abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124458091
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:47 schreef Etsu het volgende:
In Nederland zijn aantal doven die WO doen, op 1 hand te tellen. Waarvan 2 op de RUG. Veel doven komen niet veel verder dan mbo niveau 3, of kunnen niet eens verder dan havo als ze 't al aankunnen omdat geen enkel speciaal onderwijs vwo aanbiedt.
Hoe heb jij dat allemaal voor elkaar gekregen dan? Heel veel begeleiding gehad?
pi_124458183
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:47 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hoe heb jij dat allemaal voor elkaar gekregen dan? Heel veel begeleiding gehad?
vmbo op speciaal onderwijs, havo en vwo op particulier onderwijs en alles op eigen houtje gedaan. Hoe weet ik ook niet.
pi_124458194
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:47 schreef Etsu het volgende:
In Nederland zijn aantal doven die WO doen, op 1 hand te tellen. Waarvan 2 op de RUG. Veel doven komen niet veel verder dan mbo niveau 3, of kunnen niet eens verder dan havo als ze 't al aankunnen omdat geen enkel speciaal onderwijs vwo aanbiedt.
bijzonder eigelijk, als je er zo over na denkt :{
pi_124458203
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

vmbo op speciaal onderwijs, havo en vwo op particulier onderwijs en alles op eigen houtje gedaan. Hoe weet ik ook niet.
:D ^O^
pi_124458248
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

bijzonder eigelijk, als je er zo over na denkt :{
Je beseft je niet hoeveel je zou missen als je niets hoort.
Geen referral hier.
pi_124458253
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

Netjes hoor.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_124458377
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Je beseft je niet hoeveel je zou missen als je niets hoort.
Lijkt me oprecht afschuwelijk. Van alle handicaps die je kan bedenken (behalve extreme dingen als locked-in syndrome) is er niets wat me zo naar lijkt als (gedeeltelijk) doof zijn. Heel veel respect dan ook voor Etsu dat hij het er zo goed meer redt :)
pi_124458416
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lijkt me oprecht afschuwelijk. Van alle handicaps die je kan bedenken (behalve extreme dingen als locked-in syndrome) is er niets wat me zo naar lijkt als (gedeeltelijk) doof zijn. Heel veel respect dan ook voor Etsu dat hij het er zo goed meer redt :)
Blindheid lijkt je niet erger?
Geen referral hier.
pi_124458456
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Blindheid lijkt je niet erger?
Nee. Daar houd ik veel te veel van muziek voor. Hoewel natuurlijk vooropgesteld allebei geen pretje is.
pi_124458467
Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe mijn baankansen zijn later. Welke werkgever wil werknemer die van vmbo komt en wo gedaan heeft met zesjes en zevens én doof is, als er ook andere werknemers zijn die nominaal afstuderen en voor alles een 9 halen. En vooral bij rechten, waar concurrentie groot is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2013 20:53:30 ]
pi_124458479
Ik weet ook niet wat ik nou erger vind, blind of doof
pi_124458507
Blind lijkt me echt heel eng
pi_124458541
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:53 schreef Etsu het volgende:
Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe mijn baankansen zijn later. Welke werkgever wil werknemer die van vmbo komt en wo gedaan heeft met zesjes en zevens én doof is, als er ook andere werknemers zijn die alles nominaal afstuderen en voor alles een 9 halen. En vooral bij rechten, waar concurrentie groot is.
Niets ten nadele van jouw persoon, maar werkgevers kunnen zich juist ook van hun beste kant laten zien door minderheden in dienst te nemen.
Geen referral hier.
pi_124458553
quote:
Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe mijn baankansen zijn later. Welke werkgever wil werknemer die van vmbo komt en wo gedaan heeft met zesjes en zevens én doof is, als er ook andere werknemers zijn die nominaal afstuderen en voor alles een 9 halen. En vooral bij rechten, waar concurrentie groot is.
Krijgen werkgevers geen subsidie als ze gehandicapten aannemen? Dat is natuurlijk niet waarom je een baan wil krijgen, maar als het helpt... :@
pi_124458566
Ik zou overigens 10x liever doof dan blind zijn.

Lezen vind ik er belangrijk.
Geen referral hier.
pi_124458816
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Niets ten nadele van jouw persoon, maar werkgevers kunnen zich juist ook van hun beste kant laten zien door minderheden in dienst te nemen.
Nah, ik reken er niet op. Ik kan wel gewoon praten en luisteren enzo, maar groepsgesprek blijft lastig voor mij. We zullen het zien. :)

quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Krijgen werkgevers geen subsidie als ze gehandicapten aannemen? Dat is natuurlijk niet waarom je een baan wil krijgen, maar als het helpt... :@
Geen idee hoe dat werkt, ik werk nu bij de AH en ze krijgen dat niet volgens mij.
  zondag 24 maart 2013 @ 21:01:58 #93
256090 Giku
graag verwijderen
pi_124459048
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. Daar houd ik veel te veel van muziek voor. Hoewel natuurlijk vooropgesteld allebei geen pretje is.
Dus muziek gaat voor alles? Zelfs normaal bewegen in je omgeving? Ik ben echt veel liever doof dan blind, hoewel ik het niemand een van tweeen toewens.

quote:
Ik zag van de week stukje (volgens mij Een vandaag) waar een blinde man ook aan het solliciteren was bij advocaten kantoren, had netjes zijn opleiding gedaan en alles.
Nu was hij van mening dat hij gediscrimineerd werd, waarschijnlijk terecht hoor, omdat zijn maatjes met dezelfde achtergrond en CV wel banen kregen.

Zijn argument was: 'Ja, als iedereen me helpt en met me meewerkt, dan ben ik net zo goed als anderen'.
Ik snap dan wel dat kantoren daar geen zin in hebben, zo iemand is gewoon minder efficiënt dan een niet-blinde advocaat met hetzelfde CV, omdat je hem waarschijnlijk minder hoeft te babysitten.

Iedereen weet dat het niet hoort en dat het niet mag, maar eerlijk gezegd snapte ik het wel.
graag verwijderen
pi_124459125
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:01 schreef Giku het volgende:

[..]

Ik zag van de week stukje (volgens mij Een vandaag) waar een blinde man ook aan het solliciteren was bij advocaten kantoren, had netjes zijn opleiding gedaan en alles.
Nu was hij van mening dat hij gediscrimineerd werd, waarschijnlijk terecht hoor, omdat zijn maatjes met dezelfde achtergrond en CV wel banen kregen.

Zijn argument was: 'Ja, als iedereen me helpt en met me meewerkt, dan ben ik net zo goed als anderen'.
Ik snap dan wel dat kantoren daar geen zin in hebben, zo iemand is gewoon minder efficiënt dan een niet-blinde advocaat met hetzelfde CV, omdat je hem waarschijnlijk minder hoeft te babysitten.

Iedereen weet dat het niet hoort en dat het niet mag, maar eerlijk gezegd snapte ik het wel.
Daar ben ik dus ook bang voor. :')
pi_124459135
Ik vind ook niet dat men bij rechten dyslecten extra tijd moet geven op tentamens :@
Geen referral hier.
pi_124459185
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik vind ook niet dat men bij rechten dyslecten extra tijd moet geven op tentamens :@
Omdat.
pi_124459230
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Lolwut
pi_124459235
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

Omdat.
Juist bij rechten het kunnen werken met tijdsdruk belangrijk is, en accuraat lezen zo ongeveer het voornaamste opleidingsdoel is.
Geen referral hier.
pi_124459269
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:05 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Juist bij rechten het kunnen werken binnen tijdsdruk belangrijk is, en accuraat lezen zo ongeveer het voornaamste opleidingsdoel is.
Ok. Jij hebt totaal geen inlevingsvermogen óf je vindt jezelf geweldig.
  zondag 24 maart 2013 @ 21:05:56 #100
256090 Giku
graag verwijderen
pi_124459284
quote:
9s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook bang voor. :')
Ik vond vooral het argument van zijn kant sterk; 'als iedereen me helpt'(daar kwam het op neer).
Ik denk dat je als dove meer kans hebt trouwens hoor, maar wellicht dat je je dan wel een beetje meer moet oriënteren op papierwerk(onderzoeken e.d.) en misschien minder op face-to-face baantjes, omdat je dan natuurlijk minder goed uit de verf komt.
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')