de overheid en gefinancierd worden met belastinggeld?
Is het je nooit opgevallen dat je daar nog eens een keer extra voor betaald? Wegenbelasting (wat slechts voor de helft wordt gebruikt voor de weg), Accijnzen op brandstof, Rioolheffing, Gemeentelijk belastingen, Zorgbelasting, Rijbewijs en paspoort verlengen, energiebelasting, BTW, Assurantiebelasting? Ik maak eigenlijk nergens gebruik van zonder ervoor te betalen. Ik weiger alleen mee te doen aan verplichte solidariteit.
pi_124515568
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Onwenselijke politieke instabiliteit?
Arme, werkloze mensen die bij jou inbreken en zulks.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:53:10 #113
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_124515604
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Is het je nooit opgevallen dat je daar nog eens een keer extra voor betaald? Wegenbelasting (wat slechts voor de helft wordt gebruikt voor de weg), Accijnzen op brandstof, Rioolheffing, Gemeentelijk belastingen, Zorgbelasting, Rijbewijs en paspoort verlengen, energiebelasting, BTW, Assurantiebelasting? Ik maak eigenlijk nergens gebruik van zonder ervoor te betalen. Ik weiger alleen mee te doen aan verplichte solidariteit.
Je betaalt dus wel netjes je belasting?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:55:23 #114
379943 Paper_Tiger
pi_124515648
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:51 schreef waht het volgende:

[..]

Arme, werkloze mensen die bij jou inbreken en zulks.
Die zijn niet tegen te houden door de overheid. (levert geen geld op) Geld geven is nog nooit een oplossing geweest.

Want:
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:57:42 #115
379943 Paper_Tiger
pi_124515699
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:53 schreef t-8one het volgende:

[..]

Je betaalt dus wel netjes je belasting?
Het enige wat ik kan ontwijken is vermogensrendementheffing, VPB, inkomstenbelasting en bijkomende heffingen boven het minimumloon en straks de sterftax die mijn dochter zou moeten afdragen als ik dood ben.
pi_124515728
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:55 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die zijn niet tegen te houden door de overheid. (levert geen geld op) Geld geven is nog nooit een oplossing geweest.
Geld geven is dan ook nooit het enige middel wat wordt ingezet. Werkgelegenheid creëren is een makkelijke.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 10:07:09 #117
379943 Paper_Tiger
pi_124515909
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:59 schreef waht het volgende:

[..]

Geld geven is dan ook nooit het enige middel wat wordt ingezet. Werkgelegenheid creëren is een makkelijke.
Zo makkelijk blijkt dat niet als ik zo eens om me heen kijk. Hoe kan je als overheid werkgelegenheid creëren? (en dan doel ik niet op nog meer ambtenaren)
pi_124516565
Het probleem is dat landen tegen elkaar worden uitgespeeld. Daardoor hebben ze de keuze tussen helemaal geen belasting vangen, of het laagste tarief aanbieden zodat je nog een beetje kunt vangen.

Dat is best op te lossen, je kunt als EU daar afspraken over maken, alleen de EU regelt verdomd veel alleen opvallend weinig in het nadeel van multinationals. Daarnaast raken ook nationale politici steeds meer vergroeid met de grote vier. Als onze premier Balkenende het initiatief had genomen voor zoiets dan zou hij geen baan aangeboden krijgen bij E&Y natuurlijk.

Ik zou zeggen, geef maar aan in welk land je een normaal belastingtarief betaalt, en anders krijg je 20% invoerrechten opgelegd. Zoiets.

Dat het goed zou zijn voor de economie is natuurlijk onzin. Uiteraard verdienen boekhouders eraan, maar dat is een blok aan het been. Dat zijn kosten, die mensen creeeren geen welvaart.

Dat is hetzelfde probleem als met de financiele sector. Vele landen hebben met elkaar geconcurreerd om zich zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor een financiele sector zodat die aan het buitenland kan verdienen en zo geld 'importeert'. Maar daardoor zitten we wereldwijd met een financiele sector die veel te groot is en heel erg veel geld kost dat opgebracht moet worden door mensen die wel welvaart creeeren met hun arbeid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124516660
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zo makkelijk blijkt dat niet als ik zo eens om me heen kijk. Hoe kan je als overheid werkgelegenheid creëren? (en dan doel ik niet op nog meer ambtenaren)
Bekijk het wat breder dan enkel jouw straatje. Met een miljard belastinginkomsten kun je direct of indirect banen (op z'n minst tijdsbesteding) creëren, als je niet kan verzinnen op welke manier zijn we snel klaar.
pi_124517020
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je kunt, bijvoorbeeld, een bouwproject in gang zetten en daarmee private partijen, al dan niet tijdelijk, aan het werk houden. Je kunt onderzoeksbureaus opdrachten geven. Vaargeulen uitdiepen. En zo zijn er nog honderden voorbeelden te bedenken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124517325
Een goed punt dat gemaakt werd door die voorzitster van de commissie van het Engelse lagerhuis was dat multinationals dit wel kunnen doen, maar de gewone bakker, bloemist en boekhandelaar niet. Geen geheime deals met de belastingdienst voor hun. Samen met het feit dat deze grote bedrijven en kantoren de politiek inmiddels in hun zak hebben te lijken zitten heeft dit grote concurrentievervalsing tot gevolg. Als het verder zo gaat door evolueren krijg je een vorm van staatskapitalisme waarin een elite de markt totaal naar haar hand kan zetten. Een neoliberale Sovjet-Unie als het ware.
pi_124517478
Wil je dit oplossen?

Een massale boycot door de (Europese) consument. Daarvoor bewustzijn creëeren.

Tevens ook de enige oplossing.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:20:48 #123
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124517846
Nou het is wat zeg. Liever dat de geldstromen via ons landje lopen dan via andere landen. Uitbannen kunnen je dit toch niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124517927
Precies die houding. Daar gaat het mis.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:30:02 #125
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_124518142
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:14 schreef anonymoussie het volgende:
Een tour langs constructies waarin belasting wordt ontweken. Off shore constructions. Hoe lang kan de belastingdruk op burgers en midden- en kleinbedrijf toenemen, terwijl die van multinationals alsmaar afneemt??
Dat mag heel lang doorgaan. Ondernemerschap moet beloond worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')