abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124427276
Of dit draadje wellicht beter thuishoort in de klaagbaak weet ik niet.
Ik wil in ieder geval de hobbyist en klusser bereiken met het volgende;

Ik wilde voor de volledigheid altijd al graag een cirkelzaag.
Bij de Gamma kocht ik steigerhout voor een mooie tafel die ik zelf wilde maken (uiteindelijk goed gelukt trouwens). Ik keek ook nog ff bij de cirkelzagen en zag de Gamma machine. Hij zag er degelijk uit met zijn dikke bodemplaat en dergelijke. Hij kwam op mij robuster over dan de goedkopere cirkelzagen van Metabo en dergelijke. Ook ziet hij er keurig uit. De machine koste nog lang geen 100 euro, dus hop, meegenomen en thuis aan het werk.

Na wel één steigerhouten tafel die ik ermee heb gemaakt ben ik het ding spuugzat.
De kwaliteit van de machine is echt om te huilen, mijn frustratie dus maar delen met jullie omdat ik nergens een eerlijk verhaal vind over deze machine. Bij deze voor iedereen die informatie zoekt over deze machine alvast mij mening.

Klussers die een cirkelzaag willen aanschaffen; koop geen cirkelzaag van de Gamma type CS13-185!!! (Ik weet het, ik ben zo stom geweest om zo'n ding voor 69 euro aan te schaffen, echt te mooi om waar te zijn dus.)

Waarom;
- De bovenbouw (motor en zaagblad e.d.) beweegt ten opzichte van de GELIJDENDE voet. (weg precisie)
- De spanner (blikken plaatje) op de hoogteinstelling draaide ik al meteen dol, terwijl ik de hoogteinstelling niet eens goed gelockt kreeg.
- Schroeven waren al beschadigd toen ik het ding uit de koffer haalde.
- Langsgeleider (stalen beugeltje om de zaag bijv. mee langs een plaat te halen zodat je strips zaagt) buigt gemakkelijk en zit niet mooi haaks in de voet uitgeleind.
- Zaagblad staat niet parallel uitgeleind met de zijkant van de voet.
- Zaagblad-beschermkap blijft hangen!!! (Volgens mij zit dat ding erop om je vingers te beschermen!!!)
- Gradeninstelling van de zaag niet vast... (Echt knap hoe golvig je met deze machine kan zagen.)

Ik ga morgen terug naar de Gamma en laat het machientje nog liever ter vondeling voor de deur liggen (als ze hem niet terugnemen).
pi_124427455
Goedkoop = duurkoop, voor een mooi masjien ben je al gauw 1500 euro kwijt.
pindazakje
  † In Memoriam † zondag 24 maart 2013 @ 00:05:54 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_124427661

Dit is 'm he?
Ziet er al cheap-ass uit.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_124427795
Dat is hem!
NIET KOPEN DUS!!!

Ik heb het al toegegeven, ik ben een stomkop geweest! Maar de gamma is niet de enige met machines in deze prijscategorie, Bosch, B&D en Metabo hebben ze ook (wel ietsje duurder, zegmaar rond de 100 euro)

(Eigenlijk moet er een verbod komen op "rommel verkopen en daarmee klanten oplichten"!!!)
pi_124428035
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:09 schreef Harmen85 het volgende:
Dat is hem!
NIET KOPEN DUS!!!

Ik heb het al toegegeven, ik ben een stomkop geweest! Maar de gamma is niet de enige met machines in deze prijscategorie, Bosch, B&D en Metabo hebben ze ook (wel ietsje duurder, zegmaar rond de 100 euro)

(Eigenlijk moet er een verbod komen op "rommel verkopen en daarmee klanten oplichten"!!!)
Dat laatste ben ik het niet mee eens, je geeft zelfs toe dat je wist dat het te mooi was om waar te zijn. Mensen moeten nadenken en overwegen of ze meer geld willen betalen voor een betere machine. Daarbij verkopen ze in de bouwmarkt bijna alleen maar troep.
pi_124428141
Toch vreemd dat ze mij als die-hard klusgek toch over stag kunnen krijgen!
Ik hoop niet dat er meer mensen zijn bij wie hun dit lukt.
pi_124428448
Goh wat had je verwacht? Beter die van metabo nemen, anders die van hitachi en anders nog wat dieper in de buidel tasten. Eventueel 2e hands pro machine kopen. Je hebt trouwens invalzagen en handcirkelzagen, de laatste zijn sowieso goedkoper. Neem nooit meer iets van een hobby bobby merk zoals gamma, black en decker of bosch groen.. Gemaakt om in de kast te liggen maar laat het af weten bij serieus gebruik. Ik denk dat je voor 70 piek wel iets beters kan krijgen dan die gamma troep. Voor 120 heb je een hitachi en anders moet je op MP gaan kijken voor een profesionele handcirkelzaag.
  zondag 24 maart 2013 @ 00:32:13 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124428524
Hallo, wat had je verwacht :?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124428731
Jajaja, allemaal commentaar, leer liever wat van het principe.

Ik had mij NIET georrienteerd, en ik heb zelfs nog om advies gevraagd bij de Gamma. Advies; prima machine voor de veeleisender klusser.

Bovendien voelden die Metabo machine die jullie bijvoorbeeld aanbevelen nog veel slechter aan!!! De Metabo van 120 euro bij de Gamma had ipv.een bodemplaat een bodemblikje. Één keer uit je handen laten pleuren en dat ding buigt haaks om!

Idd. nu op zoek naar een tweedehands pro machine.

Maar nogmaals, het gaat mij om het principe van mooi ogende, zware machines maken, en dan als Gamma zeggen dat ze aan een eigen kwaliteitsserie werken met hun nieuwe machinelijn!!!

Ik noem dit gewoon keiharde misleiding!!!
  zondag 24 maart 2013 @ 01:19:16 #10
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124429945
Heb dezelfde al ruim een jaar. Ding doet het als een tierelier. Recht, laser, verstelt goed, sterk... Koffertje alles. Ik ben er erg happy meer hoor....
Laat die handjes wapperen!
pi_124432442
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:09 schreef Harmen85 het volgende:

Dat ben ik helemaal met je eens. Helaas werkt onze economie op het principe van produceren (van dit soort zooi) en consumeren en wegflikkeren (van dit soort zooi). Daar waar auto's aan allerlei veilighiedseisen moeten voldoen, kan men zonder problemen dit soort wegwerpspul op de makt brengen dat vervolgens op een milieubelastende wijze verwerkt moet worden.

Pas ook op met Marktplaats gereedschap; daar wordt ook veelvuldig volslagen versleten electrisch spul aangeboden. Ga dus altijd het apparaat zelf bekijken en testen. Want welke klusser doet nou - behalve bij overlijden - een goede cirkelzaag o.i.d. op MP?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  † In Memoriam † zondag 24 maart 2013 @ 08:35:58 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_124432530
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
Daarbij verkopen ze in de bouwmarkt bijna alleen maar troep.
Maar waar koop je dan wél goed gereedschap? :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_124432595
quote:
99s.gif Op zondag 24 maart 2013 08:35 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

speciaal zaken zoals baptist of internetwinkels
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_124433055
quote:
99s.gif Op zondag 24 maart 2013 08:35 schreef Cynix ® het volgende:
Wáár je het koopt, maakt - afgezien van de prijs en de daadwerkelijke levering - niet zo veel uit, als je maar een goed merk koopt.

Ik heb al > 25 jaar een groene Bosch cirkelzaag (NLG 300), maar de hedendaagse Bosch schijnt niet meer te zijn wat ie geweest is.

Misschien is Makita een goede optie:

¤139,-
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_124433519
Goede verhalen!

@ Blomke en rest; Ik ben ineens een beetje huiverig voor deze laag geprijsde machines....
Zelfs Metabo, Makita, Bosch en andere "MERKEN" doen tegenwoordig mee aan het maken van rommel. Kijk maar naar de accuschroefmachines van Makita aangeboden in een koffer vol met zooi bij de bouwmarkt....

Terugkomend op merkmachines. Hier heb ik naar gekeken bij de Gamma. Ik heb juist de machine van de Gamma gekozen omdat deze het zwaarst was uitgevoerd van alle machines die ze hadden (ook een Metabo, black en Decker, e.d.).

Sorry voor mijn negatieve houding, maar ik ben die bouwmarkten wel zo zat!!!
  zondag 24 maart 2013 @ 10:19:22 #16
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124433975
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Goedkoop = duurkoop, voor een mooi masjien ben je al gauw 1500 euro kwijt.
:')
pi_124434086
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:39 schreef Harmen85 het volgende:
Ik had mij NIET georrienteerd, en ik heb zelfs nog om advies gevraagd bij de Gamma. Advies; prima machine voor de veeleisender klusser.
Wij van WC-eend...

Het enige advies wat je in een bouwmarkt moet vragen is waar bepaalde producten liggen, meer niet.
  zondag 24 maart 2013 @ 10:25:19 #18
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124434100
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 09:53 schreef Harmen85 het volgende:
Goede verhalen!

@ Blomke en rest; Ik ben ineens een beetje huiverig voor deze laag geprijsde machines....
Zelfs Metabo, Makita, Bosch en andere "MERKEN" doen tegenwoordig mee aan het maken van rommel. Kijk maar naar de accuschroefmachines van Makita aangeboden in een koffer vol met zooi bij de bouwmarkt....

Terugkomend op merkmachines. Hier heb ik naar gekeken bij de Gamma. Ik heb juist de machine van de Gamma gekozen omdat deze het zwaarst was uitgevoerd van alle machines die ze hadden (ook een Metabo, black en Decker, e.d.).

Sorry voor mijn negatieve houding, maar ik ben die bouwmarkten wel zo zat!!!
_O- dan ga je toch kijken naar een zaagtafel van eurootje of 10.000. Sorry hoor, maar als je denkt steigerhout ff te gaan zagen met zo'n flutding heb je een kronkel in je kop. Kijk dan gewoon op internet of informeer in de bouwmarkt welke machines ze kunnen krijgen. Ik snap sws die de link tussen de bouwmarkt en de prut kwaliteit van B&D, Bosch, Makita enz..
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 10:35:18 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_124434336
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Wij van WC-eend...

Het enige advies wat je in een bouwmarkt moet vragen is waar bepaalde producten liggen, meer niet.
Inderdaad ! Echte technische adviezen ga je toch niet vragen aan een medewerker van een bouwmarkt :')

En zoals zo vaak blijkt, en ook in dit topic dus weer goedkoop is vaak duurkoop. :X
Er zijn best zaken die prima bij een bouwmarkt kunt aanschaffen, maar elektrisch handgereedschap is er in ieder geval niet één van _O-
  zondag 24 maart 2013 @ 10:35:47 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124434354
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:25 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

_O- dan ga je toch kijken naar een zaagtafel van eurootje of 10.000. Sorry hoor, maar als je denkt steigerhout ff te gaan zagen met zo'n flutding heb je een kronkel in je kop. Kijk dan gewoon op internet of informeer in de bouwmarkt welke machines ze kunnen krijgen. Ik snap sws die de link tussen de bouwmarkt en de prut kwaliteit van B&D, Bosch, Makita enz..
Gewoon een Altendorf F-45 aanschaffen. _O_
  zondag 24 maart 2013 @ 10:37:20 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124434383
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Wij van WC-eend...

En zelfs dat weten ze vaak niet, bij de sollicitatiegesprekken komt dan ook de vraag of je minstens twintig keer "Hebben we niet" kunt zeggen zonder te blozen.
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 10:40:28 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_124434469
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:37 schreef betyar het volgende:

[..]

En zelfs dat weten ze vaak niet, bij de sollicitatiegesprekken komt dan ook de vraag of je minstens twintig keer "Hebben we niet" kunt zeggen zonder te blozen.
En volgens een ander topic hier is het ook niet nodig om verstand te hebben van kit en lijm producten.
Als een klant ergens naar vraagt pak je gewoon een willekeurig product uit het schap en geeft dat de klant mee _O-
  zondag 24 maart 2013 @ 10:43:44 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124434553
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En volgens een ander topic hier is het ook niet nodig om verstand te hebben van kit en lijm producten.
Als een klant ergens naar vraagt pak je gewoon een willekeurig product uit het schap en geeft dat de klant mee _O-
Ik vind het ook beschamend van diverse professionele merken dat ze een B lijn hebben om zo de klusser te strikken voor een machine.
pi_124434570
quote:
99s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:05 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is 'm he?
Ziet er al cheap-ass uit.
Ik heb exact dezelfde maar dan van een ander chinees merk. Zelfde specificaties en buiten kleur exac]t hetzelfde uiterlijk.

Enkel ik heb hem gekocht voor nog 15 euro (omgerekend)! (Zweden).
Het is natuurlijk geen super zaag maar hij doet wat die moet doen voor zijn geld.
Ik gebruik hem om de houten vloer open te zagen enz.

58 euro is VEEL te veel voor dit ding...

Overigens heb ik niet die problemen die jij hebt...

** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  zondag 24 maart 2013 @ 10:47:25 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124434631
Een MT55 cc met 2x geleiderail, krijg je nooit spijt van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')