abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124978988
Ik weet niet of dit al gepost is, maar wel leuk, zo net voor het einde van spartacus:
(Beetje nsfw)
http://www.flickr.com/photos/tj_scott/sets/72157625670731438/
  zondag 7 april 2013 @ 11:02:12 #92
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_124980632
Wat een fotoshoot! :D _O-
  zondag 7 april 2013 @ 12:21:00 #93
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124982370
Wat ook wel opmerkelijk is, is dat Crassus de mensen van Agron (fictieve personage) 'savage people' noemt. Dat zijn Germanen en dat waren inderdaad Barbaren in die tijd (voorouders van de Duitsers). Helaas voor de Romeinen zouden die 'savage people' een paar eeuwen later een verzwakt Rome aanvallen en daarmee zou een einde komen aan het Romeinse tijdperk. De Germanen die Rome aanvielen waren Vandalen. De mensen waar het woord 'vandalisme' van is afgeleid. Die gingen moordend en slopend tekeer, vandaar dat het woord daarvan is afgeleid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 07-04-2013 12:29:11 ]
  zondag 7 april 2013 @ 12:29:29 #94
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124982603
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:02 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat een fotoshoot! :D _O-
Mooi hoor. Zitten prachtige dames tussen.
  zondag 7 april 2013 @ 13:32:04 #95
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124984463
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:37 schreef Bienelientjee het volgende:
En PS over het spoileren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zullen er rekening mee houden.
  zondag 7 april 2013 @ 13:38:25 #96
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124984715
Die spinoff van Julius Caesar kan ook een hele mooie worden. Na de dood van Crassus (Crassus stierf doordat de Parthen volgens bronnen lava in zijn mond gieten en hem zo van zijn leven beroofden, nadat ze zijn leger al tot een handjevol mannen hadden uitgemoord) zullen Caesar en Pompeius een burgeroorlog uitvechten over wie de macht krijgt over Rome. Twee Romeinse legers die tegen elkaar vechten. In 48 voor Christus zou de slag op open vlakte plaatsvinden, dus 22 jaar na de dood van Spartacus. Het leger van Pompeius bestond uit 45.000 soldaten en 7000 ruiters. Het leger van Caesar daarentegen uit maar 22.000 soldaten en 1000 ruiters. Toch zou die laatste Pompeius van het leven beroven en zijn leger uitschakelen tot de laatste man.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 07-04-2013 13:45:30 ]
pi_124985124
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:38 schreef Jellereppe het volgende:
Die spinoff van Julius Caesar kan ook een hele mooie worden. Na de dood van Crassus (Crassus stierf doordat de Parthen volgens bronnen lava in zijn mond gieten en hem zo van zijn leven beroofden, nadat ze zijn leger al tot een handjevol mannen hadden uitgemoord) zullen Caesar en Pompeius een burgeroorlog uitvechten over wie de macht krijgt over Rome. Twee Romeinse legers die tegen elkaar vechten. In 48 voor Christus zou de slag op open vlakte plaatsvinden, dus 22 jaar na de dood van Spartacus. Het leger van Pompeius bestond uit 45.000 soldaten en 7000 ruiters. Het leger van Caesar daarentegen uit maar 22.000 soldaten en 1000 ruiters. Toch zou die laatste Pompeius van het leven beroven en zijn leger uitschakelen tot de laatste man.
Hoe zat het dan met het Triumvaat? Ik dacht dat ze eerst samenwerkten om hogerop te komen?

Doet je trouwens wel afvragen hoeveel Rome nog had kunnen veroveren als ze niet bezig waren elkaar uit te moorden :N
  zondag 7 april 2013 @ 13:52:45 #98
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124985278
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:48 schreef MAHL het volgende:

[..]

Hoe zat het dan met het Triumvaat? Ik dacht dat ze eerst samenwerkten om hogerop te komen?

Doet je trouwens wel afvragen hoeveel Rome nog had kunnen veroveren als ze niet bezig waren elkaar uit te moorden :N
Klopt. Ze sloten eerst met zijn drieën een verbond. Na de dood van Crassus, ging het een heel andere kant op, met als gevolg die burgeroorlog. Crassus had al de intentie om meer macht te krijgen in het Midden-Oosten, maar dat heeft zijn leven dus gekost. Een paar jaar later was men nog steeds bang dat er weer iemand zou opstaan als Spartacus. Die man heeft zijn sporen achtergelaten. Spartacus was altijd een scheldwoord, dat is het eeuwen geweest. Pas de laatste eeuw wordt hij steeds meer gewaardeerd. Daarvoor had hij meer de status van 'schorriemorrie'.
  zondag 7 april 2013 @ 14:01:16 #99
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124985669
Standbeeld van Spartacus in het Louvre, Frankrijk.

zondag 7 april 2013 @ 15:42:28 #100
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_124989628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:50 schreef iAvani het volgende:
Nee hè, die Naevia is nogsteeds niet dood
idd; dacht echt: 'fuck nee he" toen ik haar van dat paard zag vallen
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_124991314
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:01 schreef Jellereppe het volgende:
Standbeeld van Spartacus in het Louvre, Frankrijk.

[ afbeelding ]
Hadden ze 'm nou niet een broekske aan kunnen doen ?
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_124991464
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 06:40 schreef shibal het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is, maar wel leuk, zo net voor het einde van spartacus:
(Beetje nsfw)
Mooi hoor... en die Gwendoline Taylor is niet vaak genoeg in beeld gekomen zo blijkt maar weer.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  zondag 7 april 2013 @ 17:43:52 #103
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_124995244
CRIXUS CRIXUS CRIXUS!! Ik betrapte me er zelf op dat ik bijna wilde meedoen...
pi_125044275
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 06:40 schreef shibal het volgende:
(Beetje nsfw)
goede vondst
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_125061003
Wat een domme discussie iedereen moet ondertussen toch wel weten dat je previews best mag bespreken zolang je ze maar in spoilers zet! In de 10 jaar dat ik op FOK zit is dat altijd al zo geweest. Je verpest het alleen maar voor andere..

Mooie eerbetoon aan Crixus deze aflevering! Maar wat is Gannicus toch een gruwelijk goede vechter zeg, is sinds het begin al mijn favoriet. Ik hoop dat ze door gaan met een Caesar spin-off. Als ik het zo lees is daar nog genoeg verhaal om een paar seizoenen mee te vullen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:00:38 #106
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_125066575
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 17:43 schreef Ziewoarut het volgende:
CRIXUS CRIXUS CRIXUS!! Ik betrapte me er zelf op dat ik bijna wilde meedoen...
HAHAHA beter ik ben niet de enige!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:01:19 #107
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_125066606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:52 schreef janspj het volgende:

Mooie eerbetoon aan Crixus deze aflevering! Maar wat is Gannicus toch een gruwelijk goede vechter zeg, is sinds het begin al mijn favoriet. Ik hoop dat ze door gaan met een Caesar spin-off. Als ik het zo lees is daar nog genoeg verhaal om een paar seizoenen mee te vullen.
Ik weet niet of ze dat durven, omdat er ook al Rome is geweest.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_125067609
Ik heb gisteren aflv 9 gekeken (voor mij voelde die opmerking over die kruisiging trouwens als een spoiler, maar dat terzijde) en wat een mooie aflv zeg! Heb wel een paar traantjes moeten laten (wel vaker dit seizoen trouwens). Ik vond de
manier waarop Tiberius uiteindeljk doodging dan weer niet zo en ergerde me ook een beetje aan de wat lauwe reactie toen Agron eerst dood werd gedacht (alleen wat nadruk bij Nasir). Kwam ws ook omdat ik die zelf altijd nog wat sympathieker vond dan Crixus (die ik overigens ook ok vond). Vond die kruisiging ook heel akelig om te zien. Weet trouwens niet zeker of ik die opmerking van Marcus tov Kore op het einde wel goed interpreteer. Iemand? Irriteerde mij dit seizoen ook aan Naevia, maar vond haar toevoeging aan het verhaal en haar acteerwerk deze aflevering toch wel indrukwekkend. Gannicus, baas! Mooie speech van Spartacus en het opnoemen van al die namen (niet alleen die van Crixus) ... kippenvel!
Tails tell tales
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:23:36 #109
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125069264
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:35 schreef Forbry het volgende:
Ik heb gisteren aflv 9 gekeken (voor mij voelde die opmerking over die kruisiging trouwens als een spoiler, maar dat terzijde) en wat een mooie aflv zeg! Heb wel een paar traantjes moeten laten (wel vaker dit seizoen trouwens). Ik vond de
manier waarop Tiberius uiteindeljk doodging dan weer niet zo en ergerde me ook een beetje aan de wat lauwe reactie toen Agron eerst dood werd gedacht (alleen wat nadruk bij Nasir). Kwam ws ook omdat ik die zelf altijd nog wat sympathieker vond dan Crixus (die ik overigens ook ok vond). Vond die kruisiging ook heel akelig om te zien. Weet trouwens niet zeker of ik die opmerking van Marcus tov Kore op het einde wel goed interpreteer. Iemand? Irriteerde mij dit seizoen ook aan Naevia, maar vond haar toevoeging aan het verhaal en haar acteerwerk deze aflevering toch wel indrukwekkend. Gannicus, baas! Mooie speech van Spartacus en het opnoemen van al die namen (niet alleen die van Crixus) ... kippenvel!
vond het idd wel een afknapper hoe tiberius doodging, had hem liever in 2e gehakt zien worden :P
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:25:57 #110
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_125069360
Dit was juist goed. Lafjes, anoniem bijna, zo in z'n rug.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:30:03 #111
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125069520
past wel bij zijn karakter ja maar toch, in deze serie gaan de belangrijkere karakters meestal bloedig dood :P
pi_125072097
quote:
Hij vertrouwt Kore natuurlijk niet meer, en zij kwam terug ipv zijn zoon. Hij zal haar nu, ondanks zijn liefde voor haar, toch gaan behandelen als een slaaf om zo zijn machtspositie duidelijk te maken aan haar. Denk ik.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:51:37 #113
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125076593
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:52 schreef janspj het volgende:
Wat een domme discussie iedereen moet ondertussen toch wel weten dat je previews best mag bespreken zolang je ze maar in spoilers zet! In de 10 jaar dat ik op FOK zit is dat altijd al zo geweest. Je verpest het alleen maar voor andere..

Is hij ook. Hij kan Spartacus in een een-op-een gevecht gewoon van zijn leven beroven, andersom ook.
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:53:22 #114
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125076653
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:22 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Hadden ze 'm nou niet een broekske aan kunnen doen ?
Had gekund.
pi_125077249
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:49 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Hij vertrouwt Kore natuurlijk niet meer, en zij kwam terug ipv zijn zoon. Hij zal haar nu, ondanks zijn liefde voor haar, toch gaan behandelen als een slaaf om zo zijn machtspositie duidelijk te maken aan haar. Denk ik.
Zo zag ik het zelf dus ongeveer ook :)
Tails tell tales
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:14:24 #116
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125077348
quote:
Goed gesproken, vriend.
pi_125077352
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:25 schreef stinkie het volgende:
Dit was juist goed. Lafjes, anoniem bijna, zo in z'n rug.
Heb je op zich gelijk in, maar ik had toch zo iets van :{
Had eigenlijk graag nog wel wat meer Ceasar vsTiberius willen zien -O-
Tails tell tales
pi_125079001
Wat ik eigenlijk aan deze serie ook zo leuk vind, is het taalgebruik. Lees/hoor daar nauwelijks iemand over. Ben ik de enige? :)

Ik kan (de) sex in deze serie ook bijna altijd wel waarderen (verhoudingsgewijs meer dan in veel andere films/series ;) )... ligt het aan mij of was het wat dat betreft een beetje karig(er) dit seizoen? :P

Maar, heel goed seizoen hoor, relatief dramatisch vond ik (en dan hebben we nog de laatste aflevering te gaan ;) ). Ik vind het echt wel jammer dat het binnenkort finito is :Y
Tails tell tales
pi_125079106
De voornaamste reden dat ik vooruit kijk naar een Caesar-spinoff is omdat ik niet zonder die manier van praten wil doen :P
Conscience do cost.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:09:08 #120
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125079290
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:01 schreef Forbry het volgende:
Wat ik eigenlijk aan deze serie ook zo leuk vind, is het taalgebruik. Lees/hoor daar nauwelijks iemand over. Ben ik de enige? :)

Ik kan (de) sex in deze serie ook bijna altijd wel waarderen (verhoudingsgewijs meer dan in veel andere films/series ;) )... ligt het aan mij of was het wat dat betreft een beetje karig(er) dit seizoen? :P

Maar, heel goed seizoen hoor, relatief dramatisch vond ik (en dan hebben we nog de laatste aflevering te gaan ;) ). Ik vind het echt wel jammer dat het binnenkort finito is :Y
Dat wordt een knallende aflevering. We gaan nog veel Romeinen zien sterven, voordat Spartacus en Gannicus de grond kussen en hun ogen voor eeuwig sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')