abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2014 @ 19:37:28 #151
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_135973443
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:43 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

of veroorzaakt door de stress die komt kijken bij die psychose.
Bij stress wordt er cortisol aangemaakt wat huidziekten en uitslag kan veroorzaken.
Who knows, maar volgens mij had ik toen niet zo veel stress, voelde echt wat langs m'n nek schuren.

Die psychose begon echt op een vreemde manier, ik lag rustig op de bank, ik voelde getintel in m'n onderarmen en -benen, kreeg ineens de gedachte "ik geef je mijn hart en jij bepaalt wie erin komt" ( :') ) en toen zei een vrouwenstem "zeg nu in Jezus' naam!!", ik was moe en fluisterde dat maar, weet ook niet waarom, getintel in ledematen trok weg en toen kreeg ik een klap tegen m'n hoofd en voelde een zware duizeling, voelde "iets" wegtrekken uit m'n hart en toen begon de psychose, die duurde een week of 2.

Toen die psychose net begon zei een stem nog "zoek eens 'fake tranquility' op internet".

[ Bericht 2% gewijzigd door Manke op 26-01-2014 19:42:46 ]
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:53:40 #152
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137171521
Weer lijpe ervaringen meegemaakt.
ik las een boek waar ineens een bijbelvers stond, toen ik dat las voelde ik ineens een energie in m'n lichaam opwellen beginnend bij m'n benen, en kreeg ik angst en stress in m'n buik, het begon naar zwavel of rottingslucht te ruiken en begonnen nieuwe stemmen mijn naam te gebruiken, wat ze eerder nooit deden. Even later hoorde ik 2x een zwaar gesuis en gepiep in m'n oor.
pi_137189167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:53 schreef Manke het volgende:
ik las een boek waar ineens een bijbelvers stond, toen ik dat las voelde ik ineens een energie in m'n lichaam opwellen beginnend bij m'n benen, en kreeg ik angst en stress in m'n buik, het begon naar zwavel of rottingslucht te ruiken en begonnen nieuwe stemmen mijn naam te gebruiken, wat ze eerder nooit deden. Even later hoorde ik 2x een zwaar gesuis en gepiep in m'n oor.
Klinkt allemaal als logische, positieve symptomen van een psychose. Je hebt namelijk ook olfactorische hallucinaties, waarbij je geuren ruikt (meestal onaangename) die er niet zijn. Oorsuizen zijn ook heel normaal voorafgaand of tijdens een psychose.

Ben je in behandeling at all?
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:08:09 #154
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137205053
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:51 schreef _Loki het volgende:

[..]

Klinkt allemaal als logische, positieve symptomen van een psychose. Je hebt namelijk ook olfactorische hallucinaties, waarbij je geuren ruikt (meestal onaangename) die er niet zijn. Oorsuizen zijn ook heel normaal voorafgaand of tijdens een psychose.

Ben je in behandeling at all?
psychose is het dsm labeltje. ben wel in behandeling, maar die hele behandeling is onzin, het is niet gericht op genezing, krijg er wel pilletjes voor, maar toen ik dit laatst had hielp dat ook al niet, ook niet 3 voudige dosis.
dit alles is direct begonnen na geesten oproepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manke op 27-02-2014 17:13:26 ]
pi_137229158
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:08 schreef Manke het volgende:

[..]

psychose is het dsm labeltje. ben wel in behandeling, maar die hele behandeling is onzin, het is niet gericht op genezing, krijg er wel pilletjes voor, maar toen ik dit laatst had hielp dat ook al niet, ook niet 3 voudige dosis.
dit alles is direct begonnen na geesten oproepen.
Van psychoses ben je ook niet te genezen. Je kunt ermee leren leven en de symptomen weghalen, that's it. Ben je er wel goed over voorgelicht door je arts?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 11:31:20 #156
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137232802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:48 schreef _Loki het volgende:

[..]

Van psychoses ben je ook niet te genezen. Je kunt ermee leren leven en de symptomen weghalen, that's it. Ben je er wel goed over voorgelicht door je arts?
nee, volgens mij zijn mijn behandelaars allang blij dat ze er weer een klant bij hebben
de zwavellucht begint nu wel irritant te worden
pi_137234319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:31 schreef Manke het volgende:

[..]

nee, volgens mij zijn mijn behandelaars allang blij dat ze er weer een klant bij hebben
de zwavellucht begint nu wel irritant te worden
Joh, dat is klote! Niet fijn om met zo iets te zitten en dan 't gevoel te hebben alsof ze geen reet erom geven.
Kun je doorverwezen worden naar een andere?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:41:07 #158
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137234571
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:30 schreef _Loki het volgende:

[..]

Joh, dat is klote! Niet fijn om met zo iets te zitten en dan 't gevoel te hebben alsof ze geen reet erom geven.
Kun je doorverwezen worden naar een andere?
ze doen wel alsof ze er een reet om geven, omdat dat hun werk is, ik heb alleen maar 1x per maand een gesprek met een psycholoog en we hebben het steeds over m'n behandelplan, waarvan 1 van de doelen is "niet meer psychotisch worden".
Ik heb ook het idee dat ze tegen me liegen, ze zeggen dat mensen met deze aandoening grotere kans hebben om vroeg te sterven door het metabool syndroom, maar de wiki van zyprexa zegt dat dat middel voor metabool syndroom kan zorgen ipv de aandoening, denk dat ze niet willen dat ik uit angst ga stoppen met zyprexa.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:31:41 #159
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_137236223
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:41 schreef Manke het volgende:
ze doen wel alsof ze er een reet om geven, omdat dat hun werk is, ik heb alleen maar 1x per maand een gesprek met een psycholoog en we hebben het steeds over m'n behandelplan, waarvan 1 van de doelen is "niet meer psychotisch worden".
Ik heb ook het idee dat ze tegen me liegen, ze zeggen dat mensen met deze aandoening grotere kans hebben om vroeg te sterven door het metabool syndroom, maar de wiki van zyprexa zegt dat dat middel voor metabool syndroom kan zorgen ipv de aandoening, denk dat ze niet willen dat ik uit angst ga stoppen met zyprexa.
Ik weet er niet zo veel van af, maar zover ik kan achterhalen is het niet de aandoening (psychoses, depressie e.d.) zelf die het metaboolsyndroom veroorzaakt, maar inderdaad de middelen die voor behandeling worden gebruikt.

quote:
Van een metabool syndroom is sprake bij 3 of meer van onder­staande symptomen:
1.Overgewicht (schadelijk buikvet) - Abdominale obesitas
2.Te hoge bloeddruk
3.Slecht cholesterolgehalte - Verlaagd HDL cholesterol
4.Hoge concentratie van triglyceriden (vetten) - Hypertriglyceridemie
5.Insulineresistentie (hoog glucosegehalte)

Het is een stofwisselingsaandoening die veroorzaakt wordt door een disbalans tussen voedselopname en lichamelijke activiteit. Met andere woorden, te veel eten en te weinig beweging.

Hiernaast kan het metabool syndroom ook voortkomen door het gebruik van bepaalde medicatie. Berucht daarvoor zijn de atypische antipsychotica zoals Risperdal en Seroquel.
quote:
Zyprexa
De werkzame stof van Zyprexa is olanzapine.
Olanzapine behoort tot de atypische antipsychotica.

(Relevante) bijwerkingen
Regelmatig: Gewichtstoename
Zelden: Teveel glucose (suiker) in het bloed
Zelden: Teveel cholesterol
quote:
Stop niet zomaar met dit medicijn: veel mensen krijgen na stoppen met een antipsychoticum opnieuw een psychose. Het is daarom van belang vooraf goed met uw arts te overleggen.

Als u gaat stoppen, bouw dan langzaam af over een periode van meerdere weken tot maanden. Als u geleidelijk afbouwt heeft u minder kans op meteen een nieuwe psychose. Bovendien voorkomt u daarmee ontwenningsverschijnselen, zoals zweten, misselijkheid, gebrek aan eetlust, diarree, angst, slapeloosheid, onrust, loopneus, spierpijn en vreemde gevoelswaarnemingen, zoals kriebels. Zorg er ook voor dat u de voortekenen voor een nieuwe psychose kunt herkennen, zodat u onmiddellijk aan de bel kunt trekken als het toch mis dreigt te gaan.
o.a.: http://www.apotheek.nl/Me(...)px?mId=10704&rId=762
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_137236707
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:41 schreef Manke het volgende:

[..]

Misschien dat ze bedoelen dat, omdat vrijwel iedereen met zo'n aandoening aan de antipsychotica zit, er met die aandoening + medicatie een grotere kans voor is?

Maar goed, het is iig klote dat je je er niet echt gehoord bij voelt. Heb je die dingen ook al eens bij henzelf aangekaart trouwens?
pi_137239012
Even antwoord op de originele vraag:

Ik geloof niet in goden, maar als er goden zouden zijn zouden ze helemaal kool & the gang met mij zijn. Daartegenover lijkt het mij een stuk logischer dat zij eerder kwaad zullen zijn op de hielenlikkers (gelovigen) die consistent shit verneuken voor anderen in zijn naam.

Dus god of geen god, geen angst. In de eerste plaats natuurlijk omdat god niet bestaat. En in de tweede plaats omdat áls er een god bestaat, hij waarschijnlijk wel een slimme dude is.
Conscience do cost.
pi_137240430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef ems. het volgende:

Ik geloof niet in goden, maar als er goden zouden zijn zouden ze helemaal kool & the gang met mij zijn. Daartegenover lijkt het mij een stuk logischer dat zij eerder kwaad zullen zijn op de hielenlikkers (gelovigen) die consistent shit verneuken voor anderen in zijn naam.

Dus god of geen god, geen angst. In de eerste plaats natuurlijk omdat god niet bestaat. En in de tweede plaats omdat áls er een god bestaat, hij waarschijnlijk wel een slimme dude is.
Dat is blasfemie! Hij is alwetend!

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:53 schreef Manke het volgende:

:W

Nee even serieus. Ik vind het naar voor jou, maar jij bent toch degene die veel van de topics over buitenaards leven verziekt met christelijke teksten en meningen he? Als je hier last van hebt zou je geen andere mensen moeten lastig vallen met jouw mening over zaken. Vooral omdat je duidelijk last hebt van indoctrinatie. "een vrouwenstem zei mij te zeggen "ga uit in de naam van Jezus". Dat is geen vrouwenstem, dat is jouw onderbewuste. En jouw onderbewuste is geïndoctrineerd door jouw religie. Dat lijkt mij zo helder als Heineken.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_137241329
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:23 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Daarom dus dat hij eerder gelovigen straft dan ongelovigen zoals ik :)
Conscience do cost.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:21:03 #164
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137242262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 15:23 schreef BerjanII het volgende:

[..]

[..]

:W

Nee even serieus. Ik vind het naar voor jou, maar jij bent toch degene die veel van de topics over buitenaards leven verziekt met christelijke teksten en meningen he? Als je hier last van hebt zou je geen andere mensen moeten lastig vallen met jouw mening over zaken. Vooral omdat je duidelijk last hebt van indoctrinatie. "een vrouwenstem zei mij te zeggen "ga uit in de naam van Jezus". Dat is geen vrouwenstem, dat is jouw onderbewuste. En jouw onderbewuste is geïndoctrineerd door jouw religie. Dat lijkt mij zo helder als Heineken.
ik gaf alleen mijn mening zoals iedereen doet met zijn eigen visie en mening, ik drong het niemand op, maar misschien ging ik soms wel wat ver ja :P
Ik had deze ellende al voordat ik geloofde, ben juist gelovig geworden door deze onzin (demonen echt, dus God ook, imho)
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:25:31 #165
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137242412
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:44 schreef _Loki het volgende:

[..]

Misschien dat ze bedoelen dat, omdat vrijwel iedereen met zo'n aandoening aan de antipsychotica zit, er met die aandoening + medicatie een grotere kans voor is?

Maar goed, het is iig klote dat je je er niet echt gehoord bij voelt. Heb je die dingen ook al eens bij henzelf aangekaart trouwens?
ze luisteren op zich goed, maar heb het idee dat het allemaal geen zin heeft, 1x per maand een uurtje helpt niet echt, zal het ze wel vertellen de volgende keer. :)
pi_137242536
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:21 schreef Manke het volgende:

[..]

ik gaf alleen mijn mening zoals iedereen doet met zijn eigen visie en mening, ik drong het niemand op, maar misschien ging ik soms wel wat ver ja :P
Ik had deze ellende al voordat ik geloofde, ben juist gelovig geworden door deze onzin (demonen echt, dus God ook, imho)
En je denkt dat enkel het christendom en diens god het heeft over demonen en dergelijke _O-
Het "kan" ook allemaal in je hoofd afspelen, daar al eens aan gedacht? Dan zijn die demonen niet echt en god ook niet (al is dat geen echte logica, je kan niet zeggen het ene is echt of niet echt, dus dat andere ook of ook niet. Ze kunnen ook onafhankelijk van elkaar zijn).

Het valt mij gewoon op dat je steeds met jouw ideeen te koop loopt. Zo las ik net een ander topic over schedels, waarin je genesis 6 opnoemt. Typisch christelijke ideeen. "Jullie" kunnen gewoon niet hebben dat er misschien een andere geschiedenis is geweest dan wat in de bijbel staat. Driewerf bah voor "jullie".

Alsof de bijbel ook maar een jota met echte geschiedenis te maken heeft _O_
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:46:22 #167
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_137242916
Dat mag toch? tis TRU en iedereen loopt te koop met ideeën hier, heb ik ook gewoon net zo veel respect voor als zij voor mijn ideeën hebben, het is maar een discussie heur, alleen hebben meer mensen een hekel aan mijn ideeën dan van anderen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 17:37:19 #168
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_137244379
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:46 schreef Manke het volgende:
Dat mag toch? tis TRU en iedereen loopt te koop met ideeën hier, heb ik ook gewoon net zo veel respect voor als zij voor mijn ideeën hebben, het is maar een discussie heur, alleen hebben meer mensen een hekel aan mijn ideeën dan van anderen.
Buiten het idee dat de stemmen in je hoofd echte demonen zijn en dat daarmee volgens jou indirekt ook god dus echt bestaat vind ik het, zeker gezien je ziektebeeld, juist reuze meevallen.

... en uh, sinds wanneer mag je je mening niet meer geven op een discussie platform (forum) ???

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef ems. het volgende:

Fout.

Je gaat daarbij namelijk uit van het christelijke godsbeeld. Benevolent.
(De (zelfde) god uit Thora & Qur'an kan ik met geen mogelijkheid als benevolent zien.)

... maar het kan natuurlijk ook gewoon een sadistische eikel (of tut)zijn. Die goden zouden (als ze bestaan) ook a la de griekse of noorse mythologie zich kunnen gedragen. (Beetje dollen en spelen met de mensjes. De mooie vrouwen bezwangeren & onderling oorlog voeren)

... of, op een nog hoger niveau ben je wellicht net zo gewenst als een mug in de nacht. :P
pi_137256827
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:25 schreef Manke het volgende:

[..]

ze luisteren op zich goed, maar heb het idee dat het allemaal geen zin heeft, 1x per maand een uurtje helpt niet echt, zal het ze wel vertellen de volgende keer. :)
Lijkt me goed! Kan nooit kwaad om je eigen idee eens kwijt te zijn, het is natuurlijk jouw traject en ze doen het voor jou. Ik denk dat vrijwel iedereen in de gezondheidszorg (ik ook) echt niet wil dat patiënten vinden dat ze het allemaal voor niets doen.
pi_137440304
Nu hoeven atheïsten niet meer bang te zijn ;)
http://www.ibtimes.co.uk/(...)-study-shows-1439009
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:28:05 #171
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_137440553
Je bedoelt gelovigen? Of was inmiddels duidelijk dat (de meeste) atheïsten niet bang voor de dood zijn ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_138150481
quote:
99s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:59 schreef Furdinand het volgende:
Een atheïst gelooft per definitie niet in hel dus waarom zou je er bang voor zijn.

En als er een god zou zijn en hij een goed mens naar de hel stuurt alleen omdat die persoon niet iedere dag bij hem aan het slijmen was dan wil ik niets met hem te maken hebben.
Atheisten hebben angst om e dingen te zien zoals ze werkelijk zijn. Leven liever in de illusie dat er of een scheppende onzin god is , of goden bestaan niet. allebeide even dom.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_138150610
Gelovigen hebben angst om de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn. Leven liever in de illusie dat er een scheppende god, of goden zijn....

...maar hun eigen keuze en waarom zou ik me druk maken of zij bang zijn het fout te hebben? Geloof lekker in jouw versie van het sprookje, maar noten mij niet dom als ik niet in je verhaaltje trap...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:54:43 #174
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_138152520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:42 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Atheisten hebben angst om e dingen te zien zoals ze werkelijk zijn. Leven liever in de illusie dat er of een scheppende onzin god is , of goden bestaan niet. allebeide even dom.
:')
1.Je hebt geen idee wat een Atheist is
2.Denkt te weten hoe de dingen werkelijk zijn (& dat anderen dat niet willen zien, uit angst)
3.Je denkt ook nog eens te weten dat er wel een god bestaat maar dat is geen schepper. anders noem je dat niet allebei dom.

Nou beste man die niet van deze wereld is ... kom maar met de bewijzen voor deze beweringen ... die heb je toch wel ? Beetje heel erg dom als je die niet hebt, met zulke stellige uitspraken.

Vast een mooi uitzicht daar boven op die toren...
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:02:44 #175
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_138152732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:47 schreef The_stranger het volgende:
Gelovigen hebben angst om de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn. Leven liever in de illusie dat er een scheppende god, of goden zijn....

...
zoals wat voor dingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')