Nee, die heb ik ook nog wel ff gezien vanochtend!quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:37 schreef pessie het volgende:
[..]
Jij hebt door de sneeuwbui heen geslapen?
Le, wat een schrik zeg!
18 NOVEMBER. Maar weet niet of ze er al in wil?quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:39 schreef GotC het volgende:
Martine moet er volgens mij nog in met 16 november, toch? Als m'n geheugen me niet in de steek laat?
Ja ik was er zelf verbaasd over eigenlijkquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:44 schreef LadyBlack het volgende:
Ah L0t....![]()
Fijn dat de verloskundige je gerust heeft kunnen stellen! Beweging is inderdaad altijd goed
18 novemberquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:39 schreef GotC het volgende:
Martine moet er volgens mij nog in met 16 november, toch? Als m'n geheugen me niet in de steek laat?
Nouja, ik herken het wel hoor, getuige mijn freak-out van vorige weekquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:47 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja ik was er zelf verbaasd over eigenlijkHeb echt het idee dat ik de laatste week ineens meer last van m'n hormonen heb gekregen ofzo. Maar het zal er wel bij horen..
Rustig aan meissiequote:Op donderdag 21 maart 2013 11:57 schreef L-E het volgende:
Thanks all. Bloeduitslagen zijn nog niet binnen, maar gynaecoloog vindt het beeld 'verontrustend genoeg' om me op te nemen. Nu even thuis om spullen te pakken, mag me om 13:00 op de afdeling melden. Baby laat goed van zich horen gelukkig, die heeft het vooralsnog prima.
Misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee, maar ik ben echt verschikkelijk bang ineensVriendje is onderweg naar huis gelukkig.
Ik ook, en hij mij ookquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ik bestel teveel online. Ik herken de pakketbezorger
Het komt ook wel door z'n gouden tanden en rastakapselquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik ook, en hij mij ook![]()
Laatst had ik een pak luiers van iemand opgestuurd gekregen () en dat had hij bij de buurvrouw moeten afgeven omdat ik toen nog werkte, hadden ze met zn tweeën staan bedenken wat erin zat
(en overigens goed gegokt!)
Ah, excuus!quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:53 schreef martine1984 het volgende:
[..]
18 november
Zie nu dat iemand anders me voor is geweest.
LE ik hoop dat t mee valt en dat alleen een verhoogde bloeddruk is en dat je beeb nog maar een hele tijd blijft zitten.
Ik denk dat bezorgers mij vaker in badjas, met bril en knot midden op m'n hoofd hebben gezien dan "normaal", ze zullen ook wel denkenquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:22 schreef bellelena het volgende:
Spirit en LB, hier ken ik zelfs de verschillende bezorgers van de verschillende postbedrijven alEn zij mij... En aangezien ze hier altijd 's ochtends vroeg komen met pakketjes, doe ik soms zelfs wel eens in m'n pyjama open! Te ernstig ook, maar ja, ze mogen wel blij zijn dat ik ze een baan verschaf vind ik dan
quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:24 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik denk dat bezorgers mij vaker in badjas, met bril en knot midden op m'n hoofd hebben gezien dan "normaal", ze zullen ook wel denken
quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:25 schreef LadyBlack het volgende:
Ah meiden doe dan ook ff jullie Ma Flodder-outfits in het buikentopic?
Ik ben wel benieuwd nu
quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef L0t.. het volgende:
[..]Zal morgen eens kijken, ben nu al helemaal aangekleed en toonbaar omdat ik naar de vk moest. Ik heb ook echt zo'n mooie neonroze huisbroek, dat icm mijn witblonde haar en ik ben helemaal in Barbiestijl
En oranje spraytan uiteraardquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:32 schreef GotC het volgende:
[..]Inclusief prachtige witte/lichtroze lippenstift?
kraamverband ja, luiers ook denk ik... Mijn zoontje had er iig eentje om...quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:33 schreef LadyBlack het volgende:
Dat inderdaad Spewey![]()
En nog een vraag voor de ervaren moeders: kraamverband hoeft niet perse in je ziekenhuistas toch? Dat hebben ze daar ook? Evenals luiers?
Klopt. Hebben ze daar allemaal.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:33 schreef LadyBlack het volgende:
Dat inderdaad Spewey![]()
En nog een vraag voor de ervaren moeders: kraamverband hoeft niet perse in je ziekenhuistas toch? Dat hebben ze daar ook? Evenals luiers?
Dat was dan weer niet zo bij ons, maar ze lagen in een kastje. Op zaal (max 4 pers) hadden we een toilet zodat je er niet de gang mee op hoefde de privé kan kamers niet altijd, dan moest je 10 meter lopen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:35 schreef Spewey het volgende:
Staan heul veel pakken kraamverband op iedere toilet op de afdeling, hoef je niet zelf mee te nemen LB
Mehehe, ik zie mezelf nog de gang op strompelen, dat infuusding vooruit duwend, in een t-shirt wat net niet de onderkant van dat sexy netbroekje bedektequote:Op donderdag 21 maart 2013 12:38 schreef danic het volgende:
[..]
Dat was dan weer niet zo bij ons, maar ze lagen in een kastje. Op zaal (max 4 pers) hadden we een toilet zodat je er niet de gang mee op hoefde de privé kan kamers niet altijd, dan moest je 10 meter lopen.
Huuuuquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:40 schreef Spewey het volgende:
[..]
Mehehe, ik zie mezelf nog de gang op strompelen, dat infuusding vooruit duwend, in een t-shirt wat net niet de onderkant van dat sexy netbroekje bedekte
quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:40 schreef Spewey het volgende:
[..]
Mehehe, ik zie mezelf nog de gang op strompelen, dat infuusding vooruit duwend, in een t-shirt wat net niet de onderkant van dat sexy netbroekje bedekte
In ons ziekenhuis hadden ze op de kraamafdeling per kamer een toilet en daarlagen zowel van die dikke matrassen als een soort hele grote (maar wel platte) maandverbanden. Die gebruikte ik steeds, want dat drukte niet zo erg als die dikke dingen. Heb er zelfs nog wat meegesmokkeld naar huisquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:35 schreef Spewey het volgende:
Staan heul veel pakken kraamverband op iedere toilet op de afdeling, hoef je niet zelf mee te nemen LB
Kleine pampertjes en zwitsalmeuk in overvloed. (hier dan)
Dat jaquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:40 schreef Spewey het volgende:
[..]
Jep ik heb een balloncatheter gehad. Omdat ze me niet op andere manieren konden inleiden ivm keizersnee in het verleden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Yes, voor aanstaande dinsdag. Maandag was er geen plek meer![]()
Ik doe trouwens mee aan de probaat studie, dat houdt in dat ik mag kiezen op welke manier ze gaan inleiden mits de baarmoedermond rijp is en anders door middel van een loting. Iemand ervaring met de ballon catheter?
Mits je voldoende rijping hebt van de baarmoedermond kun je kiezen uit een medicijn of de catheter.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:17 schreef Juud79 het volgende:
Waar kan je tussen kiezen dan? En fijn dat je een datum hebt.
Nou dat is nog niet simpel... en als je nu bijv al 2/3 cm ontsluiting hebt, kunnen ze dan sowieso meteen je vliezen breken?quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:28 schreef BarbaBientje01 het volgende:
[..]
Mits je voldoende rijping hebt van de baarmoedermond kun je kiezen uit een medicijn of de catheter.
Misoprostol wordt in tablet vorm oraal gegeven tot maximaal 3x per dag. De eventuele nadelen kunnen zijn dat het overstimulatie geeft.
Ballon catheter, wanneer je voldoende ontsluiting hebt valt deze eruit en kunnen de vliezen gebroken worden. Als nadeel word genoemd dat het soms wel 12uur kan duren voordat er iets op gang komt.
Bij mij heeft die ballon er dus 12 uur ingezeten, toen was ie er nog niet uit gevallen. Voor de nacht hebben ze hem toen verwijderd. De volgende ochtend verloor ik mijn slijm/bloedprop. toen kwam er een gyn en had ik 1,5 cm. Ik heb niet het idee dat dit door de balloncatheter kwam trouwens. De gyn kon toen wel mijn vliezen breken, maar uiteindelijk is deze bevalling helaas ook in een ks geeindigd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:28 schreef BarbaBientje01 het volgende:
[..]
Mits je voldoende rijping hebt van de baarmoedermond kun je kiezen uit een medicijn of de catheter.
Misoprostol wordt in tablet vorm oraal gegeven tot maximaal 3x per dag. De eventuele nadelen kunnen zijn dat het overstimulatie geeft.
Ballon catheter, wanneer je voldoende ontsluiting hebt valt deze eruit en kunnen de vliezen gebroken worden. Als nadeel word genoemd dat het soms wel 12uur kan duren voordat er iets op gang komt.
Zo, mooi! Dan is het salaris hopelijk ook net weer binnen. We willen nog een Stokke met newbornset. En eigenlijk wil ik nog een baby bjorn wipper, maar die moet ik maar aan ouders oid vragen van manlief, want we hebben al een wipper...quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:29 schreef .Sparkling. het volgende:
Volgende week mama mazzel dagen bij Prenatal zag ik.
http://epub02.publitas.com/Prenatal/48/#/spreadview/0/
Leuke aanbiedingen voor wie nog wat nodig heeft!
hey die studie heb ik ook aan mee gedaanquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:28 schreef BarbaBientje01 het volgende:
[..]
Ohquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
LEsterkte
Helaas mag ik geen borstvoeding gaan geven.
Ik moet straks weer vitamine A gaan innemen en dat is echt ruim over de grens wat goed is voor de baby.Erg jammer maar ik heb nu wel meer duidelijkheid.
Wil je het wel graag? En weet je zeker dat je arts het goed uitgezocht heeft? Eventueel kun je een medicijnconsult aanvragen bij een lactatiekundige..quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
LEsterkte
Helaas mag ik geen borstvoeding gaan geven.
Ik moet straks weer vitamine A gaan innemen en dat is echt ruim over de grens wat goed is voor de baby.Erg jammer maar ik heb nu wel meer duidelijkheid.
Ik heb contact gehad met een lactatiekundige. Die heeft het goed uitgezocht.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:15 schreef Morretje het volgende:
[..]
Wil je het wel graag? En weet je zeker dat je arts het goed uitgezocht heeft? Eventueel kun je een medicijnconsult aanvragen bij een lactatiekundige..
Ah, dan was ik spuit elf..quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met een lactatiekundige. Die heeft het goed uitgezocht.
Duidelijkheid, altijd fijnquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:05 schreef .Sparkling. het volgende:
He wat jammer Bubsel!
Dankzij jou heb ik net een medicijnconsult aangevraagd. De LK van het ziekenhuis zegt dat het niet mag een paar uur na inname maar op de site van de POP poli staat dat het veilig is. Even een tweede persoon laten kijken.
Ik ken de balloncatheter wel indien de baarmoedermond nog niet rijp is, dan kan de ballonkatheter maximaal 3x 24 uur blijven zitten. Bij een rijpe baarmoedermond kan ik me er niet zoveel bij voorsteelen aangezien deze dan verweekt en al een beetje open is, hoe blijft de balloncatheter dan zitten?quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1949390/3/25#1243334donderdag 21 maart 2013 14:12[/url] schreef BarbaBientje01 het volgende:
Yes, voor aanstaande dinsdag. Maandag was er geen plek meer![]()
Ik doe trouwens mee aan de probaat studie, dat houdt in dat ik mag kiezen op welke manier ze gaan inleiden mits de baarmoedermond rijp is en anders door middel van een loting. Iemand ervaring met de ballon catheter?
quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee ik mag juist bij de VK blijven.
En ik ga er gewoon vanuit dat het klopt hoor. er was geen piemel te vinden volgens haar
Dat van je stuitje kan ik je niet aanraden na te doenquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:50 schreef Suikertante het volgende:
Hmmmmm.. Ik houd het in de gaten!
Mijn moeder had na de bevalling zoiets aan haar stuitje, was ook iets verschoven als ik het goed begrepen heb, au!
Heel herkenbaar!quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:57 schreef danic het volgende:
Heeft er iemand ervaring met van die messteken in je doosch? Ik niet namelijk en vroeg me af hoe lang zoiets kon aanhouden. Niet per keer, maar in totaal zeg maar. Dus een week, twee....wat is normaal?
Ik vind ze echt heel pijnlijk en sta vaak dubbelgevouwen om het op te vangen. Of ik ga snel zitten, maar dan moet ik al wel naast een bank of stoel staan, want lopen is dan echt ff niet mogelijk.
Iemand?
Zoiets had ik inderdaad ook begrepen inderdaad, dat bij het indalen hoort.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 01:58 schreef L0t.. het volgende:
Steken in den doosch zijn wel herkenbaar voor me, heb het sinds een aantal weken maar heb het echt gekoppeld aan het indalen. Voel het ook echt vanbinnen en moet het soms wegzuchten, volgens mij is het wel normaal..
Gefeliciteerd Spirit!!!!!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 08:20 schreef Spirit82 het volgende:
Mandy, aso, beetje doorslapen terwijl wij hier wakker liggenOooowww wat zou ik dat graag weer willen
Ik ben de hele nacht door wakkergebonkt...
Vandaag 34 weken en geregistreerd partnerschap
vit D en K?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, dus ook weer een paar dingen van het lijstje kunnen strepen XM, fijn he?
Vriend en ik zaten eergisteren de lijst nog eens door te nemen, en we hebben nu écht álles in huisEn toen waren we best trots op onszelf
Het heeft bij mij een half jaar geduurd voordat ik 'mijn man' een beetje fatsoenlijk mijn mond uitkreegquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ah ok, dat van het gezag was me steeds niet helemaal duidelijk.
En Limone, na geregistreerd partnerschap kun je inderdaad ook man en vrouw zeggen
Ik vind het alleen nog steeds zo gek klinken dus ik doe het niet
Ohja, dat willen wij ook nog doenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:12 schreef laziness het volgende:
Suiker je hebt helemaal gelijk en het goed uitgezocht.
Één van de redenen dat wij nu gaan trouwen. Alles in 1 keer goed geregeld. Behalve een testament met voogden voor ons zoontje. Dat moet altijd apart.
We hebben het nog niet vast gelegd maar wel mijn schoonzus gevraagd en de grootouders dat laten weten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohja, dat willen wij ook nog doen![]()
Zo raar om dan in gedachten je familie en vrienden langs te gaan met de vraag of je je kind daar zou willen laten opgroeien!
Geen idee of dat document rechtsgeldig is? Dat zou je aan een notaris moeten vragen. Maar dan eentje die je kent want anders zegt hij natuurlijk dat je bij hem moet zijn hiervoorquote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:39 schreef Suikertante het volgende:
Laziness wij hier precies hetzelfde: vraag ligt nog bij schoonzus.
Ik vroeg me af, als wij hier een document met alle handtekeningen en getuigen opstellen en onze hele familie weet wat we willen, wat zou er dan mis kunnen gaan?
Wij zijn daarom ook vorige maand getrouwd.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:12 schreef laziness het volgende:
Suiker je hebt helemaal gelijk en het goed uitgezocht.
Één van de redenen dat wij nu gaan trouwen. Alles in 1 keer goed geregeld. Behalve een testament met voogden voor ons zoontje. Dat moet altijd apart.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:40 schreef fokking.fokker het volgende:
Even een update van L-E op haar verzoek: ze ligt nog steeds in het ziekenhuis en zal daar in elk geval het weekend nog blijven, bloeddruk gaat wat op en neer maar vanmorgen had ze weer een onderdruk van 90. De gynaecoloog is niet helemaal gerust op dat de baby qua groei wat achter ligt nu, een week of 2. Hij weegt nu 1.100 gram. Ze heeft op en af last van hoofdpijn en lichtflitsen en mist thuis vooral, en thuis haar. We gaan nog uitzoeken of ze ergens in het ziekenhuis wel WiFi heeft, mocht dat zo zijn en ze blijft nog langer daar dan gok ik dat ze zelf tzt ook weer update hier. En anders meld ik me op enig moment weer hier.
Toedels!
Fijn dat ze goed in de gaten wordt gehouden, hopelijk gaat het snel beter!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:40 schreef fokking.fokker het volgende:
Even een update van L-E op haar verzoek: ze ligt nog steeds in het ziekenhuis en zal daar in elk geval het weekend nog blijven, bloeddruk gaat wat op en neer maar vanmorgen had ze weer een onderdruk van 90. De gynaecoloog is niet helemaal gerust op dat de baby qua groei wat achter ligt nu, een week of 2. Hij weegt nu 1.100 gram. Ze heeft op en af last van hoofdpijn en lichtflitsen en mist thuis vooral, en thuis haar. We gaan nog uitzoeken of ze ergens in het ziekenhuis wel WiFi heeft, mocht dat zo zijn en ze blijft nog langer daar dan gok ik dat ze zelf tzt ook weer update hier. En anders meld ik me op enig moment weer hier.
Toedels!
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:40 schreef fokking.fokker het volgende:
en mist thuis vooral, en thuis haar.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
LE hopelijk voel je je snel beter en kun je weer lekker naar huis!
Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden
Spirit gefeliciteerd
Gotc, fijn dat je mag blijven hardlopen![]()
En LB, wat lief dat Ja graag
En ik begin me opgeblazen/ dikkig te voelenvooral ook doordat mijn boobs enorm lijken..die zullen me eerder verraden op mijn werk als mijn buik denk ik
oude bronquote:Is er écht een notaris nodig voor een voogdijregeling?
In mijn allereerste artikel legde ik uit dat een voogdijregeling notarieel vastgelegd moet worden. Veel lezers maakten daaruit op dat ik – als notaris – alleen maar denk aan mijn eigen inkomen. Dat is niet het geval. Ik ben namelijk niet degene die dit heeft bepaald, maar de wetgever. Het is gewoon een wettelijke verplichting om het zo te doen. Wie daar geen zin in heeft, draagt zijn beslissingsbevoegdheid automatisch over aan de rechter.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:02 schreef GotC het volgende:
[..]Toen ik het vertelde aan een collega was het eerste wat ze zei: Hmm..ik dacht al, waarom zijn haar borsten zo groot geworden??
Wat gebeurd er als er geen voogd is aangewezen? Gaat dan de rechter kijken of de kleine bij familie terecht kan?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:05 schreef Limone het volgende:
quote:
Is er écht een notaris nodig voor een voogdijregeling?
In mijn allereerste artikel legde ik uit dat een voogdijregeling notarieel vastgelegd moet worden. Veel lezers maakten daaruit op dat ik – als notaris – alleen maar denk aan mijn eigen inkomen. Dat is niet het geval. Ik ben namelijk niet degene die dit heeft bepaald, maar de wetgever. Het is gewoon een wettelijke verplichting om het zo te doen. Wie daar geen zin in heeft, draagt zijn beslissingsbevoegdheid automatisch over aan de rechter.
Ik vind het een behoorlijk bedrag, inderdaad. Aan de andere kant probeer ik me maar te bedenken dat dit soort dingen beter heel strikt en officieel geregeld moeten worden. De voogdij over je kind is niet niets en zo'n akte wordt goed bewaard en er kan ook geen misbruik van gemaakt worden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:04 schreef Suikertante het volgende:
Ja, dan beslist de rechter. Nu lijkt me aan de ene kant als je een normale familie hebt en er is een document met handtekeningen dat iemand aan de rechter kan laten zien, dat je wel een enorme lamlul moet treffen wil het niet gebeuren zoals jij dat hebt gewenst. Aan de andere kant is het volgens mij de bedoeling dat de rechter altijd in het voordeel van het kind beslist, en als hij denkt dat je nicht het beter kan dan je schoonzus dan kan de beslissing dus een heel andere kant op vallen dan jij wilt.
Ik vind het eigenlijk idioot dat je speciaal een testament op moet laten maken om de voogdij te kunnen toewijzen. Het is echt best een serieus bedrag in totaal. Maar goed, dat is misschien iets voor een ander topic
Heel veel sterkte voor jullie allemaal!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:40 schreef fokking.fokker het volgende:
Toedels!
Wat werkt zo niet altijd?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:15 schreef Suikertante het volgende:
Nee zo werkt het niet altijd.
"Oefent één persoon de voogdij uit, dan is hij of zij bevoegd het kind door derden - maar onder toezicht en verantwoordelijkheid van de voogd zelf - te laten verzorgen en opvoeden. Wordt bijvoorbeeld een grootouder van het kind tot voogd benoemd, maar acht deze het voor het kind beter dat het kind in het gezin van een oom of tante wordt grootgebracht, dan is de grootouder bevoegd de opvoeding en zorg aan die oom en/of tante van het minderjarige kind toe te vertrouwen. Bij gezamenlijke voogdij is dit niet toegestaan; daar geldt een verplichte opvoeding in het eigen gezin." bron.
Wat een ingewikkelde kwestie. Wij hebben schoonzus en zwanger gevraagd en zij willen het graag voor ons doen, maar ik wist niet dat we het officieel moeten vastleggen. Nou, dara gan we dan ook nog maar voor om de tafel dan, binnenkort.quote:
Dit: "Overigens mag de voogd - als jullie allebei zijn overleden- de voogdij toch weigeren, ondanks dat het in het testament is vastgelegd."quote:
We hebben het allebei over een andere situatie. Ik had het over de allereerste stappen na het overlijden van de ouders:quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit: "Overigens mag de voogd - als jullie allebei zijn overleden- de voogdij toch weigeren, ondanks dat het in het testament is vastgelegd."
Of trek ik nu te snel conclusies? Als er staat dat ze het binnen het gezin moeten opvoeden leek weigeren me geen optie, maar nu ik nog eens nadenk kan het natuurlijk gebeuren dat de situatie dusdanig verandert dat de voogden zelf denken dat het niet de beste manier is voor het kind. Maar dan mogen ze dus niet zelf iemand aanwijzen, maar moet het via de rechter. Terwijl als je iemand alleen als voogd aanwijst, is hij of zij verantwoordelijk voor de oplossing maar dat hoeft niet in het gezin van je voogd te zijn.
Trouwens, tijdelijk in een onbekend gezin geplaatst worden..? Dat is inderdaad niet helemaal wat ik voor ogen had.. Dan maar een testament!
bron: die van jouquote:Iemand die bij testament tot voogd is benoemd, is niet verplicht deze voogdij te aanvaarden. Daarom is het aan te raden, om niet alleen ten tijde van de voogdijbenoeming, maar ook na verloop van tijd, af en toe met de aangewezen voogd overleg te hebben. Denkbaar is immers dat iemand die in eerste instantie verklaart bereid en in staat te zijn de voogdij uit te oefenen, daarover later anders gaat denken.
Volgens mij haal je de woorden gezin en familie door elkaar. Gezin zijn de ouders + kinderen en familie is iedereen eromheen die bloedverwanten zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:40 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit: "Overigens mag de voogd - als jullie allebei zijn overleden- de voogdij toch weigeren, ondanks dat het in het testament is vastgelegd."
Of trek ik nu te snel conclusies? Als er staat dat ze het binnen het gezin moeten opvoeden leek weigeren me geen optie, maar nu ik nog eens nadenk kan het natuurlijk gebeuren dat de situatie dusdanig verandert dat de voogden zelf denken dat het niet de beste manier is voor het kind. Maar dan mogen ze dus niet zelf iemand aanwijzen, maar moet het via de rechter. Terwijl als je iemand alleen (dus geen koppel) als voogd aanwijst, is hij of zij verantwoordelijk voor de oplossing maar dat hoeft niet in het gezin van je voogd te zijn.
Trouwens, tijdelijk in een onbekend gezin geplaatst worden..? Dat is inderdaad niet helemaal wat ik voor ogen had.. Dan maar een testament!
Trouwen, of in ons geval partnerschap, hebben wij gedaan zodat mijn vriend de voogdij krijgt als er iets met mij gebeurt en omdat ons kind nu automatisch onze erfgenaam is. De voogdij als je allebei overlijdt, staat daar los van.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:42 schreef Suikertante het volgende:
Ja shit, nu raak ik weer in de war. Als je dan toch een testament moet laten opmaken, wat is dan nog het voordeel van trouwen?
Omdat het leuk en romantisch is!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:42 schreef Suikertante het volgende:
Ja shit, nu raak ik weer in de war. Als je dan toch een testament moet laten opmaken, wat is dan nog het voordeel van trouwen?
Toen wij gingen voor een geregistreerd partnerschap werd ons nadrukkelijk verteld dat eventuele kinderen als nog erkend moest worden. Alles was het zelfde als bij trouwen alles wat betreft kinderen niet. Ook na overlijden van partner was het niet automatisch de ander die het kind 'kreeg'. Nu is dit in 2002 geweest bij ons en misschien is het in de tussentijd veranderd. Wij deden het toen we eens huis gingen kopen en het 35 euro zou kosten ipv de 350 euro aan samenlevingscontractquote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Trouwen, of in ons geval partnerschap, hebben wij gedaan zodat mijn vriend de voogdij krijgt als er iets met mij gebeurt en omdat ons kind nu automatisch onze erfgenaam is. De voogdij als je allebei overlijdt, staat daar los van.
Erkennen moet wel, dat is nog steeds zo, gezag is daana automatisch geregeld, en dat is ook al een hele tijd zo.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Toen wij gingen voor een geregistreerd partnerschap werd ons nadrukkelijk verteld dat eventuele kinderen als nog erkend moest worden. Alles was het zelfde als bij trouwen alles wat betreft kinderen niet. Ook na overlijden van partner was het niet automatisch de ander die het kind 'kreeg'. Nu is dit in 2002 geweest bij ons en misschien is het in de tussentijd veranderd. Wij deden het toen we eens huis gingen kopen en het 35 euro zou kosten ipv de 350 euro aan samenlevingscontract
Voor de volledige duidelijkheid: voogdij is gezag door iemand anders dan de ouders.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:05 schreef Spirit82 het volgende:
Owja ouderlijk gezag iddDank voor de helderheid Limone.
Zo begrijp ik het ookquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:15 schreef Suikertante het volgende:
Oke, samengevat. Begrijp ik t nou goed?
Als je trouwt regel je van alles, maar niet de voogdij.
Er is geen enkele andere manier om de voogdij te regelen dan via een testament.
Als je testamenten op laat maken kun je alles regelen wat je regelt door te trouwen.
Oftewel: als je alles goed wilt regelen is trouwen leuk voor de romantiek, maar niet echt praktisch.
Ja sorry! Ik ging ervan uit dat jullie tijdens de zwangerschap nog zouden trouwen. Het gezag via de rechtbank is natuurlijk hartstikke geldig..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:15 schreef Suikertante het volgende:
Oke ik geloof dat ik nu het meeste snap. Behalve dat laatste wat jij zegt Limone. Als ik niet trouw met mijn vriend, maar we vragen wel gezag aan via de rechtbank zodra de mini geboren is, en ik ga over een half jaar dood, dan heeft hij toch automatisch het gezag én de voogdij over ons kind?
1. Jaquote:Oke, samengevat. Begrijp ik t nou goed?
1. Als je trouwt regel je van alles, maar niet de voogdij.
2. Er is geen enkele andere manier om de voogdij te regelen dan via een testament.
3. Als je testamenten op laat maken kun je alles regelen wat je regelt door te trouwen.
4. Oftewel: als je alles goed wilt regelen is trouwens leuk voor de romantiek, maar niet echt praktisch.
Ik ben trouwens erg blij met alle antwoorden hier!Zit al best lang te broeden op dit onderwerp.
Niet waar. Want officiële documenten als paspoort blijft altijd op je zg meisjesnaamquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:32 schreef Suikertante het volgende:
Limone ik weet een ander voordeel van trouwen!
Dat je op het vliegveld automatisch heel duidelijk de moeder van je kind bent. Als je de naam van je man aanneemt dan..
Klopt. En als je vreemdgaat zonder dat je getrouwd bent en het kindje gaat aangeven (of erkennen van tevoren) krijgt het automatisch dezelfde achternaam als je oudste....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:01 schreef laziness het volgende:
Het voordeel van trouwen is dat je bij een volgend kind niet meer hoeft te erkennen en het gezag aan te vragen.
Als je binnen je huwelijk vreemd gaat en je krijgt een kind van een ander is je man wel automatisch de vader volgens de wet. Dat dan weer wel
niet zo goed vandaag. het gaat of en af ik ben aan het vechten om mijn avondeten binnen te houden. Dat is dan het enige van vandaag.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:25 schreef danic het volgende:
F_r, hoe gaat het met jou?
Net zo'n dag als gisteren?
Ik heb vandaag mijn nieuwe rijbewijs opgehaald, nadat ik in februari een geregistreerd partnerschap ben aangegaan. Op dat rijbewijs staat nu '[eigen naam] p/v [naam van mijn vriend]quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:34 schreef Limone het volgende:
Ja maar de naam van je man komt niet op officiele documenten te staan![]()
In je paspoort kan je er voor kiezen (e.v. Jansen), maar het staat niet automatisch in je paspoort..
Ik werk maar 4 uur per dag, in blokken van max 1,5 uur. Minder uren per dag werken, wil zeggen dat er ook weer iemand voor mij in de plaats moet komen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:26 schreef LadyBlack het volgende:
Mandy, klinkt eigenlijk niet alsof het verstandig is om die 16 dagen nog te werken![]()
Zijn halve dagen een optie?
I know, ben er zelf ook geen voorstander van, dan ga je te snel je grenzen verleggen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:30 schreef Cwen het volgende:
Mandy, paracetamol lijkt me ook niet de oplossing, je lijf moet nog langer mee dan die 16 dagen. Je werkgever krijgt betaald door het UWV he, wanneer jij je ziek meldt vanwege je zwangerschap.
Ja, dat is ook wel iets, het is wel zo fijn als je er mentaal ook aan toe bent. Ik hoop dat je leidinggevende een beetje meedenkt!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:32 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Ik werk maar 4 uur per dag, in blokken van max 1,5 uur. Minder uren per dag werken, wil zeggen dat er ook weer iemand voor mij in de plaats moet komen.
[..]
I know, ben er zelf ook geen voorstander van, dan ga je te snel je grenzen verleggen.
Ik ben bang dat het ook ziekmelden wordt, maar wil mijn werkgever wel de kans geven om zittend werk te geven. Ben lichamelijk wel toe aan verlof, maar geestelijk nog niet.
Ja, manlief en ik hadden een inschatting gemaakt (aan de zuinige kant, hij is echter nogal van de zuinigequote:
Dat hoop ik ook!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:35 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel iets, het is wel zo fijn als je er mentaal ook aan toe bent. Ik hoop dat je leidinggevende een beetje meedenkt!
He bah, dat is echt balen Cwen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:39 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, manlief en ik hadden inschatting gemaakt en zeker nu ik m'n baan kwijt raak is het echt verstandig ons eraan te houden. Maar dan moet ik geen dingen a 300 euro vergeten! Nu moet ik mijn wensen voor het (toch al tweedehands) kamertje waarschijnlijk schrappen.
Dat is inderdaad zo. Moeilijk is zoiets.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:45 schreef Cwen het volgende:
Nee, nee, zo bedoelde ik het niet, tweedehands is juist prima, wil ik juist! Maar dat is dus al relatief goedkoop, en dus minder budget te 'winnen'.
Klopt! Af en toe moet dat wel kunnen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:50 schreef Cwen het volgende:
Ja, zat ff te kijken en was idd was pessimistisch, gelukkig. Wordt nog steeds krap maar komt wel goed, alleen geen ruimte meer voor impulsaankopen. En die horen er toch bij?
Dank je!quote:
Dat zeker!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:50 schreef Cwen het volgende:
Ja, zat ff te kijken en was idd was pessimistisch, gelukkig. Wordt nog steeds krap maar komt wel goed, alleen geen ruimte meer voor impulsaankopen. En die horen er toch bij?
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb vandaag mijn nieuwe rijbewijs opgehaald, nadat ik in februari een geregistreerd partnerschap ben aangegaan. Op dat rijbewijs staat nu '[eigen naam] p/v [naam van mijn vriend]![]()
Het duurt helaas nog even voor ik een nieuw paspoort krijg, maar daar zal dat uiteindelijk ook op komen te staan. En dat leek me inderdaad heel fijn.
Het laatste wordt door mijn verloskundige afgeraden, omdat er ook vitamines inzitten waarvan het helemaal niet zo goed zou zijn om er veel van binnen te krijgen. Ik heb dus niets meer geslikt. Er zijn wel veel vrouwen die vitamine D gaan slikken, vooral als je in de winter zwanger bent. Ik geloof dat vooral vrouwen met een donkere huidskleur daar een tekort aan kunnen hebben.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:13 schreef Kyara het volgende:
Sterkte L-E! Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden
Martine, het is sowieso verstandig om foliumzuur te blijven slikken. Je zou over kunnen stappen op de zwangerschapsvitamines, daar zit ook foliumzuur in.
Dat is de vraag een beetje. Krijgen we gewoon een klein kindje, of belemmert de hoge bloeddruk zijn groei? Is nog niet duidelijk nu.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:06 schreef Spirit82 het volgende:
Balen zeg LE, hopelijk hoef je geen 10 weken bedrust te houden en gaat die kleine snel weer goed groeien. Hangt de achterstand eigenlijk samen met de bloeddruk of zijn dat twee afzonderlijke problemen? Dikke knuffel in ieder geval
Als ik die knop eenmaal heb omgezet komt dat helemaal goed!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:36 schreef Suikertante het volgende:
Joh 6 weken is hartstikke netjes met zo'n baan! Ik heb het idee dat ik een voorbeeldige zwangerschap heb, maar ik ben blij dat ik niet tot 4 weken voor de UD doorwerk hoor! Een staand beroep lijkt me juist dé reden dat je wat spelingsruimte hebt in de datum dat je met verlof wilt gaan. Dat is echt geen zwakte!
Ik hoop dat je psyche snel bijdraait, want het is nu tijd om te genieten mandy!
Ohh daar kan ik ook echt niet tegen, dat voelt zó oneerlijk! Hoe kunnen mensen zo dom en egoïstisch zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is de vraag een beetje. Krijgen we gewoon een klein kindje, of belemmert de hoge bloeddruk zijn groei? Is nog niet duidelijk nu.
Baby is verder aanwezig en levendig, ctg ziet er prima uit. Dat is een geruststelling.
Verder lag ik gisteren op zaal met drie andere zwangeren die gezamenlijk naar beneden gingen om te roken. Ja, ik ben al geminderd hoor, zei die ene nog. 'heb het gewoon nodig'
Inmiddels zijn ze alledrie lekker naar huis. En ik ben een hele zwangerschap de heilige maagd Maria, en ik lig hier nog met een complicatie die ik 'niet moet zien als een ingegroeide teennagel' aldus het personeel hier. Waar gaat dit mis?
Wat een onzin adviesquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:56 schreef Limone het volgende:
Oh, ik moest juist die hele dure gravitamon van mijn VK slikken. Dat doe ik nu ook braaf. Ik at sowieso al weinig vlees en nu eet ik helemaal slecht (gister avondeten: 12 melbatoastjes met pindakaas), dus volgens mij kan er hier en daar wel wat aangevuld worden.
Geniet van je verlof mandy! 6 weken voor ud is prima.
Tja, mijn VK was dan ook 'gekocht' door de producent van gravitamon. Iedere nieuwe aanmelding kreeg een proefstrip vitamines mee, met de tekst: "nu kan je al je benodigde vitamines in een keer slikken". En in mijn geval helpt dit soort reclame ook nog, dus geef ze eens ongelijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat een onzin advies![]()
Hema of Kruidvat is even prima. Zolang je maar zorgt voor een multivitamine voor zwangere vrouwen. Duur is niet beter, je urine wordt er alleen duurder van als je de boel weer uitplast
En Suikerik ben wel heel benieuwd naar de gedachte erachter bij je vk
![]()
als het goed is en je slikt een multivitamine voor een zwangere dan zou je prima binnen de grenzen van normaal moeten blijven.
Ik ben zelf helemaal geen voorstander van standaard multivitamine adviseren (je jaagt een moeder onnodig op kosten, niet iedere zwangere kan dat betalen, Rennies zijn al duur genoeg) , maar in het geval van vegetarisch dieet of mensen die slecht eten kan het wel nuttig zijn, vooral voor moeder zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |