Je hebt wel heel enge idealen, ik zie al madras scholen hier ontstaan, en gelovige scholen waar geen evolutietheorie onderwezen wordt, bedrijf gesponsorde scholen waar men niet de extrenaliteiten van ondernemingen onderwijst, enz.....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onderwijs zou veel beter zijn als de staat zich er niet mee zou bemoeien.
En welke van deze miljoen moeten weg dan?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Er zijn een miljoen ambtenaren....... Heb ik het nog niet eens over de graaiende bestuurders van ZBO's. Als dat geen fiks gedeelte is.[/b]
Volgens mij zitten er maar weinig van de overheid onder het kopje verzekeringen. De gezondheidszorg is al geprivatiseerd. Het onderwijs dan, daar heb je zo'n 15% van de begroting. Weet je wat zou schelen? morgen stoppen met de HRAquote:Verzekeringen
Onderwijs (uitvoering)
Gezondheidszorg
Inderdaad, hoe naïef kan je wel niet zijn dat het bedrijfsleven goed voor de maatschappij zal gaan zorgen. De grootschalige belastingontduiking van multinationals laten het goede voorbeeld zien ofniet?quote:Zoveel naïviteit....
Ook om de samenleving als geheel draaiende te houden. Zoals er wetten zijn om mensen als jou te beschermen, zijn er wetten om tegen mensen als jou te beschermenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bemoeienis met en het regelen van iedere vorm van verzekeren kan direct naar de markt waar het hoort. Het bepalen van de pensioenleeftijd. Het bepalen van de leeftijd dat iemand mag drinken. Het bepalen van of en met wie je mag trouwen....Het bepalen of je mag sterven. Het bepalen hoe je huis eruit ziet. Het bepalen hoeveel geld je mag hebben en hoe je elkaar betaalt. Alle handhaving die hoort bij het reguleren van de meest intieme en persoonlijke keuzes in ons leven.
Onwenselijke politieke instabiliteit?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:12 schreef waht het volgende:
[..]
Welvaart concentreert zich in samenleving op natuurlijke wijze. Indien niet gecorrigeerd veroorzaakt dit onwenselijke politieke instabiliteit.
Wat zou ik jou aan kunnen doen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:24 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Ook om de samenleving als geheel draaiende te houden. Zoals er wetten zijn om mensen als jou te beschermen, zijn er wetten om tegen mensen als jou te beschermen
Om met het laatste te beginnen. Het enige wat er wordt aangetoond is dat de belastingdruk te hoog is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:23 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
En welke van deze miljoen moeten weg dan?
[..]
Volgens mij zitten er maar weinig van de overheid onder het kopje verzekeringen. De gezondheidszorg is al geprivatiseerd. Het onderwijs dan, daar heb je zo'n 15% van de begroting. Weet je wat zou schelen? morgen stoppen met de HRA
[..]
Inderdaad, hoe naïef kan je wel niet zijn dat het bedrijfsleven goed voor de maatschappij zal gaan zorgen. De grootschalige belastingontduiking van multinationals laten het goede voorbeeld zien ofniet?
Algemene Basisscholen met een Bijzondere Onderwijsvisie?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:37 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Je zou een abbo kunnen nemen. Zou mn dinsdag aardig maandaags doen aanvoelen.
Waar maak je dat uit op? Een bedrijf met winstoogmerk zal alles doen om de kosten te drukken en dus altijd zoeken naar de plek met de laagste belastingdruk. Wanneer het ergens anders nog weer goedkoper zou kunnen dan verkassen ze net zo makkelijk toch?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het enige wat er wordt aangetoond is dat de belastingdruk te hoog is.
En dat gezamenlijke doel is geld verdienen op naam van de toko, eventueel te koste van alles en iedereen. Op slinkse wijze regelgeving ontduiken zodat ze wel kunnen profiteren van de baten van een land maar niet meebetalen het mogelijk te maken of te onderhouden.quote:Bedrijven zijn niets anders dan een groep mensen (zoals jij en ik) met een gezamenlijk doel.
Ik neem aan dat je ook geen gebruik maakt van voorzieningen welke beschikbaar worden gesteld door de overheid en gefinancierd worden met belastinggeld?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 06:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is ieders plicht ervoor te zorgen zo min mogelijk belasting af te dragen.
Is het je nooit opgevallen dat je daar nog eens een keer extra voor betaald? Wegenbelasting (wat slechts voor de helft wordt gebruikt voor de weg), Accijnzen op brandstof, Rioolheffing, Gemeentelijk belastingen, Zorgbelasting, Rijbewijs en paspoort verlengen, energiebelasting, BTW, Assurantiebelasting? Ik maak eigenlijk nergens gebruik van zonder ervoor te betalen. Ik weiger alleen mee te doen aan verplichte solidariteit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:45 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook geen gebruik maakt van voorzieningen welke beschikbaar worden gesteld door de overheid en gefinancierd worden met belastinggeld?
Arme, werkloze mensen die bij jou inbreken en zulks.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onwenselijke politieke instabiliteit?
Je betaalt dus wel netjes je belasting?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Is het je nooit opgevallen dat je daar nog eens een keer extra voor betaald? Wegenbelasting (wat slechts voor de helft wordt gebruikt voor de weg), Accijnzen op brandstof, Rioolheffing, Gemeentelijk belastingen, Zorgbelasting, Rijbewijs en paspoort verlengen, energiebelasting, BTW, Assurantiebelasting? Ik maak eigenlijk nergens gebruik van zonder ervoor te betalen. Ik weiger alleen mee te doen aan verplichte solidariteit.
Die zijn niet tegen te houden door de overheid. (levert geen geld op) Geld geven is nog nooit een oplossing geweest.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:51 schreef waht het volgende:
[..]
Arme, werkloze mensen die bij jou inbreken en zulks.
Het enige wat ik kan ontwijken is vermogensrendementheffing, VPB, inkomstenbelasting en bijkomende heffingen boven het minimumloon en straks de sterftax die mijn dochter zou moeten afdragen als ik dood ben.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:53 schreef t-8one het volgende:
[..]
Je betaalt dus wel netjes je belasting?
Geld geven is dan ook nooit het enige middel wat wordt ingezet. Werkgelegenheid creëren is een makkelijke.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die zijn niet tegen te houden door de overheid. (levert geen geld op) Geld geven is nog nooit een oplossing geweest.
Zo makkelijk blijkt dat niet als ik zo eens om me heen kijk. Hoe kan je als overheid werkgelegenheid creëren? (en dan doel ik niet op nog meer ambtenaren)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:59 schreef waht het volgende:
[..]
Geld geven is dan ook nooit het enige middel wat wordt ingezet. Werkgelegenheid creëren is een makkelijke.
Bekijk het wat breder dan enkel jouw straatje. Met een miljard belastinginkomsten kun je direct of indirect banen (op z'n minst tijdsbesteding) creëren, als je niet kan verzinnen op welke manier zijn we snel klaar.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zo makkelijk blijkt dat niet als ik zo eens om me heen kijk. Hoe kan je als overheid werkgelegenheid creëren? (en dan doel ik niet op nog meer ambtenaren)
Je kunt, bijvoorbeeld, een bouwproject in gang zetten en daarmee private partijen, al dan niet tijdelijk, aan het werk houden. Je kunt onderzoeksbureaus opdrachten geven. Vaargeulen uitdiepen. En zo zijn er nog honderden voorbeelden te bedenken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zo makkelijk blijkt dat niet als ik zo eens om me heen kijk. Hoe kan je als overheid werkgelegenheid creëren? (en dan doel ik niet op nog meer ambtenaren)
Dat mag heel lang doorgaan. Ondernemerschap moet beloond worden.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:14 schreef anonymoussie het volgende:
Een tour langs constructies waarin belasting wordt ontweken. Off shore constructions. Hoe lang kan de belastingdruk op burgers en midden- en kleinbedrijf toenemen, terwijl die van multinationals alsmaar afneemt??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |