Jeetje...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:19 schreef Limone het volgende:
[..]
Tja, mijn VK was dan ook 'gekocht' door de producent van gravitamon. Iedere nieuwe aanmelding kreeg een proefstrip vitamines mee, met de tekst: "nu kan je al je benodigde vitamines in een keer slikken". En in mijn geval helpt dit soort reclame ook nog, dus geef ze eens ongelijk![]()
Overigens ben ik weg bij deze praktijk, maar ik heb nog potjes vol.
Ik slik ook Compleet Mama, maar is het jou opgevallen dat die capsules met visolie de helft van de overige vitamines bevatten die wel in die zonder visolie zitten?!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:33 schreef L0t.. het volgende:
Hier ook de Compleet Mama met visolie van Davitamon. Koop het steeds in de aanbieding, dan is het iets van 14 euro en je doet er 2 maanden mee, vind ik best meevallen.
Dat laten drukken hoeft niet duur te zijn hoor. Als ik kijk heb je 50 kaartjes inclusief enveloppen voor 80 euro.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:43 schreef Cwen het volgende:
Geen idee, moet nog even goed zoeken. Zelf maken is ook een optie, heb ik met de trouwkaart toen ook gedaan, maar incl enveloppen en postzegels wordt het toch al snel duur, uitgaande van ca 50 adressen.
Sssst ik zat niet op te letten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:10 schreef laziness het volgende:
Beetje door het slotje heen posten Tal![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:55 schreef Suikertante het volgende:
Mignonne, ik heb het aan je reactie te zien wat te radicaal gebracht!
Ik vroeg of ik er iets bij zou slikken en toen zei zij dat het alleen maar extra is en dus overbodig. Misschien omdat ik blaak van gezondheid?![]()
En ik begin nu ook te twijfelen of ze dat "teveel aan" niet zei over gewone preparatenDat daar bijv teveel vitamine A in kan zitten.
Ik schreeuw soms iets te snel
Ik heb de hele zwangerschap supradin complex forte geslikt. Ik slik die zooi nu al een 1,5 jaar ofzo. Op de verpakking van het supplement staat dat het geschikt is voor zwangeren of bij borstvoeding. Daarnaast gebruik ik ook extra vitamine D. De kinderen krijgen die druppels en die nemen we hier gewoon allemaal.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat klinkt een stuk logischer ja.
Gewone preparaten zijn niet echt een goed plan vanwege oa teveel vit. A en slikken als je verder gezond eet is niet per se nodig.
Kan geen kwaad, de dosering foliumzuur die je slikt voor je zwangerschap is maar heel laag. In de meeste zwangerschapsvitaminen zit ook foliumzuur toegevoegd volgens mij. Ik slik het in ieder geval al de hele zwangerschapquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Nu het toch over vitamines gaat. Ik heb braaf foliumzuur geslikt maar dat hoeft maar tot 8wk. Kan het nog kwaad om de verpakking op te maken? Daarna ga ik over op de zwangerschapsvitamines.
Waarom nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb niet eens extra foliumzuur geslikt.
Zat al in de supplementen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Waarom nietDat is toch juist het enige dat je wel extra moet binnenkrijgen?
Barba, fijn dat je gestript kon worden!! Succes nu
Ik lig al sinds 11.30 op bed. Als ik het nog rustiger aan doe stop ik met ademen denk ik.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:30 schreef Suikertante het volgende:
Geen idee eigenlijk, maar als het langer dan een paar seconden duurt lijkt het me sowieso een teken dat je het rustiger aan moet doen
En als ze terugkeren en met regelmaat aanzwellen en afzwakken is het misschien geen harde buik..
Ik heb de Babypark leeggeshopt aan suffe spullen.
Mijn vriend is per ongeluk ook gevallen voor Koeka dus hebben we ook een mooi dekentje en een omslagdoek meegenomen. Twijfel nog wel of ze warm genoeg zijn.. De Venice omslagdoek en de Antwerp deken voor een meibaby op een snel warme zolder?
Wij zijn vorige week naar Babypark geweest en ook helemaal verkocht naar de koeka dekentjes gekeken. Maar de kleine komt pas in augustus, dus nog niet mogen kopen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:30 schreef Suikertante het volgende:
Mijn vriend is per ongeluk ook gevallen voor Koeka dus hebben we ook een mooi dekentje en een omslagdoek meegenomen. Twijfel nog wel of ze warm genoeg zijn.. De Venice omslagdoek en de Antwerp deken voor een meibaby op een snel warme zolder?
Dat is dus idd omdat het zo plotseling en snel de verkeerde kant op kan gaan. Ze prikken ook elke dag bloed, en checken iets van zes keer per dag die bloeddruk.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:05 schreef Suikertante het volgende:
En nu houden ze je tot maandag gewoon goed in de gaten L-E, en proberen je zo rustig mogelijk te houden? Ik bedoel, ze houden je dus liever vast dan dat je maandag terug komt, is dat voor de zekerheid?
Nee hoor, hij duurde gewoon 3 uur langquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:10 schreef L-E het volgende:
danic, zit er regelmaat in je harde buiken?
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:17 schreef Suikertante het volgende:
Nee natúúrlijk niet, dan kun je beter een simpele lap kopen op de lapjesmarkt en even omzomen! Het gaat natuurlijk helemaal niet om mijn kind, maar om mij!
Dat scheelt dan wellicht weer als de bevalling echt begint.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:21 schreef danic het volgende:
[..]
Nee hoor, hij duurde gewoon 3 uur lang![]()
En dat was niet lekker zeg maar. Ook omdat er wel lichte krwmpen bij zaten/zitten. Maar das niet meer alarmerend, maar voorwerk
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:39 schreef L-E het volgende:
[..]In dat geval verdien ik ook wel een Koeka na alles!
Ja die was ook goedquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:02 schreef Suikertante het volgende:
L-E jazeker verdien jij een Koeka, en je hebt alle tijd om te webshoppen!
Dus de combitest was ook goed Spewey? Gefeliciteerd in elk geval met al het positieve nieuws! En inwendige echo's kunnen inderdaad wel gevoelig zijn ja.. maar het resultaat is in elk geval mooi
Die koeka deken is hooguit in de winter niet warm genoeg maar dan kan je er een tweede deken bij doen en dikke slaapzakken zijn er ook nog.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:37 schreef Suikertante het volgende:
Koelkast?! Edit: Oooh Koeka!
Ik heb die zonder teddy, want het kan echt 30 graden worden in de zomer. Het komt nu niet onder de 18.. In het donkerblauw! De wikkeldoek (handdoekstof) in sapphire
Met het verhaal van ferarri rood in mijn achterhoofd ben ik blij dat ze je zo goed in de gaten houden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:12 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is dus idd omdat het zo plotseling en snel de verkeerde kant op kan gaan. Ze prikken ook elke dag bloed, en checken iets van zes keer per dag die bloeddruk.
Ah, dankjewel!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:20 schreef laziness het volgende:
[..]
Die koeka deken is hooguit in de winter niet warm genoeg maar dan kan je er een tweede deken bij doen en dikke slaapzakken zijn er ook nog.
Jaaaa LLMquote:
Mooie mijlpaalquote:Op zondag 24 maart 2013 10:27 schreef GotC het volgende:
LB 39 weken én goed geslapen!
Wat betreft dekentjes etc..ik waag me er nog niet aanOver een paar weken komt het shoppen wel
Enne, m'n 1e mijlpaal! 12 weken vandaag
Hier geen combi test, maar na het geslacht is winkelen wel handiger iddquote:Op zondag 24 maart 2013 10:34 schreef LadyBlack het volgende:
Goeie mijlpaal GotC!!
En shoppen, daar heb ik ook wel mee gewacht tot na de combinatietest, en daarna met veel dingen nog tot ik wist of ik een jongetje of meisje zou krijgen
Hier ook geen combi test, dus nog maar 'even' geduld hebbenquote:Op zondag 24 maart 2013 10:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hier geen combi test, maar na het geslacht is winkelen wel handiger idd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel sterkte meid.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:56 schreef L-E het volgende:
Update vanuit hier: iig tot maandag blijven, dan wordt er beleid bepaald door het team van gynaecologen. Er is me duidelijk gemaakt dat gezien het feit ik vroeg in de zwangerschap dit heb, de kans op complicaties verderop erg aanwezig is. Wat dat exact inhoudt voor de toekomst weet ik nog niet, ik maak een vragenlijst voor maandag. Voor nu blijf ik me op en af slecht voelen, we moeten maar verder afwachten.
Dan ga ik nu lezen hoe het met jullie gaat.
quote:Op zondag 24 maart 2013 12:35 schreef GotC het volgende:
Wizzy 19 weken,!
Ik kwam net op internet een vrij..bijzondere manier tegen om het geslacht van je kindje te weten te komen. De zogenaamde 'Gender Reveal Party'. Stel je wil pas weten wat het wordt als al je vrienden/familie erbij is. Dan laat je de echoscopiste op een kaartje schrijven wat het wordt, dat kaartje geef je aan je bakker en de bakker kan een taart bakken met een roze of blauwe binnenkant. Tijdens het feest snij je de taart open en..verrassing!!![]()
Opzich wel schattig om het zo te doen maar damn, Amerikaans!pinterest staat er vol meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.pinata's taarten cupcakes etc
quote:Op zondag 24 maart 2013 12:35 schreef GotC het volgende:
Wizzy 19 weken,!
Ik kwam net op internet een vrij..bijzondere manier tegen om het geslacht van je kindje te weten te komen. De zogenaamde 'Gender Reveal Party'. Stel je wil pas weten wat het wordt als al je vrienden/familie erbij is. Dan laat je de echoscopiste op een kaartje schrijven wat het wordt, dat kaartje geef je aan je bakker en de bakker kan een taart bakken met een roze of blauwe binnenkant. Tijdens het feest snij je de taart open en..verrassing!!![]()
Opzich wel schattig om het zo te doen maar damn, Amerikaans!Ik had er ook al eerder van gehoord, vind het een leuke manier om aan te kondigen of om te weten te komen wat het geslacht wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
Jij bent toch al over de 16 weken? Dan kan het toch best goed zijn?quote:Op zondag 24 maart 2013 15:15 schreef laiveneertiekje het volgende:
GotC, 12 weken
Danic, je maakt het wel spannend met het gerommel zo!
Barbabientje, jammer dat het nog niets gedaan heeft..
Hier hebben ze vrijdag naar het geslacht gekeken. De twee leerlinge echoscopisten en de docent waren het met elkaar eens, en wij waren het er ook mee eens(wij zaten natuurlijk ook te kijken of we het zagen), maar geloven doen we het nog niet helemaal. Gelukkig komt er nog een 20 weken echo..
Ik pm vanavond even. Zit mobiel en dan wordt het zo warrig.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:41 schreef L-E het volgende:
Nou, ik ben weer thuis! Enorm verrassend, want daar was echt geen sprake van, is me gisteren verteld. De gyn van vandaag vond het allemaal wel meevallen, geloof ik, en op grond van het feit dat ik geen klachten meer heb, bloeduitslag goed was, en de bloeddruk 'redelijk' was, mocht ik weg. Morgen bellen voor een afspraak met de gyn, want we hebben nog 1001 vragen natuurlijk. Ik ben heel blij thuis te zijn, maar het voelt ook een beetje onstemd, omdat er nog steeds veel onduidelijk is. Donderdag weer groeiecho, ik moet me nog steeds rustig houden en als er weer klachten optreden als de wiedeweerga aan de bel trekken.
f_r, wil je jouw verhaal delen? Hier of in pm/dm
Ja, want ik deed al zo veelquote:Op zondag 24 maart 2013 16:35 schreef Spirit82 het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent!! Nou wel ECHT rustig aan doen hè??
19 weken 1 dag vandaag... Vrijdag dus 18+ 6quote:Op zondag 24 maart 2013 15:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Jij bent toch al over de 16 weken? Dan kan het toch best goed zijn?
Ow sorryquote:Op zondag 24 maart 2013 16:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, want ik deed al zo veel
Kyara: geen medicatie nee.
f_r: prima, neem je tijd
Dan kan je er wel eh voor zo'n 100% zekerheid vanuit gaan hoorquote:Op zondag 24 maart 2013 16:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
19 weken 1 dag vandaag... Vrijdag dus 18+ 6
Dat denk ik ook jaquote:Op zondag 24 maart 2013 18:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Dan kan je er wel eh voor zo'n 100% zekerheid vanuit gaan hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En heb er in roze glazuur nog haar naam bijgeschreven. Zo leuk om het echt al ergens op te schrijven, zo 'officieel'.
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:41 schreef L0t.. het volgende:
Klinkt als een lekker dagje LB! Fijn nog even met z'n tweetjes erop uit
L-E, fijn dat je weer thuis bent, als ze nu verder in het ziekenhuis toch niets meer doen kun je maar net zo goed lekker thuis op de bank liggen.
Cupcakes zijn leuk geworden, al zeg ik het zelfCute!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En heb er in roze glazuur nog haar naam bijgeschreven. Zo leuk om het echt al ergens op te schrijven, zo 'officieel'.
Die kleine voetjes!
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:41 schreef L0t.. het volgende:
Klinkt als een lekker dagje LB! Fijn nog even met z'n tweetjes erop uit
L-E, fijn dat je weer thuis bent, als ze nu verder in het ziekenhuis toch niets meer doen kun je maar net zo goed lekker thuis op de bank liggen.
Cupcakes zijn leuk geworden, al zeg ik het zelfDomme vraag, misschien, maar hoe 'gedraagt' fondant zich bij ontdooien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En heb er in roze glazuur nog haar naam bijgeschreven. Zo leuk om het echt al ergens op te schrijven, zo 'officieel'.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
Nou ik heb geen ideequote:Op zondag 24 maart 2013 19:51 schreef -mandy- het volgende:
Veel beterschap Spewey!
[..]
Domme vraag, misschien, maar hoe 'gedraagt' fondant zich bij ontdooien?
Denk het ook wel, maar toch wachten we even met losgaan tot de 20 weken echo.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Dan kan je er wel eh voor zo'n 100% zekerheid vanuit gaan hoor
Zat zelf ook te denken om zoiets te doen bij de geboorte van mini. Afhankelijk van hoeveel cupcakes er in de diepvries passen voor meerdere weken.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:58 schreef Suikertante het volgende:
Danic, ja precies. Maar normaal gesproken is geld krijgen voor je kind natuurlijk altijd positief en wie zou daar niet voor tekenen? Waarschijnlijk de ouders die daardoor ineens teveel geld "verdienen", want het wordt bij onze inkomsten opgeteld? Ik dacht dat het dus zoiets zou zijn, maar ja die kleine kan ook niet zelf tekenen natuurlijk dus iemand moet het doen![]()
Over fondant vond ik dit topic op het taartenforum.
Nee, dus ik lig te zwelgen in bed.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:50 schreef Suikertante het volgende:
Jeumig dat is flinke koorts! Rustig aan dan maar, zit er al enige verbetering in?
Niet echt.. bij jou?quote:Op zondag 24 maart 2013 20:13 schreef ferrari_rood het volgende:
ziet er gaaf uit lot
spewey beterschap hoe gaat het met de? zit er verbetering in?
quote:Op zondag 24 maart 2013 20:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
euh nee gebed zonder eind vrees ik.
Ik vind dat jij er zo positief onder blijft. Ik vind het maar zwaar en ben ook niet zo vrolijk er door.quote:
Dat weet ikquote:Op zondag 24 maart 2013 20:27 schreef Suikertante het volgende:
Danic ik heet geen mandymaar als je het zo uitlegt klinkt het eigenlijk toch wel erg logisch inderdaad!
En ik wens de kotsende meisjes honingzachte keeltjes en minstens een dagje rust!
Oh dat valt best mee hoor, ik ben ook absoluut niet de gezelligste thuis.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:26 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik vind dat jij er zo positief onder blijft. Ik vind het maar zwaar en ben ook niet zo vrolijk er door.
Jaja ik wist zelf waar ik aan begon maar toch was ik een deel vergeten.
*schrik*quote:Op zondag 24 maart 2013 20:28 schreef Piekie81 het volgende:
Spewey, morgen even langs de dokter als je zulke koorts houdt! Of bel anders even met je verloskundige. Het is echt niet goed tijdens je zwangerschap om zulke koorts te hebben!
Ik zit nu aan de ab omdat de koorts niet echt reageerde op paracetamol en als jij al sinds gister zo hoog zit, klinkt het mij niet goed in de oren!
Let er echt even goed op, want het is niet goed voor jou en voor je baby.
(sorry dat ik heftig reageer, maar je wilt er echt niet te lang mee doorlopen!)
Jemigquote:Op zondag 24 maart 2013 20:30 schreef danic het volgende:
[..]
Dat weet ikmaar Mandy gaf aan dat ze het logisch vond dat de ouders ervan op de hoogte waren. Vandaar mijn reactie dat dat niet altijd de wens van de grootouders is.
Dinsdag ben ik 14 weken, ga ik de 15de week in en dan zou hij niet zo moeilijk meer doen, morgen ga ik toch even bellen en dan geef ik meteen aan dat ik niet verwacht dat pukefest 2013 snel ophoudt.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:33 schreef laziness het volgende:
Bij kersjes hielp het de eerste twee keer ook volgens mij.
Heb je het al los gepeuterd bij je huisarts?
Ik hoop van harte dat hij mee werkt nu hoorquote:Op zondag 24 maart 2013 20:36 schreef Spewey het volgende:
[..]
Dinsdag ben ik 14 weken, ga ik de 15de week in en dan zou hij niet zo moeilijk meer doen, morgen ga ik toch even bellen en dan geef ik meteen aan dat ik niet verwacht dat de pukefest 2013 snel ophoudt.
Heb je helemaal gelijk in inderdaad. Zo weet je zeker dat het kind het geld krijgt inderdaad.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:12 schreef danic het volgende:
Je kan taarten oid met fondant gewoon invriezen hoor.
Mandy, tuurlijk wat je zegt is waar. Maar er zijn genoeg grootouders die een spaarrekening voor hun kleinkind willen openen en dan pas het geld geven als het kind 18 is. Soms zonder medeweten van de ouders. Vroeger kon dat, tegenwoordig dus niet meer.
Enige oplossing is om dan de spaarrekening op eigen naam (dus van grootouders) te openen. Nadeel is dan dat als het kind 18 is, het geld echt geschonken moet worden en daar schenkingsbelasting over betaald moet worde. Hartstikke zonde natuurlijk.
Daarbij, als grootouders beiden komen te overlijden voordat het kind 18 is, is het geld niet automatisch voor het kind, maar gaat het op de grote hoop van de erfenis.
Als grootouders dat willen indekken moet dat in het testament worden vastgelegd. Dat het saldo op rekeningnummer huppeldepup bestemd is voor kind x.
Morgenochtend zeker bellen idd!quote:Op zondag 24 maart 2013 20:33 schreef Spewey het volgende:
[..]
*schrik*
Ik eet ook paracetamol als snoepjes atm maar de koortsverlagende werking doet het hier ook niet.
Ik zal morgenochtend om 8 uur direct even bellen.
Het word bij je spaar tegoed opgeteld door de belastingdienst.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:58 schreef Suikertante het volgende:
Danic, ja precies. Maar normaal gesproken is geld krijgen voor je kind natuurlijk altijd positief en wie zou daar niet voor tekenen? Waarschijnlijk de ouders die daardoor ineens teveel geld "verdienen", want het wordt bij onze inkomsten opgeteld? Ik dacht dat het dus zoiets zou zijn, maar ja die kleine kan ook niet zelf tekenen natuurlijk dus iemand moet het doen![]()
Over fondant vond ik dit topic op het taartenforum.
Ik vind het knap van je.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:49 schreef danic het volgende:
Hilliebillie een meisje![]()
Een koningskoppel dan toch.... of mag ik ook de zwabferschapskaart spelen![]()
Is helemaal waar hoor suiker. Ik ven de laatste weken echt in een lampie veranderd.
Kont misschien ook omdat ik bijna niks meer (kan) doe(n). Alsof nijn hersens te weinig uitdaging krijgen ofzo.
Mijn vriend kijkt me af en toe echt zo aan
Dat klopt wel maar is niet de reden waarom de ouders moeten tekenen. Als er een (spaar)rekening op naam van een minderjarige wordt geopend, is hij/zij nog niet tekenbevoegd. Dat zijn de ouders. Zij moeten handelen namens het kind (moet er trouwens wel sprake zijn van ouderlijke macht) en dus namens het kind tekenen.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:44 schreef Tally het volgende:
[..]
Het word bij je spaar tegoed opgeteld door de belastingdienst.
Daardoor kan het zo zijn dat je over een tijdje (vooral bij eigen huis en spaarhypotheek) boven het maximale spaarbedrag uitkomt en daardoor er belasting over moet betalen. Vandaar de handtekening van de ouders
Oh? Kan hoor. Das het rotte als je net na de jaarwisseling met verlof gaat. Dan zijn de nieuwe boekjes met cijfers nog niet op de bank. Die info mis ik dus.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:57 schreef laziness het volgende:
Die vrije voet was idd ongeveer 2500 euro maar dat is per 2012 afgeschaft toch?
Echt vermogend zijn ze hier ook niet hoor maar als mini van beide oma's en Opa's, mijn Oma en mn tante en oom ongveer 25 euro per maand krijgt gaat het toch aardig snelquote:Op zondag 24 maart 2013 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
L0t, wat een fantastische cupcakes![]()
Belastingpraat hou ik me even ver van, daar ben ik nog helemaal niet in thuis. Wel interessant though. Alleen jammer dat de opa's en oma's hier bij lange na niet vermogend zijn
Dat is ook zo!quote:Op zondag 24 maart 2013 21:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Echt vermogend zijn ze hier ook niet hoor maar als mini van beide oma's en Opa's, mijn Oma en mn tante en oom ongveer 25 euro per maand krijgt gaat het toch aardig snel
Klopt. Banken benaderen de jongeren vaak tussen 17, 5 en 18 jaar. Omdat dit voor hun 18e geregeld moet zijn.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:18 schreef laziness het volgende:
Ik zit alleen nog met het feit dat als hij 18 jaar is het bedrag direct enkel nog voor hem beschikbaar is en ik weet niet of ik dat zo'n goed idee vind dus daar moet ik nog even over denken hoe we dat op gaan lossen.
nog erger....quote:Op zondag 24 maart 2013 21:23 schreef danic het volgende:
Ja, maar als je kind een cokeverslaafde wordt, wil je dat geld toch ergens veilig hebben staan.
Uiteraard worden onze kinderen dat allemaal niet..
Uiteraard!quote:Op zondag 24 maart 2013 21:24 schreef laziness het volgende:
Ja zie mijn extra toevoeging
En onze kinderen zijn engeltjes toch?![]()
wauw dat moet een mooi bedrag geweest zijn danquote:Op zondag 24 maart 2013 21:30 schreef laziness het volgende:
Oh ja, het is niet iets wat geheim blijft. Mijn ouders hebben mij ook altijd duidelijk gemaakt wat er beschikbaar was en waar het beschikbaar voor was en uiteindelijk hebben zij dat in mijn studie gestopt. Ik heb er dus alleen indirect wat van gezien maar het heeft mijn studentenjaren behoorlijk zorgen vrij gehouden wat betreft studiekosten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
jaquote:Op zondag 24 maart 2013 21:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb een erfenis van mijn oma gekregen bij leven. Maar mijn ouders hebben dat toen vastgezet in een deposito. Eigenlijk was het voor mijn studie maar zonder dat geld konden mijn ouders het ook betalen. Tot vorig jaar stond het op mijn rekening nu zit het in ons eigen huis.
Wij sparen elke maand 25euro voor Ean en d'r opa en oma 50 (beide een andere rekening) de andere opa en oma sparen niet.
Mignonne nog even en dan kun je los.
je 1e moet je verbrassen he.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja![]()
ik heb in gedachten al zes maandsalarissen uitgegeven![]()
hehequote:
nu heb ik geen idee wat je als vk verdient ik blijf een beetje hangen in mijn eigen sector qua indicatiequote:Op zondag 24 maart 2013 21:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
hehe![]()
ik denk dat dat wel gaat lukken![]()
al was het alleen maar omdat een verlostas met toebehoren een godsvermogen kostalleen de doptone kost al een lieve 500 euro
Ik gun het mn vader ook wel dat ie dat soort dingen alleen met haar kan doen. ik mocht vorige keer mee naar Nijntje de filmquote:Op zondag 24 maart 2013 21:46 schreef danic het volgende:
Mignonne, dat is in jullie situatie toch logisch? Als je teruggaat van 2 naar 1 salaris + de kosten van een opleiding, dan is het een keer klaar. Maar het is wel een goede investering.
Mag je niet mee shoppen (kijken kijken niet kopen hè)? Of is dit echt een opa/kleindochter ding?
Nee hoor dan hoeft dat niet, maar ik wil denk ik niet in het ziekenhuis werken. (zeg ik nu hè, wie weetquote:Op zondag 24 maart 2013 21:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
nu heb ik geen idee wat je als vk verdient ik blijf een beetje hangen in mijn eigen sector qua indicatiemaar dat is idd ontzettend duur. En hoelang gaat zo'n ding mee? En als je in het z-huis gaat werken moet je er ook zelf 1 hebben?
Dat had ik dan weer niet. Behalve dat potje toen we dit huis kochten, hadden mijn ouders geen spaarrekening voor mij.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:02 schreef mignonne het volgende:
Dat vond ik ook fijn indertijd idd buuf. Het was van mij, wat ik ermee deed moest ik zelf weten. Het bedrag was niet heel hoog dus het was ook geen 10.000 die ik er in 1 klap doorheen jaagde. Ik moest het zelf weten. Een auto, een vakantie, studie, rijlessen, huis, het maakte allemaal niet uit.
Wij denken er species zo overquote:Op zondag 24 maart 2013 22:07 schreef danic het volgende:
Tja, eva zit nu al op ¤2500,- mede door die schenkingen bij de geboorte. Dus over 16 jaar moeten we daar maar eens naar kijken. Maar het geld is o.a. bestemd voor studie, dus als wij voor haar 18e geld nodig hebben omdat ze een dure studie wil volgen en wij kunnen dat niet opbrengen, dan is er kans dat er wat geld van haar spaarrekening wordt gebruikt.
Het geld is voor haar, wat wat ons betreft inhoudt dat je dat ruim moet zien. Het geld wordt ten alle tijden aan haar besteed.
En buuf, als jij niet wilt dat hij kan internetbankieren, dan moet je dit ff aangeven bij de bank. Dan deactiveren ze dat. Aan de andere kant is het de toekomst dus met een goede begeleiding ben je er ws ook.
Ik spaarde ook zelfquote:Op zondag 24 maart 2013 22:10 schreef danic het volgende:
[..]
Dat had ik dan weer niet. Behalve dat potje toen we dit huis kochten, hadden mijn ouders geen spaarrekening voor mij.
Ik heb zelf gespaard en daarvan mijn rijlessen betaald en mijn studieboeken. Lesgeld betaalden mijn ouders.
Nou had ik het geluk dat ik net 19 was toen ik
op kamers ging en dus een uitwonende, aanvullende beurs kreeg.
Ik heb nog nooit zoveel kunnen sparen als toen
ik wil juist wél dat hij internetbankiert.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:07 schreef danic het volgende:
Tja, eva zit nu al op ¤2500,- mede door die schenkingen bij de geboorte. Dus over 16 jaar moeten we daar maar eens naar kijken. Maar het geld is o.a. bestemd voor studie, dus als wij voor haar 18e geld nodig hebben omdat ze een dure studie wil volgen en wij kunnen dat niet opbrengen, dan is er kans dat er wat geld van haar spaarrekening wordt gebruikt.
Het geld is voor haar, wat wat ons betreft inhoudt dat je dat ruim moet zien. Het geld wordt ten alle tijden aan haar besteed.
En buuf, als jij niet wilt dat hij kan internetbankieren, dan moet je dit ff aangeven bij de bank. Dan deactiveren ze dat. Aan de andere kant is het de toekomst dus met een goede begeleiding ben je er ws ook.
Tja, prioriteiten hèquote:Op zondag 24 maart 2013 22:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik spaarde ook zelf![]()
Alleen ik ben er voor mn 18e drie keer van naar China geweest
Die ene spaarrekening kunnen ze ook ontkoppelen hè. Dan kan hij wel internetbankieren met zijn jongerenrekening, maar niet aan die spaarrekening komen.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik wil juist wél dat hij internetbankiert.alleen zit zijn spaarrekening gekoppeld en kan hij vrij makkelijk geld eruit halen. Dát is wat onhandig.
dat zeg ik.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:26 schreef danic het volgende:
[..]
Die ene spaarrekening kunnen ze ook ontkoppelen hè. Dan kan hij wel internetbankieren met zijn jongerenrekening, maar niet aan die spaarrekening komen.
quote:Op zondag 24 maart 2013 22:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat zeg ik.maar moet ik weer handelingen voor doen enzo.
neeneenee, met langskomen en legitimeren en handtekeningen enzo.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:42 schreef danic het volgende:
[..]ja klopt. Je moet ze ff bellen.
Luie donder
Heb ik ergens overheen gelezen?quote:Op zondag 24 maart 2013 22:36 schreef Suikertante het volgende:
Ben je er trouwens al klaar voor L0t?Nog maar 2 nachtjes!!
Ik herinner me dat jij al zoooooolang zwanger was toen ik hier net om de hoek kwam kijken
quote:Op zondag 24 maart 2013 22:44 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
neeneenee, met langskomen en legitimeren en handtekeningen enzo.ik bankier bij een soort belastingdienst denk ik.
Ooooh! Zo goed kan mijn zwangere hoofd niet meer rekenen hoor.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:46 schreef Suikertante het volgende:
En dan is ze LLM![]()
Omdat het voor mij ook steeds dichterbij komt vind ik dat nu biiiiiijna net zo spannend als bevallen
quote:Op zondag 24 maart 2013 22:52 schreef L0t.. het volgende:
Haha SuikerJa bizar he! Ik vind het wel spannend worden nu maar voel me er wel klaar voor, heb er vooral ook zooooveel zin in
.
En wij schelen helemaal niet veel, best een kans nog dat jij zelfs eerder bevalt.
mijn schoonmoeder heeft ook een aantal keer langs moeten komen om zich te legitimeren bij de Rabo. Hier in IJsselstein doen ze niets opsturen of per telefoon. Je moet hier altijd langs komen.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:50 schreef danic het volgende:
[..]Das dus niet de rabo.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Wat een onzin.
Als het goed is hebben ze je legitimatiegegevens dus met controlevragen zijn ze er ook. En papieren kunnen ter ondertekening worden opgestuurd.
Wat een flauwekul!
Tja....onderontwikkeld gebied?quote:Op zondag 24 maart 2013 22:55 schreef Tally het volgende:
[..]
mijn schoonmoeder heeft ook een aantal keer langs moeten komen om zich te legitimeren bij de Rabo. Hier in IJsselstein doen ze niets opsturen of per telefoon. Je moet hier altijd langs komen.
En dan doen ze het nog fout
+1quote:Op zondag 24 maart 2013 22:57 schreef Tally het volgende:
Over 2 weken wordt mini twee jaar en over drie weken wordt ieniemini geboren. En aan dat laatste ben ik ontzettend toe.
Ik ben het zat. Wil van die buik af. Wil me weer normaal kunnen bewegen. Normaal adem halenNormaal liggen. En vooral normaal met de kleine knuffelen of spelen. Het kan me niet snel genoeg gaan.
Enige waar ik tegen op zie is de heimwee
Ik heb het geprobeerd. Te genieten want ook hier de laatste keer. Waarschijnlijk laat ik me steraliseren tijdens de keizersnede (hangt van wat dingen af). Maar het is niet gelukt. Een handje vol momenten op die roze wolk. Die wolk zal er zeker zijn als ze er is weet ik uit ervaring. Maar ik vind dit niets. Ik wil mijn kind. Ik wil moederen. Weer normaal slapen (tussen het voeden door). Vanmiddag begon het te rommelen en dacht ik dat het begonnen was en eerlijk gezegd werd ik er blij van. Later dacht ik o shit nee veel te vroegquote:Op zondag 24 maart 2013 23:08 schreef danic het volgende:
[..]
+1
Alleen wordt mini bij mij in mei 2.
En ik heb mezelf een lange tijd opgelegd om te genieten, want dit is ws de laatste x en blabla. Maar ik kan het niet meer opbrengen.
Dus ik geniet van kleine dingetjes, maar zal vooral blij zijn als ik mijn kleinste ding in mijn armen heb, mijn lijf weer terug heb en iets met eva kan doen.
Geen klaagpost, maar gedeelde smart....
Oh dat heb ik ook wel enorm ja. Heb het hele zwanger zijn wel weer gezien en kijk er heel erg naar uit om weer mn eigen lijf terug te hebben en vooral om geen rugpijn meer te hebben. En ik wil gewoon ons meisje ontmoeten en knuffelenquote:Op zondag 24 maart 2013 22:57 schreef Tally het volgende:
Over 2 weken wordt mini twee jaar en over drie weken wordt ieniemini geboren. En aan dat laatste ben ik ontzettend toe.
Ik ben het zat. Wil van die buik af. Wil me weer normaal kunnen bewegen. Normaal adem halenNormaal liggen. En vooral normaal met de kleine knuffelen of spelen. Het kan me niet snel genoeg gaan.
Enige waar ik tegen op zie is de heimwee
Jij komt nu officieel uit rond mijn uitgerekende datum toch? Voor de ks? Dus nu 36. Is idd wel vroeg, maar kan eerlijk bekennen dat ik het ook geregeld denk. Nu precies 37 weken. Zodra het avond wordt gaat het rommelen en voel ik de hele nacht mijn buik. Maar het zet niet door. Net als die rugpijn die steeds vaker en langer aanhoudt. Maar het is allemaal zeurend en niets in golven zoals ik weeën ken. Dus loos gerommel denk ik.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:14 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd. Te genieten want ook hier de laatste keer. Waarschijnlijk laat ik me steraliseren tijdens de keizersnede (hangt van wat dingen af). Maar het is niet gelukt. Een handje vol momenten op die roze wolk. Die wolk zal er zeker zijn als ze er is weet ik uit ervaring. Maar ik vind dit niets. Ik wil mijn kind. Ik wil moederen. Weer normaal slapen (tussen het voeden door). Vanmiddag begon het te rommelen en dacht ik dat het begonnen was en eerlijk gezegd werd ik er blij van. Later dacht ik o shit nee veel te vroeg
Ik wil dat die drie weken voorbij zijn. Ik ben er klaar voor. Het huis is er klaar voor. Dus kom maar!
Dat ligt echt aan de bank daar. Machtigingen opzeggen doen ze ook tijden overquote:Op zondag 24 maart 2013 22:55 schreef Tally het volgende:
[..]
mijn schoonmoeder heeft ook een aantal keer langs moeten komen om zich te legitimeren bij de Rabo. Hier in IJsselstein doen ze niets opsturen of per telefoon. Je moet hier altijd langs komen.
En dan doen ze het nog fout
Misschien, maar in mijn ziekenhuis niet een patroon waar ze heel blij mee zijn en waarbij ze iedere keer aangeven dat ik toch moet bellen als ik niets meer voel. Het is ook niet zo dat ze bijvoorbeeld 3 dagen heel druk is, 2 dagen rustig, 3 dagen druk enzovoortquote:Op maandag 25 maart 2013 08:57 schreef L-E het volgende:
Maar, als een baby telkens een paar dagen druk is en dan een paar dagen wat stiller, dan is dat toch hét patroon?
Herkenbaar! Soms zo hard dat ik me niet voor kan stellen dat er dagen komen waarop ik niets meer voel. Ik begrijp je onzekerheid zo goed, ik ben er ook helemaal klaar meequote:Op maandag 25 maart 2013 09:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja dat heb ik dus ook. Dacht echt na de fiesta van vorige week dat ik nu wel permanent meer zou voelen. Niet dus.
Dit dus. Bij eva had ik een vlekkeloze zwangerschap en zat ik bovenop die roze wolk. Was het met 41 weken ook nog niet zat toen ze besloot te komen.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:20 schreef Tally het volgende:
Ik zou liever die roze wolk (die ik bij mijn bijna peuter nog steeds heb) al die maanden hebben gehad. De eerste zwangerschap was vol bloedingen en complicaties dat ik daar geen moment van genoten heb.
En deze zwangerschap is op pijnlijke bekken/rug en een klein kindje (niet te klein) na eigenlijk vlekkenloos verlopen. Maar toch hangt er de hele tijd zo'n donkere wolk er boven ondanks dat ik die al een aantal keer heb proberen te verdrijven.
Ik ben dolgelukkig dat we een tweede kindje krijgen
Uiteindelijk is dat toch ook waar we het voor doenquote:Op maandag 25 maart 2013 09:54 schreef danic het volgende:
Maar ik ben zó dolgelukkig dat er een tweede meisje in ons gezin bijkomt. Ze is zo meer dan welkom en ik kan niet wachten om met haar kennis te maken. Zucht.......
Oh deze man beweegt veel hoor!quote:Op maandag 25 maart 2013 09:51 schreef GotC het volgende:
Bij twijfel vooral bellen XMLijkt me erg frustrerend en vermoeiend voor je (ook voor Suiker!
)
Elin had een kop van bijna 39 cmquote:Op zondag 24 maart 2013 22:44 schreef Suikertante het volgende:
Even tussendoor een fijne blogtip voor aanstaande moeders, met name deze post: "What you need to know about newborns"
Ik moet de rest nog lezen maar ik was al verkocht bij de eerste alinea:
"A doctor told a very good friend of mine that the first three months of a baby's life is like a fourth trimester (I guess it wouldn't be called a trimester then but whatev). He said that some major development is far from done but we wouldn't be able to give birth to their giant heads if they stayed in the womb any longer (I wouldn't say that they fit really well at 40 weeks either but I'm not going to argue with nature.)"
quote:Op maandag 25 maart 2013 11:06 schreef Suikertante het volgende:
Jij wordt ook onderdeel van mijn mantra
Wat cutequote:Op maandag 25 maart 2013 11:14 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]![]()
Mijn nichtje kwam gisteren een zelfgemaakte kaart brengen. Ze zit in groep 2 en kan alleen nog haar eigen naam schrijven dus ze heeft opdracht gegeven aan d'r moeder om te schrijven.![]()
![]()
http://instagram.com/p/XRqXrMSl2d/
SPOILER: ff in het kortOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geniet gelukkig verder wel van de zwangerschap. Voel de beeb echt goed ook hoor, zelfsheeft m al aan de buitenkant gevoeld!!
![]()
Spark wat lief!![]()
Sparen doen wij nog niet maar gaan we zeker wel doen. We hebben dan nog een jaar of 18 om te bedenken waar ze het wel of niet aan mogen uitgeven dus komt vast goed![]()
Ah wat liefquote:Op maandag 25 maart 2013 11:14 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]![]()
Mijn nichtje kwam gisteren een zelfgemaakte kaart brengen. Ze zit in groep 2 en kan alleen nog haar eigen naam schrijven dus ze heeft opdracht gegeven aan d'r moeder om te schrijven.![]()
![]()
http://instagram.com/p/XRqXrMSl2d/
Dat is toevalligquote:Op maandag 25 maart 2013 12:06 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ah wat lief![]()
Leuk he nichtjes van die leeftijd
en grappig. Mn zus heet hetzelfde als jou en haar (even oneerbiedig) scharrel t zelfde als jouw man/vriend. En mijn dochter hetzelfde als jouw nichtje
Een halfjongen?quote:Op maandag 25 maart 2013 12:24 schreef Kleurdoos het volgende:
hahah nou juist die gok maakt me halfgaarzo van 'je krijgt een jongen, maar niet helemaal. ofzo.
ja fak
Ik vroeg me tijdens de ks nog steeds af of het wel 2 meisjes waren (dat ze niet steeds naar hetzelfde kind zaten te kijken of zo)quote:Op maandag 25 maart 2013 12:27 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb bij de pretecho met 16 weken haar ook drie/vier keer met een tussenpauze laten zoeken en kijken, ik wou het echtecht zeker weten.
En dan nog hem zitten knijpen met de 20 weken echo....![]()
Al was een meisje net zo welkom overigens, maar nu had ik al jongensspul in huis gehaald...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |