dames

ik krijg het er helemaal warm en fuzzy van

Maar serieus, ik weet uiteraard niet wat er precies gezegd en gedaan is enzo hoor dus hou me ten goede, misschien vlieg ik weer es te kort door de bocht.

Maar ik zou niet zomaar akkoord gaan met een vooruitplaatsing van 2 weken op basis van de SEO.
De termijn wordt in principe bepaald op basis van de kop/staart lengte bij de termijnecho rond 10 weken (crown-to-rump length), wat iemand eerder al zei, ze groeien hetzelfde de eerste 12 weken ongeveer dus dat geeft doorgaans een goede indicatie.
Een eisprong die gevoeld wordt zegt niet heel veel want het kan ook de innesteling zijn die je gevoeld hebt, een 'gewoon' krampje, iets anders. En daarnaast kan een vruchtje ook enige tijd "zweven" na de bevruchting en voordat het zich innestelt, een diapauze. Maar goed, in combinatie met de negatieve test en later de positieve test geeft het wel ietsje meer informatie.
Daarbij, als de termijn helemaal onzeker is, zoals bij sommige vrouwen die er heel laat pas achter komen dat ze zwanger zijn, dan wordt de termijn dus inderdaad gesteld op basis van de hoofdomtrek + een meting van de kleine hersenen, maar, dan moet die meting wel altijd nog eens herhaald worden om dus zeker te zijn. Dat wordt ook gedaan schrijf je, dan is het dus wel al te vroeg om het nu aan te gaan passen.
Maar goed, that having said, ik vind het wat gek om dat nu, als je ook een termijn en/of nt-meting hebt gehad die termijn aan te gaan passen. Mijn meiden hadden allebei een kleine hoofdomtrek en een klein cerebellum, betekent dat dat ik dan eigenlijk ruim 2 weken minder ver zwanger was? Waarom zou je hem wel aanpassen bij bovengemiddeld maar niet bij ondergemiddeld.
Overigens worden er ook heel erg veel kinderen geboren die 'gewoon' groot zijn, waarvan de moeder echt geen zwangerschapssuiker heeft. Verder congrats voor je goeie SEO

en ik zou die mijlpaal lekker alsnog vieren.