dat was ik, vroeger begon ik om 530,even gezamenlijk vossen, daarna eigen ingooi(oude tijd en drukker en alles zelf) 745 de straat op 10 uur terug en middagwijk 11uur weg 1 /130 thuis met meer dan nu en ongesorteerd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Van die collega die ontslagen is overnemen?
@ degene die zei dat 70% voorgesorteerd binnen komt:
Dat is alleen de fijne post, grove post moet nog uitgegooid worden en vervolgens gezet. Daar gaat redelijk wat tijd in zitten. 10 uur is voor de meeste kantoren niet haalbaar als ze om 7 uur beginnen.
En bij ons komt er helemaal niks gesorteerd binnen.
Denk ook dat er weinig kantoren zijn die 70% gesorteerd binnen krijgen.
maar ze hoeven dat toch niet te weten dat rijbewijs kwijt is?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vind het triest enerzijds, want hij heeft een gezin te onderhouden, was een van mijn beste maatjes.
Maar anderzijds, wat hij deed was echt verkeerd.
Dat steekt me. Iedereen maakt wel eens een fout, en ja, daar moet je voor op de blaren zitten. Maar dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht, want hij deed zijn werk gewoon meer dan uitstekend.
Hij heeft een autoongeluk gehad met een PostNl auto terwijl zijn rijbewijs was ingevorderd. tja, dan komt de baas er wel achter.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
maar ze hoeven dat toch niet te weten dat rijbewijs kwijt is?
dat moet iemand doorverteld hebben.
TC is wellicht thuis een aardige vent en ik begrijp ook dat hij druk van boven af voelt/heeft, maar om dan maar mensen in tijd te korten zodat het lijkt alsof hij zijn quota haalt...is minder.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Als je een leuke tc hebt zijn dit gewoon moeilijke problemen, ook hij/zij heeft het moeilijk in dit soort situatie's,(gezeik van bovenaf/druk om te besparen, etc..) je kan ook voordragen om het in vt om te zetten, dat klinkt al makkelijker.
Als je er maar iets van terug ziet, zelf ga ik niet om 5-10 min zeuren, wel als het vele uren pm zijn.
Ik kreeg ook een keer op 1 dag een stuk of 50 bekeuringen (om te bezorgen, niet voor mezelfquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:26 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb vandaag echt wel een grappige bezorgdag gehad.
Ik begon met de wijk en na 15 minuten al 5 adressen met bekeuringen.
Nu weet ik dat ze laatst in het dorp hadden geflitst.....ben eens gaan tellen....
Voor 31 adressen bekeuringen gemiddeld 2 bekeuringen per adres(met uitschieters van 3/4 bekeuringen)
Ik heb me wel vermaakt echt waar
ja dat is ernstig, ontkennen etc.. wordt dan een beetje lastigquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hij heeft een autoongeluk gehad met een PostNl auto terwijl zijn rijbewijs was ingevorderd. tja, dan komt de baas er wel achter.
Ik vind dat je dom bezig bent om werkzaamheden als deze uit te voeren als je rijbewijs is ingevorderd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
maar ze hoeven dat toch niet te weten dat rijbewijs kwijt is?
dat moet iemand doorverteld hebben.
handig zijn dit soort actie's niet, en ok voor de toekomst wordt de keuze van werkzaamheden moeilijk, maar anderzijds, misschien heeft degene wel heel ernstige problemen(prive) dat dit veroorzaakt is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:28 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ik vind dat je dom bezig bent om werkzaamheden als deze uit te voeren als je rijbewijs is ingevorderd.
Volgens mij is het ook een verzekeringstechnische kwestie.
Stel dat zo iemand een aanrijding veroorzaakt waar meer dan alleen blikschade is. Stel iemand invalide rijden.
Sorry, ook al zou het mijn beste vriend of wat dan ook zijn, ik heb er geen begrip voor.
En ja, een goede vriend en zelfs een familielid hebben dergelijke domme dingen uitgehaald.
Ik ben jaren werkzaam geweest als vrachtwagenchauffeur en ik was en ben meer dan zuinig op mijn roze papiertje.
Wat voor problemen moeten dat wel zijn dan, om het met drank op achter het stuur kruipen goed te praten? Het is jammer en sneu voor zijn gezin, maar volledig terecht dat ie meteen ontslagen is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
handig zijn dit soort actie's niet, en ok voor de toekomst wordt de keuze van werkzaamheden moeilijk, maar anderzijds, misschien heeft degene wel heel ernstige problemen(prive) dat dit veroorzaakt is.
het grote probleem is dat elk vbg een bepaald budget heeft, men mag er in sombere tijden amper van afwijken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef peter2671 het volgende:
[..]
TC is wellicht thuis een aardige vent en ik begrijp ook dat hij druk van boven af voelt/heeft, maar om dan maar mensen in tijd te korten zodat het lijkt alsof hij zijn quota haalt...is minder.
veel mensen grijpen in moeilijke tijden naar alcohol/drugs niet iedereen is even stabielquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat voor problemen moeten dat wel zijn dan, om het met drank op achter het stuur kruipen goed te praten? Het is jammer en sneu voor zijn gezin, maar volledig terecht dat ie meteen ontslagen is.
Ik vertel dat er altijd meteen bij, als ik iemand moet opleiden "dit is de tijd die ervoor staat, doe je het sneller, heb je geluk, doe je er langer over, dan loop je in je eigen tijd. De kans dat je tijd overhoudt is een stuk kleiner dan de kans dat je tijd tekort komt"quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het grote probleem is dat elk vbg een bepaald budget heeft, men mag er in sombere tijden amper van afwijken.
Daarom is het ook geen baan om als hoofdinkomen te hebben, deze discussies over niet betalen etc..,zullen alleen maar erger worden, en een oplossing zal er echt niet gauw komen. wat eerlijk naar nieuwe collega's zou zijn, is dat men in de advertentie, of tijdens de sollicitatie verteld dat je ook weleens voor niks moet werken.
Dat zal een hoop gezeur schelen, en het is aan degene of hij/zij ermee accoord gaat.
'Vroeger' (lees: voor de komst Autobedrijf) kon ik altijd om half tien al beginnen. Nu ook pas 11 uur! En ik heb daar echt een gloeiende hekel aan, want er is niets wat ik thuis kan doen; ik moet toch werken weet je... Maar dat betekend dus ook dat ik anderhalf uur later klaar ben, rond een uur of half vier. Al met al ben je zo je hele zaterdag kwijt! Echt bijbaantje is het ook niet meer als het je halve dag kost..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
Kreeg gisteren een sms'je dat er vanaf volgende week op woensdag en vrijdag nog maar één keer gereden wordt. Dan wordt het 11.45 uur in plaats van 10.30 en 13.00 uur.
En laat ik nou net een ochtendwijk lopen.
Dan wordt mijn starttijd bijna 1,5 uur later. Mag dat zomaar?
Dat ze naar alcohol of drugs grijpen maakt me weinig uit, dat moeten ze zelf weten, dat ze vervolgens in de auto stappen en daarmee de veiligheid van anderen in gevaar brengen, dat maakt me wel uit, dat is op geen enkele manier goed te praten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
veel mensen grijpen in moeilijke tijden naar alcohol/drugs niet iedereen is even stabiel
je bent al een die er klaar mee is, en zo komen er straks nog duizendenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
'Vroeger' (lees: voor de komst Autobedrijf) kon ik altijd om half tien al beginnen. Nu ook pas 11 uur! En ik heb daar echt een gloeiende hekel aan, want er is niets wat ik thuis kan doen; ik moet toch werken weet je... Maar dat betekend dus ook dat ik anderhalf uur later klaar ben, rond een uur of half vier. Al met al ben je zo je hele zaterdag kwijt! Echt bijbaantje is het ook niet meer als het je halve dag kost..
je kan best gelijk hebben maar de realiteit is even anders, zelf moet ik niets van alcohol hebben,quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat ze naar alcohol of drugs grijpen maakt me weinig uit, dat moeten ze zelf weten, dat ze vervolgens in de auto stappen en daarmee de veiligheid van anderen in gevaar brengen, dat maakt me wel uit, dat is op geen enkele manier goed te praten.
Dat een VBG een bepaald budget heeft is mij duidelijk, maar dat dit alleen maar haalbaar is om dan mensen hun tijd/uren in te nemen, gaat mij te ver.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het grote probleem is dat elk vbg een bepaald budget heeft, men mag er in sombere tijden amper van afwijken.
Daarom is het ook geen baan om als hoofdinkomen te hebben, deze discussies over niet betalen etc..,zullen alleen maar erger worden, en een oplossing zal er echt niet gauw komen. wat eerlijk naar nieuwe collega's zou zijn, is dat men in de advertentie, of tijdens de sollicitatie verteld dat je ook weleens voor niks moet werken.
Dat zal een hoop gezeur schelen, en het is aan degene of hij/zij ermee accoord gaat.
Ja alleen hoef ik of een naaste gene dupe hier van te zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je kan best gelijk hebben maar de realiteit is even anders, zelf moet ik niets van alcohol hebben,
maar het blijft een maatschappelijk probleem bij veel mensen
Die tijd heb ik ook nog meegemaakt. Maar het is nou eenmaal niet meer zo als vroeger.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat was ik, vroeger begon ik om 530,even gezamenlijk vossen, daarna eigen ingooi(oude tijd en drukker en alles zelf) 745 de straat op 10 uur terug en middagwijk 11uur weg 1 /130 thuis met meer dan nu en ongesorteerd.
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt! Je kunt mensen met een geestelijke beperking toch geen post laten bezorgen! Postbezorgen is een verantwoordelijke baan en daarvoor moet je ze toch wel alle 7 goed op een rijtje hebben lijkt mij. Ik vind het ook bijna beledigend voor de huidige postbezorgers en postbodes, alsof het werk wat zij doen, net zo goed door iemand met beperkte geestelijke vermogens kan worden gedaan! De problemen met de bezorging zullen alleen maar groter worden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:48 schreef Deezertje het volgende:
Postbode wordt baan sociale werkvoorziening
AMSTERDAM -
Het bezorgen van post wordt een klus voor de sociale werkvoorziening. PostNL wil 500 arbeidsgehandicapten en arbeidsgerechtigden post laten bezorgen.
Her en der in het land heeft het postbedrijf al geëxperimenteerd met tientallen postbezorgers met fysieke of geestelijke beperkingen, zo meldt de Volkskrant. PostNL heeft de afgelopen maanden ook mensen van de Sociale Dienst ingezet als postbode, met behoud van hun uitkering. Straks wordt ruim 2 procent van de post bezorgd door werknemers met een handicap. Woensdag doet PostNL de plannen uit de doeken.
In de distributiecentra van het bedrijf werken al 1200 werknemers uit de sociale werkvoorziening en de bijstand. Net als de 500 postbezorgers zijn deze medewerkers niet in dienst van PostNL zelf. Het postbedrijf sluit contracten met bedrijven uit de sociale werkvoorziening. Die bedrijven verzorgen ook de begeleiding van de nieuwe medewerkers.
Als er in die brief staat "overeenkomst voor aanvang werkzaamheden beëindigd" dan betekent dat dat je volgens hun als gestopt bent voordat je begonnen bent, maw nooit 1 uur gewerkt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:20 schreef Sjappie_ het volgende:
Ik heb 1 week gewerkt bij PostNL, hebben ze niet betaald. Kreeg een brief binnen waarop stond; overeenkomst met wederzijds goedvinden voor aanvang werkzaamheden beeindigd............................
Het gaat over een week in december 2011. PostNL heeft erkent dat ik betaald moet krijgen + bewijs hiervan gestuurd. Dus ik sta sterk, toch maken ze het bedrag maar niet over.
Verleden week een juridische brief gestuurd waarin ik tevens incassokosten, wettelijke rente en wettelijke verhoging vorder..
Ze hebben hier in Den Haag al hele wijken weggegeven aan mensen die niet geschikt zijn voor de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:45 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt! Je kunt mensen met een geestelijke beperking toch geen post laten bezorgen! Postbezorgen is een verantwoordelijke baan en daarvoor moet je ze toch wel alle 7 goed op een rijtje hebben lijkt mij. Ik vind het ook bijna beledigend voor de huidige postbezorgers en postbodes, alsof het werk wat zij doen, net zo goed door iemand met beperkte geestelijke vermogens kan worden gedaan! De problemen met de bezorging zullen alleen maar groter worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |