Ik wil binnenkort een zuurdesemstarter maken. Dan kan ik zelf desembrood makenquote:Op maandag 25 maart 2013 15:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelf gebakken brood![]()
Wij hadden een broodmasjien, maar die is helaas kaduuk
Hier vlakbij hebben we een warme bakker...quote:Op maandag 25 maart 2013 15:49 schreef Mark het volgende:
Hier vlakbij staat een molen waar ze ook broodmixen verkopen. 's Avonds water erbij en de machine aan: wakker worden met vers brood. Alleen moet het snel op, want het wordt snel oud.
Ik eet speltbrood en daarvoor is de machine ook ideaalquote:Op maandag 25 maart 2013 15:49 schreef Mark het volgende:
Hier vlakbij staat een molen waar ze ook broodmixen verkopen. 's Avonds water erbij en de machine aan: wakker worden met vers brood. Alleen moet het snel op, want het wordt snel oud.
Kan ook prima, als je mixer maar krachtig genoeg is / jij maar genoeg geduld en krachtige handen hebt.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:46 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb geen broodbakmachine. Ik heb bloem, zout, bakpoeder, zelfrijzend bakmeel en sinds kort gist. Oh en een cakeblik.
Dat kan prima. Niet al te vaak want zo is onze mixer gesneuveldquote:Op maandag 25 maart 2013 15:52 schreef Etcetera het volgende:
Mixer is 500 watt geloof ik, zitten wel speciale brood-haken(?) bij als ik me niet vergis.
Mijn speltbrood is op dag 3 pas droog, eigenlijk.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:53 schreef MadMaster het volgende:
We hebben wel zo'n broodmachine, maar die wordt alleen gebruikt voor Italiaanse broden.
Net wat Mark zegt, brood uit die machines zijn binnen een halve dag al niet meer te eten, zo droog...
Dan heb ik een tekort aan speeksel, dat kan ook...quote:Op maandag 25 maart 2013 15:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mijn speltbrood is op dag 3 pas droog, eigenlijk.
Of ik stel lagere eisenquote:Op maandag 25 maart 2013 15:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan heb ik een tekort aan speeksel, dat kan ook...
Dat sluit ik ook niet uit.quote:
quote:Op maandag 25 maart 2013 15:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort een zuurdesemstarter maken. Dan kan ik zelf desembrood maken![]()
Heerlijk man, warm uit de bakmasjien of oven, en enkel met dik belegd met boterquote:Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef MadMaster het volgende:
Voor de goede orde, ik ben geen fan van zuurdesembrood...
Nee, sorry, je mag het allemaal hebben...quote:Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heerlijk man, warm uit de bakmasjien of oven, en enkel met dik belegd met boter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |