abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125149799
Ik zit in dubio. iPad 4 of iPad mini? Ik vind de Retinadisplay een groot pluspunt, zeker als je het scherm van de Mini naast de retinascherm van de 4 en de 720p HD-scherm van mijn SGS3 legt. Wat ik er voornamelijk mee ga doen is het mee naar school meenemen en content (surfen, games, apps, films, sheets en documenten lezen) consumeren danwel produceren (notities maken). Dan laat ik mijn MBP thuis op dagen dat ik toch geen content (verslagen, presentaties etc) ga produceren. Alhoewel de handzaamheid en formaat van de Mini een enorm pluspunt is. Jammer van het slechte scherm en CPU.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 11-04-2013 12:39:19 ]
pi_125153511
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:38 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik zit in dubio. iPad 4 of iPad mini? Ik vind de Retinadisplay een groot pluspunt, zeker als je het scherm van de Mini naast de retinascherm van de 4 en de 720p HD-scherm van mijn SGS3 legt. Wat ik er voornamelijk mee ga doen is het mee naar school meenemen en content (surfen, games, apps, films, sheets en documenten lezen) consumeren danwel produceren (notities maken). Dan laat ik mijn MBP thuis op dagen dat ik toch geen content (verslagen, presentaties etc) ga produceren. Alhoewel de handzaamheid en formaat van de Mini een enorm pluspunt is. Jammer van het slechte scherm en CPU.
Dit kun je altijd wel blijven roepen, maar in dit geval meen ik het:

Ik zou wachten op de iPad 5 of de Mini 2. De iPad 5 schijnt lichter te worden en wat kleinere schermranden en zo te krijgen. De Mini 2 krijgt zo goed als zeker een Retina scherm + een snellere processor. Lijkt me de moeite waard om die update af te wachten, alleen dat duurt waarschijnlijk nog wel een paar maanden.. ;(

Gebruik zelf trouwens nog altijd m'n iPad 2 bij college. Prima om aantekeningen te maken of om wat dingen te bekijken op Blackboard.
pi_125153729
quote:
Kan je wachten? Dan wacht je op de opvolgers.

Kan je niet wachten en vind je het formaat van een iPad 4 niet storend? Neem die.

Kan je niet wachten en vind je het formaat van een iPad 4 wel storend? Neem een mini.

Je schiet nog steeds hier niets mee op maar het is een keuze die je zelf moet maken. Eerlijk gezegd merk ik vrij weinig van de CPU van de mini, maar ik doe er dan ook niets zwaars mee. Evernote, Safari, iBooks, Youtube en af en toe Real Racing 3 wat vooral aanstaat en dat is allemaal supersoepel :Y
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_125154066
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:18 schreef OverRated het volgende:

[..]

Dit kun je altijd wel blijven roepen, maar in dit geval meen ik het:

Ik zou wachten op de iPad 5 of de Mini 2. De iPad 5 schijnt lichter te worden en wat kleinere schermranden en zo te krijgen. De Mini 2 krijgt zo goed als zeker een Retina scherm + een snellere processor. Lijkt me de moeite waard om die update af te wachten, alleen dat duurt waarschijnlijk nog wel een paar maanden.. ;(

Gebruik zelf trouwens nog altijd m'n iPad 2 bij college. Prima om aantekeningen te maken of om wat dingen te bekijken op Blackboard.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Kan je wachten? Dan wacht je op de opvolgers.

Kan je niet wachten en vind je het formaat van een iPad 4 niet storend? Neem die.

Kan je niet wachten en vind je het formaat van een iPad 4 wel storend? Neem een mini.

Je schiet nog steeds hier niets mee op maar het is een keuze die je zelf moet maken. Eerlijk gezegd merk ik vrij weinig van de CPU van de mini, maar ik doe er dan ook niets zwaars mee. Evernote, Safari, iBooks, Youtube en af en toe Real Racing 3 wat vooral aanstaat en dat is allemaal supersoepel :Y
Meh, zo kinderachtig als ik nu ben wil ik er het liefst eentje hebben! En ik vind de huidige bouw en gewicht van de iPad niet storend. En wachten op de opvolgers is goed zo als onnodig aangezien er altijd , wat mij betreft morgen al, een opvolger aangekondigd kan worden.
Ookal verwacht ik dat de iPad 5 meer op de huidige iPad Mini gaat lijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 11-04-2013 14:33:14 ]
pi_125190278
Ik zou wel wachten, mini heeft veel chiller formaat, combineer dat met een retina scherm _O_
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 13 april 2013 @ 15:16:21 #181
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125231933
Nav hiervan:
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:09 schreef Pino112 het volgende:
Meh, zo opeens valt me het op :{

Hij laadt nog wel op, maar hoelang ie dat nog volhoudt.. Zal wel geen garantie oid opzitten he?
ben ik zonet naar de MediaMarkt geweest, en ze zeggen doodleuk dat er maar 6 maanden garantie op opladers zit, en ik dus maar gewoon een nieuwe moet halen.

Maar een keer een afspraak bij de Apple Store in A'dam maken dus.
pi_125232158
Hoe lang heb je hem al?
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 13 april 2013 @ 15:25:26 #183
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125232176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:25 schreef Viezze het volgende:
Hoe lang heb je hem al?
Juli 2011.
pi_125232212
Hmm, lastig om dan nog een nieuwe te fixen binnen garantie. Ik denk dat je toch een nieuwe zal moeten kopen
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 13 april 2013 @ 15:34:13 #185
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125232400
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:27 schreef Viezze het volgende:
Hmm, lastig om dan nog een nieuwe te fixen binnen garantie. Ik denk dat je toch een nieuwe zal moeten kopen
Mjah maar als ik dan dit lees;
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 15:18 schreef n8n het volgende:

[..]

Apple store doen ze niet moeilijk, kreeg 2 weken geleden zonder vragen een nieuwe mee.
en ook het verhaal van G_W (buiten garantie) DIG / [Apple SC] #478 Kerst!
Kijk wel even wat ik doe :)
pi_125232747
Ze zullen zich wel vergissen met accu's.
pi_125233171
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:47 schreef Dimens het volgende:
Ze zullen zich wel vergissen met accu's.
Garantie op accessoires is meestal kort. Wat eigenlijk nergens op slaat, ze zouden net zo lang mee moeten gaan als het product zelf.
  zaterdag 13 april 2013 @ 16:50:31 #188
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_125234299
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 16:04 schreef Viezze het volgende:

[..]

Garantie op accessoires is meestal kort. Wat eigenlijk nergens op slaat, ze zouden net zo lang mee moeten gaan als het product zelf.
Ik vind een oplader van een laptop niet echt een accessoire. Niet dat er voor accessoires andere regels zouden bestaan trouwens.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_125234368
Ik ook niet, maar sommige (of misschien wel alle) elektronicawinkels wel
pi_125234914
Nog een rede om voortaan niet meer bij Media Markt te kopen.
pi_125237472
lol bij de meeste APR's krijg je gewoon twee jaar garantie op Apple accessoires, ik heb een tijdje geleden nog een Magic Mouse omgeruild gekregen voor een klant die 1,5 jaar oud was.
pi_125237531
Wat moet zo'n klein kind met een Magic Mouse?
pi_125239399
iPad of iPad mini?

Waarom? Kan je het onderbouwen ?

Iemand die ervaring heeft met de mini? Gebruikgemak vergelijkbaar met iPad?

Ik zelf werk alleen met iPad maar ik heb het gevoel dat de iPad mini niet echt lekker in de hand ligt en je hem niet mee kan nemen in je zakken

Dat zouden voor mij nu net belangrijke eigenschappen zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_125239784
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
iPad of iPad mini?

Ik zelf werk alleen met iPad maar ik heb het gevoel dat de iPad mini niet echt lekker in de hand ligt en je hem niet mee kan nemen in je zakken

Eerdere reactie van mij:

quote:
Ik heb zelf ook een iPad 4 gekocht inderdaad. Nu heb ik 'm eigenlijk niet nodig maar ik heb 'm precies voor dezelfde reden als jij aangeeft gekocht (hoewel school nu nog maar afwachten is aangezien mij hoogstwaarschijnlijk een BSA te wachten staat...).

Ik wilde aanvankelijk ook eerst voor de iPad mini gaan maar hier heb ik vanaf gezien omdat ik wel een redelijk future-proof apparaat wil hebben, wat wil zeggen dat ik er zeker een jaar of 3, misschien wel 4 mee wil doen. De dual-core CPU en quad-core GPU van de iPad 4 maakt dat deze een stuk beter meekan in volgende iOS-versies en waarschijnlijk ook meer iOS-versies zal meemaken dan de mini. Verder wilde ik persé een (bruin) lederen Smart Cover, en die was er niet voor de iPad mini (dit was eigenlijk meer bijzaak. Het is natuurlijk gekkenwerk om het dubbele bedrag neer te leggen voor een accessoire).

Waarom heb ik dan niet op de iPad 5 gewacht, met zijn vernieuwde design (en misschien nóg betere specificaties)? Zoals ik al zei heb ik 'm eigenlijk niet nodig, maar net als jij wilde ik 't ding zo spoedig mogelijk hebben. Bovendien vind ik het nieuwe 'slate' design enorm mooi om te zien maar praktisch denk ik dat je krassen op de achterkant nóg beter gaat merken doordat je dan gewoon zilveren krassen op een zwartgrijze achtergrond hebt. En zoals ik ook al heb aangegeven wil ik geen beschermend hoesje aangezien ik dan ook vrij weinig aan die zwarte achterkant heb (ik kan er niet optimaal van genieten, en wat is dan het nut van een mooi design?).

Betreffende de huidige form factor van de iPad vind ik dat dit design ook voordelen heeft. Niet alleen is er zo meer oppervlakte beschikbaar voor de batterij (ergo langere batterijduur, hoewel deze techniek vast niet heeft stilgestaan). Het maakt niet uit of ik de iPad nu in portrait- of landscapemodus gebruik omdat de randen overal gelijk zijn. Spelletjes spelen gaat dus in alle oriëntaties even gemakkelijk, terwijl ik mij afvraag hoe het gaat zijn om de iPad in portraitmodus op een gelijksoortige manier vast te houden als de randen een stuk dunner zijn.

Om dan nog het onderscheid te maken tussen de mini en zijn grotere broer zou ik als argument gebruiken dat de 'gewone' iPad inderdaad een prachtig scherm heeft (wat het heel fijn maakt om te lezen; het is werkelijk net papier) maar ook heb je de voordelen die een groter scherm sowieso al met zich meebrengt. Je kunt niet persé meer content zien maar die content wordt wel groter weergegeven, wat ervoor zorgt dat je minder het gevoel hebt van een uit de kluiten gewassen telefoon waarbij je steeds moet in- en uitzoomen maar dat je echt het idee hebt dat je een tablet gebruikt.

Nu zou de iPad mini gebruikmaken van dual speakers terwijl de 'gewone' iPad nog mono heeft, maar dit is naar mijn mening niet te merken. Mocht je ook af en toe muziek willen afspelen op de iPad geeft deze volgens mij nog een beter geluid dan mijn MacBook Pro - heel erg zuiver, helder en hard - hoewel dit ook kan afhangen van de soort muziek die je luistert.
pi_125247338
Ik heb nu dus last van het volgende probleem:

Bij mijn appstore op mijn macbook geeft hij aan dat er een nieuwe update is: 10.8.3 , nu geeft hij een melding dat ik hem moet herstarten om de update te voltooien.

Klik ik op de button van herstart , dan herstart hij netjes opnieuw op en kom ik daarna weer in de appstore.
En dan geeft hij na 5 seconde weer aan dat er een nieuwe update is, de 10.8.3, dezelfde update waar ik hem zojuist voor opnieuw heb opgestart.

En zo dus al 5 x
  zondag 14 april 2013 @ 07:33:38 #196
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_125257220
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
iPad of iPad mini?

Ik ben van een iPad naar een iPad mini gegaan. Ik vind hem veel fijner, ligt lekker in de hand (flink stuk lichter) en past daadwerkelijk in de zak van sommige jassen die ik heb.

Ik neem hem sneller mee dan dat ik de ipad meenam, daar moest ik toch weer een tas voor mee en als ik de tas bij heb heb ik vaak ook mijn mbp bij.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_125259894
quote:
Er is geen slecht scherm op de iPad dat laat je je zelf aanleunen door het retina marketing verhaal.
Vwb wat je het beste kunt nemen: Gezien je verhaal zou ik zeggen ga lekker voor de iPad 4.
  zondag 14 april 2013 @ 12:23:52 #198
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_125261513
Ah, hier zitten de apple liefhebbers :P

Ben op zoek naar een nieuwe computer en mac bevalt me via de langdurige testsessies (met de air van mijn vriendin) wel.

Dus ik ben nu eens aan het kijken wat ik allemaal kan doen en hoe dat allemaal moet, een van de eerste dingen waar ik tegenaan loop is als ik mijn camera (een Canon 650D) aan sluit, wordt niet gevonden in de finder, dus da's ff jammer. Op de Canon site staan alleen maar updates die je kunt installeren nadat je vanaf een cd rom de boel hebt geinstalleerd, alleen een air heeft geen cd speler :P

Dus na enig zoekwerk kom ik deze (http://www.makeuseof.com/(...)installation-cd-mac/) oplossing tegen en alles werkt perfect tot ik het bestandje wat genoemd wordt wil verwijderen, dat gaat niet :')

Elders kan ik de boel wel verwijderen, iemand een idee hoe ik dat bestandje naar de eeuwige jachtvelden kan helpen?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_125261576
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:23 schreef Klonk het volgende:
Ah, hier zitten de apple liefhebbers :P

Ben op zoek naar een nieuwe computer en mac bevalt me via de langdurige testsessies (met de air van mijn vriendin) wel.

Dus ik ben nu eens aan het kijken wat ik allemaal kan doen en hoe dat allemaal moet, een van de eerste dingen waar ik tegenaan loop is als ik mijn camera (een Canon 650D) aan sluit, wordt niet gevonden in de finder, dus da's ff jammer. Op de Canon site staan alleen maar updates die je kunt installeren nadat je vanaf een cd rom de boel hebt geinstalleerd, alleen een air heeft geen cd speler :P

Dus na enig zoekwerk kom ik deze (http://www.makeuseof.com/(...)installation-cd-mac/) oplossing tegen en alles werkt perfect tot ik het bestandje wat genoemd wordt wil verwijderen, dat gaat niet :')

Elders kan ik de boel wel verwijderen, iemand een idee hoe ik dat bestandje naar de eeuwige jachtvelden kan helpen?
Kun je hem niet naar het prullenbakje doen en dan de prullenbak legen?
Because you know i'm all about that ass
  zondag 14 april 2013 @ 12:32:23 #200
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_125261763
Nope, krijg ik een melding dat ik hem niet kan verwijderen omdat ik hem niet kan verwijderen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')