abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 maart 2013 @ 19:18:58 #1
399849 Niccy
"Ik heb geen leraar"
pi_124494384
Ik weet van mezelf dat ik een nieuwetijdskind ben, heb veel symptomen van nieuwetijdskinderen en kan het ook heel erg merken aan de dingen waar ik in het dagelijks leven mee bezig ben. Ik was vroeger echt heel onhandelbaar, maar heb alle slechte dingen in mijn leven achter me gelaten en ben opzoek gegaan naar waarom was ik onhandelbaar en waarom reageer ik soms op een bepaalde manier op mensen, als ze onredelijk zijn, of als er onmacht bestaat in de situatie waarin ik zit. Ik wil graag de wereld beter maken en iedereen laten geloven dat er meer is dan alleen wat je kan zien. Er is namelijk meer. Ook weet ik dat er veel dingen gebeuren met een reden. Het is belangrijk om te beseffen dat er meer dingen zijn dan dingen die je kan zien, of kunt vaststempelen met bijvoorbeeld een stempel "adhd" "pddnos" of "autisme" of "add"
Als er meer nieuwetijdskinderen hier zijn. please reageer dan even.
pi_124494422
Nieuwetijdskinderen.. dat is gewoon een naampje om maar niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen :')
  maandag 25 maart 2013 @ 19:22:10 #3
399849 Niccy
"Ik heb geen leraar"
pi_124494493
Nou dat denk ik niet, heb nu toch ook de verantwoordelijkheid genomen om naar mezelf te kijken en te realiseren waarom ik iets op een bepaalde manier doe? En ik snap dat niet iedereen daar open voor staat voor nieuwetijdskinderen maar dat ligt meer bij die persoon, dan aan de benaming ;)
  maandag 25 maart 2013 @ 19:23:41 #4
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_124494547
- weg -

[ Bericht 80% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 25-03-2013 19:38:30 ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_124494621
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:20 schreef Pvoesss het volgende:
Nieuwetijdskinderen.. dat is gewoon een naampje om maar niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen :')
Dit.
-XOXO-
  maandag 25 maart 2013 @ 19:26:36 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_124494656
Sterrenkinderen. Indigokinderen. Rot toch op met die bullshit.
Ok stelletje hokboeren
pi_124494701
- reactie op edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 25-03-2013 19:38:51 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 25 maart 2013 @ 19:30:22 #8
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_124494854
wat is dit
pi_124495005
quote:
Nieuwetijdskinderen zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Zij voelen emoties en verdriet van anderen heel sterk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranormale begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen onder de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problematiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond heeft: overgevoeligheid.
:')

quote:
Het grote aantal overgevoelige kinderen heeft te maken met allerlei invloeden van deze tijd, zoals stralingen van computers, Gsm’s, tv’s, tl-buizen, de stressmaatschappij, de eetgewoontes die we hebben, alle toevoegingen in ons voedsel waar deze kinderen overgevoelig voor zijn en daar een allergie of intolerantie voor ontwikkelen. Kinderen met een suikerintolerantie kunnen door het eten van suiker ADHD-gedrag vertonen. Kinderen kunnen ontregeld zijn door inentingen. Er zijn tal van aanwijsbare redenen mogelijk, maar helaas ook redenen die niet direct aanwijsbaar zijn.
Ah kom op, dit is toch niet serieus te nemen.. Bron. Zijn dus gewoon kutkinderen die opgroeien en daarna volwassen worden, maar dat moet een naampje krijgen en zie daar, nieuwetijdskinderen
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_124495111
quote:
In het algemeen kun je van nieuwetijdskinderen zeggen:

Ze bekijken de wereld op een andere manier.
Ze hebben een uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel en een sensor voor leugens
leven volgens een eigen innerlijke waarheid.

Ze geven andere oplossingen, ze zien vaak hoe dingen beter kunnen worden
gedaan, waardoor ze “systeembestrijders” lijken.

Ze worden gefrustreerd door systemen die ritueel zijn en die geen creatief
denken vereisen.

Ze voelen jouw angst, onzekerheid, boosheid, en reageren daarop (ook al heb je
het daar niet over gehad).

Ze weten dat er meer is tussen hemel en aarde.
Ze kunnen vaak communiceren met ” gidsen”, engelen, natuurelementen, dieren,
planten en bomen.

Ze kunnen als geen ander over je grenzen heengaan.
Ze willen weten, kennis opdoen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_124495127
Volgens mij gewoon HSP
Het leven is soms als een berg , maar als je eenmaal op de top zit kan je lekker naar beneden roetsjen.
pi_124495438
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:22 schreef Niccy het volgende:
Nou dat denk ik niet, heb nu toch ook de verantwoordelijkheid genomen om naar mezelf te kijken en te realiseren waarom ik iets op een bepaalde manier doe?
Wie zegt hier iets over nu?
quote:
En ik snap dat niet iedereen daar open voor staat voor nieuwetijdskinderen maar dat ligt meer bij die persoon, dan aan de benaming ;)
Lul toch niet zo slap, man.
Who motivates the motivator?
pi_124495993
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:39 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Wie zegt hier iets over nu?

[..]

Lul toch niet zo slap, man.
Zou het op een andere toon en met een argument kunnen, misschien?
pi_124497005
Ik heb moeite om mijzelf als zoiets neer te zetten maar ik zou zeggen dat ik aan een hoop kenmerken voldoe.

Altijd al dat onbestemde gevoel gehad..
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_124504453
Mensen geven overal een naampje aan en andere mensen vinden 't vanwege dat gekozen naampje weer grote onzin en gaan totaal voorbij aan wat er nou eigenlijk bedoelt wordt. Of het interesseert ze überhaupt niet, maar ze moeten even komen roepen. Zegt behoorlijk wat over deze mensen trouwens. De één kijkt naar het innerlijk, de ander naar het uiterlijk en nog een ander vind de naam blijkbaar het belangrijkst.. afijn, aan iemand die zich alleen maar bezig houdt met de naam heeft het niet zo veel zin om over het innerlijk te praten.

Anyway, de punten die littledrummergirl aanhaalt in haar quote is zo ongeveer zo'n beetje waar het over gaat naar mijn inzien.
  maandag 25 maart 2013 @ 22:36:05 #16
267651 Klaploper
pi_124506257
Waarom doe je alsof sociale vaardigheden zo speciaal zijn? Is het niet zo dat 'normale' mensen dit gewoon onder de knie hebben en er niet over nadenken? 'Jullie' snappen niet waarom dit zo vanzelfsprekend is en hechten er daarom zoveel waarde aan. Normale mensen kunnen wel zo rationeel met emoties omgaan, maar nemen er enkel de moeite voor als ze stoned zijn.
pi_124506648
Het label nieuwetijdskind zou mij ook niet misstaan, maar het is wederom een concept met zijn eigen beperkingen.

Nergens voor nodig.
pi_124508827
Ik schijn ook een nieuwetijdkind te zijn.
Maar dat vind ik onzin eerlijk gezegd..
pi_124510371
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:36 schreef Klaploper het volgende:
Waarom doe je alsof sociale vaardigheden zo speciaal zijn? Is het niet zo dat 'normale' mensen dit gewoon onder de knie hebben en er niet over nadenken? 'Jullie' snappen niet waarom dit zo vanzelfsprekend is en hechten er daarom zoveel waarde aan. Normale mensen kunnen wel zo rationeel met emoties omgaan, maar nemen er enkel de moeite voor als ze stoned zijn.
Je gaat al de fout in met je eerste zin, heeft niks met sociale vaardigheden te maken.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 00:25:52 #20
267651 Klaploper
pi_124510841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:09 schreef Trippii het volgende:

[..]

Je gaat al de fout in met je eerste zin, heeft niks met sociale vaardigheden te maken.
Ik reageerde dan vooral op de post van littledrummergirl, waarvan ik de strekking zelf ook herkende als omschrijving van dolfijnenkinderen. Of welke naam je ze ook geven wil.

Die quote gaat m.i. toch vooral over sociale vaardigheden.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 00:48:37 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_124511326
waarom vallen mensen over een benaming ? waarom accepteert iedereen wel; de benaming zwerver , dom , hoer , adhD , gek enz :? Dat is toch precies hetzelfde ? iemand verzint een naam met bepaalde kenmerken waar mensen zichzelf in kunnen herkennen of die passen bij een bepaalde tijd zoals hippies in de flower power tijd . En in deze tijd word er gesproken over nieuwe tijdskinderen .

Ik herken mezelf eigenlijk ook wel in de kenmerken van een nieuwetijdskind . Los daarvan breekt er volgens mij ook een nieuwe tijd aan omdat een groeiende groep wereldwijd verandering wilt en vrijheid en niet wat er nu is , mensen worden zich ervan bewust dat de macht bij zichzelf ligt en niet bij iets buiten zichzelf zoals bij autoriteiten . De keizer heeft gewoon geen kleren aan .

http://www.nieuwetijdskind.com/kenmerken-nieuwetijdskinderen/
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_124511917
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:25 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ik reageerde dan vooral op de post van littledrummergirl, waarvan ik de strekking zelf ook herkende als omschrijving van dolfijnenkinderen. Of welke naam je ze ook geven wil.

Die quote gaat m.i. toch vooral over sociale vaardigheden.
Dolfijnkinderen! :D

Ik snap je punt ook wel met betrekking tot sociale vaardigheden, ik wou alleen aangeven dat het onderwerp huppeldepup-mensen (waarom alleen kinderen he?) niet met sociale vaardigheden te maken heeft. Als je de post bedoelt waarin wat punten gequote worden, dan vind ik dat een redelijk goede omschrijving van bepaalde eigenschappen. Je kan de punten alleen op meerdere manieren bekijken, aangezien het een soort van benamingen zijn van bepaalde eigenschappen en het niets zegt over het verschil in hoe sterk iets ervaren wordt.

Een belangrijk verschil is denk ik dat sommige mensen zich 24/7 bewust zijn van bepaalde dingen en andere misschien af en toe bij bepaalde dingen stilstaan. Het is waar je je op focused en waar je aan werkt wat groter en sterker wordt. Net zoals je je niet voor kan stellen/voelen/weten wat het is om een vader of moeder te zijn, als je bijvoorbeeld 1x in de maand op een kleine moet passen. Als jij bijvoorbeeld die quote leest van littledrummergirl, dan neem ik aan de hand van je post aan dat jij een aantal punten als sociale vaardigheden ziet. Vanuit het perspectief van iemand die gevoelig is voor bepaalde zaken en hier 24/7 bewust mee leeft is iets wat wellicht hetzelfde wordt genoemd een wereld van verschil. Net zoals je je niet voor kan stellen hoe het is om een vader of moeder te zijn als je af en toe oppast, kan jij je het misschien ook niet voorstellen wat het verschil daadwerkelijk is.

Ik gebruik jij en je trouwens alleen maar om voorbeelden te geven ;).
pi_124511959
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:18 schreef Niccy het volgende:
Ik wil graag de wereld beter maken en iedereen laten geloven dat er meer is dan alleen wat je kan zien. Er is namelijk meer.
Bewijs.. JETZT!!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 02:38:15 #24
351155 Katinka78
Kleine katootje
pi_124512700
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb moeite om mijzelf als zoiets neer te zetten maar ik zou zeggen dat ik aan een hoop kenmerken voldoe.

Altijd al dat onbestemde gevoel gehad..
Wie niet?...

Indigogelul.
pi_124512943
Waarom roept het begrip 'nieuwetijdskinderen' zoveel agressie op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')