abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:12:31 #101
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125916210
Even gemist...
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:37 schreef trancethrust het volgende:
Nee het is een game. Maar van dat uit de lucht vallen en instant teleportaties is in ME3 gewoon een terugkerend thema, zal vast een designkeuze zijn geweest.
Je bedoelt, respectievelijk, met de vijanden en je teamgenoten?

Mierenneuken is ook een keuze.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_125916527
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:12 schreef The_Substitute het volgende:
Even gemist...

[..]

Je bedoelt, respectievelijk, met de vijanden en je teamgenoten?

Mierenneuken is ook een keuze.
Ik heb blijkbaar gewoon wel standaarden :Y)
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_125916583
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:42 schreef The_Substitute het volgende:
Ik zie nu trouwens de Genesis 2-interactive backstory op Origin staan, ME2 in 't kort. Niks van gehoord.
Zo alle verhaal DLC's gekocht en ik zag idd ook die Genesis 2 er tussen staan voor 320 punten.

Maar dat is toch echt alleen als je voorgaande spellen (of saves) niet heb gespeeld. Anders krijg je dat niet te zien. Kijk het anders wel een keer via YouTube.
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:46:16 #104
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125918563
quote:
16s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:17 schreef trancethrust het volgende:
Ik heb blijkbaar gewoon wel standaarden :Y)
Bah, wat elitair. :6
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:18 schreef Vault-Boy het volgende:
Maar dat is toch echt alleen als je voorgaande spellen (of saves) niet heb gespeeld. Anders krijg je dat niet te zien. Kijk het anders wel een keer via YouTube.
Nee, het is voor iedereen. Als je geen zin/tijd hebt om ME2 nog een keer te spelen, kun je met Genesis alsnog je specifieke savegame bepalen die je mee kunt nemen naar ME3.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_125919261
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:46 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Bah, wat elitair. :6

[..]

Nee, het is voor iedereen. Als je geen zin/tijd hebt om ME2 nog een keer te spelen, kun je met Genesis alsnog je specifieke savegame bepalen die je mee kunt nemen naar ME3.
Ah ok.

Dat heb ik eerlijk gezegd nu een beetje met Mass Effect 1. :@ Ik wil ook weer helemaal opnieuw beginnen, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om deel 1 weer te gaan spelen.

Misschien dat ik echt puur de main quest ga doen en dan deel 2 en 3 rustig ga doen. :{
pi_125948698


:9~ :9~
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:07:06 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_125950041
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:44 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Mja, dat drama-element van ze. Ff zoeken... Here:

[..]

Wat een belachelijk slecht stukje _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_125952150
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een belachelijk slecht stukje _O-.
Mag je vinden. Wel vreemd; dat is een lead designer die Bioware aan de top heeft geholpen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_125952610
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:55 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ah ok.

Dat heb ik eerlijk gezegd nu een beetje met Mass Effect 1. :@ Ik wil ook weer helemaal opnieuw beginnen, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om deel 1 weer te gaan spelen.

Misschien dat ik echt puur de main quest ga doen en dan deel 2 en 3 rustig ga doen. :{
Het zou al heel veel schelen als deel 1 de gameplay van deel 2 of 3 had.
Burning bridges gives you so much more
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:10:00 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_125952719
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:56 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Mag je vinden. Wel vreemd; dat is een lead designer die Bioware aan de top heeft geholpen.
Dus? Hij heeft de game niet gespeeld ( :') ) en zijn argument is in essentie dat omdat hij graag een held wil zijn alle games dat maar moeten faciliteren.

Zal wel te maken hebben met de reden dat hij niet meer bij Bioware werkt :').

Ik heb veel kritieken gelezen op ME3 en sommige daarvan zijn terecht maar dit is toch wel het toppunt van niet weten waar je over praat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_125953087
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus? Hij heeft de game niet gespeeld ( :') ) en zijn argument is in essentie dat omdat hij graag een held wil zijn alle games dat maar moeten faciliteren.

Zal wel te maken hebben met de reden dat hij niet meer bij Bioware werkt :').
Na 4 van Biowares grootste successen mede te hebben gemaakt, als lead of director, zal hij vast wel weten wat de basisprincipes zijn van RPGs. ME3 overtreedt deze, en ME3 had tegelijkertijd ook een behoorlijke backlash dankzij het verhaalelement. Ik trek mijn conclusie.

En ja, juist zijn vertrek kwam Bioware uit met dingen als ME3 en Dragon Age 2. Had liever gezien dat hij was gebleven.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:27:22 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_125953486
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:18 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Na 4 van Biowares grootste successen mede te hebben gemaakt, als lead of director, zal hij vast wel weten wat de basisprincipes zijn van RPGs.
Blijkbaar niet. Hij heeft ook geen enkele onderbouwing, simpelweg zijn eigen mening als feit presenterend. Hoezo is het een regel dat de speler in elke RPG een held moet zijn? En hoezo is iemand pas een held als iedereen het overleeft? Dat stukje over verwachtingen is al helemaal belachelijk, alsof een schrijver zijn publiek nooit mag verrassen. Het lijkt wel of hij iets tegen originaliteit heeft.

Met andere woorden, ik vind zijn visie enorm beperkt en ben dus blij dat hij niet meer bij Bioware werkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_125954921
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Hij heeft ook geen enkele onderbouwing, simpelweg zijn eigen mening als feit presenterend. Hoezo is het een regel dat de speler in elke RPG een held moet zijn? En hoezo is iemand pas een held als iedereen het overleeft?
Dat is niet wat hij schrijft. Hij zegt nog vrij letterlijk dat de keuzes van de speler impact moeten hebben op het spel. Of die keuzes nu iedereen in een vroeg graf krijgen of niet is aan de speler. Hij zegt puur dat de opties er moeten zijn.
quote:
Dat stukje over verwachtingen is al helemaal belachelijk, alsof een schrijver zijn publiek nooit mag verrassen. Het lijkt wel of hij iets tegen originaliteit heeft.
Niet negatief mag verrassen, inderdaad. Ik ben het 100% met hem eens. Hij heeft niet iets tegen originaliteit, hij heeft iets tegen anti-climaxen. Ik ook.
quote:
Met andere woorden, ik vind zijn visie enorm beperkt en ben dus blij dat hij niet meer bij Bioware werkt.
Zolang je maar doorhebt dat je Baldur's gate, Jade empire, en Dragon age als onorginele en niet-verrassende games probeert weg te zetten. Je kan prima een goede game neerzetten zonder te proberen van Titanic een game te maken, of wat hier ook het plan was.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:02:56 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_125955403
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:53 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dat is niet wat hij schrijft. Hij zegt nog vrij letterlijk dat de keuzes van de speler impact moeten hebben op het spel. Of die keuzes nu iedereen in een vroeg graf krijgen of niet is aan de speler. Hij zegt puur dat de opties er moeten zijn.

En die opties zijn er ook. Dat dan niet degene er bij zit die hij graag ziet is jammer, maar zo werkt het natuurlijk niet. Niet in het leven en zeker niet in het Mass Effect universum.

quote:
Niet negatief mag verrassen, inderdaad. Ik ben het 100% met hem eens. Hij heeft niet iets tegen originaliteit, hij heeft iets tegen anti-climaxen. Ik ook.
Je kunt zeggen wat je wil maar het einde van ME3 is absoluut geen anti-climax. Zoek dat nog maar eens op in het woordenboek. Wiki zegt bijvoorbeeld:
quote:
An anti-climax is where something which would appear to be difficult to solve in a plot is solved through something trivial.
Bovendien zou hij het niet kunnen weten want hij heeft het niet gespeeld :').

Gedachtenexperimentje: stel het einde was geweest dat de Crucible gewoon een wapen was dat de Reapers uitschakelde en alles was goed. Waarom zou dat een 'beter' einde zijn?

quote:
Zolang je maar doorhebt dat je Baldur's gate, Jade empire, en Dragon age als onorginele en niet-verrassende games probeert weg te zetten.
Dat is niet wat ik doe, het probleem is dat hij in die mindset is blijven hangen. Er is geen enkele reden waarom een RPG niet een ander soort verhaal zou mogen vertellen. Dan hoef je er nog niet eens diep op in te gaan. Neem bijvoorbeeld Dragon Age waar de methode om het kwaad te verslaan vanaf het begin bekend is. Dat is bij ME al heel anders.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_125956427
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En die opties zijn er ook. Dat dan niet degene er bij zit die hij graag ziet is jammer, maar zo werkt het natuurlijk niet. Niet in het leven en zeker niet in het Mass Effect universum.

[..]

Je kunt zeggen wat je wil maar het einde van ME3 is absoluut geen anti-climax. Zoek dat nog maar eens op in het woordenboek. Wiki zegt bijvoorbeeld:

[..]

Bovendien zou hij het niet kunnen weten want hij heeft het niet gespeeld :').

Gedachtenexperimentje: stel het einde was geweest dat de Crucible gewoon een wapen was dat de Reapers uitschakelde en alles was goed. Waarom zou dat een 'beter' einde zijn?

[..]

Dat is niet wat ik doe, het probleem is dat hij in die mindset is blijven hangen. Er is geen enkele reden waarom een RPG niet een ander soort verhaal zou mogen vertellen. Dan hoef je er nog niet eens diep op in te gaan. Neem bijvoorbeeld Dragon Age waar de methode om het kwaad te verslaan vanaf het begin bekend is. Dat is bij ME al heel anders.
Het gaat er niet om wat hij graag ziet, het gaat erom wat de gemiddelde gamer graag ziet; dat is zijn onderwerp en zijn expertise. Het feit dat spelers massaal een fan-bedachte uitleg van het einde begonnen aan te hangen, een einde dat ook nog eens veel sterker zou zijn dan de letterlijke uitleg, spreekt boekdelen over hoe teleurgesteld spelers waren. Dat valt niet eens te bediscussieren.

Een deus ex machina is zeker wel een anti-climax, ook in jouw strikte betekenis van het begrip.

Het einde was beter omdat je het in ieder geval overleeft, onafhankelijk van wat je favorite kleur is. Het einde zou nog steeds ver onder de maat zijn vanwege de resterende plotholes en algehele indruk dat niets wat je hebt gedaan een zak uitmaakt, behalve voor dat ene war strength optelsommetje.
Als ik Aria on-board haal dan wil ik scenes zien waar heavy mechs op merauders worden losgelaten, waar commandotroepen wat banshees kapotschieten, en waar vorcha een klein legertje husks kapotswarmen. Als ik een platoon Geth primes heb wil ik die ook wel eens rond zien schieten. Als ik de rachni queen red, zie ik liever ook een repear kapotgemaakt worden door die beesten. Enzovoorts. Dat is het grootste punt waar ME3 teleurstelt.

Natuurlijk mag je dingen anders doen, maar als je tegen de (onbewuste) verwachtingen van je klanten gaat dan krijg je een reactie. Daar is onvoldoende rekening mee gehouden en dat pakte slecht uit voor Bioware, en voor de gamers die er tijd hebben ingestoken; het is tenslotte een trilogie geweest.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_125958365
Ik baal ondertussen als een stekker dat ik Legion verkocht heb in ME2. Ging (ja echt!) per ongeluk(was samen met iemand aan het spelen die door de dialogen ging razen :r ), maar heb geen zin om die lompe lotalty missions allemaal opnieuw te spelen. Las pas later dat je in ME3 met de Geth kunt onderhandelen als je Legion nog had maar dat kan ik nu wel vergeten. :{
pi_125958381
Zo nu heb ik echt alle DLC voor elk deel. Dus nu rustig beginnen aan deze hele serie.

*O* *O* *O*
pi_125965952
Pfff ik kan echt deel 1 niet meer spelen. Ik ben nu zo gewend geraakt aan deel 2 met die besturing.

Het voelt allemaal zo clunky aan vind ik.
  Redactie Games donderdag 2 mei 2013 @ 13:03:42 #119
206706 crew  Racerblade
pi_125977203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:02 schreef Vault-Boy het volgende:
Pfff ik kan echt deel 1 niet meer spelen. Ik ben nu zo gewend geraakt aan deel 2 met die besturing.

Het voelt allemaal zo clunky aan vind ik.
Pff, ben je nou een fan of wat? :6
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:13:15 #120
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_125977556
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:03 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Pff, ben je nou een fan of wat? :6
Heeft er niks mee te maken. Ik heb alle 3 de games minimaal 5x per deel doorgespeeld, alle dlc gekocht, en kan het waarschijnlijk zelfs mijn favoriete trilogy ooit noemen. Dat neemt niet weg dat deel 1 qua combat enorm log en traag is..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_125978688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:13 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Heeft er niks mee te maken. Ik heb alle 3 de games minimaal 5x per deel doorgespeeld, alle dlc gekocht, en kan het waarschijnlijk zelfs mijn favoriete trilogy ooit noemen. Dat neemt niet weg dat deel 1 qua combat enorm log en traag is..
Dit idd.

Begrijp me niet verkeerd hoor. De Mass Effect serie behoort echt wel in mijn top 5 aller tijden. Maar die combat in deel 1 is idd heel log en traag. In Mass Effect 2 en 3 voelt dat meteen veel beter aan.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:47:40 #122
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_125978757
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:45 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dit idd.

Begrijp me niet verkeerd hoor. De Mass Effect serie behoort echt wel in mijn top 5 aller tijden. Maar die combat in deel 1 is idd heel log en traag. In Mass Effect 2 en 3 voelt dat meteen veel beter aan.
Jup, maar de conversations waren in deel 1 weer veel uitgebreider, evenals de omgevingen op de citadel. Maar goed, bioware gaf bij deel 1 al aan dat de serie onderhevig zou zijn aan veranderingen, dus onverwacht kun je het niet noemen.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  Redactie Games donderdag 2 mei 2013 @ 13:49:10 #123
206706 crew  Racerblade
pi_125978815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:13 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Heeft er niks mee te maken. Ik heb alle 3 de games minimaal 5x per deel doorgespeeld, alle dlc gekocht, en kan het waarschijnlijk zelfs mijn favoriete trilogy ooit noemen. Dat neemt niet weg dat deel 1 qua combat enorm log en traag is..
Klopt, ik vind deel 1 ook absoluut inferieur qua gameplay ten opzichte van deel 2 en 3, maar ik zou niet zeggen dat het inmiddels onspeelbaar is geworden. Misschien ben ik minder gevoelig voor besturing van oudere games. Ik heb een maandje geleden Mass Effect met alle DLC en sidequests nog gedaan, iets meer dan een week over gedaan. Gelijk verdergegaan met Mass Effect 2, maar daar haakte ik af voordat ik überhaupt op Horizon was, had er niet zoveel zin meer in omdat het verhaal wat minder was.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ME2 absoluut geweldig, over het algemeen beter dan deel 1, maar Mass Effect draait voor mij om de conversaties, het verhaal. En daar was, vind ik, deel 1 het beste in. ME2 zijn kracht is dan weer de gameplay en ontwikkeling van personages.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:50:20 #124
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_125978857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:49 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Klopt, ik vind deel 1 ook absoluut inferieur qua gameplay ten opzichte van deel 2 en 3, maar ik zou niet zeggen dat het inmiddels onspeelbaar is geworden. Misschien ben ik minder gevoelig voor besturing van oudere games. Ik heb een maandje geleden Mass Effect met alle DLC en sidequests nog gedaan, iets meer dan een week over gedaan. Gelijk verdergegaan met Mass Effect 2, maar daar haakte ik af voordat ik überhaupt op Horizon was, had er niet zoveel zin meer in omdat het verhaal wat minder was.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ME2 absoluut geweldig, over het algemeen beter dan deel 1, maar Mass Effect draait voor mij om de conversaties, het verhaal. En daar was, vind ik, deel 1 het beste in. ME2 zijn kracht is dan weer de gameplay en ontwikkeling van personages.
Zie mijn laatste comment.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_125979459
"Begrijp me niet verkeerd", "Begrijp mij niet verkeerd!" :') ME1 is gewoon het lompst en daarmee is het basta.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')