De beslissingen die PostNL maakt voor en over het huidige personeel vallen steeds meer te verklaren hoe zij hun personeel zien......quote:Postbode wordt baan sociale werkvoorziening
AMSTERDAM -
Het bezorgen van post wordt een klus voor de sociale werkvoorziening. PostNL wil 500 arbeidsgehandicapten en arbeidsgerechtigden post laten bezorgen.
Her en der in het land heeft het postbedrijf al geëxperimenteerd met tientallen postbezorgers met fysieke of geestelijke beperkingen, zo meldt de Volkskrant. PostNL heeft de afgelopen maanden ook mensen van de Sociale Dienst ingezet als postbode, met behoud van hun uitkering. Straks wordt ruim 2 procent van de post bezorgd door werknemers met een handicap. Woensdag doet PostNL de plannen uit de doeken.
In de distributiecentra van het bedrijf werken al 1200 werknemers uit de sociale werkvoorziening en de bijstand. Net als de 500 postbezorgers zijn deze medewerkers niet in dienst van PostNL zelf. Het postbedrijf sluit contracten met bedrijven uit de sociale werkvoorziening. Die bedrijven verzorgen ook de begeleiding van de nieuwe medewerkers.
Subsidies vangen is blijkbaar (financieel) beter dan goed personeel inzetten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In hoeverre zijn die mensen dan 'arbeidsgehandicapt?'
Want het is eigenlijk best zwaar werk.
Ik ben benieuwd hoe het gaat met de klachten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:17 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Subsidies vangen is blijkbaar (financieel) beter dan goed personeel inzetten.
ze zullen niet iedereen inzetten natuurlijk. Zullen denk ik mensen zijn waarbij over het algemeen het werktempo wat lager ligt en die moeite hebben met complexere taken. Werken willen ze echter vaak wel en hetgeen ze doen is vaak ook prima. Meestal hebben ze alleen wat meer begeleiding nodig.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
mijn gedachte. Ik was na 2 wijken altijd behoorlijk afgemat.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
wie?quote:
gebeurt volgens mij rond Drachten al.quote:ik denk dat EMPATEC hier ook voor wordt ingeschakeld?
Als je twee A kanten hebt inclusief HAH is dat echt vrij zwaar.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
mijn gedachte. Ik was na 2 wijken altijd behoorlijk afgemat.
dat is een probleem wat ik ook gemerkt heb ja. Als ze je een kaartje geven en succes wensen met een wijk dan ben je langer bezig dan dat je een wijk al een paar keer eerder hebt gedaanquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik kan niet eens snelheid in een wijk maken, want ik krijg iedere week wel een andere wijk om te lopen. Planningen worden hier per dag gemaakt lijkt het.
Daarom is dat systeem van die vaste tijden ook zo krom als iets. Als je een wijk weer eens doet nadat je hem bijvoorbeeld een maand of 2 niet hebt gedaan, kun je nooit zo snel zijn als iemand die alle moeilijkheden in zo'n wijk op zijn duimpje kent. Degene die dus multifunctioneel is wordt gewoon benadeeld.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik kan niet eens snelheid in een wijk maken, want ik krijg iedere week wel een andere wijk om te lopen. Planningen worden hier per dag gemaakt lijkt het.
Ik ben zo blij dat ik een smartphone met gps heb, want sommige straten binnen wijken zijn totaal niet logisch en liggen echt ver uit elkaar.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is een probleem wat ik ook gemerkt heb ja. Als ze je een kaartje geven en succes wensen met een wijk dan ben je langer bezig dan dat je een wijk al een paar keer eerder hebt gedaan
Dit.. en ze weten wie ze flexibel in kunnen zetten..quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:29 schreef Keano het volgende:
[..]
Daarom is dat systeem van die vaste tijden ook zo krom als iets. Als je een wijk weer eens doet nadat je hem bijvoorbeeld een maand of 2 niet hebt gedaan, kun je nooit zo snel zijn als iemand die alle moeilijkheden in zo'n wijk op zijn duimpje kent. Degene die dus multifunctioneel is wordt gewoon benadeeld.
En zo verdween ook het laatste beetje geloofwaardigheid van dit bedrijf in het afvoerputje.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:48 schreef Deezertje het volgende:
Postbode wordt baan sociale werkvoorziening
AMSTERDAM -
Het bezorgen van post wordt een klus voor de sociale werkvoorziening. PostNL wil 500 arbeidsgehandicapten en arbeidsgerechtigden post laten bezorgen.
Her en der in het land heeft het postbedrijf al geëxperimenteerd met tientallen postbezorgers met fysieke of geestelijke beperkingen, zo meldt de Volkskrant. PostNL heeft de afgelopen maanden ook mensen van de Sociale Dienst ingezet als postbode, met behoud van hun uitkering. Straks wordt ruim 2 procent van de post bezorgd door werknemers met een handicap. Woensdag doet PostNL de plannen uit de doeken.
In de distributiecentra van het bedrijf werken al 1200 werknemers uit de sociale werkvoorziening en de bijstand. Net als de 500 postbezorgers zijn deze medewerkers niet in dienst van PostNL zelf. Het postbedrijf sluit contracten met bedrijven uit de sociale werkvoorziening. Die bedrijven verzorgen ook de begeleiding van de nieuwe medewerkers.
Ligt dat dan niet aan de VBG?quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik een smartphone met gps heb, want sommige straten binnen wijken zijn totaal niet logisch en liggen echt ver uit elkaar.
Scheelt mij weer tijd
Yepquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
En zo verdween ook het laatste beetje geloofwaardigheid van dit bedrijf in het afvoerputje.
Dan benaderen de mensen op straat de PBZ straks helemaal alsof we niet helemaal 100% zijn.
Het inzetten van mensen met een uitkering is tot daar aan toe, maar dit
Nee, je hebt bijvoorbeeld.. 5 straten in een loop/ wijk... drie straten liggen dicht bij elkaar en de andere twee straten liggen heel onlogisch een paar straten verder..quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:31 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ligt dat dan niet aan de VBG?
Sorteren is ana de hand van de meestal vaste bezorger/ster en of die links of rechts dragend...ehm handig is
wijken gaan nu op postcode, terwijl gemeentes hier in het verleden geen rekening mee hebben gehouden. Dit levert de vreemde situatie op dat bepaalde straten tot een wijk behoren die een eindje verderop ligt. Of straten waarbij de ene zijde tot wijk 1 behoort en de andere zijde tot wijk 2.quote:
dat moet niet uitmaken.quote:Sorteren is ana de hand van de meestal vaste bezorger/ster en of die links of rechts dragend...ehm handig is
We hebben even een periode gehad dat de postbodes erg onlogisch moesten lopen wat dan weer werd neergelegd bij VBG. En soms werden wij als voorbereider daar op aangesprokenquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wijken gaan nu op postcode, terwijl gemeentes hier in het verleden geen rekening mee hebben gehouden. Dit levert de vreemde situatie op dat bepaalde straten tot een wijk behoren die een eindje verderop ligt. Of straten waarbij de ene zijde tot wijk 1 behoort en de andere zijde tot wijk 2.
[..]
dat moet niet uitmaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |