Bron: IGNquote:Mass Effect 3 is an upcoming action role-playing game developed by BioWare and published by Electronic Arts for Microsoft Windows, Xbox 360 and PlayStation 3.[4] Officially announced on December 11, 2010,[5][6] the game is scheduled for a March 6, 2012 release[7] and will mark the final chapter in the Mass Effect trilogy of videogames, completing the story of Commander Shepard.[8][9]
Gameplay in Mass Effect 3 will be influenced by decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 and have settings throughout the galaxy, including Earth and Mars. Combat has been changed and refined; in particular, the cover system has been improved, there will be more options for moving around the battlefield, instant melee kills and more conventional grenades will be introduced as well as improved artificial intelligence.
Mass Effect 3 will follow from the events of the Mass Effect 2 DLC expansion Arrival and follow Commander Shepard as he/she tries to save the galaxy from the Reapers by rallying civilizations of the galaxy together, while also having to deal with Cerberus, who have decided to turn against him/her.
SPOILER: Trailers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ScreenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reviews:
* IGN!
* Gamespot!
* Edge!
* Eurogamer!
* Gamekings!
FOK!kers met net zoveel swag op Origin :
Drizzt - Moredhel83
Hans1988 - Fluffeltje
ElmarO - EcVo
jebentzelfeenfiets. - Wubcake
Smoofie - Smoofiee
Athcom - Verzijl
PirE - Kaiaiaia'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Kon je niet wetenquote:
Oh kom op zeg. Iedereen weet dat Shenko>Shakarian. Garrus is gewoon de ultieme bro.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:02 schreef Rikketik het volgende:
Gisteren trouwens eindelijk de Shakarian tango gedanst. Epische scene, misschien wel één van de beste in de trilogie. En ik overdrijf niet.
Even gekeken, dat maakt dat gedeelte een stuk leuker dan zonder romance.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:02 schreef Rikketik het volgende:
Gisteren trouwens eindelijk de Shakarian tango gedanst. Epische scene, misschien wel één van de beste in de trilogie. En ik overdrijf niet.
Kaidan is een stuk interessanter geworden in ME3, ik neem hem vaak mee op missies, maar als romance vind ik hem echt niets. Ik haal er elke playthrough nog voldoening uit om hem "als een broer voor mij" te noemen. Garrus daarentegen... Ik ben een man en ik acht mezelf zowel heteroseksueel als Garruseksueel.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:19 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Oh kom op zeg. Iedereen weet dat Shenko>Shakarian. Garrus is gewoon de ultieme bro.
Zeggen die trouwens nog wat als bijvoorbeeld Tali, Garrus en Samara de suicide mission niet overleefd hebben?quote:Op zondag 24 maart 2013 22:56 schreef Rikketik het volgende:
Ik vond het tof dat zowel de Salarian Councilor als Commander Bailey ook aanwezig waren.
Moet je eens een shotgun er op zetten, Claymore en Infiltrator is geniaal in MP misschien in SP ook wel cool.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:19 schreef Ensiferum het volgende:
Ben begonnen aan mijn ME3 replay, met alle DLC deze keer. voor het eerst de infiltrator gekozen... wat een beest is dat met een Black Widow. Kan net zo goed solo gaan
MP heb ik niet geprobeerd. MP sowieso doet me vrij weinig, ik speel voor het verhaal en niet om me te meten met anderen. Shotgun zal ik proberen, even kijken of ik een paar powers om moet schakelen omdat bijna alle relevante traits die ik heb gekozen voor de sniper rifle zijn. Die tijdvertraging elke keer als je inzoomt et de extra damage als je uit stealth komt plus maxed disrupter ammo... gewoon OP. Je hoeft niet eens te bewegen, alleen als de vijand gewoon niet uit de dekking wil komen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:31 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Moet je eens een shotgun er op zetten, Claymore en Infiltrator is geniaal in MP misschien in SP ook wel cool.
Nee, je zal discs moeten wisselen. Op Xbox in ieder geval wel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef emokid het volgende:
Mijn trilogy is binnen. Wat een prachtige doos. Nu al kippenvel bij de intro van Mass Effect. 5 jaar is écht wel lang geleden.
Ik zie dat deel 2 en 3 een tweede dvd erbij hebben. Gaat het verhaal hier verder of zijn het van die eenmalige installatie-cd's?
Ja, het is wel duidelijk dat je de MP niet hebt geprobeerd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:45 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
MP heb ik niet geprobeerd. MP sowieso doet me vrij weinig, ik speel voor het verhaal en niet om me te meten met anderen.
Oh, ik weet dat het co-op is, maar zelfs in een team zijn verschillen (goed) merkbaar.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:07 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja, het is wel duidelijk dat je de MP niet hebt geprobeerd.
EDI-bot met de Raider is echt een heerlijke combo in de MP. Al werkt mijn Quarian Female Infiltrator wel goed met de Wraith. Gebruik de Claymore echt amper nog.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:31 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Moet je eens een shotgun er op zetten, Claymore en Infiltrator is geniaal in MP misschien in SP ook wel cool.
Ah ok, als je daar niet van houdt moet je het inderdaad niet spelenquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:26 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Oh, ik weet dat het co-op is, maar zelfs in een team zijn verschillen (goed) merkbaar.
quote:
In her Dalatras' Special Tasks Group!quote:
Gruntquote:
Yesquote:
Eerst Bioshock afmaken op 1999 mode!quote:Op zondag 31 maart 2013 21:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Zo Bioshock Infinite is uitgespeeld Wat een game
Nu is het tijd om aan het laatste deel van ME te beginnen
Je kunt echt beter eerst Recruit Packs kopen tot je commons gemaxed zijn, en daarna Veteran Packs tot je uncommons gemaxed zijn. Daarna arsenal/reserves packs tot je rares op een hoog level zijn. pas daarna PSP's kopen.quote:Op zondag 31 maart 2013 03:40 schreef Ensiferum het volgende:
Heb me maar eens aan de multiplayer gewaawg. Met mijn eerste 100k meteen zo'n 99k spectre pack gekocht, en meteen een N7 Valiant
Leuk voor mijn Infiltrator, maar ziet er wel noob uit zonder mods
Ben zoiets inderdaad al tegengekomen toen ik naar info over mods zocht. Wordt wel een hoop farmen zoquote:Op zondag 31 maart 2013 23:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je kunt echt beter eerst Recruit Packs kopen tot je commons gemaxed zijn, en daarna Veteran Packs tot je uncommons gemaxed zijn. Daarna arsenal/reserves packs tot je rares op een hoog level zijn. pas daarna PSP's kopen.
Uiteraard moet je dat helemaal zelf weten, maar deze methode is de meest efficiënte.
Het is voor een nieuwe speler helaas nogal veel wat je kunt unlocken. Maar de methode die padlarf omschreef is het best. Voornamelijk ook omdat er aardig wat weapon mods in de Common/Uncommon categorie vallen. En die zijn toch wel erg handig om te hebben.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:31 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ben zoiets inderdaad al tegengekomen toen ik naar info over mods zocht. Wordt wel een hoop farmen zo
Ze komt halverwege deel 3 speelbaar in je team.quote:Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn ben sinds gister ineens aan het twijfelen. Wil toch weer opnieuw beginnen nu ik echt alle DLC's heb. En de 2e reden is omdat ik echt met iemand alle delen wil doorlopen. Heb nu Liara als mijn romance, maar daar kan je alleen in deel 1 en 3 volledig mee spelen. In deel 2 is ze eigenlijk alleen maar speelbaar in haar DLC.
Ik wil eigenlijk voor Tali gaan, omdat je met haar in deel 1 en 2 eigenlijk heel de game kan spelen. Maar weet eerlijk gezegd niet of ze ook in deel 3 speelbaar is. Of hebben ze dat expres zo gedaan? Dat je met niemand elk deel helemaal kan doorlopen.
Mag ik vragen waarom je voor Sniper Damage gaat? Aangezien je een shotgun gebruikt. Tevens kan je voor de Claymore de High Velocity Barrel gebruiken. Er is een bug dat voor de wapens van het eerste uur het extra gewicht van die barrel niet meetelt.quote:Op maandag 1 april 2013 13:24 schreef Appelknaller het volgende:
[ afbeelding ]
http://narida.pytalhost.c(...)5AM5////ShotgunAmp5/
Mijn favoriete build nu
Sniper damage doe ik voor als ik een keer een sniper wil gebruiken en de HVB op de claymore vind ik lelijk. Eigenlijk ben ik wel van plan om als ik weer een respec gevalletje heb de laatste 2 van TC over te slaan en 4 punten in homing grenades doen.quote:Op maandag 1 april 2013 14:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je voor Sniper Damage gaat? Aangezien je een shotgun gebruikt. Tevens kan je voor de Claymore de High Velocity Barrel gebruiken. Er is een bug dat voor de wapens van het eerste uur het extra gewicht van die barrel niet meetelt.
Ooit van spoilers gehoord?quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zat gisteravond alle deaths van ME3 te kijken en werd woest toen renegade Shepard Mordin neerschoot
Valt wel mee, misschien gebeurt dat wel niet.quote:
Indien op pc: in ME2 (en denk ook ME3, ga ik vandaag weer aan beginnen na Arrival) moet je op F drukken voor een mêléeaanval. Dat vage gedoe met de muis van ME1 zit daar niet in.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:55 schreef emokid het volgende:
Speel nu weer de ME trilogy vanaf het begin, en besef weer waarom ik deel 1 zo haatte 6 jaar terug. Die close combat mechanics. Werkt, voor, geen, meter. Hoop echt dat ME2 en ME3 wat dit betreft beter uitgewerkt zijn.
Het spel is al ruim een jaar uit, dus.quote:
Ja en ik heb het spel nog steeds niet gespeeldquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het spel is al ruim een jaar uit, dus.
Snap inderdaad niet waarom mensen dat zouden willen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zat gisteravond alle deaths van ME3 te kijken en werd woest toen renegade Shepard Mordin neerschoot
Ik kan dat ook nooit. Ik kan echt nooit een spel spelen als slechterik. Fallout games speel ik ook altijd als goodguy, en bij ME gebruik ik ook altijd die paragon opties.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:27 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Snap inderdaad niet waarom mensen dat zouden willen.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:37 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik kan dat ook nooit. Ik kan echt nooit een spel spelen als slechterik. Fallout games speel ik ook altijd als goodguy, en bij ME gebruik ik ook altijd die paragon opties.
Als renegade ben je geen slechterik, maar een badass, doch egoïstische klojo. Shepard shiet Mordin als renegade niet dood zonder zo'n 2 waarschuwingen. Als je de genophage wilt vernietigen, is Mordin vermoorden de enige optie. En waarom zou je de genophage vernietigen? Door de verhalen van Wrex dat de Krogan in de toekomst weer het grootste volk zijn en iedereen kunnen domineren. Voor de veiligheid van het heelal is het misschien beter als de Krogan uitgeroeid worden.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:27 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Snap inderdaad niet waarom mensen dat zouden willen.
Er is ook een Paragon optie om Mordin niet naar boven te sturen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:47 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
[..]
Als renegade ben je geen slechterik, maar een badass, doch egoïstische klojo. Shepard shiet Mordin als renegade niet dood zonder zo'n 2 waarschuwingen. Als je de genophage wilt vernietigen, is Mordin vermoorden de enige optie. En waarom zou je de genophage vernietigen? Door de verhalen van Wrex dat de Krogan in de toekomst weer het grootste volk zijn en iedereen kunnen domineren. Voor de veiligheid van het heelal is het misschien beter als de Krogan uitgeroeid worden.
Had to be him... someone else might have gotten it wrong.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:08 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Er is ook een Paragon optie om Mordin niet naar boven te sturen.
de titanic zinktquote:
Gruntquote:
quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:18 schreef AthCom het volgende:
Zo, gisteren weer aan ME3 begonnen en wat stoorde ik me aan dat kind. Geen gezeur over dat einde e.d., maar enkel dat kind aan het begin.
Reapers landen, miljoenen mensen sterven, heeft mensen tot drab zien vergaan op de Collector Base, heeft Ashley achtergelaten op Virmire, zag een soldaat doorboord worden op Eden Prime, David Archers technokruisiging en weet ik veel wat mijn Shepard heeft meegemaakt ... en dan zorgt de dood van één onbekend kutkind ervoor dat mijn Shepard depri wordt?
Zeker een Renegade Shep weet toch dat in een oorlog, zeker met Reapers, mensen sterven? Ook kinderen dus.
Maar goed, ik ben er voorbij.
Edit: Het deed me hieraan denken:
Van 4:20 tot 4:40
De gedeeltes met dat kind zijn verschrikkelijk. Het is er gewoon veel te dik bovenop gelegd.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:18 schreef AthCom het volgende:
Zo, gisteren weer aan ME3 begonnen en wat stoorde ik me aan dat kind. Geen gezeur over dat einde e.d., maar enkel dat kind aan het begin.
Reapers landen, miljoenen mensen sterven, heeft mensen tot drab zien vergaan op de Collector Base, heeft Ashley achtergelaten op Virmire, zag een soldaat doorboord worden op Eden Prime, David Archers technokruisiging en weet ik veel wat mijn Shepard heeft meegemaakt ... en dan zorgt de dood van één onbekend kutkind ervoor dat mijn Shepard depri wordt?
Zeker een Renegade Shep weet toch dat in een oorlog, zeker met Reapers, mensen sterven? Ook kinderen dus.
Maar goed, ik ben er voorbij.
Dat van Charr en Ereba zag ik nog in mijn sessie van vandaag. Ik zat inderdaad bijna zoals dat .gifje achter m'n computer.quote:
Dit. Al biedt het wel fijn leesvoer op de brakke zondagochtend.quote:Op zondag 7 april 2013 10:17 schreef The_Substitute het volgende:
Zitten mensen hier nou elkaar hun ergernis, t.o.v. dat kind, aan te praten? Volgens mij hebben een aantal hier een paar playthroughs te veel gehad.
Ik heb het ook hoor, ondanks nog maar één playthrough erop te hebben zitten. Omdat je gezicht importeren uit een ME1-file niet lukte, heb ik het begin een aantal keer opnieuw gedaan, ondanks dat ik het een irriterend begin vond. Personages die ineens een behoorlijke makeover hebben gehad, (Anderson, Ashley) bijna alleen maar dialogen waar je zelf niet eens uit kan kiezen, het véél te grote gat tussen het einde van ME2 en het begin van ME3 en als ergste het feit dat de hele invasie me helemaal niets deed. Had er even flink de pest in dat ik daar 3 jaar voor had zitten wachten, zeker aangezien het begin van ME2 subliem was. Heeft wel een paar levels geduurd voordat ik het spel weer begon te waarderen.quote:Op zondag 7 april 2013 19:02 schreef Rikketik het volgende:
Tja, wat heet te veel. Ik heb de neiging vaak overnieuw met playthroughs te beginnen en dat betekent dat je steeds maar weer met dat kind geconfronteerd wordt. Op een gegeven moment loopt de emmer der frustraties over en moet je het even van je af schrijven.
Linkje naar je N7HQ? (http://social.bioware.com/n7hq/search/ rechtsbovenin username en platform invullen) Dan kan ik kijken of je iets bruikbaars hebt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 03:10 schreef Ensiferum het volgende:
Multiplayer behoorlijk verslavend. N7 Paladin is een beest en tot nu doe mijn favoriete class. Zit nu op een punt waar silver vaak te gemakkelijk gaat maar voor gold vind ik mijn gear te beroerd. Heb wel een paar potjes op gold gespeeld, en ondanks dat ik niet de laagste was qua score ging ik verdomd vaak neer. Moet ik het bij silver houden, of toch met mijn N7 Eagle I naar gold gaan om het farmen te versnellen?
Hieroquote:Op dinsdag 9 april 2013 10:28 schreef padlarf het volgende:
[..]
Linkje naar je N7HQ? (http://social.bioware.com/n7hq/search/ rechtsbovenin username en platform invullen) Dan kan ik kijken of je iets bruikbaars hebt.
Geth infiltrator met een piranha of een reegar is wel goed, is alleen wel kwetsbaar maar doet wel veel damage. Verder kun je ook de Turian ghost gebruiken met de mattock of de argus. Turian ghost is wel handig met zijn packs om te zorgen dat je minder vaak neer gaat.quote:
Hmm, heb nooit echt shotguns gebruikt, ook niet in de single player. Ik zal ze vanavond wel even proberen en zien of hun speelstijl me beter ligt dan de Paladin. Een hoop damage doen lukt me met de Paladin ook wel, en daarbij met Snap Freeze heb je lekkere aoe, werkt perfect samen met incinerate en je kan vijanden door muren raken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:56 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Geth infiltrator met een piranha of een reegar is wel goed, is alleen wel kwetsbaar maar doet wel veel damage. Verder kun je ook de Turian ghost gebruiken met de mattock of de argus. Turian ghost is wel handig met zijn packs om te zorgen dat je minder vaak neer gaat.
Dan is de Piranha denk ik beter voor hem. Als je voor accuracy gaat met Hunter Mode heeft de Piranha een veel groter bereik dan anders. Zo kan-ie wat makkelijker op afstand blijven. De Reegar is daar toch wat gelimiteerder in.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:56 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Geth infiltrator met een piranha of een reegar is wel goed, is alleen wel kwetsbaar maar doet wel veel damage. Verder kun je ook de Turian ghost gebruiken met de mattock of de argus. Turian ghost is wel handig met zijn packs om te zorgen dat je minder vaak neer gaat.
Snap Freeze is ook een goede combinatie met een teamgenoot die Overload heeft. Heel makkelijke manier om Cryo Explosions te krijgen. Met name tegen de Geth.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:12 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Hmm, heb nooit echt shotguns gebruikt, ook niet in de single player. Ik zal ze vanavond wel even proberen en zien of hun speelstijl me beter ligt dan de Paladin. Een hoop damage doen lukt me met de Paladin ook wel, en daarbij met Snap Freeze heb je lekkere aoe, werkt perfect samen met incinerate en je kan vijanden door muren raken.
Die Collector Swarms zijn dan ook gewoon irritant. Maar als je kwetsbaar zijn nog geen goed idee vind, dan is zoals Appelknaller al zegt de Turian Ghost een goede optie. Met de Warfighter Package krijg je dan ook nog eens extra damage voor je Assault Rifle + een extra Stim Pack.quote:En kwetsbaar zijn is nog geen goed idee voor mij. Nog te vaak ben ik iets te optimistisch als ik een groepje vijanden zie. Vooral als je ineens een collector swarm als metgezel hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Kon je uberhaupt melee in ME1?quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:55 schreef emokid het volgende:
Speel nu weer de ME trilogy vanaf het begin, en besef weer waarom ik deel 1 zo haatte 6 jaar terug. Die close combat mechanics. Werkt, voor, geen, meter. Hoop echt dat ME2 en ME3 wat dit betreft beter uitgewerkt zijn.
Ik zou ook graag een mod hiervoor willen. Zwaar mislukte Max Payne imitatie. En als je te goed achter dat kind aanrent in die dromen zie je hem gewoon verdwijnen en 10000 km verderop respwanen,quote:Op zondag 28 april 2013 22:51 schreef emokid het volgende:
Kan ik dat kind in ME3 ergens vroeg laten doodgaan? Wil van die stomme moraalscènes af.
Wat ik wel leuk vind van die scenes is dat in het begin van het spel het bos leeg is en tegen het einde helemaal gevuld met schaduwen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:06 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik zou ook graag een mod hiervoor willen. Zwaar mislukte Max Payne imitatie. En als je te goed achter dat kind aanrent in die dromen zie je hem gewoon verdwijnen en 10000 km verderop respwanen,
Kan niet, als in geen iDeal-optie, of ligt iDeal er weer uit?quote:Op dinsdag 30 april 2013 15:21 schreef Vault-Boy het volgende:
WTF is dit nou weer voor bullshit.
Wil ik die DLC's voor Mass Effect 3 kopen en kan ik niet betalen met iDeal. Terwijl ik dat wel kon met die DLC voor Mass Effect 2.
Ach ja dan maar geen DLC voor Mass Effect 3
Als je dichtbij genoeg stond, sloeg je i.p.v. te schieten.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:04 schreef trancethrust het volgende:
Kon je uberhaupt melee in ME1?
Infiltrator here
Lekker boeiend, het is een droom.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:06 schreef trancethrust het volgende:
Ik zou ook graag een mod hiervoor willen. Zwaar mislukte Max Payne imitatie. En als je te goed achter dat kind aanrent in die dromen zie je hem gewoon verdwijnen en 10000 km verderop respwanen,
Geen iDeal optiequote:Op dinsdag 30 april 2013 19:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Kan niet, als in geen iDeal-optie, of ligt iDeal er weer uit?
Ik mag aannemen dat je een social.bioware-account hebt?quote:
Nee het is een game. Maar van dat uit de lucht vallen en instant teleportaties is in ME3 gewoon een terugkerend thema, zal vast een designkeuze zijn geweest.quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Kan niet, als in geen iDeal-optie, of ligt iDeal er weer uit?
[..]
Als je dichtbij genoeg stond, sloeg je i.p.v. te schieten.
[..]
Lekker boeiend, het is een droom.
Yepquote:Op dinsdag 30 april 2013 19:11 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat je een social.bioware-account hebt?
Is die hetzelfde als je Origin account?quote:
Yepquote:Op dinsdag 30 april 2013 19:39 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Is die hetzelfde als je Origin account?
Dan is het gewoon een kwestie van de punten aanschaffen via social.bioware.com, waar je een iDeal-optie hebt, waardoor die punten automatisch toegevoegd worden bij je Origin-account.quote:
Mja, dat drama-element van ze. Ff zoeken... Here:quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:30 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Wat ik wel leuk vind van die scenes is dat in het begin van het spel het bos leeg is en tegen het einde helemaal gevuld met schaduwen.
quote:I read one recent blog post where the writer basically said "the ending was awesome because it was just like a movie" and I think she was missing the point.
It is a game. Not a movie.
And more specifically, its a role-playing game. The players are *part* of the game. Part of the process of building and experiencing the game, much more so than with most other forms of entertainment.
Entitlement is really a right, for the gamer, because they have participated, actively, in the game itself.
Again, I can't speak to the actual ending myself, because I have not played it but in generally I'd say a Role-Playing Video Game Trilogy Ending should (try to) do the following:
1. Reward the player's choices throughout the series. The big stuff they did should be noted. They should *feel* like they had a unique impact on the world.
2. End on a positive note. This is really important for video games... life in general is full of shitty stuff happening all the time. When I invest a hundred hours into a game I need to walk away feeling like a hero.
When you waste a couple hours of a person's life with an artsy/depressing movie or short story or even a novel, it is more forgivable because the time spent is less. And presumably the consumer knew what they were going into when they started. Certain directors create certain styles of movie. Certain writers write specific types of fiction.
On the other hand somebody playing an epic role-playing video-game trilogy is going to *expect* to be the hero and save the universe. That's why they are playing the game. When expectations don't match reality, disappointment is created.
It might be an artistic/creative move to go with a different style of ending but I feel its the wrong choice, especially for a videogame *trilogy*. Make your middle game bleak if you want to, but end the series on a high note.
WTF ik wist helemaal niet dat dat kon. Dacht dat je alleen DLC tegelijkertijd met die punten kon kopen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:44 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een kwestie van de punten aanschaffen via social.bioware.com, waar je een iDeal-optie hebt, waardoor die punten automatisch toegevoegd worden bij je Origin-account.
Je bedoelt, respectievelijk, met de vijanden en je teamgenoten?quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:37 schreef trancethrust het volgende:
Nee het is een game. Maar van dat uit de lucht vallen en instant teleportaties is in ME3 gewoon een terugkerend thema, zal vast een designkeuze zijn geweest.
Ik heb blijkbaar gewoon wel standaardenquote:Op dinsdag 30 april 2013 20:12 schreef The_Substitute het volgende:
Even gemist...
[..]
Je bedoelt, respectievelijk, met de vijanden en je teamgenoten?
Mierenneuken is ook een keuze.
Zo alle verhaal DLC's gekocht en ik zag idd ook die Genesis 2 er tussen staan voor 320 punten.quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:42 schreef The_Substitute het volgende:
Ik zie nu trouwens de Genesis 2-interactive backstory op Origin staan, ME2 in 't kort. Niks van gehoord.
Bah, wat elitair.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:17 schreef trancethrust het volgende:
Ik heb blijkbaar gewoon wel standaarden
Nee, het is voor iedereen. Als je geen zin/tijd hebt om ME2 nog een keer te spelen, kun je met Genesis alsnog je specifieke savegame bepalen die je mee kunt nemen naar ME3.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:18 schreef Vault-Boy het volgende:
Maar dat is toch echt alleen als je voorgaande spellen (of saves) niet heb gespeeld. Anders krijg je dat niet te zien. Kijk het anders wel een keer via YouTube.
Ah ok.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:46 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Bah, wat elitair.
[..]
Nee, het is voor iedereen. Als je geen zin/tijd hebt om ME2 nog een keer te spelen, kun je met Genesis alsnog je specifieke savegame bepalen die je mee kunt nemen naar ME3.
Wat een belachelijk slecht stukje .quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:44 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Mja, dat drama-element van ze. Ff zoeken... Here:
[..]
Mag je vinden. Wel vreemd; dat is een lead designer die Bioware aan de top heeft geholpen.quote:
Het zou al heel veel schelen als deel 1 de gameplay van deel 2 of 3 had.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:55 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ah ok.
Dat heb ik eerlijk gezegd nu een beetje met Mass Effect 1. Ik wil ook weer helemaal opnieuw beginnen, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om deel 1 weer te gaan spelen.
Misschien dat ik echt puur de main quest ga doen en dan deel 2 en 3 rustig ga doen.
Dus? Hij heeft de game niet gespeeld ( ) en zijn argument is in essentie dat omdat hij graag een held wil zijn alle games dat maar moeten faciliteren.quote:Op woensdag 1 mei 2013 19:56 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Mag je vinden. Wel vreemd; dat is een lead designer die Bioware aan de top heeft geholpen.
Na 4 van Biowares grootste successen mede te hebben gemaakt, als lead of director, zal hij vast wel weten wat de basisprincipes zijn van RPGs. ME3 overtreedt deze, en ME3 had tegelijkertijd ook een behoorlijke backlash dankzij het verhaalelement. Ik trek mijn conclusie.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus? Hij heeft de game niet gespeeld ( ) en zijn argument is in essentie dat omdat hij graag een held wil zijn alle games dat maar moeten faciliteren.
Zal wel te maken hebben met de reden dat hij niet meer bij Bioware werkt .
Blijkbaar niet. Hij heeft ook geen enkele onderbouwing, simpelweg zijn eigen mening als feit presenterend. Hoezo is het een regel dat de speler in elke RPG een held moet zijn? En hoezo is iemand pas een held als iedereen het overleeft? Dat stukje over verwachtingen is al helemaal belachelijk, alsof een schrijver zijn publiek nooit mag verrassen. Het lijkt wel of hij iets tegen originaliteit heeft.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:18 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Na 4 van Biowares grootste successen mede te hebben gemaakt, als lead of director, zal hij vast wel weten wat de basisprincipes zijn van RPGs.
Dat is niet wat hij schrijft. Hij zegt nog vrij letterlijk dat de keuzes van de speler impact moeten hebben op het spel. Of die keuzes nu iedereen in een vroeg graf krijgen of niet is aan de speler. Hij zegt puur dat de opties er moeten zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Hij heeft ook geen enkele onderbouwing, simpelweg zijn eigen mening als feit presenterend. Hoezo is het een regel dat de speler in elke RPG een held moet zijn? En hoezo is iemand pas een held als iedereen het overleeft?
Niet negatief mag verrassen, inderdaad. Ik ben het 100% met hem eens. Hij heeft niet iets tegen originaliteit, hij heeft iets tegen anti-climaxen. Ik ook.quote:Dat stukje over verwachtingen is al helemaal belachelijk, alsof een schrijver zijn publiek nooit mag verrassen. Het lijkt wel of hij iets tegen originaliteit heeft.
Zolang je maar doorhebt dat je Baldur's gate, Jade empire, en Dragon age als onorginele en niet-verrassende games probeert weg te zetten. Je kan prima een goede game neerzetten zonder te proberen van Titanic een game te maken, of wat hier ook het plan was.quote:Met andere woorden, ik vind zijn visie enorm beperkt en ben dus blij dat hij niet meer bij Bioware werkt.
En die opties zijn er ook. Dat dan niet degene er bij zit die hij graag ziet is jammer, maar zo werkt het natuurlijk niet. Niet in het leven en zeker niet in het Mass Effect universum.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:53 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij schrijft. Hij zegt nog vrij letterlijk dat de keuzes van de speler impact moeten hebben op het spel. Of die keuzes nu iedereen in een vroeg graf krijgen of niet is aan de speler. Hij zegt puur dat de opties er moeten zijn.
Je kunt zeggen wat je wil maar het einde van ME3 is absoluut geen anti-climax. Zoek dat nog maar eens op in het woordenboek. Wiki zegt bijvoorbeeld:quote:Niet negatief mag verrassen, inderdaad. Ik ben het 100% met hem eens. Hij heeft niet iets tegen originaliteit, hij heeft iets tegen anti-climaxen. Ik ook.
Bovendien zou hij het niet kunnen weten want hij heeft het niet gespeeld .quote:An anti-climax is where something which would appear to be difficult to solve in a plot is solved through something trivial.
Dat is niet wat ik doe, het probleem is dat hij in die mindset is blijven hangen. Er is geen enkele reden waarom een RPG niet een ander soort verhaal zou mogen vertellen. Dan hoef je er nog niet eens diep op in te gaan. Neem bijvoorbeeld Dragon Age waar de methode om het kwaad te verslaan vanaf het begin bekend is. Dat is bij ME al heel anders.quote:Zolang je maar doorhebt dat je Baldur's gate, Jade empire, en Dragon age als onorginele en niet-verrassende games probeert weg te zetten.
Het gaat er niet om wat hij graag ziet, het gaat erom wat de gemiddelde gamer graag ziet; dat is zijn onderwerp en zijn expertise. Het feit dat spelers massaal een fan-bedachte uitleg van het einde begonnen aan te hangen, een einde dat ook nog eens veel sterker zou zijn dan de letterlijke uitleg, spreekt boekdelen over hoe teleurgesteld spelers waren. Dat valt niet eens te bediscussieren.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En die opties zijn er ook. Dat dan niet degene er bij zit die hij graag ziet is jammer, maar zo werkt het natuurlijk niet. Niet in het leven en zeker niet in het Mass Effect universum.
[..]
Je kunt zeggen wat je wil maar het einde van ME3 is absoluut geen anti-climax. Zoek dat nog maar eens op in het woordenboek. Wiki zegt bijvoorbeeld:
[..]
Bovendien zou hij het niet kunnen weten want hij heeft het niet gespeeld .
Gedachtenexperimentje: stel het einde was geweest dat de Crucible gewoon een wapen was dat de Reapers uitschakelde en alles was goed. Waarom zou dat een 'beter' einde zijn?
[..]
Dat is niet wat ik doe, het probleem is dat hij in die mindset is blijven hangen. Er is geen enkele reden waarom een RPG niet een ander soort verhaal zou mogen vertellen. Dan hoef je er nog niet eens diep op in te gaan. Neem bijvoorbeeld Dragon Age waar de methode om het kwaad te verslaan vanaf het begin bekend is. Dat is bij ME al heel anders.
Pff, ben je nou een fan of wat?quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:02 schreef Vault-Boy het volgende:
Pfff ik kan echt deel 1 niet meer spelen. Ik ben nu zo gewend geraakt aan deel 2 met die besturing.
Het voelt allemaal zo clunky aan vind ik.
Heeft er niks mee te maken. Ik heb alle 3 de games minimaal 5x per deel doorgespeeld, alle dlc gekocht, en kan het waarschijnlijk zelfs mijn favoriete trilogy ooit noemen. Dat neemt niet weg dat deel 1 qua combat enorm log en traag is..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |