Kunt u dat ook onderbouwen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:13 schreef waht het volgende:
[..]
De staat verovert en herverdeelt inderdaad. Beide noodzakelijk.
De diensten zijn van zo'n bedroevende kwaliteit en zo duur vanwege de gedwongen winkelnering dat er van toegevoegde waarde voor de economie geen sprake is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:43 schreef Basp1 het volgende:
De staat an sich is toch een grote dienstensector, vanuit dat oogpunt gezien voegt het volgens paper-tiger alsnog waarde toe aan de economie.
Zonder de infrastructuur en een bescherming van eigendommen door deze staten zou er niet eens een normale economie zijn in welk land dan ook .quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De diensten zijn van zo'n bedroevende kwaliteit en zo duur vanwege de gedwongen winkelnering dat er van toegevoegde waarde voor de economie geen sprake is.
Helemaal waar. Zou onze staat zich daar dan maar tot beperken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zonder de infrastructuur en een bescherming van eigendommen door deze staten zou er niet eens een normale economie zijn in welk land dan ook .
De staat produceert voorwaarden waaronder economische groei kan plaatsvinden. Neem gewoon iets simpels als wegen. Zonder deze was het toch lastig spullen te verhandelen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
Economische groei ontstaat door het produceren van goederen en diensten. De staat produceert geen van beiden. De staat herverdeeld en neemt een fiks gedeelte voor zichzelf.
De staat zorgt voor enkele onmisbare spelregels. Deze voorwaarden maakt het voor markten mogelijk groei te maken.quote:
Wat je nu noemt is belangrijk maar is slechts een fractie van wat de staat doet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:54 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
De staat produceert voorwaarden waaronder economische groei kan plaatsvinden. Neem gewoon iets simpels als wegen. Zonder deze was het toch lastig spullen te verhandelen.
En wat is het onzinverhaal dat de staat een fiks gedeelte voor zichzelf neemt?
[..]
De staat zorgt voor enkele onmisbare spelregels. Deze voorwaarden maakt het voor markten mogelijk groei te maken.
Ik geef een voorbeeld. Pak jij eens de begroting van 2012 erbij. Welk gedeelte blijft van "de staat" en welke gedeelte kunnen we makkelijk schrappen volgens jou dan?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat je nu noemt is belangrijk maar is slechts een fractie van wat de staat doet.
Onderwijs draagt op langere termijn niet bij aan de economie? En het wegennet draagt in de zin van transportmogelijkheden niet bij aan de economie?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:43 schreef Basp1 het volgende:
De staat an sich is toch een grote dienstensector, vanuit dat oogpunt gezien voegt het volgens paper-tiger alsnog waarde toe aan de economie.
Bemoeienis met en het regelen van iedere vorm van verzekeren kan direct naar de markt waar het hoort. Het bepalen van de pensioenleeftijd. Het bepalen van de leeftijd dat iemand mag drinken. Het bepalen van of en met wie je mag trouwen....Het bepalen of je mag sterven. Het bepalen hoe je huis eruit ziet. Het bepalen hoeveel geld je mag hebben en hoe je elkaar betaalt. Alle handhaving die hoort bij het reguleren van de meest intieme en persoonlijke keuzes in ons leven.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik geef een voorbeeld. Pak jij eens de begroting van 2012 erbij. Welk gedeelte blijft van "de staat" en welke gedeelte kunnen we makkelijk schrappen volgens jou dan?
Onderwijs zou veel beter zijn als de staat zich er niet mee zou bemoeien.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:57 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Onderwijs draagt op langere termijn niet bij aan de economie? En het wegennet draagt in de zin van transportmogelijkheden niet bij aan de economie?
Dat het niet in orde is dat bedrijven wel de lusten gretig binnenharken, maar hun snor drukken wanneer de lasten ter sprake komen.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan had Duitsland mazzel.
Je verdient er indirect gewoon geld aan als Nederlander, dus what do you care?
Multinationals zorgen voor werkgelegenheid. Dat is het enige wat onze manier van samenleven vooruit helpt. Ik zou ook liever zijn zoals de NA'VI. We leven helaas in een maatschappij waar alles draait om geld.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:58 schreef Roellie80 het volgende:
Ik snap trouwens uberhaupt niet al die haat jegens de staat. "De staat int geld van iedereen en geeft het uit in algemeen, voor een overgrootte meerderheid binnen onze landsgrenzen.
Heel wat anders dan de multinationals welke niet afdragen/bijdragen aan de algehele economie van een land
Het is wetgeving die die bedrijven zo groot laat worden. Met je tweede alinea ben ik het helemaal eens.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:02 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Dat het niet in orde is dat bedrijven wel de lusten gretig binnenharken, maar hun snor drukken wanneer de lasten ter sprake komen.
Daarnaast is een situatie waarin een natiestaat danst naar het pijpen van een handvol multinationals en banken niet bepaald ideaal.
Nog even los van het feit dat we er uiteindelijk weinig vrienden mee zullen maken.
Tja, dan hebben wij een ander beeld van wat een vooruitgang zou zijn. Ik geloof niks meer van de vrije markteconomie. Voor een heel aantal gebruiksartikelen werkt het prima hoor. Maar juist essentiële dingen zoals de gezondheidszorg, scholing, enz. moeten wat mij betreft door de overheid beheerd worden en blijven. Waarom? De overheid is er van iedereen, voor iedereen, zonder winstoogmerk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
Bemoeienis met en het regelen van iedere vorm van verzekeren kan direct naar de markt waar het hoort. Het bepalen van de pensioenleeftijd. Het bepalen van de leeftijd dat iemand mag drinken. Het bepalen van of en met wie je mag trouwen....Het bepalen of je mag sterven. Het bepalen hoe je huis eruit ziet. Het bepalen hoeveel geld je mag hebben en hoe je elkaar betaalt. Alle handhaving die hoort bij het reguleren van de meest intieme en persoonlijke keuzes in ons leven.
Juist daarom moeten er regels zijn om te reguleren. Laat je het los, zoals onze vrinden aan de overkant van de plas al iets meer gedaan hebben dan krijg je dit:quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Multinationals zorgen voor werkgelegenheid. Dat is het enige wat onze manier van samenleven vooruit helpt. Ik zou ook liever zijn zoals de NA'VI. We leven helaas in een maatschappij waar alles draait om geld.
Er zijn een miljoen ambtenaren....... Heb ik het nog niet eens over de graaiende bestuurders van ZBO's. Als dat geen fiks gedeelte is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:07 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Tja, dan hebben wij een ander beeld van wat een vooruitgang zou zijn. Ik geloof niks meer van de vrije markteconomie. Voor een heel aantal gebruiksartikelen werkt het prima hoor. Maar juist essentiële dingen zoals de gezondheidszorg, scholing, enz. moeten wat mij betreft door de overheid beheerd worden en blijven. Waarom? De overheid is er van iedereen, voor iedereen, zonder winstoogmerk.
Maar je geeft ook niet echt antwoord op de vraag. Jij beweerd dat de staat een fiks gedeelte voor zichzelf neemt. Waar vind ik dit terug dan? Daarnaast vind jij dat de staat een groot gedeelte van z'n functies moet afstaan, kom eens met voorbeelden.
Zoveel naïviteit....quote:De overheid is er van iedereen, voor iedereen, zonder winstoogmerk.
Verzekeringenquote:kom eens met voorbeelden.
Aldus de man die zonder enig rationeel argument cannabis verwerpt. Kom niet aan met ethiek bij deze meneer, zei hij stoerquote:
In de VS worden ze juist bevoordeeld door wetgeving. De VS is de meest gereguleerde samenleving van de Wereld.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:10 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Juist daarom moeten er regels zijn om te reguleren. Laat je het los, zoals onze vrinden aan de overkant van de plas al iets meer gedaan hebben dan krijg je dit:
Welvaart concentreert zich in samenleving op natuurlijke wijze. Indien niet gecorrigeerd veroorzaakt dit onwenselijke politieke instabiliteit.quote:
Dus hoeven ze geen belasting te betalen? Ik zie de logica niet. Een samenleving wordt niet geordend door de staat en staatsapparaten?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Multinationals zorgen voor werkgelegenheid. Dat is het enige wat onze manier van samenleven vooruit helpt. Ik zou ook liever zijn zoals de NA'VI. We leven helaas in een maatschappij waar alles draait om geld.
Sommige mensen wel, de meesten maakt het schijnbaar niet uit anders gaven ze hun geld niet uit bij onethische bedrijven.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden ethiek ook belangrijk..
Ik denk dat dat meer neerkomt op apathie en/of onwetendheid.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sommige mensen wel, de meesten maakt het schijnbaar niet uit anders gaven ze hun geld niet uit bij onethische bedrijven.
Je doet net alsof daar keuze in is. Uiteindelijk is bijna alles wat je koopt tot stand gebracht met hulp van bedrijven die ethiek niet bepaald hoog in het vaandel hebben.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sommige mensen wel, de meesten maakt het schijnbaar niet uit anders gaven ze hun geld niet uit bij onethische bedrijven.
De VS? Jij beschouwt het als iets positiefs dat verschillen tussen arm en rijk daar zo groot zijn?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In de VS worden ze juist bevoordeeld door wetgeving. De VS is de meest gereguleerde samenleving van de Wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |