Van praten met spaarders is volgens mij geen sprake geweest in Cyprus, maar ik kan me vergissen.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:40 schreef Nymphia het volgende:
Als de bank het niet kan oplossen, praten met de aandeelhouders en obligatiehouders en als dat nodig is de niet verzekerde spaarders.''
Kluisjes in de vorm van een oude sokquote:Op maandag 25 maart 2013 19:42 schreef Nemephis het volgende:
Er komt nu vast een enorme opleving van de oude-sokken-om-geld-in-te-bewaren-markt..
Oh, toch nietquote:
quote:Aanleiding voor de verklaring is de commotie die was ontstaan door een interview dat Dijsselbloem maandag had gegeven aan persbureau Reuters en aan de Financial Times. Daarin was sprake van het reddingsplan voor Cyprus als blauwdruk voor de rest van de Europese bankensector. De interviews bij Reuters en FT leidden tot een daling van de Europese effectenbeurzen. Vooral de financiële aandelen daalden hard.
quote:Dijsselbloem: redding Cyprus geen blauwdruk maar specifiek geval
Het blijft een politicus he, die komen nog wel eens terug op eerdere uitspraken.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:46 schreef De_Guidance het volgende:
Klopt niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)pecifiek-geval.dhtml
[..]
De linksen kunnen weer blij zijn he SeLang!quote:Op maandag 25 maart 2013 19:48 schreef SeLang het volgende:
"Specifieke gevallen" tot nu toe:
Griekenland
Ierland
Portugal
Spanje
Italië
Cyprus
Coming next: Slovenië
Precies zoals een echte politicus zou spreken. :pquote:
Ik eigenlijk dat dit linkse project langzaam aan uit elkaar begint te vallen...quote:Op maandag 25 maart 2013 19:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De linksen kunnen weer blij zijn he SeLang!
Zo langzaam gaat het volgens mij niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik eigenlijk dat dit linkse project langzaam aan uit elkaar begint te vallen...
Gaat om het principe, het is gewoon diefstal.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:27 schreef HarryP het volgende:
Gewoon zorgen dat je niet meer dan 100.000 euro op de bank hebt staan.
Veel mensen hebben daar geen moeite mee om dat voor elkaar te krijgen..
Banken kunnen gekke dingen doen, doordat wij als consumenten ze daartoe in staat stellen door het bieden van vertrouwen.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gaat om het principe, het is gewoon diefstal.
Dat valt wel mee, dat zou betekenen dat jij als klant X een ton zou weghalen bij de Rabobank om maar wat te noemen, terwijl klant Y juist een ton komt brengen om z'n risico te spreiden. Voor de bank zelf zou dat weinig tot geen gevolgen hebben.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:31 schreef HarryP het volgende:
[..]
Banken kunnen gekke dingen doen, doordat wij als consumenten ze daartoe in staat stellen door het bieden van vertrouwen. Als wij ons vertrouwen spreiden over meerdere banken moeten banken ook voorzichtiger zijn.
Nee, ze waren failliet.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Men had ook het Argentinië-scenario kunnen kiezen: geen gezeik, iedereen z'n geld kwijt.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen belastinggeld of geld dat de regering van jouw spaarrekening plukt dan?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee, ze waren failliet.
Banken redden met belastinggeld is diefstal.
Ze hadden gewoon die volle 16 miljard uit het noodfonds moeten trekken en net als Griekenland beleidswijzigingen moeten eisen. Dit hele gedoe heeft een bom gelegd onder het vertrouwen in geld, de Cypriotische economie en indirect ook in de hele EU.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Men had ook het Argentinië-scenario kunnen kiezen: geen gezeik, iedereen z'n geld kwijt.
Een echt rechtse EU had de vrije markt z'n werkt moeten laten doen en de banken gewoon laten klappen. Dan waren de rekeninghouders al hun poen kwijt.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:29 schreef Voorschrift het volgende:
De kleptomane EUSSR kan weer verder als altijd, zo blijkt.
Je mag van mijn part de absentie van banken prima gaan lopen romantiseren, maar probeer 't maar te redden zonder. Een week of twee zonder en je staat te janken bij je mama.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een echt rechtse EU had de vrije markt z'n werkt moeten laten doen en de banken gewoon laten klappen. Dan waren de rekeninghouders al hun poen kwijt.
Het belastinggeld is van ons. De spaarcentjes van de Cyprioten niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen belastinggeld of geld dat de regering van jouw spaarrekening plukt dan?
Aha, dus geen geld geven is diefstal?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon die volle 16 miljard uit het noodfonds moeten trekken en net als Griekenland beleidswijzigingen moeten eisen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |