abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:33:46 #1
399540 ReezZz
Reez with a Z
pi_124334309
Hello dames, heren en alle anderen!

Dit is mijn eerste post hier dus ik weet niet of ik in de goede categorie zit. We hebben hier besloten om een douchecabine te installeren in de badkamer. Nu hebben we een douchecabine besteld met een kant en klare douchebak. dit is er een van het merk Saniclass Kay
Nu ben ik zelf een IT-er dus ik heb kwa klussen 0.0 verstand. Vandaar deze topic!

Kan iemand mij vertellen of ik zoiets nou vast moet maken of gewoon erin zetten en klaar?

Ik heb op internet gezocht maar geen antwoorden gevonden. en helaas heb ik ook geen handleiding o.i.d. voor de douchebak gehad. Ik zal hieronder een paar foto's zetten zodat het een beetje duidelijke wordt.

en

Iemand ervaring met het plaatsen van zulk materiaal? graag vraag ik uw advies/hulp!

bedankt alvast allen!
Reez
pi_124334542
Nou ja zo te zien is het een kwestie van slang in de afvoer en een beetje afkitten. Maar ik ben geen deskundige.
pi_124334583
als eerste de vraag, waarom gekozen voor de douchbak?
Aangezien je vloer al betegeld is en er al een afvoer putje aanwezig is, zou het plaatsen van alleen een douchwand ook al volstaan, deze dan onderaan afkitten , en je hebt een mooie douche, zonder verhoogde instap.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:46:16 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_124334754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:41 schreef madco het volgende:
als eerste de vraag, waarom gekozen voor de douchbak?
Aangezien je vloer al betegeld is en er al een afvoer putje aanwezig is, zou het plaatsen van alleen een douchwand ook al volstaan, deze dan onderaan afkitten , en je hebt een mooie douche, zonder verhoogde instap.
Dit. Welk probleem los je hier nou mee op ?
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:52:38 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_124335022
Dit lijkt me eerder iets voor K&W ipv CRE...

Verder, zoals hierboven ook al aangegeven, de vraag waarom je hiervoor kiest? (wat dat betreft past CRE dan weer wel)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Spellchecker donderdag 21 maart 2013 @ 14:56:53 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_124335190
had je dat niet beter in de winkel kunnen vragen?
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:18:46 #7
399540 ReezZz
Reez with a Z
pi_124335997
Ach de douchebak moet er in omdat de vrouw des huizes het zegt!

@maily helaas waar ik hem gekocht heb bouwen ze het niet in en weten ze het zelf ook dus niet het is echt alleen een verkoop winkel. dus niet als de gamma of de praxis o.i.d.

Het kitten dacht ik zelf ook aan maar beweegt zown douchebak dan niet als je erin en eruit loopt? p.s. de afstand tussen de douchebak en de muur is wel 1 a 1.5 cm volgens mij hoe groot mag de afstand normaal zijn als je kit?
Reez
pi_124336102
Deze bakken worden meestal verkocht samen met een complete douchecabine welke hier vast op komt te staan. Komt dit er nog op of ga je gebruik maken van een douchegordijn oid?
pi_124336534
Is lees dus net in je OP dat er nog een cabine op komt...

- Zorg er in ieder geval dat je de bak waterpas plaatst dmw die stelpootjes onder de bak... En dat deze dus allemaal contact maken met de grond er onder (dit voorkomt dat de bak inzakt wanneer je er in stapt...

- Wat ik ooit eens gezien heb: maak op de huidige vloer een rechthoekig profiel in de vorm van de binnenkant van de douchebak vast, zodat wanneer de de bak er overheen zet deze ook niet meer kan verschuiven.

- Nu zou je dus de douchewanden kunnen plaatsen en afkitten....

ps: de kier van wat je zegt van 1/1,5 cm hoeft geen probleem te zijn.... snij eerst wat van de kit in de onderste rand weg zodat de bak dichter naar de muur geplaatst kan worden...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 21 maart 2013 @ 15:34:19 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_124336641
Schupje K&W.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_124336863
Zeg tegen je vrouw dat dit niet werkt werkt en zet er alleen een wand neer ;)

Maar ff serieus, inderdaad gewoon het dekseltje van het putje halen, en daar de slang in stoppen, eventueel 2 kleine gaatjes boren en vastzetten met een tie-ripje oid.

Dan bak op zijn plek zetten en waterpas zetten, en afkitten rondom
Als je daarna de douchewand strak tegen de bak aan monteerd dan kan deze ook geen kant opschuiven. en klaar ben je...
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:15:36 #12
399540 ReezZz
Reez with a Z
pi_124338457
@madco Ik doe het voor mn ouders ^^ dus het is mn mamsiee haha en ik heb het al inderdaad aangekaart en mn pa ook maar helaas.. als we nog avondeten willen moeten we maar luisteren!
Reez
pi_124343361
Dit is kunststof (?) en dat gaat bewegen als je in- en uitstapt met scheuren van de kit naad en lekkage tot gevolg. Dit systeem is eigenlijk voor nieuw bouw als er later nog geteld word tot bovenop de douchebakrand.

Beter een stalen douchebak plaatsen met schuiwanden daarop. Of zoals al aangegeven, de douchewanden direct op de douchevloer!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_124348765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:25 schreef blomke het volgende:
Dit is kunststof (?) en dat gaat bewegen als je in- en uitstapt met scheuren van de kit naad en lekkage tot gevolg. Dit systeem is eigenlijk voor nieuw bouw als er later nog geteld word tot bovenop de douchebakrand.

Beter een stalen douchebak plaatsen met schuiwanden daarop. Of zoals al aangegeven, de douchewanden direct op de douchevloer!
100% correct, ik spreek uit ervaring.
Heb een vergelijkbare bak gehad die ook tegen de tegels aan stond. (zelfs nog met metaalstrip vastgezet) En toch scheurt op den duur het kitrandje door beweging van de bak.
Recent heb ik een nieuwe bak geplaatst. Deze nog beter vastgezet en de onderste rij tegels weggehaald en nieuwe tegels geplakt die op de bak komen. (niet letterlijk natuurlijk, wel 2 mm opengelaten voor een kitrand)
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_124349532
Ik heb bijna dezelfde douchebak, maar dan met een afgeschuind hoekje, en die ga ik binnenkort plaatsen.
Maar ik moet alles nog betegelen dus ik laat ruimte over waar de bak dan komt, zodat ik niet met die grote kieren langs de wanden zit.

De tip om een frame om de poten te maken en die op de vloer te monteren vind ik wel een hele goede, denk dat ik dat ook zo aan ga pakken.

Naast de poten wil ik nog wat steun aan de muur bevestigen waar de zijkanten van de bak op kunnen leunen, want ik vind de poten wat onstabiel en ik denk dat de bak dan teveel beweegt.

Slang vanuit de bak in de put hangen lijkt me helemaal geen goed plan.
De ruimte onder je douchebak is dicht dus als daar water in komt, bijvoorbeeld omdat je putje overloopt, ligt het onder je bak en dan kan je binnenkort elke avond champignons uit eigen badkamer eten.

Beste manier is gesloten maken, dus deksel van de put eraf wippen, binnenkant van de afvoer schoonmaken en ontvetten, en iets zoeken dat je daar precies in kan schuiven. Verder alles verlijmen.
De sifon zit als het goed is al in de afvoer van de bak, en die pijp die eruit komt kan je inkorten en verlengen en buigen, dus zo kan je de boel in de put aansluiten en naderhand de bak erover zetten.

En verder, tja alleen een wand zou veel makkelijker zijn.... :P
  vrijdag 22 maart 2013 @ 07:58:49 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124363810
TS, waarom ga je van een, op het oog een goede situatie, naar een ongelukkige situatie toe?
Nu heb je alles mooi vlak, geen opstaande randen waaraan je je tenen kunt stoten of eventueel je nek kun breken. Plaats de cabine gewoon op de tegels, wel zo netjes en vele malen makkelijker.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')