quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik ben lesdicties maar dat...![]()
Toppie heeft gelijk, ik keek ook even met gefronste wenkbrauwen omdat (die) wil niet, meer gebruikt wordt in de schrijftaal, maar correct is het nog steeds die wilt nietquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat is gewoon goed Nederlands ehhh.
Ah, jij bent beter op de hoogte dan ikquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Rob heeft zn eigen server voor Gup dus ik denk dat t geen probleem is. Ze willen waarschijnlijk alleen de plaatjes van Webhawk hebben. Lukt dat niet maken ze zelf wel nieuwe.
Ik stem voor een aanpassing in t nieuwe groene boekje.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Toppie heeft gelijk, ik keek ook even met gefronste wenkbrauwen omdat (die) wil niet, meer gebruikt wordt in de schrijftaal, maar correct is het nog steeds die wilt niet
Simpel ezelsbruggetje Kally wilt niet.... Kally loopt niet vs Kally wil niet .... Kally loop niet
+t tenzij Silk plots de Neerlandica blijkt te zijnquote:
Dat van de server weet ik door dat ik er bij was in t begin. Mbt tot de plaatjes gok ik maar wat naar wat voor mij het meest logisch lijkt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, jij bent beter op de hoogte dan ik
quote:
quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:40 schreef kingtoppie het volgende:
Het mag beide.
Dat zuig ik niet uit mijn duim.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:39 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik stem voor een aanpassing in t nieuwe groene boekje.
http://www.onzetaal.nl/ta(...)-wouden-wouen-wouwenquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:40 schreef kingtoppie het volgende:
Het mag beide.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:40 schreef kingtoppie het volgende:
Het mag beide.
Bullshit.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:40 schreef kingtoppie het volgende:
Het mag beide.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
http://www.onzetaal.nl/ta(...)-wouden-wouen-wouwen
quote:
quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
http://www.onzetaal.nl/ta(...)-wouden-wouen-wouwen
[..]
Niks bullshit dus..quote:jij wilt / jij wil*
Kally is 3de persoon schat, geen tweede.quote:
Van de zelfde site :quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:42 schreef SiIk het volgende:
[..]
Kally is 3de persoon schat, geen tweede.
Kally wilt klinkt gewoon niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Niet nodig hoor
Groene boekje, Dikke van Dale en het Genootschap onze taal hebben altijd gelijk
Maar er blijven mensen die [ afbeelding ] blijven roepen
Opgelost slotje.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Van de zelfde site :
Wie wil / wilt er een ijsje?
Kally wil niet meer / Kally wilt niet meer.
Kan en mag dus.
Groene boekje/taaladvies altijd gelijk?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Niet nodig hoor
Groene boekje, Dikke van Dale en het Genootschap onze taal hebben altijd gelijk
Maar er blijven mensen die [ afbeelding ] blijven roepen
Ik ben het eens met het slotjequote:Op donderdag 21 maart 2013 23:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Opgelost slotje.
Moet toegeven dat ik begon te twijfelen maar jezus pleuris Nederlands moet maar eens normale spelling krijgen met al die uitzonderingen.
Daarom ook mijn groene boekje aanvraag.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Opgelost slotje.
Moet toegeven dat ik begon te twijfelen maar jezus pleuris Nederlands moet maar eens normale spelling krijgen met al die uitzonderingen.
Serieus?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind het wel klinken
Gebruik het ook altijd op die manier.
Nee maar ik heb dit vaker gehoord..quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:47 schreef SiIk het volgende:
[..]
Groene boekje/taaladvies altijd gelijk?
Ok. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384
Daar staat toch vrij duidelijk dat alleen 'wie wil er een ijsje' juist is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Van de zelfde site :
Wie wil / wilt er een ijsje?
Kally wil niet meer / Kally wilt niet meer.
Kan en mag dus.
Stuur der toch maar terug naar de basisschool dan. Het klopt gewoon niet. Kom maar met een bron die dat aantoont.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee maar ik heb dit vaker gehoord..
Volgens mij mag dit gewoon... En dat heb ik geleerd van een Nederlands docente die ook op de universiteit werkzaam was... Geen gekke dame.
Spreektaal vs schrijftaal. Zonder t klopt het geschreven wat mij betreft ook weer niet, maar eigenlijk vallen mij de correct gespelde zinnen mij hier op FOK! meer op dan de incorrect gespelde.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:47 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Daarom ook mijn groene boekje aanvraag.
[..]
Serieus?
Ik nooit. Vind t echt niet klinken... Loopt niet lekker enz.
Discussier is niet als vervelende fokker zeg ik vind dat schijtirritant.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:49 schreef SiIk het volgende:
[..]
Stuur der toch maar terug naar de basisschool dan. Het klopt gewoon niet. Kom maar met een bron die dat aantoont.
Oh je kan het niet winnen dus ik ben vervelend?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Discussier is niet als vervelende fokker zeg ik vind dat schijtirritant.
Neehoor, kan echt slecht tegen die manier van discussieren met ''stuur maar naar de basisschool'' en dat soort denigrerende uitspattingen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:50 schreef SiIk het volgende:
[..]
Oh je kan het niet winnen dus ik ben vervelend?
Kally wilt niet naar dat concert of Kally wil niet naar dat concert..... Boeienquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:49 schreef SiIk het volgende:
[..]
Stuur der toch maar terug naar de basisschool dan. Het klopt gewoon niet. Kom maar met een bron die dat aantoont.
Je hebt gelijk en was mijn opmerking (ondanks lesdictie) dus toch goed.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:48 schreef SiIk het volgende:
[..]
Daar staat toch vrij duidelijk dat alleen 'wie wil er een ijsje' juist is.
Ja maar kom op. Dit is gewoon basisschool Nederlandsquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neehoor, kan echt slecht tegen die manier van discussieren met ''stuur maar naar de basisschool'' en dat soort denigrerende uitspattingen.
Ga maar naar mijn oude school.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:51 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ja maar kom op. Dit is gewoon basisschool Nederlands
Zo als ik al zei, laat maar een bron zien die zegt dat het mag.
Zoek maar een bron op het internet. Als het echt waar is kan jouw school nooit de enige bron zijn.quote:
Slaap lekker kanjer!quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:52 schreef MaryMouse het volgende:
Kingtoppie, possie... ik luister nog even naar Jose James en ga dan lekker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |